Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SONY STR-DH800 eller ONKYO TX-XR607

23 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Onkyo TX-SR607 (Surroundförstärkare) 4 8,8 (130) Inga priser
Sony STR-DH800 (Surroundförstärkare) 1 7,8 (4) Inga priser
33 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare upp till 5000 (791 inlägg) 1 år sedan
Onkyo TX-SR607 (2235 inlägg) 7 år sedan
Ingen bild från dator till tv via receiver (2 inlägg) 10 år sedan
* Officiell Tråd - Onkyo TX-SR **6 * (1307 inlägg) 11 år sedan
Onkyo TX-SR607 (1 inlägg) 12 år sedan
Komplettera HKTS11 till 7.1? (10 inlägg) 12 år sedan
Ingen bild via kompositingång på Onkyo TX-SR607 (3 inlägg) 12 år sedan
Onkyo TX-SR607 fråga vid filmtittande (7 inlägg) 12 år sedan
Onkyo TX-SR607EB vs. Denon AVR-1611 (7 inlägg) 13 år sedan
Onkyo TX-Sr607 värmeutveckling (22 inlägg) 13 år sedan
receiver 5.1 vs 7.1 , lönt eller ej ? (25 inlägg) 13 år sedan
Är det värt att byta förstärkare? Hjälp. (9 inlägg) 13 år sedan
Onkyo TX-SR607 eller HK AVR 255? (8 inlägg) 14 år sedan
Vilken kommer fungera bäst? Beslutsångest.. (1 inlägg) 14 år sedan
Onkyo TX-sr607 HDMI Problem (6 inlägg) 14 år sedan
Canton Movie 150 QX vs. Canton Movie CD 102 alt. CD 151 (9 inlägg) 14 år sedan
Val av nya högtalare (3st) (27 inlägg) 14 år sedan
Yamaha RX-V565 vs Yamaha RX-V765? (7 inlägg) 14 år sedan
Yamaha RX-V765 eller Onkyo TX-SR607 (10 inlägg) 14 år sedan
Receiver för Ps3, Wii, Digitalbox, HTPC & Blu-ray (18 inlägg) 14 år sedan
JBL ES 90 (1 inlägg) 14 år sedan
Denon avr-1910 eller Onkyo TX-SR607 (130 inlägg) 14 år sedan
Från Förstärkare (HDMI) till bildskärm (Dvi) funkar? (9 inlägg) 14 år sedan
Val av paket (2 inlägg) 14 år sedan
Från förstärkare (HDMI) - Bildskärm (dvi)? (0 inlägg) 14 år sedan
Vad kan Denon 2310 som också denna kan? (8 inlägg) 14 år sedan
Onkyo tx-sr507 och Canton Movie 150? (7 inlägg) 14 år sedan
Nytt hemmabio system (4 inlägg) 14 år sedan
Onkyo 607 + canton chrono dc 509 = vilken kabel? (1 inlägg) 14 år sedan
ONKYO 507 eller 607? (22 inlägg) 14 år sedan
Onkyo TX-SR607 vs Marantz 6003 (9 inlägg) 14 år sedan
Onkyo TX-SR607 eller Yamaha RX-V863? (9 inlägg) 14 år sedan
Den mest musikaliska receivern under 10.000 (5 inlägg) 14 år sedan

#1

Postad 07 oktober 2009 - 00:04

Pippish
  • Pippish
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
HAr ni några vettiga tips om vilken som funkar bra för mig? Sonyn fick ju riktigt bra betyg och jag gillar verkligen att ha samma märke på allt som står i hifi hyllan. JAg vore otroligt tacksam om nån som har erfarenhet av 800:an kan komma med lite betyg och omdömen!
Jag har tänkt driva DYNAVOICE M65 EX 5.0 MED DEN!.

