Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Asus Eee Pad Transformer Prime TF201

209 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 20 december 2011 - 20:12

pipari
  • pipari
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Förbeställt en på webbhallen nu och hoppas de håller datumet bara. *peppar*
Om det kommer ut en sida som släpper innan är det bara att avboka ;) Får hoppas inte allt för många förbokningar har kommit in bara... eller att inte webbhallen gör en cdon.com och drar tillbaka den =P

#52

Postad 20 december 2011 - 20:26

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
j*vla pris skillnad på SE och US.
Någon man ska akta sig för förutom att Asus SE inte lagar trasiga tab från andra länder?

#53

Postad 20 december 2011 - 21:51

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Förbeställt en på webbhallen nu och hoppas de håller datumet bara. *peppar*
Om det kommer ut en sida som släpper innan är det bara att avboka ;) Får hoppas inte allt för många förbokningar har kommit in bara... eller att inte webbhallen gör en cdon.com och drar tillbaka den =P


Kan du posta länken där man kan boka den på Webhallen. Hittar inte det :(

#54

Postad 20 december 2011 - 21:54

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
http://www.webhallen...us_tf201-1i046a

#55

Postad 21 december 2011 - 14:30

pipari
  • pipari
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Den är borttagen.
Fick mail idag om att det blivit fel och det inte var meningen att man skulle kunna förbeställa den redan. Men fick behålla min plats i "kön" i alla fall =P

#56

Postad 21 december 2011 - 15:38

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
:lol: HAHA de e så typiskt <_<

#57

Postad 21 december 2011 - 15:58

pipari
  • pipari
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

:lol: HAHA de e så typiskt <_<


Antar att du med är ute efter en?
Jag är lite orolig att jag ska bli missnöjd med tangentbordet... känns lite fel att säga detta men jag kommer köper det enbart för att kunna använda ssh lite normalt -_- (TABBA!!!, vet att det går med det virtuella tangentbordet men.. men ändå)

#58

Postad 22 december 2011 - 10:03

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

j*vla pris skillnad på SE och US. Någon man ska akta sig för förutom att Asus SE inte lagar trasiga tab från andra länder?


De ställen jag kollat på kostar den ca $650 inklusive tangentbord. Lägg till säg $60 frakt och $170 moms och tull. Då landar du på en bit mer än SEK 6000....utan garanti från Asus Nordic.

#59

Postad 22 december 2011 - 10:44

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Beror ju lite på vilken väg man tar för att få plattan. Via amz.com (utan tangentbord tror jag) till polaren i USA sedan till Sverige skulle totalen bli $660 inkl frakt till Sverige med tracking, och då kan man skriva ner värdet lite och få den igenom tullen.

Men som du säger garanti från ASUS Nordic kommer försvinna då

#60

Postad 22 december 2011 - 13:18

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Antar att du med är ute efter en?
Jag är lite orolig att jag ska bli missnöjd med tangentbordet... känns lite fel att säga detta men jag kommer köper det enbart för att kunna använda ssh lite normalt -_- (TABBA!!!, vet att det går med det virtuella tangentbordet men.. men ändå)



Nja, både ja och nej. :blink:
Känner att jag vill prova den förs innan ett köp.
Transformer känns bra men brister eftersom man inte kan få ut Full HD genom HDMI <_< (bland annat).
Prime ska klara av det mesta + att den känns ganska framtids säker (haha i ett år tills dom lanserar ny kärna eller nåt haha :P)
En Windows enhet är en Windows enhet, Skulle bli glad om man kunde ha samma program/spel sortiment på iOS/Android som till Windows. Då skulle man inte tveka. Men som alla redan skrivit är plattorna ett komplement inte en ersättare. Man är illa tvungen ha en burk hemma som täcker upp allt annat som en platta inte klarar :(
Min Asus laptop har ingen HDMI, CPU:n kunde varit piggare (syfte: Full HD) + att den börjar falla isär haha. Står inför en uppdatering men har svårt med beslutet. En Asus blir det men om det blir Prime eller en laptop vet jag ej ännu.


