Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dålig signal via Iphone

31 svar till detta ämne Streama Iphone nad
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 september 2019 - 18:44

Unregistered974141ef
  • Unregistered974141ef
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Har en Nad C 352 som jag ibland streamar musik från min Iphone, via en Argon Audio BT2.
Måste jag byta förstärkare till en med blåtand, för att kunna få vettigt ljud.
Eller går det på något vis förstärka signalen från min Iphone via någon enhet.
Ljudet kommer just nu inte i närheten av när jag kör en cd-skiva.
Då talar jag inte om kvalitén utan bara volymen.
Det är även samma dåliga ljud med sladd typ rca.

 
Jag vill säga att jag är ganska novis, så jag ber er att vara lite "tydliga" ;)

Alla tips tas tacksamt emot.
 



#2

Postad 03 september 2019 - 19:28

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
Jag skulle tro att en Chromecast Audio, skulle kunna vara ett alternativ, om du inte vill investera några större pengar.
Har förstått det som att den tyvärr kan begränsa just streaming över Spotify till 256 kbps istället för 320 kbps.
Men streamar du kvalitetsfiler typ flac 16 bitar och 44,1 kHz eller för den delen upp till 24 bitar 96 kHz presterar den i klass med en enklare cd-spelare.

#3

Postad 03 september 2019 - 20:14

Unregistered974141ef
  • Unregistered974141ef
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Jag skulle tro att en Chromecast Audio, skulle kunna vara ett alternativ, om du inte vill investera några större pengar.
Har förstått det som att den tyvärr kan begränsa just streaming över Spotify till 256 kbps istället för 320 kbps.
Men streamar du kvalitetsfiler typ flac 16 bitar och 44,1 kHz eller för den delen upp till 24 bitar 96 kHz presterar den i klass med en enklare cd-spelare.

Tack, men jag tror inte det löser problemet.
Jag får mer intrycket av att signalen är dålig från min Iphone.
Dvs. som att jag inte har max ljud inställt på telefon.
På hifi-klubben trodde dom att det berodde på att Iphone har en säkerhetsgräns i volymen...
Provade att koppla in min bärbara PC via BT Argon, men även den gav lågt ljud.

Börjar undra om det är något fel på förstärkaren, då jag tyckte min förra NAD 705 hade bättre ljud via Iphone.
 


Redigerat av Unregistered974141ef, 03 september 2019 - 20:15.


#4

Postad 03 september 2019 - 20:28

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
Okej. Men om du använder en iPhone för att kontrollera streaming via en Chromecast så sker ingen nivåreglering av volymen i din iPhone. Du kan använda volymknapparna (även om det inte är rekommenderat) på din iPhone för att justera volymen men bäst ljud blir det om man stänger av möjligheten till volymjustering.

Redigerat av hampestampe, 03 september 2019 - 20:29.


#5

Postad 03 september 2019 - 20:37

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
Man bör välja "full dynamic range" i inställningarna för Chromecast Audio för att få högsta kvalitet och starkaste ljudet, för att sedan istället använda analog volymjustering senare i kedjan, med lite kvalitet i för bästa ljudkvalitet.

Redigerat av hampestampe, 03 september 2019 - 20:37.


#6

Postad 03 september 2019 - 20:46

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
Vad är det för streaming du tänkt dig?
Filer som är lokalt lagrade på telefonen, Spotify, Tidal eller något helt annat?

#7

Postad 03 september 2019 - 20:55

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Såvida du inte har satt en volymgräns under inställningar (musik, uppspelning) så bör det ju endast vara volymen på iPhonen som påverkar insignalen via BT, alltså full volym på iPhone ger högsta ljudet på insignalen.

#8

Postad 03 september 2019 - 21:21

Unregistered974141ef
  • Unregistered974141ef
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Ok, tycker dock att min Argon BT borde klara uppgiften lika bra https://www.hifiklub...tooth-receiver/
 

Kanske är värt att test min Iphone mot någon annan förstärkare innan jag går vidare.

 

Vad är det för streaming du tänkt dig?
Filer som är lokalt lagrade på telefonen, Spotify, Tidal eller något helt annat?


Såvida du inte har satt en volymgräns under inställningar (musik, uppspelning) så bör det ju endast vara volymen på iPhonen som påverkar insignalen via BT, alltså full volym på iPhone ger högsta ljudet på insignalen.

Tack för tipset, men har redan checkat av.


Vad är det för streaming du tänkt dig?
Filer som är lokalt lagrade på telefonen, Spotify, Tidal eller något helt annat?