#2

Postad 08 oktober 2009 - 23:58

Pippish
  • Pippish
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

HAr ni några vettiga tips om vilken som funkar bra för mig? Sonyn fick ju riktigt bra betyg och jag gillar verkligen att ha samma märke på allt som står i hifi hyllan. JAg vore otroligt tacksam om nån som har erfarenhet av 800:an kan komma med lite betyg och omdömen!
Jag har tänkt driva DYNAVOICE M65 EX 5.0 MED DEN!.


Ingen som har nå tips? :)

#3

Postad 16 oktober 2009 - 13:01

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0
Jag äger Sony STR-DG820 som är föregångaren till STR-DH800 och dän är hur bra som helst och passar mina krav utmärkt.

#4

Postad 20 oktober 2009 - 11:22

Thorfin
  • Thorfin
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
En fråga om denna förtärkare:
Kan man köra en HDMI signal (från en Sagem box) genom förstärkaren till TV'n utan
att förstärkaren är påslagen eller måste den vara igång???

#5

Postad 26 oktober 2009 - 03:05

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

  • 596 inlägg
  • 0
Tycker det verkar vara en intressant receiver (tänker på Sonyn, Onkyon känner jag redan till). Den har ju gjort avkall på ett par funktioner vad gäller videokonvertering och uppskalning, men verkar producera ett mycket bra ljud enligt testerna. Tror det är ganska många som inte kommer ha nåt behov av de funktionerna, speciellt i framtiden, och då gör det ju inget att man inte lagt pengarna på de onödiga finesserna. Fast jag har en fundering som gäller vikten, som endast är 8,3kg. Jag har läst att vikten kan vara en fingervisning om vilken kraft en receiver besitter. De angivna wattalen som tillverkarna uppger verkar ju manipuleras lite då och då.
Är det nån som kan säga nåt om denna? Jag letar runt lite på kandidater till en kompis och Onkyon är med på listan, men är lite skeptisk till värmen den producerar och kalibreringsfunktionen. Så frågan är hur denna Sonyn står sig. Vet att Sonys receivrar från ES-serierna är mycket bra, men att de lite enklare klasserna inte imponerat tidigare.
Förresten, jag såg också en modell som heter Sony STR-DN1000. Så vitt jag kunde se så har den identiska fakta som STR-DH800, fast annat utseende. Ska tydligen efterlikna stilen på Bluray-spelarna.

Edit: Har nu läst lite flyktigt i manualerna och där, till skillnad mot sony.se:s produktjämförelsefunktion, så ser man att till skillnad mot DH800 så har DN1000 OSD och uppskalningsfunktionder från analoga källor. OSD:n (eller Gui, vad är skillnaden?) ser ut att likna ES:seriernas ungefär och det innebär att det är överlägset Onkyons variant, enligt min uppfattning. Uppskalningen däremot verkar vara av tveksam kvalitet.

Redigerat av Unregisteredc7b312fb, 26 oktober 2009 - 04:22.


#6

Postad 26 oktober 2009 - 10:22

Pippish
  • Pippish
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Det är ju värmen som man verkligen oroar sig för när det gäller ONKYOn och alla vet att värmde och kretskort är ingen bra kombination och det är bara en tidsfråga!
SONYn om jag inte minns fel har ju ett mycket lägre ut effekt i det här sammanhanget och det går ju ihop med vikten! Jag är lite orolig att den ska vara för klen men det måste ju gå att hitta en förstärkare för 1500-200 som kan kräma på och hjälpa den och då är det nog ingen fara alls längre!

#7

Postad 21 november 2009 - 10:31

Pippish
  • Pippish
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Det blev en 607:a fan jag e riktigt riktigt nöjd än så länge! Men det har ju bara gått 1 dag!

#8

Postad 21 november 2009 - 13:10

Sersant
  • Sersant
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Varför föll valet på Onkyon till slut?

Står själv i valet mellan Sony DH800, Onkyo 607 men funderar även på Yamaha 565.

