Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ingen mer import av canton ergo rcl

82 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 16 november 2004 - 15:59

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

  • 2 665 inlägg
  • 0
Hallo Mr. Svensson,

we can not deleiver to sweden any more because of canton want to
protect the importeur in sweden.
I am very sorry for this situation. I only can deliver to customer
in germany.


--
Best regards

Rudi Witzke

Weitere Topangebote unter www.hifi-fabrik.de



detta mail fick jag idag från hififabrik :D

#2

Postad 16 november 2004 - 16:25

Unregistered3ecb30f4
  • Unregistered3ecb30f4
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Suck, ja vad säger man ? synd att EU inte funkar i praktiken på grund av giriga importörer/generalagenter

Jag säger det igen.. *suck*

Det är ju MENINGEN att vi ska kunna handla saker i europa för att det ska bli större konkurrens på marknaden. Vad har Canseda för konkurrenter på svenska marknaden egentligen när de har ensamrätt på att importera Canton.

Trist, så fruktansvärt trist...

Och ja .. :D jag kommer aldrig att köpa några ockerprisatta canseda smittade Cantonhögtalare i Sverige, tar hellre bilen över och handlar i tysk butik, då kan man ta med sig lite öl hem också ;) ;)

/Henrik

#3

Postad 16 november 2004 - 16:30

bearic
  • bearic
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Gäller importstoppet bara Canton eller hela deras sortiment? Är det någon som hört om andra tyska butiker fortfarande levererar Canton?
Synd att en klassiker går i graven...

MVH,
Björn

#4

Postad 16 november 2004 - 17:09

Unregistered1c5b3749
  • Unregistered1c5b3749
  • Lärjunge

  • 379 inlägg
  • 0
Tyskarna brtyter som jag ser det mot flera export/import EU bestämmelser. De har ju stoppat importer från Kina av Vincent elektronik också.

Snart vill de väl på allvar ha tyska som EU språk också...

Redigerat av Unregistered1c5b3749, 16 november 2004 - 17:09.


#5

Postad 16 november 2004 - 17:51

Unregistereddcdbc111
  • Unregistereddcdbc111
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0

Tyskarna brtyter som jag ser det mot flera export/import EU bestämmelser. De har ju stoppat importer från Kina av Vincent elektronik också.

Snart vill de väl på allvar ha tyska som EU språk också...

Det är ju inte tyskarna. :D

Det är ju tillverkarna och i viss mån importörerna som ställer krav på sina resp. återförsäljare att bara sälja inom landet för att kunna hålla en generellt högre prisnivå. Prisläget är ju olika i olika länder, märken har olika rykte i olika länder och kan därför prissättas olika osv.

Men det är dåligt för konsumenten, inget snack om det. Men Tyskland som land har inget med det hela att göra.

Angående Vincent så råkar europa-importören ligga i just Tyskland, men den hade ju lika gärna kunnat ligga i Sverige.

#6

Postad 16 november 2004 - 17:54

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

  • 2 665 inlägg
  • 0
vet inte huruvida de bara är rcl eller om det är fler modeller

#7

Postad 16 november 2004 - 18:04

Unregistered1c5b3749
  • Unregistered1c5b3749
  • Lärjunge

  • 379 inlägg
  • 0

Det är ju tillverkarna och i viss mån importörerna som ställer krav på sina resp. återförsäljare att bara sälja inom landet för att kunna hålla en generellt högre prisnivå.


Precis...vilket styrs av de tyska tillverkarna och importörerna. Vi i sverige drabbas av detta, vilket rör fria handeln inom EU. Nu kunde det varit svenska importören, men det är de tyska i detta fallet...

#8

Postad 16 november 2004 - 18:31

Unregistered6dda665b
  • Unregistered6dda665b
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0
SKANDAL ;) :D :o :P

Måste vara ett klart lagbrott! Fri handel inom EU är
en av grundpelarna i hela EU samarbetet!

#9

Postad 16 november 2004 - 18:45

Unregisteredb1065a2a
  • Unregisteredb1065a2a
  • Användare

  • 181 inlägg
  • 0
Politik och fiffel, nya fenomen? God företagssamhet, inte god som i just utan som i positiv vinstmarginal.

