Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***

3172 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2951

Postad 15 maj 2012 - 16:13

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Ställ in endast gsm = inga problem ;)

men då har man svindålig surfhastighet. (men batteriet räcker längre, så det är en avvägning man får göra.

#2952

Postad 15 maj 2012 - 16:35

Matnil
  • Matnil
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0
Ja det verkar som det blir bättre med endast gsm om övriga nät har dålig täckning.
För min del hade jag blivit frånkopplad på något sätt, problemen försvann igen efter omstart..... Skönt att inte skalet ställde till det :)

#2953

Postad 15 maj 2012 - 17:51

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0
Samma gäller när man ska ringa, ENDAST GSM ska alltid vara inställt om man inte vill ha klippningar i samtalen. Det tar nog ett tag till innan man kan använda 4g normalt.

#2954

Postad 17 maj 2012 - 09:33

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Fick precis meddelande om OTA-uppdatering. Hoppas vissa buggar kan lösas kanske?


Edit: Tycker skärmen känns mer responsiv än innan när man scrollar osv. Tiden får utvisa om jag fått tillbaka min telefon som jag var galet nöjd med innan ICS.

Redigerat av genstruktur, 17 maj 2012 - 10:09.


#2955

Postad 17 maj 2012 - 11:59

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Vad fick du för OTA? Körde du ICS innan?

/Mange

#2956

Postad 17 maj 2012 - 12:01

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Vad fick du för OTA? Körde du ICS innan?

/Mange


Jag uppdatera till ICS när det kom. Skulle använda telefonen i morse och såg att det här uppdateringsverktyget var igång i aktivitetsfältet, valde att installera sen.

#2957

Postad 17 maj 2012 - 12:09

Toby
  • Toby
  • Beroende

  • 1 091 inlägg
  • 0
Tjena!

Jo, jag fick också ett meddelande om uppdatering nu på morgonen idag. Nu står det 4.0.3. som version, det gjorde det väl inte innan eller?

Jag håller helt klart med om att responsen känns bättre! Bättre flyt helt enkelt i scrollningar och så.

Tidigare har jag haft dryga problem med att den tappar wifi titt som tätt, att telefonen låser sig (får hålla in on/off-knappen länge för omstart) samt att många appar slutar fungera under användning.
Har allvarligt funderat på att byta till 'I-fån' för att få en fungerande smart-fån.

Så nu hoppas jag att bekymren upphör annars får det f-n vara nog...

Hade´

Förresten, är det nån som sett någon log-rapport om vad den nya uppdateringen 4.0.3 (?) innehåller?!?

Hade´

#2958

Postad 17 maj 2012 - 12:21

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Jag har haft 4.0.3 sedan ICS lanserades, så vad fick ni för uppdatering egentligen?

#2959

Postad 17 maj 2012 - 12:51

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Jag har haft 4.0.3 sedan ICS lanserades, så vad fick ni för uppdatering egentligen?


Är folk på swedriod som också fått den. Vad den innehöll har jag inte kunnat hitta någonstans, en trojan:-)? 21mb var den på i alla fall.

#2960

Postad 17 maj 2012 - 13:09

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Hmm, undrar vad trojanen gör ;)

#2961

Postad 17 maj 2012 - 16:54

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Hmm, undrar vad trojanen gör ;)


Stabilitetsförbättringar tror jag det stod innan jag klickade ok på uppdateringen. Mer vet jag inte än...

#2962

Postad 17 maj 2012 - 18:02

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
måst dock instämma att telefonen blivit mycket rappare!
Nu reagerar den direkt när man väcker den.
(vet dock inte hur mycket det påverkar batteritiden, men det får visa sig.

I9100XXLPW är basbandversionen. (varför släpper de ingen changelogg! oerhört irriterande)
men hittils är jag positiv till den nya versionen.

det är fortfarnde 4.0.3 men vissa buggar rättade (dock visar väder på låsskärmen fortfarande fel) - jag gissar dock bara eftersom samsung inte ger ut information om vad de gjort.

#2963

Postad 17 maj 2012 - 18:11

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

måst dock instämma att telefonen blivit mycket rappare!
Nu reagerar den direkt när man väcker den.
(vet dock inte hur mycket det påverkar batteritiden, men det får visa sig.

