Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

denon avc-a11xv

90 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Denon AVC-A11XV (Surroundförstärkare) 1 9 (6) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 24 april 2005 - 13:04

zingmark
  • zingmark
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Någon som hört när denna kommer till Hifi-klubben i Sverige? Någon som provlyssnat eller vet något mer om den?

Mvh,
Erik

#2

Postad 09 maj 2005 - 14:44

Mats_L
  • Mats_L
  • Lärjunge

  • 418 inlägg
  • 0
Release i juni enligt Hifiklubben DK

#3

Postad 17 maj 2005 - 20:51

Mats_L
  • Mats_L
  • Lärjunge

  • 418 inlägg
  • 0
Nu även på svenska hifiklubben:
http://www.hifiklubb...1XV.htm?id=6610

Allt jag vill ha i en receiver, men till tredubbla priset av vad jag vill betala... men den som väntar på nåt gott... :o

#4

Postad 07 juni 2005 - 18:55

Pale
  • Pale
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Låter mycket intressant, saknar ett Faroudja chip för alternativa bildkällor (om det nu går att använda till det?:)).
Skulle vara mycket intressant att få läsa lite om deras Audyssey rumskorrektion dessutom. Någon som vet något om den förutom att den tydligen skall kunna optimera ljudet för 8 platser...

#5

Postad 07 juni 2005 - 19:01

80-talet
  • 80-talet
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0
jo men ju fler platser du optimerar ljudet för ju närmre kommer du utgångspunkten!! samma sak med tacts grejor ju färre punkter du kallibrerar ljudet för ju bättre blir det!

#6

Postad 07 juni 2005 - 20:11

micke123
  • micke123
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
80-Talet.

Här har du en artikel angående audyssey.

happy reading

/micke

#7

Postad 07 juni 2005 - 20:13

80-talet
  • 80-talet
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0
giv it to me :)
jag kan ju givetvis ha fel men informationen jag har fått kommer från återförsäljarna... hifiklubben!.

#8

Postad 15 juli 2005 - 08:31

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Ingen som har lyssnat på den än?

#9

Postad 28 juli 2005 - 19:41

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0
Upprepar Ariochs fråga och lägger till en egen:

Ingen som har lyssnat på den än eller någon som har köpt den?

Är sugen på den här, fast den är ju dyr som tusan. Alternativen är väl Pioneers nya AX4/6 eller vad det nu blir, samt möjlighen Marantz 9600 eller Arcams AVP700+P1000. Det jag är ute efter, förutom grymt ljud, är att få möjlighet till HDMI switchning och där verkar ju Denons vara bäst. Några synpunkter på detta?

Redigerat av Horrabin, 28 juli 2005 - 19:41.


#10

Postad 28 juli 2005 - 23:37

treb
  • treb
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Jag äger en sådan nu. Innan så hade jag en acurus Act-3 som blev besvärlig med åren. Bland annat så surrade det ur högtalaren när man spelade upp dolby digital signaler(inte att förväxla med vanligt brus ur diskanten). Jordbrum var ständigt närvarande. För något år sedan la också displayen av. Som förstärkning använde jag protonförstärkare.

Den största förändringen med min nya förstärkaren är att den är bättre på att fokusera stereobilden. Det blir prick på mitten så att säga. Mindre brus var också skönt att upptäcka. Om jag lägger örat intill mellanregisterhögtalaren kan jag höra ett svagt brum, inte som med acurusen som brummade hörbart från sittplatsen. Killen på hifi klubben demade sacd digitalt och det lät mycket bra. Vart tog bruset vägen?!!!! ;) För att använda ett slitet uttryck så blir det mer "svärta" i ljudbilden.

Förstärkaren har sjukt mycket inkopplingsmöjligheter. Jag vill se den som kommer att nyttja alla kopplingsmöjligheter fullt ut. Det finns bara inte...

Fjärren är inte en favorit då den förmodligen kommer att sluka batterier. Jag får väl köpa en batteriladdare!

Trots med så många högtalaranslutningar hade jag inga direkta problem med att koppla in högtalarna. Jag körde en fräckis och provade att koppla in dem utan att läsa manualen. Funkade fin-fint.

Jag uppskattar verkligen att man kan ställa volumen på de olika ingångarna för att förhindra skillnader mellan olika apparater. Jag har inte hunnit köra automatisk mikkalibrering än för att jag håller på att smälla upp en rejäl massa med mineralullsskivor i alla hörn i vardagsrummet, men jag förväntar mig att det kommer låta väldigt bra. Jag borde har gjort en före/efter kalibrering men det är ingen större fara då jag tycker maskiner gör sitt jobb direkt ur kartongen.

