Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Uppdatera HTS-3357 ?

35 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 05 januari 2008 - 19:55

phil-ips
  • phil-ips
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Hello, läste i manualen att man kunde uppdatera DVD:n via www.philips.com/support.
Men hittar ingen info. om detta, är det någon som har provat detta?

#2

Postad 06 januari 2008 - 00:06

Jannne
  • Jannne
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Intressant...
Ring supporten & fråga, vet jag.. B)

#3

Postad 06 januari 2008 - 00:17

phil-ips
  • phil-ips
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Intressant...
Ring supporten & fråga, vet jag.. B)


Har mailat supporten men fick inget hjälpande svar direkt, så jag tänkte om det är någon som har provat och som vet hur man gör.

#4

Postad 06 januari 2008 - 01:00

Jannne
  • Jannne
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
B) Yes..!!
Jag hittade uppgraderingen på deras sida..Lite knepigt att hitta det med här kommer länken dit.
Uppe till vänster finns en blå ruta "Ladda ner zip-fil" och 4 sidor med instruktioner. Tydligen är det att bara bränna ner firmwaren på en cd-r skiva och köra den i dvd:n på ett visst sätt.
En av "fix:en" i uppgraderingen ska ordna till något med "audio signal muted..bla.bla..". Kanske detta är hjälpen mot bruset...

Firmware till HTS-3357

Lycka till grabbar! Jag väntar spänt på resultat. :huh:

Mvh//Jannne

Redigerat av Jannne, 06 januari 2008 - 01:01.


#5

Postad 06 januari 2008 - 18:58

phil-ips
  • phil-ips
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

:) Yes..!!
Jag hittade uppgraderingen på deras sida..Lite knepigt att hitta det med här kommer länken dit.
Uppe till vänster finns en blå ruta "Ladda ner zip-fil" och 4 sidor med instruktioner. Tydligen är det att bara bränna ner firmwaren på en cd-r skiva och köra den i dvd:n på ett visst sätt.
En av "fix:en" i uppgraderingen ska ordna till något med "audio signal muted..bla.bla..". Kanske detta är hjälpen mot bruset...

Firmware till HTS-3357

Lycka till grabbar! Jag väntar spänt på resultat. :P

Mvh//Jannne

Tackar så mycket. Ska prova att uppdatera, inte för att jag har något problem med mitt system men man vill ju alltid ha den senaste uppdateringen.

#6

Postad 06 januari 2008 - 19:56

phil-ips
  • phil-ips
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Uppdateringen gäller version 00.27.00, har själv version 00.28.00. Får nog vänta på version 00.29.00.

#7

Postad 08 januari 2008 - 12:32

Jannne
  • Jannne
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Skrev lite om uppdateringarna till detta system i en anna tråd, för ett par dagar sedan;
Länk till den andra tråden...

Var tvungen att söka lite mer på uppdateringarna.. Såg då att det fanns ju fler versioner ute;
HTS3357/05 & Hts3357/12 men dessa har tydligen ingen updatering, så antagligen behövs den inte till dessa eller kan uppdateras.

Dalla- du hade ju version 12. Kanske är dom lägre versionerna bättre på att inte brumma..?

Kan inte ni andra som har enheter som brummar kolla vilken version ni har och posta här under, så kanske vi kan komma på vilken man ska köpa..?

Mvh

#8

Postad 08 januari 2008 - 20:52

phil-ips
  • phil-ips
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Skrev lite om uppdateringarna till detta system i en anna tråd, för ett par dagar sedan;
Länk till den andra tråden...

Var tvungen att söka lite mer på uppdateringarna.. Såg då att det fanns ju fler versioner ute;
HTS3357/05 & Hts3357/12 men dessa har tydligen ingen updatering, så antagligen behövs den inte till dessa eller kan uppdateras.

Dalla- du hade ju version 12. Kanske är dom lägre versionerna bättre på att inte brumma..?

Kan inte ni andra som har enheter som brummar kolla vilken version ni har och posta här under, så kanske vi kan komma på vilken man ska köpa..?