Det gäller Spotify i första hand



#9

Postad 03 september 2019 - 23:16

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Kolla inställningarna i spotifyappen på iphone ifall equalizern är på och andra inställningar i ”uppspelning” i menyn.

#10

Postad 04 september 2019 - 11:27

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0

Tack, men jag tror inte det löser problemet.
Jag får mer intrycket av att signalen är dålig från min Iphone.
Dvs. som att jag inte har max ljud inställt på telefon.
På hifi-klubben trodde dom att det berodde på att Iphone har en säkerhetsgräns i volymen...
Provade att koppla in min bärbara PC via BT Argon, men även den gav lågt ljud.

Börjar undra om det är något fel på förstärkaren, då jag tyckte min förra NAD 705 hade bättre ljud via Iphone.


Kör också med nad. Och kör iPhone och surfplatta för musik. Använder jag rca till mobilen och plattan blir max volymen helt klart lägre än om jag kör via sonos connect. Tror inte det behöver bero på förstärkaren ha mobilen som källa kanske inte är en tillräckligt stark signal

#11

Postad 04 september 2019 - 11:44

Unregistered974141ef
  • Unregistered974141ef
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Kolla inställningarna i spotifyappen på iphone ifall equalizern är på och andra inställningar i ”uppspelning” i menyn.

Tack, testat både på av ingen märkbar skillnad
Fick lite tips på hifi-klubben hur inställningarna skulle va i Spotify


Kör också med nad. Och kör iPhone och surfplatta för musik. Använder jag rca till mobilen och plattan blir max volymen helt klart lägre än om jag kör via sonos connect. Tror inte det behöver bero på förstärkaren ha mobilen som källa kanske inte är en tillräckligt stark signal

Är inne på din linje oxå. Tycker min Agron BT skulle fixat det där men ack.
Riktigt surt att inte kunna få ut vettigt ljud från Spotify.
 



#12

Postad 04 september 2019 - 14:57

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0

Tack, testat både på av ingen märkbar skillnad
Fick lite tips på hifi-klubben hur inställningarna skulle va i Spotify

Är inne på din linje oxå. Tycker min Agron BT skulle fixat det där men ack.
Riktigt surt att inte kunna få ut vettigt ljud från Spotify.

För Just den anledningen köpte jag sonos connect som gav en bra boost i ljudet och volymen. Men tyvärr bestämde dom sig för att inte stödja att man lägger till sin egen musik i appen via ditt eget biblotek från ipad eller iPhone. Som tur är funkar det att lägga till musiken från Spotify och tidal

Redigerat av Andreas3200, 04 september 2019 - 14:58.


#13

Postad 04 september 2019 - 16:28

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

För Just den anledningen köpte jag sonos connect som gav en bra boost i ljudet och volymen. Men tyvärr bestämde dom sig för att inte stödja att man lägger till sin egen musik i appen via ditt eget biblotek från ipad eller iPhone. Som tur är funkar det att lägga till musiken från Spotify och tidal

Ska man steppa upp det några steg finns det många alternativ.

Själv kör jag en Auralic Arie G1 i mitt huvudsystem, den har bluetooth också och Airplay om man inte tycker det är så noga hur det låter. Annars funkar ju wifi eller trådat ganska mycket bättre om man värderar ljudkvalitet högt. Möjlighet att köra Spotify Connect eller TiDAL finns.

https://www.hembioco...uralic-aries-g1

 

De har en enklare version, Aries mini, egentligen med i stort sätt samma funktioner men med integrerad dac och lite billigare strömförsörjning och komponenter överlag.

https://www.ljudkall...alic-aries-mini

En sådan kör jag i min lilla "alternativanläggning" ihop med en Nad C350-förstärkare.

 

Sedan finns ju både Bluesound och Sonos och en hög andra alternativ.

 

Fick dock intrycket av att det framförallt var en billig och prisvärd lösning som efterfrågades och då håller jag Chromcast Audio som en mycket kompetent och välfungerande produkt. Dock kanske det känns lite tråkigt att inte kunna få ut mer än 256 kbps från Spotify, framförallt om det kommer att vara den huvudsakliga källan. Satsar man på kvalitetsfiler som flac eller annan lossless så har jag förstått det som att den i alla fall inte är sämre än Sonos, när det kommer till ljudkvalitet, utan snarare bättre.



#14

Postad 04 september 2019 - 22:06

Unregistered974141ef
  • Unregistered974141ef
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Tack för all info.
Chromcast Audio låter intressant.