I9100XXLPW är basbandversionen. (varför släpper de ingen changelogg! oerhört irriterande)
men hittils är jag positiv till den nya versionen.

det är fortfarnde 4.0.3 men vissa buggar rättade (dock visar väder på låsskärmen fortfarande fel) - jag gissar dock bara eftersom samsung inte ger ut information om vad de gjort.


8tim efter uppdateringen står jag också fast vid att telefonen är rappare. Mycket behagligare att använda nu och den känns inte seg som den gjorde efter ICSuppdateringen. På det hela taget en väldigt positiv upplevelse och telefonen känns som förr! Sen så återstår det att se om den kommer hänga sig vid övergång till wifi, blackscreen osv. Får komma tillbaka med synpunkter avseende det om ett par dagar.

Redigerat av genstruktur, 17 maj 2012 - 18:12.


#2964

Postad 17 maj 2012 - 18:56

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Tyvärr har jag en 3 brandad lur och får antagligen vänta ett tag på uppdateringen.

En annan fråga om att befinna sig utomlands med denna telefon...

Om man avaktiverar roaming samt att man stänger av datapaket, är det helt 100 på att inget kommer att suga data då? Vill inte komma hem till en fet räkning...

/Mange

#2965

Postad 17 maj 2012 - 21:02

Toby
  • Toby
  • Beroende

  • 1 091 inlägg
  • 0
Har lekt med telefonen typ hela dagen nu och har inte haft något tapp av wifi-kontakten så jag är positivt överaskad!!!
En lite parentes är att jag fortfarande tycker det är konstigt att spelet Tile Storm HD hackar duktigt trots att det inte kan vara lika tungt och avancerat och många andra spel såsom Cordy mfl.

Hade´

#2966

Postad 18 maj 2012 - 08:55

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Tyvärr har jag en 3 brandad lur och får antagligen vänta ett tag på uppdateringen.

En annan fråga om att befinna sig utomlands med denna telefon...

Om man avaktiverar roaming samt att man stänger av datapaket, är det helt 100 på att inget kommer att suga data då? Vill inte komma hem till en fet räkning...

/Mange


Så länge du inte aktiverar de grejerna mitt under resan så - ja! ;) Förutom om folk smsar/ringer, för det påverkas inte av Roaming tror jag... Eller så gör det det, vet ej ^^

#2967

Postad 18 maj 2012 - 17:43

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Jag tror inte heller roaming påverkas av samtal/sms. Vore hemskt att få betala en massa pengar bara för att tex widgets uppdaterat sig. Ofta har man ju tillgång till wifi på hotell, och det är tillräckligt tycker jag.

Om allt fungerar som det ska borde det väl räcka att stänga av roamingen? Telefonen känner väl av att det inte är mitt "hemmanät" vid utlandsvistelse?

/Mange

#2968

Postad 18 maj 2012 - 18:42

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Jag tror inte heller roaming påverkas av samtal/sms. Vore hemskt att få betala en massa pengar bara för att tex widgets uppdaterat sig. Ofta har man ju tillgång till wifi på hotell, och det är tillräckligt tycker jag.

Om allt fungerar som det ska borde det väl räcka att stänga av roamingen? Telefonen känner väl av att det inte är mitt "hemmanät" vid utlandsvistelse?

/Mange



That's what roaming is for! ;) Så att sålänge ingen spam-smsar eller ringer (och du svarar) så kommer du billigt undan! ;)

#2969

Postad 28 maj 2012 - 17:40

Forssis
  • Forssis
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Hej på er! Igår så pep telefonen till och meddelade att en programuppdatering var nerladdad som jag godkände installation för. Det stod då att telefonen skulle startas om och den stängdes av och påbörjades att starta. Jag la ner telefonen och tittade till den ca 10 min senare. Då hade den fastnat i uppstarten. På skärmen så blinkade ett stort S och det står samsung galaxy. Jag lät detta pågå i några timmar innan jag tog ut batteriet.
När jag sen försöker starta telefonen så fastnar den hela tiden på samma ställe. Telefonen går alltså inte igång. Jag har med hjälp av samsung support försökt att fabriksåterställa men kommer ej in i den menyn. En Android gubbe, med ett snurrande kugghjul i magen, dyker upp en kortstund och under finns då en laddningsmätare som jag antar ska gå från vänster till höger. Den försvinner dock efter några sekunder och telefonen försöker då starta med låser på samma ställe som innan.
Supporten menar att telefonen har fastnat mellan två OS versioner och att det inte finns något jag kan göra? Blev hänvisad att lämna in telefonen.
Vill helst inte lämna in den och vara utan lur så jag tänkte höra om någon vet något bättre alternativ.
Era tankar om vad som har hänt tas också tacksamt emot.

