Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*Officiell tråd - Notion Ink Adam*

78 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 15 december 2010 - 23:48

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Nu lanseras Notion Ink Adam med Pixel Qi-teknik

Något säger mig att detta kommer bli en hett eftertraktad liten platta...
Postad bild

Den kommer att finnas i fyra olika versioner: Med LCD-skärm och WiFi, Med Pixel Qi-skärm och WiFi,
med LCD-skärm och 3G samt med Pixel Qi-skärm och 3G.

Priserna ligger från 2600:- för den enklaste och upp till 3900:- för värstingvarianten (+ frakt).

Size+Weight
  • Thickness: ~14 mm
  • Width: 191 mm
  • Length: 269 mm
  • Weight: ~1.6 pounds
System on Chip
  • NVIDIA Tegra 250
  • Dual Core Cortex A-9
  • ULP GPU
Memory+Storage
  • 1GB DDR2 RAM
  • 1GB SLC
  • 8(more variants coming soon) GB Flash
  • Micro-SD Card support
Power & Battery
  • Universal Charger
  • 3 cell 24.6Whr battery
Display
  • 10.1" WSVGA (1024 x 600)
  • Optional Pixel Qi display: Transmissive, transflective and reflective modes
  • Multi-touch
  • Matte finish
  • Anti glare coating
  • Scratch resistant
  • Finger print resistant
Camera
  • 3.2 MP Auto Focus Swivel Camera
Communication
  • WLAN - 802.11 b/g/n
  • Bluetooth 2.1 + EDR
  • WWAN - 3G HSPA
Audio
  • Stereo loudspeakers
  • 3.5mm headphone jack
  • Built in microphone
Input/Output Ports
  • USB 2.0 Host x 2
  • Mini USB
  • HDMI
  • Micro SD slot
  • SIM Card slot
  • DC connector
Sensors
  • 3-Axis accelerometer
  • Ambient light sensor
  • GPS
  • Digital Compass


#2

Postad 26 december 2010 - 11:51

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Det har nu börjat dyka upp lite videosnuttar så man kan få en uppfattning om hur den kommer bli.

Kolla in dem HÄR!

Det MÅSTE väl vara fler här på forumet som tycker denna lilla platta har hög vill-ha-faktor? :-)

#3

Postad 06 januari 2011 - 03:01

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
OK, gott folk. Notion Ink har visat sin lilla mirakelplatta på CES 2011 i Las Vegas.

Engadget har precis släppt en video med lite hands-on på den efterlängtade Adam

Surfa in å kolla videon!

/KingD

#4

Postad 06 januari 2011 - 18:37

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
Ser faktiskt ganska intressant ut. Men skall nog mycket till för att kunna ta min iPad´s plats ;)

#5

Postad 18 januari 2011 - 15:58

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Enligt Notion Ink:s officiella sida har man nu fått alla nödvändiga stämplar och dokument från CE och FCC vilket innebär att Adam nu är godkänd i alla instanser. Detta innebär att den första pre-ordern kommer att börja skeppas ut till väntande konsumenter redan imorgon onsdag 19/1-11.

Då detta är färdigt kommer pre-order v. 2.0 att lanseras och då kommer åtminstone JAG beställa min Adam. Hur gör DU? ;-)
/KingD

#6

Postad 21 januari 2011 - 11:12

Frostbitaren
  • Frostbitaren
  • Lärjunge

  • 427 inlägg
  • 0
oj då! Den blev man allt lite sugen på! Fin pris/prestanda på pappret. Hoppas löften och kvalitén håller.

#7

Postad 23 januari 2011 - 17:34

abuze
  • abuze
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0
Nu blev man ju inte liiiiite sugen! ;)

Jag har en ipad och den har varit min ersättare till min laptop i de flesta fallen. Jag fick äran att testa en Samsung Tab och den var inte alls dum den heller.

O här dyker det upp en finfin konkurrent. Jag måste kolla närmare på denna... :)

#8

Postad 23 januari 2011 - 21:24

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0
Tycker den verkar mycket kompetent!

På papperet :)

hoppas det håller hela vägen, då får gamla trotjänaren Sony Vaio flytta på sig!