Bassmanagment fungerar strålande då man nu kan välja den på både stereo och dolby digital. Det återstår att se hur det funkar med den på sacd och dvd-a. Om inte annat kan man ju alltid hoppas på en uppgradering.

Trebban

#11

Postad 30 juli 2005 - 11:27

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0
@treb: Det låter bra. :) Du får gärna skriva lite mer om/när du testar auto-kalibreringen, om du tycker det blir bättre/sämre/annorlunda. Har du hittat något som du är missnöjd med förutom fjärren (som förhoppningsvis inte är något problem om jag skaffar denna pjäs eftersom jag för över koderna till min multifjärr i så fall)? Vad har du för cd-/dvdspelare och vilka kopplingar kör du med (DenonLink, optiskt/koax)?

#12

Postad 31 juli 2005 - 09:29

treb
  • treb
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
"Vad har du för cd-/dvdspelare och vilka kopplingar kör du med (DenonLink, optiskt/koax)?"

Jag kör med koaxial just nu. Jag flyttade min dvd spelare och då räckte inte den optiska kabeln till förstärkaren. När man byter kabel som jag gjorde får man inte glömma att gå in i menyn och säga till förstärkaren att man bytt till koax. Annars blir det inget ljud, för förstärkaren byter inte automatiskt vid kabelbyte. Jag kan inte höra någon skillnad på koax och optisk läge. Då måste jag ha båda kablarna inkopplade och hoppa in och ut i menyn när man jämför.

DenonLink har jag bara lyssnat på i butik. När de kommer ut med en billigare spelare som tillåter digitala signaler vid sacd eller dvd-a(jag har faktiskt inte kollat ifall stärkaren klarar dvd-a digitalt, det var bara sacd via DenonLink jag lyssnade på. Celin Dion var det nu när jag tänker efter) Deras spelare som körde helt digitalt kostade runt 10.000 kronor.

Den spelaren jag har börjar nog bli något av ett museiförmål. Den har inte DST, dvd-a, sacd och sådana läckra saker. Spelaren kom ut -97 och är en ombyggd Toshiba som från början klarade Reg2 men byggdes om för att klara Reg1. Tyvär klarar den inte båda regionerna. Så gammal är den! Jag har inte bytt sedan dess men kommer naturligvis göra det, bara priset faller på Denon-spelarna med tredje generationen D-link. Om jag inte minns fel så är det just tredje generationen D-link som klarar heldigitala signaler med 24/192 eller 24/96-5.1-ljud.

"Har du hittat något som du är missnöjd med förutom fjärren"

Det är svårt att peka ut något när jag inte testat stärkaren fullt ut. På andra forum, t.e.x avsforum, säger de att det är svårt att gå in i förstärkaren efter kalibrering med mikrofon och titta vad som hände rent tekniskt om man så säger.

I manualen så påpekar de att det inte går att välja de förinställda Eq-lägena innan man gjort en kalibrering med mik. Det är lätt att missa. Jag hade också svårt att förstå hur man ändrade nivån på subben på de enskilda lägena. Subbens nivå ändrades lika mycket i Dolby Digital som i Dolby Prologic. Efter ett tag insåg jag att jag var tvungen att trycka på en särskild knapp för att spara lägena.

En irriterande grej är att menyn försvinner vid vanlig nivåreglering. Med vanlig nivåreglering menar jag när man behöver ändra nivån på någon högtalare snabbt. Detta gör man genom att trycka enter-knappen på fjärren. Om man inte gör någon ändring efter ett par sekunder hoppar menyn ut till vanligt visarläge vilket är irriterande när man försöker ställa in ljudet.

En annan "festlig" grej som hände mig var när jag försökte förstå varför det brummade ur högtalaren. Det skall påpekas att brummet från min kommer ur högtalarna är så litet att man inte hör brummet när örat är 30 centimeter ifrån högtalaren. Hursomhelst kopplade jag ur alla kablar för att höra ifall brummet försvann. det försvann inte när jag kopplade ur dvd:n, det försvann inte när jag kopplade ur tunern, det försvann inte överhuvudtaget när allt var urkopplat. Tack och lov så var brummet inte urskiljbart där jag satt och lyssnade så det vara bara att koppla in allt igen. När jag kopplat in allt igen lade subben av helt. Det gick inte att få ett ljud ur den. Jag förstod ingenting. Det var ingen lustig tanke och släpa subben till en verkstad så jag väntade till morgondagen med att lista ut vad som hade hänt.

