Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Infinity Kappa 90

34 svar till detta ämne Arcam
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 maj 2019 - 16:58

Unregistered58c34765
  • Unregistered58c34765
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Hej alla ljud älskare, har precis köpt ett par Kappa 90,som jag driver med min Arcam 850, låter jävligt bra till film, men till musik. Så känns det som jag inte får med basen. Det övriga systemet är Monitor Audio Silver serien. När jag sätter på flerkanals funktionen, så sjunker hela volymen, vilket den inte gjorde innan när jag hade Monitor Audiop Silver RX 8 frontarna, så jag förmodar att Arcam inte räcker till att driva alla högtalare. Så min fråga är, vad behöver jag för att driva ett par gamla kappa??. Anledningen till att jag bytte, är att Monitors ljud bild var väldigt tunnt jämfört med Kappas. Hade ett par Mtx med dubbla 12 or för 10 år sen med Nads slutsteg och jag sakna den stora ljudbilden. Tacksam för svar



#2

Postad 08 maj 2019 - 17:35

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Den Kappa modellen borde inte utgöra något problem för din förstärkaren i stereo tvåkanaler drivna då den borde leverera ca 160W över en 6 Ohms last och Arcam brukar bygga bra grejer. Med 7 kanaler drivna borde motsvarande siffra vara 140W/kanal  i 7 kanaler så tror inte det är det som är problemet. Om den hittar på något när du blandar impedanser? Högtalarna har en känslighet på 89dB vilket också är att betrakta som en ytterst normal känslighet.

 

Frågan är nog snarare om du kalibrerat och ställt in din receiver rätt.

 

Om du mot förmodan skulle sakna kraft efter att ha kollat upp dina inställningar så skulle jag rekommendera en kraftig Integrerad tvåknalare med HT-bypass. Även om din Arcam borde ha ett riktigt bra försteg inbyggt. Då har du möjlighet att välja försteg i tvåkanalslyssning och får mer kraft till dina frontar.

Med risk för att få en massa påhopp måste jag säga att jag inte begriper varför du skulle vilja ha mångkanalsdrift i stereo om du inte har en massa mångkanalsinspelade musikfiler för då har jag mer förståelse. När du har högtalare med så stor skillnad på ljudsignaturen så borde det absolut låta bäst i renodlad tvåkanal till musik. För film tycker jag blandningen av högtalare har mindre betydelse.



#3

Postad 08 maj 2019 - 18:52

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Kappa 90 är välkänt felkonstruerade och dippar groteskt i impedans.

Dom går inte att driva tillfredsställande med en hemmabiostärkare, även om den är top notch.

 

För att kunna driva dom fullt ut krävs rejäla slutsteg som klarar att gå långt ner.

Tänk typ kralliga Krell.



#4

Postad 08 maj 2019 - 19:01

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Kappa 90 är välkänt felkonstruerade och dippar groteskt i impedans.

Dom går inte att driva tillfredsställande med en hemmabiostärkare, även om den är top notch.

 

För att kunna driva dom fullt ut krävs rejäla slutsteg som klarar att gå långt ner.

Tänk typ kralliga Krell.

Är du helt säker på att detta gäller för Kappa 90.
Detta gällde för föregångaren Kappa 9 som käkade klena förstärkare till frukost.
Har lite svårt att tro att man begick samma misstag två gånger på raken när man ändå passade på och byta ut elementen.



#5

Postad 08 maj 2019 - 19:24

Unregistered58c34765
  • Unregistered58c34765
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
@ blåtand. Du har nog rätt, säljaren sa, att efter jag frågat om dom krävde mycket ström. Att det va dom gamla kappa. Dom låter faktiskt väldigt bra. Men saknar slag i basen. Låter mer som ett par mellan register. Än ett par dubbla 10 tums basar. Men gogglat runt i många forum och alla skrivit att dom Kappa behöver ordentiga slutsteg flr att blomma ut. Så jag beställde ett nuprime steg mcx -2 till frontarna. Få se om det blir bättre. Annars får man leta subbe. För kapoas ljudbild vill jag absolut ha. Stort o maffigt, intre som dagens hifi. Rent o tunnt.

#6

Postad 08 maj 2019 - 19:29

Unregistered58c34765
  • Unregistered58c34765
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
@bakermsn, läst att alla rek krell till Kappa. Fast dom pengarna vill jag inte lägga just nu. Borde räcka med nuprime. Annars får jag hitta ngt annat alternativ. Ska jag va ärlig. Tror jag inte basarna slår mycket bättre med mycket mer kraft. Tror bara dom är konstruerade så. Dom låter högt, maffigt o bra. Men vill man ha slag bas, så får man titta på subbar.