#9

Postad 23 januari 2011 - 22:53

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0
kommer den köra android 3.0, eller blir det nyn hybrid-version från annat företag?

#10

Postad 23 januari 2011 - 23:16

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

kommer den köra android 3.0, eller blir det nyn hybrid-version från annat företag?

Som det är just nu går den på Android 2.3 (Gingerbread) med ett pålagt UI som Notion Ink kallar Eden (se videosekvenserna på deras blogg)

Men har dock klart deklarerat att den kommer köra Android 3.0 (Honeycomb) så snart den kommer ut. Adam är redan nu förberedd för Honeycomb så det borde gå relativt snabbt att få ut den uppdateringen...

För övrigt så kan du som användare välja om du vill köra deras 'leaves' (se videosnuttarna så förstår du) eller ren rå Android.

/KingD

#11

Postad 24 januari 2011 - 09:48

lAlAz0r
  • lAlAz0r
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
På priset du skriver så tillkommer väll moms på 25%? Verkar inte bli någon tull på den?

/ lAlAz0r

#12

Postad 25 januari 2011 - 17:56

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

På priset du skriver så tillkommer väl moms på 25%? Verkar inte bli någon tull på den?


Exactemente, du har så rätt! Moms tillkommer och tullen är 0% för denna typ av vara. Detta borde innebära att den fullmatade varianten av Adam (med Pixel Qi & 3G) skulle landa på ca 5 000:- totalt levererat till din dörr!

#13

Postad 25 januari 2011 - 20:51

lAlAz0r
  • lAlAz0r
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Exactemente, du har så rätt! Moms tillkommer och tullen är 0% för denna typ av vara. Detta borde innebära att den fullmatade varianten av Adam (med Pixel Qi & 3G) skulle landa på ca 5 000:- totalt levererat till din dörr!


Räknade ut att utan Pixel Qi men med 3g ska den kosta 3950kr inkl frakt och moms ;) Det måste jag säga är ett riktigt hyggligt pris!

Verkar som de första har fått sina Adams nu och tyvärr verkar det finnas lite buggar speciellt deras eget utvecklade gränssnitt (eden). Sen problem med backlight bleeding på skärmarna. Hoppas bara det här är barn sjukdomar :P

http://www.youtube.c...layer_embedded#!

#14

Postad 25 januari 2011 - 22:01

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Verkar som de första har fått sina Adams nu och tyvärr verkar det finnas lite buggar speciellt deras eget utvecklade gränssnitt (eden). Sen problem med backlight bleeding på skärmarna. Hoppas bara det här är barn sjukdomar ;)


Ja, vi får hoppas det!

Det är väl som all annan teknik - Man stöter på måndagsexemplar då och då.

Vi får väl vänta några dagar och se vad de andra som fått sina har för omdömen...

Spännande!! :-)

#15

Postad 29 januari 2011 - 16:37

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Nu händer det saker på Notion Ink-fronten. Enligt företagets VD Rohan Shravan håller man nu på att titta på uppdateringen till Honeycomb (Android 3.0) och dessutom kommer man väldigt snart släppa pre-release 2 för oss Notion Ink-fans.

En spännande tid väntar!!! :-)

Följ utvecklingen på deras blogg!

/KingD

#16

Postad 02 februari 2011 - 15:41

simsthlm
  • simsthlm
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Snart får jag min adam! :) Förhoppningsvis dyker den upp innan helgen. Därefter ska jag försöka svara på så många frågor jag hinner med från er som är nyfikna.

Senaste leveransinformationen från Notion Ink:
12XXXX015 Details
Reference NIO4XXX489
Pick up date 30 Jan 2011
Destination STOCKHOLM
Delivery Date
Signatory
Date Time Location Status
01 Feb 2011 00:07:43 Hong Kong Shipment In Transit.
31 Jan 2011 23:55:25 Hong Kong Shipment Received At Transit Point.
31 Jan 2011 16:34:00 Xiamen Shipment In Transit.
31 Jan 2011 16:29:14 Xiamen Shipment In Transit.
30 Jan 2011 21:33:15 Xiamen Shipment Collected From Sender.

#17

Postad 02 februari 2011 - 19:47

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Snart får jag min adam! :) Förhoppningsvis dyker den upp innan helgen. Därefter ska jag försöka svara på så många frågor jag hinner med från er som är nyfikna.