Dagen efter så tog jag skruvmejseln och öppnade subben för att kolla ifall alla kablar satt som de skulle. Nähäpp. inget fel där inte. Jag kollade även att jag verkligen hade satt lågnivåutgången från subben i ingången märkt "SW". Jodå det hade jag gjort. I manualen stod det att man kunde återställa stärkaren till fabriksläge men att det var mycket sällan man var tvungen att göra det. Efter några tveksamma minuter återställde jag genom att trycka några koder på fjärren. Inget hände. Jag provade en gång till och tänkte att nu är det kört, nu har stärkaren lagt av också. Jag läste manualen en gång till och insåg plötsligt att man återställer förstärkaren genom att trycka på förstärkarens "on" och "off", inte fjärren.

Glatt gjorde jag så och väntade på att förstärkaren ställde sig tillbaka i fabriksläge. Trots detta fungerade inte subben. Nu blev jag förbannad och dök bakom förstärkaren och tittade rejält denna gång. Hade jag missat något? Jodå, jag hade kopplat subben till fel "SW". Den "SW" jag hade kopplat till var för något annat som ännu än inte var inkopplat(troligen analog sacd eller dvd-a ingång).

Med andra ord kolla ordentligt var man sätter in kablarna! :)

Den manuella equalizern har jag provat många gånger vid det här laget. Man kan ju ställa in varje högtalare förutom subben med Eq:n. Att ställa in subben med eq:n är nog få förstärkare förunnat. Man kan hoppas att det kommer en uppgradering som gör det möjligt att gå in och mixa med frekvenser även på subben. Det kan vara bra för att tämja elaka stående vågor i mitt rum.

Det man upptäcker med den manuella eq:n är att det är skitsvårt att kalibrera bakhögtalarna så de låter likadant som frontarna. Jag har dipoler som kastar ut ljudet på väggen bakom lyssningsposition. Jag fick dra ner lite diskant och dra på lite mer mellanregister för att det skulle börja närma sig frontarnas ljud. Framförallt är det svårt att veta vilka frekvenser som skall kalibreras. Kalibreringen gjordes helt med öronen och med en skiva där en röst sade: "ljudet skall nu höras från vänster fronthögtalare". Mina surround-dipoler saknar lite d######ranamma så rösten lät mera som om man pratade i en megafon. Efter kalibreringen blir panoreringar mera naturtroget. Det skall bli riktigt spännande och se hur den automatiska kalibreringen klarar mitt rum.

Det som gjorde att jag valde den här surroundförstärkare var framför allt att den saknar fläktar. Harman kardons 7300 har fläktar som inte stängs av när de väl har satts igång, och sånt hatar jag. När man sitter i ett vardagsrum på lite mer än tjugo kvadratmeter vill jag inte kunna höra förstärkaren, punkt slut. Att den klarar helt digitala signaler från högupplöst musik var nästa kriterium. Sedan var det också mycket det att min förra förstärkare började larva sig som gjorde att jag en sådan här pass dyr förstärkare. Jag ville helt enkelt försäkra mig om att jag kunde njuta av den i några år innan det är dags igen. Nu är det ju prat om HD-dvd och vad det kan medföra. Troligen får vi något slags superbioljud typ 24/96 i 5.1. Detta dröjer nog dock då konsumenterna knappt vet vad dvd-a och sacd är för något.


Mvh
Trebban

#13

Postad 31 juli 2005 - 15:29

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0
Tack så mycket för dina kommentarer Trebban, mycket intressant att läsa. Jag kör själv med en Denon 3910 DVD-spelare, så jag tror nog denna receiver kommer matcha den alldeles utmärkt. :) Får se om jag ger mig iväg och inhandlar den i veckan eller inte, jag har blivit lite orolig av rapporter på AVS-forum där vissa verkar ha problem med HDMI-utgången. De får inte bild när de försöker köra vissa satellitboxar, något med HDCP skyddet strular tydligen. Men jag har inte sett något sånt på AV-forum (UK) så jag antar att det är något knas med de amerikanska satellitboxarna, och inte själva A11. Ska läsa lite mer om den nu... ;)

#14

Postad 01 augusti 2005 - 09:45

Unregistered227ebae9
  • Unregistered227ebae9
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Har nu haft AVC A11 samt DVD 3910 sen i Torsdag förra veckan och vill dela med mig av mina erfarenheter.
Har tidigare haft den gamla A11 så jag är ganska familjär med inställningar mm.

