Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Switch

2358 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nintendo Switch 2017 32GB (Spelkonsoler) 9 8,42 (124) Inga priser
Nintendo Switch Lite (Bärbara spelkonsoler) 2 7,95 (19) 2 449:-
Nintendo Switch 2019 32GB (Spelkonsoler) 9 7,57 (43) 3 450:-
Nintendo Switch OLED 2021 64GB (Spelkonsoler) 9 7,9 (20) 4 065:-
3 relaterade trådar

#1

Postad 03 juli 2015 - 14:46

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Det är väl dags att Nintendos nästa konsoll får en tråd, vet inte mycket om den mer än att den ska presenteras nästa år på E3. 

 

Detta tyder dock på att den ska ersätta både 3DS och Wii U: 

 

 


"When NX is launched, there already will be a certain volume of Nintendo 3DS and Wii U hardware widely existing in the market, so from a software business perspective, it would be highly inefficient to stop releasing titles for Nintendo 3DS or Wii U right after the launch of NX".  - Satoru Iwata

http://www.gamereact...

 

Hur tänker de här ? Ska den streama spel till mobiltelefoner samtidigt som den agerar stationär konsoll? Eller ska den helt enkelt inte vara särskilt stark utan istället en hybrid av en stationär och portabel konsoll? 

 

Ska bli kul att se vad de tänkt ihop haha.  :)

 

Det ryktas även om en release nästa år: 

 

http://www.fz.se/art...-redan-nasta-ar


Redigerat av Unregistered6fb5a100, 03 juli 2015 - 14:46.


#2

Postad 21 juli 2015 - 17:44

Dark Lord
  • Dark Lord
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Med tanke på att Nintendo under flera år har önskat ha en unifierad utvecklingsenhet för spel så tror jag att NX står för Nintendo Xross (Cross Platform). En plattform där man utvecklar spelen till både stationär och handhållen konsol samtidigt men där versionen till den stationära och mer kraftfulla konsolen kan skalas i spelmotorn så den ser bättre ut där. 

 

Angående en stationär eller handhållen enhet så har Reggie ordagrant sagt att NX är en stationär konsol: "We’ve also said publicly that we are already hard at work on our next home console and that’s another element we’ll be talking about much later."

 

Om bara NX kunde bli en ny GameCube så blir jag nöjd. Det är till dagens datum det bästa som Nintendo har gjort.



#3

Postad 22 juli 2015 - 09:33

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Jag hoppas verkligen att dom inte går all in med gimmicks igen.

Jag vill bara ha en "vanlig" hederlig konsoll, med en klassisk gamepad.

 

Folk tröttnar snabbt på gimmicks, och det dröjjde ju inte länge förrän de flesta Wii's hamnade i garderoben, när "casual" publiken tröttnade på Wii Sports.

Sen hoppas jag på att dom inte snålar på prestandan, inte om dom vill ha tillbaks tredje part tilverkarna.

 

Tänk om Nintendo NX, delar samma katalog med tredjeparts spel som PS4 och Xbox One, PLUS sina egna höjdar titlar, samt en hårdvara som är lika bra, eller t.o.m. vassare än konkurrenterna. Då skulle ni nog se att folk skulle bli riktigt intresserade av Nintendo's nästa konsoll.

 

Jag vill inte höra några kommentarer om att "Spelen är viktigare än hårdvaran", jo visst, men om dom släpper ÄNNU en klen maskin, så kommer tredjeparts utvecklarna att hoppa över den, och även så "hardcore" spelarna.

 

Nintendo behöver få tillbaks "hardcore" publiken, då casual spelarna håller sig till sina plattor istället.

Och tyvärr är Nintendo fansen idag, inte i närheten av lika många, som för 10-15 år sedan.

Så vill dom komma tillbaks i leken igen, och VERKLIGEN börja sälja maskiner, så måste dom anpassa sig till 2010 talet, på allvar.

 

Hade t.ex. Wii U, haft samma stora tredjepart stöd som PS4 och Xbox One, då tvivlar jag faktiskt på att jag hade ägt nån annan maskin än just Wii U'n.

 

Så jag hoppas verkligen att Nintendo levererar en höjdar maskin, som får dom tillbaks på banan igen.

För det spelar ingen roll hur mycket pengar dom har på banken just nu, om NX floppar lika hårt som Wii U'n, då lär det bli Game Over som hemma konsoll tillverkare. Skaran av Nintendo fans minskar, om dom fortsätter att tramsa på detta vis.

