Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Toshiba HD-EP30, HD-EP35 HD DVD

1570 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 06 oktober 2007 - 12:19

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0
Är du säker på att A35/EP35 inte har HQV chippet? Hittar ingen info om det där?

Det som jag hänger upp mig på i valet mellan XE1 och A35/EP35 är:

*XE1 har en fläkt som kan höras vid tysta partier i filmer.
*24hz uppdateringen till XE1:an. Blir den buggig eller ska den funka perfekt!? När kommer den?

Hmm, svårt val detta...

#102

Postad 06 oktober 2007 - 12:25

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Det är bara HQV i XE-1 XA-2 de nya använder sig av nåt Anchor bay chip..

blir nog en XA-2 för mig, tycker den kunde ligga lite billigare
än 799 dollar dock på swedisc , men klart de vill tjäna lite samt har ju de importerat den, jämför man med XE.1 så tjänar man ju ett par tusen..

Edit: el giganten säljer ej XE-1 längre då lär den inte sjunka
hos nån till 5 K regionerna..

tror absolut att det kommer korrekta firmwares till XA-2..

De nya är inte helt felfria av vad ja läst på AVS och kommer behöva firmwares
också..

korrekt DTS HD MA avkodning är tydligen inte i hamn ännu..

Redigerat av henke007, 06 oktober 2007 - 12:27.


#103

Postad 06 oktober 2007 - 12:29

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0

En EP-35 eller en US HD-A35 är man ju grymmt sugen på.
A35'an som Swedisc säljer är ju egentligen inte så billig om man jämför vad den kostar over there. Sen att dom bara ger 3mån garanti suger ju något fruktansvärt.
Nä vänta på EP-35 som förhoppningsvis borde bli billigare...

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med men jag tycker Swedisc pris på Toshiba HD-XA2 är mycket bra ca 5300kr!
Skuller hellre slå till på en XA2!
Äger själv en XE1 ;)

<{POST_SNAPBACK}>



har du upplevt nåt dåligt med XE-1, hur låter fläkten, är väl lite högre
än min HD-E1 som ja inte tycker låter mkt alls..

#104

Postad 06 oktober 2007 - 12:35

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0
Okej, snackade precis med elgiganten och de sa att det är oklart om de får in XE1:an igen. Troligtvis inte till det priset.

Vet man någon datum när firmware till XE1:an kommer?

Ni som har XE1:an och Full HD tv, Hur blir det utan 24hz?

Redigerat av Chris Ya, 06 oktober 2007 - 12:36.


#105

Postad 06 oktober 2007 - 14:24

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Okej, snackade precis med elgiganten och de sa att det är oklart om de får in XE1:an igen. Troligtvis inte till det priset.

Vet man någon datum när firmware till XE1:an kommer?

Ni som har XE1:an och Full HD tv, Hur blir det utan 24hz?

<{POST_SNAPBACK}>

I mitten av Oktober kommer ett firmware som gör att XE1 får stöd för 1080p/24.
Det fungerar bra att köra film i 1080i/720p. Min plasma en Pioneer 506 stödjer ej 1080p/60 bara 1080p/24.
Kör 1080p/24 från min Sony S300 Blu-ray spelare. Kan ärligt säga att jag ser inga skillnader alls, finns det skillnader så är dom små.
Tycker nästan att 1080p/24 är lite överskattat. Kanske måste man ha en projje och en duk på över 100" för att se någon stor skillnad.

Min fläkt låter lite fick löda dit ett mostånd så fläkten går i 7v istället för 12v så nu är ganska tyst klart acceptabel ljudnivå. Känner en annan som också har en XE1 fläkten på den spelaren är tystare än min, den som äger den har ej modifierat fläkten. Tror nog att man har otur om man får en som låter mycket.

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 06 oktober 2007 - 14:25.


#106

Postad 06 oktober 2007 - 18:13

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Min XE1 låter lite grann när det är helt tyst i rummet, men när jag väl kollar på film så märks det nästan inte alls, tycker jag, när jag använder ljudet som kommer från TVn. När jag har ljudanläggningen på så hörs inte HD DVD spelaren överhuvudtaget. Däremot låter PS3an mycket, mycket mer!!!