Att koppla in högtalare,video samt ljud ingångar är inga problem, förutom subben som ej ska anslutas på pre out SW utan på pre out front A av någon underlig anledning.

Det nya med denna förstärkare är ju möjligheten att konvertera alla ingående videosignaler till HDMI och det är här som problemen uppkommer, så länge du använder anslutningsformerna video, coax, component och kör ut dessa till projen (Panasonic E700) så fungerar allt perfekt.

050806 Har haft in A11 för kontroll på Hifiklubben och konstaterat att konverteringen fungerar som den ska. Vi kopplade upp den mot en plasmatv som stöder HDMI signal 480i/576i, för det är med denna upplösning som A11 konverterar till och inget annat. panasonicen stöder ej detta.

Är det någon i detta forum som har A11 samt AE PT 700E med liknande problem?

Ljudet från AVC A11 är underbart, har ej hört bättre.

Redigerat av Unregistered227ebae9, 06 augusti 2005 - 08:04.


#15

Postad 01 augusti 2005 - 12:25

MikoSad
  • MikoSad
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0
Jag har lyssnat på A11an på HIFIKlubben kopplat till ett B&W 800 system.
Fantastiskt kontrollerat, tight och homogent ljud.
Är bara lite oroligt för vad och när något händer m HD-DVD, BlueRay, DD+ och DTS+.
Förstärkaren kostar ju en hyffsad slant o det skulle vara tråkigt om de nya formaten blir högsta mode om ett år lr så och man inte kan spela dem.

#16

Postad 01 augusti 2005 - 12:28

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0
@MikoSad: Vad jag förstått kommer de nya ljudformaten att i första hand processas i de spelare som ska spela upp filmerna och att det sen skickas till receivern som i sin tur inte behöver göra någon speciell behandling eftersom det redan är gjort. Sen vet jag inte hur mycket det går att uppdatera mjukvaran i A11, men om det går att göra så den klarar DD+ och DTS+ genom en uppgradering så ser nog Denon till att fixa det, de är kända för att uppdatera och förbättra sina produkter rätt ofta.

@limbo: Hmm... Det lät ju mindre bra. Meddela oss gärna i den här tråden vad du får för info från Hifiklubben. Vad jag förstått ska OSD skickas via HDMI-utgången, något som (hittills) är ganska unikt. Blir intressant att höra vad som kan vara problemet.

Redigerat av Horrabin, 01 augusti 2005 - 12:31.


#17

Postad 01 augusti 2005 - 12:44

MikoSad
  • MikoSad
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0
Horrabin

Ja, det är lite sådana där saker man vill ha klart för sig innan man springer ivåg och handlar!

Det går ju säkert att köpa en HD/Bluray spelare senare som även kodar av DD+ och DTS+ och skickar analog signal till förstärkaren men det känns lite tråkigt.

Frågan är även om de nya formaten kommer att slå igenom såpass att de ersätter de nuvarande formaten. Se på DVD-Audio och SACD, inte har de ersatt CD-Skivan inte, trots att de är överlägnsa.

Det kommer ju fler nyheter till hösten om man inte vill betala riktigt så mycket som A11 kostar!

http://www.component...?showtopic=3110

Redigerat av MikoSad, 01 augusti 2005 - 12:50.


#18

Postad 06 augusti 2005 - 10:56

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0

050806 Har haft in A11 för kontroll på Hifiklubben och konstaterat att konverteringen fungerar som den ska. Vi kopplade upp den mot en plasmatv som stöder HDMI signal 480i/576i, för det är med denna upplösning som A11 konverterar till och inget annat. panasonicen stöder ej detta.

@limbo: Jag ser i manualen att Panasonic PT-AE700 inte klarar 480i/576i via HDMI ingången, det är ju riktigt taskigt. Vet inte om det finns någon smart lösning på detta, utan du kanske får köra komponent ut till projektorn så har du HDMI-kabeln redo att koppla in i en (kommande?) plasma-/lcd-TV.

Några fler synpunkter i övrigt angående förstärkaren? Ska du lämna tillbaka den nu när du har det här problemet eller är den så pass bra ändå?

