Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Varning för Philips och deras garantipolicy

67 svar till detta ämne Philips The One 55PUS7334/12
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 18 september 2020 - 16:36

rooney
  • rooney
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Det här är något som pågått i mer än två och en halv månad, och jag är nu otroligt besviken.

 

Den 1/7 felanmäler jag min Philips "the one”-TV (55PUS7334/12) som levererats samma dag från Media Markt. Jag upptäcker omgående att den lider av rätt svårt backlight bleeding som syns på bilden nedan (Jag har massvis med bilder och filmer på felet).

 

Först väntar Media Markt och Philips, medvetet eller ej, ut öppet köp-tiden innan något ens händer, sen skickas en tekniker ut som kollar på felet i fullt dagsljus, när felet inte uppenbarar sig. Han säger att han inte får göra något åt felet eftersom han inte kan se det – vilket inte är så konstigt då det inte syns mitt på dagen, utan först på kvällen när det mörknat – och när man oftast tittar på film/TV – och den där lampan som alltid är tänd nedtill i bilden blir till slut det enda man ser, den stör ofantligt mycket.

 

Philips har nu lagt ner garantiärendet och hänvisar till att teknikern tagit det beslutet – vilket ju i princip är en direkt lögn, teknikern fick inte göra något för Philips då han inte såg felet – som återigen, bara syns när det är lite mörkare i rummet. Jag försökte mörklägga utan framgång när han var här men hade då inte ens själv koll på att det inte syntes mitt på dagen då jag, som de flesta andra antar jag, mest kollat på kvällstid.

 

Mitt hopp står nu till att Media Markt ska visa goodwill och byta ut den eller reparera, annars vet jag inte vad jag kan göra - mer än att varna så många som möjligt från att köpa en TV från Philips. Deras garantipolicy för en lampa som blöder igenom och lyser upp hela nederdelen av bilden är bedrövlig.

 

Bifogad fil  philips.png   1,41MB   7 Antal nerladdningar


Redigerat av rooney, 18 september 2020 - 16:44.


#2

Postad 18 september 2020 - 16:44

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Tråkigt men det verkar ju som att teknikerns ord väger tungt i detta.

#3

Postad 18 september 2020 - 16:49

rooney
  • rooney
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Teknikern kunde som sagt inte se något i dagsljus, men precis som alla andra som ser TV:n i kvällsljus eller på bilder, så måste han ju också ha upptäckt det hela om han varit här en annan tid på dygnet? Han var också bakbunden sa han, han fick inte göra något åt felet om han inte kunde se det "live" för Philips, då skulle hans företag, LetMeRepair, behöva stå för kalaset.

 

Det är ju lite som om Philips skickat ut en tekniker för att kontrollera om månen existerar, för att sen konstatera att det inte finns någon, för teknikern kunde inte se den på förmiddagen...


Redigerat av rooney, 18 september 2020 - 16:49.


#4

Postad 18 september 2020 - 17:08

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

läxan lärd till nästa gång.

är du inte nöjd direkt så DOA inköpet och pengarna tillbaka.

finns många ställen att handla på om Mediamarkt inte är tillmötesgående.

 

Inte för att vara sån men, Phillips TV har jag inte mycket över för heller.



#5

Postad 18 september 2020 - 17:15

rooney
  • rooney
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Japp, den känslan kom rätt snabbt smygande. Men de räknar väl med att man inte ska orka omaket att packa ner den på nytt utan hellre skapar ett supportärende. Som de sen kan låta dra ut på tiden.

#6

Postad 18 september 2020 - 18:28

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Varför tillverkar man TV med såna fel?

 

Som att köpa bil med trasig motor



#7

Postad 18 september 2020 - 19:50

p1er
  • p1er
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0

Oj, det där va tråkigt att höra. Med tanke på hur du blev behandlad så hade jag tagit i med hårdhandskarna hädanefter och inte godtagit det minsta krångel.