 

Personligen hoppas jag att konsollen får behålla NX namnet.

För måtte djävulen ta dom, om dom kallar den för "Wii U-2", eller nåt liknande idiotiskt :D



#4

Postad 22 juli 2015 - 13:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Hur som helst så blir det konstigt tajmingmässigt. Släppa en lika stark som PS4/XB1? De är bara tre år gamla vid det laget, det blir Dreamcast all over again. Eller ska Nintendo börja korta ner livstiderna på deras konsoler och släppa nytt ännu en gång när PS5/XB2 kommer?

 

Jag skulle inte vilja vara i Nintendos skor, men de kanske har en bra plan vad vet jag.



#5

Postad 22 juli 2015 - 14:55

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Eller ska Nintendo börja korta ner livstiderna på deras konsoler och släppa nytt ännu en gång när PS5/XB2 kommer?

 

Och då släpper Nintendo en NX-2 som har samma prestanda som PS4, och än en gång så halkar dom efter :D

 

En sak är iaf säker, hur mycket dom än lovar guld och gröna skogar med NX, så kommer jag nog att vänta tills julen 2018, innan jag slår till på en maskin. Vid det laget borde man veta om det blir ännu en flopp, eller om Nintendo äntligen har lyckats.

 

Vill inte bli sittandes med ännu en maskin som man kanske använder till max 2-3 releaser om året, och sen står den bara och samlar damm...



#6

Postad 22 juli 2015 - 15:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Vill inte bli sittandes med ännu en maskin som man kanske använder till max 2-3 releaser om året, och sen står den bara och samlar damm...

Ett medel på sex spel per år har det varit för mig säkert, de flesta spelen bra, vissa svinbra. När man summerar så är det väl en 20 spel jag fått ut av konsolen så det är jag nöjd med. Som Gamecube ungefär, lite bättre.

 

Jag köper Nintendokonsoler för Nintendospelen och fler spel än så kan de inte göra oavsett vilken konsol de jobbar på. Tredjepartsspelen spelar jag på andra konsoler, där även de flesta andra spelar om man vill spela online. Hade inte spelat någon roll om de hade haft tredjepartsstöd för min del, jag hade ändå spelat dem på de andra konsolerna och så hade Nintendos fått stå till nästa exklusiva Nintendospel kommer.

 

Men de som bara sitter med en Wii U kan jag förstå, då är det katastrof.
 



#7

Postad 23 juli 2015 - 14:09

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Blir säkert samma visa igen. Underpresterande hårdvara nästan i klass med One fast 3 år försent.

Ser dock fram emot ännu snyggare Nintendo-spel i framtiden.



#8

Postad 28 juli 2015 - 13:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Dragon Quest 11 utannonserades nyss till både NX, 3DS och PS4 faktiskt.

 

 

Dragon Quest X and XI announced for the NX.

 

  • Two different games with the same story similar to Ni no Kuni.
  • Both games slated for 2016 release to coincide with series 30th anniversary.
  • The two games will still have the same core staff working on them.
  • Is being made for the PS4 and 3DS (probably New3DS)
  • DQXI is also coming to the NX (probably the PS4 version?)
  • PS4 version is developed with the assistance of Orca.
  • PS4 version runs on UE4
  • PS4 version is open(-ish?) world. Similar to DQVIII
  • 3DS version is developed with the assistance of Toy Logic.
  • 3DS Version presents a classic 2D Sprite style on the bottom screen.
  • 3DS version will have 2D sprite battles + random battles when playing with the D-Pad and 3D battles when playing with the circle-pad.
  • Release targeted within the 30th anniversary year for the series, so within the fiscal year starting April 1st, 2016 and ending March 31st 2017.

 

De gör en 3DS-version och en PS4-version som är olika varandra såklart, troligt att det är PS4-versionen som kommer till NX, så den kanske är i klass med en PS4 prestandamässigt?



#9

Postad 28 juli 2015 - 18:54

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

troligt att det är PS4-versionen som kommer till NX, så den kanske är i klass med en PS4 prestandamässigt?

 

Får hoppas på det.

Ser snyggt ut iaf :)



#10

Postad 28 juli 2015 - 23:27

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

Vänta lite, har NX blivit officiell nu? Jag trodde de sa i en intervju att NX är en mobil plattform och inte en ny konsol?



