Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel som du precis har spelat igenom

2077 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 19 juli 2008 - 06:13

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Har nyligen spelat igenom Chrono Trigger som en del av min retro JRPG run. Grafiken håller än idag om man håller sig till en mindre skärm (såg fördjävligt ut på min 37" genom min PS2, men riktigt bra ut på min PSP). Musiken är som vanligt av hög kvalité på även gamla JRPG:er. Jag diggar animestilen de byggt in i spelet. Storymässigt är det intressant, men utan djup. Tidsresor är något jag inte provat på i spel tidigare så det var kul att se orsak och konsekvens av de handlingar man får utföra. Jag uppskattar dessutom avsaknaden av "random encounters". Tack. Mer sånt.

Kort sagt, ett roligt spel, men jag tror jag hade tyckt bättre om det om jag spelat det under SNES-tiden. Idag kan jag inte hjälpa att tycka att det är lite överskattat. Enligt rescensioner på nätet och folk på forum är det Guds gåva till gamern. Så bra är det inte.

Mitt betyg: 7/10

Någon annan som spelat igenom något som de vill berätta om?

#2

Postad 20 juli 2008 - 03:07

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0
Det senaste jag spelade igenom var Zelda: Twilight princess, till GC.
Tog mig ganska precis 50 spel-timmar, så det kändes lagom stort, lite synd bara att det mest handlar om springande fram och tillbaka.
Storyn var väl inte direkt tunnare än vanligt, samma eviga tjat om att återställa balansen, treakraften, "skuggvärlden" var dock det drygaste jag varit med om i ett Zelda-spel . Att Ganon sen också var näst intill bortplockad kändes inte speciellt kul det heller, tog bort mycket av den "äkta" antagonistupplevelsen, för mig, i ett Zelda-spel. Speciellt då de "ersatt" honom med någon mystisk 'clown' (vad hände med Agahnim?).
Grafiken var helt ok. Ljudet var mindre bra, mycken bra 'rip' från Ocarina of Time, det andra var inget att jubla för.
Det var förresten ganska mycket man kände igen från Ocarina of Time samt även a Link to the past, men ändå tillräckligt mycket nytt för att ändå vara intressant och kul.
Det var inte det bästa Zelda-spelet men serien står ändå i en klass för sig och slår, i mitt tycke, allt annat inom action-äventyrsgenren.
Var längesedan ett så långt spel lyckades hålla mig tillräckligt intresserad för att orka mig igenom hela. Kul som f*n :(

Håller nu på, i ett andra försök, att ta mig igenom Zelda: wind waker. Får se om inte båtåkandet återigen dödar mitt intresse ;)

#3

Postad 04 oktober 2008 - 11:13

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Klarade just Call of Duty 4 på Veteran. Gott! Oerhört bra singleplayer-kampanj. Ska ta och plocka de sista achievementspoängen nu bara. Men gör nog det på Casual tror jag. ;)

Betyg: 10/10

PS: Var tvungen att köpa Call of Duty 2 bara för det.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 04 oktober 2008 - 11:13.


#4

Postad 04 oktober 2008 - 11:19

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Klarade just Call of Duty 4 på Veteran. Gott! Oerhört bra singleplayer-kampanj. Ska ta och plocka de sista achievementspoängen nu bara. Men gör nog det på Casual tror jag. :D

Betyg: 10/10

PS: Var tvungen att köpa Call of Duty 2 bara för det.


Var den inte lite kort dock? Kampanjen i CoD4. Tyckte nog det själv, även om multiplayern mer än gör upp för det. ;)

Själv spelade jag senast Crysis Warhead:

Ganska kul spel, roligare och mer intensivt än sin föregångare som jag aldrig orkade spela slut. Snygg grafik och fet action. Lite som en popcornrulle man styr själv. Lite ytligt och kort, inget man minns.

7/10


Ratchet and Clank: Quest for booty

Riktigt kul spel som tar vid i gammal Ratchet anda med helgalna vapen och tockiga karaktärer. Ganska kort spel(därav priset) som inte riktigt tar storyn vidare så långt som man vill men de roliga karaktärerna gör det intressant i alla fall.

