Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Trophyliga

1763 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1651

Postad 17 februari 2017 - 16:38

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

#15: Disney Infinity 3.0

Till en början var det bara buggigt och segt med alla laddscener hela tiden.

Buggandet försvann med tiden, men alla laddscenerna fanns kvar, vilket var oerhört segt eftersom man rätt ofta bytte värld.

Kan dock tänka mig att yngre spelare i 10-12 årsåldern tycker det kan vara kul och outtömligt!



#1652

Postad 18 februari 2017 - 10:04

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
#1 Final fantasy XV, min första och antagligen den enda. Orkar inte jaga trophys men kände att det va rätt lätt i detta.

#1653

Postad 07 mars 2017 - 23:48

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

100%: The Swindle

 

PSN+ forsätter leverera guldkorn bland sina gratisspel. Denna gången var det en stealth-plattformare i steampunkmiljö som utspelade sig i 1800-talets England.

 

Det var ganska frustrerande till en början, men när man uppgraderar sina egenskaper och lär sig använda dom så var det riktigt roligt. Tålamod var bland det viktigaste i detta spelet, så fort jag försökte skynda på så klantade jag till det, dog och fick börja om.



#1654

Postad 08 juni 2017 - 15:44

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
#16: Telltales Game of Thrones
Som de övriga Telltales, fast blodigare.

#17: LEGO Star Wars The Force Awakens
Helt ok, men Jurassic World kvarstår som mitt favoritspel i Lego-världen.

#1655

Postad 04 juli 2017 - 20:23

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Uppdaterar med 2 platinum till.

#73 Horizon zero dawn

Behöver väl inget mer beröm än det redan fått överallt. Bästa openworld spelet hittills man spelat.

#74 Dirt 4

Bra bilspel man haft kul med i många timmar och riktigt skön känsla även för oss som inte har ratt utan kör med handkontroll. Karriärläget är otroligt långt med som det känns med hur många event som helst speciellt i rallydelen. I övrigt finns det ju både rallycross och landrush som är betydligt kortare delar.
Utöver karriär finns diverse challenges man kan sätta brons, silver eller guld på. Sen såklart onlinespelande med även där väldigt mycket olika saker välja mellan.

Så det timmar lägga i överflöd kan man säga för den som vill 😊

#1656

Postad 22 juli 2017 - 09:25

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Har spenderat sommaren (so far) till att spela gratisspelen från PSN+ och spela klart sådant som blivit liggande på PS3an.
 

Platina:

#84: Alienation - Top Down shooter för upp till 4a spelare.
#85: Spy Chamelion - Pussel-timing-spel där man ska ta sig igenom hårdbevakade rum genom att smälta in med bakgrunden.
#86: Killing Floor 2 - Horde-shooter a la zombiemode. Kul tidsfördriv att köra med kompisar. 

 

100%

Type:Rider - Plattformsspel som vill berätta de olika typsnittens (Times New Roman, Baskerville m.fl.) historia. Småmysigt, och med en sista bana späckad med internet-humor.

From Dust - Gudssimulator. Äntligen 100%...5 år senare ;)

Rain - Tog bara 2 år :)


Redigerat av Unregisteredddb310e6, 22 juli 2017 - 13:44.


#1657

Postad 22 juli 2017 - 15:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Platina:

#84: Alienation - Top Down shooter för upp till 4a spelare.

 

Tog det inte hyfsat lång tid? Jag har på sistone börjat försöka ta lite trofeer i mina spel igen som en extra morot, men jag orkar aldrig med såna här tidsödslande troféer där de vill att man ska klara spelet med alla olika karaktärer eller levla alla karaktärer till max. Det gör inte spelet roligare enligt mig, bara ett sätt att slösa ens liv.



#1658

Postad 23 juli 2017 - 07:48

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Håller med om att den typen av trofféer kan vara rätt tråkiga. Men i Alienation var det inte speciellt jobbigt. Den första genomspelningen var den som tog längst tid, sedan visste man hur man skulle spela för att få så mycket xp som möjligt och vad uppdragen gick ut på vilket gjorde att det gick betydligt fortare. Första gubben lade jag nog 10-15 h för att klara storyn och levla till 30. Dom andra två klasserna tog nog ca 6-8 h. 

