Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Google Home Assistant

55 svar till detta ämne Google home mini google home google assistant
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Harmony Hub (Styrenheter för smarta hem) 6 4,64 (10) 936:-
IKEA Trådfri Gateway E1526 (Styrenheter för smarta hem) 1 4,22 (8) Inga priser
Google Home Mini WiFi Bluetooth Högtalare (Bärbara Högtalare) 8 7,28 (75) 443:-
JBL Link 10 WiFi Bluetooth Högtalare (Bärbara Högtalare) 8 5,88 (7) 1 099:-
Harman Kardon Citation ONE WiFi Bluetooth Högtalare (Bärbara Högtalare) 6 7,87 (37) 2 490:-
3 relaterade trådar

#1

Postad 31 oktober 2017 - 22:03

HDWC
  • HDWC
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Jag försöker lägga till användare till vår Google Home Mini för att varje enskild användare ska komma åt t.ex sina personliga kalenderevents etc, men det går sådär... Kan inte hitta funktionen "link your account" för de andra användarna där den borde finnas. Någon som lyckats? Eller är det helt enkelt så att funktionen med multipla röster/användare än så länge är spärrad i regionen? (Sverige). 



#2

Postad 12 november 2017 - 23:39

fredst
  • fredst
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Har försökt in absrdum själv. 

 

Spoofat GPS på mobiler, bytt språk, VPN:at hela nätverket/routern till olika regioner motsvarande språkinställningar, mm, mm,

 

Min slutsats är att det sitter ett GPS-chip i google home som läser av dess position och enable:ar eller inte vissa funktioner beroende på var den är.

 

Btw, var köpte du din mini?



#3

Postad 13 november 2017 - 16:57

HDWC
  • HDWC
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

OK. Intressant att höra att du testat det mesta. Antar det kommer fungera / släppas av Google på i denna regionen längre fram. 

Köpte min på Ebay här: https://www.ebay.com...E-/332401872978



#4

Postad 15 augusti 2018 - 22:16

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Och nu på svenska :)

#5

Postad 16 augusti 2018 - 01:56

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Kommer inte än på några månader till Home..bara att vänta

#6

Postad 16 augusti 2018 - 05:08

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Vad menar du?

#7

Postad 16 augusti 2018 - 06:41

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Vad menar du?

Jag tror han menar att assistenten på svenska är endast släppt till telefoner, inte Home-enheterna.

#8

Postad 16 augusti 2018 - 07:34

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

ahh ok



#9

Postad 16 augusti 2018 - 07:44

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Med tanke på att styrning av lampor etc. inte finns i den svenska varianten så lockar det inte direkt att slå om till svenska.

Kanske när de funktionerna är fixade.



#10

Postad 16 augusti 2018 - 07:50

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

använder du Google Home nu fast på engelska?



#11

Postad 16 augusti 2018 - 07:51

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

använder du Google Home nu fast på engelska?

Jepp.



#12

Postad 27 augusti 2018 - 16:01

Unregistered25321b8c
  • Unregistered25321b8c
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

För att lägga till fler användare till Google Home måste du på deras mobiler (iPhones i vårt fall) ändra på Region och Språk till amerikat, dvs English och USA. Då kan de andra användarna lägga till sin röst. Sen är det OK att byta tillbaka till Sverige och Svenska.



#13

Postad 27 december 2018 - 09:57

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Antar att röstigenkänning funkar på svenska nu. Funkade för mig iaf.

 

Däremot funkar inte routine. Har testat att ändra region på min iPhone till Us och startat om men menyn dök inte upp.

 

Om jag får till det och lägger till routines och ändrar tillbaka till svenska kommer mina routines att funka ändå?



#14

Postad 27 december 2018 - 13:37

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Det räckte med att ändra språk till US. Region kan fortsätta vara Sverige..



#15

Postad 01 januari 2019 - 18:50

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0

Tycker det skrivs väldigt lite om vad och framförallt hur assistenten fungerar i Sverige och på svenska.

 

När jag läste om att Harmony Hub kan länkas ihop med assistenten så vaknade intresset.

Just nu har jag bara telefonen att styra med och både telefon och Google Home är inställt på svenska.

