Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasats Viaplay - är det något att ha?

2852 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2451

Postad 05 januari 2019 - 18:52

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0

Om du sveper nedåt på fjärrkontrollen får du fram info och audio. Kan du inte skifta språk där?

 

Hehe, jag är dum i huvet :) hittade det nu. Tack tack.

 

Har lyckats göra perfekta jämförelser i bild mellan Chromecast Ultra och Apple TV 4k. Återkommer med inlägg. Apple har överlägsen bildkvalite.



#2452

Postad 05 januari 2019 - 20:00

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0

Okej, här kommen en jämförelse av hur 4K sändningar från Viaplay ser ut via en Chromecast Ultra respektive en Apple TV 4K. Båda är inkopplade till samma Pioneer hemmabioförstärkare (endast bypass) och vidare till min OLED TV Philips 903. Samma ingång på TVn används då allt går via förstärkaren. Apple TV är inställd på 4K SDR 50Hz. Chromecast Ultra är satt till 50Hz output via Google Home appen och är inkopplad med nätverkskabel. Så optimalt inställda båda två. 

 

Har satt igång matchen mellan City och Liverpool (UltraHD sändning) och pausat båda streamsen 1min och 12 sek in i matchen. Knäppt en bild med min mobil ute i publiken vid loggan i övre högra hörnet. Generella intryck:

 

- Färgerna är mycket mer rimliga via Apple TV. Kolla bara på gräset! Något måste bli fel i färghanteringen via Chromecast ultra. Någonstans är det bull. Antingen hos Google eller Viaplay, jag misstänker Google eftersom det borde vara samma stream i grunden. Notera att det inte handlar om en skillnad i inställning på TVn då jag använder samma ingång, jag bara snabbt switchar mellan de två via min pioneer fjärr. 

 

- Apple TV 4k har skarpare bild. Högre bitrate. 

 

 

Bifogad fil(er)



#2453

Postad 06 januari 2019 - 12:02

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

 hittade det nu. Tack tack.

 

 

Jag hade själv tidigare problem med att få till det under en match! Gött att det "löste sig" :)


Redigerat av mcmike, 06 januari 2019 - 12:02.


#2454

Postad 10 januari 2019 - 20:09

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Lite skralt, men helgens UHD sändningar 📺

Bifogad fil(er)



#2455

Postad 11 januari 2019 - 12:38

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Lite skralt, men helgens UHD sändningar

 

Inte Tottenham - United.. Viasat alltså..



#2456

Postad 14 januari 2019 - 09:31

Unregisteredf77563f6
  • Unregisteredf77563f6
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Provade att välja en UHD match på Viaplay i helgen (Westham-Arsenal) med min Apple TV 4K.

Sändningen startar fint, men bilden var bedrövligt dålig. Kändes som den inte gick över till UHD.

Inte i närheten mot när jag kört med min Chromecast Ultra.

Har 100/10 i hastighet. Är Apple TV 4K känsligare för hastigheten?

 

 

Edit: Löste problemet genom att installera om appen  :)


Redigerat av Unregisteredf77563f6, 22 januari 2019 - 08:31.


#2457

Postad 14 januari 2019 - 17:04

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Såg inte matchen i Lördags om det var lika här hemma. Var det bättre bild med Ultran, samma match? Gårdagen match fungerade som den skulle iallafall, kan inte påstå att jag upplevt apple tv känsligare hittills :)  


Redigerat av mcmike, 14 januari 2019 - 17:06.


#2458

Postad 18 januari 2019 - 18:20

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Helgens UHD sändningar.. :)

 

https://viaplay.se/s...tra-hd/20556792

 

https://viaplay.se/s...tra-hd/20556802



#2459

Postad 23 januari 2019 - 12:05

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0

Klart, viasat motor o Viaplay sänder indycar ända tom 2021. Kul med två svenskar i år.



#2460

Postad 23 januari 2019 - 13:07

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Grymt, vilken härlig nyhet😁

Redigerat av mcmike, 23 januari 2019 - 13:07.


