Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Tablet S

157 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Tablet S SGPT111 (Surfplattor) 9 8,61 (17) Inga priser
Sony Tablet S SGPT112 (Surfplattor) 9 (0) Inga priser
Sony Tablet S SGPT113 (Surfplattor) 9 7 (2) Inga priser
Sony Xperia Tablet S SGPT121 (Surfplattor) 9 8,1 (9) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 06 september 2011 - 10:41

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Bifogad fil  1237482547844.jpg   126,71K   17 Antal nerladdningar


Bifogad fil  tabletspec.jpg   159,38K   8 Antal nerladdningar

#2

Postad 06 september 2011 - 12:41

DaF
  • DaF
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Såg att den går att köpa/förbeställa på Sonys webbplats idag. Vill köpa en med 32Gb, rätt överkomligt med 5.290kr.

Frågan är väl om man kan titta på sina filmer i mkv format på den. Jag kör med Boxee till Tv:n, men det vore trevligt om man kunde se film mm. på den här också. Hörde att det fortfarande är problem med att titta på film på Tegra 2 tabletter. Eller är det problem med Android kanske?

De flesta filmer och framförallt serier är i 720p och jag vill inte gärna behöva konvertera de bara för att kunna se de på plattan.

Nån som vet bättre?

UPDATE:
DicePlayer ska tydligen kunna spela mkv filmer i 720p med hårdvaruacceleration. Får väl testa på min Desire HD, ska tydligen klara av 720p också. Intressant att se om de har tänkt på att kunna visa t.ex. svenska tecken i undertexterna... De flesta visar skräp istället.

Redigerat av DaF, 06 september 2011 - 13:10.


#3

Postad 06 september 2011 - 14:11

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Ni som är sugna på denna, varför just denna? (Är nyfiken). Den har ju inte direkt något som sticker ut, är tjockare än de flesta andra plattor och omdömmena från IFA har ju inte varit direkt strålande.

#4

Postad 08 september 2011 - 13:15

Surfaren
  • Surfaren
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Ni som är sugna på denna, varför just denna? (Är nyfiken). Den har ju inte direkt något som sticker ut, är tjockare än de flesta andra plattor och omdömmena från IFA har ju inte varit direkt strålande.


För min del så vill jag inte gå över till andra sidan än, dvs till Ipod. Stör mig på en massa såsom Itunes och icke flashstöd. Självklart är flash ett virus som borde försvinna så fort som möjligt men det kommer att ta en jä... tid.

Sen har jag en massa andra Sonyprylar hemma och de funkar riktigt bra allihop. Sen vet jag inte om den behöver va så väldans tunn. Kommer bara ta kortare tid för lillflickan att knäcka den.

#5

Postad 09 september 2011 - 09:33

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Ja att man inte vill till Apple kan jag förstå, men det är ju inget med denna som sticker ut mer än att det är Sony då vilket är trevligt om man vill hålla sig till ett märke.

#6

Postad 09 september 2011 - 13:58

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

men det är ju inget med denna som sticker ut mer än att det är Sony

Det som sticker ut lite är ju själva designen med "obalansen" på vikten vilket kan göra handhavandet bekvämare i längden.

EDIT:

CNET Prizefight: Sony Tablet S vs. Samsung Galaxy Tab 10.1

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 16 september 2011 - 11:53.


#7

Postad 21 september 2011 - 07:28

axe19
  • axe19
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Wi-fi versionen ska vara släppt nu, men det verkar inte som nån butik säljer dom...Eller går det endast o köpa dom från sony?

#8

Postad 21 september 2011 - 07:48

Swegrulf
  • Swegrulf
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Ni som är sugna på denna, varför just denna? (Är nyfiken). Den har ju inte direkt något som sticker ut, är tjockare än de flesta andra plattor och omdömmena från IFA har ju inte varit direkt strålande.


Ja varför..? Jag köper denna för att jag kör Andriod på min mobil och är nöjd med det systemet, och lite anti mot apple.

Sen ett stort + att man kan styra hela sin hemmabio via denna apparat, och den otrolig sköna disignen lutningen är jätte cool och sen om man har fodralet går den att ställa upp som en dataskärm och blir väldigt överskådlig då man har tex hockey appen igång med löpande resultat.
Sony butikerna har denna hemma i 16+ 32 utförande 3g skall visst komma första veckan i oktober i butik likaså skärmskyddet.