Hubben pratar bara engelska så om man ska styra den så är det det som gäller men assistenten svarar på svenska.

Ex: Ok google start TV, då startas aktiviteten för dem och tv, kabelbox + reciver går igång.

Eller säg Ok google start Squeezebox, så utförs det precis som med en Harmony remote

Sen är det endast volymen jag lyckas med, skulle vilja kunna byta låt, kanal osv, men det är kanske sånt man behöver rutiner till i assistenten

Alla erfarenheter av att interagera med en Hub mottages tacksamt



#16

Postad 02 januari 2019 - 08:25

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Tycker det skrivs väldigt lite om vad och framförallt hur assistenten fungerar i Sverige och på svenska.

 

När jag läste om att Harmony Hub kan länkas ihop med assistenten så vaknade intresset.

Just nu har jag bara telefonen att styra med och både telefon och Google Home är inställt på svenska.

Hubben pratar bara engelska så om man ska styra den så är det det som gäller men assistenten svarar på svenska.

Ex: Ok google start TV, då startas aktiviteten för dem och tv, kabelbox + reciver går igång.

Eller säg Ok google start Squeezebox, så utförs det precis som med en Harmony remote

Sen är det endast volymen jag lyckas med, skulle vilja kunna byta låt, kanal osv, men det är kanske sånt man behöver rutiner till i assistenten

Alla erfarenheter av att interagera med en Hub mottages tacksamt

 

Har också en SB och får snart  hem en Harmony Hub som jag ska styra med GH.

 

För att styra Squeezeboxen med GH så behövs en del hack. https://forums.slimd...-of-LMS-Players

 

Själv nöjer jag mig nog med att slå på och av (via Harmony Hub) SB:n med rösten. Den spelar ju automatiskt upp det man spelade sist.

 

Nu är det bara att vänta på att Routines ska komma till GH på svenska. Då börjar det riktigt roliga.



#17

Postad 02 januari 2019 - 13:31

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0

Har också en SB och får snart  hem en Harmony Hub som jag ska styra med GH.

 

För att styra Squeezeboxen med GH så behövs en del hack. https://forums.slimd...-of-LMS-Players

 

Själv nöjer jag mig nog med att slå på och av (via Harmony Hub) SB:n med rösten. Den spelar ju automatiskt upp det man spelade sist.

 

Nu är det bara att vänta på att Routines ska komma till GH på svenska. Då börjar det riktigt roliga.

Jo jag har läst det men skulle vilja göra det 100% med GA

 

Tänkte först köpa en Google Home högtalare men la en beställning på Riva Arena istället, 150 Euro från Amazon Tyskland är samma peng fast stöd för många fler protokoll



#18

Postad 04 januari 2019 - 04:06

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Skaffade en google home häromdagen och har länkat den till min Harmony Elite Hub.

Allt som hör till harmonyn måste kommenderas på engelska och när ett missförstånd kan uppstå (dvs fraser som kan styra något annat också) så måste man avsluta med "... on the TV".

Så att byta kanal blir "ok google, go to channel two on on the tv", pausa program blir "... pause on the tv", '... resume on the tv", "... stop on tv". På samma sättsför volym nnaturligtvis.Mycket mer tror jag inte den klarar ännu, men då är det ofta så komplicerade grejer man vill göra så det blir lättast att använda fjärren.

Har inte testat något med casting eller musik ännu. Har inte spotify vilket verkar har bra stöd, så jag måste lista ut hur jag får den att förstå vad jag vill spela upp (från en nas mha heos).

Har inte testat ännu.

Har också insett att jag måste köpa två google home mini till (minst). Vill inte springa till vardagsrummet varje gång jag vill tända lampor i andra rum t ex.

 

Det enda jag egentligen saknar nu är stöd för tp-link nätverksstyrda switchar i harmonyn.



#19

Postad 04 januari 2019 - 07:50

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Skaffade en google home häromdagen och har länkat den till min Harmony Elite Hub.

Allt som hör till harmonyn måste kommenderas på engelska och när ett missförstånd kan uppstå (dvs fraser som kan styra något annat också) så måste man avsluta med "... on the TV".

