Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#3601

Postad 17 december 2020 - 21:33

adbjma
  • adbjma
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Byt ut HDMI-sladden


Sladden fungerade dagen innan android uppdateringen och flera har samma problem så sladden känns som en låg-oddsare

#3602

Postad 17 december 2020 - 22:11

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Sladden fungerade dagen innan android uppdateringen och flera har samma problem så sladden känns som en låg-oddsare

Har du inte rört sladden sedan det senast fungerade bra, kan du avskriva sladden, de ändrar ju liksom inte egenskaper som dämpning och bandbredd från en dag till en annan. 



#3603

Postad 18 december 2020 - 08:46

pebjn
  • pebjn
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Enligt tidigare förklaring från Niklas är det meningen att det ska vara så. Tanken är att man kanske vill använda TV:n till annan programkälla.

Om du däremot stänger av TV:n först tar den med sig boxen och allt blir avstängt.

 

Ok, tack för svar. Det hade ju varit "smutt" om man själv kunde valt hur det skulle vara genom ett val under inställningar.

Kanske ett förbättringsförslag Niklas?



#3604

Postad 18 december 2020 - 13:39

holland896
  • holland896
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hittar inte text-tv längre på SVT, har den bytt plats?

Sedan var det pcm ljud på SVT istället för dd, har samma inställning som tidigare, flerkanalsljud och engelska

#3605

Postad 18 december 2020 - 15:15

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hittar inte text-tv längre på SVT, har den bytt plats?

Sedan var det pcm ljud på SVT istället för dd, har samma inställning som tidigare, flerkanalsljud och engelska

Hej

Låter som boxen ställt om sig till internet. Gå in på Meny / Inställningar / Satellit / Automatisk ingenkänning

Tryck sedan OK på den kanal du vill se text-tv på och pila ner till ikonen "Text-TV" och tryck OK

Mvh

Niklas



#3606

Postad 18 december 2020 - 16:07

holland896
  • holland896
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 1
Jo det händer att armen på parabolen flyttar sig. Men förut fick jag meddelande om att kolla parabolinställningar, men nu så går den automatiskt tillbaka internet?

Finns det någon indikering om man ser via satellit eller internet?

#3607

Postad 18 december 2020 - 16:57

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Jo det händer att armen på parabolen flyttar sig. Men förut fick jag meddelande om att kolla parabolinställningar, men nu så går den automatiskt tillbaka internet?

Finns det någon indikering om man ser via satellit eller internet?

Hej

Om boxen är på internet så har man en jordglob uppe i högra hörnet.

Mvh

Niklas



#3608

Postad 18 december 2020 - 18:16

Krickab
  • Krickab
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 1
2 kvällar I rad nu som jag inte kan sätta igång boxen med fjärrkontrollen, får rycka kabeln o sätta igång den igen. Känns inte så bra att göra detta med tanke på hårddisken.

#3609

Postad 18 december 2020 - 18:19

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Måste man vara inloggad på Google?
Får ständiga uppmaningar på att logga in.
Bytte lösenord för några dagar sedan och boxen tar inte det nya lösenordet. Har aldrig använt Google apparna på denna skitbox.

#3610

Postad 18 december 2020 - 18:29

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Måste man vara inloggad på Google?
Får ständiga uppmaningar på att logga in.
Bytte lösenord för några dagar sedan och boxen tar inte det nya lösenordet. Har aldrig använt Google apparna på denna skitbox.

Hej

Har du skrivit in det nya lösenordet när du får upp rutan om att verifiera dig? 
Om det är så att du har gjort det och meddelandet kommer upp var 30:e minut så kan du prova följande

Meny / Inställningar / Appar / Visa alla appar / Visa systemappar 

Rensa sedan data på Google appen och Google playtjänst

Vi har varit i kontakt med Google om detta och det kommer komma en fix under januari. Men skulle det fortfarande vara problem hör av dig via PM så ska vi se om vi kan lösa det på något sätt. Skulle du ha problem att navigera till "nästa" prova tryck pil upp/ner några ggr så går det att navigera vidare.

Mvh
Niklas


Ok, tack för svar. Det hade ju varit "smutt" om man själv kunde valt hur det skulle vara genom ett val under inställningar.

Kanske ett förbättringsförslag Niklas?

