Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Apple iPad *

929 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Hur reagerar du på iPad? (362 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta
Apple iPad 3G 16GB (Surfplattor) 8 7,9 (19) Inga priser
Apple iPad 3G 32GB (Surfplattor) 1 8,74 (18) Inga priser
Apple iPad 3G 64GB (Surfplattor) 8 8,47 (18) Inga priser
Apple iPad 16GB (Surfplattor) 9 8,52 (60) Inga priser
Apple iPad 32GB (Surfplattor) 9 9,04 (22) Inga priser
Apple iPad 64GB (Surfplattor) 1 8,53 (14) Inga priser
5 relaterade trådar

#851

Postad 20 december 2010 - 11:30

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Sen de lite mer negativa:
Hade som plan att skriva min utvärdering på iPaden. Men insåg snart att ett touchtangentbord inte är något man skriver längre uppsatser på. För att överhuvudtaget kunna skriva med två händer får man använda sig av pekfingervalsen. Annars så kommer man bara åt massa andra knappar hela tiden.

I mitt personliga fall som har all den info jag behöver (mail,kontakter,kalender,anteckningar o.s.v.) i min iPhone och med mer datorrelaterade aktiviteter via min MacBook Air så känns iPaden överflödig. Hittar inget direkt behov att fylla. Privat hemma används den mest för slösurfning i soffan samt att ungarna spelar spel på den.

Så om man nu av någon anledning har en stationär dator och behöver en extremt portabel dator så fyller nog iPaden ett visst glapp där den också är relativt billig i jämförelse med att köpa en laptop. Men skulle rekommendera att istället skrota den stationära datorn och bara köra med en lätt laptop med bra batteri och inbyggt 3G modem!

Jag tänker sannolikt inte köpa en iPad privat (men man ska ju aldrig säga aldrig :) )


Nej, Ipad är inget bra verktyg för att skriva långa texter på, men det inte en notebook eller netbook heller. Inte jämfört med bättre alternativ, d v s använda en stationär dator. Skriver man regelbundet längre texter så kan man komplettera Ipad:en med antingen en dockstation med tangentbord eller ett externt bluetooth-tangentbord.

Ipad är inte en ersättning för en stationär dator, men det tror jag att de flesta förstår. Jag sitter och layout:ar kataloger, produktutvecklar och gör 3D illustrationer på en PC med 30" skärm, det är inget som jag skulle vilja göra på en 10" pekskärm, inte heller på en notebook eller netbook. Ipad:ens styrka är mobilitet och tillgänglighet och där är den mycket svårslagen.

En del tycker att Ipad bara är en stor Ipod eller Iphone utan telefon, men så är det inte riktigt. För en och halv vecka sedan fick vi en inbjudan av ett företag att göra en presentation av våra produkter, presentationen skulle göras onsdag veckan därpå. Det fanns ingen tid att göra presentationen i förväg, men eftersom jag hade Keynote installerat på min Ipad så gjorde jag ett utkast hemma i söndags, resten fixade jag och kollegan sittandes i en bil (>40 mils körning) och på ett hotell dagarna före mötet. Bilder och texter hämtades från nätet eller ftp. Jag har tidigare gjort en hel del presentationer i Powerpoint, men i fortsättningen kommer jag att göra dem i Keynote på Ipad:en. Det hade inte gått på en Iphone och jag hade inte velat göra det i bilen sittandes med en notebook i knät, absolut inte en netbook.

För mig så funkar kombinationen stationär dator + Ipad utmärkt, jag har skrotat notebooks/netbooks, de behövs inte längre. Ipad är vad man gör den till, vilket gör att många uppfattar den som en leksak. Men det behöver den inte vara.

Redigerat av Tomas L, 20 december 2010 - 15:38.


#852

Postad 21 december 2010 - 16:44

freeagle_Davis
  • freeagle_Davis
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0
hmmm... dessa diskutioner om att är det en bra produkt eller ej kommer fortsätta i all evighet.

Lite som IPhone (IOS) eller Android... en del förespråkar det ena en del det andra... en del frågar va f...n är Android.

