Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Beställ INTE från Cattylink t.v.

85 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 25 maj 2004 - 18:23

Unregistered573423b7
  • Unregistered573423b7
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
Nu vill jag gå ut med ett allmänt råd att lugna er med att beställa från Cattylink, tills vi som ännu inte fått våra gruppköpsvaror fått dem levererade eller tills Cattylink svarar på mejl igen. Jag börjar tröttna på att både vänta och att inte få kontakt med dom, det är ju trots allt ganska många tusenlappar man ligger ute med. Vi kan väl köra denna tråd som anslagstavla om någon lyckas få mejlkontakt?

#2

Postad 25 maj 2004 - 18:44

Unregistered1b6f8dd6
  • Unregistered1b6f8dd6
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Tror att molsson har harft kontakt med dom förra veckan. Snacka mer med honom :)

#3

Postad 25 maj 2004 - 18:54

Mullansson
  • Mullansson
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
OT: Inte dåligt att du fått biljetter till England-Frankrike också. Ska själv se mötena mot Bulgarien och Italien.

#4

Postad 25 maj 2004 - 20:29

Unregistered8f7d7607
  • Unregistered8f7d7607
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Angående catty och xindakspelarna. Detta fick jag nyss från David Kwan på cattylink:

REGARDING XINDAK SACD PLAYER, I CAN SEE THAT MR SNOWY LAW - OUR RESPONSIBLE PERSON FOR THE GROUP BUY - HAS MADE NUMEROUS CONTACTS WITH THE CHIEF ENGINEER OF XINDAK AND HE HAS FINALISED ALL THE RECEIPT DATE CONFIRMATION. MR LAW HAS ALSO REPORTED TO ME THAT THE DELAY IS WHOLLY DUE TO XINDAK'S DECISION TO TAKE MORE TIME FOR QA ASSURANCE OF THE UPGRADED SOFTWARE CIRCUIT BOARD. I THINK THAT SPAM FILTER IS THE MAIN PROBLEM TO THE RECENT CORRESPONDENCE FAULT AND OUR I.T. TEAM HAS CONFIRMED THAT ALL PROBLEMS WILL GET SOLVED IN THIS WEDNESDAY

#5

Postad 25 maj 2004 - 21:03

Unregistered64d147f0
  • Unregistered64d147f0
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Det var ju bra att få ett livstecken från dem :) Känner mig lite mer optimistisk nu.
Det är visserligen inte kul att vänta, men huvudsaken är väl att vi får våra spelare så småningom.

Dock kan man tycka att de skulle kunna hålla oss lite bättre uppdaterade :unsure: .

Tack för hjälpen Molsson!

#6

Postad 25 maj 2004 - 21:30

Unregistered0685f2ac
  • Unregistered0685f2ac
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Tror den store bestillings rushet fra norden knekker de i senk..er nok ganske overarbeidet om dagen. Vi begynner å få noen varer fra vår gruppe bestilling.

#7

Postad 26 maj 2004 - 06:35

Unregistered573423b7
  • Unregistered573423b7
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
Det där var ju ett bra besked molsson. så fr.o.m. i dag skall det alltså gå att
kontakta dom via e-mail... Frågan är när Xindak-uppgraderingen är klar?

#8

Postad 26 maj 2004 - 21:17

Unregistered64d147f0
  • Unregistered64d147f0
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Undrar vad de egentligen gjort?
Jag tror helt enkelt inte på att deras spam-filter är varit problemet, de mail jag skickat har kommit från en address som garanterat inte finns på några spärrlistor och meddelandet innehöll inga konstigheter (jag är rätt van vid trilskande spam-filter).
Såtillvida deras "spam-filter" inte varit ett program som ex. slumpmässigt raderade 85% av alla meddelanden (iofs ett sätt att reducera antalet mail) så borde det iinte varit några problem.

Ska bli intressant att se om någon får svar nu.

#9

Postad 27 maj 2004 - 15:17

palla
  • palla
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Jag fick ett helt nytt mejl i dag från comen (norman)
Han värkar gilla mej för att han svara på alla min mejl ;)

#10

Postad 27 maj 2004 - 15:21

Unregistered8f7d7607
  • Unregistered8f7d7607
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
ett helt NYTT mail, jösses... ;)

Redigerat av Unregistered8f7d7607, 27 maj 2004 - 15:21.


