Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Asus Eee Pad Transformer Prime TF201

209 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 20 oktober 2011 - 09:16

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Släpps 9:e november.
Hemsida: http://eee.asus.com/...-prime/features

Teaser:
http://www.youtube.com/watch?v=iLTmIf8Qseo

Postad bild

Det som är känt hittils:
  • Nästa Quad-core Tegra-krets
  • 10″-skärm
  • mini-hdmi
  • usb
  • sd-kort
  • 8.3mm tjocklek
Mer info hos Swedroid: http://www.swedroid....ras-9-november/

Demonstration av processorn Tegra 3 (Kal El)
http://www.youtube.com/watch?v=LfNxbbJgSMQ

Uppdatering 2011-10-21:
Postad bild

Redigerat av dhanjel, 17 december 2011 - 16:43.


#2

Postad 20 oktober 2011 - 09:42

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Den här SKA jag ha! Äntligen en platta som klarar (förhoppningsvis?) mkv i high profile!

Priset lär väl ligga kring 5k antar jag? Hoppas den släpps innan jul, ska iväg på en resa över jul och det vore kanon att ha med sig den här! Asus går verkligen från klarhet till klarhet.

Hösten blir rolig för oss prylbögar - jag kommer skaffa både nya Nexus och den här plattan. :wub:

#3

Postad 21 oktober 2011 - 14:14

turbomaniac
  • turbomaniac
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Kan bli ett köp där, kravet är att den måste ha 3G bara, har inte sett någon info om det, men det känns dumt å släppa en sån pryl idag utan, och hoppas den levereras med android 4.0 med en gång så man slipper vänta på en uppdatering :)

#4

Postad 03 november 2011 - 09:10

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Något nytt ang. denna?

#5

Postad 03 november 2011 - 15:36

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
De där med 3G. Kan man inte koppla upp sig VIA mobilen? Vore smidigt de med, så slipper man fixa å trixa med surf abonemang. Har ju surf i mobilen...

#6

Postad 03 november 2011 - 15:41

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 249 inlägg
  • 0

De där med 3G. Kan man inte koppla upp sig VIA mobilen? Vore smidigt de med, så slipper man fixa å trixa med surf abonemang. Har ju surf i mobilen...

De plattorna utan 3G går finfint att koppla upp via mobilen.
Antar att de med 3G går precis lika bra att använda tillsammans med en mobil om man så önskar.

#7

Postad 03 november 2011 - 21:37

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Då ser jan ingen mening med å lägga extra $$$ på 3G platta eftersom man har ju alltid mobilen med sig. (Ok de e ju smidigara) Men man kan köpa annat för dom pengarna :)
Längtar till Prime kommer ut :)

#8

Postad 09 november 2011 - 10:02

andreasw7
  • andreasw7
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Ny uppdatering och mer info:

http://www.theverge....uad-core-kal-el


http://www.theverge....ad-core-tegra-3

#9

Postad 09 november 2011 - 13:05

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Enligt IDG börjar den säljas i December world wide

http://www.idg.se/2....-med-android-40

#10

Postad 11 november 2011 - 09:13

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Blir nog den med docka för min del, tycker det verkar vara en kul lösning.

#11

Postad 17 november 2011 - 12:36

narf
  • narf
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0
Nån info från svenska ASUS som brukar hänga här? :)

#12

Postad 21 november 2011 - 22:24

corb
  • corb
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Samlingssida om tableten, pad:en, läsplattan, eller vad man nu ska kalla dem..

http://www.ubergizmo...-prime-preview/


Jag tror jag hellre vill ha en tab med egen inbyggt 3g/4g mottagning. Wifi + Hotspot i mobilen i all ära, men det är jäkligt meckigt för "normal"-användaren att trixa och fixa för att få det att funka.

Hela grejen med tablet och ny teknik är ju att det ska vara smidigt att använda. Dessutom att ha hotspot aktiverat i mobilen drar en jäkla massa batteri.