 

Sen hjälpte det ju att jag tyckte att det var kul hela vägen, en del spel tröttnar man ju på och då är det inte speciellt kul...*tittar på dig, Mafia II*



#1659

Postad 23 juli 2017 - 19:16

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
#75 Modern warfare remastered

Ett spel som håller hög klass ännu idag. Alla trophys är på SP-delen och den kämpigaste biten är helt klart att klara spelet på veteran med klassiskt respawnande fiender om man inte avancerar framåt. Det kändes att det var många år sen man körde detta sist och bitvis kom man inte ihåg nåt så lite som att köra igenom ett nytt spel.

Nu blir det MP för hela slanten ett tag framöver 👍

#1660

Postad 09 augusti 2017 - 22:17

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0
Måste få skryta lite. Klarade precis den mest ovanliga trofén på min lista. Clear all pegs på alla originalbanor i Peggle. Är bara 1,45% som har tagit den på psntl 😊

#1661

Postad 10 augusti 2017 - 15:11

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

#3 Shadow of Mordor. De kommer inte ofta men ibland så klämmer jag till med platinum!



#1662

Postad 10 augusti 2017 - 15:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Måste få skryta lite. Klarade precis den mest ovanliga trofén på min lista. Clear all pegs på alla originalbanor i Peggle. Är bara 1,45% som har tagit den på psntl

 

Jag känner till känslan. Man har gjort något jobbigt eller svårt som nästan ingen annan kommer förstå vidden av eller kan relatera till, sen får man sitta där och tycka man är duktig i sin ensamhet  :D



#1663

Postad 10 augusti 2017 - 17:15

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Jag känner till känslan. Man har gjort något jobbigt eller svårt som nästan ingen annan kommer förstå vidden av eller kan relatera till, sen får man sitta där och tycka man är duktig i sin ensamhet  :D

Haha ja precis så. Tog ett ärevarv helt ensam när jag klarade Beat Zico från WipeOut HD för många år sedan, efter att ha försökt säkert hundratals gånger. Hade en hundradels sekund till godo ;) (morlock kan bekräfta att den krävde en hel del nötande :D)



#1664

Postad 10 augusti 2017 - 17:52

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Måste få skryta lite. Klarade precis den mest ovanliga trofén på min lista. Clear all pegs på alla originalbanor i Peggle. Är bara 1,45% som har tagit den på psntl 😊

Well done!

Visste inte ens att peggle fans till PS. Bara spelat peggle2. (Platinum)

Kollade på psntl och har tydligen bara en enda trofé som klassas "Prestige. Delar den med 1% av 93000 spelare. :)

"Then What?" På Resogun.

#1665

Postad 14 augusti 2017 - 22:59

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Om jag inte har helt fel så är det borttaget från PS-store. Så har man det inte redan så går det inte att få tag i tyvärr. Svårighetsgraden i ettan är betydligt högre än vad det är i 2an.

 

Samma sak med Back to the Future till PS3, så jag kan inte spela klart dom :(

 

Bara och bara...jag har ju inte en enda. Så det ska du inte vara missnöjd över ;)



#1666

Postad 15 augusti 2017 - 06:26

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Uppdatering för de senaste 15 månaderna... :)

 

#47 Uncharted 4
#48 LittleBigPlanet 3
#49 Horizon Zero dawn
#50 Rise of the Tomb Raider
#51 Watch Dogs 2
#52 Dishonored 2
#53 Life is Strange
#54 Mirror's Edge Catalyst
 


Redigerat av boombaaz, 15 augusti 2017 - 06:27.