#15

Postad 05 september 2019 - 08:11

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0

Ska man steppa upp det några steg finns det många alternativ.
Själv kör jag en Auralic Arie G1 i mitt huvudsystem, den har bluetooth också och Airplay om man inte tycker det är så noga hur det låter. Annars funkar ju wifi eller trådat ganska mycket bättre om man värderar ljudkvalitet högt. Möjlighet att köra Spotify Connect eller TiDAL finns.
https://www.hembioco...uralic-aries-g1

De har en enklare version, Aries mini, egentligen med i stort sätt samma funktioner men med integrerad dac och lite billigare strömförsörjning och komponenter överlag.
https://www.ljudkall...alic-aries-mini
En sådan kör jag i min lilla "alternativanläggning" ihop med en Nad C350-förstärkare.

Sedan finns ju både Bluesound och Sonos och en hög andra alternativ.

Fick dock intrycket av att det framförallt var en billig och prisvärd lösning som efterfrågades och då håller jag Chromcast Audio som en mycket kompetent och välfungerande produkt. Dock kanske det känns lite tråkigt att inte kunna få ut mer än 256 kbps från Spotify, framförallt om det kommer att vara den huvudsakliga källan. Satsar man på kvalitetsfiler som flac eller annan lossless så har jag förstått det som att den i alla fall inte är sämre än Sonos, när det kommer till ljudkvalitet, utan snarare bättre.


Känns konstigt att chromecast är så billig jämfört med en sonos connect. Ger en chromecast någon boost volymmässigt jämfört att köra med endast rca till ipaden/iphonen. För det gör sonos connect. Så vitt jag vet så stöder sonos Spotify med 320 kbit

#16

Postad 05 september 2019 - 10:13

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

Känns konstigt att chromecast är så billig jämfört med en sonos connect. Ger en chromecast någon boost volymmässigt jämfört att köra med endast rca till ipaden/iphonen. För det gör sonos connect. Så vitt jag vet så stöder sonos Spotify med 320 kbit

Vad som är boost och inte vet jag inte. Chromecast Audio har en 3,5 mm line-out anpassad för anslutning till RCA-stereo. En iPhone eller iPad har ett 3,5 mm uttag anpassat för hörlurar. Samma kontakt men med en Chromecast ska du ligga på rimlig och rätt utnivå, som sannolikt överskrider den du får på maxvolym från iPhone iPad, eftersom du säger att din Sonos Conect boostar volymen.

Ett hörlursuttag kan användas som line out med varierande kvalitet men är inte anpassat för det.
Ett 3,5 mm uttag är som sagt inte synonymt med hörlursuttag.

Används hörlursuttag som line out och volymen justeras digitalt från iPhone sänks också bitdjup och därmed dynamiken på musiken. Så max volym är generellt att föredra.

Redigerat av hampestampe, 05 september 2019 - 10:14.


#17

Postad 05 september 2019 - 11:22

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0

Vad som är boost och inte vet jag inte. Chromecast Audio har en 3,5 mm line-out anpassad för anslutning till RCA-stereo. En iPhone eller iPad har ett 3,5 mm uttag anpassat för hörlurar. Samma kontakt men med en Chromecast ska du ligga på rimlig och rätt utnivå, som sannolikt överskrider den du får på maxvolym från iPhone iPad, eftersom du säger att din Sonos Conect boostar volymen.

Ett hörlursuttag kan användas som line out med varierande kvalitet men är inte anpassat för det.
Ett 3,5 mm uttag är som sagt inte synonymt med hörlursuttag.

Används hörlursuttag som line out och volymen justeras digitalt från iPhone sänks också bitdjup och därmed dynamiken på musiken. Så max volym är generellt att föredra.


Det jag menade med boost i volym. Är att jag får ut ungefär 25% högre volym med sonos connect inkopplad än vad jag får med ipad kopplat med rca kabel. Cirka 40% högre än min iPhone 6s+. Tycker ljudet blir bättre om jag spelar via sonos connect som källa istället för att köra med iPhone eller ipad som direkt källa

#18

Postad 05 september 2019 - 12:58

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

Det jag menade med boost i volym. Är att jag får ut ungefär 25% högre volym med sonos connect inkopplad än vad jag får med ipad kopplat med rca kabel. Cirka 40% högre än min iPhone 6s+. Tycker ljudet blir bättre om jag spelar via sonos connect som källa istället för att köra med iPhone eller ipad som direkt källa


Okej. Eftersom iPadens hörlursutgång inte är anpassad för att användas som line out, kanske det snarare är den signalen som är svag?
Hur blir det exempelvis med vanlig cd-spelare?

