Eurovision song contest. (NF). Lite rolig,tramsig,sentimental film. 6 av 10 glitterkostymer. Det är Molly Zandén som sjunger till Sigrits mimande.
Typisk Will Ferrell film. Gillar den humorn.
Får 7/10 älvar av mig
Postad 19 juli 2020 - 10:27
Typisk Will Ferrell film. Gillar den humorn. Får 7/10 älvar av mig Postad 19 juli 2020 - 15:34 Rambo, Last Blood, BD En gammal och trött Sylvester slaktar folk. En Ramboversion av Taken. Taken är klart bättre.
The Equalizer, Netflix En gammal och trött Denzel spöar skiten ur folk. Medioker lite spretig thriller men den funkar som underhållning med ett par bärs. Postad 19 juli 2020 - 21:05 Vänta tills du sett 2an, i jämförelse är denna Oscars-ämne. Postad 19 juli 2020 - 21:15 De Omutbara. Detta var en film som jag tyckte var fantastisk när den kom. Tyvärr så håller den inte riktigt hela vägen idag. 3/5 Postad 19 juli 2020 - 21:17
Det var tvåan jag såg. Ettan var nog bättre (glömt). Postad 19 juli 2020 - 21:20
Ok, 1an är faktiskt helt ok. Postad 19 juli 2020 - 21:23
Vad olika man kan tycka, Tyckte tvärt om (med nåt års mellanrum visserligen). Första tyckte jag var en lång reklam för en kedja som säljer verktyg bra men inte jättebra. Tvåan hade mer story, men kan minnas fel. Bägge är dock väldigt olika från tv-serien som jag gillade när det begav sig Postad 19 juli 2020 - 23:02 Postad 20 juli 2020 - 15:52 The Master Cleanse på Viaplay (https://www.imdb.com...f_=nv_sr_srsg_0) Väldigt lustig film som inte vet vilket ben den skall stå på. Lite komik, lite thriller, lite drama, inget av det blev något alls.
2/5 Redigerat av mrgorgo, 20 juli 2020 - 15:52. Postad 21 juli 2020 - 00:20 Ikväll såg vi först Faital Affair, netflix... hmmm, 3 av 10 kanske... Sen såg vi på O brother where art thou.... finns inget annat än full pott!!! Postad 21 juli 2020 - 07:05 Jo, han jobbet på Lowe's i den filmen. Å andra sidan har jag för mig 2an var full med reklam för Uber eller Bolt. Postad 21 juli 2020 - 16:15 Upgrade på Netflix(https://www.imdb.com...f_=nv_sr_srsg_0 ) Helt min smak. Snabbt till sak, få igång storyn och bara kör. Fantastiskt snyggt filmad samt en del smaskiga effekter. Bra skådespel. 4/5 Postad 27 juli 2020 - 22:10 Tyckte denna filmen var helt oki. Tom Hanks gör ett bra jobb som vanligt 🙂 3,5/5 Ubåtar Postad 27 juli 2020 - 22:19 1/5 Postad 27 juli 2020 - 22:57 Vaddå, han släppte honom ju Hoppas du såg den ocensurerade iaf, många scener som togs bort. Postad 28 juli 2020 - 08:58
Köpte den via apple tv. Var då inget blod men någon avhuggen arm. Något så infernaliskt dålig rulle. Postad 28 juli 2020 - 09:01
Säker på att det inte var Bollywood-versionen du råkade se/köpa ?
https://www.imdb.com/title/tt2658126/ Postad 28 juli 2020 - 09:16 6.1 på IMDB. Det är skyhöga, strosfäriska poäng i min samling. Hajfilmerna här hemma når inte alltid över 3.0... asg Bifogad fil(er)Postad 28 juli 2020 - 09:24
Tror mer på den faktiskt. De har ju gjort en grym version av Rambo. Postad 28 juli 2020 - 15:02
Finns även en rysk commando kopia https://www.imdb.com/title/tt1432916/ Postad 30 juli 2020 - 08:56 Spider-Man, Far From Home, BD Klart bättre än Homecoming, men långt ifrån en toppfilm. Trevlig underhållning för stunden och Spindeln har lite mindre ADHD, vilket är skönt.
The Equalizer (1), BD Jag hade glömt bort vad som hände i denna så jag såg om den. Ganska underhållande med överdrivet våld.