#11

Postad 27 maj 2004 - 15:23

palla
  • palla
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
han skrev det här:
Classic 9.0 tube-preamp
Last week he was very angry that the 9.0 were out of order only used for two weeks. He was mad with us. And lucky enough he was the first one in our history to have the machine out of order in the first year. Actually our engineer in the shop is mainly working on modification rather than repair.


sammi was very angry and send the item to a Finland master of hifi to fix it. The man said it was only a minor problem of a faulty capacitor. The master asks Sammi if the "English" amp can cost USD4000? You understand how Sammi shock with this question: That "English" amp cost only: USD380 )))))))

#12

Postad 27 maj 2004 - 15:31

Unregistered07a5df97
  • Unregistered07a5df97
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Jag försöker beställa Aurum Cantus Leisure 2si från COEM men han har fortfarande inte hittat dem. Någon som vet vems som har dem.

För övrigt mailade jag cattylink, men helt oväntat inget svar och det har gått en hel vecka...

#13

Postad 27 maj 2004 - 16:53

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0

Tror den store bestillings rushet fra norden knekker de i senk..er nok ganske overarbeidet om dagen. Vi begynner å få noen varer fra vår gruppe bestilling.

Det är väl precis som Hanspf skriver att Mr Snowy & C:o har nog fått "något" mer arbete att utföra i och med att vi frusna nordbor har upptäckt det magiska landet i öst.

#14

Postad 28 maj 2004 - 11:46

Unregisteredc786ddee
  • Unregisteredc786ddee
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Är det någon som har fått kontakt med Coem eller Cattylink??

Själv har jag fortfarande inte fått svar på mina mail :rolleyes:

#15

Postad 28 maj 2004 - 12:05

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

  • 2 031 inlägg
  • 0
Coem får jag svar från hela tiden, har precis köpt ett spindelrack t ex.

#16

Postad 28 maj 2004 - 13:46

Unregisteredd6ab7d3b
  • Unregisteredd6ab7d3b
  • Lärjunge

  • 331 inlägg
  • 0
Inga svår får jag heller :rolleyes: , varken från snowy, Norman eller Jim: konstigt för att Norman brukar alltid svara inom 15 min.

Kanske är det långhelg i Kina?

#17

Postad 29 maj 2004 - 17:03

bjarne
  • bjarne
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0
Det är nån slags helg sa norman i sitt senaste mail/ bjarne

#18

Postad 07 juni 2004 - 14:03

Unregistered573423b7
  • Unregistered573423b7
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
Nu åker jag till Portugal, hoppas att våra prylar kommer någon
gång och att mina i så fall skickas till Tobiasl.. Fan ta Cattylink! :lol:

#19

Postad 08 juni 2004 - 00:40

Unregistered3e0d82ed
  • Unregistered3e0d82ed
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
FÖR I ****!!! :lol: JÄVLA CATTYLINK!!


De senaste 2 månaderna har jag skickat tonvis med mail från ett gäng olika adresser utan ett enda svar. Jag har till och med gått "under cover" och gjort en förfrågan på ett stort gruppköp. Jag tänkte att de kan väl ändå inte ignorera ett nytt stort gruppköp men inget svar där heller.
Några har ju faxat dem men utan något svar så ringa dem är väl sista utvägen. Så ringa är just vad jag gjorde en halvtimma sedan... Jag ringde deras 3 olika nummer men kom varenda gång till en brud som inte hade en blekaste om vad cattylink var för något. Hon menade på att jag hade kommit till ett mobile call center... någon som har en blekaste om vad det är för något? Har cattlink kursat måntro? :angry:

#20

Postad 08 juni 2004 - 00:47

Unregistered1c5b3749
  • Unregistered1c5b3749
  • Lärjunge

  • 379 inlägg
  • 0
Skulle knappast tro att de kursat efter att dragit in en hel del pengar på kort tid. Möjligen att de tagit pengarna och lever loppan för dem i nån håla i Asien just nu.

#21

Postad 08 juni 2004 - 00:55

Unregistered3e0d82ed
  • Unregistered3e0d82ed
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
jo, det låter helt klart troligare... och om nu så är fallet får man väl se sig blåst och börja spara till en ny stärkare.. :lol:

#22

Postad 08 juni 2004 - 00:57

Unregistered1c5b3749
  • Unregistered1c5b3749
  • Lärjunge

  • 379 inlägg
  • 0
Micke: Du har också redan betalat in för en ny förstärkare?