Nu till saken jag har införskaffat en 64GB 3g sen några dagar tillbaka, ett underbart redskap, leksak, surfburk, spellåda, bok, tidning, fotokomplement... ja det jag vill säga är att den är mångsidig om man bara vill.
telefonen jag använder är en Iphone 3gs så man känner ju sig hemma i alla menyer och med Remote HD på båda enheterna samt på Macbook pro och den gamla Bärbara dellen så är allt väl sammanlänkat.

Nu låter det ju som lite kaka på kaka att ha bärbara om vart annat men alla har sitt användningsområde. Tanken med Ipaden för mig är att den ska kunne följa med ut när jag reser med min kamera. Ladda upp och redigera bilder on the go, surfa lite när man reser och slippa plocka fram macbooken varje gång jag vill kolla något enkelt på nätet.
De den vinnner på är ju att den alltid ligger redo... ingen uppstartstid. snabb smidig och enkel att hantera.

Jag utnämner den till en klar vinnare Men det är bara du som bestämmer om du behöver/vill ha en.

#853

Postad 21 januari 2011 - 17:17

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Jag drog ner DC Comics app i dagarna har har roat mig med att läsa lite av Frank Millers Batmanserier, som nöjesmaskin är iPaden fantastisk.
Sen får vi inte glömma de tidningar som man kan köpa för en spottstyver, går jag till pressbyrån och köper ett nummer av Wired får jag betala runt 60-100 spänn, ett iPadanpassat nummer kostar 28 kr.

Tidningsläsande och ytligare surfning är det jag använder iPaden till mest i dagsläget.

#854

Postad 26 januari 2011 - 03:36

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

  • 1 671 inlägg
  • 0
Jag har en relativt avvaktande inställning till just iPad då jag dels inte är säker på vilka behov den kan fylla (mer än att ha en pryl) och dels för att produkten är i ny i sitt skick och kommer att utvecklas mkt de närmsta generationerna (jämför dagens mobiltelefoner med en som är några år gammal...)

Men, nu börjar jag se mer och mer möjliga användningsområden som eventuellt kan få mig att köpa en iPad:

- Se filmer. Jag reser mycket och via iTunes kan man hyra film vilket verkar ganska smidigt. iPad slår de flesta flygskärmar.

- Läsa böcker och tidningar.

- Surfa

- Spela upp musik. Hittar jag ett bra sätt att använda iPad för att streama musik till min receiver så kan det bli köp!

- Maila

Kommer fundera vidare; vill inte ha för mycket prylar!

#855

Postad 26 januari 2011 - 13:25

hensod
  • hensod
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

- Spela upp musik. Hittar jag ett bra sätt att använda iPad för att streama musik till min receiver så kan det bli köp!


Jag har inskaffat airport express som jag kopplat till sterion så nu kan jag streame musik och radio direkt från paddan till hemmabio systemet det är klockrent!

#856

Postad 26 januari 2011 - 20:10

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

  • 1 567 inlägg
  • 0

Jag har inskaffat airport express som jag kopplat till sterion så nu kan jag streame musik och radio direkt från paddan till hemmabio systemet det är klockrent!


Sorry för lite OT:

Det där är jag sugen på.. själv har jag ett kombinerat ADSL/WLAN-modem/router från Netgear som sitter i tvättstugan och som jag vill behålla där, sedan vill jag att en Airport Express skall plocka upp det trådlösa nätet och göra stereon i vardagsrummet tillgänglig för streamning från iPhone/MacBookAir/iPad. Funkar det? Eller kommer Airport Express och Netgearroutern att krocka med varann?

Anledningen att jag frågar är att jag testande en WLAN-repeater för att sprida nätet ut på altanen men den ställde till det då jag helt plötsligt fick två WLAN i huset som hette samma och de trådlösa enheterna inte riktigt kunde välja den med bäst signal utan hängde kvar på det man valde först..

#857

Postad 27 januari 2011 - 09:25

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

  • 1 671 inlägg
  • 0

Jag har inskaffat airport express som jag kopplat till sterion så nu kan jag streame musik och radio direkt från paddan till hemmabio systemet det är klockrent!