 

Beroende på vem du är mest irriterad på så hade jag kontaktat antingen MediaMarkt eller Philips igen och refererat till konsumentköplagen och hur bevisbördan ligger hos dem, inte köparen. Du hävdar att det är fel på din vara, då är det säljaren som ska bevisa motsatsen. Annars ska de inom skälig tid reparera varan eller ge dig en ny/pengarna tillbaka.

 

Om du är säker på din sak ska du inte godta teknikerns svar och kräva att han tar med TV:n på reparation. Skulle det mot förmodan inte vara nåt fel så kan du bli tvungen att bekosta teknikern dock, bara så du är medveten (även om det ser ut som ett tydligt fel på din TV).

 

Här är en guide om hur du kan gå tillväga med att kontakta säljaren, börja med att skicka/ringa in en andra (tredje eller fler?) mer strikt klagan där du kräver att felet på din TV fixas, det ska ske på måndag. Att de bör vara speciellt snabba då det gått så lång tid. Om de är motstridiga ska du bara hota dem med att anmäla dem till ARN.

 

Bästa är att klaga skriftligt då det lättare fungerar som bevis men att ringa borde oftast gå fortare. Be dem skicka ett mail om att de mottagit ditt ärende och att de ska se på saken. Om de spelar in samtalen på supporten så bör det också kunna krävas i efterhand, vid behov (anmälan).

 

Jag, och andra, har fått väldigt bra service hos LG där jag/vi fått utbytt paneler snabbt och effektivt (i hemmet) i tillägg till att jag har reklamerat en TV och fått alla pengarna tillbaka, utan snack. Detta kan du också referera till och hota med att de bryter mot konsumentköplagen och nekar kundens rättigheter och att andra företag har mycket bättre service än dem.



#8

Postad 18 september 2020 - 20:29

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 858 inlägg
  • 1

Har inte Philips friskrivit sig på något sätt som med pixelgarantin? Typ att tvn ska behöva blända en kossa på 200 meters avstånd för att garantin ska gälla.



#9

Postad 18 september 2020 - 21:21

rooney
  • rooney
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Tack för tipsen p1er. Jag har tidigare idag mailat både Philips kundservice och Media markts dito, och uttryckt att jag inte är nöjd med att det stannar här. Ska se över hur jag kan gå vidare med mer konkreta åtgärder från min sida med stöd från konsumentköplagen och ARN om jag inte får någon reaktion.

Redigerat av rooney, 18 september 2020 - 22:04.


#10

Postad 24 september 2020 - 10:40

rooney
  • rooney
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Mediamarkt erbjuder en kompensation på 500 kr som goodwill. De har pratat med Philips som hälsar att det "blir såhär på alla tv apparater mer eller mindre". Så är det någon annan med en Philips "The One"-TV som kan bekräfta att det lyser igenom "mer eller mindre" lika mycket? Jag tror ju inte andra konsumenter skulle acceptera det heller.



#11

Postad 24 september 2020 - 20:26

p1er
  • p1er
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0

Mediamarkt erbjuder en kompensation på 500 kr som goodwill.

 

Det var ynkligt med tanke på att du eventuellt blev av med chansen att använda öppet köp och få tillbaka hela beloppet. Nu fick du, vad, 6-8% rabatt.

Tror inte jag hade accepterat/tagit emot det, jag hade gått vidare med ärendet.

 

Philips [...] hälsar att det "blir såhär på alla tv apparater mer eller mindre".

 

Det kanske de skulle ha som quote på lådan när man (inte) köper den.

 

Om du hade fått detta svar när du fortfarande hade öppet köp så antar jag nästan att du hade lämnat tillbaka den. Eftersom du tagit bilder och kontaktat både MM och Philips så borde du kunna bevisa att problemet fanns från start och att du antingen kräver en ny TV eller att få köpet hävt. Det har gått så pass lång tid att reparation inte är ett alternativ.

 

Å andra sidan, även om öppet köp nu är över så påpekade du ju felet med god marginal (på leveransdagen!) inom öppet köp-perioden. Det är ju deras problem att det tog sån tid att komma med svar/lösning.

