Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SA-klubben! (System Audio).

653 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
System Audio SA-7K (Golvhögtalare) 1 (0) Inga priser
System Audio SA-2K (Surroundhögtalare) 1 (0) Inga priser
System Audio SA-505 (Surroundhögtalare) 1 8 (3) Inga priser
System Audio Ranger (Golvhögtalare) 9 9,27 (10) Inga priser
System Audio Explorer (Golvhögtalare) 1 8,86 (6) Inga priser
System Audio SA-7K Master (Golvhögtalare) 0 7,5 (1) Inga priser
System Audio Explorer Master (Golvhögtalare) 7 9,11 (8) Inga priser
System Audio Ranger Master (Golvhögtalare) 1 9,14 (13) Inga priser
System Audio Aura 30 (Golvhögtalare) 3 (0) Inga priser
System Audio Aura 60 (Golvhögtalare) 3 7,67 (2) Inga priser
System Audio Mantra 30 (Golvhögtalare) 7 (0) Inga priser
System Audio Aura 10 (Surroundhögtalare) 5 (0) 3 190:-
System Audio Aura 10AV (st) (Surroundhögtalare) 2 8,25 (3) Inga priser
System Audio Saxo 30 (Golvhögtalare) 4 8,33 (2) 5 990:-
System Audio Saxo 1 (Surroundhögtalare) 1 6,5 (1) 2 990:-
System Audio Saxo 10AV (st) (Surroundhögtalare) 1 (0) Inga priser
System Audio Saxo Sub8 (Subwoofers) 6 (0) Inga priser
System Audio Aura 1 (Surroundhögtalare) 3 (0) Inga priser
System Audio Aura 50 (Golvhögtalare) 2 7,83 (5) Inga priser
System Audio Mantra 10AV (Centerhögtalare) 1 8,5 (3) Inga priser
System Audio Saxo Sub10 (Subwoofers) 1 (0) 6 190:-
System Audio Mantra 50 (Golvhögtalare) 4 9 (5) Inga priser
System Audio Mantra 70 (Golvhögtalare) 7 8,5 (3) Inga priser
System Audio Aura 70 (Golvhögtalare) 2 8 (2) Inga priser
System Audio Saxo 50 (Golvhögtalare) 2 7,67 (2) Inga priser
System Audio Aura 50 New Edition (Golvhögtalare) 1 9 (6) Inga priser
System Audio SA Pandion 2 (Surroundhögtalare) 7 8,33 (2) Inga priser
System Audio Saxo 10 (Surroundhögtalare) 6 (0) 3 980:-
System Audio Saxo 1 Active (Surroundhögtalare) 1 (0) Inga priser
System Audio SA Pandion 30 (Golvhögtalare) 1 (0) Inga priser
System Audio Mantra 5 (Surroundhögtalare) 1 (0) Inga priser
System Audio Legend 40 (Golvhögtalare) 1 (0) 32 990:-
System Audio Legend 40 Silverback (Golvhögtalare) 1 (0) 53 990:-
32 relaterade trådar
Köpråd - Högtalare för stereo från 30000 (105 inlägg) 1 år sedan
Aktiva trådlösa golvhögtalare? Dynaudio eller Elac eller? (14 inlägg) 5 år sedan
System Audio Aura 50 limited edition (68 inlägg) 6 år sedan
Köpråd stativhögtalare max 50 000 (57 inlägg) 7 år sedan
System Audio Pandion 2013-2014. (42 inlägg) 7 år sedan
System Audio Pandion 30 (16 inlägg) 7 år sedan
B&W 685s2 eller Klipsch RP-150M för ett 5.1 system? (24 inlägg) 8 år sedan
Stativare till sovrummet (13 inlägg) 8 år sedan
Stativare runt 30 000 kr som låter bra på låg volym? (41 inlägg) 8 år sedan
Golvhögtalare 25-35000kr (44 inlägg) 9 år sedan
bra stativhögtalare under 5000kr.. höjt budgeten till 7000kr (73 inlägg) 9 år sedan
Förstärkare och högtalarkablar till System Audio Ranger (11 inlägg) 9 år sedan
System Audio SA Mantra 70 (131 inlägg) 9 år sedan
System audio Mantra 60 (207 inlägg) 10 år sedan
Högtalare för lägenhet, behövs det ta speciell hänsyn? (18 inlägg) 10 år sedan
Vilka högtalare (8 inlägg) 10 år sedan
Saxo 30 eller Dali Zensor 5. Vilka av dessa högtalare skulle ni köpt och va (6 inlägg) 10 år sedan
System Audio - Ljudkaraktär (168 inlägg) 10 år sedan
Högtalare för kring 20 000:- (52 inlägg) 10 år sedan
Fötter/Spikes till System Audio Ranger Master? (10 inlägg) 11 år sedan
Uppgradering från Dynavoice M-65 (19 inlägg) 11 år sedan
Bas och dynamik mellan XTZ 99.36 och Canton Chrono 509.2 (17 inlägg) 11 år sedan
Saxo 30 (13 inlägg) 11 år sedan
Vad är skillnaden i ljud om man går upp i pris? (1144 inlägg) 11 år sedan
Uppgraderingshjälp hemmabio (4 inlägg) 11 år sedan
Högtalare till > McIntosh MA 6900 (13 inlägg) 11 år sedan
System Audio Explorer Master (55 inlägg) 12 år sedan
gå över till 2-kanal (24 inlägg) 12 år sedan
Typ av högtalare i detta rum? (4 inlägg) 12 år sedan
Efter B&W 603 S3? (108 inlägg) 13 år sedan
Lyssningsintryck: Golvare mellan 8000 och 200000 sek (130 inlägg) 14 år sedan
Förstärkare för System Audio 505 (0 inlägg) 17 år sedan

#601

Postad 12 november 2018 - 14:06

Unregistereda0c259c8
  • Unregistereda0c259c8
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

1. SA skall stå lite bredare isär och vinklas in något så att högtalarna riktas omkring 10cm bredvid dina axlar. De skall helst ställas upp så att du har lika långt mellan högtalarna som du har från din sittposition fram till mitten av högtalarna.

