Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bort med Newdator! (a.k.a trött på fakepriser/fakelagerstatus)

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 09 januari 2018 - 19:10

aNoN_
  • aNoN_
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Blir så förbannad på deras fakepriser! De har bottenbetyg men lurar mig alltid att klicka in på en vara jag tror är billig bara för att Newdator har satt något fantasipris.

 

Kan vi snälla svartlista denna butik nu?


Redigerat av aNoN_, 12 januari 2018 - 12:57.


#2

Postad 10 januari 2018 - 12:00

johanneshenrysson
  • johanneshenrysson
  • Zahak

  • 563 inlägg
  • 0

Hejsan!

 

 

Tack så mycket för din rapport!

 

Jag gjorde några snabba stickprov, och där hade de inte varan i lager, vilket i deras butik innebär att den inte kan beställas. Är det dessa du tänker på, eller är det några andra priser?

 

När det inte går att beställa från webbshoppen så ska priserna markeras som ej köpbar, och inte längre räknas med i lägsta-pris för produkten osv. Jag har skickat vidare en rapport om det till support för det.



#3

Postad 12 januari 2018 - 12:19

aNoN_
  • aNoN_
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 1

Hej Johannes och tack för att du tog tag i saken. Jag ska försöka vara lite mer specifik med mitt ärende. Det hela började med att jag gick på jakt efter prisvärda DDR4 RAM-minnen. Så jag använde filtret efter mina preferenser i vanlig ordning, bockade i vilka hastigheter och CAS latenser jag var ute efter och bockade även in "Pris endast i lager" som jag brukar göra. När jag sedan trycker på sök så förväntar jag mig att få en lista med RAM-minnena av olika modeller och från olika tillverkare med lägsta priset sorterbart i fallande ordning så att de billigaste hamnar högst upp.

 

Vad som händer nu är att flertalet RAM-minnen hamnar överst i listan och lurar en att tro att priset på dessa minnen är vad som listas, men när man klickar in på produkten så ser man att högst upp i listan ligger Newdators orimligt låga prissättning flera hundra kronor under ALLA andra butiker, det är alltså detta pris som markeras i listan när man söker på alla minnen. Det hade ju vart ett okej system såvida inte en scam-butik med bottenbetyg och fantasipriser kommer in och förstör det hela, det gör att jag får klicka in på vartenda minne i listan från topp till botten och manuellt granska vilket det realistiska priset är för varje produkt för att hitta de som är mest prisvärda.

 

Mycket frustrerande. Här följer några länkar som visar problemet:

 

Först tittar man på listan glad i hågen och så ser man billigaste 16GB ddr4 2666mhz minneskittet ligger på bara 1745:-, men när man klickar in på produkten för att se butikspriser och lagersaldo så blir man grundlurad av Newdators fakepriser och ser att minnet egentligen kostar runt 2000 - 2200 kronor:

 

https://www.prisjakt...ms=l=s348732791

 

Liknande exempel:

 

https://www.prisjakt...t.php?p=4248403
https://www.prisjakt...t.php?p=3281463
https://www.prisjakt...t.php?p=3824356

 

Sedan undrar jag följande:

 

1: Varför listas bara vissa produkter som ej är i lager som "Ej beställningsbar" medans andra inte gör det, då är det bara ett rött kryss och så står det varan inte finns i lager, vad är skillnaden där? Och vad fyller "Ej beställningsbar" för funktion om det ändå betyder samma sak som att varan inte finns i lager.

 

Jag har även en förfrågan efter ett filteralternativ: Jag vill kunna filtrera så att bara butiker med "X" eller fler antal stjärnor i prisjaktbetyg kommer med i min sökning, på detta sätt kan man sortera ut alla oseriösa butiker med bottenbetyg och fakepriser/fakelagerstatusar. Tack på förhand!

 

 

[Fras avlägsnad med hänvisning till regel 9.1 & 9.2. Vid frågor vänligen kontakta Prisjakt Support] bara massa röda siffror, plus bottenbetyg på prisjakt och uppenbara fakepriser. Denna butik borde svartlistas tycker jag.

 

Tack på förhand!



#4

Postad 15 januari 2018 - 14:21

johanneshenrysson
  • johanneshenrysson
  • Zahak

  • 563 inlägg
  • 0

Hej igen!

 

 

1: Varför listas bara vissa produkter som ej är i lager som "Ej beställningsbar" medans andra inte gör det, då är det bara ett rött kryss och så står det varan inte finns i lager, vad är skillnaden där? Och vad fyller "Ej beställningsbar" för funktion om det ändå betyder samma sak som att varan inte finns i lager.

 

Om vi får information om lagerstatus från butiken så visar vi det. Den kan då visas som i lager (grön), inkommande (gul) eller ej i lager (röd). Beroende på informationen som vi får från butiken så kan man ibland få ytterligare information genom att hålla musen ovanför ikonen.

 

"Ej beställningsbar" är en status som sätts när det inte går att beställa, alltså det finns helt enkelt ingen köpknapp, alt att den är inaktiverad. För vissa butiker är ej i lager samma sak som att det inte går att beställa, men för många går det att beställa för det pris som de anger, men det är inte säkert när du kommer att få varan.

 

 

Jag har även en förfrågan efter ett filteralternativ: Jag vill kunna filtrera så att bara butiker med "X" eller fler antal stjärnor i prisjaktbetyg kommer med i min sökning, på detta sätt kan man sortera ut alla oseriösa butiker med bottenbetyg och fakepriser/fakelagerstatusar.

 

Jag skickar in ditt förslag till vårt design & concept-team!

 

 

...plus bottenbetyg på prisjakt och uppenbara fakepriser. Denna butik borde svartlistas tycker jag.

 

Jag överlämnar denna biten till support.



#5

Postad 19 januari 2018 - 08:52

aNoN_
  • aNoN_
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 1

Tack för hjälpen! Suverän support här på prisjakt. 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.