De som redan betalt sina CD´s väntar ju än, hoppas det ordnar sig.

Redigerat av Unregistered1c5b3749, 08 juni 2004 - 00:57.


#23

Postad 08 juni 2004 - 01:16

Unregistered3e0d82ed
  • Unregistered3e0d82ed
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
nja, saken är som så att jag hade ju beställt en opera cyber 20 (hörlursförstärkare) i gruppköpet men när leveranstiden drog ut så grymt så valde jag att köra på något annat istället. Det fick då bli en förstärkare. Jag dividerade som bäst fram och tillbaks över vilken när cattylink slutade svara på mail.

#24

Postad 08 juni 2004 - 01:51

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Det är helt otroligt, jag är ledsen för er skull.

Det vore lustigt om de plötsligt skulle sluta, de hade ju fått massor med ordrar och tills det började strula för er så har allt gått hur bra som helst, alla (förutom ni) fick de grejer som de beställt.
Cattylink måste ju ha stora pengar att tjäna, och att de plötsligt skulle ta pengarna och leva loppan resten av livet verkar konstigt.

Jag håller tummarna för er.

#25

Postad 08 juni 2004 - 03:28

Unregistered3e0d82ed
  • Unregistered3e0d82ed
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
Jag frågade norman (coemaudio) om han vet om cattylink fortfarande är aktiva, detta fick jag som svar:

BTW..as we know
1)catty is not an offical agent and they need to pay middleman so higher cost and higher price
2) catty has been well known as the pinocchio and has been bannished from HK audio market
3) they high profile post the price on the internet make them more difficult to get the supply
4) they still not totally involve in the business..only part time reception receiving telephone calls.
5) they envisage that they can no longer survive just as what we do last year in HK. They were expelled by us and they have no identity: not a representative of a single brand name. Even do not have a shop..or not even a permanent staff to attend telephone call.
6) this is called passing the burning torch..one day they can totally disappear because they have no identity at all. All their business conducted in china..all the items are sent out from china. Sorry Interpols cannot exercise their investigation in this communist country.. never on these minor commercial embezzlements

hmm...

#26

Postad 08 juni 2004 - 05:31

Unregisteredc786ddee
  • Unregisteredc786ddee
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Tja nu vet jag ju inte om denne Norman är en sanningssägare precis men han har i alla fall en butik i Hongkong. Nu har jag personligen inte provat att maila på nästan en vecka till Cattylink men det luktar ju lite skunk helt klart :lol:

#27

Postad 08 juni 2004 - 08:23

Unregistered8f7d7607
  • Unregistered8f7d7607
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Coem har jag åtminstonde ringt och pratat med. Mycket trevliga. Svarar i telefon.

#28

Postad 08 juni 2004 - 08:36

Unregisteredc786ddee
  • Unregisteredc786ddee
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Har dom butik och telefon kan man ju stå ut med lite filosofiska mail ibland :lol:
Det blir ju lite säkrare på det sättet. Sedan är nog Coem ett enmansföretag så det kanske inte är så undra på om det går lite trögt ibland.

Trist med Cattylink för dom två beställningarna jag gjorde fungerade bra. Hoppas att det reder upp sig för dom som har betalat men inte fått sina grejer.

#29

Postad 08 juni 2004 - 09:14

Unregistered64d147f0
  • Unregistered64d147f0
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Jag har letat runt lite på nätet och hittat rätt många referenser till Cattylink. Många har haft problem med e-mail och kontakt men jag har hittils inte stött på något exempel på att någon betalat och sedan inte fått sina pengar. Cattylink har dessutom varit igång ett tag om man ska gå efter när deras web-site registrerades samt omnämnanden i forum.

Har något hänt bör det alltså ha skett de senaste två månaderna eller så.

Det verkar dock luta mot att det är kört, jag har inga större förhoppningar om att någonsin få min CD-spelare.

Den enda trösten är väl att jag visste att det var en chanstagning, att blir lurad på samma sätt av en svensk firma skulle nog kännts betydligt värre, fast då hade man å andra sidan haft fler möjligheter att agera.

#30

Postad 08 juni 2004 - 09:18

Unregistered8f7d7607
  • Unregistered8f7d7607
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Närå, coem är inte ett enmansföretag. Norman Law jobbar som exportansvarig, och det finns helt annan personal i butiken. Apropå filosofiska mail. Kolla in detta:

Marcus: Could send some info on your rosevoix products?