8/10

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 04 oktober 2008 - 11:22.


#5

Postad 04 oktober 2008 - 11:24

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Köpte Cod 4 här om dagen och klarade det igår. Spelet var mkt bättre än jag trodde. Hittade det för 300kr så då blev det ett köp.

Redigerat av New Player, 04 oktober 2008 - 11:25.


#6

Postad 04 oktober 2008 - 11:30

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Var den inte lite kort dock? Kampanjen i CoD4. Tyckte nog det själv, även om multiplayern mer än gör upp för det. ;)


Mja, jag spelade det på Veteran direkt så det tog mig ca tre veckor att klara spelet. Jag har säkert lagt ner ca 15 timmar på singleplayer delen. Kommer säkert lägga ner 10 timmar till om jag ska ta alla achievements också.
Hellre kort och varierande än långt och repetetivt...

*edit*
Har nu börjat samla intelligence på Recruit och har redan bränt igenom Act I. Det tog betydligt längre tid på Veteran.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 04 oktober 2008 - 23:23.


#7

Postad 04 oktober 2008 - 12:25

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
crysis warhead. helt ok spel, men alldeles för kort tycker jag nog. får mersmak till far cry 2 av det dock =)

håller på med hl2 som jag hoppas klara snart.

#8

Postad 05 oktober 2008 - 08:32

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Senaste spelet jag blev klar med var Star Wars: The Force Unleashed. Gillade spelet skarpt. Har en hel del seriösa buggar dock. Men jag är också stort Star Wars-fan och att få uppleva sin pojkdröm över att få vara super powerful med the Force spelade in en hel del. :wacko:

Nästa spel på listan är De Blob till Wii.

Redigerat av basselito, 05 oktober 2008 - 08:33.


#9

Postad 05 oktober 2008 - 08:53

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0

Senaste spelet jag blev klar med var Star Wars: The Force Unleashed. Gillade spelet skarpt. Har en hel del seriösa buggar dock. Men jag är också stort Star Wars-fan och att få uppleva sin pojkdröm över att få vara super powerful med the Force spelade in en hel del. :wacko:

Nästa spel på listan är De Blob till Wii.

Jag lirar de nu, förhoppningsvis har man en bit kvar, ruggigt bra spel.

#10

Postad 05 oktober 2008 - 19:41

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
Jaha, det va ju inte så roligt. Mindre än 2dagars spelande så klarade man Star Wars liret. Finns dock ett par miljoner småsaker man kan hitta och massa saker under banorna så jag tror man kan spela de igen.
Älskade att spela Vader i början och spelet är faktiskt ruggigt bra än om de är lite kort.

Klart en 8/10 iaf, nästan 9

#11

Postad 05 oktober 2008 - 21:05

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Har ju haft Cod 4 sen det kom ut men har bara nött på multiplayer,så jag tänkte det skulle va dags å klara singleplayer..
Jäkligt roligt var det iaf :P Synd att det var lite för kort,för när man väl hade börjat så satt man fast tills sluttexten rullade :)

#12

Postad 05 oktober 2008 - 21:16

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Har ju haft Cod 4 sen det kom ut men har bara nött på multiplayer,så jag tänkte det skulle va dags å klara singleplayer..
Jäkligt roligt var det iaf :blink: Synd att det var lite för kort,för när man väl hade börjat så satt man fast tills sluttexten rullade :P

Det går inte riktigt lika fort på Veteran.
Om du inte är riktigt grym då förstås. :)

#13

Postad 05 oktober 2008 - 22:09

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
körde på hardened,mjo har testat veteran och ja det tar nog en stund till då :)

#14

Postad 05 oktober 2008 - 22:25

D-Crawler
  • D-Crawler
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Mass Effect.
Helt klart bland de bästa spel jag kört. Mycket snyggt, härliga dialoger, fet action, bra RPG känsla och helt klart den bästa storyn EVER jag mött på i ett spel hittils. Väntar med spänning på uppföljarna :)
10/10

Timeshift.
Tvärtemot Mass Effect, möjligtvis den sämsta storyn jag någonsin sett i ett spel. Fattade inte mycket trots att jag spelade om vissa sekvenser från gång till gång för ökad förståelse.
Dock ett annorlunda koncept med bitvis rolig action och spänning.
6/10

#15

Postad 05 oktober 2008 - 22:44

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Dead Rising, total underhållning att ha ihjäl zombies :)

#16

Postad 06 oktober 2008 - 00:30

13th Marine
  • 13th Marine
  • Beroende

  • 1 103 inlägg
  • 0
Halo 3.
Spelade det nonstop sen kl 18 igår...