Redigerat av Horrabin, 06 augusti 2005 - 11:01.


#19

Postad 10 augusti 2005 - 10:32

Dragnet
  • Dragnet
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Det går ju säkert att köpa en HD/Bluray spelare senare som även kodar av DD+ och DTS+ och skickar analog signal till förstärkaren men det känns lite tråkigt.


Och i detta fall så tappar man ju finessen med rumskorrigering i den digitala domänen (eller så blir det en extra AD+DA omvandling).

Edit: Enligt en pressrelease från DTS så kan man (jag) tro att nya DTS format är bakåtkompatibla, dvs man skall kunna få en DTS++ signal från Blu-Ray/HD-DVD till en förstärkare som finns idag *men* signalen (dvs bitrate) som förstärkaren kodar av är den lägre standarden som ju finns idag. Bättre än en extra AD+DA men inte bra.

Redigerat av Dragnet, 10 augusti 2005 - 12:29.


#20

Postad 29 augusti 2005 - 19:39

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0
Jag uppar denna tråd för att kolla om någon som har A11XV har några ytterligare kommentarer.

treb, har du testat att göra en Audyssey-kalibrering ännu?

#21

Postad 11 januari 2006 - 15:30

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0
Inga nya stolta ägare av AVC-A11XV?

#22

Postad 12 januari 2006 - 15:16

Unregistered40087
  • Unregistered40087
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Jo då. Köpte en strax före jul.

Helnöjd med det mesta förutom fjärren som är rätt dålig, men eftersom jag använder en Harmony 885 så spelar det ingen roll.

Hade en Yamaha AX1 tidigare och det blev en ENORM skillnad på ljudet både tvåkanal och surround, ångrar bara att jag inte bytte tidigare.

#23

Postad 12 februari 2006 - 01:04

ntkille
  • ntkille
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Hej

Undrar om det finns någon som kan ge åsikter om följande: Vad låter bättre i 2 kanals ljud, A1SRA eller A11XV. Mina högtalare är B&W 703.

Tackar på förhand

/Ntkille

#24

Postad 12 februari 2006 - 01:08

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

  • 4 120 inlägg
  • 0

Hej

Undrar om det finns någon som kan ge åsikter om följande: Vad låter bättre i 2 kanals ljud, A1SRA eller A11XV. Mina högtalare är B&W 703.

Tackar på förhand

/Ntkille

<{POST_SNAPBACK}>

Vet inte vad soom låter bäst, men vad har du för något i dag? Personligen skulle jag rekommendera en Rotel RSX-1067 som ligger i prisklassen. Mycket av rotels elektronik har tagits fram till/med hjälp av Högtalare från B&W främst 600 och 700-serien.

//Loofy

Redigerat av Unregistered42611, 12 februari 2006 - 01:10.


#25

Postad 12 februari 2006 - 12:53

ntkille
  • ntkille
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Hej och tack

Jag har lyssnat på ett antal olika recievers nu och det bästa ljudet i 2 kanal levererades av Arcam AVR300. 3806 var lååångt under. I A11XV och A1SRA sittr ju BurrBrown DA omvandlare så kvalitet borde vara mycket rykare och bättre än 3806. Därimot ligger de kanske på ung samma nivå som Arcam. Vet ej hur Denon's watt och Arcam's watt är, Arcamen var 100W/kanal och det var mycket kraft i den, lite mer än Marantz SR8500 och Denon 3806. Rotel har jag inte lyssnat på, det är nog det som återstår. Jag känner väl ändå att A1SRA från Denon borde vara bättre än mycket annat med tanke på vad man får för sina pesetas. HDMI switchning är inte värd mycket för mig, inte autokolibrering heller då mitt rum är väldigt "lätt" att ställa in.

Tack för tipset om Roteln

/Ntkille


Hej

Undrar om det finns någon som kan ge åsikter om följande: Vad låter bättre i 2 kanals ljud, A1SRA eller A11XV. Mina högtalare är B&W 703.

Tackar på förhand

/Ntkille

<{POST_SNAPBACK}>

Vet inte vad soom låter bäst, men vad har du för något i dag? Personligen skulle jag rekommendera en Rotel RSX-1067 som ligger i prisklassen. Mycket av rotels elektronik har tagits fram till/med hjälp av Högtalare från B&W främst 600 och 700-serien.

//Loofy

<{POST_SNAPBACK}>



#26

Postad 01 september 2006 - 09:22

jizzyjazzy
  • jizzyjazzy
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Mors på er alla!

