Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dragon Age: Inquisition

318 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 17 september 2012 - 16:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Postad bild


Hey everyone,

We are going to do things a little differently today. Some of you may not know who I am so to start out, I´m going to tell you a little bit about myself.

I joined BioWare in May of 1997 making this year my 15th year with the Company (So, old…). I am a programmer by training and implemented the AI, scripting, and combat systems in Baldur´s Gate. After that, I moved into a lead programmer role on Tales of the Sword Coast, BG2, and Shadows of Amn. I kept my hands dirty during this time; you have me to blame for the wild mage.

After the Baldur´s Gate series, I was the lead programmer on Jade Empire, though I made a brief detour to implement the first version of the DM client in Neverwinter Nights.

Then through a weird series of un-relatable stories, I ended up on BioWare´s handheld title Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood. I started out as Lead Programmer and finished in charge of the project. Along the way I managed to write a scripting language somehow WORSE than the one in BG, yet at the same time coded a stats system that I am VERY proud of. Fundamentally, the core achievement was that you could not die after you had already; it´s surprising how hard that can be to ensure, sometimes.

Finally I moved over to the Dragon Age franchise. I have been the Executive Producer since just before Dragon Age: Origins shipped.

I am part of an active D&D campaign, love collecting pen and paper stuff and like walks on the beach.
Actually I don´t like walks on the beach, too smooshy.

Okay, enough about me, why have I called you all here today?

I am pleased to confirm that we are, in fact, working on the next Dragon Age game. Not a big surprise to most of you, I know. We have been working on it in some way for about two years now with the bulk of our efforts ramping up about 18 months ago.

Part of that effort has involved you, our fans, and the feedback you´ve provided for Dragon Age: Origins, Dragon Age II, and their DLC. We´ve visited message boards, read reviews, and we´ve gone to events to have direct face to face conversations with some of our most passionate fans. We´ve been listening, and we will continue to listen.

Recently, I said that we didn´t want to talk about Dragon Age III unless we had something to show. I´m trying to stick to that plan and won´t be revealing much today. That said, a lot of information and rumors have surfaced recently and we don´t want to hide from them. There are a BUNCH of things that I really want to share with you but I want to do this right, and doing it right requires some more time.


So here´s what I can confirm for now:

  • The next game will be called Dragon Age III: Inquisition.
  • We won´t be talking about the story of the game today. Though you can make some guesses from the title.
  • This game is being made by a lot of the same team that has been working on Dragon Age since Dragon Age: Origins. It´s composed of both experienced BioWare veterans and talented new developers.
  • We are working on a new engine which we believe will allow us to deliver a more expansive world, better visuals, more reactivity to player choices, and more customization. At PAX East, we talked about armour and followers… Yeah, that kind of customisation. We´ve started with Frostbite 2 from DICE as a foundation to accomplish this.
  • There´s much more to talk about, of course, but it will have to wait until it´s ready for the prime time.


We are going to be as open as we can. We will continue to have a dialogue with you and answer what questions we can. Keep providing us with your feedback. I´m excited about what we are working on and I hope that you will be too. I know this is going to be hard to believe, but it is just as hard for me not to tell you stuff as it is for you to wait.

With thanks for your enthusiasm, and your patience,

Mark


Spännande, använder alltså en modifierad version av Frostbite 2. Sent 2013 innebär att det skulle kunna bli en launchtitel till nästa Xbox/PS. Verkligen bra att de lyssnar på fansen... det behövs efter tvåan.

#2

Postad 17 september 2012 - 19:51

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

Spännande, använder alltså en modifierad version av Frostbite 2. Sent 2013 innebär att det skulle kunna bli en launchtitel till nästa Xbox/PS. Verkligen bra att de lyssnar på fansen... det behövs efter tvåan.


Känns som att jag är den enda som faktiskt föredrar DA2 över Origins. Kanske inte lika hardcore för rpg-fantasterna men betydligt lättare att sätta sig in i för en som inte är så bevandrad i genren. Hoppas faktiskt att man fortsätter i det spåret.

