Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Total War: Warhammer

27 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 22 april 2015 - 16:40

Tinboy
  • Tinboy
  • Guru

• 4 316 inlĂ€gg
  • 0

Kommer att bli grymt!

Hoppas jag i varje fall. HÄller tummarna.

Postad 28 april 2015 - 06:18

MdaG
  • MdaG
  • Guru

• 4 954 inlĂ€gg
  • 0
Första Total War sedan Medieval som jag kommer prova. Älskade Dark Omen. :)

Postad 05 juni 2016 - 09:14

MdaG
  • MdaG
  • Guru

• 4 954 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr slÀppt nu, nÄgon spelar? Hur Àr coop?

Postad 23 juni 2016 - 15:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 36 757 inlĂ€gg
  • 0

MHB:s recension

Postad 23 juni 2016 - 15:56

Tinboy
  • Tinboy
  • Guru

• 4 316 inlĂ€gg
  • 0

Min recension

Postad 05 juli 2016 - 16:44

MdaG
  • MdaG
  • Guru

• 4 954 inlĂ€gg
  • 0

Spelat 70 drag som Empire pÄ Normal. NÄgra observationer Àn sÄ lÀnge.

* Jag suger. Auto resolve battle kan ge decisive victory medan jag förlorar. :(

* Det Àr ganska rörigt. MASSOR med spelare som gör att jag ofta mÄste kolla en extra gÄng för att veta vem som Àr vÀn eller fiende.

* Corruption Àr stressigt och jag Àr osÀker pÄ hur man bÀst motar bort sÄnt.

* Det finns massor med fiendesnubbar som springer runt och sprider misÀr och jag kan inte anfalla de och assassin failar hela tiden.

* SvÄrt att ha armeer överallt utan att de tunnas ut för mycket, vilket leder till att jag alltid fÄr stryk nÄgonstans.

Postad 05 juli 2016 - 16:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 36 757 inlĂ€gg
  • 0

Vad hÀnde med din avatar? Hur ska jag kÀnna igen dig? :S

Postad 05 juli 2016 - 17:09

MdaG
  • MdaG
  • Guru

• 4 954 inlĂ€gg
  • 0

Vad hÀnde med din avatar? Hur ska jag kÀnna igen dig? :S

Bytte, Ängrade mig och den gamla Àr borta.

Ska fixa det dÀr nÀr jag orkar. :)

Postad 18 juli 2016 - 10:13

MdaG
  • MdaG
  • Guru

• 4 954 inlĂ€gg
  • 0
End game med empire Àr rÀtt trÄkigt. MÄste jaga armer hela tiden. Zzzzzzzzzzzzzzzzz.

Kanske skippar det, drar upp svÄrighetsgraden och börjar igen med Dwarfs.

Redigerat av MdaG, 18 juli 2016 - 10:13.

Postad 19 juli 2016 - 07:43

Tinboy
  • Tinboy
  • Guru

• 4 316 inlĂ€gg
  • 0

Dwarf Ă€r bĂ€st att börja med tycker jag. Enklare att hĂ„lla koll pĂ„ allt. 

Är riktigt pepp pĂ„ att Beast Men kommer som DLC. Hoppas att Skavens Ă€r runt hörnet. 

Postad 19 juli 2016 - 09:32

MdaG
  • MdaG
  • Guru

• 4 954 inlĂ€gg
  • 0

Installerade en mod som ger alla 10% extra movement pÄ home turf. Blir lite lÀttare att jaga dÄ. Klar med Empire pÄ Normal nu. 266 turns.

NÀsta blir Dwarfs. Drar nog upp svÄrighetsgraden till Hard ocksÄ om det inte ger AI:n en massa extra resurser frÄn början.

Jag har inte spelat Warhammer annat Àn Shadow of the Horned Rat och Dark Omen, men kÀnner till Skaven frÄn den förstnÀmnda. Jag saknar Elves. Beastmen, Lizardmen och sÄnt har jag ingen relation till alls.

