Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Google Stadia

388 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 09 februari 2020 - 13:06

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Den är lite tung att konka ut till andra rum dock mycket smidigare med steamlink/shield som man fort sätter upp var man vill. Väl så enkelt som att installera  en chromecast.



#252

Postad 09 februari 2020 - 13:25

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 3

Den är lite tung att konka ut till andra rum dock mycket smidigare med steamlink/shield som man fort sätter upp var man vill. Väl så enkelt som att installera  en chromecast.

 

Ja, och servern byggde ihop sig själv, och mjukvaran installerades automatiskt. Krävde ingen kunskap alls, och hårdvaran var gratis.

 

Stadia är dåligt, men det är dina argument här med. ;)


Redigerat av Ageve, 09 februari 2020 - 13:26.


#253

Postad 09 februari 2020 - 13:40

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Ja, och servern byggde ihop sig själv, och mjukvaran installerades automatiskt. Krävde ingen kunskap alls, och hårdvaran var gratis.

 

Stadia är dåligt, men det är dina argument här med. ;)

??? Har en burk jag köpt färdig och en jag köpt själv? Vad är din poäng? Herregud vilket spår ni kört fast på. För egen del är jag ute efter smidigaste, mest kvalificerade och mest funktionella lösningen för streaming i hemmet.



#254

Postad 09 februari 2020 - 13:50

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

??? Har en burk jag köpt färdig och en jag köpt själv? Vad är din poäng? Herregud vilket spår ni kört fast på. 

 

 

Ja, och vilken server köper du för att använda Stadia eller Geforce Now?

 

edit: Att du köpte en färdig server med all programvara som behövs förinstallerad och konfigurerad, känns inte helt sannolikt heller. Det har hittills aldrig hänt mig varken hemma eller på jobb, men det hade varit fantastiskt om det var så.


Redigerat av Ageve, 09 februari 2020 - 13:52.


#255

Postad 09 februari 2020 - 14:37

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Ja, och vilken server köper du för att använda Stadia eller Geforce Now?

 

edit: Att du köpte en färdig server med all programvara som behövs förinstallerad och konfigurerad, känns inte helt sannolikt heller. Det har hittills aldrig hänt mig varken hemma eller på jobb, men det hade varit fantastiskt om det var så.

Använder inte Stadia och Geforce now. De kör ju via googles servrar. Ingen har någonsin hävdat något annat i den här tråden av det jag läst. Gällande steam så uppdaterar de automatiskt och de gånger jag kört har de inte sabbat stödet så det har fungerat smärtfritt.

Senaste burken hade win 10 installerat. Där brukar mycket installeras automatiskt eller med mjukvaran som följer med. Det enda som krävs är ju att du lyckas konfigurera routern så den kan koppla upp mot dator samt steamlink antingen via kabel eller wifi. Den måste du ha konfigurerad för att kunna köra Stadia också naturligtvis. Det är inte högre krav än så.

 



#256

Postad 09 februari 2020 - 15:33

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 2

Använder inte Stadia och Geforce now.

 

Du missade ju helt poängen. Om du skulle använda Stadia eller Geforce Now, vilken server hade du då behövt köpa?

 

Svaret är: Ingen ;)

 

Bifogad fil  zqUDpIk.gif   2,21MB   0 Antal nerladdningar


Redigerat av Ageve, 09 februari 2020 - 15:34.


#257

Postad 09 februari 2020 - 15:50

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Du missade ju helt poängen. Om du skulle använda Stadia eller Geforce Now, vilken server hade du då behövt köpa?

Svaret är: Ingen ;)

zqUDpIk.gif


Ja men är inte det helt poänglöst då både du och jag och alla i den här tråden vet detta? Så vad är då poängen? Att driva? Trolla?

#258

Postad 09 februari 2020 - 16:06

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 3

Så vad är då poängen? Att driva? Trolla?

 

Den frågan kan direkt riktas om till dig.

 

Varför jämför du de ens? Det är ju två helt olika saker. Att det för dig funkar "likadant" när du spelar från mobilen eller laptopen hemma, saknar relevans i sammanhanget.

 

Geforce Now kan du jämföra med, och Xcloud.


Redigerat av Ageve, 09 februari 2020 - 16:09.