#3

Postad 17 september 2012 - 20:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Jag tycker de kan köra en blandning, men de måste liksom variera miljöerna. Det är skandal att köra på samma grottor hela tiden. Och dialogsystemet var värdelöst jmft med ettan. Bland annat.

Sen ser jag gärna att stridssystemet inte blir som i varken ettan eller tvåan.

#4

Postad 18 september 2012 - 09:49

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Känns som att jag är den enda som faktiskt föredrar DA2 över Origins. Kanske inte lika hardcore för rpg-fantasterna men betydligt lättare att sätta sig in i för en som inte är så bevandrad i genren. Hoppas faktiskt att man fortsätter i det spåret.


Nej du är inte ensam. Tyckte DA2 var mycket bättre. Striderna i DA:O fick mig att somna.
Orkade inte spela DA:O mer än ett par timmar. DA2 spelade jag igenom hela.

#5

Postad 18 september 2012 - 12:38

Illyren
  • Illyren
  • Forumräv

  • 641 inlägg
  • 0
jag hoppas verkligen de återgår till ettan. spelade någon timme på tvåan innan jag stängde av och spydde. Tvåan var en skymf mot ettan och allt vad RPG innebär.

#6

Postad 18 september 2012 - 21:09

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

Jag tycker de kan köra en blandning, men de måste liksom variera miljöerna. Det är skandal att köra på samma grottor hela tiden. Och dialogsystemet var värdelöst jmft med ettan. Bland annat.

Sen ser jag gärna att stridssystemet inte blir som i varken ettan eller tvåan.


Håller med om att de måste variera kartorna mer. Hur man kunde göra det misstaget efter att Mass Effect fick samma kritik är väldigt konstigt.
Föredrar både stridssystemet och det ME-inspirerade dialogsystemet från DA2 över Origins.

Det enda som jag kan säga att jag definitivt tycker var bättre i Origins är att det kändes större. Att förlägga i stort sett hela spelet till en stad var ett misstag men det låter ju som att det kommer att fixas till DA3.

#7

Postad 18 september 2012 - 21:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Gillade du verkligen dialogsystemet? Det var ju.. ja precis som i Mass Effect 3 smärtsamt tydligt vad valen gjorde. Helt svart och vitt jämfört med DA:O eller t.e.x KotOR. Man har det goda svaret, det onda, och det roliga.

#8

Postad 18 september 2012 - 21:31

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Japp, tyckte om det! Fast det kan ju vara så att jag hade stört mig mer på hur det fungerade om jag inte nästan alltid valt det roliga svaret. DA2 kändes som ett mycket lättsammare spel än Origins och det var definitivt så jag försökte spela det.

#9

Postad 19 september 2012 - 07:53

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Efterlängtat - tillhör en av de som gillade både ettan och tvåan stenhårt!

#10

Postad 25 september 2012 - 20:28

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Ettan: lysande!
Tvåan: helt ok, men kändes hastat.
Trean: kommer inte ligga sömnlös och vänta precis. Det får allt bli ett gäng toppbetyg i recensioner om det inte ska bli ett inköp från rea-backen för min del. Jag ger inte mycket för Biowares ord nuförtiden, tragiskt nog.

#11

Postad 14 juni 2013 - 20:56

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Ettan: lysande!
Tvåan: helt ok, men kändes hastat.
Trean: kommer inte ligga sömnlös och vänta precis. Det får allt bli ett gäng toppbetyg i recensioner om det inte ska bli ett inköp från rea-backen för min del. Jag ger inte mycket för Biowares ord nuförtiden, tragiskt nog.

Fan vad du var bitter då! :D

Snart två år efter att jag spelade tvåan och efter att ha spelat Mass Effect 3 med nytt slut så är jag redo att ge Bioware en ny chans.

Nån som lyckats missa E3-trailern så kommer den här:
http://www.youtube.com/watch?v=SpEsgxlZqro

E3-trailern fick mig jäkligt peppad och hoppfull inför "trean". Känns bra att de inte trycker ut det utan att de av tiden att döma tagit ett steg tillbaka och funderat igenom feedbacken efter tvåan och förhoppningsvis släpper de ett riktigt bra spel nästa höst.

#12

Postad 14 juni 2013 - 21:00

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Så länge det inte blir ett korridorspel ala Duty Calls som det var med det senaste......

