Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bluetoothhögtalare som INTE kräver nån app.

5 svar till detta ämne blåtand osmart högtalare ingen app inget batteri blåtandshögtalare nätdrift wifi
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 november 2020 - 15:21

Unregisteredd2bf7634
  • Unregisteredd2bf7634
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Är ute efter en blåtandshögtalare som inte är en 'smart' högtalare, och som inte kräver en extra app.

 

Kommer vara inkopplad hela tiden, så den ska helst inte vara batteridriven.

 

Ska ha den i vardagsrummet för vardagslyssning.

 

Jag gillar designen på Marshalls högtalare, och hade gärna köpt en sån, men sen läste jag att de kräver en app.

 

HK Onyx Studio verkar ha bra ljud, men jag gillar inte designen, och den har batteri.

 

Nån som kan hjälpa?


 



#2

Postad 21 november 2020 - 15:56

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
De flesta (typ alla) BT-högtalare kräver ingen app, HK funkar bra och hyggligt ljud (lite tunga på basen) och att den har batteri spelar ju ingen roll.

#3

Postad 21 november 2020 - 16:19

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0

inget fel alls med batteri, BT har inte med app-styrning i sig att göra, alls. Utan bara ett överöringsprotokoll på "radionät"(enkelt uttryckt).

 

Jag önskar verkligen att min Marshall Acton haft just batteridrift. Då hade jag inte varit beroende av ström såfort den används. HK Onyx mk2 använder jag utomhus där ström inte kan tillgodoses. Skillnaden i ljudet är att Marshall låter "rockigare" och blötare medans HK Onyx i jämförelse med Marshall låter ärligare. Jämför jag sedan med stora systemet så haltar båda dessa alternativ ordentligt.   :lol:

 

Edit,

 

JBL och deras större modeller(+1500kr) är faktiskt riktigt bra. Om det är TVljud och liknande som ska återges rekommenderar jag faktiskt B&W Zeppelin eller dyligt. Högre prisklass och högre ljudklass.


Redigerat av PML73, 21 november 2020 - 16:21.


#4

Postad 21 november 2020 - 23:46

Unregisteredd2bf7634
  • Unregisteredd2bf7634
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Verkar som om app-kravet kommer när de tunnlar andra protokoll/format via blåtand. Ja, det använder telefjongens blåtandssändare, men utan appen kan du inte göra nåt.

 

Tack för tips om B&W Zeppelin. Har inte kollat på den.

 

EDIT: ... och det verkar vara för att den inte finns att köpa. Verkar ha några år på nacken. /EDIT

 

Batteri är en nackdel om den ska vara inkopplad hela tiden, eftersom det innebär en extra brandfara. Pallar inte riktigt att komma ihåg att rycka sladden varje gång man går ut.


Redigerat av Unregisteredd2bf7634, 22 november 2020 - 00:21.


#5

Postad 22 november 2020 - 10:33

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
https://www.dustinho...JxoCwkAQAvD_BwE
Här är ett exempel utan batteri. App finns väl ofta till bättre BT-högtalare, men så länge man inte ska rota runt i avancerade inställningar, kan man ju bara låta den vara. Det är väl inte så vanligt att app används vid uppselning.

#6

Postad 22 november 2020 - 14:03

Unregisteredd2bf7634
  • Unregisteredd2bf7634
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Snubblade in på soundbars och kollade litet recensioner på Ljud&Bild och tror faktiskt det kan få bli en Dali Katch One. Snygg, bra för musik, plus att man kan ha den till Tvn också. Bra selling points till frugan. Får gå och kolla + lyssna på måndag.

 

Tack för alla tips.






Även taggad med blåtand, osmart högtalare, ingen app, inget batteri, blåtandshögtalare, nätdrift, wifi

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.