Behöver mer övertygelser än bara ”Vill ha” begäret. :ph34r:

Redigerat av RobNB, 22 december 2011 - 13:19.


#61

Postad 22 december 2011 - 13:32

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
HAHA :lol:

Kan man vara mer patetisk?
Kände på mig att namnet var för bra för en pryl. B)
Sen i samband med Transformers 3 filmen kom den andra plattan med namnet Prime.
En slump <_<? Planerat :rolleyes: eller …....... vem vet.
Tidsfråga innan nån börjar leka stämning av något slag. :angry:

Här är resultaten.
Döm själv.


http://www.sweclocke...ansformer-prime

Redigerat av RobNB, 22 december 2011 - 13:33.


#62

Postad 22 december 2011 - 16:39

pipari
  • pipari
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Skrattade lite när jag läste den artikeln. Men men, skitsamma. Byt namn eller vad som. Bara jag får den snart!


RE: RobNB:
Man måste kunna motivera sig själv att man behöver den.

Min motivation är följande:
Jag har en bärbar dator som används som en stationär pga att batteriet är slut. Det enda jag gör på den är Photoshop.
Just nu snor jag flickväns dator för att surfa framför tv'n och konfigurera mina servrar. (hon börjar tröttna på det, höhö)
Så jag ser det faktiskt som en ersättare till min laptop (om man bortser från photoshop som jag fortfarande ska använda den till). Nerladdning av gratis-filmer etc sköts av min HTPC... så något sådant kommer jag inte heller använda den till. Behöver jag någon funktion som enbart finns på windows så kör jag remote desktop från plattan till den bärbara.

Kolla mail och svara på mail klarar den av alla gånger. För det klarar min Incredible S.

Hade en iPad förut som klarade av remote desktop bra med hjälp av Pocketcloud. Samma program finns till Android nämligen. (så det BÖR fungera bra).

Så du måste fråga dig själv vad du ska använda den som? Om du inte har någon dator som kan göra alla dessa saker som inte går att göra på Android så skulle jag nog köpa mig en vanlig laptop.

#63

Postad 22 december 2011 - 18:10

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Skrattade lite när jag läste den artikeln. Men men, skitsamma. Byt namn eller vad som. Bara jag får den snart!


RE: RobNB:
Man måste kunna motivera sig själv att man behöver den.

Min motivation är följande:
Jag har en bärbar dator som används som en stationär pga att batteriet är slut. Det enda jag gör på den är Photoshop.
Just nu snor jag flickväns dator för att surfa framför tv'n och konfigurera mina servrar. (hon börjar tröttna på det, höhö)
Så jag ser det faktiskt som en ersättare till min laptop (om man bortser från photoshop som jag fortfarande ska använda den till). Nerladdning av gratis-filmer etc sköts av min HTPC... så något sådant kommer jag inte heller använda den till. Behöver jag någon funktion som enbart finns på windows så kör jag remote desktop från plattan till den bärbara.

Kolla mail och svara på mail klarar den av alla gånger. För det klarar min Incredible S.

Hade en iPad förut som klarade av remote desktop bra med hjälp av Pocketcloud. Samma program finns till Android nämligen. (så det BÖR fungera bra).

Så du måste fråga dig själv vad du ska använda den som? Om du inte har någon dator som kan göra alla dessa saker som inte går att göra på Android så skulle jag nog köpa mig en vanlig laptop.



Del ligger en del i det du skriver.
Du har bra förutsättningar och valet är självklart för din del. :D
Skulle inte tveka i ditt fall.
Jag behöver en Nas som kan hjälpa till med lagring/fildelning, torrens mm (Synology 211 eller 411 sneglas de på)
Sen kommer den stora frågan. :blink: :blink:
Magkänslan talar om att :wub: Prime IS THE SHIT B) !
men gamla vanor pekar på laptop. <_<
Men när NAS, mediadator är på plats är nog en Prime på väg till brevlådan :P

#64

Postad 03 januari 2012 - 13:02

Luin
  • Luin
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Nån som vet när man kan köpa den i Sverige?
Är väldigt sugen på denna.