#1667

Postad 21 augusti 2017 - 21:54

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Måste få skryta lite. Klarade precis den mest ovanliga trofén på min lista. Clear all pegs på alla originalbanor i Peggle. Är bara 1,45% som har tagit den på psntl

Då slogs det rekordet. Platina i Starwhal, 1,32% :)

 

Tog det inte hyfsat lång tid? Jag har på sistone börjat försöka ta lite trofeer i mina spel igen som en extra morot, men jag orkar aldrig med såna här tidsödslande troféer där de vill att man ska klara spelet med alla olika karaktärer eller levla alla karaktärer till max. Det gör inte spelet roligare enligt mig, bara ett sätt att slösa ens liv.

Nej, det är inget du ska ge dig på Zoiler... :rolleyes:



#1668

Postad 21 augusti 2017 - 22:26

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

På tal om ovanliga troféer, min raraste trofé är Platina Singstar (0.20%). Visserligen inte helt ärligt men de skulle stänga ner servrarna så vi var några som var tvungna att hjälpa varandra lite för att hinna.

 

Däremot har jag en till Platina (0.50%) för den digitala versionen av Singstar som inte hade några troféer som t.ex. krävde att få 1000 pers att betygsätta med minst 4 av 5 på sin uppladdade video och liknande.



#1669

Postad 22 augusti 2017 - 06:37

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Troféerna i Singstar var ju åt h*lv*te. Snyggt att du har dom, men dom var desperata försök till att få ett levande community...

 

Bra jobbat iaf :)



#1670

Postad 29 augusti 2017 - 07:57

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
Nu, äntligen, har jag 100% på Don't Starve: Console Edition. Spelade första gången sent 2014 då första trofén är från December det året. Jag kom verklige inte överens med detta spel då. Gjorde ett nytt försök sommaren 2015 och det gick bättre. Tog 8 av 10 troféer som i princip bara gick ut på att överleva fler och fler dagar i sandlådeläget.

Sedan kom vi till äventyrsläget och här var jag körd igen och det kom andra spel i vägen så det lades på hyllan igen.

Så för ett par veckor sedan påbörjade jag ett nytt försök. Lusläste wikin och planerade väl i vilken ordning jag behövde göra saker och efter många försök så gick det vägen.

Det största irritationsmomentet dock var att för att låsa upp Wes "The Silent" så behöver man hitta ett visst område på den tredje av fem världar i äventyrsläget. Detta kan man göra på alla olika världar utom den som heter "Two Worlds". Det tog mig 15 försök innan jag fick en annan värld än Two Worlds som tredje bana. Riktigt frustrerande. Jag kan nog ändå skatta mig lycklig efter man läst andra som försökt i månader innan de lyckades pga. tidigare buggar. Lite för mycket jobb för en bronstrofé kan man tycka. Jag förstår varför den har en PSNP-rarity på 0.64%

#1671

Postad 29 augusti 2017 - 12:11

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Don't Starve la jag ner efter 10 minuter, fy vilken skit  :rolleyes: Som tur var kunde jag ta bort det från listan, eftersom det hade 0%  :P



#1672

Postad 29 augusti 2017 - 14:25

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
Det enda (imho) som var skit med det var den fantasilösa trofélistan. Spelet borde ha haft fler troféer för saker man kan göra i spelet som troféerna i Don't Starve Together. Dock så har ju utvecklarna gått ut med att de inte gillar troféer/achievments och lade till dessa bara för att Sony tvingade dem att ha med troféer.

Redigerat av boombaaz, 29 augusti 2017 - 14:26.


#1673

Postad 01 september 2017 - 22:21

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Platinum #55: Uncharted The Lost Legacy

 

Helt klart enklast av spelen hitills. Skönt att spelet mest troligt inte kommer få någon DLC då spelet i sig egentligen är ett DLC.

Tänker inte säga så mycket mer för att inte spoila för er som tänkt, men inte har, spelat det ännu.

Jag ser gärna en fortsättning med Chloe och Nadine i framtiden.



#1674

Postad 28 september 2017 - 13:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 1

#79: Color Guardians

Gratis på PSN+ denna månaden. Rolig plattformare. Man springer automatiskt och ska tajma de färger som man springer in i med färgen på sin gubbe, tänk lite Guitar Hero. Det var kul i dom 7-8 timmarna det tog att klara av. Att klara slutbossen utan att dö var det absolut knepigaste och krävde en hel del försök.