Vet inte exakt hur lagen fungerar helt i detta fallet men jag tycker du har rätt att häva köpet/åberopa öppet köp. Prata med MediaMark igen och stå på dig. Du har konsumentköplagen på din sida, annars kanske ARN måste blandas in.



#12

Postad 27 september 2020 - 15:51

AndreasG
  • AndreasG
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
Finns ingen anledning att involvera tekniker och liknande under öppet köp perioden om inte TV’n är direkt trasig. Inget gränsfall kommer att gå din väg. Testa allt du vill att TV’n ska passera för att du ska vara nöjd. Om inte lämna tillbaka och ta en funderare.

Redigerat av AndreasG, 27 september 2020 - 15:53.


#13

Postad 27 september 2020 - 18:18

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 680 inlägg
  • 1

 

 

Å andra sidan, även om öppet köp nu är över så påpekade du ju felet med god marginal (på leveransdagen!) inom öppet köp-perioden. Det är ju deras problem att det tog sån tid att komma med svar/lösning.

Vet inte exakt hur lagen fungerar helt i detta fallet men jag tycker du har rätt att häva köpet/åberopa öppet köp. Prata med MediaMark igen och stå på dig. Du har konsumentköplagen på din sida, annars kanske ARN måste blandas in.

 

Lagen är väl ganska tydlig, det handlar om när man som kund har rapporterat det. Frågan är om det gjordes via telefon eller om det finns epost-dialog eller annat så det kan bevisas? Jag skulle också häva köpet. Lätt. Det där är ju helt klart ett fel och inget du som kund ska lida av.
 



#14

Postad 27 september 2020 - 18:28

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 858 inlägg
  • 0

Öppet köp är ju ingen lag dock så det blir ju lite speciellt. Har inte köparen hävdat öppet köp och elgiganten lyckats finta bort han att reklamera istället är det nog kört.



#15

Postad 28 september 2020 - 07:31

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 1
Hoppsan! Jag som spanat på ett par Philips till ungarna under BF. Detta märke verkar snarare vara The One To Avoid. Kan inte historiken men bytte inte Philips ägare för några år sedan?

#16

Postad 29 september 2020 - 21:01

rooney
  • rooney
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

En uppdatering. Mediamarkt svarade att jag fick ta det vidare med Philips. Vilket jag gjorde. De svarade att det här var ju tråkigt, men att de inte tänkte ändra sig och rekommenderade mig att ta det vidare med ARN om jag inte var nöjd.

 

Har hört av mig till MM igen, ännu inte fått svar. Sen blir det väl ARN då. Då är det väl egentligen Mediamarkt jag ska anmäla där? Fattar inte varför jag själv har behövt ha så mycket dialog med Philips...

 

Jag har bara kommunicerat via mail, så att bevisa att felet var på plats dag 1 lär inte vara några problem. Gissar att det här är ett väldigt, väldigt, väldigt dyrt fel att åtgärda, för jag kan inte begripa varför Philips hellre ser att jag aldrig köper en enda produkt av dem igen, och dessutom gör vad jag kan för att ingen i min närhet heller ska göra det? I alla lägen så bryr de sig otroligt lite om sina kunder.


Redigerat av rooney, 29 september 2020 - 21:06.


#17

Postad 29 september 2020 - 21:14

rooney
  • rooney
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Kort exempel på hur det ser ut: https://streamable.com/0c7ued

 

Edit: Blev rätt låg kvalitet på videon, men det framgår nog rätt tydligt ändå vad jag har problem med. Helt okej enligt Philips!


Redigerat av rooney, 29 september 2020 - 21:14.


#18

Postad 29 september 2020 - 21:23

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 680 inlägg
  • 0

Öppet köp är ju ingen lag dock så det blir ju lite speciellt. Har inte köparen hävdat öppet köp och elgiganten lyckats finta bort han att reklamera istället är det nog kört.