#7

Postad 08 maj 2019 - 19:41

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Vart också lite trött på alla dessa diskreta men ocharmiga högtalare som det säljs mest av idag och köpte ett par retroburkar från Klipsch.
Får du inte fart på dina Kappa så kan jag rekommendera Klipsch Heritage.



#8

Postad 08 maj 2019 - 19:54

macman
  • macman
  • Beroende

  • 1 078 inlägg
  • 0
Frågan är om ett digitalsteg lämnar tillräckligt i låga impedanser, neråt 0,5-0,6 ohm? Tror det var där i trakterna som gamla kappa 9 dippade till. Men det lär du märka.

#9

Postad 08 maj 2019 - 20:25

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Kappa 9 gick ner mot 0.5 ohm om man ställde filtret i extended mode, och dom flesta glömmer att dom dipar nästan lika lågt i diskanten med.

Kappa 90 specades som en 6 ohms högtalare så dom borde inte ens vara i närheten av så låg impedans.



#10

Postad 08 maj 2019 - 20:34

Unregistered58c34765
  • Unregistered58c34765
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
@blåtand, vad kostar sådana ca? Tror dom slår Kappa i ljud?

#11

Postad 08 maj 2019 - 20:39

Unregistered58c34765
  • Unregistered58c34765
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
@ john blund, tror du det kommer göra stor skillnad med ett eget ström steg? Jag hoppas. Gillar verkligen deras ljud, förutom deras slappa basar. Fast nu nör jag tänker efter så MTX en fick man oxå maxa för att få lite flås i basen. Kanske ngt typiskt amerikanskt.

#12

Postad 08 maj 2019 - 21:01

Unregistered58c34765
  • Unregistered58c34765
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
@macman, är tyvärr ingen expert gällande Ohm o saker. Vill bara det ska låta högt o bra. Kanske inte specifikationerna stämmer överens mellan slutsteg/högtalare. Men ibland får man chansa. Tänkte köpa arcams 4 kanals steg som va ett demo steg. Men watten lockade mer

#13

Postad 08 maj 2019 - 21:38

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Jag hade kappa90 i 15? år, dom bästa allroundhögtalarna jag haft....och satte ned subben källaren när jag hade dom så det går definitivt att få tryck både til musik och film. Känsligheten tror jag står fel och var 85db. Jag drev mina med HK7000 110w 8ohm 75amp och testade ut en del slutsteg, och det blev lite lugnare i dom extrema scenerna f.eks i starwars podrace, samt mer detaljerad bas och mer "musikalisk" musik men jag kan inte komma ihåg att jag fick mer tryck. Mer kontroll upplevs ibland som mindre bas. Testa f.eks LOTR FOTR när saurun dör det går nog inte så lågt men ska bli en del tryck.

Se på 10tummarna om dom rör sig alls så ingen är urkopplad. Med kontroll ska det vara små korta snabba slag. Kolla också fasen. Menar att dom går en bit under 30hz i mitt rum iaf. Jag tog en mätning av dom innan jag sålde dom, ska se om jag hittar.
Står som large btw?

#14

Postad 08 maj 2019 - 21:43

Unregistered58c34765
  • Unregistered58c34765
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Ja, dom står som large,

#15

Postad 08 maj 2019 - 21:57

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Här är kurvan. Mätt spelande längs med rummet då dom var satt upp för att säljas och jag redan hade dom nya på vanliga platsen.

 

Bifogad fil  kappa90.PNG   234,43K   2 Antal nerladdningar

 

Kurvan bärer stora präg av rummet, men som man ser så är det inte direkt avsaknad av bas, +10db mellan 26-60hz.



#16

Postad 09 maj 2019 - 09:17

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Angående extremt låg impedans så är det som sagt bara äldre modeller.

 

Här är ett exempel, Kappa 8 (inte lika extremt som Kappa 9 men ändå):

http://www.hifi-clas...appa-8-126.html

 

1,3 ohm vid 40Hz.

 

edit: Kappa 9 med sina 0,5 ohm är direkt felkonstruerade. Det är nära kortslutning.


Redigerat av Ageve, 09 maj 2019 - 09:28.


#17

Postad 09 maj 2019 - 10:01

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Angående extremt låg impedans så är det som sagt bara äldre modeller.