Just airport express är ett alternativ som jag utvärderar och vad jag förstår så fungerar det att streama spotify också? Dock är jag i första hand extremt sugen på att hitta en vettig lösning utan en tredje pryl då min receiver har en nätverksutgång (har hittat Jamcast och ska förhoppningsvis testa det inom kort!)

Kort fråga om Airport: hur kopplas den till receivern? Inte med 3.5mm väl?

[Beklagar OT]

#858

Postad 27 januari 2011 - 10:14

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Just airport express är ett alternativ som jag utvärderar och vad jag förstår så fungerar det att streama spotify också? Dock är jag i första hand extremt sugen på att hitta en vettig lösning utan en tredje pryl då min receiver har en nätverksutgång (har hittat Jamcast och ska förhoppningsvis testa det inom kort!)

Kort fråga om Airport: hur kopplas den till receivern? Inte med 3.5mm väl?

[Beklagar OT]

3,5 mm eller toslink

#859

Postad 28 januari 2011 - 05:10

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

  • 1 671 inlägg
  • 0

3,5 mm eller toslink


Ok, då kan man få ljudet digitalt till receivern vilket är bra!

#860

Postad 28 januari 2011 - 10:49

hensod
  • hensod
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Ok, då kan man få ljudet digitalt till receivern vilket är bra!


Precis jag använder mig av en sån här kabel.
http://www.netonnet....5m/103845.3174/

#861

Postad 24 februari 2011 - 17:37

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

  • 832 inlägg
  • 0
Än så länge har det inte blivit någon vidare prissänkning?
https://www.prisjakt...ensning_pa_ipad

#862

Postad 24 februari 2011 - 18:01

NiKeMaN
  • NiKeMaN
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0

Än så länge har det inte blivit någon vidare prissänkning?
https://www.prisjakt...ensning_pa_ipad


Nope tydligen inte. Men nya iPad2 (om den ens kommer heta så) lär presenteras på Onsdag nästa vecka enligt Macworld.
Ser fram emot den. iPad 3G som jag har idag (och har haft sen i Juni) har blivit väl använd. Tog en demovisning för mina föräldrar så beställde dom en.... Dom fick sin i Juli, och några dagar senare visade min mor sin iPad för sin far (min morfar alltså). Han är 82 år gammal, och har ALDRIG använt en dator tidigare.
Han fastnade direkt, och fick sin iPad i Augusti :rolleyes: Tycker det är skitfränt av gubben. Han spenderar rätt många timmar i Spotify och streamar musik in i sin hemmastereo. Och även en hel del på internets alla olika sidor.

iPad är fan 2000-talets pryl!

#863

Postad 03 mars 2011 - 16:04

milde
  • milde
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
Värst vad alla fick bråttom o sälja sina ipads nu då :P

#864

Postad 03 mars 2011 - 20:03

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Elgiganten.se säljer den nu för 3590kr , lite över 1000kr rabatt. Endast 25+ kvar :)

Edit: Verkar gälla samtliga Apple återförsäljare.

Redigerat av Unregistered1232, 03 mars 2011 - 21:43.


#865

Postad 04 mars 2011 - 08:09

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Hej.
funderar på en surfplatta och då även ipad, har dock inget övrigt från Mac världen så jag undrar hur pass kompatibelt ipaden är med övrig hårdvara?
Går det att streama film, spotify, musik från pcn? Måste det vara itunes?
Fungear t ex mkv filer? eller bara eget appletillverkat.

Jag funderar på att ha en platta bland annat som "fjärrkontroll" dvs att jag vill se skrivbordet på pcn (typ som en fjärranslutning) och styra pcn från plattan. Ex ändra låtar i spotify ( som jag spelar upp på datorn och streamar till receiver i ett annat rum via PS3.
Det är väl ugn de användningsområden jag tänker mig, ha den liggande vid soffbordet och ha morgontidning, tv tidning, surfning mm i den.

finns det några andra bra användningsområden? tipsa gärna, vill gärna ha surfplatta, men man måste ju motivera köpet också :)

#866

Postad 04 mars 2011 - 08:33

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Om man köpt ett program till sin iphone, kan man ladda ner samam program med sitt ituneskonto till ipaden gratis då eller måste man betala för ny licens igen?