/ Sersant

#9

Postad 21 november 2009 - 13:52

Pippish
  • Pippish
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
För min del går YAMAHAn bort, tittade och lyssnade men jag tycker inte alls om ljudet i de!
Sonyn kostar några hundralappar mindre men ger betydligt mindre kräm det var faktiskt det som var avgörande!
Annars tycker jag ju om när allt går i samma märke. HAr haft en SONY reciver förut och var väldigt nöjd. De har ju grymma grejer men då lär man gå upp i pris.
Enligt min mening för de här pengarna så är det bara MARANTZ som har nåt att sätta emot och jag tycker inte om designen och gillar ljudet i ONKYOn.

#10

Postad 01 december 2009 - 23:38

Gbg Samsung
  • Gbg Samsung
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Har just köpt en Onkyo 607:a efter en del jämförelse av tester och läsning här på forumet. Dock har jag inte provlyssnat så mycket annat förutom en Marantz 1501 som spelade riktigt fint med Elac Starlet 5.1 på hembiobutiken (vilken närvarokänsla!). Nu vet jag ju inte hur det hade låtit med Onkyon men min tanke var att Onkyon i alla fall inte borde vara klenare än Marantzen, och när man nu får Onkyon för 4000kr drog jag slutsatsen att det var det bästa för pengarna. Har dock blivit lite osäker på Onkyons prestanda. Kan börja med att bekräfta att den blir rejält varm ovanpå (någon som vet om garantin täcker överhettning?). Jag har i dagsläget två B&W DM 602:or som jag driver med Onkyon, och har tänkt att komplettera med sateliter och sub (typ Elac Starlet 5.1). Jag tycker dock inte att jag får det "klipp" i ljudet som jag hade förväntat mig, har bi-ampat högtalarna om det nu skulle göra någon skillnad. Var även inne på HiFi-klubben för att diskutera kompletteringshögtalare och en kille där menade på att Onkyon är ganska klen och eventuellt inte klarar att spela 602:orna fullt ut, vilket jag blev lite förvånad av. Han menade att de naturligtvis snålat in på något för att erbjuda alla funktioner som Onkyon har till det priset, och att det antagligen var slutstegen. Nu uppger ju Onkyo 7x140W vilket man såklart får räkna av lite på och dessutom förbrukningseffekten är 550W (där ju bevisligen en hel del blir till värmeförluster).

Jag hade varit väldigt intresserad av om någon har någon mätning eller uppgifter om "verklig" effekt ur varje steg i Onkyon, eller om någon har jämfört med andra stärkare i samma prisklass och hittat några som är bättre. Om man t ex går upp någon tusenlapp och köper en Denon för 5-7000kr, får man då en kraftigare förstärkare?

#11

Postad 02 december 2009 - 01:50

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Nu uppger ju Onkyo 7x140W vilket man såklart får räkna av lite på

Ja, och det är nog inte så lite du får räkna av heller...
Harman/Kardon AVR 255/260 lämnar enligt spec 7x50w(2x65w). Och vi vet alla att H/K är strömstarka, så den infon tror jag stämmer rätt hyggligt. Men Onkyo's 7x140w är ju bara ett rent hyckleri. Jag undrar hur man får fram dessa värden? Inte ens Pioneer's SC-LX71 för bortåt 14000:- når dit liksom, så något är ju helt fel och galet i mätningen. Varför finns det ingen standard för sånt här? :)

Tycker ändå att 607an är väldigt prisvärd för sina 4000:-
Tråkigt att du är missnöjd. En dum fråga kanske, men du har kalibrerat och/eller ställt in allt som det ska vara? ;)

#12

Postad 02 december 2009 - 22:47

Gbg Samsung
  • Gbg Samsung
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Jag har gjort aoutokalibrering för de två högtalarna jag driver och det låter klart bättre med Audyssey EQ:n (tidigare tyckte jag det lät det bättre när jag körde direkt från dvd:n med stärkaren overksam). Kalibreringen ställde ner frontarna -7dB och lade LPF på 100Hz, i övrigt vet jag inte vad den gör för förändring. Är det något mer man kan/bör justera förutom att man kan ändra bas och diskant på snabbknappen?