Vänligen, Niklas

Redigerat av Forssis, 28 maj 2012 - 17:40.


#2970

Postad 28 maj 2012 - 18:02

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Hej på er! Igår så pep telefonen till och meddelade att en programuppdatering var nerladdad som jag godkände installation för. Det stod då att telefonen skulle startas om och den stängdes av och påbörjades att starta. Jag la ner telefonen och tittade till den ca 10 min senare. Då hade den fastnat i uppstarten. På skärmen så blinkade ett stort S och det står samsung galaxy. Jag lät detta pågå i några timmar innan jag tog ut batteriet.
När jag sen försöker starta telefonen så fastnar den hela tiden på samma ställe. Telefonen går alltså inte igång. Jag har med hjälp av samsung support försökt att fabriksåterställa men kommer ej in i den menyn. En Android gubbe, med ett snurrande kugghjul i magen, dyker upp en kortstund och under finns då en laddningsmätare som jag antar ska gå från vänster till höger. Den försvinner dock efter några sekunder och telefonen försöker då starta med låser på samma ställe som innan.
Supporten menar att telefonen har fastnat mellan två OS versioner och att det inte finns något jag kan göra? Blev hänvisad att lämna in telefonen.
Vill helst inte lämna in den och vara utan lur så jag tänkte höra om någon vet något bättre alternativ.
Era tankar om vad som har hänt tas också tacksamt emot.

Vänligen, Niklas


Låter som en fabiksåterställning behövs.

Lite tips här:
https://docs.google....H_DI/edit?pli=1

Funkar detta:
Utföra en fabriksåterställning med recoveryn
  • Stäng av telefonen
  • Tryck och håll ned Volym upp + Hem samtidigt som du slår på telefonen.
  • Recoveryn kommer nu att laddas. (kan se lite olika ut på vilken du har)
  • Välj radera data/fabriksåterställning. (Volymknapparna för att gå upp eller ner, välj med Hem-knappen)
  • Acceptera bekräftelsen
  • Slutligen kommer telefonen att startas om.

?


#2971

Postad 30 maj 2012 - 14:25

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Funkar detta:
Utföra en fabriksåterställning med recoveryn

  • Stäng av telefonen
  • Tryck och håll ned Volym upp + Hem samtidigt som du slår på telefonen.
  • Recoveryn kommer nu att laddas. (kan se lite olika ut på vilken du har)
  • Välj radera data/fabriksåterställning. (Volymknapparna för att gå upp eller ner, välj med Hem-knappen)
  • Acceptera bekräftelsen
  • Slutligen kommer telefonen att startas om.


Är det en fabriksåterställning eller rensar den data efter en fabriksåterställning?

#2972

Postad 30 maj 2012 - 15:17

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Hejsan. När min kollega vill se ett filmklipp på sin s2 över internetbrowsern så vill telefonen ladda hem klippet lokalt på telefonen innan man kan se på det. På min galaxy note så öppnas mediaspelaren direkt och visar filmklippet! Hur gör vi för att få det så här på hans s2:a?

Tack på förhand!

#2973

Postad 01 juni 2012 - 07:33

Toby
  • Toby
  • Beroende

  • 1 091 inlägg
  • 0
Tja!
Har precis fått en ny OS uppdatering. Det står fortfarande 4.0.3 så jag har ingen aning om vad den gör men det finns helt klart förbättringar att göra. :-)

Nån mer som fått uppdateringen?

Hade


#2974

Postad 01 juni 2012 - 07:55

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Tja!
Har precis fått en ny OS uppdatering. Det står fortfarande 4.0.3 så jag har ingen aning om vad den gör men det finns helt klart förbättringar att göra. :-)

Nån mer som fått uppdateringen?

Hade


Japp

#2975

Postad 01 juni 2012 - 09:08

järker
  • järker
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
Javisst men det var några veckor sedan men några förbättringar kan jag inte se att det blivit, tyvärr

#2976

Postad 01 juni 2012 - 09:12

Toby
  • Toby
  • Beroende

  • 1 091 inlägg
  • 0
Märkt nått nytt efter den?