#867

Postad 04 mars 2011 - 10:39

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Sålänge det är samma version så kan du ladda ner den gratis. Dvs om det är iPhone versionen du laddar ner. Finns det en iPad version så måste du köpa den på nytt. Skillnaden mellan dessa 2 brukar oftast vara att man har förstorat upp gränsnittet så att det ser bättre ut på iPadens lite större skärm.

#868

Postad 04 mars 2011 - 15:36

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

  • 832 inlägg
  • 0

Elgiganten.se säljer den nu för 3590kr , lite över 1000kr rabatt. Endast 25+ kvar :)

Edit: Verkar gälla samtliga Apple återförsäljare.


Ringde till Media mark, de hade in ta sänkt tråkigt.

#869

Postad 04 mars 2011 - 19:43

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Ringde till Media mark, de hade in ta sänkt tråkigt.


Det var konstigt.. Apple har sänkt på sin sida, mecenat apple store har sänkt, Elgiganten... trodde det gällde samtliga då Apple officielt hade sänkt. Men annars har ju Mediamarkt prisgaranti, det lär nog finnas någon Elgiganten i närheten som du kan hänvisa till :)

#870

Postad 08 mars 2011 - 11:17

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

  • 1 907 inlägg
  • 0
Hej
Tänkte försöka ersätta min netbook med en ipad men det är två saker jag behöver veta. Kan jag få in och ut filer ur iapd på något sätt mot ett usbminne eller är det FTP eller synkning som gäller?
Officepaket (motsv) finns men kan jag koppla upp mig via VGA mot projektor?

#871

Postad 08 mars 2011 - 13:01

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

Hej
Tänkte försöka ersätta min netbook med en ipad men det är två saker jag behöver veta. Kan jag få in och ut filer ur iapd på något sätt mot ett usbminne eller är det FTP eller synkning som gäller?
Officepaket (motsv) finns men kan jag koppla upp mig via VGA mot projektor?


Vill du plocka ut filer utan att synka eller skick mot molnet så lär det vara jailbreak som krävs.

Vad det gäller uppkoppling mot projektor så är det inga problem nu då den har HDMI ut tack vare den kabeln man kommer kunna köpa till.

#872

Postad 08 mars 2011 - 20:48

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

  • 1 567 inlägg
  • 0

Om man köpt ett program till sin iphone, kan man ladda ner samam program med sitt ituneskonto till ipaden gratis då eller måste man betala för ny licens igen?


Det går utmärkt. Har gjort det själv.

#873

Postad 15 mars 2011 - 13:28

and-ers
  • and-ers
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hejsan!

Har en fråga eller önskemål. Jag har en DLink NAS (DNS-320) dit jag sparar alla nerladdade filer, bilder mm.

Finns det något enkelt sätt att administrera detta med min Ipad? Vill inte in på NASen utan söker mer en app som är ett torrent program som ger mig möjligheten att spara dessa på min NAS. Önskemål även om en app liknande JDownloader finns...

Vill med detta kunna göra mig av med min dator för det ända jag använder den till är just nerladdning...

Alternativet är RDP till Ipaden men då blir jag ändå inte av med datorn...

Tacksam för svar

Mvh Anders

Redigerat av and-ers, 15 mars 2011 - 13:30.


#874

Postad 16 mars 2011 - 12:22

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0
Om klienten på din NAS stödjer Dropbox så kan du ju dumpa länkfilerna där med din iPad och som din NAS sedan automatiskt hämtar och sätter igång.

#875

Postad 16 mars 2011 - 14:30

and-ers
  • and-ers
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hmm intressant idé, hur får man reda på om den gör det ?

Edit: Blev glatt överaskad när jag igår märkte att internetdelning via blåtand fungerar mellan min iPhone 3GS och iPaden. Nu är jag glad att jag inte köpte iPaden med 3G iaf =)

Redigerat av and-ers, 16 mars 2011 - 14:31.


#876

Postad 16 mars 2011 - 15:41

Troppus
  • Troppus
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Har provat i butik att surfa och då dök det upp två problem. Det ena var att paddan frös ett par sekunder när man förstorade en hemsida maximalt. Det andra problemet var att jag vill kopiera och klistra in en vanlig textsträng från en hemsida, det gick inte och inte ens apple personalen visste hur man skulle!