Mvh

Mitt system heter 3357/12 och det står det på kartongen också. Så 12:an står för versionen, så nu vet man det.
Mitt system är helt klockrent. Ni som har system som brummar och så kanske har en tidigare version, beroende på när man köpte det.

#9

Postad 13 januari 2008 - 12:42

andyq
  • andyq
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Satte mig nu i helgen för att kolla uppdatering. Men mitt system är 3357 - 12, så det är inte aktuellt med uppdatering. Mitt brusar vid uppstart, så verkar som det finns version 12 både med och utan problemet. För att kolla vilken version ni har, tryck open/close, sen display på fjärkontrollen så kommer det upp

#10

Postad 16 januari 2008 - 05:10

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

  • 1 488 inlägg
  • 0
Jag köpte ett sånt som brusade för några dagar sedan och som jag nu lämnat tebax. Tjackade ett Yamaha istället. Är nästan säker på att det var version 12.

#11

Postad 16 januari 2008 - 17:47

Jannne
  • Jannne
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Jag tog reda på vad 12:an skulle betyda..; Det är landskoder för vilket land systemen tillverkas för.
Sverige har tydligen 12, 58, 21 & 02 enligt Philips Support som jag kontaktat. Då har alltså firmwaren inget med sveriges utbud att göra, tyvärr.

#12

Postad 17 januari 2008 - 11:40

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

  • 1 488 inlägg
  • 0
Är det någon som listat ut vad felet är, och varför det bara är vissa enheter som brusar?

#13

Postad 20 januari 2008 - 16:28

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0
Tjena!

Har länge följt denna tråd ang problemet med "brus" i systemet Philips HTS-3357

Jag köpte mig ett sådant för några månader sen, och som er alla andra så har jag haft problem med brus.
Så fort systemet sätts på startar detta brus =/

Detta har faktiskt gått mig på nerverna ett bra tag nu, eftersom det stör i filmerna. Främst är det i Rear högtalarna bruset står och surrar.

Spelar jag upp musik via CD/MP3 Line In eller USB, så låter det med bruset som att högtalarna är spränga till max. Väligt tråkigt!

MEN mitt hopp tändes idag då jag fann följande info på www.Philips.se/support

The upgrade version of this software is Version 00.31.00
This software can be used to upgrade the following Philips DVD Home Theater Systems:
• HTS3357/05
• HTS3357/12

This software version includes:
• Reduce unwanted noise heard from rear speakers
• Reduce unwanted noise heard from front speakers when accessing the setup menu

Jag brände ut filen på en CD-R och satte in i systemet. Den började uppdatera. Efter 3-5 min så var hela processen klar. Till min stora gläjde så vart det helt knäpptyst i högtalarna när jag starta systemet. Samt, det starta betydlgt fortare än förut. (old version: 00.27.00)

Så, för min del nu har jag med hjälp av denna uppdatering, fått ett tyst system som inte brusar som förut.

MEN när jag gick in i inställningarna för att ställa in Db på de olika högtalarna så knäppte det till och ett dovt brus började låta. Så tyvärr inte helt felfritt.

MEN för att summera. HELT klart BÄTTRE! (ursäkta caps)

Bruset är betydligt lägre nu än innan. och som det stod om uppdateringen : Reduce unwanted noise.

Så, helt klart nöjd nu! Nu kan man äntligen njuta av en film!

Hoppas ni som har/haft samma problem med bruset får en lösning med hjälp av detta som jag fick.

Återkommer vidare efter första filmen! ;)


EDIT: Kan bara säga två ord: HEL NÖJD! :rolleyes:

Redigerat av Mushunt, 20 januari 2008 - 18:38.


#14

Postad 20 januari 2008 - 20:18

Jannne
  • Jannne
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Jamen, va bra, Mushunt. :rolleyes:

Jag hade tur att få ett system med väldigt lite/inget brus. Men så har jag software version 00.28.00.
Kanske någon förbättring i den jämfört med din...
Men jag kommer oxå att köra denna uppgradering. Det skadar aldrig att ha de senaste drivisarna.. ;)

Kör en liten info om det fortlöper hos dig.

#15

Postad 20 januari 2008 - 20:32

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0
Lite brus är det som sagt, men då får man lägga örat emot högtalarna för att höra. Förr starta man systemet och det hördes högt. Nu är det helt knäpptyst när jag startar systemet.