I övrigt troligen inte bättre än någon annan platta men fick bli denna för priset var ok och prylgalen som jag e fick det bli en SONY.
Mvh Swegge

#9

Postad 22 september 2011 - 10:41

Tozil
  • Tozil
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Wi-fi versionen ska vara släppt nu, men det verkar inte som nån butik säljer dom...Eller går det endast o köpa dom från sony?


den finns på Sony Center i alla fall, alla utom 3G modellen,
men dom försvinner fort vill jag lova.

köpte min samma dag som den kom, och kunde inte vara nöjdare.
obalansen, IR sändare, Tegra 2, skärmen med ''True Black'', finns många fördelar :)

#10

Postad 22 september 2011 - 11:21

axe19
  • axe19
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Ok så den kommer inte kunna köpas på tex elgiganten...ska nog vänta tills 3g versionen släpps

#11

Postad 25 september 2011 - 22:36

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Jag har försökt hitta lite mer detaljerad information om plattan på Sonys websidor och andra ställen, men det har inte gått något vidare. Därför frågar jag er som köpt den:
1. Vilka filmfiler kan man köra -- DivX, Xvid, MP4, .mkv?
2. Sony ska ha egna tjänster för streamad musik och film -- finns de tillgängliga för svenska användare?
3. Funkar SVT Play och andra playtjänster (med webläsaren eller appar)?

Tack på förhand.

#12

Postad 25 september 2011 - 22:47

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Varför ?

Det finns Ipad och Ipad kan allt du vill att den skall kunna och lite mer

#13

Postad 25 september 2011 - 23:35

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Varför ?

Är din något diffusa fråga riktad till mig eller till någon annan, MalcolmX? Om du frågar mig varför jag är intresserad av att veta mer om Tablet S kan du välja ett eller flera av följande alternativ:
1. iPadens nackdelar (iTunes, ingen Flash, 4:3-skärm, inget stöd för minneskort m.m.)
2. Sonyplattans IR-kontroll och intressanta form
3. Allmän nyfikenhet

Det jag egentligen vill ha i en läs/surfplatta är en riktigt bra skärm (läs: AMOLED) och möjlighet att köra alla tänkbara medieformat. Samsungs Galaxy Tab 7.7 är en tänkbar kandidat, om och när den släpps.

#14

Postad 26 september 2011 - 11:57

sohesohe
  • sohesohe
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Kan ni som köpt förklara hur man kan ladda ner och vilka PSOne spel man kan spela. Även pris på spelen skulle vara intressant. Jo jag har letat men jag hittar inget känns som det kanske inte är färdigt men det borde det ju vara.

#15

Postad 26 september 2011 - 13:44

Swegrulf
  • Swegrulf
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Ljud-codec
AAC, mp3, WAV, WMA, WMA Pro, FLAC, MIDI, Ogg Vorbis
Video-codec
H.263, H.264/AVC, MPEG-4, WMV
Format som kan användas
JPEG, GIF, PNG, BMP, WBMP

Är formaten som skall funka.

Sen spel..Spel hämtas och skall kunna köpas via sony sida har dock ej kollat denna funktion återkommer.

Allt Svt play och viasat play funkar klockrent för mig.

Sen..Plattan funkar kanon , väldigt trevlig sak att hålla i och alla funktioner funkar fint än så länge, fjärrkontrollen funkar på hela min anläggning hemma med Sony produkter + Viasat Och canaldigital dekodrar, dock får man byta enhet för att starta varje, hoppas en update kommer där man kan styra hur och i vilken ordning man vill ha allt startat. ( Som Logitech styr sin multifjärr)

Nöjd så här långt och bättre eller sämre än Ipad vet jag ej.
Mvh Swegge


Har inte hunnit kolla än om fil och musikstreaming funkar i sverige skall kolla.

#16

Postad 26 september 2011 - 19:47

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Swegrulf: Stort tack! Det var precis sådan information jag var ute efter!

Ingen DivX/Xvid, alltså? Det är ju synd. Eller går det att fixa med någon Androidapp? Helst vill man ju att det ska vara inbyggt redan från start, dock.

Trevligt med alla ljud- och bildformaten. Hur är det med PDF:er då? Det måste väl gå?