Höll på att ge upp på två ställen... Annars flöt de på ganska bra, bättre än båda de förra spelen.
Slutet var dock litet luddigt...

#17

Postad 06 oktober 2008 - 11:58

Unregistered1374
  • Unregistered1374
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
Pure.

Arkadracing med fyrhjulingar, gigantiska trick inkluderade.

Har inte spelat igenom hela spelet men en ganska stor del av det och jag är väldigt positivt överraskad.

Det är inte särskilt nyskapande eller så men när det är så roligt så måste jag ge det en stark 8/10.

Det skulle behövas lite fler typer av tävlingar, som det är nu så är det Race, Freestyle och Sprint vilket känns lite tunnt.

Dock måste jag säga att variationen dom ändå lyckas fixa är bra. Att dom återanvänder banor dels som race (3 varv, först i mål vinner) och freestyle (mest poäng via trick vinner, med powerups) stör inte alls. Det är även många saker som känns väl avvägda, tex när man kör freestyle och jagar poäng genom feta trick så får man en kombo mätare, om man lyckas göra ett till trick inom en viss tid efter det första så får man en x2 för båda tricken, vidare upp till x5 osv. Om man sen skulle krascha så är man av med alla poäng för hela kombon istället för bara det tricket. Det gör det intressant och man tjänar väldigt mycket på att lyckas hålla en bra kombo (kan nämnas att man tex kan vinna en trickbana med en totalpoäng på ca 250k och då kanske man har gjort en enda kombo värd 95k poäng).

Sprinteventen är korta banor med varv på ca 20 - 30sek och 5 varv totalt. Här blir det väldigt tight och som värst har jag väl vunnit med 0.04sek, så det är spännande.

Balanseringsmässigt så har dom även dragit ett genidrag. Inför varje hopp bör man preloada, vilket innebär att man drar styrspaken bakåt för att ladda och sen trycker den framåt för att trycka ifrån. Skillnaden mellan att göra det och inte göra det är ungefär att du inte kommer till landningen om du inte gör det och du kan landa i nästa hopp om du gör det. Ett måste med andra ord. Varje trick du gör ger dig en viss mängd boost som beror på hur svårt tricket är, hur länge man håller det, om man tweakar tricket och om man har gjort samma trick många gånger nyligen. Boosten kan sen användas till att öka farten eller så kan man spara upp lite för att låsa upp svårare trick som ger mer boost som belöning.

När man börjar ett race så har man bara tillgång till trick via A knappen och man gör dom mest grundläggande tricken som att stoppa fötterna över styret eller på sidan av hojen. Nästa nivå är trick via B knappen, dom tar lite längre tid men ger mycket mer boost. Fyller man upp ännu mer får man tillgång till tricken som finns på Y knappen. Nu börjar vi snacka ganska häftiga grejer, eller vad sägs om att hänga brevid din fyrhjuling i luften och springa snabbt i luften. Tricket kallas passande nog för Flintstone :)

Sen kommer dom spektakulära grejerna, om du håller din boost uppe på max och gör några feta trick så får du tillgång till dom riktiga specialarna, här snackar vi saker som att stå på sätet och spela luftgitarr eller göra trippelflippar och liknande. Underbart nog så stängs musiken av under hoppet och motorljudet försvinner, det enda som låter är ljudet som tillhör tricket (tex asiatiskt i samband med Shaolin tricket) och vindens tjutande från farten. När man sen landar så drar musiken och motorvrålet igång för fullt. Det är riktigt spännande att försöka sätta dom här grejerna i hopp där man inte är helt 100% på att man kommer hinna med dom.