#65

Postad 04 januari 2012 - 09:41

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0

Nån som vet när man kan köpa den i Sverige?
Är väldigt sugen på denna.


Preliminärt anländer plattan den 23-27 Januari enligt INET.

Också väldigt sugen! Klyven mellan Ipad 3 eller transformer prime...

*Android prime
+ Google som tillverkar (auktoritet inom IP/Mjukvara/webbtjänster)
+ Stort filstöd samt klarar SDHD kort, har HDMI-uttag, USB uttag etc.
+ Prisvärt och en känsla av trygghet med "Gorilla" glaset.
+ ASUS som teknisk montör - auktoritet inom INNOVATIONER.

- Laggar en hel del i honeycomb märkte jag. Hoppas på 4.0 blir najs
- Inte lika "flyt" eller stort utbud av appar som Apple.
- Inga E-böcker återförsäljare inom Sverige, ingen APP till detta medans Apple har Itunes U (universitets app världen över med podcast, föreläsningar, dokument och massor av E-böcker från flertals svenska återförsäljare + stadsbiblioteket man kan låna ifrån).

*Apple Ipad 3
+ Ev Retina display
+ Riktigt bra mjukvara (auktoritet OCH innovatör inom mjukvara med Voznack)
+ Stort utbud av appar och grymt flyt i dessa.
+ Grymt bra mediahantering (Filmer flyter på i rätt FPS, utan judder etc.)

- DYRT eftersom de tar betalt för sina innovationer vilket är förståeligt.
- Saknar HDMI, SDHD-uttag och USB-uttag.
- Begränsad till Itunes och annat .
- Kommer nästa processor vara i närheten av lika stark som Nvidia Tegra 3 som Prime har?

Många för och nackdelar ser ni! What shall i do!!!
Mina användningsområden är:

Köpa E-böcker
Ha en fungerande kalender med mail notifikation och sånt enkelt.
Se enstaka tv-serie avsnitt (ladda ner från u-torrent ex Jersey Shore)

Inget spec alltså men svårt val ändå.

Redigerat av Unregistered1734, 04 januari 2012 - 10:08.


#66

Postad 04 januari 2012 - 12:42

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
No Contest säger jag, men jag skulle ju aldrig köpa något från crApple å andra sidan....

#67

Postad 04 januari 2012 - 12:55

pipari
  • pipari
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Håller med ovanstående ;)

#68

Postad 04 januari 2012 - 15:19

pipari
  • pipari
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Nån som vet när man kan köpa den i Sverige?
Är väldigt sugen på denna.


Har pratat med några olika företag.
webbhallen säger 12 eller 30:e.
Mediamarkt sa den 23e för några timmar sen.

#69

Postad 04 januari 2012 - 15:59

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0

No Contest säger jag, men jag skulle ju aldrig köpa något från crApple å andra sidan....


Nja, jag var lika fördomsfull innan men nu märkte jag ett enormt flyt i mjukvaran, otroligt utbud av KVALITATIVA appar från APPLE (Android kommer inte i NÄRHETEN, androids kalender-appar är fruktansvärda oxå), Ipad har svenska återförsäljare direkt kopplat för E-böcker och massor utav annat. Dessutom ItunesU (universitets bibliotek) = MUMS.

Jag betalar mer än gärna för Ipad 3s mjukvara-innovationer och bryr mig mindre om avsaknaden utav HDMI utan adapter, SDHD-kort stöd, och USB kabel stöd.

Att kunna ha sådant flyt i IPAD 3, köpa låtar och filmer från Itunes enkelt, Låna biblioteksböcker och köpa E-böcker från flertals återförsäljare, automatiskt syncade....

Det är vardagslyx och android känns som windows 98 jämfört med IOS 5 kände jag när jag testade båda system!

Så jag är nästan bestämd på en Ipad 3 nu :)
Men Prime exkl android-mjukvaran, verkar oerhört kompetent och prisvärd!