 

Jag hade tänkt spela detta ända sedan du rekommenderade det och för några dagar sedan tog jag tag i det. Jag har spelat mängder av spel sedan PS3-tiden men aldrig tagit en platinatrofé. Förrän nu, muhahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! My preciousssssssss.

 

Color Guardians av alla spel blir min första platina, det är tragikomiskt på sätt och vis. Och du hade en del i det, känn dig otroligt stolt  :D

 

Men det var ju ett roligt spel måste jag säga, om än simpelt. Jag tog alla färger på alla banor, vilket tydligen var onödigt eftersom det inte fanns någon trofé för det, men aja. Trofén att inte dö på sistabossen fuskade jag lite på (pausade så att jag såg färgen), men å andra sidan är den bossen fuskig också, slumpmässigt om man har tur med rullbandet och vad han kastar, plus att det knappt går att ha så snabba reaktionstider.



#1675

Postad 28 september 2017 - 14:10

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Platina #56: Dead Space 3

 

Då jag inte hade några nya spel att spela på PS4:an så har jag för tillfället gått tillbaka och spelat lite PS3-spel. Detta var det första av dessa som jag klarat 100% nu. Helt klart det lättaste spelat i serien men ändå drygt att behöva spela igenom det fyra gånger för platinatrofén varav en där du inte får dö. Lite synd att detta spel inte sålde tillräckligt bra för en uppföljare och därmed inte kommit någon avslutning på serien.

Nu ska jag bara klara sista trofén på 2:an också...


Redigerat av boombaaz, 28 september 2017 - 15:24.


#1676

Postad 30 september 2017 - 20:38

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Jag hade tänkt spela detta ända sedan du rekommenderade det och för några dagar sedan tog jag tag i det. Jag har spelat mängder av spel sedan PS3-tiden men aldrig tagit en platinatrofé. Förrän nu, muhahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! My preciousssssssss.

 

Color Guardians av alla spel blir min första platina, det är tragikomiskt på sätt och vis. Och du hade en del i det, känn dig otroligt stolt  :D

 

Men det var ju ett roligt spel måste jag säga, om än simpelt. Jag tog alla färger på alla banor, vilket tydligen var onödigt eftersom det inte fanns någon trofé för det, men aja. Trofén att inte dö på sistabossen fuskade jag lite på (pausade så att jag såg färgen), men å andra sidan är den bossen fuskig också, slumpmässigt om man har tur med rullbandet och vad han kastar, plus att det knappt går att ha så snabba reaktionstider.

Hahaha bra jobbat. Har för mig att jag försökte trickert med att pausa men det sabbade rytmen för mig, så jag gick tillbaks till att memorera så långt det går och det gick till slut :)

 

Nu är det bara att fortsätta på den inslagna vägen ;)



#1677

Postad 14 oktober 2017 - 22:43

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

100% på två gratisspel från PS+ senast.

 

Hue

Indie-plattformare där man löser pussel och tar sig fram genom att byta färg på bakgrunden för att på så sätt få hinder att försvinna. Inte allt för utmanande, behövde inte söka upp några lösningar online ( ;)). Väl värt pengarna  :D lite samma känsla som jag hade av Teslagrad.

 

Hatoful Boyfriend

Vad f a n var detta? Ingen aning. Japanska? Ja. Helt Vrickat? Ja. Spelar man en människa som går i skola med och dejtar fåglar? Ja. Är det bara textbaserat? Ja. Har det 14 olika slut? Ja. Är det en deckare, romcom, spiondrama, mordhistoria eller slåss-med-demoner-för-att-rädda-världen-historia? Det beror på dina val och ditt slut  B)

 

EDIT: 100% i Blue Toad Murder Files: The Mysteries of Little Riddle

Det tog 7 år men nu är det klart. Deckare i brittisk stil där allt går ut på att lösa knep och knåp. Matteproblem, logikproblem, pussel osv.


Redigerat av Unregisteredddb310e6, 14 oktober 2017 - 23:47.


