Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Audiovector S3 *

519 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 31 oktober 2007 - 10:32

guldfisk
  • guldfisk
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0
Ingen nytta med bi-/triwire och -amping i allmänhet vid passiv delning. Aktiv delning är däremot en annan sak.

Redigerat av guldfisk, 31 oktober 2007 - 13:33.


#52

Postad 31 oktober 2007 - 10:42

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0
Jag besökte också den trevliga mässan i Malmö och måste säga att Seal-koncerten imponerade stort på mig. Vet någon vilken av S3-modellerna som användes vid den demon (ca 15.30 på lördagen)? Nämnas bör väl att slutsteg och kablar höll högsta klass och att liknande prestanda knappast kan uppnås hemma med en 10.000-kronors receiver och Supra Ply :)

Jag har varit på ett antal Audiovector demos genom åren, inkluderande M3-serien, S6-serien och nu S3. Jag är själv ägare till M3 Signature och är kanske inte direkt objektiv, men i mitt tycke är S3 super inte bättre än M3 Signature, vilket påstås högre upp i tråden. Obs: detta är min personliga åsikt. Mi3-serien har jag ingen erfarenhet av så den lämnar jag utanför diskussionen. Under Oles demonstration blev jag definitivt imponerad av ljudet från samtliga S3-modeller, men det var först vid S3 Signature som jag tyckte att diskanten började spela ut ordentligt, i likhet med M3 Signature faktiskt.

Ser fram emot fler lyssningsintryck när handlarna börjar få in S3 för demo.

#53

Postad 31 oktober 2007 - 12:04

Unregistered540185e4
  • Unregistered540185e4
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Vad skulle rekommenderas till A70+S3-super, Single-wire lr Bi-Wire???


S3 är konstruerad för tri-wire, bi-wire fungerar näst bäst. Men tänk på att kablarna måste vara av bra kvalitet och ha samma geometri för det ska fungera. Om budgeten är begränsad så välj istället "full range" (det en del kallar för single-wire) och satsa på en bra kabel istället för flera sämre.

Carl Michael Engvall
Ljudtema

#54

Postad 31 oktober 2007 - 15:43

Unregistered9f8385c8
  • Unregistered9f8385c8
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Vad skulle rekommenderas till A70+S3-super, Single-wire lr Bi-Wire???


S3 är konstruerad för tri-wire, bi-wire fungerar näst bäst. Men tänk på att kablarna måste vara av bra kvalitet och ha samma geometri för det ska fungera. Om budgeten är begränsad så välj istället "full range" (det en del kallar för single-wire) och satsa på en bra kabel istället för flera sämre.

Carl Michael Engvall
Ljudtema


Är det också så att S3:orna gynnas av bi-amping (passiv)? Mi3:ornas ljud blev ju faktiskt ganska mycket bättre när de bi-ampades.

#55

Postad 31 oktober 2007 - 16:16

Z3M-johan
  • Z3M-johan
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Kan inte mer än instämma med vad alla säger här, det är delade åsikter... alltid kul med nya produkter, även fast detta är ett känsligt ämne på en så pass "levande" och uppgraderingsbar produkt. Som ägare till ett par Mi3 Avantgarder och en AV3Ci Avantgarde Arreté LE känns det lite svårt. :)

Var och tittade/lyssnade och klämde på S-serien på mässan jag med och vill inte gärna kommentera något, mer än kanske utseendet som var mycket trevligt (okej, vad är inte det jämfört med ett par Mi-kistor?). Tänker vid tillfälle dra hem ett par S-Avantgarder och riktigt utvärdera mot dom jag har, i hemmamiljö med egen elektronik och egen whisky. Skulle förvåna mig enormt om S-serien skulle vara sååå mycket mer välljudande, men säger inget förän jag vet. :(

Redigerat av Z3M-johan, 31 oktober 2007 - 16:17.


#56

Postad 31 oktober 2007 - 16:38

Unregistered540185e4
  • Unregistered540185e4
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Är det också så att S3:orna gynnas av bi-amping (passiv)? Mi3:ornas ljud blev ju faktiskt ganska mycket bättre när de bi-ampades.