#259

Postad 09 februari 2020 - 16:49

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
De flesta använder dem på samma sett för streaming i hemmen misstänker jag. Det är vad jag skulle tänkas ha användning av detta. Inte så mycket på buss, tåg flyg etc?

#260

Postad 09 februari 2020 - 17:40

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0

Har du redan glömt att jag "mätte" input lag i din video några sidor bak i tråden?

Fast lagg och input latency är två olika saker för mig. När du skev att det laggar så tolkade jag på som att bild och karaktär hackar och fryser till, dvs. lagg. Det har jag inte upplevt att det gör när jag spelar och därav bör du kontrollera din router eller byta ISP.

 

 

 

Minst 200ms, vilket givetvis är helt oacceptabelt. Du får väl prova att byta ISP.   :rolleyes:

Se tidigare svar. Dessutom kan du behålla dina amatör"mätningar" för dig själv. :)

Men visst finns det input latency och det är upp till var och en att avgöra hur spelbart det är. Dina snorkiga kommentarer visar bara vilken typ av människa du är.

 

 

Att bildkvaliteten är kass har visats gång på gång i t ex Digital Foundry tester. Inte bara extrem macroblocking pga komprimeringen, utan även lägre grafikpresets än på konsol, och ofta lägre upplösning och/eller framerate med.

 

Ditt argument tidigare i tråden var "men konsolerna är ju ännu sämre". Det är med facit i hand inte sant.

Lika oförstående och ovilja att förtså mina argument är jag till dina.

Visst, Xbox X levererar bättre men är det ospelbart på Stadia? Nej och lika stor skillnad mellan Stadia och Xbox är det mellan Xbox och PC. Så vill man ha bästa möjliga kvalité är det PC som gäller. Punkt slut.

När den här generationens konsoler släpptes kalarde inte Xbox att leverera 1080P och bilden var inte lika skarp som PS4. Folk spelade och överlevde. När X och Pro släpptes levererade X bättre men dom som spelade på Pro överlevde. Dessutom verkade det som att spelare på organl Xbox och senare Pro tycka det var kul att spela trots att dom kosnsolerna inte levererade samma.

För att inte tala om portningar på Switch. Hur i helsike kan Nintendospelarna överleva?

 

 

 

varken har eller kommer att betala för Stadia, med ett fåtal spel som jag redan har spelat med bättre grafik och utan lagg.

Tänkte att du kanske fått en buddy code eller likande. För även om du inte gillar Stadia av flera olika anledningar så kunde du ev. ha varit intresserad av teknik och nya saker. Buddy pass är gratis så det hade inte kostat dig några pengar.



#261

Postad 09 februari 2020 - 19:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Lika oförstående och ovilja att förtså mina argument är jag till dina.

 

Det känns lite onödigt att tjafsa om detta för ni/vi återkommer till samma saker hela tiden.

 

Är det ospelbart på Stadia? Svaret på den frågan är: det beror helt och hållet på vem du frågar. Stadia har de facto enligt oberoende tester alla möjliga tekniska problem, men uppenbarligen så har olika personer olika tolerans för detta.

 

Dock det här som du återkommer till hela tiden, stadia är sämre än X, men vill man ha bästa ska man ha PC, punkt. Man kan vilja ha det som inte är bland det sämsta istället för det bästa och dyraste. Precis som du själv inte vill ha en PC för att du "inte orkar hålla på" så finns det andra som tänker likadant. Man kanske inte vill ha en PC, man kanske vill ha en konsol av andra skäl och tycker att kvaliteten strax under det bästa är nog. Det finns olika toleransnivåer, steg, trappor. Spelare är ju inte robotar som antingen kräver perfektion eller inte. Stadia kan vara under någons smärttröskel utan att de för den sakens skull måste ha en PC med det bästa grafikkort som finns.

 

Det som är bra är att när gratisversionen av Stadia kommer om några månader eller vad det blir så kanske fler kan testa och komma med intryck.

 

När den här generationens konsoler släpptes kalarde inte Xbox att leverera 1080P

 

Den klarade inga spel i 1080p?



#262

Postad 09 februari 2020 - 19:20

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0

Absolut är det så. Dessutom kan man vilja spela offline osv. Jag tycker bara Trumpfasoner där man klassar allt annat som värdelöst och skit som man själv inte är intresserad av som arrogant och otrevligt.