Nu blev det en väldigt lång text men det känns som att det är mycket roligt i spelet, så det förtjänar det.

#18

Postad 06 oktober 2008 - 12:06

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Super Smash Bros. Brawl. Förvånansvärt stor kampanj - tog mig och en kompis sammanlagt 14 timmar att bli färdiga, och då hade vi 86% avklarat av alla grejer man kunde hitta :S

Det blev lite tradigt i längden - hade gott räckt med halva speltiden. Kommer absolut aldrig att orka mig igenom det igen.

Nu var man iaf klar med det och fick en massa grejer upplåsta :)

#19

Postad 06 oktober 2008 - 13:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Mass Effect är förra spelet jag spelade igenom. Brukar normalt tröttna halvvägs genom 99% av spelen jag spelar.

#20

Postad 06 oktober 2008 - 14:57

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Call of duty 4, var så pass j**la bra att jag kör igenom det en gång till nu på svåraste. Underbart spel!

#21

Postad 07 oktober 2008 - 00:21

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0

Call of duty 4, var så pass j**la bra att jag kör igenom det en gång till nu på svåraste. Underbart spel!


Hehehe... En del här på forumet vet ju vad jag tycker om singleplayerkampanjen i COD4. Den är bra i tanken, storyn är intressant, grafiken kanon men det faller på den värdelösa spelmekaniken som inte förbättrats ett dugg sedan COD 1. Det måste vara den sämsta utvecklingen i spelhistorien. Allt är scriptat, fienderna och ens allierade är totalt intelligensbefriade och många händelser går bara att lösa på "ett sätt". Så även om spelet faktiskt engagerar lika mycket som COD2 gjorde på sin tid (visst var det i tvåan som man stormade riksdagen i slutet eller var det ettan? Helt fantastisk scen för övrigt, man fick gåshud) känns det som om man spelar samma gamla Call of Duty som man gjort 4 gånger tidigare, finest hour inräknat.

Nåja, mitt bidrag till tråden var att jag äntligen tagit mig i kragen och spelat ut Wind Waker! Och tack och lov att jag gjorde det! Vilket spel! Jag tog den absolut kortaste vägen, samlade inte på mig några extra hjärtan, flaskor eller liknande utan gjorde vad jag behövde för att klara spelet vilket kan kännas trist, men det var nog nödvändigt för jag var ärligt talat döless på att segla. Som tur är gör den härliga "seglarmusiken" det hela uthärdligt. Spelet rekommenderas för övrigt för alla som inte spelat det ännu. Kom bara ihåg att rita upp varje region på kartan, jag missade det och det tillsammans med ett 6 månaders uppehåll sedan senaste sessionen (12 månader sedan den första) höll det på att ta kål på mig! Men jag klarade mig och det kommer även du att göra! :D

#22

Postad 07 oktober 2008 - 00:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 0

Nåja, mitt bidrag till tråden var att jag äntligen tagit mig i kragen och spelat ut Wind Waker! Och tack och lov att jag gjorde det! Vilket spel! Jag tog den absolut kortaste vägen, samlade inte på mig några extra hjärtan, flaskor eller liknande utan gjorde vad jag behövde för att klara spelet vilket kan kännas trist, men det var nog nödvändigt för jag var ärligt talat döless på att segla. Som tur är gör den härliga "seglarmusiken" det hela uthärdligt. Spelet rekommenderas för övrigt för alla som inte spelat det ännu. Kom bara ihåg att rita upp varje region på kartan, jag missade det och det tillsammans med ett 6 månaders uppehåll sedan senaste sessionen (12 månader sedan den första) höll det på att ta kål på mig! Men jag klarade mig och det kommer även du att göra! :D

*snyft*

Kommer ihåg när jag hade köpt mitt första plastsystem och satte mig med WindWaker och seglade omkring med basen högt som f-n. Musiken - aahh. Klassiskt. Ett av de absolut bästa spelsoundtracken genom tiderna.