Norman: hi thanks for your kind enquiry.

the fact is that: we are the columbus and we can marry native red indian girl. if anyone no good then pls do not waste any of my single night.

in hong kong the land price is top of the world. we have no space for ineffective products..we are sucessful because we have all those final seasoning for the cook..rosevoix cables. and these cables account for nearly 30 % of our revenue and the french forum are crazy about them becasue they started 2 months ealier. Rosevoix are made by some OEM factory and we cannot disclose the name . Xindak conquered the top market in china and rosevoix fill up the mid and low levels. every product are simply more competitive than the xindak cables...they need not to pay for advertisement. i just use my own brandname on anything that is impossible to show the original label: in america we relabelled the mingda as rosevoix also,,,we have a pair of speake OEM from arum cantus and also relabelled in roosevoix..

Fullständigt obegripligt.

#31

Postad 08 juni 2004 - 09:30

Unregistered1c5b3749
  • Unregistered1c5b3749
  • Lärjunge

  • 379 inlägg
  • 0
Jo COEM speciellt är ibland väldigt otydliga. Jag har haft en del frågor som jag fått väldigt filosofiska svar och ibland dragit iväg i nåt helt annat. Man får fråga, fråga och fråga till slut vet man på ett ungefär vad som gäller.

Norman har iaf hela tiden uppträtt som att han är ärlig och redig, iofs har Snowy gjort det också men mina 2 senaste mail till Cattylink är obesvarade därinnan fick jag svar hela tiden då andra inte fick.

Blir nog Coem som får en order av Korsun V8i + möjligen en Da Vinci CD efter sommaren. Eller varför inte NY sound Skötte de sig inte bra vid de ordrar som varit hitills?

Redigerat av Unregistered1c5b3749, 08 juni 2004 - 09:31.


#32

Postad 08 juni 2004 - 09:52

Unregistered64d147f0
  • Unregistered64d147f0
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Jag är ju fortfarande intresserad av att köpa en Xindak CD-spelare så det kan nog bli en order till Coem från mig också.

Dock kommer det ta ett tag innan jag sparat ihop nya pengar, mina "hifi-besparinga" gick ju till Cattylink <_<

#33

Postad 09 juni 2004 - 09:18

Unregisteredc786ddee
  • Unregisteredc786ddee
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Jag försökte att maila Nysound igår men har fortfarande inte fått svar så det verkar som om dom har en hel del att göra därborta. Nåväl, nätkablar kan jag köpa här hemma men det där Xindaknätfiltret är jag mycket sugen på. Nätfilter här hemma är ju sjukt dyra.

Jag får väl fortsätta att försöka för skam den som ger sig <_<

#34

Postad 10 juni 2004 - 07:04

Unregistered64d147f0
  • Unregistered64d147f0
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Som ni kanske vet pågår det ett gruppköp från Cattylink i Norge också (se www.hifisentralen.no), liksom oss tappade de konakten med Cattylink runt den 25e maj.

MEN, igår fick de faktiskt ett kort mail från Snowy angående deras beställning :P

Så nånting pågår borta på Cattylink.

Kanske finns det en liten chans att de resterande grejerna dyker upp så småningom ;)


Tobias

#35

Postad 10 juni 2004 - 10:05

Unregistered33380
  • Unregistered33380
  • Forumräv

  • 842 inlägg
  • 0
Vag gjälder för COEM, så har jag varit i kontakt med norman i natt, flere ganger. Han var svarte mig snabb at svara.. Fikk beställd et par Xindak kablar og nogot mer...

#36

Postad 10 juni 2004 - 10:35

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Coem har varit lite svår på senaste tiden, det brukar alltid ta 24-48 timmar, och ibland brukar tydligen vissa mail hamna i skräpkorgen. Dock så har jag alltid fått svar, även om det har tagit ett tag.

Vad trevligt att Cattylink verkar vara vid liv fortfarande, hoppas nu att de tar och fixar deras totalt värdelösa spamfiler (om det är det som är problemet), eller kanske tar och anställer fler, precis som coem också borde göra.

#37

Postad 10 juni 2004 - 10:42

Unregistered64d147f0
  • Unregistered64d147f0
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Jag kollade just deras hemsida och jag tror den är uppdaterad, det finns lite text om "OVER 5 YEARS' ACCLAIM-WINNING WORLDWIDE SERVICE " som jag inte har noterat tidigare.