#13

Postad 14 juni 2013 - 22:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Så länge det inte blir ett korridorspel ala Duty Calls som det var med det senaste......

Det lär inte bli det, då kommer huvuden att rulla. De är väl medvetna om sina misstag tack vare communityn (de har t o m frågat oss vad vi vill ha i trean för länge sedan) och jag tror definitivt de kommer göra något åt bristerna i tvåan.

En annan bra grej är att de inte släpper det samtidigt som The Witcher 3. Hade inte klarat av båda dessa två samtidigt =P.

Redigerat av Zoiler, 14 juni 2013 - 23:00.


#14

Postad 15 juni 2013 - 00:57

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

En annan bra grej är att de inte släpper det samtidigt som The Witcher 3. Hade inte klarat av båda dessa två samtidigt =P.

Det låter ju strålande! Har du ungefärlig koll på hur lång tid det kan tänkas röra sig om? Visst var det väl så att TW2 kom ut väldigt snart efter DA2? Vill minnas att min dators grafikkort fallerade väldigt snart efter att jag påbörjade DA2, men att jag inte lagade datorn innan TW2 var ute, vilket resulterade att DA2 fick vänta till långt fram på hösten 2011, fast det kom ut i mars eller så. Vore trist att behöva välja bland treorna. :)

#15

Postad 15 juni 2013 - 01:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det låter ju strålande! Har du ungefärlig koll på hur lång tid det kan tänkas röra sig om?

Det kan förstås garanterat ändras men just nu är det Q3 för DA och Q4 för Witcher.

#16

Postad 18 juni 2013 - 17:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

-It was originally slated for a 2013 release but it's been pushed to Fall 2014. That'll be 3 and half years of dev time. This gives me hope that EA is actually listening and wanting it to be the best game it can be
-Visually should look great on Frostbite 3
-Customization is returning this time to all squad members, not just your character
-Paraphrasing here but they said there's one section of the game that's bigger than all of DA2
-They want tactical combat back as well the fast paced combat in DA2, they said it's a combination of both
-Now it's a huge open world and they said repetitive environments are out and they're putting in a lot of variety in


Låter som de lyssnar.

#17

Postad 18 juni 2013 - 18:06

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Intressant. Customization tillbaka låter ju strålande, likaså vad de skriver om combat, en blandning av ettan och tvåan eller valbart? Hänger inte helt med, men låter intressant oavsett. Stor värld låter också lovande, speciellt om den inte är så repetitiv. Fattar faktiskt inte att de vågade sig på såna repetitiva områden i DA2 efter vad de gjorde med sidouppdragen i Mass Effect. Hafsigt var det.

En fundering bara, hur lätt/svår-moddad kommer Frostbite 3 vara tro?

Redigerat av jayreso, 18 juni 2013 - 21:40.


#18

Postad 18 juni 2013 - 21:35

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Startade upp ettan en gång men tyckte inte det var så roligt. Jag gillade dock orginalslutet på ME3 och jag gillade trailern på E3 så jag ser fram emot detta massor :)

#19

Postad 24 juni 2013 - 19:53

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Stryk 3:an. Nu är det bara Dragon Age: Inquisition.

http://www.ign.com/a...ed-dragon-age-3

“I think there’s always this debate over numbers versus no numbers, what works, what doesn’t work,” Gibeau told IGN. “We felt like we wanted to bring more attention to the word Inquisition, because that’s more the story arc of what it’s like. There’s a whole bunch of gameplay and features and big story choices related to how you go through this Inquisition that happens in the world.”
“It’s a tactical marketing decision,” Gibeau continued. “There wasn’t anything that strategic about it, to be blunt. We just wanted to draw more attention to the fact that Inquisition is an all-new chapter inside of the Dragon Age universe, as opposed to people expecting a follow-on to Dragon Age 1 and 2 in a literal, linear sense.”



#20

Postad 24 juni 2013 - 21:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Stryk 3:an. Nu är det bara Dragon Age: Inquisition.

Det lustiga i den intervjun är att om du läser längre fram så:

“We’re going to have PS3 and Xbox 360 and PC versions of Dragon Age III.."