#11

Postad 28 juli 2015 - 23:27

Rokkasho
  • Rokkasho
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Är inte alls bekräftat.

 

 

Square Enix has provided us with a statement saying Dragon Quest X and XI are only under consideration for Nintendo NX, and the news has not been confirmed.

"It is under consideration, but we don’t have further information to share at the moment,” it reads.

 

NX kommer inte ens bli i närheten så kraftfull som PS4. Wii U som Nintendo säljer i dag säljer för dåligt p.g.a. priset enligt Nintendo själva. Tror ni då att man kommer ha kvar den prisbilden på NX? Aldrig! Den kommer kosta $249 eller däromkring och på sin höjd något kraftfullare än Wii U.


Redigerat av Rokkasho, 28 juli 2015 - 23:28.


#12

Postad 29 juli 2015 - 00:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Vänta lite, har NX blivit officiell nu? Jag trodde de sa i en intervju att NX är en mobil plattform och inte en ny konsol?

Officiell är den ju sedan länge men det är inte officiellt vad det är för något. Det lutar väl åt konsol om man läser mellan raderna från de svar som getts, men det kan också vara något mellanting mellan bärbart och konsol.

 

Vi ska få veta mer nästa år, därför var det konstigt att SE nämnde NX från första början under livekonferensen. Sedan uppdaterade de sig i pressmeddelandet om att de "tänker på det", vilket både kan vara sanning eller att man tvingas backa pga att de råkade säga för mycket. Men efter uppdateringen är vi tillbaka på ruta ett. Förutom Rokkasho då som redan vet allt.



#13

Postad 01 augusti 2015 - 08:55

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

jag ska göra mitt första inlägg här i nintendodelen på väldigt länge. jag hoppas att NX blir en ny, kraftfull konsol som kan spela upp handhållna spel, ungefär som det har spekulerats i här i tråden. jag har en 3ds men har inte spelat på den för att skärmen är för liten för att se något. bara lirat theme park, mer eller mindre. så att ha en enhet som kan spela upp 3ds-spel och sånt på stor skärm hade gjort att jag nog skulle köpa en nx framför en xbone.

 

sen så kommer nintendo att behöva ha en stationär konsol för zeldasläppet. det är väl inte omöjligt att det blir som zelda som släpptes både på wii och gc tänker jag? det skulle ge utvecklarna möjlighet att arbeta med en mer kraftfull hårdvara, och som jag förstått det så är just kraften i hårdvaran en av dom absolut största problemen med wii u. folk köper den inte för att få spel kommer. få spel kommer och många blir tillbakadragna eftersom hårdvaran inte är up to date. project cars blev ju borttaget nu senast.

 

slutligen så hade det varit kul om man hade kunnat spela wii u-spel till, dvs stationär bakåtkompabilitet.

 

men allt detta är som sagt önskemål. nx kan lika gärna vara ett sätt för nintendo att gräva sig djupare in på den nuvarande japanska spelmarknaden, vilket skulle luta åt mer mobilspelande. hur som haver är det, som vanligt, väldigt intressant när nya konsoler släpps. såvida man inte räknar nvida shield eller ouya, för mig var dom inte så intressanta =)



#14

Postad 02 augusti 2015 - 10:49

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

Vad tycker ni om denna "rykte" då? http://wccftech.com/...esting-process/



#15

Postad 02 augusti 2015 - 11:22

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0

Vad tycker ni om denna "rykte" då? http://wccftech.com/...esting-process/


Artikeln var två år gammal så jag bemödade mig inte att läsa hela.. Rykten brukar sällan stämma så här långt från release!

#16

Postad 06 augusti 2015 - 11:55

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

NX kommer inte ens bli i närheten så kraftfull som PS4. Wii U som Nintendo säljer i dag säljer för dåligt p.g.a. priset enligt Nintendo själva. Tror ni då att man kommer ha kvar den prisbilden på NX? Aldrig! Den kommer kosta $249 eller däromkring och på sin höjd något kraftfullare än Wii U.

Njae...

WiiU är dyr tack vare GamePad och dess skärm. Utan paddan skulle de kunnat sälja U för småpengar.

 

Vidare, en övergång till 14 nm FinFET tillverkningsprocess kommer ske nästa år. Skulle Nintendo ta det spåret, och skippa dyra paddor odyl, skulle de utan problem kunna lansera en billig konsol som i prestanda tävlar med PS4.