 

Här är ett exempel, Kappa 8 (inte lika extremt som Kappa 9 men ändå):

http://www.hifi-clas...appa-8-126.html

 

1,3 ohm vid 40Hz.

 

edit: Kappa 9 med sina 0,5 ohm är direkt felkonstruerade. Det är nära kortslutning.

Nja, dom hade en otrolig bas för sin tid med rätt slutsteg o om man inte valde extended mode så var dom inte lika jävliga.
Men som sagt, dom flesta glömmer/vet inte att dom var nästan lika jävliga i diskanten.

 

Där är många högtalare som man i så fall kan säga är "felkonstruerade" eller att dom flesta rörförstärkare är "felkonstruerade" för dom ogillar tvära fasskiftningar.

 

Tack vare Apogee, Infinity m.m så banade det vägen för Krell, ML, Accuphase och slutsteg med närapå perfekt kubmätning.

Det tycker jag är en bra grej :)



#18

Postad 09 maj 2019 - 10:12

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Apogee ja, kommer ihåg ett par medium stora platta saker som gav skrämmande bra röster och akustisk gitarr. Men dom var inte helt allround.

#19

Postad 09 maj 2019 - 11:06

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Apogge Scintilla låg nära på på 1ohm hela vägen så Kappa 9 är en barnlek i jämförelse.

Tillsammans med en känslighet på ca 85dB så krävdes det muskler...

Efterkommande modeller var rena barnleken att driva, där var impedansen mellan 2 - 3ohm hela vägen.

Inte många slutsteg som klarar det heller.

 

Dock så kan vissa rörkonstruktioner fungera riktigt bra för där är knappt någon fasvridning.



#20

Postad 09 maj 2019 - 11:14

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

De jag hörte drevs av rör ja.



#21

Postad 09 maj 2019 - 11:25

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Men både jag och vänner som också köpte kappa90 upplevde att dom lät bäst med strömstarka förstärkare/slutsteg. Jag skulle:

 

1. Dubbel-sjekka + och - at dom är korrekt.

2. Låna hem ett fett slutsteg och testa.

 

Om det låter bättre så vet du att du måste ha andra typer av saker hemma, och då kan du börja se på var du ska lägga dig i styrka/pris. Personligen hade jag köpt ett billigt fett slutsteg begagnat, det finns massor av kraft för billig peng på brukten som fungerar helt fint. Jag tror inte det spelar så stor roll vad det är typ NAD, Elektrokompaniet, Vincent, Rotel, Abrahamsen, Sunfire osv dyker ofta upp begangnat, jag hade inte dragit mig för att köpa gamla Sansui, NAD osv heller.


Se her:

https://www.finn.no/...nkode=111670566



#22

Postad 09 maj 2019 - 13:07

Unregistered58c34765
  • Unregistered58c34765
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

kanon, tack för alla svar. Beställde ett nuprime mcx 2. det borde få dom att röra sig,


Vart också lite trött på alla dessa diskreta men ocharmiga högtalare som det säljs mest av idag och köpte ett par retroburkar från Klipsch.
Får du inte fart på dina Kappa så kan jag rekommendera Klipsch Heritage.

 

låter dom lika maffigt som Kappa?



#23

Postad 09 maj 2019 - 13:31

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Utan att ha hört dom tror jag det är en annan sorts ljud. Kom ihåg att kappa90 kostade inte mer än 25-30k och det grymma var att man fick den tyngden, basen, attacken men sammtidigt upplöst och honungslen diskant. På den tiden var det ofta topp eller botten man fick välja på i den prisklassen.

#24

Postad 09 maj 2019 - 13:57

Unregistered58c34765
  • Unregistered58c34765
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Utan att ha hört dom tror jag det är en annan sorts ljud. Kom ihåg att kappa90 kostade inte mer än 25-30k och det grymma var att man fick den tyngden, basen, attacken men sammtidigt upplöst och honungslen diskant. På den tiden var det ofta topp eller botten man fick välja på i den prisklassen.

 

blir mer o mer kär i dom, bara haft dom i en vecka. kör nu just lite Euro Disco från 90 talet, bara för att höra bassen. bra tryck vid låg volym med. låter som du saknar dina


Redigerat av Unregistered58c34765, 09 maj 2019 - 13:58.


#25

Postad 09 maj 2019 - 14:10

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

En enkel grej du kan göra är att justera din position i djupled.