Det han i själva verket säger är att Canton har hotat med att försämra HiFi's prisbild eftersom att Canseda har klagat om deras minskade försäljning p.g.a deras högre priser som de gärna vill kunna hålla.

Angående tyska som EU-språk så vore det ett mer uppenbart val än dagens.

#10

Postad 16 november 2004 - 18:46

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Är inte det här en gammal nyhet? Har för mig att detta importstopp har funnits i minst ett år.

#11

Postad 16 november 2004 - 19:12

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0

Är inte det här en gammal nyhet? Har för mig att detta importstopp har funnits i minst ett år.

Hifi-Fabrik och en del andra tyska butiker har sålt till Sverige ända fram till nu...

#12

Postad 16 november 2004 - 20:12

Unregisteredb2c2966a
  • Unregisteredb2c2966a
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0
Inte vet jag om jag är lite väl konspiratorisk lagd nu....

Men var det inte en figur här på forumet som för ett tag sen var väldigt uprörd för hans importerade Canton center hade "fel" element? (vilket det inte var) Och som tog kontakt med Canseda och klagade? Deras första reaktion var att fråga honom om var i tyskland han hade köpt dessa. Naturligtvis´upplyste denna naiva person Canseda om vilket bra pris han fått av Hififabrik!?

Visst har Canseda och återförsäljare runt om i landet varit medvetna om att en viss "import" vid sidan om funnits. Men vi bör nog inte sas kasta sten in i idet hos björnen som sover, om ni förstår vad jag menar. ;)

EU fri rörlighet av varor och tjänster, visst tjena :D

#13

Postad 16 november 2004 - 20:23

Badguy
  • Badguy
  • Forumräv

  • 647 inlägg
  • 0
Straffa Canseda tillbaka, sluta köpa deras produkter... ;) :D :o

#14

Postad 16 november 2004 - 20:56

bearic
  • bearic
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Vad har EU med det här att göra? Utan att bli politisk så är det väl ändå upp till importörer och leverantörer att göra upp bäst de vill hur de ska marknadsföra och sälja sina produkter. Sedan att det drabbar oss är en annan sak...
Jag tycker också att det är kass, men ska vi inte rikta in oss på Canton, dvs de som dikterar villkoren. Vi lever i en marknadsekonomi...

MVH,
Björn

#15

Postad 16 november 2004 - 22:00

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

  • 2 416 inlägg
  • 0
med Cantons högtalare (inköpta i Tyskland) följer det en "lapp" (utan renar) där det står hur och var man ska vända sig om man får fel på högtalarna osv, servicestället och kontaktpersonen i sverige heter, just det, Canseda... jag har också varit i kontakt med Canseda som vägrat att hjälpa till och dessutom pratade ner Tyskarna rejält och var allmänt bittra, vilket jag förstår med nuvarande situation för svenska handlare, men hur som helst så skulle hela Sveriges teknik-handel (bland annat) gå omkull om dom skulle behöva konkurrera mot den E-handel som nu breder ut sig över europa och världen... det går helt enkelt inte att konkurrera på lika vilkor.
Så att Canton skyddar Canseda och därmed sina egna intressen i Sverige är ju inte så konstigt egentligen, bara beklagansvärt. De som förlorar på detta är du och jag, och handlarna, orsaken är inte helt otippat den politik, och dess effekter, som gör det till en pina att vara Svensk handlare just idag...

Den Tyska handlaren jag därefter vände mig till var otroligt tillmötesgående och av en helt annan kaliber än det jag är van vid från Sverige. Ännu en sak som Svenska handlare inte klarar konkurrera med =)

#16

Postad 17 november 2004 - 09:14

Unregistereda2499477
  • Unregistereda2499477
  • Beroende

  • 1 053 inlägg
  • 0
megalomaniac,

Du har fel på några punkter ovan. Men vi rättar till dom :D Canseda får INTE enligt lag om frihandel, påverka eller medverka till att försvåra för konsumenter i Sverige. Det ÄR ett brott mot de gällande konkurrensregler som gäller inom HELA EU (undantaget några få varor - där ingår dock ingen elektronik överhuvudtaget).

Sedan att det skiljer på "svenska" handlare och "andra", beror på att svenska handlare inte är ett dugg intresserade att sälja större mängder, lite billigare, utan mindre mängder till rent ut sagt i folks ögon, moraliskt, brottsliga priser.