- Vi vill inte kalla det Dragon Age III
- Dragon Age III kommer till PS3/360/PC


-_-

#21

Postad 24 juni 2013 - 22:16

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Det lustiga i den intervjun är att om du läser längre fram så:

“We’re going to have PS3 and Xbox 360 and PC versions of Dragon Age III.."

- Vi vill inte kalla det Dragon Age III
- Dragon Age III kommer till PS3/360/PC


-_-

“There wasn’t anything that strategic about it, to be blunt. We just wanted to draw more attention to the fact that Inquisition is an all-new chapter inside of the Dragon Age universe, as opposed to people expecting a follow-on to Dragon Age 1 and 2 in a literal, linear sense.”

De borde väl egentligen redan kunnat kalla Dragon Age 2 nåt annat, för det är ju mer eller mindre en nystart redan det. Men visst, jag förstår att de vill bryta med numren.

#22

Postad 24 juni 2013 - 22:19

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Startade upp ettan en gång men tyckte inte det var så roligt. Jag gillade dock orginalslutet på ME3 och jag gillade trailern på E3 så jag ser fram emot detta massor :)


Spelade heller aldrig såg istället Downwhere's Dragon Age asshole edition, det var roligare att se på.
http://www.youtube.c...h?v=OcH7sEt9jfw

#23

Postad 20 juli 2013 - 00:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Nya screens.

Ny info.

Inte superimpressive? Men det är ett crossgen-spel också iofs. Gillar att de tänker ha många olika miljöer, att ens val påverkar mer och att de inte är på samma ställe hela tiden, och att karaktären inte säger olika saker mot vad som står i texten.

Edit: Mer här.

- DAI has a diverse range of environments. Patrick said (like Mike has said at other events) there won't be the same cave repeated seventeen times, etc. The team went through and listed some, as well as showing all the concept art we've seen so far (including the new ones they showed at PAX Aus).


Tack.

Redigerat av Zoiler, 20 juli 2013 - 00:49.


#24

Postad 02 augusti 2013 - 09:45

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Spelade heller aldrig såg istället Downwhere's Dragon Age asshole edition, det var roligare att se på.

Kikade lite på det där och även om det var underhållande så tog det inte speciellt lång tid förrän jag istället letade upp DA och drog igenom samtliga intron på karaktärerna. Riktigt bra allihop även om Human Noble och Alienage Elf sticker ut. Hade glömt hur bra detta var så frågan är om jag hoppar tillbaka till Witcher 2 eller spelar igenom detta på nytt...

#25

Postad 02 augusti 2013 - 12:42

ryst
  • ryst
  • Forumräv

  • 908 inlägg
  • 0
Brände runt 60h förra veckan på Origins samt Awakening. Samt precis startat runda 2 som rouge. Är grymt hypad inför 3:an även om det är långt kvar :)

#26

Postad 02 augusti 2013 - 19:24

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Köpte Dragon Age 2 för 30 kronor på Mediamarkt, nyfiken på hur spelet egentligen är.

#27

Postad 08 augusti 2013 - 00:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
En hel del info.

Allt låter väldigt bra.

Postad bild

Inte dåligt! Video nedan.

http://www.gameinfor...evelopment.aspx

Redigerat av Zoiler, 08 augusti 2013 - 01:19.


#28

Postad 08 augusti 2013 - 17:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Någon som tagit sig tid att läsa? Det verkar mycket lovande, hur de lyssnat på fansen efter DA2 och verkar göra allting rätt. 3,5 års utveckling är inte helt fel (jämfört med knappt två för DA2) och det ser redan nu bra ut även rent grafiskt trots att det är ett crossgenspel. Jag tror de kommer lyckas med detta.

#29

Postad 09 augusti 2013 - 08:25

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Solklar etta på vill ha listan.

#30

Postad 09 augusti 2013 - 20:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad bild

#31

Postad 09 augusti 2013 - 20:37

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Fan vad du var bitter då! :D

Snart två år efter att jag spelade tvåan och efter att ha spelat Mass Effect 3 med nytt slut så är jag redo att ge Bioware en ny chans.

