Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Första Hembio system...Impuls! Vad har jag köpt?

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 16 mars 2014 - 20:58

Unregistered4cc4560d
  • Unregistered4cc4560d
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Hej gott folk.

Ny inom det här med hembio system, projektorer osv.

Men igår så var jag och köpte min första projektor. Blev en Epson tw3200. Den är jag supernöjd med. Har ingenting att jämföra med men tycker den prestera bättre än min plasma teve jag har :)

Kom hem och koppla upp projektorn och insåg direkt att jag var tvungen att köpa en hembio. Åtminstone en receiver som hade HDMI för projektorn har endast hdmi utgångar som kan leverera ljud.

Åkte till elgiganten här i stan och sprang runt och kika på alla möjliga receivrar. Hade en budget på 4000kr. Inne på elgiganten får jag syn på en säljare som jag festat ihop med några gånger endast.
Ber om hjälp och han introducerar mig för en Pioneer VSX-919AH. Han babbla om allt som fanns och inte fanns jag tyckte det lät helt okej. Den var nedsatt till 1997kr men fick yttligare 200kr rabatt. Så 1797 fick jag den för.

Hade då 2300kr kvar att köpa högtalare för så beger mig ut på blocket direkt när jag kommer ut från elgiganten. Får syn på ett system vid namn Aegis EVO här i stan. Sänkt pris till 3000 från 4500. Jag chansar ringer och bjuder 2000kr och han svara direkt "njae det är ett fint system vill inte släppa det för 2000. Jag säger bara att jag hämtar direkt och han svarar okej då. Börjar googla lite vad det är för grejer men får inte fram så mycket info.

Så nu är min fråga till er vad har jag handlat på mig?
Receivern till att börja med. Är det bara skräp eller? Han va en "festar kompis", men han är fortfarande försäljare.
Högtalarna jag handlade är 1par Aegis 3 Evo, 1par Aegis 1 Evo, 1st Aegis Center och 1par Atacama Nexus 100 stativ.


Så nu sitter jag har här med detta, prislappen slutade på 3797 men har inte en aning riktigt vad jag handlat förutom att jag fått någorlunda bra priser enligt mitt tycke.

Mvh

#2

Postad 16 mars 2014 - 21:10

Unregisteredbdae541f
  • Unregisteredbdae541f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 1
Låter som ett riktigt klipp. Bra pris för högtalarna. Men det är ju bara du som kan svara på frågan. Är du nöjd med ljudet eller ej? Det är ju inga stora pengar vi pratar om, så man ska inte förvänta sig för mycket.
Men tror du landat ganska bra inom din budget.

#3

Postad 19 mars 2014 - 15:13

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 1
Inte direkt moderna grejer men det behöver ju inte betyda att de inte låter bra. Förstärkaren klarar inte 3D men om du inte ska använda det så spelar det ingen roll.

Tycker du att det hela låter bra så har du gjort ett bra köp. men kanske du ska spara ihop till en vettig subwoofer. Kommer att göra stor skillnad på din filmupplevelse tror jag.

#4

Postad 25 april 2018 - 16:11

Unregistered4cc4560d
  • Unregistered4cc4560d
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Hej igen, efter 4a år nästan exakt =) 

Vet inte om du är aktiv fortfarande Nattsvart men just nu har jag tagit fram högtalarna från källaren och börjat spela och kände direkt att jag behöver köpa en subwoofer.

Har tittat på en subwoofer från denna serie men får inte fram något köpbart. 
Skulle du eller någon annan härinne kunna rekomendera en subwoofer för max 3000kr som spelar någorlunda. 
Jag har fortfarande samma recevier (Pioneer VSX-919AH) 

Nöjd med ljudet och allt men saknar bas i alla avseenden. 
Mvh. 



#5

Postad 02 maj 2018 - 10:47

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 1

helt klart ska grabben ha en sub!

 

För filmer gör det stor skillnad!

 

max 3000..... kanske den här:

https://www.fyndbors...matt-black-demo

 

ett demo-ex så den är inspelad och klar och ger ett bra tryck i basen för dig.

 

Kul förresten att du är nöjd med ljudet. har du haft dina grejer i all dessa år och är nöjd så gjorde du ett bra köp!



#6

Postad 08 maj 2018 - 11:33

Unregistered4cc4560d
  • Unregistered4cc4560d
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Tusen tack nattsvart för ditt svar. 
Nu ligger allt på annons istället. Sambon tyckte allt tog för mycket plats så nu letar jag efter en tråkig soundbar istället. Man kan bli trött för mindre, men jag förstår henne lite, vi bor väldigt litet. Men det ska jag ändra på snarast =) 
Ha en bra dag, vem vet, kanske hörs om 4år igen. Då ska jag iallafall ha rikligt med bas =) 
 

helt klart ska grabben ha en sub!

 

För filmer gör det stor skillnad!

 

max 3000..... kanske den här:

https://www.fyndbors...matt-black-demo

 

ett demo-ex så den är inspelad och klar och ger ett bra tryck i basen för dig.

 

Kul förresten att du är nöjd med ljudet. har du haft dina grejer i all dessa år och är nöjd så gjorde du ett bra köp!





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.