Redigerat av MdaG, 19 juli 2016 - 09:34.

Postad 01 augusti 2016 - 08:54

MdaG
  • MdaG
  • Guru

• 4 954 inlĂ€gg
  • 0
NÄn mer Àn mig som fick alla sina sparfiler sabbade av beastmenuppdateringen?

Postad 23 augusti 2016 - 17:15

MdaG
  • MdaG
  • Guru

• 4 954 inlĂ€gg
  • 0

Dwarf Àr bÀst att börja med tycker jag. Enklare att hÄlla koll pÄ allt.

Är riktigt pepp pĂ„ att Beast Men kommer som DLC. Hoppas att Skavens Ă€r runt hörnet.

Dwarfs Àr nog min favoritfaction, men grudges kunde jag vara utan.

Skippat beastmen, de verkar likna Chaos allt för mycket.

Postad 24 augusti 2016 - 10:34

Filip_M
  • Filip_M
  • ForumrĂ€v

• 616 inlĂ€gg
  • 0

Dwarfs Àr nog min favoritfaction, men grudges kunde jag vara utan.

Skippat beastmen, de verkar likna Chaos allt för mycket.

Beastmen Àr underliga som fan tycker jag. De sprider Chaos, men de tÄl inte Chaos? Blir ju vÀldigt kontraproduktivt. Inte mycket till övers för deras spelstil heller. JÀvligt roligt att köra minotaurs dock.

Postad 24 augusti 2016 - 12:55

MdaG
  • MdaG
  • Guru

• 4 954 inlĂ€gg
  • 0

Beastmen Àr underliga som fan tycker jag. De sprider Chaos, men de tÄl inte Chaos? Blir ju vÀldigt kontraproduktivt. Inte mycket till övers för deras spelstil heller. JÀvligt roligt att köra minotaurs dock.

Beastmen ska vara mÀnniskor som korrumperats av Chaos sÄ det lÄter verkligen konstigt att de inte tÄl Chaos.

http://warhammerfant...m/wiki/Beastmen

A.I. verkar pÄ tal om annat inte spela efter samma regler som mig. Exempelvis sÄ drabbas Chaos inte av attrition om armeer stÄr för nÀra varandra. Skitstörigt eftersom de dÄ kan röra sig i klungor oskadda, nÄgot som jag aldrig kunde.

Postad 28 augusti 2016 - 14:19

MdaG
  • MdaG
  • Guru

• 4 954 inlĂ€gg
  • 0

FÄr nog pausa det hÀr tills de patchat instabiliteten i multiplayer. Det har blivit ospelbart nu. Allt fungerade fint tills vi nÄdde ca turn 100. Nu vid 112 krashar det nÀstan hela tiden.

Singleplayer fungerar felfritt.

Postad 23 november 2016 - 14:18

MdaG
  • MdaG
  • Guru

• 4 954 inlĂ€gg
  • 0

Patchat och fint nu. Dessutom med Wood Elves DLC pĂ„ ingĂ„ende. Efter ca 250h mĂ„ste jag sĂ€ga att multiplayer mot andra spelare Ă€r ett mĂ„ste. A.I. Ă€r alldeles för dum för att ge ett intressant motstĂ„nd. Även om det Ă€r utmanande pĂ„ Very Hard och Legendary sĂ„ Ă€r det av fel orsaker. A.I. fĂ„r en massa bonusar som t.ex. gör att Public Order blir omöjligt att anvĂ€nda sig av offensivt eftersom A.I. fĂ„r ett sĂ„dant handikapp.

Postad 28 november 2016 - 18:59

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

• 1 172 inlĂ€gg
  • 0
Kört igenom long campaign pÄ 6 raser nu tyckte skarsnik och angrud gav ganska mycket chaos och beastman Àr för enkla att spela . Vampire kan vara roligt har man ekonomi kan man fÄ en full 20/20 arme pÄ en turnering vilket Àr riktigt effektivt . Tror elf som slÀpps snart kan balansera upp det.

