Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vettig Windows 7 platta

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 mars 2011 - 18:53

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0
Har försökt att hitta en bra Windows 7-platta. Någon som kan rekommendera någon?
Jag har läst om MSI Windpad, Acer Iconia och ViewSonic Wiewpad och dom verkar alla helt ok. Acer Iconia kommer dock inte förrän i sommar.
HP's Slate 500 verkar också riktigt intressant men den verkar inte kommit till Sverige den heller.

Jag har inte lyckats hitta någon återförsäljare (butik) alls som har någon platta inne annat än iPad eller Samsung Galaxy. Är det för tidigt att hitta andra plattor än dessa två? Är verkligen marknaden så liten för windows och android-plattor? Tycker det borde exploderat med plattor vid det här laget.

Redigerat av Unregistered7fb84d09, 13 mars 2011 - 18:56.


#2

Postad 13 mars 2011 - 19:15

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Det finns ju en del vid en sökning på prisjakt Dock mest androidplatttor men hitta några w7 också

#3

Postad 13 mars 2011 - 19:22

JetJaguarr
  • JetJaguarr
  • Forumräv

  • 839 inlägg
  • 0
För Android finns massor. Varför skulle man vilja ha en till Windows? Ett operativsystem som i nuläget lämpar sig väldigt dåligt för ändamålet, det är som att försöka dra en container med en moped. Är även på väg en platta med Intel/Nokias MeeGo baserat på Linux. Fördelen med detta OS är att du kan köra alla program som finns till Linux.

#4

Postad 13 mars 2011 - 19:53

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

För Android finns massor. Varför skulle man vilja ha en till Windows? Ett operativsystem som i nuläget lämpar sig väldigt dåligt för ändamålet, det är som att försöka dra en container med en moped. Är även på väg en platta med Intel/Nokias MeeGo baserat på Linux. Fördelen med detta OS är att du kan köra alla program som finns till Linux.



Dustin hade nån W7-platta inne såg jag, kollade bara ett par i den listan jag sökte upp

#5

Postad 13 mars 2011 - 19:59

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0
Den största anledningen till att jag vill ha Windows är att jag vill kunna köra J River MediaCenters fulla klient med vilken jag kan styra mitt musikbibliotek. Annars skulle det räcka med en Android-platta för det enda jag ska använda den till utöver musik-styrning är att surfa.

Alternativet är att jag utvecklar en egen musikkontroller till J River som kan köras på en Android-platta men jag vet i sjutton om jag hade orkat dra i det hela vägen.

Windows är tungt, jag vet, men vad jag har sett på diverse filmer så ser det i all fall ut som att det fungerar hyffsat.

#6

Postad 13 mars 2011 - 20:08

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Den största anledningen till att jag vill ha Windows är att jag vill kunna köra J River MediaCenters fulla klient med vilken jag kan styra mitt musikbibliotek. Annars skulle det räcka med en Android-platta för det enda jag ska använda den till utöver musik-styrning är att surfa.

Alternativet är att jag utvecklar en egen musikkontroller till J River som kan köras på en Android-platta men jag vet i sjutton om jag hade orkat dra i det hela vägen.

Windows är tungt, jag vet, men vad jag har sett på diverse filmer så ser det i all fall ut som att det fungerar hyffsat.


Du skulle ju kunna styra j River med intelliremote, men då måste du ju ha datorn igång

#7

Postad 13 mars 2011 - 20:41

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0

Du skulle ju kunna styra j River med intelliremote, men då måste du ju ha datorn igång


Jo, jag kan styra J River med min Android HTC Desire-mobil idag. Men mitt mål är att ha en full musikbiblioteksmjukvara i plattan, och inte bara styra datorn som med en fjärrkontroll om du förstår vad jag menar.
Den enda mjukvaran på klient-sidan jag sett som kan mäta sig med J river är Sonos som snart kommer med en Android-app, så det kan ju vara en ide att vänta och kolla in den.

Jag kollade upp lite Android-plattor men det verkar inte finnas många med Android 2.2 eller senare.
Samsung Galaxy 10,1 skulle vara intressant men när kommer den?
Det känns som om jag är lite för tidigt ute. Det verkar komma en hel del prylar till sommaren.

#8

Postad 13 mars 2011 - 20:54

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jo, jag kan styra J River med min Android HTC Desire-mobil idag. Men mitt mål är att ha en full musikbiblioteksmjukvara i plattan, och inte bara styra datorn som med en fjärrkontroll om du förstår vad jag menar.
Den enda mjukvaran på klient-sidan jag sett som kan mäta sig med J river är Sonos som snart kommer med en Android-app, så det kan ju vara en ide att vänta och kolla in den.