Hoppas verkligen de släpper en 4g version, eller åtminstonde 3g då. Har stora planer att att ersätta min asus lamborghini netbook med den här Transformer Prime 2.

Redigerat av corb, 21 november 2011 - 22:33.


#13

Postad 23 november 2011 - 09:49

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

  • 1 117 inlägg
  • 0
Så fort någon ut av oss alla här i tråden får prisinfo på Primen så posta. Riktigt sugen på denna.

#14

Postad 24 november 2011 - 15:10

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

  • 399 inlägg
  • 0
Har vart sugen på denna ett tag nu.....

Lite surt dock att release vart försenat.

Får väll hoppas att den kommer med tomten iaf.

Ang. 3g, kan bara se att det finns behov om man är utomlands så att man kan peta i ett kontantkort.
Om mobben behöver kräm vid tettring så är det ju bara att koppla in den i paddan.

Med lite tur kanske paddan har drivisar för ett externt usb modem, skulle passa mig utmärkt
då jag redan har det hemma.

Ska förlänga mitt telenor abb & hämta hem denna så fort den finns i lager.

#15

Postad 27 november 2011 - 14:28

Mygel
  • Mygel
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Bokad inför Kanada resan!

Tror ni det funkar att senare köpa dockningsstationen i Sverige (så man får svenskt tangentbord)?

#16

Postad 27 november 2011 - 23:00

oscarstegland
  • oscarstegland
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0

Bokad inför Kanada resan!

Tror ni det funkar att senare köpa dockningsstationen i Sverige (så man får svenskt tangentbord)?


Ja, skall inte vara några problem. Däremot funkar inte tangentbordet till första transformer.

#17

Postad 29 november 2011 - 16:59

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Går att beställa från tex http://www.bhphotovideo.com/ i USA nu (de skeppar till Sverige och kan ta hand om tullen). Preliminärt släpps den 8:e dec där.

#18

Postad 30 november 2011 - 10:25

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Där fanns alla plattor :) kul sida. Men man föredrar å köpa den här hämma. Känns tryggare på nåt sätt...

#19

Postad 01 december 2011 - 08:19

andreasw7
  • andreasw7
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
video review=)

http://www.theverge....er-prime-review

#20

Postad 01 december 2011 - 09:05

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
Android Central review
http://www.androidce...er-prime-review

#21

Postad 01 december 2011 - 18:51

andreasw7
  • andreasw7
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

En fyrkärnig Tegra 3-processor från Nvidia gör Transformer Prime till en mera kraftfull platta än föregångaren med det något kortare namnet Transformer. Surfplattan säljs tillsammans med en docka i form av ett tangentbord, men om man bara ser till själva surfplattan så har Prime-versionen blivit 4,7 millimeter tunnare än sin föregångare och har nu tjockleken 8,3 millimeter.

Surfplattan har fått en ny skärm av typen Super IPS+ och enligt tillverkaren ska den vara mera ljusstark och fungera bättre utomhus.

- Den kommer i början av januari, säger Anders Haby på Asus i Sverige till Mobil.se.

På den svenska marknaden kommer plattan och tangentbords-dockan att säljas som ett paket med ett pris på cirka 6000 kronor och det är 32-gigabytesversionen av plattan som ingår. Varianten som ska säljas här kommer att ha färgen Champagne Gold, en färg som enligt Anders Haby ser ut mera som silver än guld.


#22

Postad 02 december 2011 - 16:34

Kallisti
  • Kallisti
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Då ser jan ingen mening med å lägga extra $$$ på 3G platta eftersom man har ju alltid mobilen med sig. (Ok de e ju smidigara) Men man kan köpa annat för dom pengarna :)


Inte bara smidigare, batteriet suger ju snabbt som attan när man delar ut internet från mobilen...

#23

Postad 03 december 2011 - 11:41

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Jo Men absolut. Jag tycker att inbyggt 3G är Bra på alla sätt å vis om man har behov av att vara upploppad Non Stop. Kommer ha min hemma till 99% å då räcker mobilen fint som HotSpot. Gör redan så med frugans Padda.

