Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Flera versioner av samma film

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 28 mars 2016 - 11:46

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Jag har under många år velat ha flera versioner av filmer utan att det nödvändigtvis blir flera omslag för samma film i biblioteket - någon som har smarta lösningar på hur ?

 

Jag vet att jag inte är ensam om att vilja detta och det finns en tråd i Kodi-forumet, men det har inte dykt upp några nya funktioner som åtgärdar det på många år:

 

http://forum.kodi.tv....php?tid=135178

 

Exempelvis - om man har Star Wars så vill jag ha en popup eller liknande som frågar om jag vill starta "Theatrical version 1977" eller "Special Edition 1997"

 

Det kan vara liknande om man har både den vanliga eller 3D-versionen av samma film, eller "Directors Cut" eller kanske olika upplösningar som SD, HD eller "Ultra HD"

 

När gäller "Lord of The Rings" och "The Hobbit" är det ett väldigt rörigt med olika versioner - "Theatrical" eller "Extended" eller 3D och så är de uppdelade på flera diskar mm.

 

Har tittat på funktionen "Movie Sets":

 

http://kodi.wiki/view/Movie_sets

 

Men det är ju inte vad jag är ute efter - den funktionen är ju mest användbar på flera filmer i samma serie, typ Star Wars I II II osv - filmer som inte är en serie får inget "Movie Set" ?

 

Någon som har en inte alltför krånglig lösning ? eller har hört om funktionen är på gång i framtida versioner av Kodi ?



#2

Postad 28 mars 2016 - 12:16

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Movie set borde ju lösa problemer, om än att det blir rörigt med just star wars då den redan har flera delar. Det blir ett omslag som du väljer, sen får du ju nästan ha olika på de olika versionerna så du ser skillnad (du kan även döpa om titlarna exakt som du vill)

Skiter du i ordning och reda, använd bara sök funktionen så kan du söka direkt till special edition t.ex.

#3

Postad 28 mars 2016 - 14:01

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Tack, ja - jag vill ha ordning och reda samt kunna titta runt för att välja filmer,  antar att 'Movie Sets' är det enda alternativet idag - även om jag tycker att det är lite av en nödlösning.

 

Har man lagt in exempelvis denna box så får man ganska mycket manuellt jobb att göra efter man kört 'movie scraper' - alla versioner av samma film får då samma omslag och samma titel.

 

Då får man 'för hand' lista ut vilken skiva som är vilken och lägga till olika titlar (typ: "extended 'disk 2' 3D" etc) och omslag i efterhand.

 

Helst skulle jag vilja slippa att göra det manuellt, går väl via nfo-filer antar jag - men omslag blir ju svårt eftersom det inte finns för enstaka skivor.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.