#2461

Postad 23 januari 2019 - 17:58

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Bara dom ger tusan i att förstöra det med svenska kommentatorer, finns ingen svensk som kan kommentera Indycar bättre än amerikanerna. Sist Viasat sände ett Indy500-lopp för några år sedan så satt jubelåsnan Blomqvist och totalförstörde sändningen, medan Fredrik Ekblom satt och smackade med sitt matätande. Tvingades se det racet på ABC.

 

Det är illa nog att man inte kan välja engelskt på F1, F2, PorscheSC och MotoGP på Viasat, så man tvingas se dom via Sky och BTSport. Dom enda svenskar som kan kommentera motorsport på ett insatt och kunnigt sätt är Rydell och Wirdheim, och Äpplet och Sandy funkar när det gäller 2 hjul pga deras kemi, INTE när dom försöker sig på 4 hjul), men finns det engelskt att tillgå så föredrar jag det i 99 fall av 100, enda undantaget är WSBK och EWC.

 

Att det finns svenskar som påstår att JB är en bra kommentator får mig att undra om dom någonsin sett på engelskspråkiga motorsportssändningar. Han är lika usel nu som han varit dom senaste 20åren, absolut ingen känsla för vad som behöver sägas och det lyser igenom att han är okunnig och nervös, när han häver ur sig plattityder på löpande band, och hela tiden behöver få sina tankar bekräftade av personen brevid. Glömmer aldrig när han fick Eje att slita sitt hår när han satt och i direktsändning under ett lopp började ägna tre minuter åt att fundera på vilka F1-förare som ägde vilka hotell i Monaco. Eje satt tyst och man hörde hur han vred på sig och led.



#2462

Postad 24 januari 2019 - 10:45

Howlinskogge
  • Howlinskogge
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Sänder Viaplay verkligen i 5.1 ljud? Kör via en Apple tv och en Denon förstärkare och den visar att det är stereo.

Ska sägas att jag nyss installerat mitt 5.1 plus denon recivever så jag är ganska novis än så länge :)



#2463

Postad 24 januari 2019 - 11:30

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Ja, genom Apple tv bl,a😊

Redigerat av mcmike, 24 januari 2019 - 11:30.


#2464

Postad 24 januari 2019 - 12:48

Howlinskogge
  • Howlinskogge
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Ja, genom Apple tv bl,a

Blir lite off-topic nu men..
Uundra varför min Denon visar stereo då? Kör som sagt viaplay genom en Apple tv 4k.
Vad har du för inställningar för ljud i din Apple tv?


Redigerat av Howlinskogge, 24 januari 2019 - 12:48.


#2465

Postad 24 januari 2019 - 15:47

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Du får gå in i inställningar/Video och ljud/ ljudformat och ändra format på/Dolby Digital 5.1 :)



#2466

Postad 24 januari 2019 - 22:18

Howlinskogge
  • Howlinskogge
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Du får gå in i inställningar/Video och ljud/ ljudformat och ändra format på/Dolby Digital 5.1 :)

Ska inte äpplet känna av om jag kör auto, Dolby Atmos? Och säga åt förstärkaren att köra 5.1 om det är möjligt?

Testade ställa in till Dolby Digital 5.1 nu, och fick inte ut 5.1 via någon sändning som pågick nu. Fick inte ut 5.1 via någon gammal sändning heller.

 

Du får gärna återkoppla när du har 5.1 under någon fotbollsmatch så får jag kolla om jag får till det :)


Redigerat av Howlinskogge, 24 januari 2019 - 22:18.


#2467

Postad 24 januari 2019 - 22:25

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Menar du sport så har det bara "stereo"ljud😊Filmer/serier har DD ljud!

Redigerat av mcmike, 24 januari 2019 - 22:26.


#2468

Postad 25 januari 2019 - 14:25

Howlinskogge
  • Howlinskogge
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Menar du sport så har det bara "stereo"ljudFilmer/serier har DD ljud!

Okej, det var sport jag tänkte på.. Det var ju tråkigt :(



#2469

Postad 25 januari 2019 - 16:44

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

På vissa UHD Champions League matcher har det varit 5.1 ljud på under hösten.