Jodå, de funkar fint biampa och tri-ampa under förutsättning att man använder samma eller liknande slutsteg. Men det gör det och andra sidan med de flesta högtalare som har separata ingångar for de olika registren.

Carl Michael Engvall
Ljudtema

#57

Postad 31 oktober 2007 - 17:26

A_lind
  • A_lind
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Det är med lite delade känslor man läser om den nya serien, speciellt när man sitter med relativt nyinköpte Mi3 Signature SE..Riktigt kul med ny serie men tråkigt att uppgraderingsgrejen går åt h-vete...
Givetvis låter mina högtalare lika sjukt bra som dom gjorde förra veckan men visst blir man nyfiken när det kommer nytt :)

Helt klart skall jag ta mig tid att lyssna på dem, men för mig känns det smått omöjligt att det skall gå att göra en såå mycket bättre högtalare än Mi3 Signature för samma pengar..
Men som Johan sa en bit upp, bäst att ställa upp dem bredvid sina egna och testa innan man kommenterar vidare.

ps. nån som vet om EVOTECH-2004 diskanten finns kvar i S3 Signature?

#58

Postad 31 oktober 2007 - 17:58

Keyser_Soze
  • Keyser_Soze
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Visst är det tråkigt om man nyss köpt ett par mi3:or men som jag förstått det så är det kanske bara 20% av de som äger audiovector som faktiskt uppgraderar...

Ska bli kul att lyssna på S3 serien å se om de är ett så stort steg upp från tidigare modeller i prisklassen, men man kan alltid hoppas... :)



MVH Erik

#59

Postad 31 oktober 2007 - 19:34

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Ljudtemá/Carl: Hur tror du det funkar att köra S3 ihop med en primare I21?

#60

Postad 01 november 2007 - 09:46

Unregistered9f8385c8
  • Unregistered9f8385c8
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Det är med lite delade känslor man läser om den nya serien, speciellt när man sitter med relativt nyinköpte Mi3 Signature SE..Riktigt kul med ny serie men tråkigt att uppgraderingsgrejen går åt h-vete...
Givetvis låter mina högtalare lika sjukt bra som dom gjorde förra veckan men visst blir man nyfiken när det kommer nytt ;)

Helt klart skall jag ta mig tid att lyssna på dem, men för mig känns det smått omöjligt att det skall gå att göra en såå mycket bättre högtalare än Mi3 Signature för samma pengar..
Men som Johan sa en bit upp, bäst att ställa upp dem bredvid sina egna och testa innan man kommenterar vidare.

ps. nån som vet om EVOTECH-2004 diskanten finns kvar i S3 Signature?


Förstår ditt dilemma...Samtidigt är ju högtalarna precis lika bra som tidigare, just som du säger. När det gäller diskanterna i samtliga modeller så är jag nästan säker på att det är samma diskanter som i Mi3. AV har alltså ändrat bas- mellanregister men inte diskantelementen på samtliga modeller. Mina lyssningsintryck av S3:orna är att spontant känns det som att högtalaren spelar STÖRRE; större soundstage, större tryck och större "stampa takten faktor". Samtidigt är basen oerhört fast och dynamisk.

Jag är också av den åsikten att diskanten på Signature och Avantgarde kan låta lite hård på vissa inspelningar - speciellt med Arcam A32 och cd63 som jag lyssnat mycket på. Faktum är att jag upplevde S3 Super som den mest prisvärda högtalaren, där får man väldigt mycket för pengarna. Det är nog så att Sig. och Avantg. kräver mer av elektroniken är de enklare modellerna.

Men det skall bli spännande att göra direkta jämförelser mellan gammalt och nytt.

#61

Postad 01 november 2007 - 09:53

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
Tur att man har avvaktat med högtalare ;)
Ska bli intressant att höra dessa när de kommer ut i butik.
Undrar hur S3-avantgarde arrete står sig mot Si6 signatur.

Grymt snygga iaf.

#62

Postad 01 november 2007 - 11:15

Unregistered2811108e
  • Unregistered2811108e
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Kanske blir det lite off topic men jag måste bara få veta om det var Seal DVD'n - Live in Paris eller One night to remember som spelades på mässan?