Hej

Ska kolla upp status på detta, men kommer tyvärr inte hinna det förrän jag är tillbaka 4 januari.

Mvh
Niklas



#3611

Postad 18 december 2020 - 22:32

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

uppdaterad till pie

 

kraschat  under uppspelning av  inspelat program

ända ut till dom färggranna 4 figurerna !

 

mycket snabbare på att ta bort program nu

 

fortfarande så är förvalet för uppspelning sista avsnitt som är förvalt

INTE det första (I alla fall jag börjar inte läsa en bok från sista kapitlet)

 

Sven Åke



#3612

Postad 19 december 2020 - 20:58

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 1
I morse gick det inte att starta boxen med fjärrkontrollen. Fick dra sladden och därefter startade boxen. Och sen dog den igen innan den kommit igång. Mycket märkligt. Har aldrig hänt tidigare.

#3613

Postad 19 december 2020 - 22:59

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

I morse gick det inte att starta boxen med fjärrkontrollen. Fick dra sladden och därefter startade boxen. Och sen dog den igen innan den kommit igång. Mycket märkligt. Har aldrig hänt tidigare.

Hej

Håll inne google-knappen och siffran 9 så ska det fungera sen.

Mvh

Niklas



#3614

Postad 19 december 2020 - 23:31

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Hej

Håll inne google-knappen och siffran 9 så ska det fungera sen.

Mvh
Niklas

Ok, får testa det om det händer igen. Tack för tipset.

#3615

Postad 20 december 2020 - 02:32

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Er det noen fix på gang vedrørende pixelering av harddisk avspilling?

#3616

Postad 20 december 2020 - 12:57

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Två plötsliga omstarter av PO-boxen under uppspelning av inspelat material idag fram till lunch.

 

Följer samma mönster, plötslig omstart av boxen, Android-loggan, sedan CD-loggan, sedan bild från den TV-kanal jag tittade på när jag valde att se inspelningen. Men sedan kommer det verkligt märkliga. Efter att ha sett på den omstartade boxens TV-bild i ca 20 sekunder, gör boxen ytterligare en omstart, en varmstart med CD-loggan IGEN. Innan boxen funkar som vanligt igen.

 

Jag har sett detta totalt 4-5 ggr sedan uppgraderingen till Android 9 och aldrig före den uppgraderingen.


Redigerat av Nisken, 20 december 2020 - 12:59.


#3617

Postad 20 december 2020 - 14:02

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Ett gammalt irriterande problem:

 

När man valt TV-guide och där valt t.ex. kanal 1 (med att trycka siffran 1) så ställer sig markören på den kanalen efter ett tag.

 

Trycker man då på ringens nederkant, den runt OK-knappen, så hoppar markören som den ska till kanal 2. Men...när den gör det hoppar hela programtablån, så att man blir helt "åksjuk". Den fortsätter att göra så varje gång man trycker på ringens nederkant.

 

Workaround är att trycka på ringens överkant EN gång, därefter fungerar både nedåt och uppåt normalt.

 

Problemet har funnits åtminstone ett år. Hopades att Android 9 uppdateringen skulle ha fixat detta, men icke....


Redigerat av Nisken, 20 december 2020 - 14:03.


#3618

Postad 20 december 2020 - 19:36

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 1
Hej

Har varit CD kund sedan 2004 med kort avbrott då de tjafsade med discovery.
Nu efter senaste uppdateringen till skitboxen OnePlace är det nästan värre än innan uppdateringen.
Allt fler omstarter som boxen gör mitt i programmen.
Boxen fryser i menyer och enda som hjälper är att göra den strömlös.
Spelar inte in fast man programmerat timern (missar inspelningar).
Långsamma byten emellan kanaler.
Sedan hjälper det inte att ringa teknisk support då de behandlar oss kunder som idioter.

Men nu har jag kommit på hur alla problemen kan lösas !

Ringer i morgon och säger upp abonnemanget efter ca.17 år som kund med allt sämre hårdvara och allt högre pris på abonnemang.

Redigerat av Unregistered420cb7ee, 20 december 2020 - 19:37.