Rita upp varje region på kartan? Kunde man rita i det också (som i Phantom Hourglass alltså)?


Annars har jag precis varvat DMC4. Blev besviken på sistabossen. Trodde inte det var sant när han föll så enkelt och dessutom var ÅTERIGEN en rehash. Men storyn och mellansekvenserna i spelet är underbar. Stark trea av fem.

#23

Postad 07 oktober 2008 - 06:32

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Hehehe... En del här på forumet vet ju vad jag tycker om singleplayerkampanjen i COD4. Den är bra i tanken, storyn är intressant, grafiken kanon men det faller på den värdelösa spelmekaniken som inte förbättrats ett dugg sedan COD 1. Det måste vara den sämsta utvecklingen i spelhistorien. Allt är scriptat, fienderna och ens allierade är totalt intelligensbefriade och många händelser går bara att lösa på "ett sätt". Så även om spelet faktiskt engagerar lika mycket som COD2 gjorde på sin tid (visst var det i tvåan som man stormade riksdagen i slutet eller var det ettan? Helt fantastisk scen för övrigt, man fick gåshud) känns det som om man spelar samma gamla Call of Duty som man gjort 4 gånger tidigare, finest hour inräknat.


Okej, dock så har jag inte ens provspelat något annat COD-spel så det är nog sant det du säger. :D

#24

Postad 07 oktober 2008 - 08:01

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Mina 2 senast avklarade spel är COD4 och Battlefield BC, båda till 360. Tycker faktiskt att BF:BC hade ett bättre gameplay än COD4, inget av spelen är ju särskilt realistiska. Cod 4 hade sina magiska stunder på sniper banan där man skulle smyga sig fram, ruskigt spännande hela tiden. Om COD4 hade varit så hela spelet igenom så hade det blivit världens bästa spel, den banan är en klar 10 poängare. BF:BC var jämnbra rakt igenom, inga toppar eller dalar, helikopterbanan var dock klart häftigast.
Jag kan rekommendera båda spelen, dom har sina fördelar och nackdelar helt klart, men båda är mycket bra spel. Ser verkligen fram mot COD5 nu i höst, speciellt multiplayer delen.

Battlefield BC = 8+
COD 4 = 9-

#25

Postad 07 oktober 2008 - 19:56

Unregistered5010fa50
  • Unregistered5010fa50
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Senaste spelet jag klarade ut var Army Of Two.

Spelet i sig var riktigt najs, grafiken var grym och upplägget helt klart något att ha. Dock tyckte jag det var alldeles för kort. Verkar inte heller vara något populärt spel online, testade en gång och sökte efter någon att lira med men hittade ingen på 5 minuter. :/ aja.. Jag kommer ju att sälja det vidare. Inget jag planerade att behålla.

#26

Postad 07 oktober 2008 - 21:07

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0
Mega Man 9. fruktansvärt skoj för endast 100 lappen.. kul me vamöjligheterna efter man klarat av själva spelet. gör att det varar lite längre. speedrun's e ju väldans kul speciellt om man har någon bekant å rejsa me =)

#27

Postad 07 oktober 2008 - 23:06

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0

*snyft*

Kommer ihåg när jag hade köpt mitt första plastsystem och satte mig med WindWaker och seglade omkring med basen högt som f-n. Musiken - aahh. Klassiskt. Ett av de absolut bästa spelsoundtracken genom tiderna.

Rita upp varje region på kartan? Kunde man rita i det också (som i Phantom Hourglass alltså)?


Håller med dig Zoiler om soundtracket. Mycket "ny" musik också jämfört med t.ex TP som hade ganska många gamla teman, inte för att de var dåliga eller så men med WW lyckades de ju förutom att göra ett till stor del nytt soundtrack dessutom göra ett otroligt bra!

Ah, jag var kanske lite vag i vad jag menade där med kartan. Det jag menade var att det är viktigt att
Spoiler
. Jag hoppas för övrigt att man kan rita med Wiimoten i nästa Zeldaäventyr!