Schysst!!! Vilken modell köpte du och vad blev det totala priset???

Själv kan jag knappt vänta på pre-order 2... :-)
/KingD

#18

Postad 02 februari 2011 - 20:38

simsthlm
  • simsthlm
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Schysst!!! Vilken modell köpte du och vad blev det totala priset???

Själv kan jag knappt vänta på pre-order 2... :-)
/KingD


Jag vet! Är grymt förväntansfull :)
Jag köpte med Pixel Qi och 3G.
Kostade 3.850 kr (exkl moms/tull).

#19

Postad 03 februari 2011 - 00:23

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Jag vet! Är grymt förväntansfull :)
Jag köpte med Pixel Qi och 3G.
Kostade 3.850 kr (exkl moms/tull).

Då bör du landa på lite drygt 4.800:- totalt eftersom tullen är 0%

Stabilt!!

#20

Postad 03 februari 2011 - 11:21

simsthlm
  • simsthlm
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Då bör du landa på lite drygt 4.800:- totalt eftersom tullen är 0%

Stabilt!!


Nu börjar det närma sig.....!

Date Time Location Status
03 Feb 2011 11:03:30 Stockholm Shipment Held In Warehouse. Follow Up Actions Underway.
03 Feb 2011 09:04:45 Stockholm Shipment Received At Destination Depot.
03 Feb 2011 00:08:36 Liege Euro Hub Shipment In Transit.

#21

Postad 04 februari 2011 - 11:14

simsthlm
  • simsthlm
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Pick up date 30 Jan 2011
Destination STOCKHOLM
Delivery Date 10:15, 04 Feb 2011
Signatory lisa
Date Time Location Status
04 Feb 2011 10:15:00 Stockholm Shipment Delivered In Good Condition. :)
04 Feb 2011 09:25:01 Stockholm Out For Delivery.
03 Feb 2011 20:44:07 Stockholm Shipment Held In Warehouse. Follow Up Actions Underway.
03 Feb 2011 14:33:10 Stockholm Shipment Released From Customs.
03 Feb 2011 11:03:30 Stockholm Shipment Held In Warehouse. Follow Up Actions Underway.

#22

Postad 04 februari 2011 - 11:55

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Delivery Date 10:15, 04 Feb 2011
Signatory lisa
Date Time Location Status
04 Feb 2011 10:15:00 Stockholm Shipment Delivered In Good Condition. :)

Phett!! Då förväntar vi oss lite recensioner ikväll då!! :-)
/KingD

#23

Postad 05 februari 2011 - 17:30

simsthlm
  • simsthlm
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Phett!! Då förväntar vi oss lite recensioner ikväll då!! :-)
/KingD


suck, jag slösade en himla massa dyrbar tid igår på att få in plattan på wlanet.
Nu är den rootad och testat tre olika ROMs. Stod mellan Launcher Pro och AWD Launcher EX (blev AWD tillslut). Har hittat några "måste ha" appar som lirar med adams bildformat (vissa som var anpassade för mobilskärmarna funkade inte jättebra).
Tänkte precis börja spela in en video där jag går igenom allt och nämner för-/nackdelar som jag upplevt hittills, så får jag ett mail i telefonen från Notion Ink som meddelar att de släppt en update (vilket givetvis är bra och efterlängtat). De menar också på att alla inställningar man gjort går tillbaka till default.. jippie!! ;) precis när man var klar och nöjd. Hur som helst. Jag uppdaterar nu, så spelar jag in videon efter det. Videon kommer nog upp imorgon fm.
Ha förtröstan! :wacko:

#24

Postad 05 februari 2011 - 20:45

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Jag uppdaterar nu, så spelar jag in videon efter det. Videon kommer nog upp imorgon fm.
Ha förtröstan! ;)

Vi ser fram emot detta!!! :-)

#25

Postad 07 februari 2011 - 09:41

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Under tiden vi väntar på våra Adam-paddor rekommenderar jag ett besök på PadPivot
En grymt användbar liten hållare/stand för olika surfplattor, inklusive Notion Ink Adam (som jag kan bedöma det iaf)

Vad tror ni??