#3619

Postad 21 december 2020 - 07:08

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Jag har ju, liksom de flesta skulle jag tro, boxen ansluten till internet och till hemmets nätverk. Då jag har letat men inte hittat någon möjlighet att från t.ex. mobilen eller en dator i huset titta på innehåll från boxen så ställer jag frågan här. Går det på något sätt t.ex. i Canal digital-appen att "streama" inspelat material från Oneplace till exempelvis en mobil eller annan dator på samma nätverk? Om inte, är detta något som kommer? Vi är ju faktiskt snart framme vid 2021 så att hänga med lite i den tekniska utvecklingen vore kanske inte för mycket begärt. :)



#3620

Postad 21 december 2020 - 14:14

bengtfalke
  • bengtfalke
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Sedan boxen uppdaterades i förra veckan har jag fått ett nytt felmeddelande ett antal gånger.

"Satelitsignalen har tappats" Då går jag in på parabolinställningar och gör Automatisk igenkänning.

Första gången ger resultatet bara en kolumn med ett användarband och dålig signalstyrka. Upprepar jag Automatisk igenkänning ser allt åter ut som det ska med 4 kolumner och bra signalstyurka och kvalitet. Detta upprepas flera gånger per dag och ser för mig ut som en bugg eftersom inget egentlig förändras i den fysiska värden och det uppstod efter den senaset uppdateringen till Android 9.


Redigerat av bengtfalke, 21 december 2020 - 16:53.


#3621

Postad 22 december 2020 - 10:33

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Sedan boxen uppdaterades i förra veckan har jag fått ett nytt felmeddelande ett antal gånger.

"Satelitsignalen har tappats" Då går jag in på parabolinställningar och gör Automatisk igenkänning.

Första gången ger resultatet bara en kolumn med ett användarband och dålig signalstyrka. Upprepar jag Automatisk igenkänning ser allt åter ut som det ska med 4 kolumner och bra signalstyurka och kvalitet. Detta upprepas flera gånger per dag och ser för mig ut som en bugg eftersom inget egentlig förändras i den fysiska värden och det uppstod efter den senaset uppdateringen till Android 9.

Hej

Om du går in under satellit, vad har du för signalkvalitet?

Mvh

Niklas


Er det noen fix på gang vedrørende pixelering av harddisk avspilling?

Hej

Ja det kommer att komma i kommande uppdateringar. Kommer ha mer info om status kring detta under första halvan av januari.

Mvh

Niklas



#3622

Postad 22 december 2020 - 12:12

bengtfalke
  • bengtfalke
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Hej

Om du går in under satellit, vad har du för signalkvalitet?

Mvh

Niklas


Hej

Ja det kommer att komma i kommande uppdateringar. Kommer ha mer info om status kring detta under första halvan av januari.

Mvh

Niklas

Signalkvalitet: 13,60 dB

Styrka: -26,89 dBm



#3623

Postad 22 december 2020 - 23:00

Unregistered0acedd93
  • Unregistered0acedd93
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 1
Man undrar naturligtvis när det tar slut, eller Om det någonsin tar slut. Den där spontana reklamen (ni vet grå skärm med Canal Digitals logga) är nu lika väntad som speedy casion. Är bunden till sommaren,men påtalar man för kundtjänst att jag betalar för en tjänst ni inte kan leverera=kontraktsbrott
Då blir man hänvisad till att göra en AR-anmälan. På fråga om kompensation för strulet, nä det kommer aldrig att ske.
Blir det fel, ska man försöka göra rätt på nått sätt.

#3624

Postad 23 december 2020 - 16:42

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0

Förutom det pipandet ljudet vid kanalbyte har boxen börjat krångla med ljudet. Nu har det vid flera tillfällen inträffat att ljudet försvinner vid kanalbyte. Efter omstart fungerar det men efter en stund vid kanalbyte så är det samma problem. Om inte Canal Digital byter ut boxen kostnadsfritt mot en som fungerar  kommer jag att säga upp avtalet. Det känns tråkigt eftersom Canal Digital har ett bra programutbud.


Redigerat av hanse1, 23 december 2020 - 16:46.


#3625

Postad 23 december 2020 - 16:49

kallec
  • kallec
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Vid start är jag allt som oftast helt utan ljud. En omstart fixar problemet. Pixellering vid inspelningar kommer och går. Korta sekvenser av helt svart skärm kommer då och då oftast rätt snabbt efter start av boxen. 5.1 ljud verkar lynnigt men svårt att avgöra eftersom det ju är sändningsberoende. 