Så att byta kanal blir "ok google, go to channel two on on the tv", pausa program blir "... pause on the tv", '... resume on the tv", "... stop on tv". På samma sättsför volym nnaturligtvis.Mycket mer tror jag inte den klarar ännu, men då är det ofta så komplicerade grejer man vill göra så det blir lättast att använda fjärren.

Har inte testat något med casting eller musik ännu. Har inte spotify vilket verkar har bra stöd, så jag måste lista ut hur jag får den att förstå vad jag vill spela upp (från en nas mha heos).

Har inte testat ännu.

Har också insett att jag måste köpa två google home mini till (minst). Vill inte springa till vardagsrummet varje gång jag vill tända lampor i andra rum t ex.

 

Det enda jag egentligen saknar nu är stöd för tp-link nätverksstyrda switchar i harmonyn.

 

Tydligen går det att göra lite snyggare med hjälp av Home Assistant. Har en RPI liggandes så jag tänkte leka lite med det när jag har lite energi över.



#20

Postad 04 januari 2019 - 10:57

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Ja, jag tittade lite på det igår...

Hittade en guide och det verkade bedrägligt enkelt:

https://joshmccarty....ted-hue-bridge/

Men författaren verkar haft en RPI med Home Assistant uppsatt och kopplad till Google Home innan.

Gräver man i de artiklar han länkar så verkar det vara ganska mycket jobb, i alla fall mer än vad jag är villig att lägga ner under sista dagarna av mitt "jullov".

 

Dessa artiklar/guider har jag hittat (hittills) :

https://www.home-assistant.io

https://home-assista.../switch.tplink/

https://www.home-ass...oducing-hassio/

https://www.home-ass...ogle_assistant/

https://www.home-ass...s/emulated_hue/

https://www.home-ass...io/installation

https://www.home-ass...n/raspberry-pi/

 

Vet inte om jag hittat allt, eller om det är mer än vad som behövs. Har inte läst allt än (jullov).

Jag har alltså ingen RPI idag, men jag tror startpaketet som finns för ca 1000:- räcker när det gäller hårdvara.



#21

Postad 04 januari 2019 - 19:48

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0

Kan inte GA styra tp-link?

Om det går behövs tillgång till rutiner för att utföra nått från hubben + nått från GA



#22

Postad 04 januari 2019 - 20:11

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Kan inte GA styra tp-link?
Om det går behövs tillgång till rutiner för att utföra nått från hubben + nått från GA

Vilka TP-link enheter tänker du på?
Jag styr ett av TP-links uttag via Google Home.

#23

Postad 04 januari 2019 - 20:32

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0

Jag har inget behov, det var pgu som hade det



#24

Postad 04 januari 2019 - 21:13

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Kan inte GA styra tp-link?

Om det går behövs tillgång till rutiner för att utföra nått från hubben + nått från GA

Jag kanske var lite otydlig.

TP-links grejer kan inte styras från logitech harmony hub-baserad universalfjärrkontroll.

De kan styras av Google Home (Assistent).

I mitt fall har  jag en cd-spelare som kan styras med fjärrkontroll, och därmed av harmonyn, men som inte har standby. Bara På/Av. Då har jag skaffat nexa-brytare som,via en IR->RF converter kan styras av harmony. Denna kan inte direkt styras av Google Home.

Efter lite letande hittade jag fjärrbrytare från tp-link som kan styras av Google Home, men inte av harmony.

Jag vill helst ha in brytaren till cd-spelaren i min Aktivitet för att lyssna på CD i harmonyn. Därför har jag för tillfället behållit den, men ersatt alla andra jag hade med tp-link som jag styr med Google Home.

Problemet är att jag vill, av lite olika skäl, kunna kontrollera alla mina fjärrströmbrytare från både harmonyaktiviteter (som i sin tur kan styras av Google Home) och Google Home (utan att behöva gå via harmony).

Det jag skriver om i mitt förra inlägg verkar vara en väg att gå, men den är lite omständig.

Har lagt det på is för tillfället och köpte istället ytterligare två Google Home Mini och en Chromebook. 


Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 04 januari 2019 - 21:13.


#25

Postad 05 januari 2019 - 00:42

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0

Hänger inte riktigt med på vad du vill göra, behöver du bara av/på till cd spelaren?