#63

Postad 01 november 2007 - 11:19

magi
  • magi
  • Forumräv

  • 681 inlägg
  • 0
Hej

Tänkte bara slänga in ett litet utrag från en anonns på Audiovectors Mi3 serie. Den är kanske inte dagsfärsk men på något sätt passande i tråden.:D

"Framtidssäker, uppgraderingsbar, flexibel och spelglad är nyckelorden för den nya Mi-serien."

Snart bara spelglad som är kvar?;)

#64

Postad 01 november 2007 - 16:11

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
Vad alla ska gnälla! Mi3 serien har väl ändå funnits i snart 10 år? Man har alltså kunnat i 10 årstid uppgradera sina högtalare och nu kommer en ny serie, det var väl ändå på tiden. Sluta gnäll och var glada för möjligheten som faktiskt finns att man kan uppgradera högtalarna.
Mi3 serien blir inte helt värdelös för att det kommer en ny serie, dem börjar inte låta sämre över en natt....

#65

Postad 01 november 2007 - 16:19

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Förstår inte heller all kritik, att man kunnat uppgradera den gamla serien i 11 år är inte illa, och dessutom minst ett år till vad jag förstår. Tänk om man skulle kunnat gjort det med allt man man köper till hifi/hembio. Och inte går något annat märke heller ut med informationen "Om si och så lång tid släpper vi en ny serie, så sluta köp vår gamla som finns på lagrena nu".

#66

Postad 01 november 2007 - 16:24

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Jag håller med, Audiovector är ju en av väldigt få högtalare som går att uppgradera, det är jag glad för iaf :(
Att det sen inte går mellan olika serier är ju inte så konstigt.

Jag är grymt sugen på att lyssna på ett par Signature (hellst Avantgarde men det kostar ju en del extra) och flytta mina nuvarande M3 Avantgarde till bakre som ersättare till mina nuvarande KX.
Borde ju kunna bli väldigt trevligt när man kör konserter där hemma.

Jag är inte så bra på de olika ljudformaten men är det SACD som också använder 5.1?
Eller är det DVD audio
Mvh
Kim

#67

Postad 01 november 2007 - 16:45

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
"Jag håller med, Audiovector är ju en av väldigt få högtalare som går att uppgradera, det är jag glad för iaf smile.gif
Att det sen inte går mellan olika serier är ju inte så konstigt.

Jag är grymt sugen på att lyssna på ett par Signature (hellst Avantgarde men det kostar ju en del extra) och flytta mina nuvarande M3 Avantgarde till bakre som ersättare till mina nuvarande KX.
Borde ju kunna bli väldigt trevligt när man kör konserter där hemma.

Jag är inte så bra på de olika ljudformaten men är det SACD som också använder 5.1?
Eller är det DVD audio
Mvh
Kim"


Shit, en del har gott om pengar och plats :( .

#68

Postad 01 november 2007 - 16:57

THomaX
  • THomaX
  • Lärjunge

  • 355 inlägg
  • 0

Jag är inte så bra på de olika ljudformaten men är det SACD som också använder 5.1?
Eller är det DVD audio
Mvh
Kim

Både SACD och DVD-Audio använder 5.1 formatet och även andra ljudspår.Kort info om SACD & DVD-Audio.

/Thomas

#69

Postad 01 november 2007 - 18:02

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0

"Jag håller med, Audiovector är ju en av väldigt få högtalare som går att uppgradera, det är jag glad för iaf smile.gif
Att det sen inte går mellan olika serier är ju inte så konstigt.

Jag är grymt sugen på att lyssna på ett par Signature (hellst Avantgarde men det kostar ju en del extra) och flytta mina nuvarande M3 Avantgarde till bakre som ersättare till mina nuvarande KX.
Borde ju kunna bli väldigt trevligt när man kör konserter där hemma.

Jag är inte så bra på de olika ljudformaten men är det SACD som också använder 5.1?
Eller är det DVD audio
Mvh
Kim"


Shit, en del har gott om pengar och plats :( .


Nejdå...
Men 1: jag är ungkarl vilket innebär att jag möblerar hur jag vill, ingen sambo som säger att si eller så kan vi inte ha det:)
2: jag använder mig av räntefri avbetalning 36 månader så det svider inte så hårt på kontot.