#2977

Postad 01 juni 2012 - 14:34

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Javisst men det var några veckor sedan men några förbättringar kan jag inte se att det blivit, tyvärr


Diskuteras på Swedroid om en som kom IDAG så att nä, det är inte den gamla som kom någon vecka sedan ;)

#2978

Postad 01 juni 2012 - 15:10

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
Ladda in Ice Cream Sandwich???
Har fortfarande GB 2.3.5 i min GT-I9100 S2-lur.
Är det vettigt att uppdatera till ICS nu eller är det fortfarande buggar av typ dubbla SMS, virvel i tanken (batteriet), tappad wifi-kontakt osv, som jag läst om här?
Vill inte råka ut för att min iofs fungerande telefon blir halvdöd efteråt.
Jag har sett en notering om att vid uppdateringen inte ladda appar från nån backup (finns det en backup av apparna på telefonen?) utan i stället hämta dem på nytt via Play. Men om man gör det kommer de då att hitta de gamla inställningarna?
Jag laddar min S2 varje natt och nu kl 16 är batteriet på 89%, i forumet har jag sett att det blir 50% på kortare tid än så. Är detta fixat???

#2979

Postad 02 juni 2012 - 00:08

Toby
  • Toby
  • Beroende

  • 1 091 inlägg
  • 0
Nån som har ett fungerande Fieldrunners?
Mitt vägrar starta... Drygt.


#2980

Postad 07 juni 2012 - 20:03

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Min mor har en SGS2 som är några månader gammal och gps'en verkar inte vilja fungera. När man är i Maps så får man bara meddelandet "Kan inte hitta position". Hon har fortfarande bara GB 2.3.5 i luren. Är GPS'en något känt problem?

/#LOUDmouth#

Redigerat av #LOUDmouth#, 07 juni 2012 - 20:03.


#2981

Postad 07 juni 2012 - 21:51

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Min mor har en SGS2 som är några månader gammal och gps'en verkar inte vilja fungera. När man är i Maps så får man bara meddelandet "Kan inte hitta position". Hon har fortfarande bara GB 2.3.5 i luren. Är GPS'en något känt problem?

/#LOUDmouth#


Pröva uppdatera till 4.0 då? ;)

#2982

Postad 07 juni 2012 - 21:56

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
...eler slå på Gps och gå utomhus

#2983

Postad 07 juni 2012 - 21:59

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

Min mor har en SGS2 som är några månader gammal och gps'en verkar inte vilja fungera. När man är i Maps så får man bara meddelandet "Kan inte hitta position". Hon har fortfarande bara GB 2.3.5 i luren. Är GPS'en något känt problem?

/#LOUDmouth#


Slå på 3g, datatrafik samt gps.

Redigerat av Auxvoice, 07 juni 2012 - 21:59.


#2984

Postad 07 juni 2012 - 23:15

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

...eler slå på Gps och gå utomhus

Slå på 3g, datatrafik samt gps.


Kanske borde varit jättepedagogisk och övertydlig men 3G, datatrafik och GPS var förståss aktiverade.

Pröva uppdatera till 4.0 då? ;)


Det blir nog den absolut sista åtgärden. Men visst, om det inte finns annat att göra så ...........

Men av era svar att döma så antar jag att det inte är något känt och/eller allmänt fel på GPS'en i SGS2.

/#LOUDmouth#

#2985

Postad 07 juni 2012 - 23:25

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

  • 1 862 inlägg
  • 0
Låt den ligga i någon timme och se om den hittar positionen? Vissa har ju problem med att GPS:en tar ett tag å hitta vart du befinner dig

#2986

Postad 08 juni 2012 - 02:03

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Låt den ligga i någon timme och se om den hittar positionen? Vissa har ju problem med att GPS:en tar ett tag å hitta vart du befinner dig


Haha, va fan. Några timmar? Då är det ju ingen vits att använda den överhuvudtaget.

/#LOUDmouth#

#2987

Postad 08 juni 2012 - 08:32

mrbister
  • mrbister
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Kanske borde varit jättepedagogisk och övertydlig men 3G, datatrafik och GPS var förståss aktiverade.

Jag kör fyran på min och kan konstera att gps:en inte är skitsnabb på att låsa position. Flera minuter är inte alls ovanligt och det är riktigt surt om man använder det för träning/cykling eftersom sträckan aldrig stämmer....