#1678

Postad 18 oktober 2017 - 19:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

#85: Spy Chamelion - Pussel-timing-spel där man ska ta sig igenom hårdbevakade rum genom att smälta in med bakgrunden.

 

Jag plattade också detta igår (lustigt att jag hittills bara tagit platina i spel med färgbyte inblandat...).

 

Ganska kul spel ju, men jäklar man fick spela om de flesta banorna fyra gånger typ. Tur att de var så korta. Jag trodde jag gjorde det snabbt som klarade alla tidsutmaningar och att den sista guldtrofén för hela spelet på 18 minuter skulle ploppa automatiskt, men jag hade 200+ sekunder kvar att ta in...

 

Trodde inte det skulle gå men det gick med god marginal till slut.

 

Trots att spelet var rätt buggigt.



#1679

Postad 18 oktober 2017 - 20:39

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

haha ja där har vi ett tema du får bygga vidare på, nu förväntar jag mig 100% på Hue snart då ;) passa på när det är gratis.

Ja, det var tur att det fanns några banor som man kunde kapa väldigt många sekunder på. Lite lustigt att man i början ville kapa hundradelar på dom första banorna istället för att kapa en halv minut på dom senare banorna.

 

Tror inte jag hade några buggar alls dock, vad var det som buggade för dig?


Redigerat av Unregisteredddb310e6, 18 oktober 2017 - 20:40.


#1680

Postad 18 oktober 2017 - 22:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

haha ja där har vi ett tema du får bygga vidare på, nu förväntar jag mig 100% på Hue snart då ;) passa på när det är gratis.

 

Ja jag har redan laddat ner det  :)

 

Fast jag tar bara platinum i de spel där jag inte behöver lägga allt för mycket tid eller som är roliga nog. Liksom, jag hade ju aldrig lagt 260 timmar på FFX som det finns vissa som gör  :D

 

Lite lustigt att man i början ville kapa hundradelar på dom första banorna istället för att kapa en halv minut på dom senare banorna

 

 

Jag kunde nog ha struntat i att försöka hamna nära global leaderbord på de första 50 banorna också... för ja de senare banorna var ju enklare.

 

Angående buggar så var det en bana i videon runt 3:20 där båda rutorna var vita, fick lösa det med att aktivera knappen och sedan bli upptäckt mitt under växlingen. Lite svårare med tidsutmaningen men aja.

 

https://www.youtube.com/watch?v=nnlXifN0KiE

 

Sen sparades inte checkpoints hela tiden, flera gånger som jag fick starta från en längre bak.



#1681

Postad 19 oktober 2017 - 18:39

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Hue behöver du inte lägga mer än 6-7 timmar på :)

 

Ja nu när du säger det, var nog ett par gånger som checkpointen inte registrerades. Dock inget jag råkade ut för så mkt att det störde.

 

Tog för övrigt Trepaning for fun and profit i Killing Floor 2, är 0,37% rarity på den....enbart dock för att den är ny så den kommer falla...tyvärr



#1682

Postad 21 oktober 2017 - 18:44

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Uppdaterar med två platinum till:

#76 Uncharted the lost legacy

Bra fortsättning på 4an. Lite kort om man ska nämna nåt men det var ju åandra sidan inget fullpris vid release.

#77 Ratchet & Clank

Färgglatt och snyggt. Kul lite lättsammare spel som omväxling att köra.

#1683

Postad 26 oktober 2017 - 12:26

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Uppdaterar med två platinum till:

#76 Uncharted the lost legacy

Bra fortsättning på 4an. Lite kort om man ska nämna nåt men det var ju åandra sidan inget fullpris vid release.

#77 Ratchet & Clank

Färgglatt och snyggt. Kul lite lättsammare spel som omväxling att köra.

UtLL får man ta tag i snart :)

 

Hur likt var R&C originalet? För det är väl ett spel som bygger på en film som bygger på ett spel...solklart...