 

Nu tror jag inte att det är det som kommer att hända iofs (utan NX är nått annat; frågan är vad) men, men...


Redigerat av pacman, 06 augusti 2015 - 12:03.


#17

Postad 06 augusti 2015 - 13:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

WiiU är dyr tack vare GamePad och dess skärm. Utan paddan skulle de kunnat sälja U för småpengar.

 

Vidare, en övergång till 14 nm FinFET tillverkningsprocess kommer ske nästa år. Skulle Nintendo ta det spåret, och skippa dyra paddor odyl, skulle de utan problem kunna lansera en billig konsol som i prestanda tävlar med PS4.

Precis mina tankar. Tillverkningspriserna på teknik går ju såklart ner med tiden. Dessutom, att säga att just den prispunkten som Wii U såldes för var Nintendos problem är helt ologiskt, man behöver bara kolla på hur det gick för PS4 för att se att det inte är orsaken. Man måste se till varför priset var ett problem i Wii U:s situation och då var plattan problemet; den skulle ha varit tvungen att vara magisk för att den prestandan skulle vara värd det priset.

 

Gör de en svag konsol så finns risken att man återigen blir av med tredjepartssupport, vilket som vi sett är det största hotet mot dem. De måste ha en konsol som kan spela alla spel. Gör de en konsol med prestanda som PS4 så... känns det inte heller som en jättestor idé, de kommer ju in snett i generationskurvan. Vet som sagt inte vad de ska hitta på men NX måste vara något som inte bara ökar prestandan, måste ha något ess i rockärmen, kombination av bärbart/stationärt eller nåt.



#18

Postad 06 augusti 2015 - 13:21

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Men att fatta ett beslut som folk förväntar sig låter ju inte som det Nintendo jag känner. Tror de kommer chocka oss på något sätt

#19

Postad 06 augusti 2015 - 13:28

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Känns som jag inte ens kan komma på vad jag ska förvänta mig av NX. Kan ta mig tusan bli vad som helst. :D

 

Rent tekniskt skulle jag tippa (eg. hoppas) att den kommer hämta teknik nånstans från denna graf dock:

mobile.jpg


Redigerat av pacman, 06 augusti 2015 - 13:34.


#20

Postad 14 augusti 2015 - 19:28

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

jag tror nog att det känns som att dom behöver göra det. OM det blir en stationär konsol dvs. blir det det så känns det ju som att dom måste ha kraften som finns i konsollerna som redan nu är två år gamla. ska dom släppa en konsol 2016 så kommer dom andra två konsollernas teknik att vara från TRE år tillbaka, vilket är rätt lång tid, om jag förstått mig på utvecklingen av grafikkretsar (eller rättare sagt om jag förstått mig på hur snabbt dom utvecklas).



#21

Postad 16 oktober 2015 - 14:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Nintendo Begins Distributing Software Kit for New NX Platform The exact shape of the NX hardware isn’t yet clear. People familiar with the development plans said Nintendo would likely include both a console and at least one mobile unit that could either be used in conjunction with the console or taken on the road for separate use. They also said Nintendo would aim to put industry-leading chips in the NX devices, after criticism that the Wii U’s capabilities didn’t match those of competitors.

 

 

http://67.227.255.23...d.php?t=1125479


Redigerat av Zoiler, 16 oktober 2015 - 14:48.


#22

Postad 16 oktober 2015 - 18:13

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0
Låter intressant! Har hört rykten förr om monster-prestanda, tex innan Wii och även Wiiu. Men med tanke på den kritik de har fått efter Wii och Wiiu, dvs tappat fler och fler tredjepartsspel pga att prestandan är för dålig tex Project Cars så känns det mer troligt än tidigare. De har nog lärt sig väldigt mycket med Wiiu, det var ju trots allt deras första HD-konsol.

Jag hoppas att de blir nått nytt, ny design och nytt namn är ett måste.

Drömmen hade ju vart nått Gamecube liknande, dvs back to basis med bra prestanda toppa det med en ny GameBoy som går att synka med den stationära .. Då snackar vi :-)

#23

Postad 16 oktober 2015 - 18:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

med tanke på den kritik de har fått efter Wii och Wiiu, dvs tappat fler och fler tredjepartsspel pga att prestandan är för dålig tex Project Cars så känns det mer troligt än tidigare. De har nog lärt sig väldigt mycket med Wiiu, det var ju trots allt deras första HD-konsol.