Nån som lyckats missa E3-trailern så kommer den här:
http://www.youtube.com/watch?v=SpEsgxlZqro

E3-trailern fick mig jäkligt peppad och hoppfull inför "trean". Känns bra att de inte trycker ut det utan att de av tiden att döma tagit ett steg tillbaka och funderat igenom feedbacken efter tvåan och förhoppningsvis släpper de ett riktigt bra spel nästa höst.


Märks att de har tagit lite inspiration av Paltrows berättarröst i LOTR. :)
Mkt likt berättat.

#32

Postad 10 augusti 2013 - 02:41

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 1

Märks att de har tagit lite inspiration av Paltrows berättarröst i LOTR. :)
Mkt likt berättat.


Paltrow var inte med i LOTR, det var Cate Blanchett. Paltrow var tilltänkt men kunde inte pga. andra åtaganden.

#33

Postad 12 augusti 2013 - 11:15

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Paltrow var inte med i LOTR, det var Cate Blanchett. Paltrow var tilltänkt men kunde inte pga. andra åtaganden.


Du har helt rätt såklart. Blandade ihop namnen :)

#34

Postad 13 augusti 2013 - 07:34

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Älskade både DA1 och 2 så detta verkar kanon. Men hur fungerar det med tidigare gamesaves om jag skulle ha en PS4/Xbox One? Finns det något sagt om det?

#35

Postad 13 augusti 2013 - 12:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
De jobbar på det, de förstår att folk tycker det är viktigt.

#36

Postad 13 augusti 2013 - 20:33

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Hur löjligt det än må låta så kan det avgöra vilken av de två konsolerna jag köper. Fungerar det till den ena maskinen men inte den andra så är valet enkelt. Har saves till både 360, PS3 och PC (japp det är helt sjukt :) ). Tyvärr går PC bort framöver då jag bara har en ultrabook nu....

#37

Postad 15 augusti 2013 - 00:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Postad bild

#38

Postad 20 augusti 2013 - 16:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Från EA-konferensen.

http://www.youtube.com/watch?v=sgzTlyw9w_E

Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild


Etc, etc.

Postad bild

Redigerat av Zoiler, 20 augusti 2013 - 17:25.


#39

Postad 20 augusti 2013 - 21:17

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Hur löjligt det än må låta så kan det avgöra vilken av de två konsolerna jag köper. Fungerar det till den ena maskinen men inte den andra så är valet enkelt. Har saves till både 360, PS3 och PC (japp det är helt sjukt :) ). Tyvärr går PC bort framöver då jag bara har en ultrabook nu....

Haha, jag gillar ditt engagemang!

#40

Postad 20 augusti 2013 - 23:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Hans!? Det är ju f-n jag som postar allt godis för att försöka få folk intresserade :D

#41

Postad 21 augusti 2013 - 06:22

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Hehehe - och det fungerar ;)

#42

Postad 21 augusti 2013 - 07:48

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Ser riktigt riktigt fint ut. Lär definitivt plocka på PC när det kommer.

#43

Postad 21 augusti 2013 - 19:06

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Hans!? Det är ju f-n jag som postar allt godis för att försöka få folk intresserade :D

Syftade på att Kamui har sparfiler till tre plattformar. :)

#44

Postad 22 augusti 2013 - 17:59

Illyren
  • Illyren
  • Forumräv

  • 641 inlägg
  • 0
såna här spel ska spelas på PC och inget annat. Lirade ettan på datorn och grät av lycka. Testade tvåan till PS3 och mina ögon började blöda, det var ett helt annat spel kunde jag konstatera...

#45

Postad 23 augusti 2013 - 13:50

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

såna här spel ska spelas på PC och inget annat. Lirade ettan på datorn och grät av lycka. Testade tvåan till PS3 och mina ögon började blöda, det var ett helt annat spel kunde jag konstatera...


Ettan och tvåan var helt olika spel på PS3:an också. Tvåan sög så hårt att jag inte orkat spela klart det

#46

Postad 27 augusti 2013 - 16:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Åååå... vad gulligt, en bäbisdrake :)

#47

Postad 28 augusti 2013 - 18:15

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Ingen överföring av spardata utan man återskapar valen genom en applikation.