Att man medvetet bidrar till monopol, är också helt ofattbart. Men jag tror att man känner till konkurrensverkets brist och ovilja att följa upp ärenden som inte får en första sida i Aftonbladet. Vi enskilda konsumenter har lite att säga till om, så länge vi inte samlar oss i en stor grupp och SKRIKER.

Jag skall helt seriöst i nästa vecka forska lite hurvida allvarligt Canseda sätter gällande konkurrensregler ur spel. Därefter skall jag anmäla dom.

Nån ###### gång måste detta få ett slut ;)

Under tiden uppmanar jag er alla solidariskt att INTE handla förljande varor och märken ifrån Sverige. Bojkotta dom helt, eller köp i ett annat land.

1 - Canton (Högtalare)
2. - Loewe (TV-apparater, Dvdspelare - Hemelektronik)
3. - Onkyo (Receivers, Förstärkare, Radiodelar, Försteg, Slutsteg)
4. - Sonance (Högtalare).


Edit :

Jag har nu i min hand, över 60-sidor om konkurrensregler från en otroligt hjälpsam dam på konkurrensverket (som vill att fler än mig hör av er, ju fler som hör av sig, ju större är chansen att man tittar på problemet).

Det hela handlar om "Aktiv" och "Passiv" markandsföring, och jag skall sätta mig in i vad som verkar vara konkurrensreglernas A och O i EU-länder.

Jag kan snabbt konstatera att det står, konsumenter i Sverige 1 - 0 Canseda.

Redigerat av Unregistereda2499477, 17 november 2004 - 10:33.


#17

Postad 17 november 2004 - 10:08

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0
5. Harman Kardon (Förstärkare / dvdspelare)

De stoppade tysk nätbutik att levera till Sverige.

#18

Postad 17 november 2004 - 11:53

Unregistered573423b7
  • Unregistered573423b7
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
Bedrövlig läsning, tur man just hann hämta hem ett par Ergo RC-L från Hifi Fabrik. Jag har/hade god kontakt med Percy och Bosse på Canseda, säg till om ni vill utnyttja detta faktum så kan jag ju ställa några väl valda frågor till dom. Mig lyssnar dom i alla fall på, utan att behöva bli tvingade eller känna olust, och således ökar chansen till en konstruktiv dialog?

#19

Postad 17 november 2004 - 12:29

Unregistered3ecb30f4
  • Unregistered3ecb30f4
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Jag är med att försöka göra något åt detta!

Vi kan ju börja med att indexera vilka märken det gäller samt de butiker som vägrar att skicka till sverige p.g.a detta.


Canton:
hifi-fabrik.de

Harman/Kardon
mediacheckpoint.de

Vincent (Shengya)
dieboxhifi.de


Andra märken (vet ej butiker)

Onkyo
Loewe
Sonance

Fyll gärna på med era egna erfarenheter vilka

#20

Postad 17 november 2004 - 13:54

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

  • 2 416 inlägg
  • 0
Jag nämnde aldrig något om rätt eller fel, det var bara ett konstaterande. Precis som jag skrev är det, och det är bra att ni vill göra något åt det.
Självfallet är jag med och påverkar på det sätt jag kan, men varför angripa symptomen och inte orsaken? Det är Svensk politik som kör den Svenska handeln i bott och därmed borde hela samhället samlas i ett ramaskri för att göra dessa oduglingar vid makten uppmärksamma på att dom somnat vid ratten!
Även om man då kan angripa handlare som värjer sig för att inte dras ner i djupet, så tycker jag man ska tänka på det innan man dömer för hårt...

Fast jag tycker såklart det är jäkla ruttet när handlare gör så här och dom ska också ha en näsknäpp...

#21

Postad 17 november 2004 - 14:04

Unregistered3ecb30f4
  • Unregistered3ecb30f4
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Megalomaniac: ja jag håller med dig att svensk politik har kört den svenska handeln ibott men det är ju också så som du säger att det är tillverkarna som gör fel, det bryter ju faktiskt mot regler/lagar och när de gör det så ska de ha ett knäpp på näsan.