#24

Postad 03 december 2011 - 12:33

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

  • 399 inlägg
  • 0
Dessutom kan du ju ladda mobben från transformern under tiden,12 till 18 h batteripack.

Jag kommer iaf inte sitta uppkopplad via 3g så länge att jag inte hinner hitta ett eljack.....

För övrigt, release i Januari, 6000 sek, & bara gold......inte bra.

Det är dax för Asus att tala om vad som gäller via officiella kanaler, eller komma in här & svara.

Vill trots allt ha "denna" under granen.

#25

Postad 03 december 2011 - 15:37

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Asus Sverige har ju redan sagt Champange 32 gb + docka paket only för strax under 6000kr. Vill man ha annat får man söka sig till utlandet. Asus Nordic tar dock inte hand om garantiärenden för plattor inköpta i USA.

#26

Postad 03 december 2011 - 18:09

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
De kommer större utbud för den som orkar vänta :wacko: :blink: .
De som kommer nu är bara för att stilla dom som är otåliga :angry:
Allt från färg, med/utan tangentbord, minnet (16, 32, 64 GB) mm.
Blir nog intressanta priser. :ph34r: :lol:

#27

Postad 05 december 2011 - 15:54

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
Fler recensioner...

The Verge (inkl video review)
http://www.theverge....er-prime-review

Engadget
http://www.engadget....r-prime-review/

Swedroid (enklare förhandstitt)
http://www.swedroid....nsformer-prime/

Någon som vet säkert när/om den grå (Amethyst Gray) versionen kommer hit?

Och hur är det med uppspelning av H.264 720p/1080p video? Med AC3/DTS ljud? (min Archos fixar sånt klockrent idag och vill ogärna "byta ner" mig)

Redigerat av Cthugha, 05 december 2011 - 15:55.


#28

Postad 08 december 2011 - 07:57

modofan
  • modofan
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

...
Och hur är det med uppspelning av H.264 720p/1080p video? Med AC3/DTS ljud? (min Archos fixar sånt klockrent idag och vill ogärna "byta ner" mig)


AnandTech (testar bl.a high profile H.264):
http://www.anandtech...-tegra-3-review

Jag hade gärna sett en högre upplösningen...men skärmen får ändå positiva omdömen.

#29

Postad 08 december 2011 - 13:56

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

AnandTech (testar bl.a high profile H.264):
http://www.anandtech...-tegra-3-review

Jag hade gärna sett en högre upplösningen...men skärmen får ändå positiva omdömen.

Jag såg just den artikeln (hade läst den innan men tydligen missat just den sidan :P)
Har kontakt med DicePlayer för att verifiera att DTS och AC-3 ska funka, och det låter positivt.
Just H.264 är Tegra 2's HW-codec tydligen ganska dålig på, men den extra kraften i Tegra 3 bör ju räcka till för det mesta.
Det kommer nog bli ett köp trots att mediauppspelningen inte är lika vass som på Archos produkter.

Upplösningen 1280x800 tycker jag räcker bra för en skärm på 10.1". För t.ex. FullHD så skulle man behöva närmare 15" (min laptop har FullHD på 15.6").

Redigerat av Cthugha, 08 december 2011 - 13:57.


#30

Postad 10 december 2011 - 13:43

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Nu kommer säkerligen en dum fråga men ha i åtanke om att jag är en nybörjare på sådant här! Jag ser en enorm glädje i att ha möjligheten först nu (20 år gammal, högskolestudent) byta till en laptop för att ergonomiskt och praktiskt kunna plugga bättre. Min 8 år gamla stationära dator har fläktarna gått sönder på, så jag måste ha en jättestor bordsfläkt som gett mig kronisk tinnitus nästan och förkylningar (fötterna fryser), för att blåsa in kall luft i datorn. Så jag vill byta till en Surfplatta eller Laptop. Mina önskemål och användningsområden är:

Användningsområden: Microsoft office word, Firefox för att surfa och enstaka 720p tv-serie avsnitt!
Önskemål: Hög batteritid och pedagogiskt, enkelt gränssnitt. Dvs. "Windows liknande format istället för Apples Safari etc."