Flytta en halv meter bak eller fram o lyssna om basen blir bättre.

Jag har svårt att tro att det skulle vara förstärkar relaterat, mer rums relaterat eller att något är knas med dom.



#26

Postad 09 maj 2019 - 14:13

Unregistered58c34765
  • Unregistered58c34765
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

En enkel grej du kan göra är att justera din position i djupled.

Flytta en halv meter bak eller fram o lyssna om basen blir bättre.

Jag har svårt att tro att det skulle vara förstärkar relaterat, mer rums relaterat eller att något är knas med dom.

 

får testa



#27

Postad 09 maj 2019 - 14:18

Unregistered58c34765
  • Unregistered58c34765
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Den Kappa modellen borde inte utgöra något problem för din förstärkaren i stereo tvåkanaler drivna då den borde leverera ca 160W över en 6 Ohms last och Arcam brukar bygga bra grejer. Med 7 kanaler drivna borde motsvarande siffra vara 140W/kanal  i 7 kanaler så tror inte det är det som är problemet. Om den hittar på något när du blandar impedanser? Högtalarna har en känslighet på 89dB vilket också är att betrakta som en ytterst normal känslighet.

 

Frågan är nog snarare om du kalibrerat och ställt in din receiver rätt.

 

Om du mot förmodan skulle sakna kraft efter att ha kollat upp dina inställningar så skulle jag rekommendera en kraftig Integrerad tvåknalare med HT-bypass. Även om din Arcam borde ha ett riktigt bra försteg inbyggt. Då har du möjlighet att välja försteg i tvåkanalslyssning och får mer kraft till dina frontar.

Med risk för att få en massa påhopp måste jag säga att jag inte begriper varför du skulle vilja ha mångkanalsdrift i stereo om du inte har en massa mångkanalsinspelade musikfiler för då har jag mer förståelse. När du har högtalare med så stor skillnad på ljudsignaturen så borde det absolut låta bäst i renodlad tvåkanal till musik. För film tycker jag blandningen av högtalare har mindre betydelse.

 

du har rätt, men gillar när hela rummet fylls av musik i fler kanals läget



#28

Postad 09 maj 2019 - 14:34

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

blir mer o mer kär i dom, bara haft dom i en vecka. kör nu just lite Euro Disco från 90 talet, bara för att höra bassen. bra tryck vid låg volym med. låter som du saknar dina

 

Dom var ju med mig en lång tid och dom är allround och kan både slå til ordentligt och måla upp en hel orkester i klassiskt f.eks...men det jag kände mest var att det alltid var KUL att spela med dom. Jag bytte til högtalare som kostar nästan det dubbla och dom är bättre, detaljerna är på en annan nivå, men det är inte sjuk stor skillnad, det var bara efter att jag satte upp kappana igenn för att köpare skulle få testa som jag märkte att dom var lite mindre detaljerade än dom nya, och så tycker jag inte jag får lika bra bas i dom nya, men har ju en sub (snart 2) och delar dom så det blir ju bra ändå men tillför en hel del pill och justerande, minidsp osv, så just bara rakt av helschyssta högtalre som är coola, kan ge en fet bakoversveis som man säger i norge allt i allt svårt att överträffa til prisklassen.



#29

Postad 09 maj 2019 - 16:04

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Nja, dom hade en otrolig bas för sin tid med rätt slutsteg o om man inte valde extended mode så var dom inte lika jävliga.
Men som sagt, dom flesta glömmer/vet inte att dom var nästan lika jävliga i diskanten.

 

Där är många högtalare som man i så fall kan säga är "felkonstruerade" eller att dom flesta rörförstärkare är "felkonstruerade" för dom ogillar tvära fasskiftningar.

 

Att de var en svår (nästintill omöjlig) last betyder att de var felkonstruerade. Hur de sen lät i extended mode, när de väl kopplades till ett slutsteg utan skyddskretsar, är en annan sak. 

 

För det är verkligen det som behövs - ett steg utan skyddskretsar som slår ifrån om steget kortsluts. 0,5 ohm är som sagt väldigt nära kortslutning, och det är naturligtvis inte ett krav för att få bra ljud.



#30

Postad 09 maj 2019 - 18:12

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Att de var en svår (nästintill omöjlig) last betyder att de var felkonstruerade. Hur de sen lät i extended mode, när de väl kopplades till ett slutsteg utan skyddskretsar, är en annan sak. 