#107

Postad 06 oktober 2007 - 23:49

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Undrar vad HD-EP35 kommer kosta om HD-EP10 kostar 4349:-. Känns som den kommer bli dyrare än vad jag trodde? Hade hoppats på runt 5000:- (riktpriset var väl 449 euro på IFA-mässan)

https://www.prisjakt...kt.php?p=208846

#108

Postad 08 oktober 2007 - 09:29

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
Vad är det för skillnad på EP10 och EP30?

#109

Postad 08 oktober 2007 - 14:30

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

Vad är det för skillnad på EP10 och EP30?

<{POST_SNAPBACK}>



EP10 har väl ingen äkta 1080p utan maskinen deinterlacar signalen, medan E30 kör med riktig fullhd.

Vet någon om det verkligen stämmer att E30 bara har hdmi 1.2 och E35 kör med hdmi 1.3?

Redigerat av crest, 08 oktober 2007 - 14:32.


#110

Postad 08 oktober 2007 - 17:10

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

Vet någon om det verkligen stämmer att E30 bara har hdmi 1.2 och E35 kör med hdmi 1.3?

<{POST_SNAPBACK}>


Stämmer bra.

BTW EP10 o XE1 kommer o få 24p via Firmware.

#111

Postad 09 oktober 2007 - 21:51

alex6699
  • alex6699
  • Lärjunge

  • 346 inlägg
  • 0
Vad jag vet så är EP10 en 1080p maskin, precis som HD-XE1.

#112

Postad 10 oktober 2007 - 17:35

Kraantz
  • Kraantz
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0
Trist att bara EP35 har stöd för HDMI 1.3. Enda anledningen för mig att köpa en EP35:a är just att ha en spelare som stöder 1.3. Köpte nyligen en Onkyo TX-SR875 som stöder det, och har då bara kvar att köpa en TV som stöder det, om något år.

Ett alternativ är väl kanske att köpa en E1:a nu och köpa en ny den dag jag köper ny TV.
Jag har en relativt ny 42" LG LP1R, så det lär dröja något år tills dess...

Finns det några filmer ännu som stöder funktionaliteten i HDMI 1.3 ännu? (Jag tänker då på Deep Color, “x.v.Color™”. HD ljud finns ju på många HD filmer)

#113

Postad 10 oktober 2007 - 17:59

Max_Power
  • Max_Power
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0

Trist att bara EP35 har stöd för HDMI 1.3. Enda anledningen för mig att köpa en EP35:a är just att ha en spelare som stöder 1.3. Köpte nyligen en Onkyo TX-SR875 som stöder det, och har då bara kvar att köpa en TV som stöder det, om något år.

Ett alternativ är väl kanske att köpa en E1:a nu och köpa en ny den dag jag köper ny TV.
Jag har en relativt ny 42" LG LP1R, så det lär dröja något år tills dess...

Finns det några filmer ännu som stöder funktionaliteten i  HDMI 1.3 ännu? (Jag tänker då på Deep Color, “x.v.Color™”. HD ljud finns ju på många HD filmer)

<{POST_SNAPBACK}>


HDMI 1.3 är ganska överskattat.

Det finns vad jag vet inga filmer som stöder något med 1.3.

Du behöver ju inte 1.3 för att få HD-ljud.

#114

Postad 10 oktober 2007 - 18:51

Kraantz
  • Kraantz
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0

HDMI 1.3 är ganska överskattat.

Det finns vad jag vet inga filmer som stöder något med 1.3.

Du behöver ju inte 1.3 för att få HD-ljud.

<{POST_SNAPBACK}>

Visst, HDMI 1.3 är överskattat, men det finns också en annan möjlig fördel.
Förhoppningsvis är den nya generationen förbered att kunna spela upp 3 lagers skivor (50 GB) av HD DVD. Jag har inte hört något om detta, men man kan ju alltid hoppas att de byggt in denna funktionalitet i spelarna. Det kanske även de äldre spelarna kan klara, med en uppdatering, man vet ju aldrig.

Det finns ju också möjligheten att ingen av dessa spelare klarar av detta, och först iomed 4:e generationens spelare införs detta...
(Kan ju också bli så att 3 lagers skivor mest är en skryt finess som sällan eller aldrig kommer att användas av film bolagen)

Redigerat av Kraantz, 10 oktober 2007 - 18:53.