Jo, hade som sagt 00.27.00 innan, så måste varit något med den.
Men nu funkar det super! Kan inte klaga mera igentligen. Inte för dessa pengar vad det har kostat!

Infon står väldigt utförligt på hemsidan där du laddar hem filen.

Men kortfattat:
1) Bränn ut filen på en CD.
2) Stoppa in CD i racket. Skivan läses in och en OSD meny visas.
3) Skivan kommer automatiskt komma ut igen (inga knapptryckningar skall göras)
4) Ta ut skivan! OBS stäng inte racket sen! Låt den vara öppen!!
5) Dvdn böjar att uppdatera tar ca 3-5 min. När det är klart, så stänger den racket av sig självt och stänger av sig.

Starta upp det sen och du skall nu ha den nya mjukvaran! ;) Förhoppningsvis ett brus fritt system med! :rolleyes:

#16

Postad 21 januari 2008 - 09:21

Jannne
  • Jannne
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Lägger fram en länk till uppdateringssidan:

Firmware 00.31.00 till HTS-3357

Uppe i vänster hörn finns den nerladdningsbara filen i en blå ruta.

#17

Postad 21 januari 2008 - 20:41

andyq
  • andyq
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Toppen grabbar! Det här löste faktiskt problemet för min del med bruset. Jag köpte mitt system precis när det kom ut och hade version 00.27.00, mycket brus första 30 sekunderna vid uppstart och mindre men klart hörbart och störande brus sen.

Men nu med uppgradering till 00.31 så har det reducerats rejält, hör det enbart om jag lägger örat till någon av de bakre högtalarna men hade aldrig märkt det om jag inte blivit så uppmärksam på brus som nu. Stör inte vid Tv eller filmtittande längre, och försvunnit vid uppstarten. Så i mina ögon har Philips återupprättat sig rejält, är nöjd med hur pass bra system jag fick för så lite pengar.

Lite brus när jag har digitalboxen på, men då går det från box till Tv med scart och sen från Tv till systemet med medföljande Scart, så där kan man inte förvänta sig något. Ska någon dag fixa en omvandlare från digital optisk till digital koax, sen koppla direkt digitalbox-systemet så borde det fixa sig och bra mycket bättre ljud.

Men ni som har problem med brus, se till att uppdatera direkt!

#18

Postad 22 januari 2008 - 14:15

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0
Jo, jag blev helt klart nöjd med mitt resultat!

Det försvann som sagt inte helt, ligger ett litet surrande brus kvar. Men som sagt, bra mycket lägre än innan uppdateringen.

En annan fråga som stör mig lite, hoppas någon vet en bra lösning.

Kör med HDMI från systemet till Tvn. Inställningarna har jag valt HDMI Konfig > Auto (480, 720P etc)
Widescreen formatet har jag valt på AV. Går att välja mellan Superwide, 4:3 Letter box etc.

Min fråga blir följande: När jag tittar på en film och visar infon för bilden får jag upp följande på Tvn: 480P 60Hz.
Detta fick jag på den senaste film jag kolla på. Men har fått höra av folk att det är helt beroende på filmens kvalitet etc som avgör hur mycket den kan skala upp bilden.

Min tv är en HD-Ready (720P) och jag testade att sätta inställningarna på systemet från Auto till 720 P.
Körde igång samma film och fick infon : 720P 50 Hz.

Med dessa inställningarna så fick jag inte bilden över hela tvn?? Saknades en liten bit längst upp på kanske ca 10 cm.

Varför? Beror det på att filmen är såpass kass att bilden blir så när man tvingar systemet att köra i 720P?

Någon som vet någon lösning.

Samt vore nice o veta hur ni kör? Har ni en HD-Ready (720P) och kör med 1080i på systemet?
Hur upplever ni bilden. Samt tips på lite andra inställningar vore toppen. Såsom Db inställningar på spekaers etc.

Men största frågan just nu: Varför saknas det bild?? Skall man aktivera något i Widescreen format för HDMI? i övrigt så är 16:9 Widesreen aktiverat på systemet.