Jag kollade upp lite Android-plattor men det verkar inte finnas många med Android 2.2 eller senare.
Samsung Galaxy 10,1 skulle vara intressant men när kommer den?
Det känns som om jag är lite för tidigt ute. Det verkar komma en hel del prylar till sommaren.


Nackdelen med det sätt du tänker med musikbiblioteket och uppspelaren i plattan är väl att man på nått sätt måste ansluta plattan till förstärkare eller högtalare, om man inte bara lyssnar med hörlurar förståss, har din förstärkare blåtand så funkar det ju.

Annars är ju poweramp för android en rätt kompetent musikspelare.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 13 mars 2011 - 20:57.


#9

Postad 13 mars 2011 - 22:45

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0

Nackdelen med det sätt du tänker med musikbiblioteket och uppspelaren i plattan är väl att man på nått sätt måste ansluta plattan till förstärkare eller högtalare, om man inte bara lyssnar med hörlurar förståss, har din förstärkare blåtand så funkar det ju.

Annars är ju poweramp för android en rätt kompetent musikspelare.


Ah, tror jag förklarar lite otydligt.
Uppspelningen sker i datorn som är kopplad till DAC och förstäkrare. Plattan är bara tänkt att styra det hela, men på lite komplexare sätt än bara byta låt och play och stop etc. Hela biblioteket ska vara åtkomligt så jag kan bläddra igenom låtar/skivor/artister med skivomslag taggning och allt som om biblioteket låg på plattan.

Med J River kan man ha mjukvaran till både server och klient vilket ger samma möjligheter på en klient som om man hade allt på samma burk så att säga. Så med en klientinstans av J river kan man connecta till en serverinstans (bibliotket) och fjärrstyra den.

#10

Postad 13 mars 2011 - 22:59

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Ah, tror jag förklarar lite otydligt.
Uppspelningen sker i datorn som är kopplad till DAC och förstäkrare. Plattan är bara tänkt att styra det hela, men på lite komplexare sätt än bara byta låt och play och stop etc. Hela biblioteket ska vara åtkomligt så jag kan bläddra igenom låtar/skivor/artister med skivomslag taggning och allt som om biblioteket låg på plattan.

Med J River kan man ha mjukvaran till både server och klient vilket ger samma möjligheter på en klient som om man hade allt på samma burk så att säga. Så med en klientinstans av J river kan man connecta till en serverinstans (bibliotket) och fjärrstyra den.



Aha, så gör jag med min android och squeezebox :D får upp allt jag behöver på androidmobilen som musik, omslag osv.
Man ska även kunna lösa det med xbmc, vet dock inte hur bra xbmc är på att hantera musik, men med film funkar det utmärkt, får upp samma info på telefonen som på skärmen.

Men en w7 platta kan du ju köra j River och är det enda syftet så bör batteritiden räcka, men de är ju lite dyrare.

#11

Postad 14 mars 2011 - 10:13

Unregistered4f69794e
  • Unregistered4f69794e
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Kika lite på Asus Eee Pad Slate (EP121). Den har visserligen inte kommit ut än, men den verkar rätt grym.

12" platta med intel i5, 4GB ram, SSD disk mm. Den har Windows 7 64 bit.

#12

Postad 14 mars 2011 - 15:02

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0

Kika lite på Asus Eee Pad Slate (EP121). Den har visserligen inte kommit ut än, men den verkar rätt grym.

12" platta med intel i5, 4GB ram, SSD disk mm. Den har Windows 7 64 bit.


Yes, nu börjar vi snacka! 12" känns dock lite stort. Men jag antar 10" varianter kommer finnas.

Jag får helt enkelt vänta till i sommar. Verkar vara mycket på gång som inte riktigt är här än.

#13

Postad 14 mars 2011 - 15:26

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Yes, nu börjar vi snacka! 12" känns dock lite stort. Men jag antar 10" varianter kommer finnas.

Jag får helt enkelt vänta till i sommar. Verkar vara mycket på gång som inte riktigt är här än.



Denna 10" finns ute nu

#14

Postad 14 mars 2011 - 16:27

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0

Denna 10" finns ute nu

Japp, har läst lite om den. Försöker förbrilt hitta någon butik som har den inne så man kan testa/känna på den.
Vill helst inte köpa något blint, så får man hem den och så visar det sig att det knappt går att scrolla en webbsida för att det hackar så.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.