#70

Postad 04 januari 2012 - 19:04

pipari
  • pipari
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Har haft iPad och kände mig inlåst och begränsad. Nej, tack. Aldrig mer. Fick lägga runt 500 kr på appar bara för att den skulle vara användbar... och de som säger att de är problemfria har fel. De första två månaderna hade jag problem med wifi som kopplade ner utan anledning.

Har du testat primen med Android 4.0? Jag tror helt klart att den känns ofärdig med 3.1(3.2?) som den har nu. Jag tycker Asus ska ha credit för att ens lagt ner energi på den versionen.. de kom som sagt med en uppdatering till den ändå att 4.0 snart ska släppas.
Tycker även det är strongt av dem att gå ut och erkänna att de har problem med saker. Det skulle jag vilja se Apple göra... jag menar, istället för att säga att de missat att implementera saker så säger de istället "Vem vill ha sånt nu för tiden?".

Hakuna-matata:
Jag tror dock du kommer bli nöjd med din Ipad. Jag ser ingen anledning att köpa en prime om man inte ska ha tangentbordet. Antingen gillar man konceptet... eller inte. Tips att köpa det trådlösa tangentbordet. Hade det själv och det var trevligt att ha när man skulle skriva lite längre saker.

Antar att du inte har en Android telefon heller? Jag vet personligen ingen som gått från Android till iOS. Mest tvärtom. Jag gillar Android konceptet och hur de löst saker. Att man faktiskt kan få den att se ut exakt som man vill utan att behöva roota den.
Jag är dock inte nöjd med Sense på min telefon men när det är ersatt så är den underbar. Jag tror samma koncept gäller på plattorna med Android faktiskt.


PS. Vill inte ha någon Google vs apple. VIlle mest poängtera att det beror på vad man är ute efter och vad man är van vid. DS.

Redigerat av pipari, 04 januari 2012 - 19:06.


#71

Postad 04 januari 2012 - 19:15

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Hakuna-matata:
Jag tror dock du kommer bli nöjd med din Ipad. Jag ser ingen anledning att köpa en prime om man inte ska ha tangentbordet. Antingen gillar man konceptet... eller inte. Tips att köpa det trådlösa tangentbordet. Hade det själv och det var trevligt att ha när man skulle skriva lite längre saker.

Antar att du inte har en Android telefon heller? Jag vet personligen ingen som gått från Android till iOS. Mest tvärtom. Jag gillar Android konceptet och hur de löst saker. Att man faktiskt kan få den att se ut exakt som man vill utan att behöva roota den.
Jag är dock inte nöjd med Sense på min telefon men när det är ersatt så är den underbar. Jag tror samma koncept gäller på plattorna med Android faktiskt.


PS. Vill inte ha någon Google vs apple. VIlle mest poängtera att det beror på vad man är ute efter och vad man är van vid. DS.


Så jä.la rätt :D
Du läste mina tankar.
Allt e nog en smaksak i slutändan.

#72

Postad 04 januari 2012 - 19:42

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Jag är väl medveten om att crApple gör prylar som funkar, det är ju själva idéen med deras propritära tillvägagångssätt. Eftersom de har 100% koll på hw och sw så vore det ju märkligt om de inte fick det att flyta på bra. Dock är jag övertygad att Android är ikapp och förbi men det kräver mer av användare än ios gör. Mina Androidprylar rullar minst lika bra som motsvarade iosprylar men det har krävts lite. Ios är mer för morsan, det måste funka direkt. Jag värdesätter dessutom att jag kan ansluta saker som diskar, skärmar, minneskort och annat utan 15 adaptrar. And dont get me started on iTunes.....Vad gäller appar har hittills aldrig stött på någon som jag saknar på Android och bara en sådan sak att man kan ladda ner en apk från nätet och installera direkt kan man ju fetglömma med Ios.....Jag tror ATP med ics kommer skoja med ipadda, även om man bortser från de självklara fördelarna som jag redan listat (några) . But for each it's own. :)

#73

Postad 04 januari 2012 - 19:52

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

And dont get me started on iTunes.....Vad gäller appar har hittills aldrig stött på någon som jag saknar på Android och bara en sådan sak att man kan ladda ner en apk från nätet och installera direkt kan man ju fetglömma med Ios.....