#19

Postad 22 januari 2008 - 19:32

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0
Fick ett lite sent mejl från Philips Support idag.

Svaret var baserat på min fråga ang Surret i de bakre högtalarna.
Som jag redan löst och fixat hävisa de mig till uppdateringen på hemsidan.
Men det som gjorde mig lite fundersam idag var det att enligt Philips support skulle ALLT surr försvinna?
Jag starta mitt system idag och lyssnade, och som jag skrivit innan så är det ett litet surr kvar. Men dock mycket lägre än förut.

Att märka var att när jag kolla på film igår kväll vid lite lägre volym så låg surret o störde pyttelite från de bakre högtalarna. Detta kan nog mest bero på att jag har dem 0,2- 0,5 M ifrån min soffa. Samt att jag vet att det surrar/surrat.
Men, nyfiken som jag är så ringde jag upp supporten idag o förklara allt. Han svarade mig att inget surr skulle förekomma efter uppdatering! Så som det låter vid uppstart skall det förbli hela tiden. Men i mitt fall så drar ett litet surr igång vid film/tv tittande. Som skrivet och nämnt innan, mycket lägre nu efteruppdatering än vid inköpet.

Han rek mig att lämna in produkten för service!

Så jag sitter i lite tankar nu.. kommer det vara värt att lämna in? Jag är ju inte störd av surret på dagtid. Men vid en lägre volym (4-7) så hörs det lite från dem.
Mina alternativ är ju egenligen att möblera om och placera dem längre ifrån soffan!?
Eller att evlämna in och få den helt surr fri! Som de på Philips säger att den skall vara/bli.

Tog kontakt med en Service kille idag och han berätta som det var. För dessa slantar vad detta kostat. Så kan man inte begära för mycket. Berätta att ett surr finns det alltid. Men då skall det heller inte vara störande.
Jag vet inte? Vad tycker folket?

Störs ni av det såpass? För visst vill man ju kunna titta en film även på senare timmar. Utan att behöva störa andra med hög volym. Hur långt avstånd har ni emellan era speakers? (bakre främst) för ligger de på samma avstånd och ni inte störs. Ja då har jag ju ett fel på min anläggning.

Jag får fundera lite..

#20

Postad 02 februari 2008 - 18:45

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0
Någon annan som fått problem med bilden efter uppdateringen av senaste Firmware?

Vid inställning till 720p får jag en svart kant längst upp på tvn. :/
Kör jag på Auto visas den i helbild men bara i 480p.
Kollat med supporten för min tv, den klarar av 720p, så vad kan blitt fel?

#21

Postad 03 februari 2008 - 10:03

Jannne
  • Jannne
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Någon annan som fått problem med bilden efter uppdateringen av senaste Firmware?

Vid inställning till 720p får jag en svart kant längst upp på tvn. :/
Kör jag på Auto visas den i helbild men bara i 480p.
Kollat med supporten för min tv, den klarar av 720p, så vad kan blitt fel?


Hur var bilden innan uppdateringen? Klarade den visa bilden rätt på 720p då?
Om ja, så hade jag kontaktat Philipssupporten för hjälp.

#22

Postad 03 februari 2008 - 11:04

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Någon annan som fått problem med bilden efter uppdateringen av senaste Firmware?

Vid inställning till 720p får jag en svart kant längst upp på tvn. :/
Kör jag på Auto visas den i helbild men bara i 480p.
Kollat med supporten för min tv, den klarar av 720p, så vad kan blitt fel?


Hur var bilden innan uppdateringen? Klarade den visa bilden rätt på 720p då?
Om ja, så hade jag kontaktat Philipssupporten för hjälp.


De har hänvisat mig till service eftersom att mitt surr inte försvunnit helt, fast jag uppdaterat.
Så nu är den inne på service och jag hoppas på att jag får ett felfritt system sen.

#23

Postad 03 februari 2008 - 11:38

Jannne
  • Jannne
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Men det var ju bilden du frågade om..!?
Hur var bilden innan uppdateringen? Var där lika mycket svart kant ovanpå, som nu efter uppd..?