/KingD

#26

Postad 09 februari 2011 - 12:08

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Pre-order 2
Nu händer det grejer, mina vänner! :)

Notion Inks officiella blogg har man nu gått ut med förhandsbesked om nästa omgång förbeställningar. Länken är ännu ej aktiv men förväntas komma när som helst å då gäller "först till kvarn..."

Så om du, som jag, är sugen på att få en liten Adam hemlevererad rekommenderar jag att du sätter dig vid datorn med ena handen frenetiskt tryckande på F5 :)

Om du lyckas beställa - skriv gärna ett inlägg här så vi andra får glädjas med dig!

Lycka till!

/KingD

#27

Postad 10 februari 2011 - 18:40

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Diskussionerna går just nu heta på FLERA Notion Ink-relaterade forum. Många har fått länkar till förbeställningssidan och vissa av oss (JAG t.ex.) väntar fortfarande på att jag skall få mitt mail med inloggningsuppgifter så jag kan beställa.

Notion Inks representanter ligger med på forumen och besvarar efter hand men frustrationen är stor eftersom många är förväntansfulla och bara vill ha sin Adam, helst igår!! B)

Jag återkommer med uppdatering efter hand....

/KingD

#28

Postad 11 februari 2011 - 08:09

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Skynda, skynda!!!

Gå in på DENNA LÄNK och regga dig om du vill få inbjudan till nästa vända pre-orders!!! :)

#29

Postad 11 februari 2011 - 22:52

Ausir
  • Ausir
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Skynda, skynda!!!

Gå in på DENNA LÄNK och regga dig om du vill få inbjudan till nästa vända pre-orders!!! :D


Är jag en av de lyckliga? Känns dock lite för mycket som en scam just nu, vi får se om jag tar chansen.

#30

Postad 12 februari 2011 - 00:10

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Är jag en av de lyckliga? Känns dock lite för mycket som en scam just nu, vi får se om jag tar chansen.

Scam? Hur menar du då...?

Ett stort antal personer har beställt och fått sina Adam från pre-order 1 och ett ännu större antal beställer just nu sina via pre-order 2...

Menar du att det är något lurigt med processen eller vad syfter du på?

/KingD

#31

Postad 12 februari 2011 - 01:13

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
NU HAR JAG BESTÄLLT!!! :D

Order Number XXXXXXXX-X
Product PixelQi LCD, Wifi + 3G (UMTS 900/2100 MHz)
Payment Status Paid
Amount USD 599.99 ( 549.99 + 50 ) ( device amount + shipping amount )
Order date 11-02-2011 00:00 AM
Estimated Shipping Date 25th February to 10th March 2011


/KingD

#32

Postad 12 februari 2011 - 08:55

Ausir
  • Ausir
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Scam? Hur menar du då...?

Ett stort antal personer har beställt och fått sina Adam från pre-order 1 och ett ännu större antal beställer just nu sina via pre-order 2...

Menar du att det är något lurigt med processen eller vad syfter du på?

/KingD


Efter att ha kollat runt lite så verkar det ju inte vara någon scam, däremot är det mycket tjafs på forum om leveranser hit och dit och Notion Inks icke existerande PR.

Synd att det inte går att beställa lcd-varianten. Pixel-Qi-varianten verkar ha implementerats dåligt i Adam?

#33

Postad 12 februari 2011 - 15:13

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Efter att ha kollat runt lite så verkar det ju inte vara någon scam, däremot är det mycket tjafs på forum om leveranser hit och dit och Notion Inks icke existerande PR.

Synd att det inte går att beställa lcd-varianten. Pixel-Qi-varianten verkar ha implementerats dåligt i Adam?

Ja, det är nog lite som Comviq i deras barndom... De gick från ett litet företag med några kunder och växte ALLDELES för fort vilket resulterade i en kundsupport och täckningskarta som lämnade en hel del att önska. Men se, det löste sig när de blev varma i kläderna! :-)

Kan du specificera lite vad problemen är med implementeringen av Pixel Qi så vore jag tacksam!