#28

Postad 11 oktober 2008 - 19:49

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Splinter Cell - Double Agent
Överaskande bra. Det här är mitt andra "Tom Clancy"-spel och det första (Rainbow Six Vegas) var också överraskande bra. Det hade inte mycket till story dock och Double Agent följer i samma fotspår. Det finns en underbar spelmekanik och spännande missions. Hade storyn varit lika genomarbetad som allting annat så hade det här varit en klockren tia i min bok. Det känns som en missad möjlighet, det finns så mycket potential för karaktärerna i spelet och ibland känns det som om det från början var tänkt att storyn skulle få ett större utrymme, men någonstans på vägen prioriterades det bort (ungefär på samma sätt som i Gears of War). Hursomhelst, jag ser fram emot uppföljaren.

Betyg: 8/10

*edit*
Nu när jag tänker efter. Metal Gear Solid har att lära av Splinter Cell och vice versa.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 11 oktober 2008 - 23:50.


#29

Postad 12 oktober 2008 - 07:55

perl11
  • perl11
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
guitar hero aerosmith.

Det helt klart sämsta spelet i serien i mitt tycke. Nu är det iaf avklarat och inbytt i väntan på LBP =)
spelet i sig får 5/10 då det saknas så mycket i detta spel. coop? bra låtar? bra covers? nej... ge mig GH4!


Lånade army of two och spelade igenom, tycker det hela var mycket underhållande då man var två spelare. Tyvärr lite kort och i vissa fall mycket upprepningar. Men storyn i sig är så urusel och amerikansk att man sitter o garvar genom mellansekvenserna iaf =)

med lite bättre story och fler och mer varierande banor kommer jag nog kunna tänka mig att köpa army of three?

betyg blir iaf 7/10

#30

Postad 13 oktober 2008 - 12:32

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Blev igår ca kl 02:10 klar med att ha spelat igenom Crysis Warhead på svåraste och näst svåraste och det är ett bra spel, även om det inte nåt upp till första spelets alla kvaliteter, det e något som fattas känns det som, men det blir godkänt från mig i alla fall och nu har man nya roliga banor att springa runt på och nya vapen att leka med :)

#31

Postad 14 oktober 2008 - 08:30

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Blev klar med De Blob till Wii igår kväll. Verkligen ett underhållande spel. Det är väldigt mycket samma sak igen och igen när det kommer till gameplay men det är inte något som jag tycker drar ner något. Det är verkligen ett "grinding" spel.

4/5

Redigerat av basselito, 14 oktober 2008 - 08:30.


#32

Postad 14 oktober 2008 - 13:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 0
Dragon Quest 4, topp 5 bästa spelet jag spelat till DS. Tog runt 27-28 timmar så nu har jag spelat typ 90-100 timmar RPG totalt på de senaste 4 DS-RPG:na. Och mixat in Trauma Center 2 emellan.

#33

Postad 14 oktober 2008 - 17:29

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
half life 2. fantastiskt bra spel. får se till att införskaffa ep1 och 2 nu =).

#34

Postad 14 oktober 2008 - 22:19

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Mass Effect
Spelade igenom som Renegade för ett par veckor sedan. Ett bra spel, men jäklar vad många brister det har. Det skriker linjärt, har tråkiga side quests (alla som utspelar sig på en planet där man ska köra månbil tills man kommer till en bas och ska in och skjuta), platt spelkontroll och tråkiga PCs.

Dock en grym story, vackra miljöer och en grym skurk i
Spoiler

Ett riktigt bra men bristfällig spel som håller mer på sin atmosfär och story än något annat.

Betyg: 7 / 10

#35

Postad 19 oktober 2008 - 22:39

andrus
  • andrus
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0

half life 2. fantastiskt bra spel. får se till att införskaffa ep1 och 2 nu =).


Jag spelade precis igenom half-life 1 :unsure: riktigt grymt spel, hade nästan glömt hur bra det var! Blev lite besviken dock, mitt gamla half-life fungerade inte så jag var tvungen att köpa ett nytt (anthology) och där hade de bytat ut marinsen med kamoudräkt och baskrar mot gröna robotliknande gubbar med bara ett öga :D, det går inte heller längre att slå ihjäl folk med kofoten så att inälvorna flyger iväg! ;) Någon som vet hur man kan ändra tillbaka till det klassiska läget? Borde ju finnas en patch eller nått som fixar till det...