 

#90: Ether One

Ytterligare ett gratisspel från PS+. Gillade verkligen upplägget i detta spelet. En story som är väldigt rörig i början, men som blir allt tydligare ju längre man spelar och ju fler collectibles man samlar. Att läsa alla lappar som finns utspridda är också bra om man verkligen vill hänga med. Pusslen var bra och smarta, men jag hade gärna fått lite tydligare feedback på om man gjort rätt ibland. 

 

Tyvärr är spelet inte bugfritt, en del pussel registrerades som färdiga trots att alla delmoment inte var genomförda och vissa pussel registrerades som klara istället för det pussel som man de facto klarat. Inget som gjorde spelet ospelbart, men synd att behöva dra ner betyget på en så fin spelupplevelse.


Redigerat av Unregisteredddb310e6, 26 oktober 2017 - 12:34.


#1684

Postad 26 oktober 2017 - 12:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Hur likt var R&C originalet? 

 

Likt eftersom det är en remake, men de har lagt till lite grejer också.



#1685

Postad 26 oktober 2017 - 13:09

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Tänkte precis skriva att jag inte spelat originalet så nån annan kanske har bättre svar på det men det kom redan innan 😊

#1686

Postad 26 oktober 2017 - 13:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Sen spelade jag originalet nära släppet för 15 år sedan så det är inte som att jag har det i huvudet som om jag spelade det igår direkt  :D. Men jag kände igen flera banor iaf.



#1687

Postad 26 oktober 2017 - 19:57

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Okej, jag spelade ju den remastrade versionen när originaltrilogin släpptes till ps3. Så det är ju inte allt för länge sedan, känner inget riktigt sug på det nya just nu. Men det kommer väl :)

 

#91: Destiny 2

Behöver väl inte säga så mkt här va? Drygt med storyn på alla tre karaktärer bara...



#1688

Postad 27 oktober 2017 - 11:10

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 1

Så Wolfenstein II verkar kul

 

Bifogad fil  2017-10-27_12-05-52.png   17,84K   0 Antal nerladdningar

 

The highest difficulty is called “Mein Leben” and it’s a 1 life permadeath mode without checkpoints or manual saves. It has to be done in one sitting without leaving the game. You can’t back up the save games in this mode because it doesn’t create any in the first place.



#1689

Postad 27 oktober 2017 - 11:39

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Så Wolfenstein II verkar kul

2017-10-27_12-05-52.png

The highest difficulty is called “Mein Leben” and it’s a 1 life permadeath mode without checkpoints or manual saves. It has to be done in one sitting without leaving the game. You can’t back up the save games in this mode because it doesn’t create any in the first place.

Wolfenstein är alltid kul, sedan kanske en platinum på II blir lite svårt :)

#1690

Postad 27 oktober 2017 - 13:47

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

haha shit. Där kan man testa sitt tålamod :) 



#1691

Postad 30 oktober 2017 - 17:20

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Så Wolfenstein II verkar kul

2017-10-27_12-05-52.png

The highest difficulty is called “Mein Leben” and it’s a 1 life permadeath mode without checkpoints or manual saves. It has to be done in one sitting without leaving the game. You can’t back up the save games in this mode because it doesn’t create any in the first place.

Speedrun på 80 minuter.
Så några veckors nötande borde lösa trophyn :)

http://feber.se/spel...larat_p_80_min/

#1692

Postad 31 oktober 2017 - 14:17

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Några veckors nötande... Tråkigt att man har ett liv  :D  :P

 

Fast jag håller med dig Wolfenstein är alltid kul.



#1693

Postad 13 januari 2018 - 20:18

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 1
Blivit två platinum det sista:

#78 Assassins creed origin

Bra och snyggt spel. Ett av dom bättre open world man kört det sista. Rekommenderas

#79 Star Wars battlefront 2

MP-läget riktigt skoj och haft många roliga timmar. Kommer säkerligen köra vidare det ett tag till. Man får ge det lite tid bara innan man hittar nån klass/hjälte som passar ens spelstil.
SP-läget lite väl kort.

#1694

Postad 14 januari 2018 - 22:04

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

4 st sedan jag skrev senast.