Men är lagen så fyrkantig att man måste känna till alla begrepp...var längesen jag läste den men menar att det räcker att ha påpekat fel inom en viss tid.

På denna sida står vad säljaren bör veta och där står det bara "reklamera fel på produkt".
https://www.konsumen...om-kunden-kopt/

#19

Postad 29 september 2020 - 21:27

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 680 inlägg
  • 0
Enligt den sidan har de valt "ge prisavdrag" och detta tyder på att dom är mycket medvetna om att dom måste agera men väljer det bästa/enklaste för dom. Ställer mig också skeptisk till att hänvisas till produsent, det är säljaren som ska ordna detta.

Redigerat av Demon Slayer, 29 september 2020 - 21:28.


#20

Postad 29 september 2020 - 21:41

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 442 inlägg
  • 0

Jag tycker det ser ut som att ett par av spridningslinserna i bakbelysningen har lossnat eller är felmonterade. Media Markt borde ju ha åtgärdat det hela utan tjafs eftersom du har bildbevis på felet. Men när säljarna i ladorna och kundsupporten hos importörerna inte ens vet hur man ansluter en stickpropp är det inte konstigt att de trotsar.



#21

Postad 29 september 2020 - 22:29

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Har en Philips PUS707304, nedan från ”Backlight Bleeding Test”

Bifogad fil  A32568D7-6965-4EAB-B967-B13ABD697A43.jpeg   39,95K   3 Antal nerladdningar

#22

Postad 29 september 2020 - 23:16

rooney
  • rooney
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Den där svärtan är jag inte i närheten av - oavsett blödningen. Vad har du för bildinställningar?

 

 

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  3.jpg   85,21K   1 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  1.jpg   92,06K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av rooney, 29 september 2020 - 23:18.


#23

Postad 29 september 2020 - 23:49

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Har 55:an IPS panel? När det gäller BLB så är det ett större problem på IPS kontra VA (rätta mig gärna om jag far med osanning....). På IPS är det väl hyggligt vanligt förekommande på ”White Glow” längs med kanterna.

#24

Postad 30 september 2020 - 00:30

rooney
  • rooney
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Mycket riktigt IPS på 55:an

#25

Postad 30 september 2020 - 06:00

jln
  • jln
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0
Så som jag ser det har du ingått ett köpekontrakt med Mediamarkt och du skall bara ha kontakt med dem. Sedan är det Mediamarkt som har ett avtal med Philips och de skall kontakta dem.
I detta läget finns det nog bara ARN att kontakta eftersom Mediamarkt inte vill åtgärda ditt fel och gör det enkelt och skyller på Philips och dess undermåliga servicetekniker om jag förstått dig rätt?

#26

Postad 30 september 2020 - 06:42

little_mac
  • little_mac
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0
Fråga MM och du skulle kunna uppgradera till en oled från Philips. Har du kvar kartong och tillbehör borde ni kunna komma överens.

#27

Postad 30 september 2020 - 08:10

Lars IH
  • Lars IH
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 2

Låt mig vara mycket tydlig: Det är ENBART MM du skall vända dig till - att gå till tillverkaren har du inget för. Det är MM du ARN anmäler, Philips har inte sålt den eller liknande till dig, detta är MMs fulla ansvar. I ARN anmälan skall du ta med att de vill ersätta dig med 500 sek, vilket är ett erkännande.

 

Du måste gå via ARN således, och det är en rätt enkel process via deras WEB sida. Gå in där och skriv en fejk anmälan först så du ser vad du skall fylla i så att säga, och sedan förbereder du din riktiga anmälan. Det kommer ta två timmar för dig, men det är det värt. Sedan kommer det ta ett bra tag innan något händer, har du tur så vaknar MM upp och inser att det är billigare att fixa din direkt, eller så får man ta det hela vägen. Processen som sådan är enkel - men det är lite mycket i kön på ARN så det tar dessvärre tid. Men du riskerar ingenting.

 

MM är din motpart således, och ingen annan.