Vi får se vad det blir, för tillfälet ligger jag lite lågt men jag är grymt sugen på att låna hem en SACD eller DVD Audio spelare samt ett par S signature och lira en kväll.

#70

Postad 01 november 2007 - 18:03

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0

Jag är inte så bra på de olika ljudformaten men är det SACD som också använder 5.1?
Eller är det DVD audio
Mvh
Kim

Både SACD och DVD-Audio använder 5.1 formatet och även andra ljudspår.Kort info om SACD & DVD-Audio.

/Thomas


Tack så mycket

#71

Postad 01 november 2007 - 18:34

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
"2: jag använder mig av räntefri avbetalning 36 månader så det svider inte så hårt på kontot."

Var hittar du 36 månaders räntefritt? Jag har bara hittat 12 som längst?

#72

Postad 01 november 2007 - 20:08

SkorvKalle
  • SkorvKalle
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Kan kanske passa på att fråga lite om förstärkeri som matchar Audiovector bra i denna tråd då kanske? Har fått lyssna lite på Mi3 Super med Arcam a-70 och Primare i21 idag och får nog säga att jag tycker arcam låter snäppet bättre med audiovector fast jag hade hellre lyssnat med lite dyrare elektronik, typ Pre30 / A30.2 och arcam FMJ C31 / P35

Vilken av dessa kombinationer hade ni rekommenderat? eller finns det någon annan kombination ni tycker låter bättre?

Rotel RC-1082 / RB-1070 / RCD-1072
Primare PRE30/ A30.2/ CD31
Lyngdorf DPA-1 / SDA2175 / CD-1
Musical Fidelity A5cr / A5cr / A5CD
Hegel P4A MK2 / H2A MK2 / CDP4A
Copland CTA305 / CTA520 / CDA-823
Bladelius Idun / Balder / Freja MKII
Naim NAC202 / NAP200 / CD5x

Målet är att tillslut kunna köra högtalaren aktiv med tre slutsteg, hur är naim t.ex. som har betydligt mindre effekt än de andra? skulle naim lida om man kör 3 slutsteg till vardera kontaktpar aktivt?

#73

Postad 01 november 2007 - 20:14

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0

"2: jag använder mig av räntefri avbetalning 36 månader så det svider inte så hårt på kontot."

Var hittar du 36 månaders räntefritt? Jag har bara hittat 12 som längst?


Det är väl bara en sak mellan dig och affären att lösa?
Mina M3 Avantgarde tog jag på 24 månader men mitt senaste stora köp tog jag på 36.
Så det är nog bara upp till affären men det bör ju inte vara några problem, dom vill ju sälja sina högtalare liksom och har full förståelse att dom flesta inte har 40 000 som ligger och väntar på banken.

Mvh
Kim

#74

Postad 01 november 2007 - 20:18

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0

Kan kanske passa på att fråga lite om förstärkeri som matchar Audiovector bra i denna tråd då kanske? Har fått lyssna lite på Mi3 Super med Arcam a-70 och Primare i21 idag och får nog säga att jag tycker arcam låter snäppet bättre med audiovector fast jag hade hellre lyssnat med lite dyrare elektronik, typ Pre30 / A30.2 och arcam FMJ C31 / P35

Vilken av dessa kombinationer hade ni rekommenderat? eller finns det någon annan kombination ni tycker låter bättre?

Rotel RC-1082 / RB-1070 / RCD-1072
Primare PRE30/ A30.2/ CD31
Lyngdorf DPA-1 / SDA2175 / CD-1
Musical Fidelity A5cr / A5cr / A5CD
Hegel P4A MK2 / H2A MK2 / CDP4A
Copland CTA305 / CTA520 / CDA-823
Bladelius Idun / Balder / Freja MKII
Naim NAC202 / NAP200 / CD5x

Målet är att tillslut kunna köra högtalaren aktiv med tre slutsteg, hur är naim t.ex. som har betydligt mindre effekt än de andra? skulle naim lida om man kör 3 slutsteg till vardera kontaktpar aktivt?