Postad 04 februari 2017 - 00:04

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 7 942 inlĂ€gg
  • 0

Detta liret i mars humble bundle paket :)

Postad 28 februari 2017 - 18:23

Tinboy
  • Tinboy
  • Guru

• 4 316 inlĂ€gg
  • 0

Dagens uppdatering Ă€r den sista som CA gör pĂ„ Total War: Warhammer. 

https://www.rockpape...nds-first-game/

Postad 28 februari 2017 - 18:56

MdaG
  • MdaG
  • Guru

• 4 954 inlĂ€gg
  • 0

Ett vÀrdigt avslut. Hoppas de fÄr till en bÀttre A.I. till uppföljaren. Att spela med vÀnner Àr fantastiskt, men ack sÄ tidskrÀvande.

Postad 12 oktober 2017 - 08:42

Tinboy
  • Tinboy
  • Guru

• 4 316 inlĂ€gg
  • 0

Detta kommer att bli grymt: http://www.eurogamer...ives-this-month

Enda orospunkten Ă€r att jag uppgradera min PC i vĂ„r men det kĂ€nns som att det inte kommer att rĂ€cka.  :D

Postad 01 maj 2018 - 00:15

MdaG
  • MdaG
  • Guru

• 4 954 inlĂ€gg
  • 0
Spelar Mortal Empires för första gÄngen. Passar Àven pÄ att vara wood elves. KÀnner mig bra liten i sammanhanget nÀr jag lallar runt i min lilla skog.

Postad 03 maj 2018 - 09:36

Tinboy
  • Tinboy
  • Guru

• 4 316 inlĂ€gg
  • 0

SjĂ€lv har jag för tillfĂ€llet migrerat till Total War Saga. 

Postad 04 maj 2018 - 10:15

MdaG
  • MdaG
  • Guru

• 4 954 inlĂ€gg
  • 0
Har precis köpt Warhammer 2. Blir nÀstan övermÀktigt som Wood Elves. Behöver ca 150 (!?) Amber extra för att levla trÀdet och vinna.
För ett fullskaligt krig mot Kaos och dvÀrgar som gjorts möjlig med en ohelig allians med Tomb Kings och Vampire Counts. Svartalverna har stigit iland i den gamla vÀrlden sÄ det Àr vÀl bara att vÀnta att de ocksÄ ska börja jiddra.

Postad 04 maj 2018 - 12:59

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2 254 inlĂ€gg
  • 0

AlltsĂ„ svartalv eller svartalf har jag alltid liknat med goblins  ( dĂ„ det var typ sĂ„ i drakar och demoner, back in the days ) Är verkligen dark elves översatt till svartalver om man kör warhammer pĂ„ svenska? Eller Ă€r det din egen översĂ€ttning? :) 

Postad 04 maj 2018 - 13:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 36 757 inlĂ€gg
  • 0

AlltsĂ„ svartalv eller svartalf har jag alltid liknat med goblins  ( dĂ„ det var typ sĂ„ i drakar och demoner, back in the days ) Är verkligen dark elves översatt till svartalver om man kör warhammer pĂ„ svenska? Eller Ă€r det din egen översĂ€ttning? :)

Intressant, aldrig sett att goblin översatts till svartalv, men sÄg det nu nÀr jag googlade.

Dark elf Àr ju definitivt svartalv, en direkt översÀttning. Goblin har jag sett översÀttas till vÀtte? Men verkar inte som det rÄder nÄgon konsensus kring vad det ska översÀttas som eftersom det inte finns nÄgot motsvarande svenskt. MÄnga lÄlter det vara oöversatt och det skulle jag ocksÄ föredra, alltid sagt goblin sjÀlv pÄ svenska.

Redigerat av Zoiler, 04 maj 2018 - 13:51.

Postad 04 maj 2018 - 19:02

MdaG
  • MdaG
  • Guru

• 4 954 inlĂ€gg
  • 0
Egen översÀttning. :) Dark elves lÄter bÀttre.

0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2019 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.