#3626

Postad 24 december 2020 - 12:08

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Man undrar naturligtvis när det tar slut, eller Om det någonsin tar slut. Den där spontana reklamen (ni vet grå skärm med Canal Digitals logga) är nu lika väntad som speedy casion. Är bunden till sommaren,men påtalar man för kundtjänst att jag betalar för en tjänst ni inte kan leverera=kontraktsbrott
Då blir man hänvisad till att göra en AR-anmälan. På fråga om kompensation för strulet, nä det kommer aldrig att ske.
Blir det fel, ska man försöka göra rätt på nått sätt.


Så klart de säger. De vet ju att beslutet hos ARN tar månader. Under tiden snor CD oss på mer pengar.
Det är ju deras huvudstrategi numera.
Inte att leverera bra och fungerande tv.

#3627

Postad 24 december 2020 - 12:14

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 1
Sedan senaste uppdateringen:
*Ständiga mosaik fel i sändningen och inspelningar
*Boxen tappar kontakten med fjärrkontrollen upprepade gånger varje dag och enda chansen att få tillbaka den är att dra ur sladden för boxen och starta om.
* Enormt segt att byta kanal
* Återkommande omstarter som boxen gör mitt i programmet med lång uppstart och missat program i flera minuuter.

En gruppanmälan till ARN är nog på sin plats !

Redigerat av Unregistered420cb7ee, 24 december 2020 - 12:14.


#3628

Postad 24 december 2020 - 12:19

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Man undrar naturligtvis när det tar slut, eller Om det någonsin tar slut. Den där spontana reklamen (ni vet grå skärm med Canal Digitals logga) är nu lika väntad som speedy casion. Är bunden till sommaren,men påtalar man för kundtjänst att jag betalar för en tjänst ni inte kan leverera=kontraktsbrott
Då blir man hänvisad till att göra en AR-anmälan. På fråga om kompensation för strulet, nä det kommer aldrig att ske.
Blir det fel, ska man försöka göra rätt på nått sätt.

”Göra rätt på nåt sätt”
Typiskt IDIOTSVAR från IDIOTERNA på CD.
De har ju försökt med att ”göra rätt på nåt sätt” i flera år,och vad har de åstakommit ????
Ju, de har lurat pengar från oss kunder och boxen blir allt sämre då dessa gamla ”Elektrolux” dammsugarförsäljarna har skrattat oss rakt upp i ansikte !

Redigerat av Unregistered420cb7ee, 24 december 2020 - 12:20.


#3629

Postad 24 december 2020 - 12:33

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 2
Man är inte tvingad till att köpa av CD, man har även en reklamationsrätt om produkt eller tjänst inte fungerar. Om tex. inte hårdvara/mjukvara fungerar tillfredsställande så har man rätt att reklamera.

Om man ansett att man ”under flera år” erhållit en undermålig produkt/tjänst och inte reklamerar så undrar jag vem som är ”idioten”.

#3630

Postad 24 december 2020 - 12:47

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

God jul på er

 

Ja då krascha den igen under uppspelning av inspelat,  ända ut till dom 4 färgglada !

programmet försvann det med

 

Hur går det med serie inspelningarna och döv tolkningen ?

jag fick ta bort senas idag!

 

Sven Åke



#3631

Postad 24 december 2020 - 12:52

Göken99
  • Göken99
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0

Man är inte tvingad till att köpa av CD, man har även en reklamationsrätt om produkt eller tjänst inte fungerar. Om tex. inte hårdvara/mjukvara fungerar tillfredsställande så har man rätt att reklamera.

Om man ansett att man ”under flera år” erhållit en undermålig produkt/tjänst och inte reklamerar så undrar jag vem som är ”idioten”.

Precis! Man undrar ju vem som är idioten... :rolleyes:

Själva sakfrågan är en sak, men oavsett vad jag köpt för produkt och det strular så:

1. gör en reklamationsanmälan med bra underbyggt faktaunderlag.

2.godtar dom inte det kontakta ARN. Canal Digital följer dessutom alltid ARN:s bedömning.