#115

Postad 10 oktober 2007 - 19:33

Max_Power
  • Max_Power
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0

HDMI 1.3 är ganska överskattat.

Det finns vad jag vet inga filmer som stöder något med 1.3.

Du behöver ju inte 1.3 för att få HD-ljud.

<{POST_SNAPBACK}>

Visst, HDMI 1.3 är överskattat, men det finns också en annan möjlig fördel.
Förhoppningsvis är den nya generationen förbered att kunna spela upp 3 lagers skivor (50 GB) av HD DVD. Jag har inte hört något om detta, men man kan ju alltid hoppas att de byggt in denna funktionalitet i spelarna. Det kanske även de äldre spelarna kan klara, med en uppdatering, man vet ju aldrig.

Det finns ju också möjligheten att ingen av dessa spelare klarar av detta, och först iomed 4:e generationens spelare införs detta...
(Kan ju också bli så att 3 lagers skivor mest är en skryt finess som sällan eller aldrig kommer att användas av film bolagen)

<{POST_SNAPBACK}>


Vad har HDMI 1.3 med trelagersskivor att göra?

#116

Postad 11 oktober 2007 - 12:26

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0

Visst, HDMI 1.3 är överskattat, men det finns också en annan möjlig fördel.
Förhoppningsvis är den nya generationen förbered att kunna spela upp 3 lagers skivor (50 GB) av HD DVD. Jag har inte hört något om detta, men man kan ju alltid hoppas att de byggt in denna funktionalitet i spelarna. Det kanske även de äldre spelarna kan klara, med en uppdatering, man vet ju aldrig.

Det finns ju också möjligheten att ingen av dessa spelare klarar av detta, och först iomed 4:e generationens spelare införs detta...
(Kan ju också bli så att 3 lagers skivor mest är en skryt finess som sällan eller aldrig kommer att användas av film bolagen)

<{POST_SNAPBACK}>


TL 51Gb skivor kommer aldrig användas för film om inte 1:a och 2:a generationsspelarna klarar av detta. De första testerna har inte varit lyckade tyvärr. Och sen räcker 30Gb till gott och väl för både film och lite extramaterial.

#117

Postad 11 oktober 2007 - 15:16

Kraantz
  • Kraantz
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0

Vad har HDMI 1.3 med trelagersskivor att göra?

<{POST_SNAPBACK}>

Egentligen ingenting. Men det skulle kunna vara ytterligare en fördel med att köpa den senaste generationens spelare.

#118

Postad 11 oktober 2007 - 15:35

Unregistereddbbf4a58
  • Unregistereddbbf4a58
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
[/quote]

HDMI 1.3 är ganska överskattat.

Det finns vad jag vet inga filmer som stöder något med 1.3.

Du behöver ju inte 1.3 för att få HD-ljud.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

:) :) :)

Men enligt dessa två länkar som beskriver HDMI 1.3 så uppfattar jag att äkta "HD-ljud" som Dolby TruHD och DTS-HD audio kan endast fås om man har HDMI version 1.3. Se bifogad tabellänk

https://www.minhembi...m/artiklar/1251

http://techon.nikkei...4796/2-fig2.jpg

Stämmer detta då???

/FM

#119

Postad 11 oktober 2007 - 15:36

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Visst, HDMI 1.3 är överskattat, men det finns också en annan möjlig fördel.
Förhoppningsvis är den nya generationen förbered att kunna spela upp 3 lagers skivor (50 GB) av HD DVD. Jag har inte hört något om detta, men man kan ju alltid hoppas att de byggt in denna funktionalitet i spelarna. Det kanske även de äldre spelarna kan klara, med en uppdatering, man vet ju aldrig.

Det finns ju också möjligheten att ingen av dessa spelare klarar av detta, och först iomed 4:e generationens spelare införs detta...
(Kan ju också bli så att 3 lagers skivor mest är en skryt finess som sällan eller aldrig kommer att användas av film bolagen)

<{POST_SNAPBACK}>


TL 51Gb skivor kommer aldrig användas för film om inte 1:a och 2:a generationsspelarna klarar av detta. De första testerna har inte varit lyckade tyvärr. Och sen räcker 30Gb till gott och väl för både film och lite extramaterial.