 

#92: Trine

Nästa spel i ordningen som legat påbörjat i flera år. Stabilt sidoscrollande plattformare. Fortfarande snyggt. 

 

#93: InFamous: Second Son

Håller den nivån man har vant sig vid när det kommer till inFamous-serien, tillräckligt kul för att hålla de två genomspelningarna som behövs (ond/god). Som vanligt är bossarna inget som spelen kommer bli ihågkomna för.

 

#94: Horizon Zero Dawn

Riktigt bra spel rakt igenom. Story, gameplay, grafik, hela paketet :)

 

#95: Batman

Storyn höll, resten av spelet gjorde det inte. Som vanligt med Telltale är det bara att spela igenom storyn för Platina.



#1695

Postad 16 januari 2018 - 20:33

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0

4 st sedan jag skrev senast.

#95: Batman
Storyn höll, resten av spelet gjorde det inte. Som vanligt med Telltale är det bara att spela igenom storyn för Platina.


Snart 100 jubileum för dig 😊

Tog också Som #80 Batman

Håller med om att det inte var mycket hänga i granen. Inget man skulle betala för direkt.

#1696

Postad 16 januari 2018 - 21:27

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Snart 100 jubileum för dig

Tog också Som #80 Batman

Håller med om att det inte var mycket hänga i granen. Inget man skulle betala för direkt.

Haha ja man kanske får tajma in ett riktigt bra spel som #100 :D

 

Vad tyckte du om QTE överlag och i första episoden specifikt? Fick intrycket att det knappt spelade roll vad man gjorde... Ja, skönt att det var gratis. Känns som man hade plockat upp det billigt på ngn rea annars och blivit missnöjd.



#1697

Postad 16 januari 2018 - 21:37

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Ja man kunde missa nån knapptryckning och ändå vart det rätt. Men nångång tryckte jag fel för man halvsov och då dog jag så var nog lite lotteri kanske?

Nu ska jag testa Deus ex. Januari är gratisspelens månad 😊

#1698

Postad 16 januari 2018 - 22:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Vad tyckte du om QTE överlag och i första episoden specifikt? Fick intrycket att det knappt spelade roll vad man gjorde... 

 

Ja man kunde missa nån knapptryckning

 

 

 

Frågan är hur många man kunde missa i Heavy Rain och ändå klara det, han hänger ju med rätt bra trots fail på allt  :D

 

http://www.youtube.com/watch?v=Yy44s_de15Y


Redigerat av Zoiler, 16 januari 2018 - 22:23.


#1699

Postad 16 januari 2018 - 23:38

PackSwede
  • PackSwede
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0

#53: Rise Of The Tomb Raider

 

Jag har fanken inte spelat mycket på slutet men nu är jag lite inne i det igen, startade Rise strax före jul och fick precis den sista multiplayer trophyn (japp, jag har tagit alla 125 trophies och inte bara Platinum)

 

För j*vla bra spel, precis i min smak!

 

Nu blir det Assassins Creed: Origins och det verkar ju ska ta en stund, helsike så stor världen verkar vara, har spelat ett par timmar och det känns som om jag bara skrapat på ytan (tror jag har 3-4 trophies). På tur står även nyinköpta Horizon Zero Dawn och Batman Arkham Night som jag plockade upp på någon rea för ett bra tag sen.



#1700

Postad 17 januari 2018 - 01:11

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

JSan: Haha jag vaknade också ett par gånger med Game Over-skärmen uppe :D

Frågan är hur många man kunde missa i Heavy Rain och ändå klara det, han hänger ju med rätt bra trots fail på allt  :D

Haha ja det är ju frågan var gränsen går för att klara jakten i det klippet. Dock handlar det ju mycket om känslan, man ser ju tydligt vad som händer (slapstick humor) när han missar QTE, om det ger konsekvenser är ju en annan sak. I Batman tycker jag att man får lika mycket stryk när man missar en knapptryckning som när man sätter den. Förutom att man kan dö i vissa specifika scener.

 

#53: Rise Of The Tomb Raider

 

(japp, jag har tagit alla 125 trophies och inte bara Platinum)

Snyggt :)





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.