Jailbreak o sedan ladda ner ipa...så fetglömma kan man nog inte B)

#74

Postad 04 januari 2012 - 19:54

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Såklart utan jb/root....

#75

Postad 04 januari 2012 - 23:11

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Jo absolut ni har ni rätt med att det är en smaksak! Moget att införa i tråden tycker jag, bra skrivet :)

Tekniken är mogen och vi är bekväma helt enkelt / Bortskämda. Men just jag fall för IOS när de gäller köpa E-böcker (köpte zlatans på 1 sek, kunde låna på stadsbiblioteket och massor av universitets podcast etc vilket är supertrevligt). Starta itunes, sök på ex "adam lambert" och köp hans senaste singel med ett klipp är supergött pedagogiskt, upplever jag det som. Att köpa ett trådlöst tangentbord och sedan skriva i "pages" motsvarande polaroffice verkade oxå toppen med att kunna infoga fotnoter/index etc. Min erfarenhet kanske blev dålig med android och visst förtjänar nog prime en tredje chans, dvs. ett tredje test utav mig när 4.0 ice cream kommit?

Jag vill bara ha "basics" och betalar lätt överpris för det vet jag. Men mobiliteten (+10 tim batteritid) och enkelheten i en ipad slår en laptop dirr känner jag. Dock har erfarenheten som sagt varit urusel med android på butiker jag testat. Det har laggat, inga E-böcker återförsäljare (Apple har CDON.COM, Stadsbilbioteket och typ 13 till välrenommerade ställen direkt syncade), android var jättetråkigt gränssnitt på (vet man kan anpassa men alla appar ja ladda ner var typ WIN98 stil), och slutligen kalender/påminnelse är överlägsen i IPAD.

Allt hamnar på startskärmen inkl facebook, hotmail, kalender etc pedagogiskt och jättesnyggt överskådligt. Alla 20 appar med kalender jag tittat på via android market via PC, är långt ifrån IOS standarden.

Så klyven är jag! Tappar man ett usb minne på en ipad enligt användare så är den död! 5000 kr i sjön för en högskolestudent som mig. Därför VILL JAG GILLA transformern med gorilla glaset :D

Men vi får väl se när 4.0 kommer! Förväntansfull! 23 Januari tycks datumet vara preliminärt för INET!

Redigerat av Unregistered1734, 04 januari 2012 - 23:13.


#76

Postad 05 januari 2012 - 09:19

pipari
  • pipari
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Batteritiden var ju lite fel att ta upp här då det skiljer typ en halvtimme eller liknande mellan ipaden och primen ;)

Kan hålla med om att Android telefoner etc känns sega i butikerna. Men det finns en mkt bra anledning till detta... De hanteras av 100+ pers om dagen... alltså av personer som inte har en aning om vad de gör och installerar allt de hittar.

Har ingen erfarenhet av e-böcker dock men du har nog rätt om att iOS är bättre där.

Enda negativa med Primen... och med alla plattor i dagsläget är att man inte kan ha "utökad" skärm utan måste köra speglad... värdelöst att jobba effektivt då ;)

#77

Postad 05 januari 2012 - 10:14

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
edit.

Redigerat av Unregistered1734, 05 januari 2012 - 11:09.


#78

Postad 05 januari 2012 - 12:11

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Verkar som om Asus inte tillåter pre-orders i norden innan andra veckan i januari.
Går dock att förboka på amazon.com.


Damn.. jag som har bannlyst amazon efter wikileaks-skandalen :-(

Jag får se över mina principer :P

Edit: slipper omvärdera dessa.. polarn får köpa en nästa gång han åker till USA.. =)

Redigerat av novaland, 05 januari 2012 - 12:30.