#28

Postad 30 september 2020 - 09:30

rooney
  • rooney
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 1

Stort tack för all input! Jag har nu skickat ett (sista) mail till Mediamarkt där jag kräver besked om hur de tänker agera nu när Philips inte är intresserade längre och poängterar att det här har tagit obegripliga 3 månader och att jag inte borde fått hålla i dialogen med Philips på egen hand.

 

Svarar de något annat än 1) Vi reparerar. 2) Vi byter ut. 3) Vi låter köpet gå tillbaka - så blir det en anmälan till ARN. Jag känner att jag har bra bevisning i form av bilder/videos på defekten, att jag anmälde felet dag 1 via mail, och att MM erbjöd kompensation, vilket rimligtvis är en form av "erkännande".



#29

Postad 30 september 2020 - 20:25

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 1
Man köper nog inte grejor på mm längre känns det som, i varje fall dyrare saker!!!

#30

Postad 02 oktober 2020 - 12:39

rooney
  • rooney
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 1

Mediamarkt har återkommit idag med att de tittar på hur de ska kunna hjälpa mig(?) och undrar om jag har kartongen kvar. Finns kanske ljus i slutet av tunneln ändå?



#31

Postad 02 oktober 2020 - 16:35

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Du har felanmält TVn samma dag som du får den, Spelar ingen roll vad än Philips eller MM säger.

Det är din fulla rätt som konsument att häva köpet och få pengarna tillbaka. Är du snäll mot dom och går med på att byta upp dig till en bättre TV (undvik Phillips som pesten) och denna är något dyrare så bör du få loss den utan att betala mer som sveda och värk.



#32

Postad 02 oktober 2020 - 19:35

rooney
  • rooney
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 3

Så är detta "äventyr" förhoppningsvis över för den här gången. Mediamarkt har skickat hit en fraktsedel och bokar hämtning. Pengarna tillbaka. 

 

Några lärdomar:

Felanmäl inte, lämna tillbaka och låt nästa stackars kund ta smällen (om inte han eller hon också bara lämnar tillbaka).

Undvik Philips-produkter. Bedrövlig service, tycker defekter är ok, noll intresse av att behålla eller hålla sina kunder nöjda.

Mediamarkt är långsamma, men tycks reda ut problem i slutändan.



#33

Postad 02 oktober 2020 - 23:02

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
När du ser dig om efter nästa tv så köp den på ett ställe med 100% nöjd garanti med en månads fri testning utan köptvång (t:ex Elgiganten) så går du säker och slipper sitta med ett åbäke.
Nu hade du flyt med MM men se till att vara 100% säker inför nästa köp.

#34

Postad 16 januari 2021 - 17:47

Unregistered7e83e44d
  • Unregistered7e83e44d
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Mediamarkt erbjuder en kompensation på 500 kr som goodwill. De har pratat med Philips som hälsar att det "blir såhär på alla tv apparater mer eller mindre". Så är det någon annan med en Philips "The One"-TV som kan bekräfta att det lyser igenom "mer eller mindre" lika mycket? Jag tror ju inte andra konsumenter skulle acceptera det heller.

Jag har en 75 tums "the one" den lyser också igenom känns som om min är lite värre än din tom



#35

Postad 16 januari 2021 - 19:56

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Lämna tillbaka och köp annat märke.

Det är ett lotteri med dom där Philips. Prioriterar man bild så köper man ingen Philips punkt.



#36

Postad 16 januari 2021 - 20:20

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Det där felet var en av sakerna man var orolig för men inga såna problem alls på XH90 svart är svart på de svarta kanterna spelar ingen roll vilken tid man har tv i gång eller lampa på i rummet och behöver inte mörklägga något



#37

Postad 18 januari 2021 - 16:30

Unregistered7e83e44d
  • Unregistered7e83e44d
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Lämna tillbaka och köp annat märke.

Det är ett lotteri med dom där Philips. Prioriterar man bild så köper man ingen Philips punkt.