<{POST_SNAPBACK}>

Intressant! Har du en länk till testerna?
Har själv en XE1 och hoppas att det går att spela upp TL 51 skivor om de kommer ut på marknaden.
Jag vet att de håller på att testar TL51 de har hållt på ett tag och antar att de har provat nuvarande HD-DVD spelare på marknaden.

#120

Postad 11 oktober 2007 - 15:39

Max_Power
  • Max_Power
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
[quote name='Fire Marshall' date='Oct 11 2007, 16:35 ']
[/quote]

HDMI 1.3 är ganska överskattat.

Det finns vad jag vet inga filmer som stöder något med 1.3.

Du behöver ju inte 1.3 för att få HD-ljud.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

:) :) :)

Men enligt dessa två länkar som beskriver HDMI 1.3 så uppfattar jag att äkta "HD-ljud" som Dolby TruHD och DTS-HD audio kan endast fås om man har HDMI version 1.3. Se bifogad tabellänk

https://www.minhembi...m/artiklar/1251

http://techon.nikkei...4796/2-fig2.jpg

Stämmer detta då???

/FM

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Nja, du behöver HDMI 1.3 för att skicka dessa ljud som bitstream och avkoda i förstärkaren. Alla HD DVD/Blu-ray-spelare kan avkoda dessa format själva och skicka ljudet som PCM-signal. Resultatet blir det samma.

#121

Postad 11 oktober 2007 - 16:06

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Toshiba HD-A35 finns nu i lager hos Swedisc.com
för 699 dollar = ca 4500 kr och den har HDMI 1.3 osv. :rolleyes: (U.S maskin)

#122

Postad 11 oktober 2007 - 16:49

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Alla HD DVD/Blu-ray-spelare kan avkoda dessa format själva och skicka ljudet som PCM-signal. Resultatet blir det samma.


Kan du ge ett exempel på en HD spelare som klarar att skicka DTSHD-MA lossless som PCM?

#123

Postad 11 oktober 2007 - 18:37

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Alla HD DVD/Blu-ray-spelare kan avkoda dessa format själva och skicka ljudet som PCM-signal. Resultatet blir det samma.


Kan du ge ett exempel på en HD spelare som klarar att skicka DTSHD-MA lossless som PCM?

<{POST_SNAPBACK}>

Vad jag förstår så finns det ingen HD spelare varken Blu-ray eller HD-DVD som klarar av att avkoda DTS-HD MA internt. Det finns spelare som klarar av att skicka ljudformatet som bitstream till en receiver som sedan avkodar det. Bl.a. en del hd-dvd spelare (EP35, A35, Onkyos HD-DVD) och t.ex. Samsung 1400 Blu-ray spelare.
Toshiba XA2 och XE1 kommer att få en firmware uppdatering så att de klarar att skicka bitstream till en förstärkare...

#124

Postad 11 oktober 2007 - 18:41

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0

Toshiba HD-A35  finns nu i lager hos Swedisc.com
för 699 dollar = ca 4500 kr och den har HDMI 1.3 osv. ;)  (U.S maskin)

<{POST_SNAPBACK}>


Ja frågan är fortfarande vilken man ska välja mellan xe1:an och a35/ep35 :rolleyes:

Ni som hänger på avsforum, vad säger de där om A35:an? Negativa och positiva saker.

#125

Postad 11 oktober 2007 - 19:39

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Alla HD DVD/Blu-ray-spelare kan avkoda dessa format själva och skicka ljudet som PCM-signal. Resultatet blir det samma.


Kan du ge ett exempel på en HD spelare som klarar att skicka DTSHD-MA lossless som PCM?

<{POST_SNAPBACK}>

Vad jag förstår så finns det ingen HD spelare varken Blu-ray eller HD-DVD som klarar av att avkoda DTS-HD MA internt. Det finns spelare som klarar av att skicka ljudformatet som bitstream till en receiver som sedan avkodar det. Bl.a. en del hd-dvd spelare (EP35, A35, Onkyos HD-DVD) och t.ex. Samsung 1400 Blu-ray spelare.
Toshiba XA2 och XE1 kommer att få en firmware uppdatering så att de klarar att skicka bitstream till en förstärkare...

<{POST_SNAPBACK}>


Det var det som var poängen ja. :rolleyes:

Det finns ingen sådan spelare i dagsläget.