Fungerar ens Microsoft office till Asus transformers 2 och alla möjliga hemsidor i firefox, på asus android mjukvara?

Undrar om jag ska köpa en Asus transformers 2 surfplatta eller en laptop. Surfplattan verkar onekligen grymt prisvärd med tanke på batteritiden bland annat.

Redigerat av Unregistered1734, 10 december 2011 - 13:49.


#31

Postad 11 december 2011 - 19:39

andreasw7
  • andreasw7
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
http://cdon.se/hemel...ign=prisjakt_se

#32

Postad 12 december 2011 - 06:48

pipari
  • pipari
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Nu kommer säkerligen en dum fråga men ha i åtanke om att jag är en nybörjare på sådant här! Jag ser en enorm glädje i att ha möjligheten först nu (20 år gammal, högskolestudent) byta till en laptop för att ergonomiskt och praktiskt kunna plugga bättre. Min 8 år gamla stationära dator har fläktarna gått sönder på, så jag måste ha en jättestor bordsfläkt som gett mig kronisk tinnitus nästan och förkylningar (fötterna fryser), för att blåsa in kall luft i datorn. Så jag vill byta till en Surfplatta eller Laptop. Mina önskemål och användningsområden är:

Användningsområden: Microsoft office word, Firefox för att surfa och enstaka 720p tv-serie avsnitt!
Önskemål: Hög batteritid och pedagogiskt, enkelt gränssnitt. Dvs. "Windows liknande format istället för Apples Safari etc."

Fungerar ens Microsoft office till Asus transformers 2 och alla möjliga hemsidor i firefox, på asus android mjukvara?

Undrar om jag ska köpa en Asus transformers 2 surfplatta eller en laptop. Surfplattan verkar onekligen grymt prisvärd med tanke på batteritiden bland annat.


Jag lovar att Microsoft word inte fungerar på denna platta (om inte microsoft får för sig att släppa en sån version). Det finns dock väldigt många andra program som man kan redigera dokument i. Sök på android appar.. det är det som gäller. Jag tror nog personligen att du vill ha en laptop. En surfplatta kan inte ersätta en laptop helt.. hur mycket man än önskar det. Om du studerar brukar det alltid vara lite specialprogram du ska köra och chansen att de finns till Android är liten.



Har en annan fråga, är det någon som beställt denna från CDON.com ännu?? Var inne på mediamarkt igår och de trodde på början av Januari! Tycker de andra stora webbutikerna får lägga upp för förbeställning snart !

Redigerat av pipari, 12 december 2011 - 06:49.


#33

Postad 12 december 2011 - 07:37

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Sjukt vad jag vill ha en sån här platta fast jag inte har nått större behov av en :wub:

Läcker är ju bara förnamnet,synd de är så dyr..
6k känns bara för mycket :(

#34

Postad 12 december 2011 - 10:04

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Tack Pipari! Ska undersöka mer appar och testa, men du har nog rätt ang att en laptop passar mer troligen.

Najs platta är det för övrigt :D

#35

Postad 12 december 2011 - 10:20

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0
Visst ser plattan spännande ut, men när kommer en motsvarighet med ett "riktigt" os (inget ont om Android) där man kan lägga på MS Office (antingen direkt eller via typ wine)? Vad tror ni? =)

Den här postningen är inte menad att såga Android som jag själv kör och uppskattar i min telefon... Jag läste Hakuna-matatas inlägg och blev nyfiken på hur långt bort det kan tänkas vara innan man skulle kunna använda motsvarande hårdvara som exempelvis student...

#36

Postad 12 december 2011 - 10:24

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Det kommer nog i samband med att Windows 8 Metro släpps (deras försök till OS för surfplattor som redan nu fått massa skit)

Annars finns ju t.ex. Quickoffice Pro (70 SEK) till Android som funkar riktigt bra

#37

Postad 13 december 2011 - 15:29

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Eller Polaris Office som medföljer plattan.