Det här med att man ska kunna köra PSOne-spel låter ju kul till att börja med, men att köra med virtuella knappar på skärmen tycker jag inte är någon höjdare. Hade varit härligt om det suttit ett par fysiska knappar på plattan, men det hade kanske krockat lite med formgivningen i övrigt.

#17

Postad 27 september 2011 - 06:16

Unregistered80df396f
  • Unregistered80df396f
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Jag är nyfiken på om den inbyggda ir-fjärrkontrollen fungerar bra och om den även har möjlighet att även styra en PS3 via Bluetooth?

#18

Postad 27 september 2011 - 06:31

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Lite på IDG om Sonyn: http://www.idg.se/2....ar-sin-egen-vag

Plus: Bra skärm. God ergonomi. Många extra funktioner.
Minus: Inte så tunn. Ingen videoutgång.
Betyg: Postad bild (8 av 10)

#19

Postad 27 september 2011 - 12:46

Tozil
  • Tozil
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Swegrulf: Stort tack! Det var precis sådan information jag var ute efter!

Ingen DivX/Xvid, alltså? Det är ju synd. Eller går det att fixa med någon Androidapp? Helst vill man ju att det ska vara inbyggt redan från start, dock.

Trevligt med alla ljud- och bildformaten. Hur är det med PDF:er då? Det måste väl gå?



dvix och xvid går att fixa via appar, jag kör moboplayer som fungerar bra.
har inte hunnit bli så insatt i android än så länge så vet inte om det finns något bättre.
PDF'er har jag inte testat men borde fungera bra med sonys inbyggda reader app.
eller något annat från android market. (fördelen med android är ändå att det finns appar för allt och lite till :) )


Jag är nyfiken på om den inbyggda ir-fjärrkontrollen fungerar bra och om den även har möjlighet att även styra en PS3 via Bluetooth?



vad jag vet går tyvärr inte detta, men det går att fixa via bravia synken om du har en sony tv.


EDIT:
någon frågade om sonys quriosity tjänster fungerade, och dom har sagt att det kommer dyka upp i november.

Redigerat av Tozil, 27 september 2011 - 12:53.


#20

Postad 29 september 2011 - 11:35

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Tes av M3.

Postad bild

+
Skärmen
Mediafunktionerna
Multifjärr

-
Ingen videoutgång
Känns stundom plastig

=
Den mest intressanta surfplattan idag om du bryr dig om mediafunktionerna. Med kommande tjänster från Sony ska den bli ännu mer medial, men bara för multifjärren är den värd en köpfundering.

BETYG
Form/design: 8
Ergonomi: 8
Funktioner: 9
Användarvänlighet: 8
Prisvärde: 8

Postad bild
Totalt: 8


http://m3.idg.se/2.1...-drag-fran-sony

#21

Postad 29 september 2011 - 19:46

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Tack för informationen, Tozil.

Jag skrev ju lite längre upp att jag inte var förtjust i att använda virtuella knappar till PlayStation-spelen. Det visar sig att det faktiskt går att koppla in en extern kontroll (från Logitech) och spela. Det förtar ju något poängen med att sitta med plattan i knät, men spelandet lär ju funka bättre.

Kolla här: http://www.youtube.c...h?v=qx_XvUEUoP4

#22

Postad 29 september 2011 - 22:16

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Var inne och kände på en tablet S idag, i en stort sett trevlig upplevelse, men däremot så blev jag fundersam över skärmen, eller snarare ytskiktet på den. Det kändes som plast och väldigt repkänsligt.
Är det någon som kan bekräfta eller dementera om det är plast? Eller om det är någon som vet mer om det hela?

#23

Postad 30 september 2011 - 07:42

axe19
  • axe19
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Var inne och kände på en tablet S idag, i en stort sett trevlig upplevelse, men däremot så blev jag fundersam över skärmen, eller snarare ytskiktet på den. Det kändes som plast och väldigt repkänsligt.
Är det någon som kan bekräfta eller dementera om det är plast? Eller om det är någon som vet mer om det hela?


Vilken affär var du inne i då?

#24

Postad 30 september 2011 - 09:23

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Sony center & mediamarkt i nacka

#25

Postad 30 september 2011 - 19:30

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0
kommer att köpa denna imorgon

#26

Postad 02 oktober 2011 - 11:25

Busher
  • Busher
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Var inne och kände på en tablet S idag, i en stort sett trevlig upplevelse, men däremot så blev jag fundersam över skärmen, eller snarare ytskiktet på den. Det kändes som plast och väldigt repkänsligt.
Är det någon som kan bekräfta eller dementera om det är plast? Eller om det är någon som vet mer om det hela?