Men det kanske bara är jag som tar miste.


Vad gäller soam-filter så är det knappast hela förklaringen, både vi och norrmännen vi har ju både ringt och faxat utan resultat.

Den enda förklaring jag kan komma på (som inte inbegriper någon form av direkt ohederlighet) är att de har haft stängt i tre veckor, det verkar dock konsigt att de inte talar om det för de kunder som har pågående köp.

#38

Postad 10 juni 2004 - 16:10

Unregistered573423b7
  • Unregistered573423b7
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

MEN, igår fick de faktiskt ett kort mail från Snowy angående deras beställning

Fantastiskt trevliga nyheter man tar emot pa ett internetcafe i Cascais!
Tobiasl: Var vanlig och skicka ett sms om/nar nagot hander med var bestallning...

Kan forresten beratta att det ar grymt varmt och att fotbollsfebern ar stor har nere,
mest marks engelska, svenska och portugisiska fans:) Snart borjar festen! ;)

#39

Postad 10 juni 2004 - 17:01

Unregistered64d147f0
  • Unregistered64d147f0
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Enligt det mail från Snowy jag klistrade in i den andra Cattylink-tråden är Xindak-spelarna på gång.

Om inte annat verkar det som om kommunikationen med Cattylink fungerar via "vår man i Hong-Kong", Stoneman.

SMS kommer när det är på gång.


Tobias

#40

Postad 11 juni 2004 - 11:23

Unregistered6ebe15c1
  • Unregistered6ebe15c1
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Men grabbar, ni kommer väl inte förlora några pengar oavsett vad som händer? Jag menar, är det inte sånt här som paypal är tillför?

#41

Postad 11 juni 2004 - 13:04

bjarne
  • bjarne
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0
:D Härligt Hotspur! Var det inte du som inte hade råd med en v8i, utan skulle nöja dig med en KS99. Vi vet nu varför! Jag tycker att dina prioriteringar ligger helt rätt. :blink:
Då kanske det väntar en scd2:a på dig när du kommer hem med ett guldleende på läpparna. Heja högt!

#42

Postad 11 juni 2004 - 13:22

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0
Lite OT.
jos* Läs på PayPals avtal så står det att de inte tar ansvar för speciellt mycket, de kan hjälpa dig få tillbaka pengara, men det är inte säkert att du får hela summan, eller ens 1:- tillbaka.

*edit* Rättstavning

Redigerat av InSane, 12 juni 2004 - 12:53.


#43

Postad 11 juni 2004 - 15:50

Unregisteredff1e5825
  • Unregisteredff1e5825
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Förutom att vid det stora gruppköpet så användes banköverföring och inte paypal, om jag inte minns helt fel.

#44

Postad 12 juni 2004 - 16:24

Unregistered3e0d82ed
  • Unregistered3e0d82ed
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
Jag har nu lyckats få indirekt och även sedan igår direkt kontakt med snowy...

det är något som jag har funderat lite över... Många har mailat cattylink och tydligen så har en del av mailen gått fram, dock har inte mailen från Snowy kommit fram.. med några enstaka undantag då. Detta gäller tydligen bara sverige, finland och vissa delar av norge, (skriver snowy själv) och om det nu ligger någon sanning i detta bör ju lätt kunna kontroleras genom att skicka mail genom "gratismailklienter" som saknar nordiska servrar. Jag är inte helt hunda men jag tror att [email protected] (http://promo.mail.com/adsfreejump.htm) är en av dessa. Om det nu är så är det ju speciellt passande för herr snö använder denna själv för privat bruk.

/Micke

#45

Postad 12 juni 2004 - 17:03

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

  • 2 031 inlägg
  • 0

Lite OT.
jos* Läs på PayPals avtal så står det att de inte tar ansvar för speciellt mycket, de kan hjälpa dig få tillbaka pengara, men det är inte säkert att du får hela summan, eller ens 1:- tillbaka.

*edit* Rättstavning

Det kan inte banker heller, om man godkänt överföringen.. Så vad vill du få fram?