Och lika mycket som man kan vilja ha bland det bästa i grafik kan faktiskt några vilja ha enkelheten och ingen hög startkostnad. Det finns många olika typer av spelare och människor och ju fler alternativ det finns, ju fler spelare blir gynnade.

 

Jo, Xboxen kanske fixade MS röj i 1080P. Men stortitlarna var alltid snäppet under PS i upplösning och gfx och många titlar körde inte i 1080P.



#263

Postad 09 februari 2020 - 20:21

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Fast lagg och input latency är två olika saker för mig. När du skev att det laggar så tolkade jag på som att bild och karaktär hackar och fryser till, dvs. lagg. Det har jag inte upplevt att det gör när jag spelar och därav bör du kontrollera din router eller byta ISP.


Har inget lagg i spel eftersom jag inte använder Stadia. För det första funkar det alldeles utmärkt, och för det andra så hade ett byte av ISP givetvis inte gett lägre ping än de låga 5ms jag har nu.
 
Bifogad fil  bredbandkollen.png   8,72K   0 Antal nerladdningar
 

Se tidigare svar. Dessutom kan du behålla dina amatör"mätningar" för dig själv. :)
Men visst finns det input latency och det är upp till var och en att avgöra hur spelbart det är. Dina snorkiga kommentarer visar bara vilken typ av människa du är.


Du pratar om snorkiga kommentarer och "vad för människa jag är", när allt jag gjorde var att visa dig hur mycket input lag du faktiskt har. Det är ingen "amatörmätning". Det är precis så man gör när man mäter input lag. Klippet var 60fps så toleransen blir +/ ca 16 millisekunder. Med 240fps får man +/ ca 4ms istället, men nu fanns inte det att tillgå.
 
Om du inte vill att folk ska hämta info från ditt klipp, så får du väl radera det.

 

200ms anser jag vara oacceptabelt, och det är inte någon unik eller "snorkig" åsikt. 100ms som många TV ger utanför spel/PC-läge räcker för att det ska bli väldigt segt.

 

Lika oförstående och ovilja att förtså mina argument är jag till dina.
Visst, Xbox X levererar bättre men är det ospelbart på Stadia? Nej och lika stor skillnad mellan Stadia och Xbox är det mellan Xbox och PC. Så vill man ha bästa möjliga kvalité är det PC som gäller. Punkt slut.
När den här generationens konsoler släpptes kalarde inte Xbox att leverera 1080P och bilden var inte lika skarp som PS4. Folk spelade och överlevde. När X och Pro släpptes levererade X bättre men dom som spelade på Pro överlevde. Dessutom verkade det som att spelare på organl Xbox och senare Pro tycka det var kul att spela trots att dom kosnsolerna inte levererade samma.
För att inte tala om portningar på Switch. Hur i helsike kan Nintendospelarna överleva?


Jo, Xboxen kanske fixade MS röj i 1080P.


Har en Xbox One med, första versionen. Spelade senast häromdagen Forza 7 i 1080p 60 fps, med låg input lag.

Spelar det mest på PC annars, och det ser såklart bättre ut och har ännu högre fps där, men XB1-versionen presterar bra med tanke på hårdvaran.

Att XB1 kör 900p i många spel är en rätt liten nackdel jämfört med den enorma försämringen som Stadias komprimering ger, framförallt i spel med mycket vegetation och andra små detaljer. Dessutom kör Stadia i stort sett aldrig 4K, trots att de stoltserade med just det vid lanseringen. Många spel är 1080p, dvs som en standard PS4, fast med komprimering då.

Nintendo Switch har en liten 720p-skärm, och Nintendos egna spel har enkel grafik som ser helt okej ut. Tredjepartsspel som Wolfenstein osv har mycket sämre grafik än övriga konsoler, men det är ändå lite imponerande att det funkar, till skillnad från grafiken på Stadia då, som är långt under förväntan med Vega 56-motsvarande hårdvara.


Redigerat av Ageve, 09 februari 2020 - 20:42.