 

För det är verkligen det som behövs - ett steg utan skyddskretsar som slår ifrån om steget kortsluts. 0,5 ohm är som sagt väldigt nära kortslutning, och det är naturligtvis inte ett krav för att få bra ljud.

Jag håller inte med, flera högtalare på den tiden var skitsvåra att driva o det tvingade fram bättre, stabilare slutsteg.

Och slutsteg med skyddskretsar kunde driva dom, iaf Accuphase. (vet inte hur Krell o ML var konstruerade)

Där finns ingen mening att stångas vidare o jag respekterar din åsikt :)



#31

Postad 09 maj 2019 - 18:49

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

kanon, tack för alla svar. Beställde ett nuprime mcx 2. det borde få dom att röra sig,


 

låter dom lika maffigt som Kappa?

Jag har haft många varianter av Infinity, Kappa 6, referens 100 och Kappa 600, SM 152 för att nämna några så jag gillar fabrikatet.
Tyvärr har jag aldrig hört på Kappa 90 men har haft kompisar med både Kappa 9 och Renaissance 90 så dessa har jag hört många gånger, men det var länge sedan. Jag är ett fan av stora infinity och tycker fortfarande att de tidiga Kappa modellerna är precis så sexiga en högtalare kan bli. Inte vara musikförmedlare av rang utan riktigt fina möbler.

 

Likheten med Klipsch Heritage högtalare är väl att de kommer från USA har en snygg trä finish och att de har ett storskaligt ljud som kommer ur stora lådor.

Högtalarprincip, elementbestyckning och känsligheten skiljer sig en hel del. En påtaglig skillnad på dessa alternativ är att du inte behöver mycket effekt för att få Klipsch att braka loss. Å andra sidan så får man ju inte ha ett bottenlöst begär av högt ljud för då kan man mata in mer effekt än de tål.



#32

Postad 10 maj 2019 - 13:36

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Jag håller inte med, flera högtalare på den tiden var skitsvåra att driva o det tvingade fram bättre, stabilare slutsteg.

 

Nope, väldigt få, om ens någon annan högtalare för hem/hifibruk var så extrem.

 

Lite osäker på vad du inte håller med om. För att de går extremt lågt, nära kortslutning i extended mode, finns det ju ett antal mätningar som visar.

 

Det finns en del som drar paralleller mellan extremt låg impedans, och ljudkvalitet, vilket naturligtvis inte alls hänger ihop. Det finns ingen fördel med så låg impedans. Det är lite som att förespråka en bil där handbromsen alltid är aktiverad.

 

"Det kräver mycket större motor, men oj vad bra den går." ;)

 

Visst kan man se det som du beskriver, att det tvingade fram "bättre" slutsteg, men ett steg som klarar 0,5 ohm är ju bara en fördel till just dessa högtalare, så det blir lite moment 22.


Redigerat av Ageve, 10 maj 2019 - 13:38.


#33

Postad 10 maj 2019 - 13:41

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Martin Logan?


Inte så extrem, men 1ohm?



#34

Postad 10 maj 2019 - 13:44

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Inte 0,5 ohm vad jag kan minnas, men visst, lågt går de.



#35

Postad 10 maj 2019 - 19:56

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Nope, väldigt få, om ens någon annan högtalare för hem/hifibruk var så extrem.

 

Lite osäker på vad du inte håller med om. För att de går extremt lågt, nära kortslutning i extended mode, finns det ju ett antal mätningar som visar.

 

Det finns en del som drar paralleller mellan extremt låg impedans, och ljudkvalitet, vilket naturligtvis inte alls hänger ihop. Det finns ingen fördel med så låg impedans. Det är lite som att förespråka en bil där handbromsen alltid är aktiverad.

 

"Det kräver mycket större motor, men oj vad bra den går." ;)

 

Visst kan man se det som du beskriver, att det tvingade fram "bättre" slutsteg, men ett steg som klarar 0,5 ohm är ju bara en fördel till just dessa högtalare, så det blir lite moment 22.

 

Jag ser inget fel i att dom gick så lågt, antingen körde man inte i extended mode eller så köpte man dom inte alls.

I normal mode låg dom på 2 ohm som lägst om jag minns rätt o bevisligen kunde dom flesta receivers från den tiden driva dom.

Alla Apogee från den tiden var en långt värre last för dom låg på 1ohm 20 - 20Khz

 

Och som jag skrev innan, är då mer eller mindre alla rörförstärkare också felkonstruerade då dom inte kan hantera fasvridningar?






Även taggad med Arcam

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.