Tillbaka till datorn med andra ord! Som dyr leksak kan jag rekommendera den dock! För den är kul! Och spela trummor kan man göra på den också!

#877

Postad 16 mars 2011 - 16:16

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Har aldrig upplevt dylika frysningar på min iPad som jag haft sen Augusti 2010 och den används i princip varje dag. Sålde min bärbara efter några veckors iPadanvändning.

Kopiera och klistra in text är hur lätt som helst, man bara dubbeltappar med fingret vid texten och då får man upp verktyg för att avgränsa vilken text du vill kopiera. Sen dubbeltappar du vid destinationen och väljer paste/klistra in.

#878

Postad 16 mars 2011 - 16:39

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

Hmm intressant idé, hur får man reda på om den gör det ?

Edit: Blev glatt överaskad när jag igår märkte att internetdelning via blåtand fungerar mellan min iPhone 3GS och iPaden. Nu är jag glad att jag inte köpte iPaden med 3G iaf =)


Hur du får reda på det är ju givetvis genom att läsa manualen till din NAS.

iPad utan 3G har heller inte GPS i sig, om du nu känner att du är i behov av det.

#879

Postad 16 mars 2011 - 18:24

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Hej.
Ska man passa på att köpa ipad 1 eller satsa på ipad 2. har tidigare inte varit intresserad av en tablet, men ser en del möjligheter med en sån. Jag behöver endast wifi variant för jag har inte planerat att ha den med mig och har jag det kan jag köra wifi delning från min Desire Hd.
Efter den 25 mars lär det väl inte gå att beställa gamla ipad. och jag vet för lite om dem för att kunna bilda mig en uppfattning om vilken man ska ha.

fördelen med den nya är väl att den är mer högupplöst även när man kör upp bilden på den tv, eller?

#880

Postad 16 mars 2011 - 23:37

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0

Hej.
Ska man passa på att köpa ipad 1 eller satsa på ipad 2. har tidigare inte varit intresserad av en tablet, men ser en del möjligheter med en sån. Jag behöver endast wifi variant för jag har inte planerat att ha den med mig och har jag det kan jag köra wifi delning från min Desire Hd.
Efter den 25 mars lär det väl inte gå att beställa gamla ipad. och jag vet för lite om dem för att kunna bilda mig en uppfattning om vilken man ska ha.

fördelen med den nya är väl att den är mer högupplöst även när man kör upp bilden på den tv, eller?


Det är helt klart värt att vänta på iPad2.

#881

Postad 16 mars 2011 - 23:45

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
Hmm, ju mer jag ser på videos på youtube så börjar jag undra om jag verkligen skall köpa en 2a eller behålla min 1a. Tycker 2an ser budget ut, plastig och ja budget helt enkelt. Aja, får väl kolla på riktigt och klämma lite på den innan jag bestämmer mig.

#882

Postad 17 mars 2011 - 13:56

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0
Perfekt, då blir det ytterligare en över till oss andra :rolleyes:

#883

Postad 17 mars 2011 - 14:02

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
Bara för det skall jag köpa en och slå sönder den som vissa smarta människor gör i U.S.A :rolleyes:

#884

Postad 17 mars 2011 - 14:05

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0
Ja, det landet är ju verkligen känt för att vara befolkat av oerhört intelligenta människor :rolleyes:

#885

Postad 17 mars 2011 - 14:09

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0

Ja, det landet är ju verkligen känt för att vara befolkat av oerhört intelligenta människor :D

Ja, verkligen :rolleyes:

#886

Postad 17 mars 2011 - 14:20

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Det är helt klart värt att vänta på iPad2.

Om man ska streama foton som ligger på en pc som bildspel till en ipad (2), vad krävs då? det är också ett användningsområde jag tänker till en ipad att kunna se på foton var man vill.

#887

Postad 17 mars 2011 - 17:04

menks13
  • menks13
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Om man ska streama foton som ligger på en pc som bildspel till en ipad (2), vad krävs då? det är också ett användningsområde jag tänker till en ipad att kunna se på foton var man vill.