Ja med facit i hand skulle jag nog handlat annorlunda men jag packade ju upp skärmen o slängde emballaget så nu får skärmen hänga kvar ett tag. Lita avundsjuk på kompisen som köpte sig en Sony Oleg som har sjuk svärta men den hade inte heller passat då jag har svårt att mörklägga hela vardagsrummet (öppen planlösning kök-vardagsrum). 



#38

Postad 19 januari 2021 - 06:20

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 714 inlägg
  • 0

Ja med facit i hand skulle jag nog handlat annorlunda men jag packade ju upp skärmen o slängde emballaget så nu får skärmen hänga kvar ett tag. Lita avundsjuk på kompisen som köpte sig en Sony Oleg som har sjuk svärta men den hade inte heller passat då jag har svårt att mörklägga hela vardagsrummet (öppen planlösning kök-vardagsrum). 

 

Om du köpt den nyligen (typ från BF och framåt) och från elgiganten så kan du lämna tillbaka utan kartong. Tror dom hade öppet köp ända till slutet på januari.



#39

Postad 26 januari 2021 - 18:14

Unregistered7e83e44d
  • Unregistered7e83e44d
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Om du köpt den nyligen (typ från BF och framåt) och från elgiganten så kan du lämna tillbaka utan kartong. Tror dom hade öppet köp ända till slutet på januari.

Webhallen, men orkar inte bry mig. Även med skavankerna är den bättre än min 5-6 år gamla LG 55a så den får hänga kvar några år nu :)

 

Uppdatering: Tvn dog idag, ringde både webhallen och Philips det slutade med att jag har lämnat den till Webhallen som skulle göra ett DoA ärende mot Philips. Skall bli spännande att de var detta slutar.


Redigerat av Unregistered7e83e44d, 27 januari 2021 - 16:46.


#40

Postad 02 februari 2021 - 10:03

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Så då startar inte min 65“ då Gjort strömlös men skärmen förblir svart och amblight lyser blått /rött
Någon som har någon annan idé eller bara slänga ? Köpt på BF 2018 så ingen garanti kvar gissar jag .
Aldrig haft en tv som bara hållit 2 år, vilken jäkla skit kvalitet !!

#41

Postad 02 februari 2021 - 16:50

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 442 inlägg
  • 0

Så då startar inte min 65“ då Gjort strömlös men skärmen förblir svart och amblight lyser blått /rött
Någon som har någon annan idé eller bara slänga ? Köpt på BF 2018 så ingen garanti kvar gissar jag .
Aldrig haft en tv som bara hållit 2 år, vilken jäkla skit kvalitet !!

Det faller väl under reklamationsrätten? Självklart ska man inte behöva kassera en tv efter drygt två år.



#42

Postad 02 februari 2021 - 17:23

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

https://youtu.be/Lafga42ZnPE?t=8



#43

Postad 09 februari 2021 - 13:39

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

Så då startar inte min 65“ då Gjort strömlös men skärmen förblir svart och amblight lyser blått /rött
Någon som har någon annan idé eller bara slänga ? Köpt på BF 2018 så ingen garanti kvar gissar jag .
Aldrig haft en tv som bara hållit 2 år, vilken jäkla skit kvalitet !!


Som tur är har denna tv 3 års garanti vilket jag inte visste , Philips skickar tv på lagning i veckan 👍🙌

#44

Postad 10 februari 2021 - 20:55

Unregistered7e83e44d
  • Unregistered7e83e44d
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Som tur är har denna tv 3 års garanti vilket jag inte visste , Philips skickar tv på lagning i veckan

Don´t get your hopes up, jag lämnade in min på webhallen 27/1 (inom DOA tid) som då skapade ett ärende mot Philips. Den är fortfarande inte lagad i skrivande stund 10/2 Dvs exakt två veckor sedan den lämnades in. Så bra att de tar in den för lagning men räkna med att vara utan TV en månad :P