Jag har köpt en och tycker också att skärmen känns väldigt plastig och repkänslig men om jag tittar närmare på den ser jag att det sitter en skyddsfilm över skärmen, har dock inte tagit bort den för att se vad som döljer sig under.

Redigerat av Busher, 02 oktober 2011 - 11:35.


#27

Postad 02 oktober 2011 - 11:43

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Ok, är du säker på att det är en löstagbar skyddsfilm? Låter lite märkligt i så fall, för de säljer (även om de inte fått in den än) en separat skyddsfilm som ska skydda, ta bort reflexer, etc. Som tydligen ska fungera bra av vad jag läst på nätet.

#28

Postad 02 oktober 2011 - 14:19

Busher
  • Busher
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Är inte helt hudra men det syns en tydlig kant runt om. Har försokt pilla lite i hörnet men naglarna är inte tillräckligt vassa :)

#29

Postad 02 oktober 2011 - 22:28

Tozil
  • Tozil
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Är inte helt hudra men det syns en tydlig kant runt om. Har försokt pilla lite i hörnet men naglarna är inte tillräckligt vassa :)

det sitter ingen skyddsfilm på från början, så ett tips vore att inte testa ;)!


Ok, är du säker på att det är en löstagbar skyddsfilm? Låter lite märkligt i så fall, för de säljer (även om de inte fått in den än) en separat skyddsfilm som ska skydda, ta bort reflexer, etc. Som tydligen ska fungera bra av vad jag läst på nätet.

det skyddet som går att köpa till är riktigt nice, det är matt som du säger och det är en väldigt härlig känsla över det



Var inne och kände på en tablet S idag, i en stort sett trevlig upplevelse, men däremot så blev jag fundersam över skärmen, eller snarare ytskiktet på den. Det kändes som plast och väldigt repkänsligt.
Är det någon som kan bekräfta eller dementera om det är plast? Eller om det är någon som vet mer om det hela?

det är en plastskärm vilket gör att den bland annat blir lättare och greppvänligare än vissa andra konkurrenter som har glas+alu ;)
och ja den är ganska repkänslig, där av skyddet som går att köpa till (start tips!)

-

jag tänkte på en sak förut, om man ändå har ett LCD-skydd över sin tablet, vad spelar då materialet för roll?
då spelar det ju snarare roll vad du har för skydd,
min iphone kunde lika gärna ha haft en plast skärm, känslan hade ändå blivit som skyddet som sitter på :)

#30

Postad 02 oktober 2011 - 22:56

BlackZam
  • BlackZam
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Testade den idag på Mediamarkt på Svågertorp i Malmö och intrycket var helt klart positivt.
Nu väntar jag bara på att 3g modellen ska komma och sen blir det troligtvis ett köp.

#31

Postad 03 oktober 2011 - 08:30

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Tack Tozil för bekräftelsen om skärm och skydd :) Blir att vänta tills de fått in skydd innan köp, står och velar mellan sonyn och Samsung 8.9.

#32

Postad 03 oktober 2011 - 08:35

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0


jag tänkte på en sak förut, om man ändå har ett LCD-skydd över sin tablet, vad spelar då materialet för roll?
då spelar det ju snarare roll vad du har för skydd,
min iphone kunde lika gärna ha haft en plast skärm, känslan hade ändå blivit som skyddet som sitter på :)


Helt sant, därför vill jag helst undvika skydd, då det är meckigt att få dit snyggt, och kvaliten/känslan i skydden varierar kraftigt. Har slutat använda skydd på telefoner etc som har glas eller är reptåliga från början.

#33

Postad 03 oktober 2011 - 09:07

Tozil
  • Tozil
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0


Helt sant, därför vill jag helst undvika skydd, då det är meckigt att få dit snyggt, och kvaliten/känslan i skydden varierar kraftigt. Har slutat använda skydd på telefoner etc som har glas eller är reptåliga från början.


jag brukar vara riktigt kräsen när det kommer till skydden, men detta gillar jag faktiskt,
det är även så att skyddet är lite styvt, så det är ganska lätt att få fast det utan luft bubblor på tableten :)

P.S jag vet att sony center har fått in skydden, ^^

#34

Postad 03 oktober 2011 - 12:34

axe19
  • axe19
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Om man köper wifi modellen, kan man koppla ihop den med telefonen så man kan köra 3g ?