Hursomhelst så ska vi nog inte gå in för djupt i poliktik frågor här på forumet, det brukar bli ganska ogästvänligt då ;)

Mvh
Henrik

#22

Postad 17 november 2004 - 15:34

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

  • 2 665 inlägg
  • 0
vi får se hur de blir med detta. rätt vad det är så häver de blockningen av köp.håll mig underättad för ja kommer att beställa ett par så fort ja får chans

#23

Postad 25 november 2004 - 12:11

olbotrek
  • olbotrek
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Hallå Mouse och alla andra!
Hur går det med läsningen om konkurensregler?

Har haft lite mailkontakt med Rudi på Hifi-fabrik och han var mycket nyfiken på vad alla skriver om dom på forumet.
Han skrev vidare det som vi alla fått veta att anledningen till stoppet är Cantons Svenska importör. Väntar på mer info från Hifi-fabrik...


Och hotspur, känner du grabbarna på Canseda? Vad tycker dom om denna situation? Känner dom sig nöjda eller?

Jag kommer iaf inte att köpa några Canton grejer till dom priser som är satta i Sverige. Och till saken hör att dom Canton produkter som säljs otroligt billigt i Tyskland är utgående produkter, dom är inte dåliga för det men dom tillverkas bara i mindre volymer till en del försäljare i Tyskland så länge som dessa vill köpa dom.
Kollar man upp dom produkter som finns på deras hemsida (canton.de) och jämför priser i Tyskland och Sverige så är priserna bara något billigare i Tyskland än i Sverige.

Lev väl / OlBoTrEk

#24

Postad 25 november 2004 - 13:41

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

  • 1 180 inlägg
  • 0
Tyvärr är det många märken som gör såhär, jag bojkottar handel i Sverige av märken som för en icke-importpolitik.
Det är vi konsumenter som MÅSTE sätta stopp för det här, anmälningar kommer aldrig funka eftersom EU inte tar konurrenslagarna på allvar än så länge.

Det finns exempel på flera butiker i Sverige som säljer saker och ting billigt så frågan är varför övriga inte vill det?

Alla bor inte i Stockholm eller i städer där det finns ett massivt utbud av hifibutiker heller och då är import ett måste.

#25

Postad 25 november 2004 - 14:05

Unregistered803f725b
  • Unregistered803f725b
  • Lärjunge

  • 456 inlägg
  • 0
Det som är extra störande i det hela är att den svenska distributören inte konkurrerar med Hifi-fabrik, eftersom Rc-l inte säljs i Sverige längre. Hur fasiken kan de klaga när någon annan saluför en produkt de inte ens har ;)

#26

Postad 27 november 2004 - 13:05

Keepitsimple
  • Keepitsimple
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0
Något nytt i frågan? Jag är mycket intresserad av cantons rcl.

#27

Postad 27 november 2004 - 15:15

Unregistereda2499477
  • Unregistereda2499477
  • Beroende

  • 1 053 inlägg
  • 0
Jag återkommer när jag har mer information. I nuläget känns det inte OK att presentera "halva" biten. Jag vill ha mer på fötterna.

#28

Postad 01 december 2004 - 12:54

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

  • 2 665 inlägg
  • 0
fick tag på ett par rcl med en 502 center.du kan ju liksom åka ner dit och köpa dem om man vill.

eller så ber man en bekant som bor nere i skåne och fara och hämta dem.

eller gör man på något annat sätt... :D


nu är det bara ett slutsteg som fattas ochen receiver som fattas :P

Redigerat av Unregisteredc27b1e79, 01 december 2004 - 12:55.


#29

Postad 01 december 2004 - 14:03

Unregistered803f725b
  • Unregistered803f725b
  • Lärjunge

  • 456 inlägg
  • 0
UPPDATERING
Rudi (kontakten på Hifi-fabrik) har meddelat mig att de återigen kan sälja rc-l och alla andra högtalare till vem som helst i Europa. Jag har haft lite mejlväxling med honom angående en transportskada (UPS :P ) som nu har löst sig.

edit förtydligande

Redigerat av Unregistered803f725b, 01 december 2004 - 15:52.


#30

Postad 01 december 2004 - 15:22

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

  • 2 665 inlägg
  • 0
kan då meddela att jag får mina rc-l som jag beställde från hififabrik för några dagar sedan imorgon.