#38

Postad 13 december 2011 - 16:47

pipari
  • pipari
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Lugnt 'Hakuna-matata'!
Jag ska personligen beställa direkt den kommer ut i en till butik ;)
Man köper inte en surfplatta för att ersätta en dator... man köper en för att komplettera.
Enligt min mening så är denna extra intressant för att den skulle kunna göra allt det jag gör med min bärbara just nu.
ssh, webbadministration, surfning etc etc. Är oftast inloggad till något annat system remote ändå.

#39

Postad 13 december 2011 - 20:09

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0

Man köper inte en surfplatta för att ersätta en dator... man köper en för att komplettera.


Så sant som det är sagt! Men jag kör i dagsläget en netbook när jag är ute och reser i jobbet eller privat, pga smidigheten. Ett ännu roligare alternativ vore just en transformer variant som jag kan nyttja som surfplatta när jag är hemma, men ändå inte vara helt utelämnad till de appar som finns... Jag skulle exempelvis vilja installera vanliga spotify klienten för att tjejen ska bli nöjd och för att gränssnittet ska vara så likt htpc:n som möjligt, eller MS office för att vara helt kompatibel med kunderna... :)

Helt klart är iaf att jag verkligen gillar utvecklingen vi ser! =D

#40

Postad 15 december 2011 - 14:45

Grodman
  • Grodman
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Går det att ändra till Svenska på en USA köpt platta?

#41

Postad 15 december 2011 - 18:13

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Grodman, ja verkar så enligt forumet på swedroid

#42

Postad 16 december 2011 - 10:24

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
På svenska
http://www.asus.se/E...TF201/#overview

F.ö borde en liten ändring av rubriken underlätta när folk söker efter "Asus Eee Pad Transformer Prime TF201" och inte efter det som står i rubriken.

Redigerat av da_goon, 16 december 2011 - 10:41.


#43

Postad 17 december 2011 - 16:44

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
da_goon; ändrat rubriken, den hade inget namn när jag gjorde första inlägget.

#44

Postad 19 december 2011 - 07:43

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

da_goon; ändrat rubriken, den hade inget namn när jag gjorde första inlägget.


Sjyst :)
F.ö verkar den inte komma förrän i mitten/slutet januari och då förmodligen med ICS. Någon som har annan info?

#45

Postad 19 december 2011 - 08:41

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Swedroid testar:
http://www.swedroid....ansformer-prime

#46

Postad 19 december 2011 - 12:00

pipari
  • pipari
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Kan de inte sätta ut den så man kan börja förbeställa i alla fall???? Elakt ... -_-

#47

Postad 19 december 2011 - 13:44

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Swedroid testar:
http://www.swedroid....ansformer-prime


Senast igår tänkte jag att jag klarar mig utan en sådan å siktar på en Laptop :huh:
OOoooja :blink:
Swedroids Test blev man ju inte gladare för :angry:
Vill ha en NUUUU :wub:

#48

Postad 19 december 2011 - 15:02

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Senast igår tänkte jag att jag klarar mig utan en sådan å siktar på en Laptop :huh:
OOoooja :blink:
Swedroids Test blev man ju inte gladare för :angry:
Vill ha en NUUUU :wub:

Jag tror inte fullt ut den kan ersätta en laptop (ultrabook) men för mig kommer den räcka för att ha när man är på resande fot eller vill surfa smidigt i soffan hemma. Spel intresserar mig inte särskilt men gillar man det är det nog ytterligare ett incitament.

#49

Postad 20 december 2011 - 07:27

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Verkar som om Asus inte tillåter pre-orders i norden innan andra veckan i januari.
Går dock att förboka på amazon.com.

#50

Postad 20 december 2011 - 14:56

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Börjat jobba natt på ett äldreboende.

En sån här platta är ju piiip drömmen ..
Helt klockrent :wub:

Redigerat av moparman, 20 december 2011 - 15:15.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.