#45

Postad 11 februari 2021 - 22:59

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

Jo har förstått att detta kommer tid , varje mail tog 24h att få svar på . Tog en v att få besked att tv skulle lagas efter att alla försök att få mig att få tv att hoppa igång med ny fw via USB misslyckades . Nu väntar jag på att få emballage att skicka tvn i. Lär bli utan tv flera v förmodligen 



#46

Postad 12 februari 2021 - 17:08

Unregistered7e83e44d
  • Unregistered7e83e44d
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Uppdatering: Tvn dog idag, ringde både webhallen och Philips det slutade med att jag har lämnat den till Webhallen som skulle göra ett DoA ärende mot Philips. Skall bli spännande att de var detta sluta.

 

200114- Tv inhandlas på Webhallen

200127- Fel på TV upptäcks rapporteras och tv returneras till Webhallen (inom DOA tid på 14 dagar)

200130- Webhallen upprättar kreditärende mot Philips

200212- Philips nekar kreditärende då produkt saknar kartong (för den sparar väl alla när man packat upp den?)

 

Philips nekar webhallens Kredit ansökan på produkten, ser ut att bli långrandig historia. Som ärendet hanterats så här långt kommer jag aldrig köpa en Philips igen


Redigerat av Unregistered7e83e44d, 12 februari 2021 - 17:13.


#47

Postad 13 februari 2021 - 01:31

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 442 inlägg
  • 0

Dags att återuppliva det gamla öknamnet Phelips.



#48

Postad 15 februari 2021 - 15:39

Unregistered7e83e44d
  • Unregistered7e83e44d
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Uppdatering: Tvn dog idag, ringde både webhallen och Philips det slutade med att jag har lämnat den till Webhallen som skulle göra ett DoA ärende mot Philips. Skall bli spännande att de var detta sluta.

 

200114- Tv inhandlas på Webhallen

200127- Fel på TV upptäcks rapporteras och tv returneras till Webhallen (inom DOA tid på 14 dagar)

200130- Webhallen upprättar kreditärende mot Philips

200212- Philips nekar kreditärende då produkt saknar kartong (för den sparar väl alla när man packat upp den?)

 

Philips nekar webhallens Kredit ansökan på produkten, ser ut att bli långrandig historia. Som ärendet hanterats så här långt kommer jag aldrig köpa en Philips igen

20200215 - Ny dag, ny uppdatering: Webhallens kundtjänst återkommer i ärendet då jag föreslagit att de kunde ge mig en ny tv i kartong varpå jag packar upp tv och returnerar kartongen så de kunde DoA mot philips. "Hej igen,

Dessvärre så kan inte dessa kartonger köpas in separat eftersom dom inte säljs utan en produkt i sig, i detta fall så har vi hört kring möjligheten att skicka den som en service men som ett DOA ( dead on arrival ) inskick så kommer det inte fungera utan att denna kartong finns kvar.

Om du önskar ta produkten på öppet köp så kommer ett 30% avdrag att göras när kartongen inte följer med, eftersom vi när vi får en produkt åter utan detta behöver sälja den vidare som en Fyndvara klass 4 som vanligtvis ligger på runt 40% sänkt pris"

 

Låter ju rimligt att jag skall ta smällen på 30% reducering när deras vara slutade fungera efter 12 dagar... :) skulle inte tro det.



#49

Postad 15 februari 2021 - 20:06

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
St på dig mot Webhallen, det är där du har köpt TVn och mot Webhallen dina konsumenträttigheter gäller.

#50

Postad 16 februari 2021 - 15:58

Unregistered7e83e44d
  • Unregistered7e83e44d
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

St på dig mot Webhallen, det är där du har köpt TVn och mot Webhallen dina konsumenträttigheter gäller.

Senaste nytt är enligt muntlig ö.k med Webhallen support så fixar de en ny TV (de tar en från sitt lager) till mig, dock under förutsättning att jag returnerar kartongen så de kan DoA min gamla ;)






Även taggad med Philips, The One, 55PUS7334/12

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.