#2470

Postad 26 januari 2019 - 19:04

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Ja det är DD ljud nu under dagens UHD match, men inge vidare tycker jag!

Redigerat av mcmike, 26 januari 2019 - 19:09.


#2471

Postad 28 januari 2019 - 03:34

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Det jag stör mig mest med på Viaplay för tillfället är den nya kategorin Påbörjat på Serie-avdelningen, det räcker att man startar upp ett avsnitt av en serie där i nån minut, men om man sen inte vill se mer av den, och även tar bort den helt från Aktivitets-listan, så fastnar den ändå i Påbörjat-kategorin(vilken man inte kan radera titlar ur), vilket gör att man gång på gång får upp nytillagda avsnitt av den serien i ens Fortsätt Titta-lista, vilket är jobbigt när man är flera i familjen som delar på en enda gemensam profil, och Fortsätt TItta-funktionen, vilken i vissa enheter inte listar mer än dom 5 senaste titlarna, resten begravs oåtkomligt.

Netflix har haft profiler i hur många år nu? Fem åtminstone? :/



#2472

Postad 28 januari 2019 - 09:27

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Bara dom ger tusan i att förstöra det med svenska kommentatorer, finns ingen svensk som kan kommentera Indycar bättre än amerikanerna. Sist Viasat sände ett Indy500-lopp för några år sedan så satt jubelåsnan Blomqvist och totalförstörde sändningen, medan Fredrik Ekblom satt och smackade med sitt matätande. Tvingades se det racet på ABC.
 
Det är illa nog att man inte kan välja engelskt på F1, F2, PorscheSC och MotoGP på Viasat, så man tvingas se dom via Sky och BTSport. Dom enda svenskar som kan kommentera motorsport på ett insatt och kunnigt sätt är Rydell och Wirdheim, och Äpplet och Sandy funkar när det gäller 2 hjul pga deras kemi, INTE när dom försöker sig på 4 hjul), men finns det engelskt att tillgå så föredrar jag det i 99 fall av 100, enda undantaget är WSBK och EWC.
 
Att det finns svenskar som påstår att JB är en bra kommentator får mig att undra om dom någonsin sett på engelskspråkiga motorsportssändningar. Han är lika usel nu som han varit dom senaste 20åren, absolut ingen känsla för vad som behöver sägas och det lyser igenom att han är okunnig och nervös, när han häver ur sig plattityder på löpande band, och hela tiden behöver få sina tankar bekräftade av personen brevid. Glömmer aldrig när han fick Eje att slita sitt hår när han satt och i direktsändning under ett lopp började ägna tre minuter åt att fundera på vilka F1-förare som ägde vilka hotell i Monaco. Eje satt tyst och man hörde hur han vred på sig och led.

Ted som kommenterar Nascar är otroligt duktig och insatt i allt, han är många gånger bättre en dom amerikanska, han har bra koll på allt.

#2473

Postad 28 januari 2019 - 13:45

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Ted som kommenterar Nascar är otroligt duktig och insatt i allt, han är många gånger bättre en dom amerikanska, han har bra koll på allt.

Du försöker göra dig lustig? Nej, Ted har verkligen inte bättre koll än dom amerikanska kommentatorerna, han säger ofta saker som är direkt felaktiga, en sak jag kommer ihåg nu på rak arm var under ett Eldora-race då han inte förstod hur Jennifer Jo Cobb fick starta, då han hade koll på hennes kvalposition, vilket var utanför top 32 eller vad det nu var, helt oförmögen att koppla owners points-systemet. Jag har inget emot Ted's svammel under reklampauserna, men bättre än dom amerikanska är han sannerligen inte, och hans koll är inte i närheten av  den dom amerikanska kommentatorernas. Om man ÄR insatt i Nascar och kollar på alla träningarna och kvalen(..som MTG/Viasat/Viaplay för övrigt har fulla rättigheter till och har rätt att visa i Sverige, inkl alla race från Xfinity och Trucks, vilket dom struntar i för att pissa dom svenska kunderna i ansiktet), så märker man enkelt under racen att man själv har bättre koll än Ted, som ofta helt har missat dom senaste underliggande anledningerna till varför saker är som dom är under race-dagen.