#31

Postad 06 januari 2005 - 22:30

Unregisteredb6db5531
  • Unregisteredb6db5531
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Skickar dom till Sverige nu?

#32

Postad 07 januari 2005 - 01:00

Johan W
  • Johan W
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Jajjemänn !

Jag väntar på leverans imorgon från Hififabrik i tyskland.
Visserligen Canton Movie 10 MX II, men levererar dom det så går det säkert bra med vilka Cantonhögtalare som helst.


Mvh Johan W

#33

Postad 08 januari 2005 - 15:08

Unregistered803f725b
  • Unregistered803f725b
  • Lärjunge

  • 456 inlägg
  • 0
Visst är det så. Ett citat från ett e-mail 041201 från Rudi på Hififabrik:

"Thank you for let other people know about we can sell the RC-L
also to sweden.
Every EU-Customer can order in our shop, over our homepage or per email,
questions can be answered in english.


Have a good time!

--
Regards


Rudi"

#34

Postad 08 januari 2005 - 23:58

Unregistereda2499477
  • Unregistereda2499477
  • Beroende

  • 1 053 inlägg
  • 0
När jag pratade med Canseda sist om detta, så var det alldeles uppenbart att dom var irriterade över HIFI-Fabriks priser, och försökte få mig att fårstå att personal och skatter i sveriger kostar mångt mer här i Sverige. Visst kan det vara så, men det betyder inte att det skiljer mer än 50% i pris! Så naiv är ingen.

Det är bara i sverige man har saltade 50%'iga, ocker och överpriser.

Glädjande att HIFI-Fabrik återigen skickar till Sverige. Nu skall jag göra slag i saken och maila Rudi igen, och beställa ett par svarta omgående.

Redigerat av Unregistereda2499477, 09 januari 2005 - 00:00.


#35

Postad 09 januari 2005 - 01:55

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

  • 2 665 inlägg
  • 0
Varför svarta närdu kan få ett par hypersnygga körsbär :D

#36

Postad 09 januari 2005 - 16:43

inphra
  • inphra
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0
Svarta är mycket snyggare, har själv ett par smekande 1002dc.

Skönt att hififabrik säljer till sverige igen,för att jag har länge funderat på att köpa 4st ergo f och cm502 center, men när jag såg denna tråd blev jag lite rädd om att inte få det bra pris jag hade räknat med. Men men, bra att det löste sej.

Nu ska jag beställa, bara för att vara på den säkra sidan om det nu blir trassel igen.

Redigerat av inphra, 09 januari 2005 - 16:45.


#37

Postad 09 januari 2005 - 18:24

Unregistered522354f2
  • Unregistered522354f2
  • Lärjunge

  • 405 inlägg
  • 0
Det är tur att det går att importera Canton från Tyskland, eftersom att de är otroligt överprissatta i Svenska butiker.

#38

Postad 10 januari 2005 - 12:58

Unregistered803f725b
  • Unregistered803f725b
  • Lärjunge

  • 456 inlägg
  • 0
En fråga bara; säljer/distribuerar Canseda överhuvudtaget Ergo rc-l? Gör de inte det så föreligger det ingen "osolidarisk konkurrens" om det nu är det som de tycker. Ergo rc-a är även i Tyskland betydligt dyrare än rc-l (2250 euro mot 698 hos hififabrik) och det är faktiskt billigare att köpa rc-a hos t ex hembiobutiken (19995 kr) än hos Hififabrik (20340 kr + ca 1000 kr frakt). De priser som är riktigt attraktiva hos Hififabrik gäller ffa de gamla modellerna Ergo rc-l, ergo 200 DC och ergo cm 500. De nyare 202 dc och cm 502 är även de billigare, men inte så mycket.

#39

Postad 12 januari 2005 - 16:44

beke
  • beke
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Technicdirect säljer RC-L nu! Får in dom den 24/1
Har precis beställt ett par svarta, ~6850sek ink frakt till dörren, helt ok!
har köpt dom "o hört" det är väl en "synd" i detta forum men va fan för den pengen kan det vara värt o chansa..