 

2. Om du flyttar ut högtalarna från väggen något så borde du få ner djupbasen och upp mellanbasen.

 

OBS!

Högtalarna behöver spelas in för att all upplösning och dynamik skall släppa. Det händer mest under de första 100h men 200-300h behöver de innan de släpper helt och hållet. Du kan ställa dem mitt emot varann och vända på fasen in en av högtalarna så kan du spela mycket högre utan att du får så hög volym i rummet. Låt de spela så när ingen är hemma så går inspelningen snabbare.
.

 

 

Tack för snabbt svar!

 

Tror du Onkyo 616 orkar driva dem eller investera i en annan förstärkare?

 


Redigerat av Unregistereda0c259c8, 12 november 2018 - 14:07.


#602

Postad 12 november 2018 - 14:14

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0

Den förstärkaren är alldeles för klen, dessvärre. Funkar möjligen om du delar av basen vid 80 Hz (om du har en bra sub).



#603

Postad 12 november 2018 - 14:22

Unregistereda0c259c8
  • Unregistereda0c259c8
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Den förstärkaren är alldeles för klen, dessvärre. Funkar möjligen om du delar av basen vid 80 Hz (om du har en bra sub).

 

 

Ok,tack! Men skulle Marantz SR5013 vara ett vettigt val eller finns det ett bättre förslag (budget ca 10 tkr)?
 
Just nu har kvar min Dali Fazon Subwoofer (6.5") så den är ju inte så kraftig.

Men jag funderar på en något större sub (isf 8" eller 10"). Har ni någon tips (eller skulle det bästa vara Saxo serien?)?
 



#604

Postad 12 november 2018 - 21:44

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0
Jag kör med en Yamaha ns-sw300 sub. Tycker den spelar riktigt bra tillsammans med mina Saxo 50.

#605

Postad 12 november 2018 - 22:06

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0
Xtz 10.17 edge kanske?

#606

Postad 17 november 2018 - 19:25

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0

Någon som lyssnat på Legend 40 Silverback och kan dela med sig av sina intryck?



#607

Postad 23 november 2018 - 17:05

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Såg just detta
Såg just detta

Bifogad fil(er)



#608

Postad 04 januari 2019 - 17:15

STiFLR
  • STiFLR
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Någon som lyssnat på Legend 40 Silverback och kan dela med sig av sina intryck?

Är också nyfiken på om någon lyssnat på 40orna, har beställt de passiva men kan nog bli uppgradering till aktivt längre fram...



#609

Postad 07 januari 2019 - 20:41

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Så här tycker en polsk hifi-site om SA Legend 40 (System Audio som tipsar på deras FB):

 

"SA legend 40 does not stand out visually among many similar Scandinavian designs.

But after connecting them to the amplifier, they break like a soap bubble.

These two small speakers produce a fabulous sound - energetic, rich, expressive and tangible. At the same time, it is a thoroughly universal and cultural sound.

They offer a very high level of listening satisfaction. They are involved and spectacular. Five-star recommendation."

 

https://stereoikolor...V0J3_5EZjOjQZqI

 



#610

Postad 09 januari 2019 - 22:10

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Fan nu blev man sugen igen

#611

Postad 19 januari 2019 - 21:52

STiFLR
  • STiFLR
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Har fått hem Legend 40.

En liten recension efter knappt en vecka nästan konstant spelande (förutom jobb-timmar då  :) Som de flesta skriver är dem sjukt linjära, allt från djupbas till diskant låter nästan lika högt, inget som sticker ut eller iväg... till skillnad från Rubicon 6orna som jag ägde innan) som knappast är linjära, fast dom har sina bra egenskaper. Mest imponerande är djupbasen, mellanbasen och mellanregistret. Röster låter bra och tydligt. (ursäkta konstiga formatet, men kopierade från mitt inlägg i hifi-forumet på fejjan)


Redigerat av STiFLR, 19 januari 2019 - 22:56.


#612

Postad 04 augusti 2019 - 11:13

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0
STiFLR, har du några fler intryck att dela med dig?
Har du basmodellen eller silverback?
Väldigt få recensioner ute på Legend serien (utanför Tyskland iaf).

Redigerat av Unregistered4b026b86, 04 augusti 2019 - 11:42.


#613

Postad 06 augusti 2019 - 15:02

STiFLR
  • STiFLR
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Hej namne...

Inte så mycket att tillägga, det som sticker ut och imponerar är just djupbasen under 30 Hz... Låter som man har en stor subwoofer inställd aningens för högt. Mitt rum är långtifrån optimalt har jag märkt även med andra hötalare så kan vara det som spökar. Hade först basversionen och körde med Nuprime ida-16 ett litet tag, uppgraderade sen till Silverback och då blev det ett helt annat ljud. Enligt SA ska de släppa en app för dsp-rumskorrigering, hoppas den kommer snart...

#614

Postad 07 augusti 2019 - 15:53

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0
Inbyggd dsp rumskorrigering borde ju kunna bli grymt bra, hoppas dom gör det "rätt".

#615

Postad 02 september 2019 - 14:54

Distordera
  • Distordera
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Har fått hem Legend 40.

En liten recension efter knappt en vecka nästan konstant spelande (förutom jobb-timmar då  :) Som de flesta skriver är dem sjukt linjära, allt från djupbas till diskant låter nästan lika högt, inget som sticker ut eller iväg... till skillnad från Rubicon 6orna som jag ägde innan) som knappast är linjära, fast dom har sina bra egenskaper. Mest imponerande är djupbasen, mellanbasen och mellanregistret. Röster låter bra och tydligt. (ursäkta konstiga formatet, men kopierade från mitt inlägg i hifi-forumet på fejjan)

 

Nu har du kört dom rätt länge. Har du kvar dem? Hur låter dom nu? Vad lyssnar du på? Har du lyssnat på andra SA-modeller och jämfört?

 

Det är ju rätt lågt intresse på Legend 40 och 60 verkar det som.. man hör inget och ser inget om dem. Konstigt nog.