#2474

Postad 30 januari 2019 - 08:43

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Kollar på varenda nascar race under säsongen och är riktigt trött på dom amerikanska kommentatorerna, speciellt dom som kör andra halvan av säsongen, de som är bra med Ted är allt kul info om banan och annat som man får veta under ett race och av alla svenska kommentatorer är han den jag tycker om mest, F1 ser jag inte längre på för de är så tråkigt och motogp har jag haft några år och ser direkt från hemsidan deras men som alla engelsk talande kommentatorer så jagar dom upp sig och nästan skriker och de är ganska irriterande att lyssna på.

#2475

Postad 30 januari 2019 - 11:35

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Kollar på varenda nascar race under säsongen och är riktigt trött på dom amerikanska kommentatorerna, speciellt dom som kör andra halvan av säsongen, de som är bra med Ted är allt kul info om banan och annat som man får veta under ett race och av alla svenska kommentatorer är han den jag tycker om mest, F1 ser jag inte längre på för de är så tråkigt och motogp har jag haft några år och ser direkt från hemsidan deras men som alla engelsk talande kommentatorer så jagar dom upp sig och nästan skriker och de är ganska irriterande att lyssna på.

 

För det första så är Ted ingen motorsports-kommentator i mina ögon, han kommenterar inte själva racen aktivt, och det som händer i dessa i varje ögonblick, han sitter och svamlar under reklampauserna om anekdoter och saker han lyckats läsa på sig, och jag har som sagt inget emot hans svammel, även om han ofta säger saker som är direkt felaktiga. Men att kommentera ett direktsänt pågående race i sin helhet är inget Ted klarar av, det är därför han inte gör det, det har gjorts försök genom åren och det har inte funkat bra, annat än möjligtvis för okunniga särskrivande svenskar som helt enkelt inte behärskar engelska så värst bra och därför föredrar att någon pratar svenska i lugn takt och ton.

 

Angående vad Ted går igenom i form av "kul info om banan och annat" där han ofta häver ur sig direkta felaktigheter(inte för att du verkar reagera på det), det är sånt som dom amerikanska kommentatorerna redan gått igenom under träningarna och kvalen då dom kommenterar på ett helt annat sätt än under racen. Under racen ska kommentatorer kommentera racen och det som sker i dom, men eftersom Ted inte klarar av det och därför inte gör det, så blir dina jämförelser lite missvisande och meningslösa.

 

Gällande MotoGPs kommentatorer, Dornas egna kommentering för deras streamingjänst och den internationella feeden är inte lika bra som BTSports, jag skulle dock fortfarande välja Dorna's Steve Day och Matthew Birt före Lyon och Andreas varje dag i veckan, och jag skulle föredragit om Viasat/Viaplay gav kunderna valmöjligheten att välja svenskt eller engelskt som dom gör med bl a NHL, och har fulla rättigheter och möjligheter att göra även med MotoGP och F1/2.

 

Mest provocerande med Viasats MotoGP-sändningar är dock att dom blåser tittarna på fp1/2/3 och warm-up'en för Moto2/3, trots att dom har rättigheterna till att visa det, men som dom bara helt enkelt struntar i att sända vidare, precis som dom struntar i att visa 90% av sändningarna från Nascar, gällande Cup-träningar/kval och allt från Xfinity och Trucks. Det är en jäkla tur jag får tillgång till tjänsterna gratis, hade jag betalat för dom hade jag varit rikigt irriterad.



#2476

Postad 31 januari 2019 - 08:06

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Viaplay har mer sändningar en viasat motor, är dock inte intresserad av dom lägre klasserna, tycker de räcker med motogp och nascar räcker med loppen som tar en hel söndagskväll att se, jag är nöjd med de jag får, NHL,NFL,MOTOGP,NASCAR,F1,INDYCAR,GOLF,TV SERIER, FILM, tycker de är värt pengarna, skulle jag köpa allt separat skulle de lätt bli dubbelt så dyrt.