I så fall finns det det smart plugs som är kompatibla med hue och kan därför styras av både hubben och GA, om det blir konflikter vet jag inte men man får nog hålla tungan rätt i mun när man konfar det

Exempel på en https://www.webhalle..._caAg5qEALw_wcB



#26

Postad 05 januari 2019 - 01:23

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Jag vill styra fjärrbrytare från tp-link med både harmony multifjärr och Google Home...

Vad som är kopplat till de brytarna är egentligen ointressant i sammanhanget.

Inläggen är inte rop på hjälp, utan bara en sammanfattning av vad jag gjort hittills.

 

Det började faktiskt med ett inlägg där jag delade med mig av mina erfarenheter av Google Home efter någon dags användande. Sist i det inlägget skrev jag att jag bara har en liten grej kvar, och sedan var bollen i rullning.

 

Jag tror inte det är något problem att lösa, men som jag sagt innan: Jag har "Jullov" nu. 



#27

Postad 05 januari 2019 - 14:22

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0

OK, sorry ska inte tjata mer om det.

 

Fick ivf kanal byten att funka med "goto", jag sa "change to" viket inte funkade, så tack för det tipset



#28

Postad 05 januari 2019 - 18:53

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Ingen fara.

Angående brytaren du länkade till så skaffade jag en tidigare idag.

Jag hann inte ens halvvägs hem innan jag kom ihåg att jag undersökt den typen av brytare förut.

Brytaren kommunicerar med ZigBee vilket varken Google Home eller Logitech Harmony stödjer, utan man måste ha en brygga i mellan. I det här fallet skulle Philips Hue funka, men jag har inga Hue-produkter hemma.

Någon form av brygga kommer jag nog skaffa där RPI är ett alternativ. Ska undersöka fler, men det är inte akut så det kommer nog ta ett tag... 



#29

Postad 06 januari 2019 - 11:48

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0

Såg en sida med bra beskrivning av nuvarande version av Google Home app samt integrering av Harmony Hub https://www.smartenl...voice-commands/



#30

Postad 07 januari 2019 - 15:14

Mikespike82
  • Mikespike82
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Någon som kan hjälpa mig länka Harmony Hub till Google Home?

Jag har gjort alla behövliga inställningar jag kan komma på bland annat ändrat alla språk och regioner till Engelska/USA. Men varje gång så svarar logitech " Were sorry but your language and/or region is not supported by the Harmony skill for Google Home..

 

Frustrerande



#31

Postad 07 januari 2019 - 15:21

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Någon som kan hjälpa mig länka Harmony Hub till Google Home?

Jag har gjort alla behövliga inställningar jag kan komma på bland annat ändrat alla språk och regioner till Engelska/USA. Men varje gång så svarar logitech " Were sorry but your language and/or region is not supported by the Harmony skill for Google Home..

 

Frustrerande

Jag satte min iPhone till Engelska (US), region Sverige, installerade Harmony appen. När den gjort det den ska så la jag till Harmony i Google Home appen.

 

Har både Svenska och Engelska i Google Home appen. Funkar nog bäst att prata engelska när du ska styra Harmonyn.



#32

Postad 07 januari 2019 - 15:58

Mikespike82
  • Mikespike82
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Jag satte min iPhone till Engelska (US), region Sverige, installerade Harmony appen. När den gjort det den ska så la jag till Harmony i Google Home appen.

 

Har både Svenska och Engelska i Google Home appen. Funkar nog bäst att prata engelska när du ska styra Harmonyn.

hmm jag installerade appen innan jag ändrade språk, kan det vara problemet kanske.

Har avinstallerat Harmony men den laddar ju bara ned samma version igen när man hämtar den.

Har testat med Android telefon och Ipad men inget fungerar



#33

Postad 07 januari 2019 - 16:16

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

hmm jag installerade appen innan jag ändrade språk, kan det vara problemet kanske.

Har avinstallerat Harmony men den laddar ju bara ned samma version igen när man hämtar den.

Har testat med Android telefon och Ipad men inget fungerar

 

Dyker dina aktiviteter från Harmonyn upp i Google Home appen? Borde vara en ikon för varje aktivitet. tex en för Titta på TV.