#79

Postad 06 januari 2012 - 13:04

Castel
  • Castel
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Det blir en Prime för mig.
Väntar bara på att de skall släppas för förbokning, vilket sker på Måndag. Enligt Asus tidigare PM på bla Facebook.

ICS börjar rullas ut den 12e Januari.

Det bästa från alla världar(för mig).
4S som mobil, PC med Win 7 och en Prime för on the go. :huh:

Jag vill ha Primen nu!!!

//D

#80

Postad 07 januari 2012 - 15:20

tkajsirp
  • tkajsirp
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Transformer Prime 3G-versionen kommer i mars månad :) , då är saken biff, den tar vi.

#81

Postad 08 januari 2012 - 16:32

pipari
  • pipari
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
3G version är överskattat när man redan har en telefon som kan dela ut internet... ;)

#82

Postad 08 januari 2012 - 17:45

pipari
  • pipari
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
btw, så har inet lagt ut på prisjakt nu... får se om de drar tillbaka den eller inte ;) imorgon ska ju förhandsbokningarna börja enligt Asus

#83

Postad 08 januari 2012 - 19:05

Hast
  • Hast
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Men just jag fall för IOS när de gäller köpa E-böcker (köpte zlatans på 1 sek, kunde låna på stadsbiblioteket och massor av universitets podcast etc vilket är supertrevligt).


Tänkte bara kommentera att Android har rätt bra stöd för eböcker via Amazon. Dock inte böcker på svenska (vad jag vet iaf). Det ska även gå att låna eböcker för Android, även om det kanske inte är lika välintegrerat som på iPad.

Podcasts och sådant funkar typiskt lika bra på vilken mobil som helst. Behöver inte ens vara smartphone.

Köp det du föredrar, om du tänker vänta på iPad3 kan du ju ändå se hur Transformer Prime blir med ICS innan du bestämmer dig.

Jag hoppas bara de får ut Prime här snart så man kan skaffa en sådan. :-)

#84

Postad 09 januari 2012 - 09:22

Luin
  • Luin
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jaha då var den förbeställd på Webhallen. Längtar tills man får pilla på den.

#85

Postad 10 januari 2012 - 07:05

pipari
  • pipari
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Ni som har beställt. Har ni hittat någpn grym väska? Jag hade en till min ipad som va nice. Kom inte ihåg vad den hette dock och tyvärr skickade jag med den :/ Jag kommer inte lägga mer än högst 200 på väska. Någon som har några färslag?
Har ni tänkt köpa några adaptrar? Minneskort, vad för filsystem? Hur ska ni göra med uppspelning av film? Minneskort lr intern lagring för det?

#86

Postad 10 januari 2012 - 09:05

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Förhandsbokat på SIBA, 5500 SEK inkl frakt. Jag gillar Fabian igen.

#87

Postad 10 januari 2012 - 10:51

Unregistered356b83ba
  • Unregistered356b83ba
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Förhandsbokat på SIBA, 5500 SEK inkl frakt. Jag gillar Fabian igen.


Och några minuter senare var priset 5999:-, känns som Fabian mest ville vara överst på prisjakt en stund.

#88

Postad 10 januari 2012 - 14:00

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Ja det var ju trist. Men bra för mig.

#89

Postad 10 januari 2012 - 17:20

pipari
  • pipari
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Haft så mkt problem med Siba så jag betalar hellre 500kr till för att slippa dem.. ;)

#90

Postad 10 januari 2012 - 19:07

Unregisteredebdbf243
  • Unregisteredebdbf243
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0
Lite att tänka på om man ska köpa denna:
GPS stöds inte längre officiellt av Asus, WIFI:n kan vara lite halvkass och en förbättrad version har redan visats upp på CES.

http://www.tomshardw...F201,14455.html

GPS och WIFI problemen beror förmodligen på att chassit är helt i aluminium och skärmar av mottagarna.