#2477

Postad 31 januari 2019 - 12:41

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Viaplay har mer sändningar en viasat motor, är dock inte intresserad av dom lägre klasserna, tycker de räcker med motogp och nascar räcker med loppen som tar en hel söndagskväll att se, jag är nöjd med de jag får, NHL,NFL,MOTOGP,NASCAR,F1,INDYCAR,GOLF,TV SERIER, FILM, tycker de är värt pengarna, skulle jag köpa allt separat skulle de lätt bli dubbelt så dyrt.

Ja du tycker att det räcker med Cup-racet och MotoGP-klassen(trots att du har ser på det via Dornas egna tjänst) och alla andra som gärna hade sett dom lägre klasserna struntar du i, för du tycker det är ok att Viasat/Viaplay tar bort valfriheten från kunderna, och struntar i att sända dom sporter som kundernas pengar betalar rättigheterna för?

 

Bra att du är nöjd med det du får, sån abnormalt bred smak gällande sport som du verkar ha, men gällande Indycar så har du ingen aning om vad du får, så varför uttalar du dig om det, innan du sett vad det är för kvalitet på sändningarna Viasat kommer sända?

 

Bra att du tycker det är värt pengarna, dom flesta tyckte nog det gamla priset på 199kr/mån var mer värt pengarna och det priset kunde ju Viaplay behållit, deras säljare erkände ju själva att prishöjningen hade ingenting med den påstådda lögnen om rättighetskostnader att göra, vilket även kan bekräftas genom att titta på MTGs årsredovisningar, gällande posterna för drift, sändning och rättigheter inom sporten.

 

Gällande att det skulle bli dubbelt så dyrt om du tecknade allt löst genom respektive sports eventuellt egna streamingtjänst, ja kanske om man måste ha tillgång till så vitt spridda sporter som golf, Nascar, NHL, NFL, MotoGP, F1(som du enligt egen utsago inte tittar på, för det är så tråkigt, men ändå hyllar som något bra med Viaplay..) och Indycar. Själv vet jag inte en enda person som vill följa samtliga dom helt skilda sporterna, och i dina tidigare kommentarer skriver du att du har Viaplay enbart för motorsporten, och att du sällan tittar på Viaplays filmer och serier, förmodligen för att du samtidigt påstår att du köper en hel del film via Itunes, och har 1500st filmer på fysiska kopior.

 

Sen, om alla struntade i Viaplay och liknande samlingstjänster för sport, och alla istället tecknade det hos respektive sport och enbart dom sporter dom var intresserade av, så skulle det likaväl kunna bli billigare, i takt med att såna tjänster fick upp sina prenumerations-siffror, och att mindre pengar hamnade hos onödiga mellanhänder som MTG/Viasat/Viaplay. Det vore väl bra?

 

Men du verkar hylla mindre valfrihet och dyrare priser? Iofs, du hyllar ju framtida sändningar du inte sett röken av, tillgång till F1, som du enligt egen utsago tycker är så tråkigt så du inte ens tittar på det, andra sporter du inte bryr dig om, och filmer och serier du sällan tittar på, så varför inte. Har sett på andra forum där personer skriver orimligt positivt om Viasat/Viaplay oavsett vad, helt blinda för deras många brister och fula knep. Tittar man igenom dina tidigare kommentarer hittar man en hel del meningslöst blint hyllande av Viaplay sen 6år tillbaka, men samtidigt ett ointresse av att diskutera deras alla väl dokumenterade brister, och även en hel del motsägelser i dina påståenden.



#2478

Postad 31 januari 2019 - 17:46

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Helgens UHD sändningar :)

 

https://viaplay.se/s...tra-hd/20562464

 

https://viaplay.se/s...tra-hd/20562465

 

https://viaplay.se/s...tra-hd/20562463


Redigerat av mcmike, 31 januari 2019 - 17:47.


#2479

Postad 31 januari 2019 - 21:14

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Helgens UHD sändningar :)

https://viaplay.se/s...tra-hd/20562464

https://viaplay.se/s...tra-hd/20562465

https://viaplay.se/s...tra-hd/20562463


Storsatsning på..... tysk fotboll..

