Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TV lösning 2020

5 svar till detta ämne streama parabol digital-tv
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 februari 2020 - 13:56

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Nu är det dags för min del att gå all in med streaming.

Parabol blir bara frikanaler på Astra/Hotbird.

Det visade sig att ingen direkt tittade på linjär tv utom vid Mello och när det är SHL.

Insåg att vi har tillgång till 37 linjära kanaler i de tre streamingapparna C More, Viaplay och Dplay.

Nackdel är väl mest att man måste navigera in och ut i appar om man vill byta mellan typ kanal 5 linjärt och TV3 linjärt. Ljud är inte ett jätteproblem. Det är tillräckligt bra i Sonos och bilden kan vi inte direkt skilja från parabol (ja vi har jämfört).

Jag har kollat/testat Kodi. Jag ser att Kodi med tillägg fixar att lägga till streamingtjänster typ C More men inte att plocka ur de linjära kanalerna i appen och samsa dessa med linjära från typ Dplay och Viaplay. Om någon har guide på det så vore det toppen. :)

Någon som vet om jag på något vis kan få till ett interface för live kanaler inbäddade i olika appar?

Redigerat av kenta2, 22 februari 2020 - 09:49.


#2

Postad 22 februari 2020 - 14:14

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Det borde kunna gå fixa med detta men har inte själv hållt på med det.

https://forum.kodi.t....php?tid=304658



#3

Postad 25 februari 2020 - 10:35

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Det borde kunna gå fixa med detta men har inte själv hållt på med det.

https://forum.kodi.t....php?tid=304658

 

Tack, det luriga är dock att identifiera streams och att de kan avkodas korrekt. Detta är ju embedded i apparna Dplay, Viaplay och C More. I och med att jag är kund hos dessa så släpper de på simulcast live streams i appen och streamens identitet är inte känd.

 

Om livestreamen var kända samt att avkodningen sker korrekt i apparna och att ett tillägg gör att jag i ett efterföljande steg kan låta dessa strömmar visas i ett samlat interface så hade det varit bra.

 

I tex. Android TV så har Google lagt till en potentiell lösning för detta. En del utländska providers har hakat på detta och implementerat stöd i sina appar för att kunna låta sina kanaler visas i ett gemensamt interface i Android TV. Det har dock inte Viaplay, Dplay eller C More ännu hakat på.



#4

Postad 26 februari 2020 - 14:08

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Du har ju addons för CMore och Viaplay för Kodi bla och detta kan ta streams för kanaler från addons som dessa i det jag länkade till.

Det den gör är helt enkelt att spela upp streamsen genom respektive addon så det fungerar sålänge addonet fungerar.

Inte svårt att identifiera streamsen direkt men du behöver widevine för att avkoda det och då hjälper det inte så mycket att du vet addresserna.


Redigerat av Leatherface, 26 februari 2020 - 14:11.


#5

Postad 27 februari 2020 - 12:57

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
OK, ja själva addonet för Viaplay och C More är ju som sagt bara en Kodi "version" apparna och det är de embedded livestreams som är av intresse i detta fallet.

Så summerat i korthet så behövs addon för Kodi samt PVR plugin player och widewine. Tror jag backar in och ut ett tag till i apparna för livestream kanalerna.

Det enklaste vore om fler Mediaappar med livestreams kunde följa Googles standard så att de kan visas i Android TVs kanallista. Naturligtvis har varken Viaplay, C More eller Dplay gjort detta eller ens visar tecken på att göra det.

Redigerat av kenta2, 27 februari 2020 - 22:18.


#6

Postad 27 februari 2020 - 18:15

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Ska du ha det mer integrerat i LiveTV app så är det TVheadend eller liknande med TVkort som gäller men då faller hela din idé.

Hade gärna velat se man kunnat köpa IPTV som man kan integrera som du efterfrågar i AndroidTV boxar och liknande.

Dom pratar om släcka ner kabeltv nätet och funderar själv på överge linjär tv helt då om jag inte kan hitta en smidig lösning.


Redigerat av Leatherface, 27 februari 2020 - 18:18.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.