#126

Postad 11 oktober 2007 - 22:41

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0

Toshiba HD-A35  finns nu i lager hos Swedisc.com
för 699 dollar = ca 4500 kr och den har HDMI 1.3 osv. ;)  (U.S maskin)

<{POST_SNAPBACK}>


Ja frågan är fortfarande vilken man ska välja mellan xe1:an och a35/ep35 :rolleyes:

Ni som hänger på avsforum, vad säger de där om A35:an? Negativa och positiva saker.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag läste lite på avsforum.com. Det mesta verkar positivt än så länge. Han inte läsa så mycket. Blir nog mer imorgon. Här är lite exempel från första inlägget i den här tråden.

"As for HBR AUDIO or bitstream passing it is already functioning. As you can SEE in the pics. I love what the onkyo 905 does with Dolby TrueHD."
Funkar bra att skicka bitstream till Onkyo. Skönt att höra då jag beställt en Onkyo 875.

"Oh and one more quick fact, the LOAD time was the fastest next gen player I have had. Easily under 30 seconds (though I did not time it)... That is a huge plus for so many that complain about it. I personally have never let it bother me but the A35's load time is very impressive."
Snabbare laddtider är bra. Jag har inte haft så ont av det (HD-E1) men att den är snabbare skadar ju inte ;)

Ska läsa mer på jobbet imorgon...har det ganska lugnt imorgon som tur är ;)

#127

Postad 11 oktober 2007 - 23:00

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

  • 622 inlägg
  • 0
Hur är det med fläktljudet från den?

#128

Postad 12 oktober 2007 - 10:14

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Från samma tråd:

Quote:
Originally Posted by joerod 
You can clearly tell the sound quality is better having the newer receivers do the work!


trentR: are you saying the sound is better if your onkyo decodes the bitstream rather than the A35 or XA2?


joerod: Oh yeah!



Låter konstigt men jag skulle inte klaga om det vore så. Det sägs ju inte vara någon skillnad?


topdawgfla: Joe, you are a great American!!! Can you please list the movie or movies that allowed you to enjoy True HD on your receiver. Also, are you able to hear the sound effects or commentary when you are in this mode. There has been so many conflicting reports on whether HD DVD authored in Advance mode would allow True HD to be decoded in the receiver. Thanks in advance for your reply.


joerod: Also, just played around with some of the features. When in Dolby TrueHD mode if you enable director commentary the audio switched to Dolby Digital cinema mode or probably whatever default you have your receiver in. Also, in Dolby TrueHD mode yu can still hear the remote control beeps!  I will say this at the risk of upsetting XA2 owners (including myself) the Dawn of the Dead comparison favored the A35. The colors were a little better but the picture was sharper. I also had my wife check to make sure I am not "seeing" things. More to come!


Som topdawgfla säger här ovan så har det ju diskuterats om det fungerar men kommentatorspår när man skicka bitstream. Tydligen fungerar det men den byter ljudformat på recievern. Works for me! Han påstår dessutom att bilden är bättre än på XA2? ;)

#129

Postad 12 oktober 2007 - 16:02

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0
Tackar för infon smellymarq ;) Ska läsa igenom tråden senare ikv.

#130

Postad 12 oktober 2007 - 16:29

Kraantz
  • Kraantz
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0
Enligt Play.com så får de in EP35 den 7:e November. Den säljs för € 418.49
Inte dåligt pris, ca 4000 kr...

#131

Postad 12 oktober 2007 - 17:12

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0

Enligt Play.com så får de in EP35 den 7:e November. Den säljs för € 418.49
Inte dåligt pris, ca 4000 kr...

<{POST_SNAPBACK}>


5000kr då med andra ord när svenskmomsen har lagts på.

En liten fråga till ser som vet. Får man betala tull även fast man beställer inom EU?

Redigerat av Johan78, 12 oktober 2007 - 17:42.


#132

Postad 12 oktober 2007 - 17:54

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
inom EU är väl allt tullfritt, men frågan är om de skickar från Jersey eller
fastlandet för om inte det sistnämnda så är det tull..

#133

Postad 12 oktober 2007 - 17:55

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

  • 452 inlägg
  • 0
Play skickar inte hemelektronik till annat än UK adresser. Endast filmer som de skickar "Worldwide"

#134

Postad 17 oktober 2007 - 07:55

martinsp
  • martinsp
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Någon som vet när HD-EP35 kommer till sverige?