#264

Postad 09 februari 2020 - 20:27

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Rent historiskt har ju konsolspel renderats i alla möjliga upplösningar för att uppnå ett visst resultat. Det var inget nytt på Xbox One eller Playstation 4. Räcker med att backa en generation och kolla hur många spel som kördes i XGA-läge på PS3 för att sedan skalas om till 1280x720 eller 1920x1080. Guns of the Patriots är ett lysande exempel på det. Jag spelade igenom det för bara någon månad sedan och trots att kantutjämningen är svår att vänja sig vid idag ser det ändå helt ok ut tolv år senare.

 

Skulle inte kalla den sågning som Ageve m.fl. ger för "Trumpfasoner där man klassar allt annat som värdelöst och skit". Han kommer ju med gedigna påståenden om brister i själva tjänsten vilka i sin tur blir avgörande för slutprodukten.

 

Det är f.ö. stor skillnad (rent tekniskt dvs) på fördröjning som sker vid kommando till själva datorn och latens från att kommandot har tagits emot till att du ser det på din skärm. Många moderna spel har så påtaglig posteffekter att det aldrig blir riktigt så bra som man önskar. Däremot har många spel idag relativt "tröga" animationer vilket gör det hela rätt förlåtande. Stadia skulle ju i teorin kunna fungera rätt hyggligt både sett till bildkvalitén och latensen men idag tycks inte lösningen för ett hållbart koncept finnas tyvärr.



#265

Postad 09 februari 2020 - 20:27

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Du har ju ingen koll på min display. Kan ju ha pissinställningar och skyhög latency.

Jag vet väl inte som sagt om du fått ett buddy pass och upplevde lagg. Jag tolkade ditt tidigare inlägg där du skrev att de var problem med lagg som det.

#266

Postad 09 februari 2020 - 20:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Och lika mycket som man kan vilja ha bland det bästa i grafik kan faktiskt några vilja ha enkelheten och ingen hög startkostnad.

 

Det säger nog ingen något emot. Det är ju inte att de som väljer eller testar Stadia är dumma i huvudet som någon menar. Mer att någon säger något och sedan tror den andre att han talar för alla när han talar för sig själv osv osv.

 

Jo, Xboxen kanske fixade MS röj i 1080P. Men stortitlarna var alltid snäppet under PS i upplösning och gfx och många titlar körde inte i 1080P.

 

 

Xbox One är ju svagare än PS4 så ja. Men Xbox fixade Forza 5 vid launch i 1080p och en hel del andra, så den klarade upplösningen vid lanseringen.

 

Negativiteten mot Stadia beror på produkten, men säkerligen kommer mycket av det pga hur de presenterade den inför. Den skulle vara second coming of jesus christ så som de höjde den till skyarna. De ställde den sida vid sida med Xbox Series X och PS5, som att de själva påstår att de är direkta konkurrenter. Nu är de tysta.

 

Att du är nöjd med kvaliteten är ju bra för din egen del, men du kan väl knappast vara nöjd med hur Google sköter detta just nu? Det är oförståeligt för mig hur man kan påstå att "det handlar om spelen trots allt" i sin "ursäkt/förklaring" till ägarna och sen har man det klart fattigaste utbudet av alla, medan de inte nämner ett av de "150" spel som ska komma. Det är ändå Google, det är inget litet nystartat företag.

 

Gylt är väl deras enda exklusiva hittills och det har ett mediokert betyg på metacritic.



#267

Postad 09 februari 2020 - 20:50

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Du har ju ingen koll på min display. Kan ju ha pissinställningar och skyhög latency.

 

Om du hade varit intresserad av en seriös diskussion hade du nämnt vad du har för TV, och vilka inställningar du kör, istället för att skriva "kan ju ha pissinställningar".

 

Du kunde ha läst det som har skrivits tidigare i tråden med. Länkade bland annat till en test som Gamers Nexus har gjort. Första delen är med Stadia-kontrollern. Citerar mig själv:

 

Shadow Of The Tomb Raider:
232,5ms*

Metro Exodus:
283,3ms*

* Med gamingmonitor som har betydligt lägre responstid än en TV.


I webbläsare på PC med mus, och ethernetanslutning, blir det lägre, men då är man låst till 1080p-upplösning och usel bildkvalitet pga komprimeringen.

Shadow Of The Tomb Raider:
110,8ms

Metro Exodus:
123,3ms

Lägg på minst 20ms på alla siffrorna för att motsvara input lag på en TV, i game mode.

 

Källan där är alltså Gamers Nexus. Inte jag och mina "amatörmätningar" som du kallar det.