Är väl egentligen inte missnöjd, men förstår samtidigt inte anlednigen till att 607:an höjs tills skyarna av alla. Någon som kan peka på vad just Onkyon gör så bra i jämförelse med andra märken, förutom att den är väldigt "high tech" med alla funktioner? Lyckades för övrigt programmera fjärren att sköta min Humax CXHD-1000C digitalbox igår, så en klapp på ryggen till Onkyon för det =)

#13

Postad 02 december 2009 - 23:56

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Jag har gjort aoutokalibrering för de två högtalarna jag driver och det låter klart bättre med Audyssey EQ:n (tidigare tyckte jag det lät det bättre när jag körde direkt från dvd:n med stärkaren overksam). Kalibreringen ställde ner frontarna -7dB och lade LPF på 100Hz, i övrigt vet jag inte vad den gör för förändring. Är det något mer man kan/bör justera förutom att man kan ändra bas och diskant på snabbknappen?

Varför ska frontarna ställas ner -7dB för? Ställ de på 0.

Är väl egentligen inte missnöjd, men förstår samtidigt inte anlednigen till att 607:an höjs tills skyarna av alla. Någon som kan peka på vad just Onkyon gör så bra i jämförelse med andra märken, förutom att den är väldigt "high tech" med alla funktioner?

Den höjs till skyarna för att den har ett bra pris, så den är ju väldigt prisvärd, men det är ju som du säger, något måste man ju spara. T.ex så saknas ju analoga ingångar och slutstegen är säkert inte heller top-notch å andra sidan får man nog gå upp rätt rejält för top-notch, men så himla klen ska den inte vara.

Vad menar du, mer ingående, med att du saknar "klipp"? Låter det illa?
Du kan ju börja med att ställa upp frontarna till 0dB och inte köra -7.

Redigerat av Falcy, 02 december 2009 - 23:58.


#14

Postad 04 december 2009 - 00:18

Gbg Samsung
  • Gbg Samsung
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Frontarna ställdes på -7 resp -6dB efter att jag kört kalibrering med mic. Trodde att Audyssey ställde in automatiskt för det som låter bäst vid lyssningspositionen. Dock kan jag hålla med om att det inte finns någon logik i att sänka ljudstyrkan så länge jag bara kör 2-kanals. Har ställt dem på -1 resp 0 nu istället. En kanske dum följdfråga men ändå: Varför inte ställa på maximala +12dB i så fall om man vill ha maximalt ur varje steg?

Hör att skillnaden mot "leveransinställningarna" ligger i att Audyssey förstärker de olika frekvenserna. Inte undra på att ljudet lät "tamt" då man bara slog på förstärkaren, eftersom equalizern då är satt på "off". Vore intressant att se hur Audyssey ställer in förstärkningen på de olika frekvenserna, typ som man kan se när man själv ställer in manuellt.

Dammade på lite idag och det låter faktiskt inte alls dåligt. (Lite odefinierad och "brölig" bas bara, men så har jag i och för sig stativarna stående på golvet också, vill gärna ha det så av estetiska skäl. Blir det kanske bättre med dämpfötter eller "måste" de komma upp i höjd tro?) Misstänker att killen på HiFi-klubben inte var helt "opartisk" då han hävdade att Onkyon är lite klen och inte kan spela ut mina B&W DM602 stativare helt. :rolleyes:

Redigerat av Gbg Samsung, 04 december 2009 - 00:20.