Japp, vill de ha tredjepartsstöd så måste de ha tillräckligt med kraft. Det såg man den här generationen hur det gick. Visserligen har de haft dåligt stöd på andra konsoler, men inte som med Wii U, där var det för stort prestandagap. Samma gap med Wii, men då var den iaf populär eftersom gimmicken lyckades så stödet blev bättre.

 

Så de tänker släppa en ny konsol 2016... tre år efter PS4 släpptes? Mitt i generationen. Blir så konstigt.

 

Det blir 4 år efter Wii U, vilket väl är okej. Fast stödet har inte varit överlägset under alla de åren om man säger så.



#24

Postad 16 oktober 2015 - 19:11

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
POD_029_muppet.jpg

Jag känner mig skeptisk. Hade hoppats på tillbaka till grunderna och skippat saker som

"ct shape of the NX hardware isn’t yet clear. People familiar with the development plans said Nintendo would likely include both a console and at least one mobile unit that could either be used in conjunction with the console or taken on the road for separate us"

Är rädd att det blir ett stort monster till dosa igen, kan de inte bara ha en vanlig kontroll

#25

Postad 16 oktober 2015 - 19:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ja det är problemet med att försöka vara med på två fronter, bärbart och stationärt. Inget Sony lyckades med och MS försöker inte ens.



#26

Postad 17 oktober 2015 - 09:34

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0

 
Så de tänker släppa en ny konsol 2016... tre år efter PS4 släpptes? Mitt i generationen. Blir så konstigt.
 
Det blir 4 år efter Wii U, vilket väl är okej. Fast stödet har inte varit överlägset under alla de åren om man säger så.


Men är det ens möjligt, menar det tar väll minst ett år att utveckla ett spel med någorlunda kvalité? För min del känns det smartare att härda lite och krypa närmare en eventuell ps5 release. Få tid till att utveckla bra spel till start, för det har ju också vart ett dilemma med Gamecube, Wii, Wiiu, att det saknats starka premiärspel. Om man jämför med tex n64 som hade super mario,star fox, Goldeneye, waverace, etc.

#27

Postad 17 oktober 2015 - 14:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Problemet är att Wii U är helt körd nu och 3DS går inte heller jättebra som DS gjorde. De måste tjäna pengar, och att härda ut i tre-fyra år till liksom...

 

De kan alltid få portar på ett år av tredjepart. De själva har jobbat längre på spel.



#28

Postad 17 oktober 2015 - 22:21

Unregistered93aa32e3
  • Unregistered93aa32e3
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Men är det ens möjligt, menar det tar väll minst ett år att utveckla ett spel med någorlunda kvalité?

 

Är nog inte speciellt svårt eller tidskrävande att PORTA spel från PC/PS4/XB1 till NX releasen om de bestämmer sig för att stödja den NU.

Wind Waker HD remastern tog 6 månader för Nintendo, tror nog tredjepart klarar porta sina spel på 12-14 månader.



#29

Postad 18 oktober 2015 - 10:37

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0
Jo det är nog så, jag tänkte först och främst på nyutvecklade spel. Portar är lite blaha speciellt på en ny konsoll.

#30

Postad 21 november 2015 - 11:13

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0
Är det på E3 maskinen kommer avtäckas ? Eller tror ni att det kommer komma lite mer info innan?

#31

Postad 21 november 2015 - 17:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

2016 sa de va? Säkert E3. Brukar vara så.



#32

Postad 21 november 2015 - 18:22

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Hoppas dom släpper nya Zelda som releasespel till NX, om det nu blir så att dom släpper maskinen nästa jul, vilket verkar MYCKET troligt nu.

Det om något lär ju hjälpa till att sälja några maskiner.



#33

Postad 22 november 2015 - 00:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Blir säkert nytt Zelda, nytt 3D-Mario och nytt Metroid. Menar, de har inte haft några såna spel på länge.

 

Och så nytt 3D-Pokemon.



#34

Postad 22 november 2015 - 07:24

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 1
Tycker dom skulle gå Bananas och göra ett "fps" mario fast utan "s". Allt i ett liknande Destiny världs upplägg med olika planeter med olika uppdrag på.

#35

Postad 01 december 2015 - 11:48

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Verkar börja röra på sig i tillverkarleden...