/KingD

#34

Postad 14 februari 2011 - 01:38

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Är det ingen annan som beställt??? Är jag verkligen den enda som tagit chansen att få en egen liten Adam?? :unsure:

/KingD

#35

Postad 14 februari 2011 - 16:57

Unregisteredd06fd932
  • Unregisteredd06fd932
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Är det ingen annan som beställt??? Är jag verkligen den enda som tagit chansen att få en egen liten Adam?? ;)

/KingD



Nu har jag också beställt en det blev me hela köret. :blush:
Va har du fått för datum när den ska skickas?
Jag fick emellan den 25/2 till den 10/3

#36

Postad 14 februari 2011 - 18:54

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Nu har jag också beställt en det blev me hela köret. :blush:
Va har du fått för datum när den ska skickas?
Jag fick emellan den 25/2 till den 10/3

Som du kanske läste i mitt inlägg ovan: Estimated Shipping Date 25th February to 10th March 2011

Det verkar vara samma för alla. Hur det sedan blir i verkligheten återstår att se... ;)

/KingD

#37

Postad 14 februari 2011 - 21:33

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Är det ingen annan som beställt??? Är jag verkligen den enda som tagit chansen att få en egen liten Adam?? :blush:

/KingD



Vad är det som talar för denna nu när Xoom och Samsungs nya kommer?

Gillar dock att den har "vanliga" usb-portar. Det tycker jag man ser för lite av på surf-plattor.
Men det käns som att det är värt att vänta på dom nya Honeycomb-plattorna som kommer inom kort.

/Niklas

#38

Postad 14 februari 2011 - 22:08

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Vad är det som talar för denna nu när Xoom och Samsungs nya kommer?

Gillar dock att den har "vanliga" usb-portar. Det tycker jag man ser för lite av på surf-plattor.
Men det käns som att det är värt att vänta på dom nya Honeycomb-plattorna som kommer inom kort.

Pixel Qi, alla portar, Eden, möjlighet att byta batteri själv, SDHC-kort, en levande programutveckling med Honeycomb runt hörnet i kombination med ett oerhört attraktivt pris talar för Notion Ink.

En Xoom kommer du få betala MINST $800 för + frakt och moms. Räkna på det!! Å vad kan den som inte Adam kan??

/KingD

#39

Postad 15 februari 2011 - 12:02

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Pixel Qi, alla portar, Eden, möjlighet att byta batteri själv, SDHC-kort, en levande programutveckling med Honeycomb runt hörnet i kombination med ett oerhört attraktivt pris talar för Notion Ink.

En Xoom kommer du få betala MINST $800 för + frakt och moms. Räkna på det!! Å vad kan den som inte Adam kan??

/KingD


Vet du hur skärmen står sig till tex. Xoomen el. Samsungen. Är den lika fin. Det är väl inte samma upplösning?
Jag gillar inte att det är fysiska knappar på den. Ser mer slick och ren ut utan.
Men jag ska helt klart hålla koll på denna oxå. Ja jag är rädd att Xoomen kommer att bli i dyraste lagen. Men den ser ruggigt bra ut.

/Niklas

#40

Postad 15 februari 2011 - 13:12

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Vad skärmen anbelangar får väl användartester utvisa vilken som står som vinnare. Dock är i nuläget Adam den enda med Pixel Qi-skärm och det i sin tur är ju en stor fördel.

Vilken syftar du på när du säger fysiska knappar??

/KingD

#41

Postad 17 februari 2011 - 11:52

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Vad skärmen anbelangar får väl användartester utvisa vilken som står som vinnare. Dock är i nuläget Adam den enda med Pixel Qi-skärm och det i sin tur är ju en stor fördel.

Vilken syftar du på när du säger fysiska knappar??

/KingD


Hej. Jag menar dom 4 knapparna på vänster sida.(På ovansidan). Antog att det var: back och home m.m. Dom blir ju överflödiga när Honeycomb kommer.

/Niklas

#42

Postad 17 februari 2011 - 16:10

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Hej. Jag menar dom 4 knapparna på vänster sida.(På ovansidan). Antog att det var: back och home m.m. Dom blir ju överflödiga när Honeycomb kommer.