 

edit: Testade Geforce Now precis, körde Half Life 2 som har väldigt låg input lag på PC.

 

Som väntat riktigt segt. Från responsiva kontroller till sirap, gissar på minst 100ms...


Redigerat av Ageve, 09 februari 2020 - 22:26.


#268

Postad 09 februari 2020 - 22:55

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0

Om du hade varit intresserad av en seriös diskussion hade du nämnt vad du har för TV, och vilka inställningar du kör, istället för att skriva "kan ju ha pissinställningar".

Det var ju därför jag hade smilyn. Det skulle inte tas seriöst. Jag litat på dina mätningar och andras.

Som jag skrivit tidigare är det inget jag märkt av i dom spel jag testat men det skulle vara intressant i ett snabbare mp fps typ CoD där jag inte tror det är så förlåtande.

 

 

Testade Geforce Now precis, körde Half Life 2 som har väldigt låg input lag på PC.

 

Som väntat riktigt segt. Från responsiva kontroller till sirap, gissar på minst 100ms...

 Skulle som sagt vilja testa ett snabbt fps. D2 är ju trögt som spel som det är.

 

Samma sak med SP spelen som finns. Dom TR som man fått och som jag testat som hastigast märks ingen input delay även om den finns där.



#269

Postad 09 februari 2020 - 23:00

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Det var ju därför jag hade smilyn. Det skulle inte tas seriöst. Jag litat på dina mätningar och andras.

Som jag skrivit tidigare är det inget jag märkt av i dom spel jag testat men det skulle vara intressant i ett snabbare mp fps typ CoD där jag inte tror det är så förlåtande.

 

Det är nog helt enkelt så att vi är olika känsliga för input lag. Har spelat en hel del snabba fps genom åren.

 

Filmade lite i både 240fps och 60fps nu, och resultatet med Geforce Now var lite förvånande.

 

Runt 80ms i input lag. Kör det på speldatorn med ethernetanslutning.

 

Rätt imponerande, och klart lägre än vad folk får med Stadia som bäst (lite över 100ms).

 

Trots det kändes det dock som sagt väldigt segt, ungefär som med truemotion igång på TVn. Gissade på över 100ms.

 

edit: Lokalt på samma dator blir det 8-10ms i HL2, på samma ställe.


Redigerat av Ageve, 09 februari 2020 - 23:11.


#270

Postad 09 februari 2020 - 23:34

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0

Xbox One är ju svagare än PS4 så ja. Men Xbox fixade Forza 5 vid launch i 1080p och en hel del andra, så den klarade upplösningen vid lanseringen.

Jo, men dom flesta 3:e-part gjorde det inte. Stadia har 4k-titlar så om utvecklarna hade velat/haft kunskap/orkat/haft tid på sig hade dom kunnat.

Det jag menar är att även om det inte är på topp så kan man ha kul om spelen är bra för övrigt. Sen kommer det så klart alltid finnas dom ser och stör sig på att det är sämre. Det gjorde då och det gör det nu.

 

 

Negativiteten mot Stadia beror på produkten, men säkerligen kommer mycket av det pga hur de presenterade den inför. Den skulle vara second coming of jesus christ så som de höjde den till skyarna. De ställde den sida vid sida med Xbox Series X och PS5, som att de själva påstår att de är direkta konkurrenter. Nu är de tysta.

 

Att du är nöjd med kvaliteten är ju bra för din egen del, men du kan väl knappast vara nöjd med hur Google sköter detta just nu? Det är oförståeligt för mig hur man kan påstå att "det handlar om spelen trots allt" i sin "ursäkt/förklaring" till ägarna och sen har man det klart fattigaste utbudet av alla, medan de inte nämner ett av de "150" spel som ska komma. Det är ändå Google, det är inget litet nystartat företag.

Nä, Google har verkligen hanterat releasen som skit för att uttrycka det snällt.

För det första skulle dom kallat det en betald beta, vilket det är. Då skulle dom lättare "kommit" undan med att allt inte funkar som det ska och att inte spelutbudet är vad det borde vara.

Att tekniken funkar och kommer funka för många tycker jag Google visat. Sen kommer många vilja ha mer och då finns andra alternativ. Det säljs tex. fortfarande vanliga Xbox fast X presterar så mycket bättre, även om du inte har en 4k-display. Alla måste inte ha bästa prestandan om smidig- & enkelheten väger över.