#35

Postad 03 oktober 2011 - 13:23

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

Om man köper wifi modellen, kan man koppla ihop den med telefonen så man kan köra 3g ?

Har en Desire HD, även Iphone har "Wifi hot-spot" så din telefon blir en trådlös router som går då via 3g.

Tänkte nämna lite Androidappar som kanske kan få Sonyn att bli så bra som man vill, för IR och PSP drar ju upp denna väldigt mycket, speciellt som soffa-tablet.

Provade Dice player på min Desire HD som är singelkärning på 1gh, och jämförelse med andra så är den i överlägsen klass med sin HW encoding. dvs 720p MKV gick köra felfritt. Antar att denna HW lär fungera med Tegra/sony S också.

Provade lite med BubbleUPNP och den visar ju inte MKV filer, men när jag bytte namn på en 720mkv till AVI så kunde jag hitta/browsa filen på min Desire HD på min NAS, och sedan spela upp den streamat med Dice player utan hack, spolade ca 30min in i filmen på en sec. Det jag menar med detta är att vi behöver bara en android app för att börja kasta MKV, AVI filer till andra källor.

Någon som provat kasta någon vill till en dator med WIN7, såg på youtube att någon provade, men vet inte om det gick ställa om till fullskärm på datorn via Sony S Tabletten? (annars kan man väl ställa in att "alltid öppna i fullskärm på datorn)

Någon som vet hur man ska få sina egna PSP spel till Tabletten, vore ju bra om man kunde köra sina backupade spel t.ex för antar att alla spel inte finns på Playstation store? sen finns det ju någon app för att kunna köra N64 spel också, de tog visst bort den från Market, men den finns iaf.

Jag väntar lite ifall det kommer några nyheter 11 oktober med Googles lanseringar av Icecream sandwich, ifall de har någon hemlig platta på G, men känns som det här är enda plattan som gäller nu.

#36

Postad 03 oktober 2011 - 13:38

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Jag tycker denna Tablet verkar vara bäst av alla, men jag focuserar på begränsningarna så jag inte blir besviken EFTER jag köpt den, på så sätt går jag in med öppna ögon. Några frågor jag letar svar på...

1. Jag saknar likt IPADs "Smart cover" som även fungerar som stöd och är magnetiskt, ska man måste ha med sig ett litet stativ för att kunna ställa upp den för barnen att se film på när det behövs, eller vilka smarta alternativ finns det?

2. Det här är kanske en mer "Andoirdfråga", kan man ha flera users, dvs egna kalenders, bakgrund osv för olika medlemmar i familjen?

3. Någon som provat spela med PS3 kontroller, och egna backupade spel?

/tack

#37

Postad 03 oktober 2011 - 13:42

Tozil
  • Tozil
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Jag tycker denna Tablet verkar vara bäst av alla, men jag focuserar på begränsningarna så jag inte blir besviken EFTER jag köpt den, på så sätt går jag in med öppna ögon. Några frågor jag letar svar på...

1. Jag saknar likt IPADs "Smart cover" som även fungerar som stöd och är magnetiskt, ska man måste ha med sig ett litet stativ för att kunna ställa upp den för barnen att se film på när det behövs, eller vilka smarta alternativ finns det?

/tack


det finns ett fodral som heter; SGPCV1 som är lite smartare till och med :)
du har tre lägen på det precis som du vill ha, det är ett läderfodral och ligger på ca 799

#38

Postad 03 oktober 2011 - 16:30

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0
Hej

Köpe min i lördags, då hade de inte skärmskydd att köpa (sony center)
jag hade en samsung galaxy tabel 10.1 innan som jag inte var nöjd med.
Med sony är jag grymt nöjd, ska i första hand ha den till fjärrkontroll av hemmabion fast inte med den inbyggda programmet.
Gillar skarpt designen som gjord för fjärr på vardagsrums bordet.
Grymt bra skärm, finns en hel del bra sony appar att hämta ochså.
Jag köpte ochså laddstationen till den, helt underbart att bara släppa ner den för laddning, slippa att sätta i kontakten, såg att någon lyckats att ha sönder den !! på youtube.
Har man ladd dockan så kan man välja att den visar väckarklocka eller fotoram när den sitter i den eller givetvis svart då.