Förvisso. Dock är de fysiska knappar du pratar om touchknappar och därmed tycker jag inte att de stör något avsevärt i sammanhanget. Men det är ju en smaksak, såklart! ;)

/KingD

#43

Postad 19 februari 2011 - 15:12

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Förvisso. Dock är de fysiska knappar du pratar om touchknappar och därmed tycker jag inte att de stör något avsevärt i sammanhanget. Men det är ju en smaksak, såklart! :)

/KingD


Ja jag förstog att det var touchknappar.

Var det inte en kille här på forat som hade fått sin Adam som skulle filma lite när han använder den. Det vore kul att se.


EDIT: simsthlm var det ju. Vad säger du om att bjuda på en liten "hands on"?

/Niklas

Redigerat av evil_nike, 19 februari 2011 - 15:17.


#44

Postad 19 februari 2011 - 23:45

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Ja jag förstog att det var touchknappar.

Var det inte en kille här på forat som hade fått sin Adam som skulle filma lite när han använder den. Det vore kul att se.


EDIT: simsthlm var det ju. Vad säger du om att bjuda på en liten "hands on"?

Ja, precis! Vi väntar på det!! :D

Annars får jag väl bidra med lite info när min landat! :)

/KingD

#45

Postad 23 februari 2011 - 09:49

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Konstaterande: Många är inne och läser tråden men väldigt få kommenterar. :)

Lite uppdatering från min sida: Det verkar som att Notion Ink håller på att pytsa ut Adam till förväntansfulla köpare i detta nu. Dock går det segare än de flersta önskat och det i sin tur innebär gissningsvis att supportens inboxar fullständigt bombarderas med frågor typ "Var är min Adam?", "När kommer den till mig?", "Vad händer?".

Naturligtvis har undertecknad liknande funderingar men jag väljer i nuläget att sitta still i båten för att inte bidra till masshysterin och lasta supporten med mina frågor. Dessutom har jag ju fått leveransbesked "25th February to 10th March 2011 " och den perioden är vi inte inne i ännu så... :)

De som faktiskt fått sina maskiner verkar väldigt nöjda med prestandan, byggkvaliteten, skärmen och programvaran. Naturligtvis är det i vissa avseenden en tillvänjningsfråga när det gäller Eden och flikarna men när man väl kommit över den tröskeln blir det säkert bra. :)

Allt för nu!

/KingD

#46

Postad 26 februari 2011 - 11:29

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Ny uppdatering på leveransfronten:

Det preliminära leveransdatumet var initialt 25/2 - 10/3. När jag idag gick in och kollade på min sida har man uppdaterat till 'Estimated Shipping Date 3rd March to 10th March 2011'

Inte alls oväntat iofs eftersom Notion Ink har grymma leveransproblem just nu enligt allt man kan läsa på alla användarforum.

Vi får väl se om de håller detta eller om det flyttas framåt igen... å igen... å igen... ;)

/KingD

#47

Postad 26 februari 2011 - 12:14

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0
Rent tekniskt har dom väl inte flyttat fram leveransen? Snarare specificerat den lr?

#48

Postad 26 februari 2011 - 20:27

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Rent tekniskt har dom väl inte flyttat fram leveransen? Snarare specificerat den lr?

Rent tekniskt har du rätt! :)

Jag borde kompletterat min kommentar med lite historik:
De som var med i pre-order 1 & pre-order 1.5 har i vissa fall fortfarande inte fått sina maskiner. Detta har berott på allt ifrån sändningar med transportskadade LCD-skärmar till problem med distributionsföretaget...

Dessa stackars väntande kunder har upplevt vad det innebär att få uppskjuten leverans igen... å igen... å igen... :P

Men det får vi inte hoppas händer nu! Jag ser med tillförsikt fram emot den 3:e mars! ...och den 10:e!

/KingD

Redigerat av KingD, 26 februari 2011 - 20:28.


#49

Postad 27 februari 2011 - 12:41

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Är du sugen på att regga dig för möjlighet att handla en Notion Ink Adam i nästa pre-order rekommenderar jag att du lämnar din e-mailadress och håller tummarna för att du blir utvald! :)

/KingD

#50

Postad 03 mars 2011 - 12:28

T-Lux
  • T-Lux
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Ställde mig precis i kö för att få beställa.

Tänkte ta den med LCD och 3G till mamma! :P



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.