#19

Postad 05 september 2019 - 17:02

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

  • 1 337 inlägg
  • 0

Tack, men jag tror inte det löser problemet.
Jag får mer intrycket av att signalen är dålig från min Iphone.
Dvs. som att jag inte har max ljud inställt på telefon.
På hifi-klubben trodde dom att det berodde på att Iphone har en säkerhetsgräns i volymen...
Provade att koppla in min bärbara PC via BT Argon, men även den gav lågt ljud.

Börjar undra om det är något fel på förstärkaren, då jag tyckte min förra NAD 705 hade bättre ljud via Iphone.
 

 

Vilken ingång använder du på NAD'en? Har du kopplat analogt från Argon till NAD så är det väl bara att vrida upp volymen på förstärkaren?



#20

Postad 05 september 2019 - 22:20

Unregistered974141ef
  • Unregistered974141ef
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Vilken ingång använder du på NAD'en? Har du kopplat analogt från Argon till NAD så är det väl bara att vrida upp volymen på förstärkaren?

Den är kopplad analogt. Det är som att min Iphone inte har ljudet på max.
Jag kan stort sätt dra på fullt utan att komma i närheten av det ljud jag har när jag kör en skiva på ca35% på förstärkaren.



#21

Postad 06 september 2019 - 08:17

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0

Vilken ingång använder du på NAD'en? Har du kopplat analogt från Argon till NAD så är det väl bara att vrida upp volymen på förstärkaren?

Det gör man ju alltid oavsett källa. Den maximala Ljudvolymen
Blir påverkad, olika beroende på vilken källa man använder. Använder jag sonos connect, datorn, eller Xbox one kopplat med tvn. Så är max volymen högre än om du kör med iPhone/ipad som direktkälla. Och kopplar allt på samma vis analogt rca.


Den är kopplad analogt. Det är som att min Iphone inte har ljudet på max.
Jag kan stort sätt dra på fullt utan att komma i närheten av det ljud jag har när jag kör en skiva på ca35% på förstärkaren.

Tillbaka på det. Jag har precis samma bekymmer. Har nad c375.
Och tycker inte max volymen borde vara så låg men det är den om jag kör med iPhone kopplat analogt med rca. Ipad blir något högre. Men inget av alternativen når i närheten av samma max volym som sonos connect eller om jag spelar upp material på Xbox one

Redigerat av Andreas3200, 06 september 2019 - 08:20.


#22

Postad 06 september 2019 - 17:30

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

  • 1 337 inlägg
  • 0

Den är kopplad analogt. Det är som att min Iphone inte har ljudet på max.
Jag kan stort sätt dra på fullt utan att komma i närheten av det ljud jag har när jag kör en skiva på ca35% på förstärkaren.

 

Trist. Testade just en Samsung Galaxy via kabel till enkel Sony-receier och det blir så pass högt att jag kan styra ut förstärkaren fullt utan att ens ha maxvolym på telefonen. Verkar vara matchningen Iphone och ingångskänsligheten på NAD'en. Har du någon möjlighet att testa med en separat DAC, och koppla optiskt från Argon?



#23

Postad 06 september 2019 - 18:16

Unregistered974141ef
  • Unregistered974141ef
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Trist. Testade just en Samsung Galaxy via kabel till enkel Sony-receier och det blir så pass högt att jag kan styra ut förstärkaren fullt utan att ens ha maxvolym på telefonen. Verkar vara matchningen Iphone och ingångskänsligheten på NAD'en. Har du någon möjlighet att testa med en separat DAC, och koppla optiskt från Argon?

Jag har testat att koppla min bärbara PC via Argon och BT om det är det du menar.
Ingen större skillnad.

Trodde dock att det skulle funka, då hifi-klubben menar att BT är dålig på Iphone, samt att dom har en säkerhetsfunktion inbyggt så man inte ska kunna spela för högt med lurar...
En Android tel. ska det gå att spela högre med.

Kanske ska testa och koppla PC:n via en RCA utgång oxå


Redigerat av Unregistered974141ef, 06 september 2019 - 18:18.


#24

Postad 08 september 2019 - 09:21

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

  • 1 337 inlägg
  • 0

Jag har testat att koppla min bärbara PC via Argon och BT om det är det du menar.
Ingen större skillnad.

Trodde dock att det skulle funka, då hifi-klubben menar att BT är dålig på Iphone, samt att dom har en säkerhetsfunktion inbyggt så man inte ska kunna spela för högt med lurar...
En Android tel. ska det gå att spela högre med.

Kanske ska testa och koppla PC:n via en RCA utgång oxå

 

Tänkte snarare om du har möjlighet att testa den optiska utgången på Argon...via en DAC till NAD'en.