 

http://www.digitimes...51130PD203.html



#36

Postad 01 december 2015 - 12:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

10-12...uh oh, det kommer råda brist :P



#37

Postad 01 december 2015 - 20:19

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0

Oh snabba puckar. Känns som om det kommer börja hagla rykten snart då  :)



#38

Postad 02 december 2015 - 09:38

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 1

Ja så man får nån hint om vad det ens kan vara...

Vågar inte ens gissa. Kan likväl vara att en lucka öppnas i Miyamotos huvud där det flyger ut ett rymdskepp som börjar skjuta laserstrålar; är beredd på allt! :D



#39

Postad 03 december 2015 - 15:45

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Kan likväl vara att en lucka öppnas i Miyamotos huvud där det flyger ut ett rymdskepp som börjar skjuta laserstrålar

 

Skulle faktiskt förklara en hel del :D



#40

Postad 07 december 2015 - 20:44

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Noterbart att många spel (inkl FF remaken) marknadsfördes som "ps4 console debut" på PSX mässan. Inte säkert att det betyder att alla de spelen kommer till One...kan ju vara den nya killen som avses. :)

#41

Postad 07 december 2015 - 21:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Vore logiskt, Xbox One är inte direkt poppis i Japan och allt annat än minst PS4-kraft på NX vore löjligt.



#42

Postad 07 december 2015 - 21:31

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

snacka om att det är en storsatsning om dom vill ha hårdvara nog till så många enheter på ett år. jag blir ytterst intresserad nu... känns ju instinktivt som att det kommer bli en seriös konsol med bra prestanda. såvida det inte blir någon halvportabel grej med en märklig gimmik...

 

nej, det här bli intressant. det blir ju släpp 2016, kanske tom på hösten?



#43

Postad 08 december 2015 - 22:20

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0
Det här gör juh en mer intresserad av vad som kommer och samtidigt sätter griller i huvudet vad gäller eventuellt köp av Wii U. Haha, sjuka I-landsproblem man dras med.

#44

Postad 09 december 2015 - 07:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det här gör juh en mer intresserad av vad som kommer och samtidigt sätter griller i huvudet vad gäller eventuellt köp av Wii U. Haha, sjuka I-landsproblem man dras med.

 

If you’re wondering where you put your keys again, it might be time to dust off the video game console. Neurobiologists at the University of California, Irvine have found new evidence that some video games can improve memory.

But players have to pick their favorites wisely if they want to increase their brainpower. Not all video games are created equal, it turns out.

In the study, to be published Wednesday in The Journal of Neuroscience, some college students played the more passive, 2-D “Angry Birds” game, while others played “Super Mario 3-D World.” At the end of two weeks, Angry Birds players showed no memory gains while the Super Mario players improved their memory recall by about 12%.

 

 

Så atteh...



#45

Postad 09 december 2015 - 09:39

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Så atteh...

Spiken i kistan med andra ord vad gäller inköp? haha



#46

Postad 09 december 2015 - 09:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Precis :P



#47

Postad 09 december 2015 - 10:31

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Precis :P

Haha, då är det väl inte så mycket mer snack om det. Tuta och kör bara.



#48

Postad 10 december 2015 - 10:57

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Det här gör juh en mer intresserad av vad som kommer och samtidigt sätter griller i huvudet vad gäller eventuellt köp av Wii U. Haha, sjuka I-landsproblem man dras med.

 

Finns det Wii U spel som du är intresserad, i såna fall bör du nog ändå köpa en Wii U. Skulle säga att Wii U är väldigt underskattad, finns många roliga multiplayer och även bra singleplayer spel som man inte bör missa. Däremot kan ju Wii U bli väldigt billig snart på begagnatmarknaden.



#49

Postad 11 december 2015 - 16:33

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Finns det Wii U spel som du är intresserad, i såna fall bör du nog ändå köpa en Wii U. Skulle säga att Wii U är väldigt underskattad, finns många roliga multiplayer och även bra singleplayer spel som man inte bör missa. Däremot kan ju Wii U bli väldigt billig snart på begagnatmarknaden.

Detta är nu avklarat. Maskinen står i tv-bänken hemma 👍😄

#50

Postad 13 december 2015 - 13:47

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0
Såg någon patentskiss på en ny handkontroll. Verkar vara nån form av display ovanpå kontrollen med analoga joysticks som sticker upp ur skärmen. Tänk pro controller där allt på ovansidan är display utom joystickarna.

Redigerat av wictor, 13 december 2015 - 13:47.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.