Det gäller spel som film. Streamingtjänsterna går på högvarv och om Google får tummen ur så är tjänsten smidig med ingen initiell kostnad (eller relativt låg om man vill ha kontrollen och CCU), inga nedladdningar vid köp, uppdateringar eller DLC.

Men just nu har Google väldigt långt kvar och en hel del att bevisa.

 

 

Gylt är väl deras enda exklusiva hittills och det har ett mediokert betyg på metacritic.

 

Japp. Ett kort lite mörkare familjespel (inte för dom yngsta) som jag tycker mer är ett indie. Helt ok men absolut inget wow på något sätt.

Bättre betyg än Anthem iaf.  :rolleyes:



#271

Postad 09 februari 2020 - 23:47

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0

Det är nog helt enkelt så att vi är olika känsliga för input lag. Har spelat en hel del snabba fps genom åren.

Så är det såklart. Men det finns tyvärr inget snabbt spel att testa med på Stadia.

Farming Simulator -19 verkar inte vara så känsligt. Märker ingen input delay när jag svänger runt traktorn på åkern...

 

Det är möjligt att du skulle märka större skillnad i D2 än jag gör. Speciellt om du kommer från PC i massa högre fps. Jag kör på konsol där D2 körs i 30fps och tycker D2 på Stadia flyter bättre. Dessutom mycket kortare laddtider. Tyvärr saknas spelare så att köra PvP kan vara en pina och en evig väntan emallanåt.



#272

Postad 10 februari 2020 - 00:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Att tekniken funkar och kommer funka för många tycker jag Google visat.

 

Absolut, det funkar, vissa är nöjda med det.

 

Men de har mycket kvar att bevisa av det de hävdat och många av funktionerna är fortfarande inte redo.

 

Ta en sån sak som att de påstod att allt skulle laddas inom 5 sekunder.

 

According to Googleeverything loads in 5 seconds or less. You can buy a game and instantly play it, turn on Stadia and instantly be playing something new or old

 

 

http://www.youtube.c...h?v=r0sr0HdBH24

 

Bara en av väldigt många rena lögner de sa för att få folk intresserade. Jag antar att de ville få folk att vrida på huvudet och titta på dem, men de verkar inte ha övervägt konsekvenserna av vad som skulle ske när Stadia släpptes. Tekniken funkar kanske, men inte alls i den grad de utlovade och ja där ligger problemet. Är man ny i branschen tycker jag man ska gå in med lite ödmjukhet.

 

Nvidia verkar i Geforce Now ha både en bättre produkt och affärsmodell. Streaming kan funka som modell för många fler än de som använder Stadia i dagsläget, men då måste man göra det bättre än Google. Sumpad möjlighet imo helt enkelt.



#273

Postad 10 februari 2020 - 00:37

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Jag tror inte de flesta potentiella kunder hört så mycket om Stadia ännu. Om Google, vid den riktiga lanseringen, kan uppvisa en bättre produkt med ett välfyllt utbud av spel och möjlighet att spel på fler enheter så kan Google få till det.
Men det är många om och deras nästintill totaltystnad bådar inte gott.

#274

Postad 11 februari 2020 - 14:26

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
De har ju haft en riktig lansering. Det gick åt skogen 😅

#275

Postad 11 februari 2020 - 14:40

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0

Nja, det har dom väl iof, enligt Googles egna ord, men det är ju i praktiken en betald beta nu.

När/om Google öppnar Stadia för alla utan att köpa Founders/Premiere och samtidigt valet med deras "gratis"abonnemang är det lanserat. Då kan den som sitter på tex. en Mac eller svag/gammal laptop spela något av ALLA  :rolleyes:  spel som finns i deras sortiment.



#276

Postad 15 februari 2020 - 14:48

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 3
Så där.

Bifogad fil  897090C5-21AF-4556-ADE5-9A9075D84C93.jpeg   85,03K   0 Antal nerladdningar

Kommer hoppa på igen när/om Stadia får spel som är värda att spela.
Dom 5-6 spel som presenterades nyss kunde dom lika bra struntat i för mig. Helt ointressanta.

#277

Postad 15 februari 2020 - 16:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Du kan väl spela de spel du köpt gissar jag?