#2480

Postad 02 februari 2019 - 16:11

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Storsatsning på..... tysk fotboll..

 

Tror du Viaplay styr vilka matcher som ska sändas i UHD?


Redigerat av mcmike, 02 februari 2019 - 16:12.


#2481

Postad 02 februari 2019 - 17:39

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Tror du Viaplay styr vilka matcher som ska sändas i UHD?


Vilken match dom väljer som ska sändas på sin egna Ultra HD kanal? Ja, eller?

Redigerat av FettAnka, 02 februari 2019 - 17:40.


#2482

Postad 02 februari 2019 - 18:40

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Vilken match dom väljer som ska sändas på sin egna Ultra HD kanal? Ja, eller?

 

Rättigheter och vilken teknisk utrustning som finns på plats styr :) Kan man se snacket före och i halvtid från studion i UHD kvalitét? 



#2483

Postad 02 februari 2019 - 19:00

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Set man till utbudet av matcher som sänds i UHD så är det fortfarande tunnsått 

 

https://liveonsat.co...2&end_yyyy=2019


Redigerat av Huddingebo, 02 februari 2019 - 19:00.


#2484

Postad 02 februari 2019 - 21:07

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Rättigheter och vilken teknisk utrustning som finns på plats styr :) Kan man se snacket före och i halvtid från studion i UHD kvalitét?


Nej men Sky och BBC sänder väl mycket mer i UHD? Så tror fortfarande viasat väljer om dom ska köra uhd eller inte?

Kanske inte är så, då ger jag mig :)

#2485

Postad 02 februari 2019 - 21:26

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Det var svaret jag fick tidigare från Viaplay, men rättigheter kostar iallafall :) De kanske måste välja bort en del UHD sändningar, pga kostnaden då? Har ingen aning.! Man kan ju hoppas att IndyCar kommer sändas med UHD upplösning, det vore mumma :wub:


Redigerat av mcmike, 02 februari 2019 - 21:27.


#2486

Postad 03 februari 2019 - 13:16

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Vilka ska se Superbowl i natt?

 

Jag kommer att kolla så länge jag orkar och får väl se resterande på Måndag.

Inte missat en Superbowl sedan 1994.



#2487

Postad 03 februari 2019 - 13:19

lajbanson
  • lajbanson
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0

Vilka ska se Superbowl i natt?
 
Jag kommer att kolla så länge jag orkar och får väl se resterande på Måndag.
Inte missat en Superbowl sedan 1994.


Borde väl inte, men kommer troligtvis titta ett tag och se resten på måndag, precis som du.

#2488

Postad 03 februari 2019 - 13:52

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Hade tänkt se så länge man orkar, slutar väl med Måndags titt i slutändan😊

Redigerat av mcmike, 03 februari 2019 - 13:52.


#2489

Postad 06 februari 2019 - 16:27

Unregistered242f6c43
  • Unregistered242f6c43
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Frågar du mig så är det rena skiten.. Utbudet är sämst.


Redigerat av Unregistered242f6c43, 06 februari 2019 - 16:27.


#2490

Postad 06 februari 2019 - 17:01

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 1

Helgens UHD sändningar.. :)

 

https://viaplay.se/s...tra-hd/20562473

 

https://viaplay.se/s...tra-hd/20567464



#2491

Postad 09 februari 2019 - 15:45

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 1

Äntligen drar UEFA Champions league igång igen till veckan, åttondels finalerna hägrar :) Tottenham vs Dortmund kommer att sändas i UHD..!

 

https://viaplay.se/s...tra-hd/20567492



#2492

Postad 09 februari 2019 - 22:51

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
I morgon är äntligen motorsäsongen igång igen med Nascar, underbart.

#2493

Postad 09 februari 2019 - 23:47

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 870 inlägg
  • 0

I morgon är äntligen motorsäsongen igång igen med Nascar, underbart.

Med varken Jeff Gordon eller Danica Patrick i fälltet längre så har jag helt tappat intresse, men Daytona 500 kan vara ett undantag. Nu blir det till att följa Felix och Markus i Indycar istället, ska bli sjukt kul att följa våran lokala förmåga Felix. 2a på första testet på Laguna Seca.