#135

Postad 20 oktober 2007 - 11:20

martinsp
  • martinsp
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Någon som vet vad de kommer att kosta här i Sverige?

#136

Postad 20 oktober 2007 - 11:26

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Någon som vet när HD-EP35 kommer till sverige?

<{POST_SNAPBACK}>



Någon som vet vad de kommer att kosta här i Sverige?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är bara spekulationer ännu, lägg in en bevakning på prisjakt så får du svar när de dyker upp samt vad de kostar.

#137

Postad 21 oktober 2007 - 11:01

Strixx
  • Strixx
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Funderar på å köpa en Toshiba HD-A35 , men hur är dom med vanliga dvd , är dom regions låsta då?
Går det att låsa upp den som man kan göra med baliga dvd-spelare?

#138

Postad 21 oktober 2007 - 11:12

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Funderar på å köpa en Toshiba  HD-A35 , men hur är dom med vanliga dvd , är dom regions låsta då?
Går det att låsa upp den som man kan göra med baliga dvd-spelare?

<{POST_SNAPBACK}>

Regionslåsta på vanliga DVD, endast regionsfri på HD DVD.

#139

Postad 22 oktober 2007 - 14:39

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
Undra om vi svenskar också kommer få erbjudandet om 5 fria HD DVD filmer när EP-35 kommer?

#140

Postad 24 oktober 2007 - 12:15

Unregisteredd05ae688
  • Unregisteredd05ae688
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
EP35 er nå å få kjøpt i Norge til en meget bra pris.

TOSHIBA HD-EP35

#141

Postad 24 oktober 2007 - 12:56

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0

EP35 er nå å få kjøpt i Norge til en meget bra pris.

TOSHIBA HD-EP35

<{POST_SNAPBACK}>


Ganska bra pris men finns den i lager?

#142

Postad 24 oktober 2007 - 13:03

Unregisteredd05ae688
  • Unregisteredd05ae688
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0

EP35 er nå å få kjøpt i Norge til en meget bra pris.

TOSHIBA HD-EP35

<{POST_SNAPBACK}>


Ganska bra pris men finns den i lager?

<{POST_SNAPBACK}>


Det er den desverre ikke.

#143

Postad 24 oktober 2007 - 15:01

Kraantz
  • Kraantz
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0
NetSuperstore har lagt upp EP-35 för 4599 kr
EP-30 kostar 3802 kr

#144

Postad 07 november 2007 - 21:03

Saim
  • Saim
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
Suck, play.com har ändrat till "Due for release on 19/11/2007". Fortfarande ingen som vet när EP35 kommer till Sverige?

#145

Postad 08 november 2007 - 12:49

jummen
  • jummen
  • Lärjunge

  • 361 inlägg
  • 0
Verkar som den bara stöder dts-hd core och inte full bandbredd där. Har jag fattat rätt då? Blandar ihopp alla dessa format de spottar ur sig, fattar inte hur de orkar..

#146

Postad 08 november 2007 - 14:17

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0

Verkar som den bara stöder dts-hd core och inte full bandbredd där. Har jag fattat rätt då? Blandar ihopp alla dessa format de spottar ur sig, fattar inte hur de orkar..


Det rör sig om att den kommer kunna spotta ur sig DTS HD MA som bitstream för avkodning externt.

MVH
/Chuck

#147

Postad 09 november 2007 - 05:53

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0
Firmware Update (to v1.1) for HD-EP30 & HD-EP35 Is Now Available

#148

Postad 09 november 2007 - 06:48

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0

NetSuperstore har lagt upp EP-35 för 4599 kr
EP-30 kostar 3802 kr


Det finns X-antal trådar som rör netsuperstore och det är inget att rekommendera...!

#149

Postad 09 november 2007 - 11:36

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0

Firmware Update (to v1.1) for HD-EP30 & HD-EP35 Is Now Available


Har de släppt en uppdatering innan spelarna släpps i Europa? Eller finns de att köpa i Europa men inte i Sverige?

#150

Postad 09 november 2007 - 13:33

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0

Firmware Update (to v1.1) for HD-EP30 & HD-EP35 Is Now Available


Har de släppt en uppdatering innan spelarna släpps i Europa? Eller finns de att köpa i Europa men inte i Sverige?


Blev också lite konfunderad på det :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.