#25

Postad 10 september 2019 - 20:26

Unregistered974141ef
  • Unregistered974141ef
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Tänkte snarare om du har möjlighet att testa den optiska utgången på Argon...via en DAC till NAD'en.

Nej det har jag inte. Skulle det kunna ge en bättre signal?
Har du någon rek. på billig DAC?
 


Redigerat av Unregistered974141ef, 11 september 2019 - 17:35.


#26

Postad 11 september 2019 - 17:41

Unregistered974141ef
  • Unregistered974141ef
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Brinke, tror du har en poäng med DAC.
Förstärkaren är Analog så signalen kanske blir knas...
Ska se om jag kan få tag i vettig D/A-omvandlare som jag kan koppla direkt till förstärkaren via tel.
Har kikat lite på den här https://www.hifiklub...-da-omvandlare/



#27

Postad 11 september 2019 - 19:24

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

Brinke, tror du har en poäng med DAC.
Förstärkaren är Analog så signalen kanske blir knas...
Ska se om jag kan få tag i vettig D/A-omvandlare som jag kan koppla direkt till förstärkaren via tel.
Har kikat lite på den här https://www.hifiklub...-da-omvandlare/


Manualen säger att det ska gå bra att använda den som line out.
Dock ger bara Dragonfly Black 1,2 volt rms, vilket inte är så mycket. De andra Dragonfly ger 2,1 volt. En Sonos Connect eller Chromecast ger också 2 volt som jag förstått det. Så med andra ord kan du inte förvänta dig en väldigt stark volym när du kör Dragonfly black som dac.

https://www.google.c...d=1568224394768

#28

Postad 12 september 2019 - 10:44

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

  • 1 337 inlägg
  • 0

Brinke, tror du har en poäng med DAC.
Förstärkaren är Analog så signalen kanske blir knas...
Ska se om jag kan få tag i vettig D/A-omvandlare som jag kan koppla direkt till förstärkaren via tel.
Har kikat lite på den här https://www.hifiklub...-da-omvandlare/

 

Du behöver en optisk in så typ https://www.hifiklub...-da-omvandlare/

 

fast Argon kanske inte är något bra val om de lämnar för klen utsignal. lån för test hos Hifiklubben kanske?



#29

Postad 12 september 2019 - 12:15

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

Du behöver en optisk in så typ https://www.hifiklub...-da-omvandlare/

fast Argon kanske inte är något bra val om de lämnar för klen utsignal. lån för test hos Hifiklubben kanske?

Nej det behövs ingen optisk in.
Förslaget var ju dac direkt kopplad via lightning-kontakt från iPhone. Det vill säga helt skippa "Argon®".
Vilket helt klart har potential att ge ett mycket bra ljud. Finns ju en del olika dacar att välja på, som kan kopplas så.
Själv har jag en Chord® Mojo™ som har den möjligheten. Sedan har väl Dragonfly i alla fall tre olika beroende på plånbok och ambitionsnivå. Som sagt tror jag ljudet via Black-modellens line out bör ge en relativt svag utsignal, men den kanske är tillräcklig men man får nog räkna med att vrida på lite extra när den källan väljs.

Redigerat av hampestampe, 12 september 2019 - 12:16.


#30

Postad 14 september 2019 - 17:09

Unregistered974141ef
  • Unregistered974141ef
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Tack för alla svar!
Blir inte riktigt klok på det här.
Har nu testat med en Dragonfly. Det blev visserligen bättre ljud, men långt från cd.
Kommer därför lämna tillbaka Dragonfly och gå vidare med någon annan lösning.

 

Var tvungen att prova min PC med sladd direkt till förstärkaren. Ljudet blir betydligt bättre än från min Iphone.

Lutar åt jag skippar Iphone och går på en mediaspelare med Spotify Conect.

De här gången kommer jag ta med min jä.... förstärkare till en vettig handlare och prova prylarna på plats.
Återkommer med resultat ;)



#31

Postad 26 september 2019 - 21:55

Unregistered974141ef
  • Unregistered974141ef
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Lite uppdatering.
Tog med förstärkaren till Lefflers  :D 
Fick proffshjälp och vi passa på att provlyssna lite trevliga högtalare med liten mediaspelare (D-stream primo-HD)
Har nu kört igång prylarna och äntligen fått liv i stereon. :)

 

Enl. expertis var det säkerligen dålig signal som var bakgrunden...
 


Redigerat av Unregistered974141ef, 26 september 2019 - 21:56.


#32

Postad 27 september 2019 - 18:55

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

  • 1 337 inlägg
  • 0

Skönt att det blev bra till sist :D






Även taggad med Streama, Iphone, nad

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.