Mitt tråkiga svar blir nog att Du får låna hem lite olika och testa dig fram för i affären låter det mesta bra.
Jag lyssnade t.ex på Naim med Mi3 Avantgarde när jag funderade på att uppgradera min stereo, det var en kombo för 50 000 med Cd, för, slutsteg och extern nätdel och det lät fantastiskt bra i affären och jag tänkte att det här måste jag bara ha....
Så jag lånade hem samma kombo och spelade en helg på mina M3 Avantgarde men det var ingen höjdare alls, främst eftersom att jag spelar mycket högre hemma än vad dom gör i affären, stegen orkade liksom inte med när jag pressade mer och mer.
Så låna hem och välj vad som passar dina öron och plånboken bäst :(

Själv kör jag Harman/Kardon Signature och är väldigt nöjd med det men jag trånar efter Audionet grejjer...

Mvh
Kim

#75

Postad 01 november 2007 - 20:57

Keyser_Soze
  • Keyser_Soze
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Kan kanske passa på att fråga lite om förstärkeri som matchar Audiovector bra i denna tråd då kanske? Har fått lyssna lite på Mi3 Super med Arcam a-70 och Primare i21 idag och får nog säga att jag tycker arcam låter snäppet bättre med audiovector fast jag hade hellre lyssnat med lite dyrare elektronik, typ Pre30 / A30.2 och arcam FMJ C31 / P35

Vilken av dessa kombinationer hade ni rekommenderat? eller finns det någon annan kombination ni tycker låter bättre?

Rotel RC-1082 / RB-1070 / RCD-1072
Primare PRE30/ A30.2/ CD31
Lyngdorf DPA-1 / SDA2175 / CD-1
Musical Fidelity A5cr / A5cr / A5CD
Hegel P4A MK2 / H2A MK2 / CDP4A
Copland CTA305 / CTA520 / CDA-823
Bladelius Idun / Balder / Freja MKII
Naim NAC202 / NAP200 / CD5x

Målet är att tillslut kunna köra högtalaren aktiv med tre slutsteg, hur är naim t.ex. som har betydligt mindre effekt än de andra? skulle naim lida om man kör 3 slutsteg till vardera kontaktpar aktivt?


Naim funkar jättebra till audiovector!
men vad jag vet så finns det idag inget avex-filter till nya S3-serien...


MVH Erik

#76

Postad 01 november 2007 - 21:02

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
Med lite dyrare Naim förstärkeri tillsammans med AV så låter det helt underbart!
Den kombon som jag lyssnade på till av avantgarde gick väl på runt 150tkr med cd spelaren.

#77

Postad 01 november 2007 - 21:08

Keyser_Soze
  • Keyser_Soze
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Naim Supernait låter helt sjukt bra och kostar "endast" :( 35k



MVH Erik

#78

Postad 01 november 2007 - 21:36

Speedball
  • Speedball
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Shit, en del har gott om pengar och plats :( .

Jag kommer troligen att investera i S3 Avantgarde front & center, vilket är mycket pengar. Dock räknar jag med att inte behöva uppgradera dom närmsta 10 åren, vilket ger en ganska behaglig "årskostnad" trots allt. Har dessutom förmånen att kunna köpa utan finansiering, så banken blir inte fetare av min hobby.

#79

Postad 01 november 2007 - 22:22

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Mitt inlägg var i skämtsam ton och menat till Kim som skulle flytta bak sina M3 avantgarde och köra som bakhögtalare.

#80

Postad 01 november 2007 - 22:52

Speedball
  • Speedball
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Du kan ta mitt inlägg ganska "light" också. Ville bara poängtera att det inte behöver vara så dyrt att gå "hela vägen" egentligen, även om initiala kostnaden är hög :(

#81

Postad 02 november 2007 - 08:55

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0

Shit, en del har gott om pengar och plats ;) .

Jag kommer troligen att investera i S3 Avantgarde front & center, vilket är mycket pengar. Dock räknar jag med att inte behöva uppgradera dom närmsta 10 åren, vilket ger en ganska behaglig "årskostnad" trots allt. Har dessutom förmånen att kunna köpa utan finansiering, så banken blir inte fetare av min hobby.