#24

Postad 04 februari 2008 - 09:57

glidarn86
  • glidarn86
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
köpte den här hts3357 på onoff online och fiskc sjklart brusproblem. testade uppdatereningen men hjälpte inte.
om någon vet nått mer knep så berätta gärna :)

#25

Postad 04 februari 2008 - 12:31

Jannne
  • Jannne
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

köpte den här hts3357 på onoff online och fiskc sjklart brusproblem. testade uppdatereningen men hjälpte inte.
om någon vet nått mer knep så berätta gärna :)



har du kollat tidigare i tråden..? det finns ett "Mantelströmfilter" på kjell & Co för 79kr, som tar bort jordproblem, som kan orsaka brummande från antennjorden. prova den.

#26

Postad 04 februari 2008 - 19:17

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

köpte den här hts3357 på onoff online och fiskc sjklart brusproblem. testade uppdatereningen men hjälpte inte.
om någon vet nått mer knep så berätta gärna :)



har du kollat tidigare i tråden..? det finns ett "Mantelströmfilter" på kjell & Co för 79kr, som tar bort jordproblem, som kan orsaka brummande från antennjorden. prova den.


Hör gärna av er här om det åtgärdar problemet.

köpte den här hts3357 på onoff online och fiskc sjklart brusproblem. testade uppdatereningen men hjälpte inte.
om någon vet nått mer knep så berätta gärna :)



Måste fråga, när du starta ditt system innan uppdateringen fick du ett brus/surr direkt vid uppstart? Eller kom det vid val av Ingång?

Har precis samma problem, mitt brusa, jag uppdatera.. och bruset försvann vid uppstarten! GÖTT tänkte jag och satte i en dvd.. när ljudet lokaliserades som "DolbyDigital +PLII" så knäppte det till och surret/bruset kom tillbaka.

Nu är den inne på service. Och jag hoppas det blir åtgärdat.

Men det var ju bilden du frågade om..!?
Hur var bilden innan uppdateringen? Var där lika mycket svart kant ovanpå, som nu efter uppd..?



Bilden vart bra innan uppdateringen. Prata med supporten och de bad mig lämna in den för service, Så nu väntar jag höra från dem.

#27

Postad 04 februari 2008 - 20:00

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

köpte den här hts3357 på onoff online och fiskc sjklart brusproblem. testade uppdatereningen men hjälpte inte.
om någon vet nått mer knep så berätta gärna :)



har du kollat tidigare i tråden..? det finns ett "Mantelströmfilter" på kjell & Co för 79kr, som tar bort jordproblem, som kan orsaka brummande från antennjorden. prova den.


Hur är det tänkt att man skall koppla den till systemet då? Vet inte ens hur den ser ut Kopplas den in i väggen och sedan strömmen till systmet i den? Eller hur skall den kopplas?

#28

Postad 04 februari 2008 - 20:20

glidarn86
  • glidarn86
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

köpte den här hts3357 på onoff online och fiskc sjklart brusproblem. testade uppdatereningen men hjälpte inte.
om någon vet nått mer knep så berätta gärna :)



har du kollat tidigare i tråden..? det finns ett "Mantelströmfilter" på kjell & Co för 79kr, som tar bort jordproblem, som kan orsaka brummande från antennjorden. prova den.



jo jag läste om den men de verkar tveksamt efter som det inte är alla högtalare det "brusar" från. men tack för tipset...
Ska ringa phillips ikväll och fråga varför i Helv**e dom inte går ut med information till konsumnterna att det är fel på denna modelen.

#29

Postad 04 februari 2008 - 20:28

glidarn86
  • glidarn86
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

köpte den här hts3357 på onoff online och fiskc sjklart brusproblem. testade uppdatereningen men hjälpte inte.
om någon vet nått mer knep så berätta gärna :)



har du kollat tidigare i tråden..? det finns ett "Mantelströmfilter" på kjell & Co för 79kr, som tar bort jordproblem, som kan orsaka brummande från antennjorden. prova den.


Hör gärna av er här om det åtgärdar problemet.

köpte den här hts3357 på onoff online och fiskc sjklart brusproblem. testade uppdatereningen men hjälpte inte.
om någon vet nått mer knep så berätta gärna :)



Måste fråga, när du starta ditt system innan uppdateringen fick du ett brus/surr direkt vid uppstart? Eller kom det vid val av Ingång?