Så tillbaka till spelet! Ni vet ju alla hur fantastiskt det är! Var banbrytande när det kom och förändrade hela fps-genren. Är fortfarande enligt min mening innovativt, har aldrig upplevt ett annat spel med en så helgjuten story! Hade verkligen sett fram emot en film baserad på spelet :P hade blivit som resident evil fast bättre!!

Nu blir det till att sätta sig och spela igenom blue-shift och opposing force också (har aldrig spelat dem tidigare, så får passa på när de ändå ingick i anthology!). Sen blir det till att spela igenom half-life 2 och dess expansioner! :)

...behöver jag förresten säga att spelet får 10/10 från mig?! :unsure:

/mvh andrus

#36

Postad 19 oktober 2008 - 23:33

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
borde kanske införskaffa det med. fast jag minns inget om att man kunde slå ihjäl dom så att inälvorna flög =S
och jag har inte heller klarat blue-shift och opposing force. men för 99kr är jag villig att göra det :)

#37

Postad 19 oktober 2008 - 23:36

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0
Lirar fortfarande call of duty 4. inte spelat nått annat sen jag köpte det för ett år sedan. hehe

#38

Postad 19 oktober 2008 - 23:55

andrus
  • andrus
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0

borde kanske införskaffa det med. fast jag minns inget om att man kunde slå ihjäl dom så att inälvorna flög =S
och jag har inte heller klarat blue-shift och opposing force. men för 99kr är jag villig att göra det :P


Hehe! Njae.. inälvorvna flög ju inte när man slog ihjäl dom, men man kunde slå på liken som blev kvar efteråt tills de "splashades" och det kom ut inälvor! :D Numera försvinner bara liken om de dör i en explosion alternativt att de ligger kvar men att man inte kan slå på dem om de dör av vanlig ammunition..

Mm, 99 kr på ginza tyckte jag var ett riktigt fynd! :)

/mvh andrus

#39

Postad 25 oktober 2008 - 17:30

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0
super mario sunshine. ja förväntingarna va inte alltför höga när ja började med det här spelet, speciellt när man spelade igenom mario galaxy för ett ½ år sen 2 gånger. Ja så man har ju en ribba å den var nog rätt hög. Dock tyckte ja spelet började väldigt trevligt, mkt nytt å inte det vanliga mario stuket. Banorna utan fludd var extra roliga då de påminde om den gamla goa mario tiden & att dem ofta var lite svårare. en 6 eller möjligtvis en 7 på en skala av 10 skulle det få.. kameran var ju ingen höjdare precis & att dem använde bowser & peach m.m med röster tyckte inte ja var särskilt imponerande, de ska dem nog låta bli precis som i galaxy =)

#40

Postad 25 oktober 2008 - 19:46

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Alundra.

Nästan lika bra nu som för 10 år sen när jag spelade det första gången.

Skönt med lite gamla spel från den tiden då dom visste hur spel skulle vara.

#41

Postad 27 oktober 2008 - 22:14

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Call of Duty 2
En mycket trevlig överaskning. Jag trodde att det skulle se daterat och trött ut, men det visade sig vara nästan lika trevligt att titta på som Call of Duty 4. Spelet håller dock inte samma höga nivå rakt igenom som i COD4. När det är bra är det nästan lika bra (vilket är ett väldigt gott betyg), men när det är dåligt är det bara OK.

Spelet är uppdelat i fyra kampanjer där man får följa en soldat från Soviet, England och i den sista kampanjen Amerika. Generellt sett tycker jag att sovietkampanjen är OK, den engelska kampanjen är bra och den sista är mycket bra. Hade hela spelet hållit den nivån som är när det är som bäst hade det här spelet varit en 8 av 10, men så är det tyvärr inte, men det är fortfarande ett bra spel.