#34

Postad 07 januari 2019 - 16:25

Mikespike82
  • Mikespike82
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Dyker dina aktiviteter från Harmonyn upp i Google Home appen? Borde vara en ikon för varje aktivitet. tex en för Titta på TV.

Nope! jag har försökt med Yonomi och de aktiviteterna syns (men den appen fungerar sådär)



#35

Postad 07 januari 2019 - 17:52

p_son77
  • p_son77
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Följande funkar för mig (jag har Iphone appen):

Ikonen längst till höger > Inställningar > Lägg till  > Konfigurera enhet > Har du redan konfigurerade enheter? > Välj Harmony > följ sedan instruktionerna

När detta var klart och Harmony var länkat fick jag ett mail från Harmony med t.ex.

Hey Google turn on the TV

... go to channel one

... go to History

 

Notera att Harmony bara funkar med Engelska som språk.

Ovan fungerar med min Harmony samt:

... mute TV

... unmute TV

etc

 

Mina inställningar för språk:

Ikonen längst till höger > … Fler inställningar > Google Assistent > Språk > English (United Kingdom) och svenska (Sverige)

 

Regionen är Sverige



#36

Postad 08 januari 2019 - 10:40

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Följande funkar för mig (jag har Iphone appen):

Ikonen längst till höger > Inställningar > Lägg till  > Konfigurera enhet > Har du redan konfigurerade enheter? > Välj Harmony > följ sedan instruktionerna

När detta var klart och Harmony var länkat fick jag ett mail från Harmony med t.ex.

Hey Google turn on the TV

... go to channel one

... go to History

 

Notera att Harmony bara funkar med Engelska som språk.

Ovan fungerar med min Harmony samt:

... mute TV

... unmute TV

etc

 

Mina inställningar för språk:

Ikonen längst till höger > … Fler inställningar > Google Assistent > Språk > English (United Kingdom) och svenska (Sverige)

 

Regionen är Sverige

Har samma inställningar och en del kommandon funkar på svenska med GH och Harmony. Kommer säkert fler med tiden.



#37

Postad 12 januari 2019 - 10:15

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0

Nope! jag har försökt med Yonomi och de aktiviteterna syns (men den appen fungerar sådär)

Har du fått igång det?

Om Harmonyn fungerar så "borde" det bara vara ett par tryckningar för att länka ihop dem.

Säg till om du vill att vi ska försöka hjälpa till



#38

Postad 12 januari 2019 - 11:07

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Någon som kan hjälpa mig länka Harmony Hub till Google Home?

Jag har gjort alla behövliga inställningar jag kan komma på bland annat ändrat alla språk och regioner till Engelska/USA. Men varje gång så svarar logitech " Were sorry but your language and/or region is not supported by the Harmony skill for Google Home..

 

Frustrerande

Med denna guide fick jag igång all funktionalitet med Harmony.

 

https://forums.gefor...-tv/?offset=387



#39

Postad 13 januari 2019 - 19:28

Mikespike82
  • Mikespike82
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Med denna guide fick jag igång all funktionalitet med Harmony.

https://forums.gefor...-tv/?offset=387

det ser ut som inställningar för att länka harmony - shield- pc. Ingenting om Google Home vad jag kan se?

#40

Postad 13 januari 2019 - 20:28

Mikespike82
  • Mikespike82
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Hur jag än gör så får jag detta felmeddelande.. Snälla hjälp mig =)

Bifogad fil(er)



#41

Postad 14 januari 2019 - 20:19

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

det ser ut som inställningar för att länka harmony - shield- pc. Ingenting om Google Home vad jag kan se?

Uhm, denna guide handlar exakt om att få till kopplingen mellan Harmony och Shield, och på så sätt även att kunna styra alla aktiviteter man lagt till för Harmony via Google Home.

Funkar klockrent för mig att växla mellan källor, slå av och på apparater, styra volym etc via röststyrning.

Redigerat av masse70, 14 januari 2019 - 20:21.


#42

Postad 14 januari 2019 - 20:24

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Hur jag än gör så får jag detta felmeddelande.. Snälla hjälp mig =)


Provat att ställa om till annan region/språk, dvs till engelska på appen och/eller Home?

Home har inte full funktionalitet än på svenska.