#91

Postad 11 januari 2012 - 08:01

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Lite intressant klipp från årets CES mässa

http://www.youtube.c...h?v=rMX9gb6dz8M

#92

Postad 11 januari 2012 - 11:17

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0
Om jag förstått det rätt: Om du har tillgång till att spela ett spel som streamas över nätet så går det utmärkt på primen? Finns det inte något typ Ogame eller så med just den affärsidén?

#93

Postad 11 januari 2012 - 12:29

pipari
  • pipari
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Lite att tänka på om man ska köpa denna:
GPS stöds inte längre officiellt av Asus, WIFI:n kan vara lite halvkass och en förbättrad version har redan visats upp på CES.

http://www.tomshardw...F201,14455.html

GPS och WIFI problemen beror förmodligen på att chassit är helt i aluminium och skärmar av mottagarna.


Vad jag förstått så har den inte överdrivet dålig wifi. Ska ha lika bra som den första transformern och enligt det testet jag läste är det helt godkänd mottagning.
GPS är något som jag har förståelse för att den fungerar lite halvkass. Det tar lång tid att koppla upp i vanliga fall när mobilen tar hjälp av 3G...

Något jag har reagerat på vissa tester är att "mekanismen" för att hålla skärmen verkar väldigt trög. Alltså själva gångjärnen eller vad man ska kalla det(?),

Ingen som redan fått sin prime? alla här som beställt verkar ha beställt från olika ställen i alla fall =P

#94

Postad 11 januari 2012 - 12:29

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Lite att tänka på om man ska köpa denna: GPS stöds inte längre officiellt av Asus, WIFI:n kan vara lite halvkass och en förbättrad version har redan visats upp på CES. http://www.tomshardw...F201,14455.html GPS och WIFI problemen beror förmodligen på att chassit är helt i aluminium och skärmar av mottagarna.


GPS är inte alls bra men de tester jag läst är WiFi'n helt ok, förutom några kassa ex som levererades i början till olika testsiter. GPS använder jag ändå inte så det spelar ingen roll. Vad gäller Transformer 700 så har den en riktig HD skärm, bättre GPS, bättre bluetooth och bättre frontfacing kamera men annars samma platta. Vill man vänta några månader på den och betala en dryg tusing extra så kan man ju göra det....Själv skulle jag aldrig betala så mycket för så lite.

Edit. Man tror 700'an landar på 8kSEK i Svedala. Iofs med 64G. Puh.

Redigerat av da_goon, 11 januari 2012 - 15:01.


#95

Postad 12 januari 2012 - 10:49

Hast
  • Hast
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Lite att tänka på om man ska köpa denna:
GPS stöds inte längre officiellt av Asus, WIFI:n kan vara lite halvkass och en förbättrad version har redan visats upp på CES.

Jag får säga att jag förstår verkligen inte hur Asus tänker. Med tanke på hur länge de funnits och gjort produkter kan man tycka att de borde ha mer vett än att announca sin ersättningsprodukt innan den produkten de "ersätter" finns att köpa på marknaden.

Personligen funderar jag dock fortfarande på att skaffa en Transformer Prime. Jag skippade förra transformer plattan för Asus gjorde precis samma sak då (announcade transformer prime innan det var lätt att få tag på transformer 1). I det fallet sa de dock bara lite vagt att "nästa platta med Tegra 3 kommer i oktober", sedan var det bara ett announcement som kom, och det i november.

T700 är en betydligt mindre ändring är Prime så det går förhoppningsvis snabbare att få ut den på marknaden. Jag hade nog inte förväntat mig en leverans innan sommaren dock (typ maj-juni).

Med lite tur kanske de kan göra den "dock kompatibel" med prime så man kan köpa en (billig) platta i USA och använda med ett svenskt prime tangentbord. (Om man känner sig tvungen att uppgradera.)

EDIT: GPS i Prime verkar lite undermålig. Men personligen använder jag ändå sällan GPS utan brukar bara använda WiFi lokering. Det är inte ofta jag använder min 7" platta till GPS ändå och en 10" variant lär mest användas hemma, och då vet jag vart jag är. ;-) Men om man har förhoppning att kunna använda en Transformer Prime tex i bilen för navigering så är det såklart inte bra nog.