#278

Postad 15 februari 2020 - 17:13

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Om jag hade köpt något spel ja. :) Men då i 1080P och stereoljud.
Om jag börjat betala för Pro igen tror jag att jag får tillgång till Destiny 2 igen. Dom andra Pro-spelen går jag miste om.
Men iom att alla Pro-spel är rätt gamla och dom som ev. var av intresse redan är igenomspelsde så är det ingen förlust.

#279

Postad 15 februari 2020 - 21:38

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

De tre spelen som kommer först på Stadia, som Lost Words, är ju inte nåt som kommer att få folk att skaffa Stadia iaf :D

Alla exklusiva spel, lär va just indie spel.



#280

Postad 21 februari 2020 - 23:26

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 1

https://www.youtube.com/watch?v=8ATutWS9FeM

 

Nog många som hamnar i en låda snart :D



#281

Postad 09 mars 2020 - 13:20

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 1

Börjar dom bli desperata tro? ;)

 

https://www.youtube.com/watch?v=_OqZ4xfyS9U&t=0s



#282

Postad 30 mars 2020 - 15:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Jäklar vilken fördröjning, tydlig skillnad i slowmo-sekvenserna.

 

http://www.youtube.c...eature=youtu.be



#283

Postad 30 mars 2020 - 18:06

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Enligt vad jag läst på forumen, så ska det tydligen kännas som att man glider runt på såpa, då det inte hänger med i svängarna :D

 

Fast självklart har vi ju dom där fanboysen som hävdar att det är noll med lagg.

Dom sitter nog på ett magiskt nät ;)

 

Streaming ska nog hålla sig till lite lugnare spel.



#284

Postad 30 mars 2020 - 18:10

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 1

Hur gick det med negativ latens? ;)



#285

Postad 30 mars 2020 - 18:38

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 2

Hur gick det med negativ latens? ;)


Var nog en typo. Skulle varit att det negativa med Stadia är latens... 😋


Detta kommer vara ett stort problem för alla tjänster inom en överskådlig framtid. Det går väl inte ha bättre än fiber? Vad är snabbare än ljuset lixom 😋

#286

Postad 30 mars 2020 - 19:17

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 1

Var nog en typo. Skulle varit att det negativa med Stadia är latens...

 

 

Hehe...

 

http://www.youtube.c...h?v=-Vgd124f3i4


Redigerat av Ageve, 22 januari 2023 - 20:00.


#287

Postad 30 mars 2020 - 20:07

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Förutom fps så måste det måste vara bra tråkigt att spela spel som super meat boy på stadia om latency är som på zoilers video, eller helt ärligt. Alla spel egentligen...

#288

Postad 30 mars 2020 - 20:09

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Var nog en typo. Skulle varit att det negativa med Stadia är latens...


Detta kommer vara ett stort problem för alla tjänster inom en överskådlig framtid. Det går väl inte ha bättre än fiber? Vad är snabbare än ljuset lixom

 

Inte för att det kommer att rädda stadia, men trådlös överföring är snabbare än fiber. Snabbare som i lägre fördröjning.

 

https://orhanergun.n...-one-is-faster/



#289

Postad 30 mars 2020 - 20:20

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Enligt vad jag läst på forumen, så ska det tydligen kännas som att man glider runt på såpa, då det inte hänger med i svängarna :D

 

Fast självklart har vi ju dom där fanboysen som hävdar att det är noll med lagg.

Dom sitter nog på ett magiskt nät ;)

 

Streaming ska nog hålla sig till lite lugnare spel.

Finns det verkligen Stadia-fanboys? :blink:  :lol:



#290

Postad 30 mars 2020 - 20:31

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Hehe...

 

http://www.youtube.com/watch?v=-Vgd124f3i4

Den där videon är så j*vla bra :D



#291

Postad 30 mars 2020 - 20:41

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 1

Finns det verkligen Stadia-fanboys? :blink:  :lol:

Ja, tyvärr, och dom är fan värre och mer blinda än övriga fanboys.

Dom verkar ha noll koll på verkligheten, om man kollar på deras videos, och besöker forumen.

De mest otroliga ursäkter jag läst. Och spelar ingen roll om man ger dom fakta, som Digital Foundry's videos.