#15

Postad 04 december 2009 - 09:58

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Dammade på lite idag och det låter faktiskt inte alls dåligt. (Lite odefinierad och "brölig" bas bara, men så har jag i och för sig stativarna stående på golvet också, vill gärna ha det så av estetiska skäl. Blir det kanske bättre med dämpfötter eller "måste" de komma upp i höjd tro?) Misstänker att killen på HiFi-klubben inte var helt "opartisk" då han hävdade att Onkyon är lite klen och inte kan spela ut mina B&W DM602 stativare helt. :rolleyes:

Om det låter illa när du "dammar" på så är det troligen för att förstärkaren inte orkar. Dina B&W är välbyggda historier som klarar rätt mycket kräm. Kör inte så högt, du riskerar att dina högtalare går sönder, tack vare en "klen" förstärkare.
Det är vad jag tror iaf, men det beror ju iofs på hur mycket du "dammar" på :). Men är det något i länken som inte orkar, så tror jag det är Onkyon.

#16

Postad 06 december 2009 - 00:26

cobran123
  • cobran123
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Till er som funderar på att köpa en onkyo 607 kan jag säga att ljudet är väldigt bra. Jag kör med ENERGY CF-50 högtalare och jag är svinnöjd med ljudet som sagt. Videokretsarna är däremot relativt sneakiga. PS3 laggar t.ex. när man kör HDMI till förstärkaren och sedan till tvn. Samma med digitalboxen (motorola, TELIA). Den blir oxå sjukt varm. Tror inte den har en fläkt överhuvudtaget. Jag har inte läst på om Sonys förstärkare men det som föll på onkyo för mig var ljudformaten samt nätdelen på 550W för en relativt liten peng.

#17

Postad 06 december 2009 - 03:08

Pippish
  • Pippish
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Till er som funderar på att köpa en onkyo 607 kan jag säga att ljudet är väldigt bra. Jag kör med ENERGY CF-50 högtalare och jag är svinnöjd med ljudet som sagt. Videokretsarna är däremot relativt sneakiga. PS3 laggar t.ex. när man kör HDMI till förstärkaren och sedan till tvn. Samma med digitalboxen (motorola, TELIA). Den blir oxå sjukt varm. Tror inte den har en fläkt överhuvudtaget. Jag har inte läst på om Sonys förstärkare men det som föll på onkyo för mig var ljudformaten samt nätdelen på 550W för en relativt liten peng.


Jag kör min PS3 genom den och det laggar inte alls, samma sakern med kompisens!
Det jag har att klaga på är att fjärren slutar att fungera efter ett tag( finns 2 lägen tv och reciver) och man får slå reciver efter ett tag! Att den blir otroligt varm visste jag ju redan efter alla omdömen! Min är kalibrerad men inte orkat hålla på med alla andra inställningar men jag tycker faktiskt det låter bra för de här pengarna!

#18

Postad 06 december 2009 - 10:48

cobran123
  • cobran123
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
pippish har du spelat fps spel på den (t.ex. call of duty)? den laggar inte på alla spel men på fps ja. Jag kör med bra kablar men det kanske finns någon videoinställning som jag inte känner till? Samtidigt kan jag tycka att de kan inte ha stoppat in både bra video och ljudkretsar för det här priset. KOnstigt att det laggar dock när det t.o.m. är el faroudja videokretsar.

#19

Postad 07 december 2009 - 14:49

Pippish
  • Pippish
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

pippish har du spelat fps spel på den (t.ex. call of duty)? den laggar inte på alla spel men på fps ja. Jag kör med bra kablar men det kanske finns någon videoinställning som jag inte känner till? Samtidigt kan jag tycka att de kan inte ha stoppat in både bra video och ljudkretsar för det här priset. KOnstigt att det laggar dock när det t.o.m. är el faroudja videokretsar.