Dragon Age Keep: Inquisition's Alternative to Save Transfers
http://www.ign.com/a...-save-transfers

Redigerat av Zerox_no1, 28 augusti 2013 - 18:15.


#48

Postad 30 augusti 2013 - 17:21

Illyren
  • Illyren
  • Forumräv

  • 641 inlägg
  • 0
Kan sätta min ena njure på att Sandal är med;)

#49

Postad 31 augusti 2013 - 02:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1

Unlike Dragon Age II, very little of the content in Inquisition is scaled to the player’s level. That means that some parts of the world will have enemies that are too difficult to defeat until you reach a certain level. This approach conveys a satisfying sense of progress; few things in an RPG are more rewarding than finally defeating a foe that was previously beyond your abilities. That’s the driving idea behind how dragons are implemented in Inquisition. “I don’t ever want a player to casually kill a dragon,” Laidlaw says. “I see a dragon as something you aspire to. You see it flying overhead and make future plans. ‘I’ve seen that there’s a dragon. I know what kind of environment I’m going to be up against. I know what I’m going to fight on my way in. So I’m going to need to prepare accordingly.’”

However, even though dragons present a great challenge, they have different incarnations that allow players to get a taste of draconic content without hitting level cap. Defeating a regular dragon, while difficult, is an attainable goal for a reasonably powerful character. However, high dragons have the best loot and rarest crafting materials, and those might have to wait until much later in your journey. In any case, fights against dragons are being treated as optional battles that you prepare for deliberately and undertake carefully.

Because confrontations with dragons are placed encounters (not random, as opposed to games like Skyrim), BioWare is able to design them for specific environments and situations. “We need to consider them as something we should be tuning,” Laidlaw says. “Their environment should have some nice lead-in. You should feel that anticipation. You should clench up a little. And when they appear, they should be aware of the space in which you’re fighting them and be able to use that.” For example, if you fight a dragon in a rocky clearing, you may be able to take cover from its breath weapon behind boulders. However, the dragon can flush you out by concentrating its fire to melt the stone.

No one tactic works for every fight, and they are intended to be difficult. In fact, you have the option to withdraw from some of these encounters in case you bite off more than you can chew. So, how can your Inquisitor defeat these colossal foes? Each one is a little different, but you can find and create gear that gives you an edge against dragons. You should also pay attention to the dragon’s behavior and environment, because your tactics may change as the fight goes on. “You can individually target their limbs, and they react to the damage to a leg versus another one,” says Laidlaw. “I think that helps ground the encounter a lot more. If you need to get in close to the legs, we open up a whole new realm of counter-moves. He can take a swipe at where you likely are, which feels more like what a real beast would do. It grounds the encounter, and keeps it very physical.”

As much as we want to know more about how these fights play out, the team at BioWare is keeping quiet about the specifics. However, fans of the series should know that they will fight more dragons than in previous installments, and that they will have more options than ever before. “The global approach to Inquisition is that we want to give the player more freedom,” says Laidlaw. “When I think about what we’re doing with dragons, we’re making them a goal. We’re making them something that you can do. There are elements of dragons that are integral to the story, and that I absolutely won’t tell you about. There are elements of dragons that are aspirational fights that you’re drawn to. We’ve done that before, but I see us building tools that the player has that allow him or her to get better at dragon slaying.”


http://www.gameinfor...PostPageIndex=1

#50

Postad 31 augusti 2013 - 22:11

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Låter bra!
http://www.fz.se/art...isition/?page=2

Men inom mig har Dragon Age: Inquisition öppnat upp dörrar. Den vackra, stora, färggranna världen får mig att vilja se mer. Den särskiljer sig. Fyra raser – människor, alver, dvärgar och precis avslöjade qunari – borgar för mångfald. Den taktiska renässansen känns gudasänd och nyligen avslöjade Dragon Age Keep är en lösning som känns rakt igenom bra.

Och när jag slutligen får se en enorm drake svepa ner från skyn och låter flammor regna ner är jag säker: drakens tid är nu.


Redigerat av Zerox_no1, 31 augusti 2013 - 22:12.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.