Du kan aldrig säga aldrig :(
Jag köpte mina M3 Avantgarde för 4-5 år sedan, året efter kom Mi3 och jag kände att jag ville byta men såg egentligen aldrig någon mening mtp hur mycket mer det skulle kosta.
Men nu har jag haft dessa i 4 år som jag trodde att jag skulle ha i 20 år och känner starkt för att uppgradera så man vet aldrig :blush:

#82

Postad 02 november 2007 - 09:18

SkorvKalle
  • SkorvKalle
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
lyssnade lite på naim supernait på malmö-mässan med ett par S3or och det lät helt okej, rummet var ganska konstigt och man satt väldigt nära högtalarna. Men det känns som de byggt in väldigt mycket i ett så litet chassi, försteg, slutsteg och inbyggd DAC, hade varit roligare att lyssna på separat slutsteg, försteg och en DAC, har inte Naim externa DAC:ar? Är det samma slutsteg i supernait som NAP250?

#83

Postad 02 november 2007 - 11:48

Breakpoint
  • Breakpoint
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Vad alla ska gnälla! Mi3 serien har väl ändå funnits i snart 10 år? Man har alltså kunnat i 10 årstid uppgradera sina högtalare och nu kommer en ny serie, det var väl ändå på tiden. Sluta gnäll och var glada för möjligheten som faktiskt finns att man kan uppgradera högtalarna.
Mi3 serien blir inte helt värdelös för att det kommer en ny serie, dem börjar inte låta sämre över en natt....


Nej, visst, det kanske är jag som missat att det kom en ny serie som skulle ersätta Mi3 serien, (trots att jag läser en hel del hifitidningar), men uppgraderingsmöjligheten, som ju används flitigt i både annonser och artiklar, är ju säkerligen ett stort plus när man väljer högtalare. Själv hade jag väl tänkt att man eventuellt kunde uppgradera till en nyare version och på så sätt får nya komponenter i högtalaren som kanske slits ut, utbytta på ett prisvärt sätt. Självklart har jag inget emot att en ny högtalarserie släpps på marknaden, men både Audiovector och hifipressen kunde varit mer nogranna och tagit väck säljargumenten om uppgraderingsbarheten i annonser och dylikt. Mest besviken blev jag dock på Hifi& musik som för bara några nummer sen hade ett stort verikaltest där man vurmade för den unika uppgraderingsmöjligheten som Mi3-serien erbjöd, och sen, ett par månader senare skall serien läggas ner och med den möjligheten till uppgradering. Det känns inte som seriös journalistik att göra så. (Om det nu inte är så att dom inte visste om att mi3 serien skulle läggas ner, men det tvivlar jag starkt på.)

Mvh

#84

Postad 02 november 2007 - 11:57

Unregistered9f8385c8
  • Unregistered9f8385c8
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
Enligt Ljudtema så var det bara Audiovector och 3-4 personer i hela världen som kände till den nya S3:an innan Malmömässan. Inte ens handlarna kände till något. Pratade med Hifi Skåne igår torsdag och på lördagen hade det kommit in kunder som varit på mässan och ville beställa S3:or. Hifi Skåne visste ingenting om den här nya modellen så de stod som levande frågetecken! - "Vilken ny modell?" Audiovector och Ljudtema hade inte sagt ett ord.

Tror definitivt inte att Hifi Musik kände till något (eller någon anan tidning heller för den delen).

#85

Postad 02 november 2007 - 15:15

ErOx
  • ErOx
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0

Kanske blir det lite off topic men jag måste bara få veta om det var Seal DVD'n - Live in Paris eller One night to remember som spelades på mässan?


Jag är oxå nyfiken på vilken dvd det var som spelades ;)
Någon som sitter inne med svaret?

#86

Postad 02 november 2007 - 15:43

Breakpoint
  • Breakpoint
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Inte ens handlarna kände till något. Pratade med Hifi Skåne igår torsdag och på lördagen hade det kommit in kunder som varit på mässan och ville beställa S3:or. Hifi Skåne visste ingenting om den här nya modellen så de stod som levande frågetecken! - "Vilken ny modell?" Audiovector och Ljudtema hade inte sagt ett ord.

Tror definitivt inte att Hifi Musik kände till något (eller någon anan tidning heller för den delen).


Så är det kanske, men i så fall var det en enormt oturlig timing för ett vertikaltest iaf..

Mvh

#87

Postad 02 november 2007 - 17:03

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Är Marantz en bra kombo med Audiovector?