#46

Postad 12 juni 2004 - 17:04

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

  • 2 031 inlägg
  • 0

Jag har nu lyckats få indirekt och även sedan igår direkt kontakt med snowy...

det är något som jag har funderat lite över... Många har mailat cattylink och tydligen så har en del av mailen gått fram, dock har inte mailen från Snowy kommit fram.. med några enstaka undantag då. Detta gäller tydligen bara sverige, finland och vissa delar av norge, (skriver snowy själv) och om det nu ligger någon sanning i detta bör ju lätt kunna kontroleras genom att skicka mail genom "gratismailklienter" som saknar nordiska servrar. Jag är inte helt hunda men jag tror att [email protected] (http://promo.mail.com/adsfreejump.htm) är en av dessa. Om det nu är så är det ju speciellt passande för herr snö använder denna själv för privat bruk.

/Micke

Skitsnack. Var tror han att servrarna för Hotmail ligger någonstans? :D

#47

Postad 12 juni 2004 - 17:07

Unregistered3e0d82ed
  • Unregistered3e0d82ed
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
nurfen, jag förmodar att när en svensk loggar på hotmail så används microsofts svenska servrar... snacka en fett överbelastad server om alla hotmail användare i hela världen använde en och samma.. eller är jag helt ute och cyklar?

Redigerat av Unregistered3e0d82ed, 12 juni 2004 - 17:11.


#48

Postad 12 juni 2004 - 17:53

Unregistered64d147f0
  • Unregistered64d147f0
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Nja.

Jag är rätt säker på att Hotmails servrar till största delen står i USA (jag tror inte Microsoft har några serverparker alls i Sverige, jag tror deras Europeiska servrar står i England).
Men fakum är att det inte spelar så stor roll var de står.

En server har oftast två "addresser", dels en IP-address som är en nummerserie i still med 192.168.0.1 eller liknande. Denna serie är INTE kopplad till några nationsgränser och är serverns "fysiska" address.
Sedan finns de namn vi normal använder, ex. prisjakt.nu (address: 63.247.94.174). När vi skriver in namnet i web-läsaren så kollar datorn med en så kallad DNS-server vilken fysisk address det svarar mot och sedan börjar den hämta/skicka data.


Om du skickar från hotmail.com är allt den mottagande servern kan säga att det kommer från hotmail samt ev. vilken ip-address servern har (om den av någon anledning kollar det), den kan dock omöjligt vet om meddelandet skickats från en svensk server eller inte såtillvida den inte har ett register över all världens servrar (vilket naturligtvis är omöjligt).

Så visserligen är det tekniskt möjligt att det inte skulla gå att skicka till .se och .no om man ex. har en konstig mailserver som blockerar dessa addresser men det är allt.

Men som jag skrev ovan så hugger nog de flesta spam-filter på Snowys meddelanden (jag kollade min server och den beräknade sannikheten att mailet fgrån honom var spam till 100% :D ) och jag misstänker att de flesta servrar reagerar likadant. Kanske man skulle tipsa Snowy om att slute skriva med enbart stora bokstäver...


Men visst, jag kan be lite folk jag känner skicka mail från England, Kanada, Ryssland, Italien, Tyskland, Spanien och kanske Tanzania om det gör Snowy gladare.
Jag misstänker dock att anledningen till att han svarade på Stonemans mail var att hans "blockerade länder"-ursäkt inte längre höll.

#49

Postad 13 juni 2004 - 06:58

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0

Lite OT.
jos* Läs på PayPals avtal så står det att de inte tar ansvar för speciellt mycket, de kan hjälpa dig få tillbaka pengara, men det är inte säkert att du får hela summan, eller ens 1:- tillbaka.

*edit* Rättstavning

Det kan inte banker heller, om man godkänt överföringen.. Så vad vill du få fram?

Vad jag vill få fram?
Att även om man använder PayPal så kan man förlora pengarna? :D
Tyckte det var rätt självklart...
Många tror att bara för de använder betalningsserviceföretag så är de säkra vilket de inte är.
Men om du vill så kan jag skriva att banken, posten, polisen & grannens kusins brylling som jobbar i kiosken runt hörnet inte heller kan garantera att du får tillbaka hela summan, eller ens 1:-, efter man godkänt överföringen.

*edit* Att skriva inlägg när man är bakis hjälper varken stavningen eller meningsbyggadet... :blink:

Redigerat av InSane, 13 juni 2004 - 07:00.


#50

Postad 13 juni 2004 - 14:01

Unregistered0685f2ac
  • Unregistered0685f2ac
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
hvis snowy vet at mail kontoen deres ikke fungerer og at det sitter en gjeng sinte nordmenn å venter på varene sine...hvorfor mailer han da ikke oss også fra sin private konto?????



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.