Redigerat av Karl-Johan, 09 februari 2019 - 23:49.


#2494

Postad 10 februari 2019 - 09:04

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

I morgon är äntligen motorsäsongen igång igen med Nascar, underbart.

Motorsports-säsongen drog igång för över en månad sen med Dubai 24-timmars, sen dess har det även varit legendariska 24-timmars på Daytona(med Legge och Nielsen) med support från 4-timmars BMW på Daytona, lika legendariska Bathurst 12-timmars på Mount Panorama förra helgen(vilket jag lyckades hålla mig vaken under hela racet) och 3-timmars Enduropale le Touquet på dom franska stränderna. Om man tror att den ynka lilla motorsporten som Viasat/Viaplay sänder utgör "motorsportssäsongen", då skulle jag påstå att man varken vet speciellt mycket om motorsport, eller har något genuint intresse.

 

Gällande Clash'en, som Karl-Johan sa, utan Danica Patrick så är Cup-serien död även för mig. Då lägger jag min stockcar-fokus på Xfinity där Katherine Legge och Amber Rouch gör inhopp emellanåt, och huvudsakligen Trucks med Jenny-Jo Cobb och i år även Natalie Decker, och ARCA-serien som körde sitt premiär-race igår kväll, där jag hejade på Natalie Decker och Leilani Munter, som sorgligt nog gjorde sin sist start i ARCA-serien. Hon ska väl dock köra i den elektriska GT-serien med Teslorna, så henne får man ändå se köra mer framöver.

 

Även Kanadensiska Nascar Pintys, dom båda K&N East och West-serierna, och StockCar Brasil med Barichello och Ana Beatriz är mer lockande än Cup Series. Faktiskt även valfri helg från Berlin Raceway, eller Nascar EuroSeries, där kommenteringen tog ett hopp uppåt i kvalitet förra året.

 

Det tråkiga, som är det som bör dras fokus till i denna tråden, är som sagt att MTG/Viasat/Viaplay har rättigheterna till att visa alla träningar, kval och race från Cup, Xfinity och Trucks och i år även ARCA om jag fattar det rätt, men dom bara struntar i att visa dom sändningarna. Så varför man hyllar Viaplays patetiska och hånfulla satsning på motorsport är för mig en gåta. Hade dom visat det dom har rättigheterna till hade man redan kunnat sett uppemot 10h sändningar under helgen, inkl gårdagens ARCA-race, och på köpet blivit bra mycket mer insatt i vad som är aktuellt än vad mästersvamlaren Ted Westerfors någonsin kommer lyckas bli.

 

..men Daytona 500 kan vara ett undantag. Nu blir det till att följa Felix och Markus i Indycar istället, ska bli sjukt kul att följa våran lokala förmåga Felix. 2a på första testet på Laguna Seca.

Daytona håller jag med om är en av få banor där det kan vara skoj att kolla även man inte har nån tjej eller nordbo att hålla på, då det är galet underbart att se dom pressa på bankingen på en storbilds-TV, men det körs faktiskt en hel del bra racing på Daytona utöver Cup-racen, IMSA körde 3st race där på roadcourse-banan för två veckor sen under Daytona 24-timmars, sen är det som sagt även ARCA, Xfinity och Trucks på stora ovalen, sen det udda Daytona 200 där dom kör Superbike-hojar på road course-sträckningen. Motorcyklar på banking är så häftigt! Förra året var det en svensk med och tävlade i Daytona 200 som gjorde rätt så bra ifrån sig. Tror årets Daytona 200 går 16de Mars. Går att casta officiella streamen från Fanschoice.tv

På tur står dock premiären i Trucks-serien nästa helg. Får se om jag orkar med Clashen ikväll, nu är det 3 timmar SkiClassics med Britta, sen är det VM i Åre med Ragnhild och svenskorna, plus att man väl får visa lite sympati för Vonn's sista tävling.