#40

Postad 12 januari 2005 - 20:26

Fisen
  • Fisen
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Beställde LE 190 för 477,80 euro=4300 SEK inkl frakt från Mediacheckpoint, levererat till dörren. Skaplig förtjänst. Hur kan frakten endast kosta 38 euro? är för mig en gåta. Sen lönar det sig att maila och be om ett "nice price", enligt deras hemsida kostade dom 299 euro styck.

Redigerat av Fisen, 12 januari 2005 - 20:34.


#41

Postad 13 januari 2005 - 06:26

Unregistered9f9cad7e
  • Unregistered9f9cad7e
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
När jag köpte mina RC-L och min CM 500 DC från Hifi-Fabrik
gick frakten på 100 Euro. Paketet vägde 82 kg och skickades
med UPS. Riktigt billigt! Värre är det nu när jag skeppar hem
prylar från Singapore. 5000 SEK för 40 kg ska de ha.

#42

Postad 13 januari 2005 - 10:56

beke
  • beke
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Jag ringde Hifabrik, de tar 120euro i fraktkostnad för ett paket med RC-L, tillskillnad mot Technicdirect som bara tar 60euro, ganska stor skillnad!

#43

Postad 13 januari 2005 - 12:51

dimme
  • dimme
  • Beroende

  • 1 189 inlägg
  • 0
Jo jag fick erbjudande om Canton RC-L av hififabrik. 7500 ink frakt till dörren mot postförskott.
Blir det så mycket billigare från technikdirekt så beställer jag väl därifrån. Hur är det med garanti och sånt? Är de lika tillmötesgående som Rudi på hififabrik?

Edit: såg nyss att beke skrev att technikdirekt får in rcl den 24/1, lika bra att beställa från hififabrik, beprövat och bra. :)

Redigerat av dimme, 13 januari 2005 - 13:07.


#44

Postad 13 januari 2005 - 13:52

inphra
  • inphra
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0
Jag har just beställt, 4st ergo f och en cm500 center och ska betala till hififabrik.

Kan man betala med COD (cash on delivery) med svenska kronor direkt? Om det funkar, blir det dyrare?

Ska maila till dom nu., skulle gärna betala på nåt annat sätt än att dra till banken och fixa.

Redigerat av inphra, 13 januari 2005 - 15:22.


#45

Postad 13 januari 2005 - 14:07

dimme
  • dimme
  • Beroende

  • 1 189 inlägg
  • 0
det blir lite dyrare med COD, 20 eur skulle jag tro

#46

Postad 13 januari 2005 - 15:11

inphra
  • inphra
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0
kan man betala med postförskott?

fick svaret nyss:

"C.O.D is posible, but they charge EUR 15,00 extra."

runt 120kr. inte farligt alls. betalar man då i svenska kronor???

Redigerat av inphra, 13 januari 2005 - 15:13.


#47

Postad 13 januari 2005 - 15:40

dimme
  • dimme
  • Beroende

  • 1 189 inlägg
  • 0

kan man betala med postförskott?

fick svaret nyss:

"C.O.D is posible, but they charge EUR 15,00 extra."

runt 120kr. inte farligt alls. betalar man då i svenska kronor???

Jag hörde med UPS som Rudi sa att han skickar med och när högtalarna kommer fram så betalar du i svenska kronor enligt deras växelkurs, så det är bäst att du har någon hundring extra ifall det skulle bli mer. Hon på UPS sa också att det är bäst att betala kontant, inte alltid dom har kortläsare med sig.

#48

Postad 13 januari 2005 - 21:31

inphra
  • inphra
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0
Tackar så mycket Dimme! =)

Blir att ta ut en del pengar isåfall.

#49

Postad 18 januari 2005 - 18:04

dimme
  • dimme
  • Beroende

  • 1 189 inlägg
  • 0
Så, nu har jag beställt ett par Canton Ergo RC-L från Hififabrik mot postförskott. Har fått tre trackingnummer av UPS och leverans beräknas till fredag. Får hoppas att allt går som det ska :D

#50

Postad 18 januari 2005 - 18:58

Unregistered803f725b
  • Unregistered803f725b
  • Lärjunge

  • 456 inlägg
  • 0
Kolla högtalarna när de kommer så att de inte är transportskadade, UPS är ofta inte särskilt försiktiga av sig. Både en av mina och en av min brors var transportskadade, dock vi fick skadan reglerad i efterhand.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.