Betyg: 7 / 10

#42

Postad 31 oktober 2008 - 14:56

ljud
  • ljud
  • Forumräv

  • 847 inlägg
  • 0
Körde nyligen igenom Dark Sector, men orkade sista bossen, för lat helt enkelt. Spelet är en total-rip av RE4 och GoW. Dock är det helt själlöst, vilket inte orginalen är. På ett ställe är det lite Halo 3 känsla, med fordon och större vidder osv. Det kanske pga själlösheten som man inte ens orka klara slutbossen. Eller så är det för att jag är sopig :rolleyes:

6/10

Förresten; är det inte lite tragiskt att vi förmodligen kommer få vänta mer än 10 år innan ett spel lika bra som HL2 dyker upp igen, om det någonsin gör det?

Redigerat av ljud, 31 oktober 2008 - 14:59.


#43

Postad 31 oktober 2008 - 15:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 0

Körde nyligen igenom Dark Sector, men orkade sista bossen, för lat helt enkelt. Spelet är en total-rip av RE4 och GoW. Dock är det helt själlöst, vilket inte orginalen är. På ett ställe är det lite Halo 3 känsla, med fordon och större vidder osv. Det kanske pga själlösheten som man inte ens orka klara slutbossen. Eller så är det för att jag är sopig :rolleyes:

6/10

Hah, håller med helt och hållet. Snacka om Gears ripoff fast själlöst. Skulle också ge det en 6:a.

Fast jag klarade slutbossen :D

Han är faktiskt väldigt simpel:
Spoiler


#44

Postad 31 oktober 2008 - 22:18

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Klarade Gear of War för 2 helger sen, körde co-op skit kul var det länktar efter 2an så ska syrrans sambo och jag ha en lirar kväll.

#45

Postad 04 november 2008 - 21:01

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Ace Combat 6
Spelade just igenom det på Normal. Det enda (flyg) spelet som kommer i närheten av det här är Tie Fighter när det gäller känsla och den jämförelsen är gjord på vad jag minns om spelet (idag kanske det inte är lika imponerande). Det är helt fantastiskt hur man har lyckats fångan känslan av att svischa genom luften i sitt stridsflygplan. Musiken, ljudeffekterna och grafiken håller toppklass. Det enda jag kan klaga på är att det är lite för kort (hade gärna sett minst dubbelt så många uppdrag) och storyn kunde gärna fått involvera spelkaraktären. Nu kan jag i och för sig dryga ut spelupplevelsen genom att öka på svårighetsgraden och på så vis uppleva uppdragen igen med nya utmaningar (uppdragen ser olika ut beroende på svårighetsgrad) eller spela online och på så vis ge mig själv tillräckligt många speltimmar. Nu ska jag börja om på Hard...

Betyg: 8 / 10

#46

Postad 04 november 2008 - 22:05

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Fable 2

Inget spel för den som söker utmaningar. Vackert och sagolikt som saknar helt mörka toner. RPG med extra allt där man faktiskt bör lägga tid på sidouppdrag då de håller samma nivå som huvuduppdraget. Lever såklart inte upp till hypen som Mr. Peter Överdrivet tjatar upp men motsvarar vad man ser på bilder o trailers. Tog mig ca 16h att köra igenom 90% av spelet.

Ger det 8/10

#47

Postad 05 november 2008 - 14:26

ljud
  • ljud
  • Forumräv

  • 847 inlägg
  • 0

Hah, håller med helt och hållet. Snacka om Gears ripoff fast själlöst. Skulle också ge det en 6:a.

Fast jag klarade slutbossen :P

Han är faktiskt väldigt simpel:

Spoiler

Tack för tipset Zoiler!

#48

Postad 05 november 2008 - 16:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 0

Tack för tipset Zoiler!

Fixade du honom?

#49

Postad 06 november 2008 - 18:56

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
SLutspelat på ett tag nu, RROD på Xboxen ;(

#50

Postad 06 november 2008 - 18:59

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

SLutspelat på ett tag nu, RROD på Xboxen ;(


Usch då, med lite tur får du en ny med tystare komponenter. Iofs kanske det inte spelar någon roll längre nu när uppdateringen är på väg och man kommer att kunna installera spelet på HD:n.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.