Redigerat av _FredriK_, 02 november 2007 - 17:14.


#88

Postad 02 november 2007 - 17:06

guldfisk
  • guldfisk
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0
Principen är ju överförbar och gemensam för alla Audiovectors serier, så vertikaltestet känns inte förfelat. För övrigt har du det närmaste året dubbla möjligheter till uppgradering - både inom Mi-serien och via (in)byte till S-serien.

#89

Postad 02 november 2007 - 18:49

Unregistered285d6116
  • Unregistered285d6116
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Kanske blir det lite off topic men jag måste bara få veta om det var Seal DVD'n - Live in Paris eller One night to remember som spelades på mässan?


Jag är oxå nyfiken på vilken dvd det var som spelades ;)
Någon som sitter inne med svaret?


Det var Seal, Live in Paris som spelades. Riktigt bra DVD tycker jag.

#90

Postad 04 november 2007 - 13:21

Clabbe
  • Clabbe
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Riktigt nyfiken på denna serie.
Gillade inte riktigt Mi3 så jag hoppas verkligen på S3- serien.

Är det någon som vet om man måste pröjsa mer om man vill ha högtalaren i vitlack?

#91

Postad 04 november 2007 - 16:27

DoGgElItOn
  • DoGgElItOn
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Är det någon som vet När dessa går att köpa?
/Dogge

#92

Postad 04 november 2007 - 17:10

Clabbe
  • Clabbe
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Är det någon som vet När dessa går att köpa?
/Dogge


....eller om det finns någon butik i stockholm som har den inne så man kan lyssna på dem?

#93

Postad 05 november 2007 - 21:32

DoGgElItOn
  • DoGgElItOn
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Kan svara på min egen fråga. Enligt audiovector så kommer de ut i butik under december.

#94

Postad 06 november 2007 - 20:15

A_lind
  • A_lind
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Inom 2 till 3 veckor skall dom flesta Svenska Audiovector-handlare ha nya S3 serien hemma för demo. Själv väntar jag med spänning tills det blir dags för demo, får väl lov att återkomma efter det med intryck och reflektioner på S3`ornas välljud gentemot Mi3.

Är det förresten nån som sett fler bilder på S3 än bilden som finns här på minhembio.com?

#95

Postad 07 november 2007 - 11:36

gordon
  • gordon
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Hittade bilder på vad som der ut att vara S1 och S Center på www.lydspecialisten.dk. Ser läckert ut!

Redigerat av gordon, 07 november 2007 - 11:37.


#96

Postad 07 november 2007 - 17:14

A_lind
  • A_lind
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Tack föm dom bilderna, just centern har jag inte sett mkt av. Ja S3 serien är onekligen grymt snygg nått annat går det inte att säga, hoppas det kommer ut lite spec på dem snart.

#97

Postad 07 november 2007 - 20:55

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

  • 2 714 inlägg
  • 0
Hur många härifrån ska på demo på Ågrens i morgon?

Jag ska se till att få med mej kameran iaf.

Redigerat av Unregisteredb1b428d9, 07 november 2007 - 20:55.


#98

Postad 07 november 2007 - 21:57

Ar@b
  • Ar@b
  • Lärjunge

  • 349 inlägg
  • 0
Jag ska på demo'n hos Ågrens imorgon, ska bli spännade att höra dessa nya skapelser, speciellt då jag tyckte att Mi3 (super) var väldigt trevlig.
Ska se om jag kan ta med någon kamera jag med :lol:

#99

Postad 08 november 2007 - 00:56

THomaX
  • THomaX
  • Lärjunge

  • 355 inlägg
  • 0
Hoppas dom demar lite hårdrock så man kan få höra era intryck om den musikstilen till den högtalaren, gärna S3 Super för den är jag intresserad av utan att egentligen veta något om denna högtalare.

/Thomas

#100

Postad 08 november 2007 - 07:33

dagas
  • dagas
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0
Intressant med nytt fårn Audiovector men är bara student så lär inte ha råd. Men vad kommer stativarna att ligga på? Jag kör med stativare som frontar nu och tycker det duger bra. Man får mer för pengarna än för golvare om man klarar sig utan den extra basen vilket jag gör. (Har ju sub men den står mest av för grannen klagar annars :) )



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.