Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tror ni detta paketet är bättre än en Dolby Atmos Soundbar?

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 17 november 2017 - 18:11

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0
http://www.kungstv.s...tmos-wifi-paket ja vad tror om detta, slår det en LG SJ9, HWK-960 etc? Får tyvärr inte plats med en soundbar eftersom min Sony A1 som jag inte tänker vägghänga har en unik design och en soundbar hade blockerat undersidan av TVn. Är detta en bra lösning?

Redigerat av Chamber, 17 november 2017 - 21:21.


#2

Postad 19 november 2017 - 14:39

XFire
  • XFire
  • Lärjunge

  • 360 inlägg
  • 0

Man måste inte ställa soundbar under TVn och går lika bra ha den ovanpå. Hade ingen plats att ha center högtalare under TVn och fick ställa den ovanpå TVn istället. Löste det med en IKEA LACK vägghylla som fick sitta på väggen, center högtalare ovanpå den och dessutom har plats med annat. :)

 

Annars köp till ett bordställl och då får du plats med soundbar.

 

Kommer också själv ha A1 på en TV bänk och om lutandet stör mig. Så köper jag detta bordställ och skruvar dit TVn på stället. Det positiva med stället är det går vägghänga också om man vill det senare.

https://www.conrad.s...content=1490968

 

Surroundljud låter alltid bättre med surroundsystem än soundbar. Folk köper soundbar för estetiska skull, ser snyggare ut med en TV eller brist på utrymme för ha surroundsystem.



#3

Postad 19 november 2017 - 19:57

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0
Så detta paketet är bättre än en riktigt bra soundbar då?

#4

Postad 19 november 2017 - 20:29

XFire
  • XFire
  • Lärjunge

  • 360 inlägg
  • 0

Så detta paketet är bättre än en riktigt bra soundbar då?

Utan själv har provlyssnat på alla dessa, men kan ändå med stor sannolikhet säga ja. Renodlad hemmabio system låter alltid bättre än soundbar vid surround ljud.

Om du läser reviews på både soundbars, så kommer alla säga det samma, att soundbar kan inte ersätta en riktig hemmabio system.

 

Av vad jag läst så saknar HWK-960 stöd för DTS ljud. Sen fick inte heller LGs SJ9 så bra betyg för Atmos ljud, då det sägs det saknar det immersiva effect som finns i Atmos och dessutom inget stöd för DTS-X.

 

Var inne på skaffa en Atmos soundbar förut, men efter läst mängder med tester, så blir det att byta till en Atmos/DTS-X receiver istället när har behovet.

 

ONKYO HT-S7805 paketet du länkat till har fått bra betyg överallt, stödjer dessutom både Atmos/DTS-X och fördel med flera HDMI ingångar vid behov.

Så jag skulle valt det paketet än en soundbar, om inte bryr sig om det estetiska och har plats. :)



#5

Postad 19 november 2017 - 20:48

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0
Tackar så mycket. Har försökt hitta omdömen men svårt att hitta mer än ett par stycken om det paketet. En bra grej med vissa soundbars nu dock är att till exempel Onkyo LS7200 kommer med fyra hdmi-ingångar med fullt 4k stöd, Yamaha YSP-2700 också men med designen på A1 och att jag inte vill ha grejer på väggen blir det nog inte så bra med en soundbar tyvärr.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.