World War Z, BD Detta skulle kunna ha blivit en bra miniserie kanske. Det finns bra saker i filmen men så mycket i handlingen är otroligt fånigt och korkat så det är tveksamt ändå. The Old Guard, Netflix Bättre än väntat. Påminner mig om Casca-böckerna jag läste som ung. Sevärd. Postad 30 juli 2020 - 13:40 Amerikansk återberättelse av Norrmalmstorgsdramat med bland andra Noomi Rapace och Ethan Hawk i huvudrollerna. Otroligt märklig film som inte kan bestämma sig för om det är en absurd komedi eller något slags drama. 2/5 och knappt godkänt. Postad 03 augusti 2020 - 01:14 Unhinged
Russel crow spelar road rage galning. Det funkar. Lite kort bara, slutar väldigt plötsligt. 3/5 Postad 04 augusti 2020 - 21:27 Inte sett nån film..... tycker sista åren har varit urusla filmår, bara serier och filmer för fantasyfjortisar! helt värdekasst! Postad 05 augusti 2020 - 11:52 Corona hjälper ju inte till heller.
Fortsätter min rad av dåliga rullar. It: Chapter 2. En del rolig CGI absolut men tycker de kunnat gjort något mer av Det pun intended. De hade kunnat klippt ner den 1h och det hade vart en bättre rulle. 2/5 Postad 05 augusti 2020 - 17:46
Se äldre filmer då istället? Postad 05 augusti 2020 - 21:30 Enter the Dragon 1973
Det är ju guld värt att denna film existerar, en Bruce Lee-film där han använder sin egna engelska röst och inte lågbudget. Men filmen har ändå väldigt stora problem som stör mig mer varje gång jag ser den vilket är var 10:e år.
Det är väldigt synd att inte Lee regiserade filmen istället för Clouse. Först och främst är filmen väldigt dåligt filmad, kameravinklarna och avstånd är nog det sämsta jag sett någonsin. Att man filmar en fight bakom den ena fightern så man bara ser en ryggtavla så man får gissa sig till vad som händer innan personen på andra sidan hamnar i backen. Kameran är så in zoomad så man ser bara ser Lees nävar och ben fladdra och så hör man att personer utanför bilden får stryk.
Sen har vi innehållet, Robert Clouse visste nog inte riktigt vad han höll på med. Det läggs väldigt mycket tid på onödiga saker och väldigt lite tid på det som är intressant. Man får knappt se nånting av turneringen medans det läggs väldigt mycket tid på annat runt omkring som båten, festen, prostitution och Han's rekryteringen av Hoper. Sen är ju storyn med Lee's syster onödigt lång.
Hade varit mycket mer intressant att se några till matcher med Williams, Hoper, O'hara och Lee. Slutfighten i spegelrummet är så jäkla tråkig och utdragen så den kunde dom klippt bort helt, den ger ingenting. Sen Lee's fight med O'hara är ju väldigt tråkig förutom inledningen som är imponerande. Det är ju visserligen Bruce Lee's fel eftersom det är han som är koreograf men deras fight i Way var ju bättre.
Det kan vara så att filmen är söderhackad och att det filmades mycket mer än vad vi får se för att dom ville få ner längden på filmen. En scen som verkligen sticker ut som konstigt klippt är när Lee träffar Mei Ling, tjejen som är under cover på ön, mitt i en mening så har dom bytt rum och position från stående till sittande samt att meningen inte är sammanhängande.
Även om den är väldigt underhållande att kolla på så är den samtidigt smärtsam.
Nån som har nån idé om vad det är i hålet Williams blir nedsläppt i? Hört både vatten med pirayor eller syra. Framgår inte i filmen iaf.