 

En sak vet jag med säkerhet... De som skriker på tex forum på detta sätt att man ska kontakta ARN efter alla år den produkt man köpt som inte fungerar kommer ALDRIG att göra det.... ^_^ Avsaknad av handlingskraft är är ett säkert kännetecken hos dessa!  B)

OBS! Detta är inte ett inlägg som vill ta något från de som lyfter sina problem, som one-place bevisligen har, det är en helt annan femma, förstår frustationen, men är imponerad av CD-Niklas tålmodiga sakliga svar trots att han inte direkt har det lättaste jobbet.. :D



#3632

Postad 24 december 2020 - 14:56

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 937 inlägg
  • 0
Men varför byter ni inte bara box ? Dom kommer aldrig lösa skiten . Köp en Vu+ ( + en Apple TV för appar mm) En lösning som funkar ”felfritt”...

#3633

Postad 24 december 2020 - 15:42

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

3år med den boxen kan göra vem som helst till idiot :P

 

Jag skrev redan för närmare 1½ år sedan att det bästa man kan göra är att slänga skiten på tippen.  Finns inget som är i närheten så uselt som One Place.

Hålla på att testa något för att ett företag fatalt misslyckats är definitivt inget jag signat upp för.  Jag fick tillbaka pengarna jag lagt ut och även via telefon med Niklas att "den kommer fungera med nästa uppdatering"  jo tjena :P

 

Har 2st Vu+ boxar hemma (mer kända som "fulboxar" enligt CD kundtjänst) där den ena är uppe i över året utan omstart. Kanalbyten tar typ 0.5s. Helt bekymmersfritt Tv tittande.

 

Rensa cache och starta om eller vänta en halv evighet på ett kanalbyte, det klarar vi oss utan.



#3634

Postad 25 december 2020 - 12:38

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

 

Har 2st Vu+ boxar

Ja dom fungerar hur bra som helst på dom kanaler som INTE är låsta (parade)

till ex Viasat med flera

 

Sven Åke



#3635

Postad 25 december 2020 - 12:59

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Ja dom fungerar hur bra som helst på dom kanaler som INTE är låsta (parade)

till ex Viasat med flera

 

Sven Åke

Va?

Med CA modul ser jag det jag betalar för.



#3636

Postad 25 december 2020 - 21:07

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

 

Va?

Med CA modul ser jag det jag betalar för.

men du kan BARA se en kanal och inte spela in någon annan som är låst

eller har man fått det att fungera nu ?

 

Sven Åke



#3637

Postad 26 december 2020 - 09:09

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Har inte provat detta. Jag ser i princip bara live sport på tv och spelar mycket sällan in något.



#3638

Postad 26 december 2020 - 22:23

Bertilis
  • Bertilis
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 1

3år med den boxen kan göra vem som helst till idiot :P

 

Jag skrev redan för närmare 1½ år sedan att det bästa man kan göra är att slänga skiten på tippen.  Finns inget som är i närheten så uselt som One Place.

Hålla på att testa något för att ett företag fatalt misslyckats är definitivt inget jag signat upp för.  Jag fick tillbaka pengarna jag lagt ut och även via telefon med Niklas att "den kommer fungera med nästa uppdatering"  jo tjena :P

 

Har 2st Vu+ boxar hemma (mer kända som "fulboxar" enligt CD kundtjänst) där den ena är uppe i över året utan omstart. Kanalbyten tar typ 0.5s. Helt bekymmersfritt Tv tittande.

 

Rensa cache och starta om eller vänta en halv evighet på ett kanalbyte, det klarar vi oss utan.

Ja herregud så illa det är.
Signade upp en förlängning nu på Black Friday och fick hem den "nya" boxen.
Har sedan tidigare deras HD-Box Smart, inte perfekt men gör det den lovar ändå. Jag tänkte att så illa som det beskrivs på nätet kan det väl inte vara, men ojoj så fel jag hade.
Hade tålamod i ett par dagar sen åkte den ner i kartongen igen.
CD vill inte ens ha tillbaka den.

Kör nu med HD-Box Smart och en Apple TV4. CD borde tagit kontakt med Apple istället, då hade vi haft en fungerande box.


Redigerat av Bertilis, 26 december 2020 - 22:27.


#3639

Postad 28 december 2020 - 09:22

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Varför visas bara Netflix och Viaplay appen hd och inte ultra hd 4k? Om jag kör appen i Samsung tv'n så visas ultra hd 4k. Någon inställning i boxen som jag missat?