#616

Postad 05 september 2019 - 10:02

STiFLR
  • STiFLR
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Ja, det är jättekonstigt att det inte är störrre intresse för dessa nya modeller... visst, de kostar en del. Har inte hört andra modeller innan så detta blev mitt insteg i SA-världen. 

 

Högtalarna i sig är jag supernöjd med men nu efter ett tag kritiskt lyssnande har jag kommit fram till ett par saker: (nu är detta i mitt rum helt utan akustik/room correction behandling)

Med de aktiva inkopplat så blir det sjukt mycket djupbas i 20-30 Hz området, imponerande, MEN verkar på bekostnad av övriga register som låter lite dovt, speciellt diskant som är lite beslöjad. Midbasen runt 40-50 Hz fanns knappt. Hade man kunnat fixa det med room-correction hade det nog blivit skitbra.

 

Var tvungen att testa med mer traditionella stereo-prylar igen, så beställde hem ett XTZ A2-300 steg med Yamaha  WXC-50 dac/streamer för att kolla skillnaden, och det blev mycket bättre. Mer detaljer och öppen ljudbild men den djupaste basen under 30 Hz blev inte lika påtaglig, allt som allt mycket jämnare frekvenskurva.

 

Har ej mätt men använde en ton-generator och öronen.

 

Så nu ska jag sälja förstärkarna och den trådlösa hub'en, så om någon har eller tänkt köpa Legend 40'orna så finns Silverback grejerna till halva inköpspriset här :)


Redigerat av STiFLR, 05 september 2019 - 10:36.


#617

Postad 05 september 2019 - 11:42

Unregistered4eb959ca
  • Unregistered4eb959ca
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Ja, det är jättekonstigt att det inte är störrre intresse för dessa nya modeller... visst, de kostar en del. Har inte hört andra modeller innan så detta blev mitt insteg i SA-världen. 

 

Högtalarna i sig är jag supernöjd med men nu efter ett tag kritiskt lyssnande har jag kommit fram till ett par saker: (nu är detta i mitt rum helt utan akustik/room correction behandling)

Med de aktiva inkopplat så blir det sjukt mycket djupbas i 20-30 Hz området, imponerande, MEN verkar på bekostnad av övriga register som låter lite dovt, speciellt diskant som är lite beslöjad. Midbasen runt 40-50 Hz fanns knappt. Hade man kunnat fixa det med room-correction hade det nog blivit skitbra.

 

Var tvungen att testa med mer traditionella stereo-prylar igen, så beställde hem ett XTZ A2-300 steg med Yamaha  WXC-50 dac/streamer för att kolla skillnaden, och det blev mycket bättre. Mer detaljer och öppen ljudbild men den djupaste basen under 30 Hz blev inte lika påtaglig, allt som allt mycket jämnare frekvenskurva.

 

Har ej mätt men använde en ton-generator och öronen.

 

Så nu ska jag sälja förstärkarna och den trådlösa hub'en, så om någon har eller tänkt köpa Legend 40'orna så finns Silverback grejerna till halva inköpspriset här :)

Hej

 

Precis så blir det om man inte har monterat pluggarna i basportarna, har du gjort det, eller har du kanske inte ens fått med dem? Pluggarna gör att slutstegen (och servodriften) kan jobba som den skall och så går högtalarna djupare, blir snabbare och får mer kontroll och dynamik. Har man inte pluggarna i basportarna så får du en tydlig baspuckel plus att basen framförallt blir bumlig och odefinierad.  

 

De är mycket linjära och har inte någon puckel i basområdet som många passiva högtalare har. Finns dessutom inga fasfel i delningsfiltret p.g.a. den aktiva tekniken.

 

Vänligen

Christian, Audioactive


Redigerat av Unregistered4eb959ca, 05 september 2019 - 13:57.


#618

Postad 05 september 2019 - 12:24

STiFLR
  • STiFLR
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Hej

 

Precis så blir det om man inte har monterat pluggarna i basportarna, har du gjort det, eller har du kanske inte ens fått med dem? Pluggarna gör att slutstegen (och servodriften) kan jobba som den skall och så går högtalarna djupare, blir snabbare och får mer kontroll och dynamik.

 

De är mycket linjära och har inte någon puckel i basområdet som många passiva högtalare har. Finns dessutom inga fasfel i delningsfiltret p.g.a. den aktiva tekniken.

 

Vänligen

Christian, Audioactive

 

Pluggarna var i när jag körde aktivt,nu är de av. De följde med och jag frågade Ole på SA om de ska vara i och det var ett måste, annars kan man t.o.m. förstöra elemtenten.

 

Vet att aktivt har många fördelar jämfört med passivt men enligt mina öron och rum föredrar jag passivt, tycker det låter bättre med större ljudbild bl a.



#619

Postad 05 september 2019 - 14:55

Distordera
  • Distordera
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Ja, det är jättekonstigt att det inte är störrre intresse för dessa nya modeller... visst, de kostar en del. Har inte hört andra modeller innan så detta blev mitt insteg i SA-världen. 

 

Högtalarna i sig är jag supernöjd med men nu efter ett tag kritiskt lyssnande har jag kommit fram till ett par saker: (nu är detta i mitt rum helt utan akustik/room correction behandling)

Med de aktiva inkopplat så blir det sjukt mycket djupbas i 20-30 Hz området, imponerande, MEN verkar på bekostnad av övriga register som låter lite dovt, speciellt diskant som är lite beslöjad. Midbasen runt 40-50 Hz fanns knappt. Hade man kunnat fixa det med room-correction hade det nog blivit skitbra.

 

Var tvungen att testa med mer traditionella stereo-prylar igen, så beställde hem ett XTZ A2-300 steg med Yamaha  WXC-50 dac/streamer för att kolla skillnaden, och det blev mycket bättre. Mer detaljer och öppen ljudbild men den djupaste basen under 30 Hz blev inte lika påtaglig, allt som allt mycket jämnare frekvenskurva.

 

Har ej mätt men använde en ton-generator och öronen.

 

Så nu ska jag sälja förstärkarna och den trådlösa hub'en, så om någon har eller tänkt köpa Legend 40'orna så finns Silverback grejerna till halva inköpspriset här :)

Tack för att du tog dig tid att svara STiFLR, det låter som att du har lite stående våg-problem. SA skriver ju precis som audioactive här ovan att man med aktiv drift kommer djupare.