Postad 11 augusti 2020 - 14:31
Den var helt OK, även jag tyckte det var svårt att förstå behovet av allt övervåld i filmen.... Lite Falling down möter Duel (1971) + massa blod. Redigerat av frollic, 11 augusti 2020 - 14:40. Postad 17 augusti 2020 - 11:23 Interstellar, BD Jag såg denna när den var ganska ny men var sugen på att se om den. Jag tycker att den är riktigt bra men inte fantastisk. Ett stort plus för robotarnas humor. Ett stort minus för ständigt skiftande AR vilket ställer till det för mig med bred duk. Postad 17 augusti 2020 - 13:44
Den också? Hade lite förhoppningar på att Netflix äntligen kunde få ordning på sina bajsmackor till actionfilmer med den efter 6 underground, Extraction och The old guard. Men tydligen inte då. Postad 17 augusti 2020 - 14:22 Postad 17 augusti 2020 - 15:02
Deadpool kräver definitivt att man är på humör för den typen av humor. Men konceptet med en pansexuell, kroniskt sarkastisk, ultravåldsam och Hello Kitty-besatt SJW-superhjälte gillar jag. Det kanske funkar annorlunda i serieromanerna. Redigerat av Zacabeb, 17 augusti 2020 - 15:03. Postad 17 augusti 2020 - 20:54
Har tvåan liggande här också, men måste ta den när humöret är rätt. Postad 17 augusti 2020 - 22:12
Extraction skulle vinna en oscar i jämförelse med Project Power Postad 18 augusti 2020 - 07:54
Ettan var okay men tvåan blev för mycket. Men blev man avtrubbad av ettan kan nog tvåan va okay Postad 22 augusti 2020 - 12:18 Kunde inte hålla mig längre, var ner till byns biograf igår och såg Gerard Butlers senaste katastroffilm: Greenland. Det var väl typ 25 pers i salongen och jag satt helt ensam på min rad. Filmen i sig är väl egentligen inte så mycket att diskutera, man vet vad man får när man tittar på denna. Nu ska jag vara ärlig och säga att jag "missade" Geostorm. Denna hade inte fokus alls på dataeffekter, så jag tyckte nog den funkade helt okej. Lite utdragen på vissa ställen och skapandet av en del problem kändes väl inte helt hundra. Men, jag tyckte nog att det var två timmar fullt godkänd underhållning (typ 3/5). Med det sagt, så tror jag inte att jag hade tyckt likadant om allt varit som vanligt och det kom nya filmer i vanligt tempo (kanske 2/5). Nu är man ju inte direkt bortskämd med massor av filmsläpp direkt.
Precis som man kan förvänta sig så kommer folk med bra hemmabios kunna ge sin anläggning en ordentlig omgång då det till och från dundrar på rejält. Postad 22 augusti 2020 - 13:02 Det som framförallt slog mig var att filmen var ganska ful, enligt mig. Allt datorgenererat (dvs allt med öppet hav) såg riktigt sjaskigt ut om jag ska vara helt ärlig. Lite förvånande ändå. 3/5 vilket innebär klart godkänt i min bok, särskilt som man bara ”ruskar” 90 min av att ge den en chans. Postad 22 augusti 2020 - 20:27 Black Hawk Down, extended på UHD. Länge sen jag såg den sist, men dj... bra; betyg 4+. Atmos ljudet är nära på perfekt, betyg 5. Bild betyg 3+, som en del andra äldre filmer i 4k blir det grynigt, "myrornas krig", på OLED:en. Men på proj i 1080p blir det OK.. Postad 22 augusti 2020 - 22:15 Greyhound, vilken skitfilm....
Sämsta rollen Hanks gjort.
3/10 och då är jag snäll. Postad 29 augusti 2020 - 08:29 Terminator Dark Fate Förmodligen den sämsta terminatorfilmen. Dags att lägga ner detta nu. Postad 30 augusti 2020 - 14:29 The Hitcher 2007 2 av 5
Jag har sett den en gång tidigare men mindes inget ifrån den så därför såg jag den nu igen och nu förstår jag varför jag inte mindes den. Den är en ren men extremt dåligt kopia av originalet, så dåligt att man undrar vad vitsen med denna var, den tillför ingenting utan bara förnedrar arvet från originalet. Nåt den kan få cred för är att Sean Bean kan vara en bra John Ryder men syns nästan bara när han kör en Trans Am, sen så har den en del gore som originalet sakna. Den har ganska diskret gore vilket passar filmen medans originalet endast har fingret och en hund som slickar blod, här får vi se lite mer.
Dawn of the Dead 2004 3,5 av 5
Här har vi en remake som dom ändå lyckats med. Det denna har gemensamt med originalet är titeln, zombies och köpcenter annars är filmen helt annorlunda. Jag tycker att originalet är bättre som en överlevnadsfilm medans i denna får man enbart följa korkade människor. Den är ändå ganska underhållande.
Ghostbusters 1984 5 av 5
Ja vad ska man säga om mästerverket. Nånting som störde mig denna gång är lite movie misstakes, det är klippningsproblem. När Winston får sin anställning så skakar han tass med Venkman och Stanz, följer då med Stanz ner till spökfängelset för att lära sig, där klipper dom till scenen då Venkman letar upp Dana Barrett utanför konserthuset sen klipper dom tillbaka då Venkman träffar Peck, dom två går sen ner i spökfängelset och där ser man fortsättningen på Stanz och Winstons introduktion.