Jag tänkte ta och bringa lite liv i denna tråd igen.

Jag är nybliven ägare till denna fenomenala maskin och är verkligen mer än nöjd än så länge. Tänkte nu fråga någon kunnig om hur man lämpligast bi-ampar sina fronthögtalare? Vilka högtalarkanaler skall jag använda förutom front? Hur ställer jag in det så att stärkaren "förstår" att jag har bi-ampat frontarna? Jag har bläddrat igenom manualen, men inte hittat någon bra förklaring på detta.

Skulle vara mycket tacksam för svar!

/ jizzyjazzy

#27

Postad 26 oktober 2006 - 21:36

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Hur bra är denna jämfört mot 3805àn

#28

Postad 26 oktober 2006 - 22:20

Cerwin vega Al-1000
  • Cerwin vega Al-1000
  • Beroende

  • 1 391 inlägg
  • 0

Hur bra är denna jämfört mot 3805àn

<{POST_SNAPBACK}>


Går inte att jämföra, a11xv är grymt mycket mer strömstark och där sitter ringkärnor i den, massa andra skillnader med fast de kan jag inte i huvudet. :P

MVH

#29

Postad 29 oktober 2006 - 18:52

Fridberg
  • Fridberg
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Är lycklig ägare till 11XV och Denon DVD 3910. Förstärkaren är just nu på uppgradering i Köpenhamn där nätverksporten aktiveras men det viktigaste, att rumskorrigeringen uppdateras. Jag bryr mig inte om att uppgradera videodelen.

Förstärkaren har fungerat otroligt väl under det år jag haft den. Kör DenonLink och HDMI från DVDn. Fjärren använder jag knappt, bara när jag ska kalibrera den och göra grundläggande inställningar. Använder en Logitech Harmony 885 och den är perfekt för mina ändamål.

Tidigare förstärkare var HK Signature 2.0 + 2.1. Denon är bättre på alla punkter tycker jag, inte bara bioljudet. Och att lyssna på klassisk musik på SACD är en dröm...

Högtaleri är Dynaudio 3.0 som frontar (äldre modellen), matchande center från Dynaudio. Surround Dynaudio Audience 42 wall och sub Audio Pro Ace Bass 2.

I veckan får jag Canal Digitals HD-box och det ska bli spännande. Projektor för tillfället är Sony HS-50.

Väntar med spänning på att få tillbaks förstärkaren. Rumskorrigeringen fungerar bra i mitt rum men det har varit problem med basen som har varit för klen. Det ska vara korrigerat i den senaste uppdateringen.

Återkommer med rapport när förstärkaren är på plats och kalibrerad.

#30

Postad 05 november 2006 - 19:58

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

Är lycklig ägare till 11XV och Denon DVD 3910. Förstärkaren är just nu på uppgradering i Köpenhamn där nätverksporten aktiveras men det viktigaste, att rumskorrigeringen uppdateras. Jag bryr mig inte om att uppgradera videodelen.

Förstärkaren har fungerat otroligt väl under det år jag haft den. Kör DenonLink och HDMI från DVDn. Fjärren använder jag knappt, bara när jag ska kalibrera den och göra grundläggande inställningar. Använder en Logitech Harmony 885 och den är perfekt för mina ändamål.

Tidigare förstärkare var HK Signature 2.0 + 2.1. Denon är bättre på alla punkter tycker jag, inte bara bioljudet. Och att lyssna på klassisk musik på SACD är en dröm...

Högtaleri är Dynaudio 3.0 som frontar (äldre modellen), matchande center från Dynaudio. Surround Dynaudio Audience 42 wall och sub Audio Pro Ace Bass 2.

I veckan får jag Canal Digitals HD-box och det ska bli spännande. Projektor för tillfället är Sony HS-50.

Väntar med spänning på att få tillbaks förstärkaren. Rumskorrigeringen fungerar bra i mitt rum men det har varit problem med basen som har varit för klen. Det ska vara korrigerat i den senaste uppdateringen.

Återkommer med rapport när förstärkaren är på plats och kalibrerad.

<{POST_SNAPBACK}>



Fick veta att min som jag beställde har den nya mjukvaran det är ju bra!!

Redigerat av nikkeg, 07 november 2006 - 17:02.


#31

Postad 12 november 2006 - 21:25

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Någon som vet om den kommer att låta bättre efter ett tag tycker den är lite spretig o kall :P :D !!