#3640

Postad 28 december 2020 - 09:56

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Nu har problemet med "Laddar...." kommit tillbaka, särskilt när program väljs via "TV-guide" och när när man begär "info" om pågående program via "OK-knappen".

 

Samtidigt som min PC, min mobil, min TV och min Apple-TV 4k-box har bandbreddsåtkomst till Internet på ca 150Mbs i absolut fysisk närhet till OP-boxen. Apple-boxen, OP-boxen och TV´n står ovanpå varandra

 

Har gjort ett antal omstarter för att bli av med problemet - som jag haft dsen senaste veckan, men inte före dess efter uppdateringen till Android 9.

 

God fortsättning nu!


Redigerat av Nisken, 28 december 2020 - 09:58.


#3641

Postad 28 december 2020 - 21:05

Krickab
  • Krickab
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Skulle nu gå in på mina inspelningar och efter att den "laddar" färdigt så finns ej några inspelningar, det enda som kommer upp är "alternativ". Inte har den blivit bättre efter uppgradering.

#3642

Postad 30 december 2020 - 09:03

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Har råkat ut för ett problem som jag inte sett rapporterat förut?

 

Vill testa funktionen "lås" av ETT inspelat program. Det skulle jag INTE ha gjort.

 

Efter inspelningen tvingas man att ange sin pinkod (4 siffror) för att se eller ta bort det programmet, vilket nog var meningen med funktionen.

 

Men...därefter blir ALLA nyinspelade program låsta och jag kan INTE hitta någon funktion som stänger av detta?



#3643

Postad 30 december 2020 - 13:44

givetvis
  • givetvis
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Efter uppdatering fungerar inte ljudet utan man måste starta om skiten för att få det att fungera. Säg nu inte att hdmi-kabeln behöver bytas för fungerade hur bra som helst på båda mina boxar innan uppdatering. Sen är den seg också och ibland stänger den av sig helt utan anledning. Sen så går inte boxen starta om utan man måste rycka strömmen? 



#3644

Postad 30 december 2020 - 18:19

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Så här har det alltid varit! En ny uppdatering och 47 nya problem. I 3år har dom hållit på. Fy fan

#3645

Postad 31 december 2020 - 21:34

Unregistered3dfb1cbd
  • Unregistered3dfb1cbd
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Ang. pixelering av inspelat material:

 

Har hittat en tillfällig lösning som funkar:

Gå in på Inställningar/Uplösning/ändra till 1080:,50Hz

 

Nu funkar det utmärkt



#3646

Postad 31 december 2020 - 22:41

kallec
  • kallec
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Pixelering i bilden konstant. Eko och andra störningar i ljudet. Perfekt mottagning på parabolen. Vad är detta. Fixa nu eller erbjud fri fungerande box fritt.

Redigerat av kallec, 31 december 2020 - 22:44.


#3647

Postad 01 januari 2021 - 10:37

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Ett allvarligt problem, som jag nog sett förut, men inte brytt mig om att dokumentera.

 

Efter att ha sett en inspelad film och tagit bort den, hamnade jag tillbaka på den kanal jag tittade på när jag tryckte <Blå-knapp> för att titta på inspelningen.

 

Tyvärr låste sig boxen vid den kanalen och det gick INTE att byta kanal, vare sig med +/- kanal, eller via Tv-guiden. Tv-guiden visar andra kanaler normalt, men väljer man någon av dem byts inte kanalen utan hamnar tillbaka på samma kanal som man försökte byta från. Använder jag en siffra för att försöka byta kanal säger den "kanal saknas".

 

Mjukstart med fjärrens powerknapp hjälper inte. Omstart via "enhetsinställningar/omstart" löser problemet.



#3648

Postad 01 januari 2021 - 11:22

Unregistered3dfb1cbd
  • Unregistered3dfb1cbd
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Er det noen fix på gang vedrørende pixelering av harddisk avspilling?

Sänk upplösningen till 1080



#3649

Postad 01 januari 2021 - 22:25

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Sänk upplösningen till 1080


Det trikset virket ikke på min tuner, prøvde både P og I.

#3650

Postad 02 januari 2021 - 10:41

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Se från början så blir det bara en svart bild?
Boxen startar inte automatiskt längre när man sätter på tv'n?



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar


    Bing (1)
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.