ORB appen kan du använda till det, men det fungerar väl med den inbyggda hemmadelningen nu i och med den nya IOS versionen??

#888

Postad 19 mars 2011 - 21:23

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0
Inom kort kommer jag att bli ägare av en ipad (första versionen) och har några frågor som jag inte riktigt får några tydliga svar på webben.

Klarar den att spela avi filer (divx)?
Om inte, några tips på program som kan isåfall konvertera dessa snabbt till ett format som ipad skulle klara att spela upp.

Använder idag ett program som heter AVS video converter men jag tycker att det tar så lång tid. En avi fil på 700 MB tar cirka 1 timme, på en mycket snabb dator dessutom.

#889

Postad 19 mars 2011 - 21:35

menks13
  • menks13
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Videora och handbrake är två program som är de snabbaste tror jag!

#890

Postad 19 mars 2011 - 22:18

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0

Videora och handbrake är två program som är de snabbaste tror jag!


Handbrake har jag testat tidigare och anser att AVS video converter som jag använder idag är snabbare. Tack för tipset ang. videora.

#891

Postad 19 mars 2011 - 22:54

menks13
  • menks13
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Min dator som är ganska snabb gör en fil på 558 mb med handbrake på 6 min.

#892

Postad 19 mars 2011 - 23:04

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Konverterar just nu en DVD film till H.264, 1 timme 48 minuter lång film med svensk text i Handbrake. Har ingen monsterdator direkt kanske. AMD dual core 2,8 GHz, 4 Gb RAM. Processorn går på 100% nu och 20% är klart och den säger att den behöver 1 timme och 50 minuter till...puuhh!

#893

Postad 19 mars 2011 - 23:13

menks13
  • menks13
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Kanske beror på vad man konverterar för nån sorts fil, jag vet inte. Jag har en Amd Phenom 4x core, 4gb minne och en ssd disk.

#894

Postad 19 mars 2011 - 23:15

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Jo så är det väl. Faktiskt första DCD-skivan jag konverterar så jag vet inte riktigt hur stor den här filen blir. Tanken är att ha mina DVD's i ett bibliotek via Plex på min Mac Mini som är kopplad till TV'n.

#895

Postad 19 mars 2011 - 23:37

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0
Hur eller hur så tänker jag att filmer till en ipad behöver inte vara i så hög kvalitet för min del. Jag vill inte se några pixlar eller sånt men en divx på 700 mb borde kunna gå att spela upp direkt ipad eller konvertera snabbt iallafall.

Redigerat av Unregistereda360a43b, 19 mars 2011 - 23:42.


#896

Postad 20 mars 2011 - 11:58

menks13
  • menks13
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Gjorde om en Avi fil nu på 600 mb och det tog 30 min, men den filmen hade lägre upplösning än den jag konverterade innan så det tar väl längre tid om den har lägre upplösning.

#897

Postad 20 mars 2011 - 15:50

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0
Jag testar på två olika datorer och får inte det att gå fortare, :D

Har AMD dual core, 4 GB DD3 och så vidare....

Jag ligger på 1 timme på en 700 Mbit avi fil.

Borde finnas någon annan program som gör det snabbare.

#898

Postad 20 mars 2011 - 16:16

menks13
  • menks13
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Vad har videon för upplösning?

#899

Postad 20 mars 2011 - 16:40

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0

Vad har videon för upplösning?


Det är divx (xvid) film som har upplösning på 640 x 352.

Alla jag testar med är i princip xvid filer som går att spela på vilken dvd-spelare som helst via USB-pinne. Spelar upp nu på en bärbar dvd-spelare men vill gärna lägga över dessa filer på en ipad för att slippa ha med sig både en ipad och en bärbar dvd.

#900

Postad 20 mars 2011 - 16:59

menks13
  • menks13
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Jag upplevde att det tog längre tid att konvertera filmer med lägre upplösning än filmer som redan ligger på 1280x720, kanske lättare att göra sig av med information än att lägga till som det är med de filmerna som har lägre upplösning än vad man försöker skapa på iPad konverteringen! Bara en tanke. Har du inte filmerna i upplösningen 1280x720 så får du nog leva med att det tar längre tid :D



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.