Redigerat av nikkeg, 17 november 2006 - 17:43.


#32

Postad 13 november 2006 - 06:43

Loco666
  • Loco666
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Är lycklig ägare till 11XV och Denon DVD 3910. Förstärkaren är just nu på uppgradering i Köpenhamn där nätverksporten aktiveras men det viktigaste, att rumskorrigeringen uppdateras. Jag bryr mig inte om att uppgradera videodelen.

Förstärkaren har fungerat otroligt väl under det år jag haft den. Kör DenonLink och HDMI från DVDn. Fjärren använder jag knappt, bara när jag ska kalibrera den och göra grundläggande inställningar. Använder en Logitech Harmony 885 och den är perfekt för mina ändamål.

Tidigare förstärkare var HK Signature 2.0 + 2.1. Denon är bättre på alla punkter tycker jag, inte bara bioljudet. Och att lyssna på klassisk musik på SACD är en dröm...

Högtaleri är Dynaudio 3.0 som frontar (äldre modellen), matchande center från Dynaudio. Surround Dynaudio Audience 42 wall och sub Audio Pro Ace Bass 2.

I veckan får jag Canal Digitals HD-box och det ska bli spännande. Projektor för tillfället är Sony HS-50.

Väntar med spänning på att få tillbaks förstärkaren. Rumskorrigeringen fungerar bra i mitt rum men det har varit problem med basen som har varit för klen. Det ska vara korrigerat i den senaste uppdateringen.

Återkommer med rapport när förstärkaren är på plats och kalibrerad.

<{POST_SNAPBACK}>


Hur lång tid tog det innan du fick tillbaka din när du uppgraderade den??? Märktes det skillnad??

#33

Postad 17 november 2006 - 11:23

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Ingen som updaterat sin med den nya mjukvaran som kan svara på om det blir bättre eller??

SKickar min i dag!! :(

Redigerat av nikkeg, 17 november 2006 - 11:24.


#34

Postad 04 december 2006 - 08:57

Fridberg
  • Fridberg
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen fått tillbaka min A11! Det tog nästan tre månader. Jag har gjort "Ethernet upgrade" där också uppdateringen av rumskorrigeringen finns och det var det primära för mig. Videouppdateringen kändes onödig.

Att det tog så lång tid berodde på flera saker. 1. När jag lämnade in stärkaren fick jag veta att det skulle ta 2-3 veckor innan uppgraderingssatsen skulle nå danskarna i Köpenhamn. Så det kan vara bra att veta: Beställ uppgraderingen först så tar servicen hem uppgraderingen (som tydligen är knutet till just ditt ex). När uppgraderingen kommit kan du skicka in förstärkaren. 2. Själva bytet av hårdvara går snabbt men i mitt fall var det strul med mjukvaran. Tydligen buggar. Nu funkar min stärkare klockrent så nästa uppgraderare borde få tillbaka sin mycket fortare :huh:

Blev det någon skillnad? Absolut! Det jag upplevde som ett stort problem tidigare var bashanteringen i rumskorrigeringen. Jag fick justera manuellt och ha olika inställningar för film och musik. Det behöver jag inte nu. Jag mätte upp rummet på 7 ställen och sen har jag kört på det och det fungerar fint. En helt annan basintegrering. Nu har det inverkat att jag lagt in heltäckande matta i mitt biorum OCH ljuddämpande gardiner bakom och vid sidan om filmduken. Köpte backdrops på JAM som används bl a på teatrar för att dämpa reflexer. 7X3 m kostar 1000 kr. Värt varenda krona! Mitt rum har bara hårda cementväggar.

För tillfället använder jag inte ethernetkontakten.

Är det värt 2 298 Kr? Jag tycker absolut det. Ljudmässigt får du en ny förstärkare med en ljudbild som är sammanhållen på ett helt annat sätt än tidigare, både vad gäller film som musiklyssning. En fantastiskt fin förstärkare har blivit ännu bättre.

#35

Postad 05 december 2006 - 11:15

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Tackar för infon Fridberg..Skickade in min för 1 1/2 vecka sedan dom tippa på senare denna veckan får se om det håller,jag beställde ju inte updateringen i förväg tyvärr..