Redigerat av Hast, 12 januari 2012 - 10:52.


#96

Postad 12 januari 2012 - 15:04

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Enligt rapporter på div forum tex xda dev och transformerforums.com så har ICS ställt till det för många användare. De två största problemen är att plattan rebootar och hänger sig tämligen frekvent och/eller det är svarta horisontella linjer som uppträder till och från. Ännu (2 dagar efter launch) finns det ingen fix för rebootandet utan folk blir uppmanade att RMA'a. Vad gäller de svarta strecken så har en rep för Asus sagt att det kommer lösas i nästa OTA. Inget datum satt. Hoppas verkligen de löser detta snabbt inför släppet i Svedala. Hur många procent som är drabbade är omöjligt att säga men det finns otaliga exempel.

#97

Postad 12 januari 2012 - 18:43

pipari
  • pipari
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Det är dumt. Hoppas de löser det snabbt (:
Asus var ju snabba med förra fixen så. Är ju ett par veckor kvar tills den kommer ut i Sverige så (:

#98

Postad 13 januari 2012 - 14:33

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Ursäkta offtopic men ni verkar så kunniga i just denna tråd så jag postar här:

Apple Ipad 2 har stora begränsningar för den mest enkla användaren, har jag märkt!
Att överföra saker och sånt är ju helt galet jobbigt tydligen.

Transformer verkar onekligen fin men jag har nu hittat ett toppenerbjudande på en finfin dator 15,6", I3 processor, 4gig ram ddr3 - 1333mhz med lång batteritid etc. för 3k.

Det finns ju så mycket att ladda ned till windows, "Vista toolbar, Windows 7 SKIN-THEME" och sånt..."
Kan man ladda ner "Notificationcenter" som apple har och windows har ju nu en likadan kopia på deras telefoner har jag läst. Vet ni om man kan ladda ner till bärbara datorn, någon liknande variant av Notiscenter där mail, facebook, påminnelse, kalender etc. samlas överskådligt och praktiskt/snyggt?

Ett sådant program Hade varit toppen då för mig! Avgjort mitt svåra val som student!

Redigerat av Unregistered1734, 13 januari 2012 - 14:33.


#99

Postad 15 januari 2012 - 10:01

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Jag använder inget sådant men jag är helt säker på att det finns för Android. Jag tror dock inte du skall köpa en tablet isf en note/ultrabook. Det är ett komplement, inte en ersättning.

#100

Postad 15 januari 2012 - 11:03

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Jag använder inget sådant men jag är helt säker på att det finns för Android. Jag tror dock inte du skall köpa en tablet isf en note/ultrabook. Det är ett komplement, inte en ersättning.


Japp, tycker detsamma. Finns program som windows är mer lämpligt för som inte finns på tablets. Det finns åandrasidan tablet- PC's, men de brukar vara en annan prisklass och inte riktigt lika slimmade.

Personligen skulle jag vilja se en JDK till android och har googlat lite, men folk som har ställt samma fråga har fått svar typ "varför skulle nån vilja ha en JDK till en android-enhet?".. Fantasilösa människor!

Nä, en PC (eller en mac?) är fortfarande ett krav förmånga, men för all del, det förändras fort och redan kanske om några månader kanske det låter helt annorlunda. OM man nu enbart vill surfa och liknande, då kan en asus transformer prime säkerligen vara ett vettigt val som "enda enhet", men oftast så kräver folk att kunna köra lite specialprogram, kanske ett visma-program för sin enskilda firma, nått matte-program för skolan eller andra specialprogram som enbart finns för windows.

Fråga bara en mac-människa om dom tycker att skaffa en mac har varit helt problemfritt... åandrasidan så brukar de flesta svälja sin stolthet och låtsas som det regnar 365 dagar om året :P Ta det gånger 2 och du har hur det skulle vara att skaffa en tab som enda enhet...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.