MrDTS

#39

Postad 03 oktober 2011 - 16:44

Tozil
  • Tozil
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Hej

Köpe min i lördags, då hade de inte skärmskydd att köpa (sony center)
jag hade en samsung galaxy tabel 10.1 innan som jag inte var nöjd med.
Med sony är jag grymt nöjd, ska i första hand ha den till fjärrkontroll av hemmabion fast inte med den inbyggda programmet.
Gillar skarpt designen som gjord för fjärr på vardagsrums bordet.
Grymt bra skärm, finns en hel del bra sony appar att hämta ochså.
Jag köpte ochså laddstationen till den, helt underbart att bara släppa ner den för laddning, slippa att sätta i kontakten, såg att någon lyckats att ha sönder den !! på youtube.
Har man ladd dockan så kan man välja att den visar väckarklocka eller fotoram när den sitter i den eller givetvis svart då.

MrDTS



vad finns det för andra IR appar?

#40

Postad 03 oktober 2011 - 20:47

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0
Använder inte den inbyggda ir
jag har Redeye (gen2) den har egen ir-blaster

tror att det bara är en tids fråga innan det dyker upp flera fjärrprogram till den.

MrDTS

#41

Postad 04 oktober 2011 - 10:19

axe19
  • axe19
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Beställde ett ex av wifi 16 gigabyte, från sony center igår. väntar med spänning :-)

Redigerat av axe19, 04 oktober 2011 - 10:20.


#42

Postad 04 oktober 2011 - 15:29

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
FYI hittade detta på ett annat forum, det ÄR glasdisplay, kanske beror på hur glaset är slipat om det känns som "plastigt" som någon har påstått? (börjar misstänka att de inte tagit bort skyddsplasten, eller kännt på ett demoex som faktiskt haft LCD cover? ;) )

Does Sony SGPT112US/S Tablet Comes with USB Adapter Cable?

Postad bildby USER-950444 » Thu Sep 22, 2011 1:28 pm
I would like to know the following:

1-Does this Sony SGPT112US/S Wi-Fi Tablet (32GB) Comes with the USB Adapter Cable (Sony SGPUC1 Tablet S USB A Socket - USB Micro A Plug):

http://store.sony.co... ... 1666372320

http://www.amazon.co... ... d_asin_lnk

2-It´s true that this Tablet comes with a very soft Plastic-Display, Not Glass? So Maybe we need to use an LCD Screen Protector:

http://store.sony.co... ... 1666372368

3-Some users have complained that this tablet Don´t looks Professional, and that looks like a toy and that is very fragile... It is true that it is only made ​​of plastic?

Thanks for help!

Karma: 0 USER-950444 Newbie Posts: 2 Joined: Thu Sep 22, 2011 1:21 pm
Re: Does Sony SGPT112US/S Tablet Comes with USB Adapter Cabl

Postad bildby Mod_Sony_ACS_K52S » Fri Sep 23, 2011 2:39 pm
Hello,
Welcome to the User Discussion Forums.
Included accessories in box with your tablet are as follows: The Quick start Guide, a Wrist strap and an AC Adapter.

The USB adapter cable as you have linked is sold separately and is designed for use with the micro USB port built into the Tablet.

Sony Tablet S USB Adapter Cable
http://store.sony.co... ... 1666372320

The Sony Tablet features a 9.4” durable touch screen glass and is not acrylic, plexiglass or plastic. Boasting a unique form factor, Sony Tablet S is ergonomically designed to carry and use for long periods of time. Its center of gravity shifts the device's weight closer to your palm, making it feel lighter and more comfortable while reading a book, or watching a video. The design also provides a more natural angle for typing when set flat on a table.