#36

Postad 06 december 2006 - 21:24

sallinge
  • sallinge
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Mr "jizzyjazzy" undrade över biampning för några månader sedan. Gå till setup, välj 6/Option setup, välj sedan 2/Power amp assign, flytta markören till "S back", bläddra fram "Front" Klart!!
Anslut frontarna till rätt kontakter på baksidan.... Jag använder biampning sedan ett tag, det är möjligtvis lite överreklamerat...../ Ingemar

#37

Postad 05 januari 2007 - 08:48

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Äntligen så fick jag höra att den är klar i Danmark så nästa vecka kommer den hem igen min pärla!"!""!"!

#38

Postad 09 januari 2007 - 15:45

ekrison
  • ekrison
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
En fråga, blir avc-a11xv samma som avc-a11xva efter uppdateringen?

Ytterligare en fråga, har alla "ni" köpt er förstärkare på hifiklubben eller är det någon som vågat sig på en tysklandsbeställning? (det går där att få en avc-a11xva för runt 2800 EUR)

Vad har ni själva betalat?

/K

#39

Postad 10 januari 2007 - 22:12

Fridberg
  • Fridberg
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Om man uppgraderar även videodelen ska det motsvara XVA. Jag har själv endast tagit ethernet-kitet som även uppgraderar rumskorrigeringen.
Jag köpte min på Hifi-klubben.

P

#40

Postad 12 januari 2007 - 09:16

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Köpte min på Klubben med,och sedan skicka jag den till Danmark för ethernet-kitet samt uppgradering av Firmwaren!.

Redigerat av nikkeg, 18 januari 2007 - 06:14.


#41

Postad 29 mars 2007 - 19:28

mjp
  • mjp
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
Hifiklubben sänkte idag priset på restlagret av denna samt a1xva.

Undra vad som kommer

#42

Postad 29 mars 2007 - 21:03

Cerwin vega Al-1000
  • Cerwin vega Al-1000
  • Beroende

  • 1 391 inlägg
  • 0

Hifiklubben sänkte idag priset på restlagret av denna samt a1xva.

Undra vad som kommer

<{POST_SNAPBACK}>


Jaså? Vad kostar dom nu då? :)

mvh

#43

Postad 30 mars 2007 - 08:03

mjp
  • mjp
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
A11XVA kostar nu 31 998,00 har för mig att det var 35 998 innan

Hittar tyvärr inget pris på A1XVA modellen.

#44

Postad 13 maj 2007 - 17:17

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

  • 635 inlägg
  • 0
Har Denon någon ersättare på gång för denna pjäs tro?

Mvh.
Mats

#45

Postad 23 maj 2007 - 18:25

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
:rolleyes: :Ja här va det dött se om man lyckas få i gång tråden!!?
Jag undrar om det kommer uppdatering av mjukvara så vi Denon avc11 ägare får tillgodå
HD-DTS och allt vad det blir tro? :D

Redigerat av nikkeg, 18 juni 2007 - 18:18.


#46

Postad 18 juni 2007 - 18:21

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0
Finns nog tyvärr ingen mjukvara i världen som kan fixa den biten, det är bara hårdvara som gäller skulle jag tro.

MVH
/Chuck

#47

Postad 18 juni 2007 - 18:56

Per-Arne
  • Per-Arne
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Hej. Är det någon som kör AVC-A11XVA mot Windows Media Player 11? Om i så fall. Vilka inställningar i WMP11 ska jag tänka på att göra?

#48

Postad 24 juni 2007 - 08:46

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
:P jag körde med 10 an men kommer inte riktigt ihåg vad du ska ställa in men det var inte specielt problematiskt att fixa! :D

Redigerat av nikkeg, 24 juni 2007 - 08:47.


#49

Postad 02 juli 2007 - 23:02

FiRREN
  • FiRREN
  • Lärjunge

  • 444 inlägg
  • 0
Klarar denna reciver att taemot PCM bitstream eller vad det nu kallas, antingen på HDMI ingång eller på en optisk så man kan köra redan avkodat DD+, Dolby True HD eller DTS-HD MA?

Och hur går Focal och Denon ihop tesammans? Är denna stärkare något att satsa på idag?
Funderar på att köpa den beggad, vad bör man tänka på? Ska den vara mjukvaru uppdaterad, vad är senaste osv.?


ingen som vet?!

Redigerat av FiRREN, 03 juli 2007 - 21:34.


#50

Postad 09 juli 2007 - 01:46

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Jo Firren..har kollat upp detta om dom nya formaten den stödjer inte Hdmi 1.3 men du kan PCMà ljudet via coaxialen eller optisk kabel.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.