 

Gällande Indycar, jo låter Viasat dom engelska kommentarerna följa med sändningarna så kommer jag följa dom på Viaplay, träningar brukar sändas FTA på Youtube i 30fps, kvalet får man leta sig till NBCSports för. Men om Viasat ska förstöra det med svenska kommentarer så blir det till att se det på NBCSports eller PremierSports. Förra året såg jag Indy 500, som var Danicas avskeds-race, i övrigt har jag inte följt Indycar-serien sen Danica och Simona slutade köra där full time. Har bara kollat Legge's och Pippa's inhopp under 500 dom senaste sju åren, så man fick se Sato ta sin seger 2017, första välförtjänta 500-vinnaren på år och dar. Han borde dock fått segern redan 2012, när Franchitti-svinet blåste ut honom i muren på sista varvet.

 

Vad Ericssons självförtroende från dom snabbare F1-bilarna kan hjälpa hon med får vi se, men den stora talangen är ju Felix, han kommer garanterat plocka flera segrar, och jag håller honom som solklar kandidat till att ta både titeln och Indy 500-segern på första försöket. Han är inte bara den största svenska talangen i motorsport sen Kenny, utan även en av dom absolut största talangerna totalt sett på den internationella kartan. Att han "satt fast" i F3 Euro-series i fyra år gav honom tillfälle att utveckla sitt självförtroende och talang till enorma nivåer.



#2495

Postad 10 februari 2019 - 09:09

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Med varken Jeff Gordon eller Danica Patrick i fälltet längre så har jag helt tappat intresse, men Daytona 500 kan vara ett undantag. Nu blir det till att följa Felix och Markus i Indycar istället, ska bli sjukt kul att följa våran lokala förmåga Felix. 2a på första testet på Laguna Seca.


Jag håller inte på nån utan gillar att titta helt enkelt.

#2496

Postad 15 februari 2019 - 21:14

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Är inbjuden till Viasat på en användartest på Ringvägen  i Stockholm på onsdag. Märkligt, har inget Viasatabonnemang.  



#2497

Postad 25 februari 2019 - 13:07

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Nu kanske detta är i fel forumdel, men eftersom min fråga har med 4k och viaplay att göra så tänkte jag prova här. Jag har en Philips tv som har 4k upplösning, men inte UHD. Jag har inte riktigt förstått skillnaden mellan 4k och UHD tv apparater. Min Ps4 kan jag t ex välja att den ska visa 4k ut på tvn, men inte uhd.

Eftersom min Nvidia shield har pajat och ärligt talat så kollade jag oftare via PS4. Nu funderar jag att skaffa en Appletv 4k, tänkte den kunde vara smidigare att se på viaplay, Netflix mm än via ps4an. Inget jätteproblem, egentligen, men jag såg att UHD sändningarna från Viaplay numera funkar även på en Appletv. Det är väl främst av den anledningen jag skulle byta. 

Men eftersom min tv inte har uhd utan bara "vanlig" 4k. (som sagt vet ej skillnaden) kommer jag kunna se de högupplösta sändningarna från Viaplay och få bättre bild eller inte?



#2498

Postad 25 februari 2019 - 17:22

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Sändningarna är i "vanlig" 4k, men du kommer uppleva en mycket skarpare och ren bild😊

Redigerat av mcmike, 25 februari 2019 - 17:23.


#2499

Postad 25 februari 2019 - 20:11

Caulfield
  • Caulfield
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Har senaste dagarna blivit uppringd av de mest dryga och otrevligaste telesäljarna någonsin - av en händelse vill de sälja just Viasat !

#2500

Postad 07 mars 2019 - 15:39

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Champions league åttondelsfinal imorgon PSG vs Man U sänds i UHD

 

https://viaplay.se/s...tra-hd/20570308

Tittade på den igår, det funkade bra trådlöst på en Apple tv.

Men var det bara hos mig som de slutade sända innan matchen var slut?? det var ju lite spännande om man säger så.

Jag fick snabbt koppla över till den vanliga sändningen.

 

Saknar att man enkelt kan byta match i Viaplays Apple tv app som man kan göra i appen för andra enheter. (även iphone)





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.