Spelar bara cod online!
Tyckar du ska kolla om du kan lämna in din för en kontroll för det ska ju funka helt enkelt!
Som du säger så är det ju inte stora pengar men tänk på att den har varit dyrare!
Sen ska man inte glömma att en reciver som kostar 10 gånger mer i utpris inte kostat 10 gånger mer att tillverka! JAg kör också bi amp på mina frontar och jag funderar på att kanske köpa till en förstärkare till frontarna så det krämar på ordentligt men inte så länge jag bor i en lägenhet! Att bli vräkt är inte så kul!
JAg kommer dock att komplettera med 2 subbar inom en snar framtid. Tydligen har DYNAVOICE en ny sub på g!

#20

Postad 29 januari 2010 - 18:10

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

  • 273 inlägg
  • 0
STR-DH800 borde klara att ge mat åt harman/kardon HKTS 11 va? :(

#21

Postad 12 april 2010 - 15:08

Rotnin
  • Rotnin
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Jag har sett att vissa klagat på att det är lite kräm i Sony'n. 7x85W är väl tillräckligt för att bli vräkt? Eller är det bara dom som vill ha discodunk så högt att man inte kan prata som förordar effekten? Jag har en lite äldre H&K som är 2*2 kanaler 40W och den tycker jag trycker på rätt ordentligt. Vad är egentligen rekommenderat?

#22

Postad 12 april 2010 - 16:49

Atenza
  • Atenza
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Tjenare

Är också inne på Sony DN1000 efter att ha läst nr 3 2010 av tidningen HemmaBio där de testade en HK, Pioneer och just Sonyn. Ska man lita blint på det som skrevs verkar det som att Sonyn passar musikspelande mycket bra och ändå hyffsat bra bioljud. Och det är det jag prioriterar, musik högst, film lite mindre.

Kör med hederligt 5.1 så skulle kunna biampa frontarna, även om man i testet kunde läsa att det ändå fanns effekt i DN1000.

Har också ett inlägg i den klistrade tråden om tips i 5000 kr klassen, men ingen respons än så länge. Lite förvånad över att det har skrivits väldigt lite om Sonyn här på forumet.

Andra tips och erfarenheter välkomnas gärna givetvis, dock helst inte Onkyo då det är en sån som åker iväg! :P

#23

Postad 28 april 2010 - 13:04

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

  • 1 887 inlägg
  • 0

En fråga om denna förtärkare:
Kan man köra en HDMI signal (från en Sagem box) genom förstärkaren till TV'n utan
att förstärkaren är påslagen eller måste den vara igång???


Någon som vet ovanstående? Måste man ha på stärkaren?

#24

Postad 30 april 2010 - 15:09

H/J
  • H/J
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Det blev en 607:a fan jag e riktigt riktigt nöjd än så länge! Men det har ju bara gått 1 dag!

Gratulerar! Jag har haft Sony,Yamaha och senast en Pioneer, men när jag köpte min 607:a blev jag faktiskt mycket positivt överraskad. Det stod mellan Denon 1910 och Onkyo 607, 1910 har aningen bättre ljud men det är leveransproblem från Hifi-klubben så jag kunde inte vänta med att få igång mina nya högtalare till hemmabion. Jag ångrar mig inte en sekund. Kör 607:an med 7 högtalare inkl.höghöjdshögtalare+ 2 st AudioPro Wigo 10"subbar, och det klarar den galant ljudmässigt även på högre volymer. Du pratade om Dynavoice nya sub, men tänk på att Wigo kostar 1990:- och levererar för det dubbla. Den är också svart med "piano"-baffel, så den passar bra till challenger EX(tro mig),Woow! Min 607:a blir inte så varm som många skriver,undrar om de har receivern i ett slutet skåp? Till sist så har 607:an kammat hem allt i budget-klassen, det är bara enskilda tester som de andra har fått bra poäng i. Hade man inte haft budget att bry sig om så är läget något helt annat, Classè kanske? Lycka Till! P.S Tänk på att testa wigo-subben, den är att rekomendera. Min XTZ w8.16 åkte ut med råge! D.S



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.