Sen senare mot slutet ganska precis innan Peck släppt alla spökena fria så får vi se Winston sitta i passagerarsätet när Stanz kör men när dom kommer fram till GB HQ så är det Winston som kör och i civila kläder medans Stanz fortfarande har uniform.
Överlag så får vi knappt se Winston göra nåt i filmen det enda vi ser av honom är i civila kläder på HQ och sen slåss mot Gozer, annars är han mest gnällig och är inte en i gänget när dom sitter i finkan utan bara klagar och pekar på att allt är dom andras fel.
Romacing the stone 1984 5 av 5
Ett till mästerverk, Robert Zemeckis så klart. Såg denna sjukt många gånger när jag var liten men bara några få gånger som vuxen än så länge, kanske 2ggr dom senaste 20 åren.
Som vuxen uppskattar jag karaktärerna väldigt mycket vilket jag inte begrep som liten, dom har alla väldigt bra kemi mellan varandra och dom är väldigt övertygande. varför har dagens filmer inga bra karaktärer längre? Särskilt Danny Devito är grymt bra och sjukt rolig. Scenen med handen och krokodilen är en höjdpunkt, var nog den absolut första gore-scenen jag såg, iaf som vara mer än en sekund (kanske Indy 1 var den första) men Zolo levererar hela förloppet extremt bra man kan verkligen känna smärtan och chocken han går igenom. Tyvärr är ju inte uppföljaren som kom året efter så bra men den har ändå några bra scener som gör den sevärd, dock inte Robert Zemeckis som gjorde den förstås.
Postad 03 september 2020 - 14:43 Såg strax över 20 minuter av tokhyllade "Portrait de la jeune fille en feu" innan jag inte pallade mer. Fotot är vackert, men jäklar så sövande tråkig filmen är. Alla viskar typ, och det går långa stunder mellan replikerna, kändes det som åtminstone. Orkade inte alls vara uppmärksam på vad som försiggick. Postad 03 september 2020 - 23:12 Gillar den skarpt. Hyfsat hög puls rakt igenom de två timmarna, och det blev gripande ett par gånger. Tyvärr sabbar mitt filmintresse lite för mig med såna här filmer (den är filmad för att se ut som en enda lång tagning) då jag konstant sitter och letar klipp och filmtekniska detaljer. Det rycker mig lite ur filmen, inte för att det på något sätt är dåligt gjort, utan för att jag helt enkelt vet om det. Bilden fantastisk. Ljudet tyvärr inte Dolby atmos, vilket jag ofta upplever gör att man tappar lite tryck i bas och detaljer. Men bra ändå. Stark 3/5 vilket i min bok är klart över godkänt. Postad 05 september 2020 - 20:52 Ikväll blev det en dubbel feature, två filmer från en era då människan inte var så lätt kränkt.
Porkys 1981 och Ursäkta var är floden 1984
Porkys med sin 50-tals atmosfär och merparten okända skådisar är riktigt underhållande, tyvärr håller sig inte Floden lika bra. Den kom på den tiden då man döpte många komedier med "Ursäkta..."-nånting och även om den är charmig och har den där härliga amerikanska 80-tals känslan så är den aningen för mycket over the top och går nog bara att se på med nostalgiska ögon. Jag minns att jag såg den för första gången i skolan när jag gick i 5an eller 6an på roliga timmen, undrar vad läraren tänkte med allt naket och drickandet, hade blivit ett krismöte om det skedde i dagens skola.
Postad 06 september 2020 - 07:40 Die Hard 4.0, BD Riktigt underhållande actionkomedi. 100% orealistisk men det funkar ändå. Det var inte så länge sedan folk hade flip phones istället för smartphones. Tiden har gått fort. Venom, Netflix Bättre än väntat. Fånig men underhållande. Postad 06 september 2020 - 08:35 Tämligen händelsefattig sak, måste jag få säga. IMDB-betyget speglar det rätt så bra. Däremot är det fina färger i filmen, kan tänka mig att den kommer att göra sig bra i 4k och HDR. Postad 06 september 2020 - 20:19 Falskt alibi 2009
Detta var en väldigt korkad film, så illa så att jag satt och irritera mig i hela filmen igenom. Hade dock en oväntad tvist, eller inte om jag tänker efter men filmen drog ner min IQ så jag såg det inte komma som Stefan Löfven brukar säga. Tråkigt också att se Michael Douglas i idiot-roller.
Filmen är tydligen en remake på en 50-talare.
2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |