Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HP Reverb G2

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HP Reverb G2 Virtual Reality Headset + Controllers (VR-glasögon) 1 6,8 (14) Inga priser

#1

Postad 30 juli 2020 - 15:46

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Finns för förbokning nu. 584 euro om man förbokar innan första augusti. Se länkar i videon.

 

https://www.youtube....h?v=v4wlEbD5vxk



#2

Postad 29 september 2020 - 23:36

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

https://www.youtube....h?v=ny_OPsxHQmU

 

through the lens vs quest 2 och Index


Redigerat av oqvist, 29 september 2020 - 23:37.


#3

Postad 01 oktober 2020 - 07:39

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Tror jag kommer köpa quest 2. blir mitt första headset, förutom gear vr, som sög.



#4

Postad 28 oktober 2020 - 14:20

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Nu har de börjat skeppas iaf :)



#5

Postad 14 december 2020 - 00:05

corb
  • corb
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Releasen börjar närma sig. 

Detta kommer bli mitt första steg in i PC-VR. Har skaffat DCS och FS2020 ihop med ett Asus 2080Ti OC. 

Har stora förväntningar på en helt ny speldimension. 

 

Har kört lite Samsung Gear VR för ett par tre år sedan med nån Galaxy S8 eller S9. Det var iofs coolt men lite för lågupplöst. 



#6

Postad 14 december 2020 - 00:49

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Releasen börjar närma sig. 

Detta kommer bli mitt första steg in i PC-VR. Har skaffat DCS och FS2020 ihop med ett Asus 2080Ti OC. 

Har stora förväntningar på en helt ny speldimension. 

 

Har kört lite Samsung Gear VR för ett par tre år sedan med nån Galaxy S8 eller S9. Det var iofs coolt men lite för lågupplöst. 

Min dyker upp någon gång efter nyår vad det verkar.
Vart har du förbokat?

 



#7

Postad 14 december 2020 - 00:57

corb
  • corb
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 1

Min dyker upp någon gång efter nyår vad det verkar.
Vart har du förbokat?


Ingen förbokning ännu, vill se några recensioner först. Men på papperet ser det lovande ut.

#8

Postad 06 januari 2021 - 14:08

corb
  • corb
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Så jäkla irriterande! Leveransdatumen flyttas fram hela tiden. 

Nu har jag beställt ett från Inet, Webhallen och Komplett. Får se vem som kan leverera först!

Kul att ligga ute med 22 000 kr för att få ett headset. 


Redigerat av corb, 06 januari 2021 - 14:08.


#9

Postad 06 januari 2021 - 18:12

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Så jäkla irriterande! Leveransdatumen flyttas fram hela tiden.
Nu har jag beställt ett från Inet, Webhallen och Komplett. Får se vem som kan leverera först!
Kul att ligga ute med 22 000 kr för att få ett headset.


Går det inte köpa mot faktura? Lär hämta ut mitt i veckan. Förbokade på bestware i juli.

#10

Postad 09 januari 2021 - 11:26

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Hämtade ut min igår och det traditionella usb strulet med VR håller i sig. Min Fresco usb 3 kontroller fungerar inte 7-15 fel. Tyvärr så fungerar inte moderkortets usb 3 kort heller som kör winusb. 4-1 fel på dem. På min sekundära dator som vart lite tryggare för VR så får jag 4-4 fel istället.

 

Blir försöka se om det går att installera om winusb drivarna utan att installera om windows som rekommenderas bara för att säkerställa. Blir försöka ragga fatt på en usb 3 hubb som använder windows usb om mina usb 3 och usb 3.1 portar inte fixar usb 3 ss om det nu är ännu en ny usb 3 standard man missat. G1 fungerade fint så jag hade hoppats kunna slippa den här karusellen...



#11

Postad 09 januari 2021 - 22:22

corb
  • corb
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Hämtade ut min igår och det traditionella usb strulet med VR håller i sig. Min Fresco usb 3 kontroller fungerar inte 7-15 fel. Tyvärr så fungerar inte moderkortets usb 3 kort heller som kör winusb. 4-1 fel på dem. På min sekundära dator som vart lite tryggare för VR så får jag 4-4 fel istället.

 

Blir försöka se om det går att installera om winusb drivarna utan att installera om windows som rekommenderas bara för att säkerställa. Blir försöka ragga fatt på en usb 3 hubb som använder windows usb om mina usb 3 och usb 3.1 portar inte fixar usb 3 ss om det nu är ännu en ny usb 3 standard man missat. G1 fungerade fint så jag hade hoppats kunna slippa den här karusellen...

 

Jisus, är det massa sånt strul också? 

 

Jag har ett 3 år gammalt Asus Rog Maximus IX Formula kort med en USB 3.1 Gen 2 (black)USB Type-CTM på baksidan, samt en fullstor med samma spec. Hoppas verkligen allt funkar direkt. 



#12

Postad 10 januari 2021 - 19:54

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 1

Kommer säkert gå bra är ju någon eller några generation nyare trots allt så håller tummarna :) 

Du verkar ha ett gäng usb 3.2 också samt förstås möjlighet till 3.0?
Köpt en usb hubb till men gör ingen skillnad. Vet inte om jag ids testa pci e kort/nytt moderkort ids jag rakt inte då det inte känns dags än. 



#13

Postad 11 januari 2021 - 18:15

corb
  • corb
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Kommer säkert gå bra är ju någon eller några generation nyare trots allt så håller tummarna :) 

Du verkar ha ett gäng usb 3.2 också samt förstås möjlighet till 3.0?
Köpt en usb hubb till men gör ingen skillnad. Vet inte om jag ids testa pci e kort/nytt moderkort ids jag rakt inte då det inte känns dags än. 

 

Fick äntligen headsetet idag av Webhallen helt otippat. Avbokade mina gamlga beställningar på Komplett och Inet. 

 

Allt funkade direkt, kopplade in i USB-C-porten på moderkortet och Displayporten på GPUn, sen startade Mixed Reality Portal. Enda som strulade en kortis var ljudet, hade glömt uppdatera drivrutinerna till Realtek. En omstart så var ljudet bra också. Trodde jag fått en defekt högtalare först  :mellow:

Installerade SteamVR och testade lite FlightSim, herregud vilken upplevelse. Närvarokänslan är helt enorm. Testade även DCS lite snabbt, funkade fint också men för låg framrate. Har en del inställningar att mixtra med framöver. 

Kommer bli många hundra timmar VR framöver. 

På jakt efter en bra bio-spelare nu. Sneglar på SkyboX. 



#14

Postad 11 januari 2021 - 18:19

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 1

bigscreen beta brukar jag använda. Hade hoppats mycket på G2 för bio fast jag anar nog att SDEn kanske är lite väl synlig ändå. Vet inte varför den fortfarande kallas beta har funnits i en massa år :) 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.