#43

Postad 04 oktober 2011 - 15:38

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Har förresten beställt en, någon som vet leveranstid från sony.se?
Hittade även detta :) fallhöjd på en meter! tackar tackar (man ska väl inte tro allt på internet, men kan ju stämma)
Översättning från apanska så lite konstig översättning :)

"Also, while it into the plastic surface, the interior uses a magnesium alloy, "break even ride people," and "work will be dropped from a height of 1m" that robustness of It introduces in an environment that can also record high temperatures and high humidity. Furthermore, when with one hand, you feel stuck in the center of gravity lightest,"

Orginal (förutom länken som jag tog via google translate)
Sony tablet has a magnesium frame in it not only to make it lighter but also stronger. This design is intend to protect the precious LCM and PCB of tablet. Evidence: http://pc.watch.impr...ml/600.jpg.html
SONY also performs 1m drop test on tablet S. For detail and if you can read Japanese, it's in this Article:http://translate.google.com/translate?hl=sv&sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fpc.watch.impress.co.jp%2Fdocs%2Fnews%2F20110920_478523.html

#44

Postad 05 oktober 2011 - 07:18

axe19
  • axe19
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Har förresten beställt en, någon som vet leveranstid från sony.se?
Hittade även detta :) fallhöjd på en meter! tackar tackar (man ska väl inte tro allt på internet, men kan ju stämma)
Översättning från apanska så lite konstig översättning :)

"Also, while it into the plastic surface, the interior uses a magnesium alloy, "break even ride people," and "work will be dropped from a height of 1m" that robustness of It introduces in an environment that can also record high temperatures and high humidity. Furthermore, when with one hand, you feel stuck in the center of gravity lightest,"

Orginal (förutom länken som jag tog via google translate)
Sony tablet has a magnesium frame in it not only to make it lighter but also stronger. This design is intend to protect the precious LCM and PCB of tablet. Evidence: http://pc.watch.impr...ml/600.jpg.html
SONY also performs 1m drop test on tablet S. For detail and if you can read Japanese, it's in this Article:http://translate.google.com/translate?hl=sv&sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fpc.watch.impress.co.jp%2Fdocs%2Fnews%2F20110920_478523.html


Jag beställde min i måndas kväll o dom ska köra hem den i morgon, så det var rätt så snabb leverans..Om du har graverat den så tar det längre tid.

#45

Postad 06 oktober 2011 - 17:03

Tozil
  • Tozil
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
en ganska nice sida är också http://www.decalgirl.com/
så man kan smycka sin tablet lite ;)!
jag använder deras dekaler på min iphone och älskar dom ^^

#46

Postad 06 oktober 2011 - 21:17

Unregisteredfc9b156f
  • Unregisteredfc9b156f
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
jag köpte min tablet s igår och har leka en helt dag men den,och gillar stark den, jag gillar mer att spela musik och kan säga att media spelare slår alla andra inklusive ipad, 5 band eq,bass förstarkare, lyrics, senseme funktion som väljer själv musik på din humor, massor av gudis i den,IR fjärrkontroll till alla dina apparater hemma, och det klarar vad som helst ,SD card son läser och överförar dina filer t.ex från kameran, flash player!!m.m.....själv hade hat en ipad som köpte föra året i USA och nu är till salu!....största minus är laddaren,tråkigt design och klumpigt, men ingenting är perekt! en 9a utan mig!

Redigerat av Unregisteredfc9b156f, 06 oktober 2011 - 22:15.


#47

Postad 07 oktober 2011 - 16:23

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0
Kan tipsa om laddstationen till den, väldigt smidigt bara att placera plattan där, behöver inte trycka ner eller annat konstigt.
(349 kr) ; )

MrDTS

Redigerat av Unregistered7126f11a, 07 oktober 2011 - 16:24.


#48

Postad 09 oktober 2011 - 09:19

Unregisteredb26271a7
  • Unregisteredb26271a7
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
PlayStation®-certifiering vad innebär detta?

Kan jag föra över mina PSP spel och spela detta eller går det bara med spel som laddas hem via deras sida?

Kostar spelen något och finns det någon lista på vad det finns för spel.

#49

Postad 10 oktober 2011 - 09:59

axe19
  • axe19
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Nån som vet hur man byter spelare, laddade ner diceplayer o den ska kunna spela mer filer än den som redan är installerad.

#50

Postad 10 oktober 2011 - 16:37

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0
Någon mer som kan testa om det är en BUG i alla plattor eller bara vissa ?
Wi-fi anslutningen går ner när plattan släcker ner skärmen, fast den står i " Aldrig " läge, detta betyder att det tar någon sek efter att man tänt skärmen att hitta nätet, på min Wi-fi baserade fjärrkontroll så får man vänta innan knapparna dyker upp på skärman igen !

MrDTS



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.