#43

Postad 15 januari 2019 - 16:58

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0

Hur jag än gör så får jag detta felmeddelande.. Snälla hjälp mig =)

Det här funkar för mig

 

I Harmomy Hub finns inte svenska så jag kör på engelska

Telefonen kör svenska

Google Home är inställd på svenska

 

Under förutsättning att din Harmony fungerar och hub + telefon finns på samma wifi:

Starta Google home appen på telefonen

Tryck på plustecknet överst i mitten

Välj sen Konfigurera enhet

Välj Fungerar med Google

Scrolla ner eller skriv Harmony i sökrutan

Följ sen bara vad som står

Klart!!



#44

Postad 15 januari 2019 - 18:01

Mikespike82
  • Mikespike82
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Det här funkar för mig

 

I Harmomy Hub finns inte svenska så jag kör på engelska

Telefonen kör svenska

Google Home är inställd på svenska

 

Under förutsättning att din Harmony fungerar och hub + telefon finns på samma wifi:

Starta Google home appen på telefonen

Tryck på plustecknet överst i mitten

Välj sen Konfigurera enhet

Välj Fungerar med Google

Scrolla ner eller skriv Harmony i sökrutan

Följ sen bara vad som står

Klart!!

Det fungerar absolut inte för min del.. hahaha


Provat att ställa om till annan region/språk, dvs till engelska på appen och/eller Home?

Home har inte full funktionalitet än på svenska.

Testat olika språk/regioner i både Harmony och Home men inget funkar



#45

Postad 15 januari 2019 - 18:56

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0

Då får du börja skriva vad och när det inte funkar, hur långt kommer du?

 

Att bara säga "det funkar inte" ger ingen vägledning att hjälpa dig



#46

Postad 15 januari 2019 - 19:04

p_son77
  • p_son77
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Följande sida har en bra guide med bilder för att länka Harmony och Google assistant

 

https://www.androidp...me-limitations/



#47

Postad 16 januari 2019 - 12:26

Mikespike82
  • Mikespike82
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Då får du börja skriva vad och när det inte funkar, hur långt kommer du?

 

Att bara säga "det funkar inte" ger ingen vägledning att hjälpa dig

Sorry! Som jag skrev så är det bara själva kopplingen, när jag försöker lägga till Harmony i Home appen så kommer jag hela vägen till inloggning i Logitech för att bekräfta, men får då felmeddelandet ovan.

Riktigt irriterande nu.

Hue funkar bra i Home appen, och Harmony fungerar i övrigt (även i Yonomi appen)

 

Någon med fler ideer?



#48

Postad 16 januari 2019 - 13:03

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Sorry! Som jag skrev så är det bara själva kopplingen, när jag försöker lägga till Harmony i Home appen så kommer jag hela vägen till inloggning i Logitech för att bekräfta, men får då felmeddelandet ovan.

Riktigt irriterande nu.

Hue funkar bra i Home appen, och Harmony fungerar i övrigt (även i Yonomi appen)

 

Någon med fler ideer?

 

Testa att ändra land i MyHarmony > My account. Funkade för mig utan att jag ändrade ifs.



#49

Postad 16 januari 2019 - 19:22

Mikespike82
  • Mikespike82
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Problemet löst tillslut. Det som saknades var en syncning i harmony appen för att uppdatera den *handflatan i pannan*
Tack för alla försök till hjälp

#50

Postad 16 januari 2019 - 19:33

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0

Sorry! Som jag skrev så är det bara själva kopplingen, när jag försöker lägga till Harmony i Home appen så kommer jag hela vägen till inloggning i Logitech för att bekräfta, men får då felmeddelandet ovan.

Riktigt irriterande nu.

Hue funkar bra i Home appen, och Harmony fungerar i övrigt (även i Yonomi appen)

 

Någon med fler ideer?

En radda saker att testa när man får "oförklarliga" fel

 

Kolla att senaste version av Harmony samt Home apparna är installerad

Synka Harmony kontot i Harmony appen

Ryck strömmen i hubben, vänta 1 minut och plugga in den igen, vänta på att den lyser grönt

 

Prova att länka ihop dom igen

 

Om det fortfarande inte fungerar så kontakta Logis support


Såg ditt svar först efter postningen

Bra att det löste sig






Även taggad med Google home mini, google home, google assistant

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.