Jag gissar att du redan flyttat runt grejerna högt och lågt? :) Någon skillnad??



#620

Postad 05 september 2019 - 15:58

Unregistered4eb959ca
  • Unregistered4eb959ca
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Pluggarna var i när jag körde aktivt,nu är de av. De följde med och jag frågade Ole på SA om de ska vara i och det var ett måste, annars kan man t.o.m. förstöra elemtenten.

 

Vet att aktivt har många fördelar jämfört med passivt men enligt mina öron och rum föredrar jag passivt, tycker det låter bättre med större ljudbild bl a.

Det verkar som du i så fall har något basproblem i rummet, förmodligen en stående våg som blir tydligare med de aktiva eftersom de går djupare i basen. De aktiva är större i ljudbilden, det är förmodligen basen som förstör det för dig.

 

Det kommer en rumskalibrering till dem som med största sannolikhet löser ditt problem. Kan tyvärr inte säga exakt när men troligtvis omkring årsskiftet.

 

Tills dess:

Om du har möjlighet flytta isär högtalarna och vinkla in högtalarna så dämpar du den stående vågen något och du får vanligtvis en snabbare mer dynamisk mellanbas. Givetvis så tar du även ner basen om du flyttar ut dem från väggen (spelar ingen roll att det är slutna kabinett, blir skillnad ändå). För att få bort den stående vågen rent akustiskt i rummet så kan du ställa någon diffusor mot en av väggarna som basen studsar mellan, exempelvis en bokhylla, vitrinskåp etc. Inte alltid det går att möblera så men om du kan så prova. Ett annat tips är att flytta ut soffan från bakväggen 20-30cm, vilket dämpar bas, oftast djupbas..



#621

Postad 06 september 2019 - 06:46

Distordera
  • Distordera
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

 

Det verkar som du i så fall har något basproblem i rummet, förmodligen en stående våg som blir tydligare med de aktiva eftersom de går djupare i basen. De aktiva är större i ljudbilden, det är förmodligen basen som förstör det för dig.

 

Det kommer en rumskalibrering till dem som med största sannolikhet löser ditt problem. Kan tyvärr inte säga exakt när men troligtvis omkring årsskiftet.

 

 

 

Intressant! Finns det mer info om hur den kommer fungera?

Man är ju inte så sugen på att kalibrera mid och diskant i en "high-end" högtalare (som priset anger iaf) men basen kan iaf jag leva med att labba med.

 

Kommer det trådlös sub med kalibrering framöver också?



#622

Postad 06 september 2019 - 11:51

STiFLR
  • STiFLR
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

 

 

 

Intressant! Finns det mer info om hur den kommer fungera?

Man är ju inte så sugen på att kalibrera mid och diskant i en "high-end" högtalare (som priset anger iaf) men basen kan iaf jag leva med att labba med.

 

Kommer det trådlös sub med kalibrering framöver också?

 

Det är på g med både rums-korrigering och 7.1, förstärkarna är redan förberedda för det... De har ju inbyggd DSP och val för 7 högtalare + subwoofer. Allt trådlöst, såklart :)

 

Mig veterligen finns det ingen annan högtalartillverkare som har så många valmöjligheter som Legend-serien... Just med valet att köra aktivt/passivit och trådlöst, förberedda för 7.1 trådlöst och rums-korrigering. Fattar som sagt inte det låga intresset...


Redigerat av STiFLR, 06 september 2019 - 12:02.


#623

Postad 06 september 2019 - 12:17

STiFLR
  • STiFLR
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Det verkar som du i så fall har något basproblem i rummet, förmodligen en stående våg som blir tydligare med de aktiva eftersom de går djupare i basen. De aktiva är större i ljudbilden, det är förmodligen basen som förstör det för dig.

 

Det kommer en rumskalibrering till dem som med största sannolikhet löser ditt problem. Kan tyvärr inte säga exakt när men troligtvis omkring årsskiftet.

 

Tills dess:

Om du har möjlighet flytta isär högtalarna och vinkla in högtalarna så dämpar du den stående vågen något och du får vanligtvis en snabbare mer dynamisk mellanbas. Givetvis så tar du även ner basen om du flyttar ut dem från väggen (spelar ingen roll att det är slutna kabinett, blir skillnad ändå). För att få bort den stående vågen rent akustiskt i rummet så kan du ställa någon diffusor mot en av väggarna som basen studsar mellan, exempelvis en bokhylla, vitrinskåp etc. Inte alltid det går att möblera så men om du kan så prova. Ett annat tips är att flytta ut soffan från bakväggen 20-30cm, vilket dämpar bas, oftast djupbas..

Har inte så stora möjligheter att flytta runt, ca 30-40 cm fram/bak och inget i sidleds med dörröppning precis bredvid ena ht... Det är inte bara basen utan även diskant/mellanregister som jag tyckte blev bättre med det externa XTZ-steget. Svårt att förklara men vet bara vad jag hör, luftigare och störrre ljudbild, bättre separation mellan instrumenten, mer detaljer. Är ingen hifi-expert, mer glad amatör men det kan ju kanske vara så att XTZ-steget leverar bättre? Hos mig iaf :)


Redigerat av STiFLR, 06 september 2019 - 12:19.


#624

Postad 20 oktober 2019 - 01:34

STiFLR
  • STiFLR
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

En liten uppdatering angående aktivt, passisvt och trådlöst... Jag har nu haft efter tag hemma både Nuprime Evolution DAC och deras monoblock ST-10or, för att jämföra aktivt vs. passivt. När det gäller trådlöst håller jag fast vid mina erfarenheter, det lät inte speciellt bra med den trådlösa hub'en, endast basen som imponerade. MEN när jag kör Evolution Dac'en kopplat med XLR till högtalarna snackar vi helt annat "krut" i ljudbilden. Allt blev bättre... tror att Dacen hjäpte till en del :)



#625

Postad 07 juni 2020 - 09:08

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

STiFLR, i en annan tråd uppmärksammade ju du mig på System Audio Legend 40. Har du eller någon annan SA-fantast hört både Legend 40 och Legend 60? Legend 60 kostar dubbelt så mycket? Är det värt pengarna att satsa på ett par Legend 60 istället för Legend 40? Är 60 "mer av allt" jämfört med 40? Eller har de lite olika ljudkaraktär?

 

Jag ska provlyssna dem, men kan ändå inte låta bli att ställa en till fråga. Personligen uppskattar jag ett ett ljud som är detaljerat, där varje enskilt instrument hörs tydligt. Jag är också förtjust i t.ex. diskanten i Elacs högtalare (saknar dock lite mellanregister-kropp i dessa), en lite skimrande diskant med mycket detaljer. (Ledsen för de konstiga beskrivningarna, som ni vet är ljudupplevelser inte endast subjektiva utan också svåra att förmedla i ord.) Hur skulle ni beskriva detaljnivån och diskanten hos SA Legend?



#626

Postad 07 juni 2020 - 12:37

STiFLR
  • STiFLR
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

STiFLR, i en annan tråd uppmärksammade ju du mig på System Audio Legend 40. Har du eller någon annan SA-fantast hört både Legend 40 och Legend 60? Legend 60 kostar dubbelt så mycket? Är det värt pengarna att satsa på ett par Legend 60 istället för Legend 40? Är 60 "mer av allt" jämfört med 40? Eller har de lite olika ljudkaraktär?

 

Jag ska provlyssna dem, men kan ändå inte låta bli att ställa en till fråga. Personligen uppskattar jag ett ett ljud som är detaljerat, där varje enskilt instrument hörs tydligt. Jag är också förtjust i t.ex. diskanten i Elacs högtalare (saknar dock lite mellanregister-kropp i dessa), en lite skimrande diskant med mycket detaljer. (Ledsen för de konstiga beskrivningarna, som ni vet är ljudupplevelser inte endast subjektiva utan också svåra att förmedla i ord.) Hur skulle ni beskriva detaljnivån och diskanten hos SA Legend?

Har ej hört 60'orna men misstänker de har liknande karaktär men kan spela högre och något djupare bas.

 

Jag upplever mina 40'or som jämna i frekvensen, inget som sticker ut, men tillräckligt detaljerade utan att bli ljusa. Basen imponerar trots de små elementen. De är spelglada och roliga att lyssna på, stampa-takten känsla :) Vill gärna ha lite kraft då de är specade upp till 300 watt, kör med ett Atoll AM400 steg.

 

Verkar inte vara många här i Sverigen äger dessa, hittar väldigt lite om dem här... Men fick sålt mina aktiva stärkare till en snubbe i Danmark :)



#627

Postad 07 juni 2020 - 12:41

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Tack för infon. På din beskrivning låter det som högtalare jag skulle gilla. Ska bli spännande är lyssna på dem.

#628

Postad 07 juni 2020 - 13:13

STiFLR
  • STiFLR
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Skriv gärna vad du tyckte, var ska du provlyssna dem?


Redigerat av STiFLR, 07 juni 2020 - 13:13.


#629

Postad 07 juni 2020 - 14:03

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 1
Hifiexperience i Uppsala. Aldrig varit där. Verkar vara en bra butik, stort utbud och många alternativ att provlyssna. Återkommer med intryck av SA Legend.

#630

Postad 14 juni 2020 - 08:35

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Skriv gärna vad du tyckte, var ska du provlyssna dem?


Nu har jag lyssnat på SA Legend 40 Silverback.

Jag har väldigt basala kunskaper om högtalarteknologi och akustik. Dessutom tycker att det är oerhört svårt att förmedla lyssningsintryck i ord, men jag gör ett försök.

Som alla skriver upplevde jag att inget register stack ut, antar att det är innebörden i att högtalare är "linjära". Mycket fina detaljer i ljudet. Enskilda instrument kunde urskiljas även vid mer "komplex" musik (vilket passar mitt sätt att lyssna på musik). Till det mer negativa hör att även om t.ex. en ensam akustisk gitarr hade mycket "närvaro" lät den inte helt "naturligt". Jag tyckte att högtalarna hade lite brist på "värme", drog åt det ljusa hållet, vilket förstås är en smaksak.

Jag misstänker dock att lyssningsförhållandena inte var optimala. "Lyssningsrummet" var ena kortsidan av vad som kan beskrivas som en stor utställningshall. Högtalarna, som enligt instruktionerna ska stå 15-35 cm från bakvägg, var placerade ca 2 meter ut från bakväggen.

Mina kunskaper om akustik är ytterst begränsade, men jag gissar att rummets storlek och placeringen av högtalarna kan ha gjort att högtalarna inte fick den "botten" de har potential för. Kanske kan det vara upphovet till att jag upplevde dem som fint detaljerade, men lite utan "värme".

#631

Postad 14 juni 2020 - 09:19

STiFLR
  • STiFLR
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Det var i stort så jag upplevde Silverback, därför jag sålde förstärkarna och kör passivt.

Försök lyssna på dem med en bra förstärkare, helst rör eller A/B med lite varmare karaktär, gärna tillsammans med en bra DAC/försteg så tror jag du blir nöjd :) Fast då springer prislappen iväg ännu mer iofs.



#632

Postad 14 juni 2020 - 11:50

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Jag läste i tråden att du gjort just så. Utifrån det tänkte jag att det hade varit bra att få höra ett par passiva SA Legend, fast tyvärr fanns bara Silverback-varianten att lyssna på.

Jag har en förstärkare som jag är mycket nöjd med. Och när jag fick en mycket bra inbytes-deal på mina gamla högtalare slog jag till på ett par Canton 8K istället. De har en liknande ljudkaraktär som mina gamla plus att de går lite lägre i basen. Det var precis vad jag var ute efter.

Eftersom jag fortfarande är nyfiken på hur ett par passiva SA Legend låter, inte minst i jämförelse med den aktiva versionen, ska jag lyssna på de passiva vid första möjliga tillfälle.

Jag har förstått att det finns flera saker som talar för aktiva högtalare, som förstärkare avpassade för enskilda element och högtalarens akustiska egenskaper, likväl föredrar jag passiva högtalare. Skälet till det är nog egentligen allt annat än rationellt ur någon slags "teknisk" synvinkel, nämligen att en av de roliga sakerna med hifi-hobbyn - manin, besattheten, galenskapen eller vad det nu ska kallas -är att få plocka ihop komponenterna själv och ibland byta ut något bara för testandets skull.

Redigerat av Mange36, 14 juni 2020 - 11:52.


#633

Postad 17 juni 2020 - 12:46

53a5e244c9095ca7d8a5cc3b1d7a8f2d
  • 53a5e244c9095ca7d8a5cc3b1d7a8f2d
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Nu har även jag fått hem ett par System Audio Legend 40 Silverback med stereo hub.

Dom har spelat i ca 17 minuter så jag ska inte lägga någon större vikt på ljudet än.

Jag har tidigare haft System Audio Mantra 50 med Primare I32 mm. så lite erfarenhet av SA finns.

 

Jag har tidigare uppskattat SA Mantra för att inget sticker ut och inget blir vasst. Ok - de finaste detaljerna i ex.vis en aukustiskt gitarr finns inte riktigt där men å andra sidan kan du spela ALL musik bra. Även relativt dåliga inspelningar. Alla högtalare är kompromisser och jag anser att System Audio - Mantra har kompromissat bra. Gillar du enbart välupplöst klassisk musik finns det bättre, gillar du resten så testa SA!

 

Första tonerna som kom ut var precis som några skriver ovan. Laid back bas vilket ger att man tror att högtalarna är ljusa (fast de är inte ljusa i ljudet, det saknas bara lite bas). Enligt manualen kommer det bli bättre med lite inspelning. Jag får återkomma i detta!

Högtalarna ska ju gärna stå ca 20 cm från bakvägg. Det plus inspelning och deras room correction som släpptes nyss kommer säkert bli bra.

 

Men vi kan ju tala lite om design och kvalité istället i brist på inspelade högtalare.

 

Högtalare och stereo hub ligger ju rätt nära 50000:- vilket är supermycket pengar. Men vad f-n får jag för pengarna? :)

Finishen på högtalarna är ok. De är sprutlackade i en satinfinish. Faktiskt exakt samma finish som jag hade på ett par XTZ-högtalare jag ägde en gång i tiden. De kostade närmare 4000:-. Känns inte helt ok faktiskt ...

 

Högtalarfrontar med magneter - gilla! Det är dock standard idag.

Instruktionsboken är utskriven på vanlig A4-sida med häftklammer. Känns inte riktigt ok för de pengarna.

Fötterna ser rätt schyssta ut. Jag använde gummiklossarna. De gick inte att skruva dikt an mot foten utan lämnade någon mm mellanrum. Spelar ju ingen roll men återigen. Känns inte riktigt ok för de pengarna.

 

Stereo-hubben … ja, var ska man börja.

Finns ingen Ethernet.

AC-adaptern är av riktigt billig kvalitet. Man får med tre olika kontaktdelar (ej ok enligt elsäkerhetsverket) som du klickar i.

Fjärrkontrollen var något av det fulaste jag sett. Med dioder du blir blind av - starka som fasen! Fjädrarna till batterierna håller knappt batterierna på plats.

Du konfigurerar hubben (egentligen bara namn och wifi) via nån google home-app som vill ha alla mina data. Kunde de inte byggt en egen app för detta?

Man får med en jätteliten instruktionsbok på ett par punkter. Trots detta tycker man att man behöver skicka med en A4-utskrift på en snabbguide - som har fler punkter än den vanliga instruktionsboken. Hahaha!

Till sist: När du konfigurerar hubben i ovanstående app så dyker den upp som "Hansong Platin". Seriöst? De kunde inte betalat OEM-fabriken 1 dollar extra för att få ett eget namn på burken?

 

Slutsats: Jag gillar System Audio - verkligen! Jag var otroligt nöjd med mina gamla Mantra 50 och mina nya Legend 40 verkar inte bli sämre. Men jag hade gärna betalat 2000:- mer för stereo-hubben för att få lite mer kvalité.


Redigerat av 53a5e244c9095ca7d8a5cc3b1d7a8f2d, 17 juni 2020 - 12:46.


#634

Postad 17 juni 2020 - 13:07

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0

Nu har även jag fått hem ett par System Audio Legend 40 Silverback med stereo hub.

Dom har spelat i ca 17 minuter så jag ska inte lägga någon större vikt på ljudet än.

Jag har tidigare haft System Audio Mantra 50 med Primare I32 mm. så lite erfarenhet av SA finns.

 

Jag har tidigare uppskattat SA Mantra för att inget sticker ut och inget blir vasst. Ok - de finaste detaljerna i ex.vis en aukustiskt gitarr finns inte riktigt där men å andra sidan kan du spela ALL musik bra. Även relativt dåliga inspelningar. Alla högtalare är kompromisser och jag anser att System Audio - Mantra har kompromissat bra. Gillar du enbart välupplöst klassisk musik finns det bättre, gillar du resten så testa SA!

 

Första tonerna som kom ut var precis som några skriver ovan. Laid back bas vilket ger att man tror att högtalarna är ljusa (fast de är inte ljusa i ljudet, det saknas bara lite bas). Enligt manualen kommer det bli bättre med lite inspelning. Jag får återkomma i detta!

Högtalarna ska ju gärna stå ca 20 cm från bakvägg. Det plus inspelning och deras room correction som släpptes nyss kommer säkert bli bra.

 

Men vi kan ju tala lite om design och kvalité istället i brist på inspelade högtalare.

 

Högtalare och stereo hub ligger ju rätt nära 50000:- vilket är supermycket pengar. Men vad f-n får jag för pengarna? :)

Finishen på högtalarna är ok. De är sprutlackade i en satinfinish. Faktiskt exakt samma finish som jag hade på ett par XTZ-högtalare jag ägde en gång i tiden. De kostade närmare 4000:-. Känns inte helt ok faktiskt ...

 

Högtalarfrontar med magneter - gilla! Det är dock standard idag.

Instruktionsboken är utskriven på vanlig A4-sida med häftklammer. Känns inte riktigt ok för de pengarna.

Fötterna ser rätt schyssta ut. Jag använde gummiklossarna. De gick inte att skruva dikt an mot foten utan lämnade någon mm mellanrum. Spelar ju ingen roll men återigen. Känns inte riktigt ok för de pengarna.

 

Stereo-hubben … ja, var ska man börja.

Finns ingen Ethernet.

AC-adaptern är av riktigt billig kvalitet. Man får med tre olika kontaktdelar (ej ok enligt elsäkerhetsverket) som du klickar i.

Fjärrkontrollen var något av det fulaste jag sett. Med dioder du blir blind av - starka som fasen! Fjädrarna till batterierna håller knappt batterierna på plats.

Du konfigurerar hubben (egentligen bara namn och wifi) via nån google home-app som vill ha alla mina data. Kunde de inte byggt en egen app för detta?

Man får med en jätteliten instruktionsbok på ett par punkter. Trots detta tycker man att man behöver skicka med en A4-utskrift på en snabbguide - som har fler punkter än den vanliga instruktionsboken. Hahaha!

Till sist: När du konfigurerar hubben i ovanstående app så dyker den upp som "Hansong Platin". Seriöst? De kunde inte betalat OEM-fabriken 1 dollar extra för att få ett eget namn på burken?

 

Slutsats: Jag gillar System Audio - verkligen! Jag var otroligt nöjd med mina gamla Mantra 50 och mina nya Legend 40 verkar inte bli sämre. Men jag hade gärna betalat 2000:- mer för stereo-hubben för att få lite mer kvalité.

 

Du kollade inte på Buchardt A700 med? Går att få för 63.000 på pre-order just nu, men man får vänta tre månader på dem. Ska både låta bättre och vara mer välbyggda än SA enligt Buchardt själva.  :D

 

 

 

 

 

 


Redigerat av Audiovector, 17 juni 2020 - 13:08.


#635

Postad 17 juni 2020 - 13:16

STiFLR
  • STiFLR
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Buchardt A700 låter förmodligen lite bättre men tror inte med några hästlängder då det är samma Hansong Platin grejer :)

 

Som skrivits innan så saknade jag inte bas på mina Silverback, djupbas som skakade om rummet iaf, men mellanbas och övriga register var lite klent/tunt.

 

Jag gillade faktiskt fjärrkontrollen, bra att kunna se volymen direkt på den, något skarpa dioder bara...

 

Spela låten Fading Sun med Terje Isungset, för att testa djupbasen, den gillade mina Silverback! 


Redigerat av STiFLR, 17 juni 2020 - 13:24.


#636

Postad 17 juni 2020 - 13:56

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0

Tack för info. Men Buchardt A700 har dubbla effekten mot SA enligt Mads Buchardt!

Sedan skiljer ju själva högtalarkonstruktionen med. A700 har ju passiva basar på baksidan, samt äkta fanér.



#637

Postad 07 oktober 2020 - 11:27

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

Blev å impulsköpa beggade SA Pandion stativare...får stå i hyllan tills grabben blir lite äldre.....

Menlåter så j-la bra  :wub:

Köpte även en Argon sa-1 från hifi klubben som jag vart positiv överraskad av....driver högtalarna bra trots blygsamma 2x40w  :lol:



#638

Postad 22 december 2020 - 14:13

RichardM3
  • RichardM3
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Jag har läst lite om System audio Legend silverback, men kan inte riktiga komma fram till om det går koppla en subwoofer till dessa. Alltså av vilket märke som helst? Är det tänkt det ska komma en subwoofer i denna serie som enda alternativ? Har utvecklingen stannat av?



#639

Postad 22 december 2020 - 16:05

Distordera
  • Distordera
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Jag har läst lite om System audio Legend silverback, men kan inte riktiga komma fram till om det går koppla en subwoofer till dessa. Alltså av vilket märke som helst? Är det tänkt det ska komma en subwoofer i denna serie som enda alternativ? Har utvecklingen stannat av?

Utvecklingen är helt klart märklig. Det skulle komma en flerkanalshub men den har man inte hört något om. Sub verkar inte finnas. Center och (dyra) bakhögtalare har släppts.

Nu har man dock dömt ut ljudet och släppt verson .2.

Jag skulle gärna veta vad man gjort i skillnad på mina 40 mot nuvarande 40.2. Köpte dem i år, vore grymt trist om man fick veta att en uppgradering redan var tilltänkt då. Är ju inte billig hifi direkt.

Såg nu att man kan mjukvaruuppgradera högtalarna och få 50% mer kraft. De har alltså varit mjukvarulåsta hittills av någon anledning.

Också på väg: ”ram tweaks”. Ska tydligen vara dsp-profiler att ladda in (eller liknande). Jag är kritisk. Hoppas jag har fel. EQ är ju inget man aktivt eftersökt i denna prisklass.

Redigerat av Distordera, 22 december 2020 - 16:18.


#640

Postad 22 december 2020 - 16:16

RichardM3
  • RichardM3
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Ok. vad skumt.

 

Har idag Ranger Master + Primare, men var lite sugen på aktiva högtalare för att spara lite plats och kunna byta tv-bänk. Kanske får avvakta lite.



#641

Postad 22 december 2020 - 16:21

Distordera
  • Distordera
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Ok. vad skumt.

Har idag Ranger Master + Primare, men var lite sugen på aktiva högtalare för att spara lite plats och kunna byta tv-bänk. Kanske får avvakta lite.


Om du inte har akut behov av förändring hade jag väntat. Stereohubben är inte direkt bra heller. Skulle lätt väntat på ny version. Behöver ex.vis två appar för att styra den. Brusnivåer hörbara. Tappar parning.

#642

Postad 22 december 2020 - 16:25

RichardM3
  • RichardM3
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Ok, tack för tipset.

 

Ser faktiskt att det är ganska mycket aktivitet på SA Facebooksidan. Du kan spana in där. Verkar nyligt kommit någon uppgradering som ska ge mer power i förstärkaren också om jag förstod rätt :-)



#643

Postad 22 december 2020 - 17:03

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Hvornår kan man forvente en Sub Silverback?
 
  • Gilla
     
  •  · 
    Svara
  •  · 
    Visa översättning
  •  · 3 v


#644

Postad 22 december 2020 - 17:27

Distordera
  • Distordera
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Ok, tack för tipset.

Ser faktiskt att det är ganska mycket aktivitet på SA Facebooksidan. Du kan spana in där. Verkar nyligt kommit någon uppgradering som ska ge mer power i förstärkaren också om jag förstod rätt :-)


Tack ska du ha för det tipset, glömmer av att fb finns.
Finns visst en WISA-transmitter som sänder direkt från dator till högtalarna. Kan man förpassa hubben till vinden.

Dessutom påstår dom att 40.2 endast är utseende. Dock har någon precis frågat om det stämmer då en svensk åf precis mailat ut att det även är ljud. Samma mail jag fått. Spännande!

#645

Postad 22 december 2020 - 17:29

Unregistered4eb959ca
  • Unregistered4eb959ca
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Legend sub silverback kommer att komma i samband med hembiobubben (7.1) som planeras att lanseras under våren. Eftersom man inte kan koppla silverback-subben till stereo-huben så går den inte att koppla till något än så länge, varför det är onödigt att introducera den än.

Anledningen till att det tar lång tid att få ut 7.1-huben är Covid-19. Just nu är den inlämnad för att få certifieringar, vilket tar lång tid just nu, och extra lång tid hos Google för att få Chromecast-certifieringen.

 

Hela legend-serien har nyligen uppdaterats och fått .2 i modellnamnet! Man har trollat bort skruven runt elementen, samt förbättrat dem ljudmässigt aning. Framförallt har L40S blivit mer lättplacerade, då de tidigare blev lite väl potenta i basen i vissa rum, vilket rumskalibreringen visserligen löste, men utan den kunde det bli lite problem. Det kommer en app under våren i samband med 7.1-huben som innehåller rumskalibrering för hemmabio samt även en manuell EQ.



#646

Postad 22 december 2020 - 19:56

53a5e244c9095ca7d8a5cc3b1d7a8f2d
  • 53a5e244c9095ca7d8a5cc3b1d7a8f2d
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Legend sub silverback kommer att komma i samband med hembiobubben (7.1) som planeras att lanseras under våren. Eftersom man inte kan koppla silverback-subben till stereo-huben så går den inte att koppla till något än så länge, varför det är onödigt att introducera den än.

Anledningen till att det tar lång tid att få ut 7.1-huben är Covid-19. Just nu är den inlämnad för att få certifieringar, vilket tar lång tid just nu, och extra lång tid hos Google för att få Chromecast-certifieringen.

 

Hela legend-serien har nyligen uppdaterats och fått .2 i modellnamnet! Man har trollat bort skruven runt elementen, samt förbättrat dem ljudmässigt aning. Framförallt har L40S blivit mer lättplacerade, då de tidigare blev lite väl potenta i basen i vissa rum, vilket rumskalibreringen visserligen löste, men utan den kunde det bli lite problem. Det kommer en app under våren i samband med 7.1-huben som innehåller rumskalibrering för hemmabio samt även en manuell EQ.

 

 

Otroligt intressant. System Audio skriver på sin FB-sida att det endast är utseendeförbättringar, inte ljud. Vem talar osanning här?



#647

Postad 23 december 2020 - 00:50

53a5e244c9095ca7d8a5cc3b1d7a8f2d
  • 53a5e244c9095ca7d8a5cc3b1d7a8f2d
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Kul! Just nu så skriver tillverkaren att 40 och 40.2 är tekniskt lika. Men Audioactive påstår att det finns en skillnad på ljud och utseende. Borde jag ta skärmdumpar på detta? Gissar att inlägg på FB kommer att tas bort framöver. Tillverkaren skriver att det bara är kosmetiskt skillnad medans grossisten (och ÅF) skriver att ljudet också ändrats. 


Spontants känns det som att alla borde backa från System Audio tills tillverkare och grossist har samma historia att lämna ut (rätt eller fel).



#648

Postad 23 december 2020 - 01:06

Unregistered4eb959ca
  • Unregistered4eb959ca
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Citat från SA som gäller .2-serien:

 

"Senere: Ny firmware med nye settings af lyden." 

 

Så än så länge stämmer det jag skrev inte helt och hållet. Det kommer inte bli stora skillnader, den stora skillnaden är att L40.2S blir mer lättplacerad.

 

Det skall nämnas att det kommit en uppdatering till L40S som gör att den också blivet bra mycket mer lättplacerad, så skillnaden bör i slutändan inte bli så stor.

 

Skall dock höra med dem om de gjort en förändring utan att meddela oss.



#649

Postad 01 januari 2021 - 14:50

Unregistered4eb959ca
  • Unregistered4eb959ca
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Det stämmer att det kommer en uppgradering till alla aktiva .2 versioner som gör att de blir en ljudmässig skillnad.

Det finns ingen ljudmässig skillnad på de ny passiva modellerna jämfört med den utgångna. 



#650

Postad 09 augusti 2021 - 11:26

53a5e244c9095ca7d8a5cc3b1d7a8f2d
  • 53a5e244c9095ca7d8a5cc3b1d7a8f2d
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Har vidare problem med System Audio.

Ibland startar inte högtalarna vid stream, får starta manuellt med tryckknapp på baksidan.

Ibland stänger högtalarna av sig mitt i stream.

Ibland startar inte Stereo Hub vid stream.

Spotify Connect fungerar inte.

 

Kontaktade kundtjänst den 2:a juni och har fått enstaka mail vilket inte löst problemen. Efter att inte ha hört av dem ett tag skickade jag meddelande på FB. Fick svar av Ole själv att han skulle ta tag i detta vilket inte skett.

Gissar att de har semester men det vore ju toppen att meddela sig och inte lova att ta tag i grejer direkt när man inte har tid.

Antar att det inte blir mer tid över nu när de bygger ny fabrik och allt. Men det är bara ett antagande.

 

Kan inte rekommendera någon att köpa System Audio i dagsläget.

Bra ljud men servicen är bedrövlig i dagsläget.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.