Har precis samma problem, mitt brusa, jag uppdatera.. och bruset försvann vid uppstarten! GÖTT tänkte jag och satte i en dvd.. när ljudet lokaliserades som "DolbyDigital +PLII" så knäppte det till och surret/bruset kom tillbaka.

Nu är den inne på service. Och jag hoppas det blir åtgärdat.

Men det var ju bilden du frågade om..!?
Hur var bilden innan uppdateringen? Var där lika mycket svart kant ovanpå, som nu efter uppd..?



Bilden vart bra innan uppdateringen. Prata med supporten och de bad mig lämna in den för service, Så nu väntar jag höra från dem.


jo det surrar både i tv lägge och dvd. Exakt samma brus som de flesta andra har haft här.
Ska kolla med phillips om de har någon mer uppdaterng på G.

#30

Postad 07 februari 2008 - 20:03

lAlAz0r
  • lAlAz0r
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Körde också uppdateringen det blev mindre brus, men man hör det fortfarande.

Hoppas de gör en till uppdatering så allt brus försvinner :(

/ lAlAz0r

#31

Postad 08 februari 2008 - 17:50

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Körde också uppdateringen det blev mindre brus, men man hör det fortfarande.

Hoppas de gör en till uppdatering så allt brus försvinner :)

/ lAlAz0r


Hur blev din bild efter uppdateringen? Om du scalar den till 720p, 1080i.. är den bra?

#32

Postad 09 februari 2008 - 21:21

lAlAz0r
  • lAlAz0r
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Körde också uppdateringen det blev mindre brus, men man hör det fortfarande.

Hoppas de gör en till uppdatering så allt brus försvinner :lol:

/ lAlAz0r


Hur blev din bild efter uppdateringen? Om du scalar den till 720p, 1080i.. är den bra?



Jag testade aldrig med hdmi kabel innan tyvärr, men nu kör jag med hdmi och skalar upp bilden och jag tycker det är bra bild i jämförelse het till scart.

/ lAlAz0r

#33

Postad 10 februari 2008 - 11:14

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Körde också uppdateringen det blev mindre brus, men man hör det fortfarande.

Hoppas de gör en till uppdatering så allt brus försvinner :lol:

/ lAlAz0r


Hur blev din bild efter uppdateringen? Om du scalar den till 720p, 1080i.. är den bra?



Jag testade aldrig med hdmi kabel innan tyvärr, men nu kör jag med hdmi och skalar upp bilden och jag tycker det är bra bild i jämförelse het till scart.

/ lAlAz0r


Vad skalar du till? När jag skalar till 720p får jag en svart kant längst upp på bilden.. en aningen störande :/

#34

Postad 14 februari 2008 - 12:18

lAlAz0r
  • lAlAz0r
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Körde också uppdateringen det blev mindre brus, men man hör det fortfarande.

Hoppas de gör en till uppdatering så allt brus försvinner :)

/ lAlAz0r


Hur blev din bild efter uppdateringen? Om du scalar den till 720p, 1080i.. är den bra?



Jag testade aldrig med hdmi kabel innan tyvärr, men nu kör jag med hdmi och skalar upp bilden och jag tycker det är bra bild i jämförelse het till scart.

/ lAlAz0r


Vad skalar du till? När jag skalar till 720p får jag en svart kant längst upp på bilden.. en aningen störande :/


Jag skalar upp till 720P och jag får en lite svart remsa på typ 1cm uppe och nere men det stör jag mig inte på, för man tänker inte på den.

#35

Postad 28 februari 2008 - 08:53

Iggle
  • Iggle
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Dum fråga kanske men vart ser jag vilken version jag har?
står inget efter min modellbeteckning. Så man tar rätt FW

#36

Postad 29 februari 2008 - 09:14

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Dum fråga kanske men vart ser jag vilken version jag har?
står inget efter min modellbeteckning. Så man tar rätt FW


Tryck på Open så släden öppnas, tryck sedan på DISPLAY. Så får du fram informationen.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.