Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Multiroom med infällda högtalare villa

Inga svar i detta ämne multiroom; villa; infällda högtalare sonos port; daytona audio; nuvo nv-e6gm Integra DRX-4
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 05 januari 2021 - 22:08

Unregistered7fada393
  • Unregistered7fada393
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Hej, behöver verkligen lite hjälp med multiroom-lösning till vårt nya hem.

 

Flyttar till ett nytt hus och samtidigt flyttar ifrån ett annat som jag installerade Control 4 i.

Dock inget jag har plan på att göra i nya huset då jag inte tycker att behovet finns och jag är väl inte överdrivet nöjd med det.

 

Vill trots allt installera infällda högtalare nu när vi renoverar det huset och ha en smidig multiroomlösning för att spela upp bakgrundmusik.

 

Jag har följande att tillgå sedan tidigare som jag gärna använder om möjligt:

  • Integra DRX-4
  • Nuvo NV-E6GM - går det att ansluta Sonos Port och få en egen källa till varje zon? Kan man komplettera med typ En Daytona Audio MA för att utöka och få fler zoner eller kommer det inte lira ihop? Skulle det gå att styra volymen på utgångarna på en Nuvo NV-E6GM med Sonos Port?

Hur jag tänkt dela in det hela med infällda högtalare:

Zoner ÖV

  • Kök/lounge
  • Vardagsrum surround 5.1 för TV - kan man använda Integra DRX-14 men också ha det som en zon att spela upp musik när man inte kollar på TV?
  • Uterum (utanpåliggande i takvinkel)
  • Utomhus/pool (utanpåliggande i takvinkel)
  • Badrum
  • "Master" sovrum
  • Barnsovrum 1(flyttbar högtalare typ Ikea Sonos)
  • Barnsovrum 2(flyttbar högtalare typ Ikea Sonos)
 
Zoner BV
  • Tvättstuga/relax
  • Klädkammare
  • Arbetsrum (flyttbar högtalare typ Ikea Sonos lampa)
  • Allrum surround 5.1 alt soundbar för TV/proj - förslag på vad man använder om man inte kör en Sonos soundbar typ?

Totalt 8-10st zoner med infällda/passiva högtalare i dagsläget beroende på hur man gör med surround vid TV/proj.

 

Funderar på vad som är en smidig men prisvärd lösning?

Kollat framförallt på Sonos Port och en eller flera förstärkare med flera zoner.

Går det att använda Integran och Nuvon som jag har sedan tidigare?

Möjligt att komplettera med en Daytona Audio MA då för att få fler zoner?

Kan man styra volymen på Nuvon i de olika zonerna med Sonos Port?

Annars är det väl billigare att köpa 2st Daytona Audio MA om det går att sammankoppla 2st.

 

Budgeten är inte riktigt satt, utan anpassas lite efter hur jag gillar lösningarna men 7-8st Sonos Port med 2st nya Daytona Audio MA kostar ju cirka 55-65tkr.

 

Hur hade ni med bättre kunskap och erfarenhet byggt upp det?


Redigerat av Unregistered7fada393, 05 januari 2021 - 22:09.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.