 

"But...but...you can play ANYWHERE." Blir ofta svaret på kritik.



#292

Postad 01 april 2020 - 18:43

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Och där kom det...

 

Google is introducing "negative latency" on Stadia.

https://www.cnet.com...u-need-to-know/

 

Före/efter:

 

Destiny 2: 120ms / 34ms

Doom Eternal: 100ms / 29ms

RDR2: 220ms / 80ms

Gylt: 112ms / 42ms

 

Using advanced AI and deep learning, our servers will adapt to your reaction time, and reduce perceived input lag. You will no longer need to ask "Who shot first?", because it will always be you.

 

Bifogad fil  Skärmavbild 2020-02-16 kl. 23.29.30 (kopia).png   118,96K   0 Antal nerladdningar



#293

Postad 01 april 2020 - 18:47

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Så nu är det inte bara auto aim, nu blir det auto shoot och auto move också? :rolleyes:



#294

Postad 01 april 2020 - 19:07

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Är snart nya Netflix då?

#295

Postad 01 april 2020 - 19:57

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 1

Stadia är ett skämt iofs, men:

 

Bifogad fil  Skärmavbild 2020-04-01 kl. 20.10.23.png   24,75K   0 Antal nerladdningar



#296

Postad 09 april 2020 - 19:19

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Nu är Pro versionen gratis, de två första månaderna, för alla:

https://blog.google/...adia-free-today

 

Testade några spel, kör genom Chrome.

 

Thumper, flyter på i 60fps, och lagget va inte så märkbart ändå.

 

Serious Sam, körde igång 3:an, och det va fan ospelbart.

Körde med KB+mus, och det hängde knappt med överhuvudtaget, och verkade rulla i ca 15fps.

 

Destiny, testade med både KB+mus och handkontroll.

Fick inga 60fps iaf, verkade rulla runt 20-25, med rejält lagg. Så inte spelbart.

Fult var det också med tydliga artefakter i bilden.

 

Gylt, flöt på bättre, men det va en hel del framedrops, speciellt i utomhus och större miljöer.

Rejält med texturer som laddade in långsamt. Såg ut, och hade prestanda som ett mediokert PS3/360 spel.

Då det var mycket mörker i det jag körde, så var komprimeringsartefakterna enorma.

Ang lagg, så kändes det ibland som om man inte hade slagit på Game mode på en TV.

 

Grid, hyfsad framerate, men det hackar till emellanåt i streamen, och det slutade med att det blev en glitch, så jag fick starta om spelet.

 

Kanske är för att jag kör på PC genom Chrome? Men detta var t.o.m. sämre än jag trodde.

Jag har ett bredband på 300Mbit/s, och jag har inga problem med hastigheten.

 

Nån mer som testat skiten?



#297

Postad 09 april 2020 - 20:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Nån mer som testat skiten?

Nä, har läst intrycken från andra på Era idag, räcker för mig. Inga av de där spelen intresserar mig heller.

 

Ang Thumper så är Stadiaversionen snällare med tajmingen, annars hade det inte gått.



#298

Postad 09 april 2020 - 20:34

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Ang Thumper så är Stadiaversionen snällare med tajmingen, annars hade det inte gått.

Misstänkte nästan det, för det var vid ett par tillfällen, där jag trodde att jag missade, men det ändå registrerade som en träff.

 

Ja, det finns inget av värde. Även om det är gratis för tillfället.

Gylt tröttnade jag på efter 30 minuter. Riktigt segt och mediokert.

 

Som sagt, jag blir förvånad om Stadia överlever till 2021. :D



#299

Postad 09 april 2020 - 22:14

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Man kan ju spela multiplay-versioner av spel där fördröjningen inte är så viktig, dom borde lansera spel som Schack, Othello, Fia med knuff, UNO, Monopol, Trivial Pursuit, Den försvunna diamanten, Kryp Casino, Finns i sjön, Råttfällan, kina-schack, 3 i rad och liknande.



#300

Postad 10 april 2020 - 10:03

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Kanske är för att jag kör på PC genom Chrome? Men detta var t.o.m. sämre än jag trodde.

Jag har ett bredband på 300Mbit/s, och jag har inga problem med hastigheten.

 

I DFs test gav väl den varianten minst input lag. Dvs det du har upplevt är nog ett best case scenario. ;)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.