Det blir nog den absolut sista åtgärden. Men visst, om det inte finns annat att göra så ...........

Men av era svar att döma så antar jag att det inte är något känt och/eller allmänt fel på GPS'en i SGS2.

/#LOUDmouth#



#2988

Postad 08 juni 2012 - 09:04

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Haha, va fan. Några timmar? Då är det ju ingen vits att använda den överhuvudtaget.

/#LOUDmouth#


Om du nu inte orkar uppdatera till 4.0 vilket jag tycker att du bör göra - så kan du börja med 2 andra grejer för att kolla vad som är felet ;)

1. Ladda ner GPS Test och se om du får några låsningar på några GPSer över huvudtaget (givetvis ska du stå utomhus).
2. Fråga om detta på Swedroids Forum där jag och flera andra är aktiva och försöker svara på folks frågor ;) Finns mycket mer folk där än här ;)

#2989

Postad 08 juni 2012 - 13:02

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Jag kör fyran på min och kan konstera att gps:en inte är skitsnabb på att låsa position. Flera minuter är inte alls ovanligt och det är riktigt surt om man använder det för träning/cykling eftersom sträckan aldrig stämmer....


Om SGS2 ibland tar flera minuter att låsa på sattelit medans andra androidlurar gör det betydligt fortare skulle jag kalla det ett problem. Nåja, har fått lite tips i.a.f. så jag får försöka rodda vidare.

/#LOUDmouth#

#2990

Postad 08 juni 2012 - 13:17

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Om SGS2 ibland tar flera minuter att låsa på sattelit medans andra androidlurar gör det betydligt fortare skulle jag kalla det ett problem. Nåja, har fått lite tips i.a.f. så jag får försöka rodda vidare.

/#LOUDmouth#


Nä, det går i optimala fall på 7 sekunder eller nåt sånt utan datatrafik tror jag, så nä så lång tid skall det ej ta!

#2991

Postad 08 juni 2012 - 18:37

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Arbu11
Blir det nån SGS3 för dig ?

#2992

Postad 08 juni 2012 - 23:06

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Arbu11
Blir det nån SGS3 för dig ?


Njäää antagligen inte... Sålänge min S2a håller så väntar jag! :P Blir väl antingen en S3 när priset sjunkit eller så blir det en S4a som nästa! (eller motsvarande), sj då? :P

#2993

Postad 09 juni 2012 - 09:52

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

Min mor har en SGS2 som är några månader gammal och gps'en verkar inte vilja fungera. När man är i Maps så får man bara meddelandet "Kan inte hitta position". Hon har fortfarande bara GB 2.3.5 i luren. Är GPS'en något känt problem?

/#LOUDmouth#


Ladda ner gps test och se hur många sateliter den hittar.
Gör en total systemåterställning kan hjälpa, har hjälpt för mig på annan telefon.

#2994

Postad 09 juni 2012 - 19:13

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

  • 730 inlägg
  • 0
Någon som vet vad uppdateringen som släpptes igår förbättrar?

//Peter

#2995

Postad 09 juni 2012 - 19:20

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
har också fått den men inte hittat någon changelog. (kom igen Samsung!)

#2996

Postad 10 juni 2012 - 12:17

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
hmmm telefonen har varit igång i 15 timmar och endast förbrukat 20%. bättre batteritid eller visar batteristatusen fel?
Dock har jag märkt att den återgått att varit seg att väcka (tar ca 1 sekund från att man trycker på hemknappen tills skärmen tänds). Nu är det iallafall I9100XXLPX i basbandversionen.

#2997

Postad 11 juni 2012 - 23:06

Toby
  • Toby
  • Beroende

  • 1 091 inlägg
  • 0
Det där med GPS:en på SGS2 är helt klart känt! (Av mig i alla fall). När jag hade 2.3.5 så sög GPS:en så fett att jag funderade på att övergå till Ifån.
I och med 4.0 så funkar GPS:en riktigt bra, den låser på några sekunder, ibland även inomhus!
Så det kommer helt klart att göra skillnad med uppgraderingen.

Förut körde jag GPS Fix innan jag startade en träningsapp och då låste GPS:en efter ett tag (minuter) med tur. Ibland kunde jag cykla till jobbet (15 min) UTAN att det låste alls! Men allt detta är förbi nu alltså med ICS 4.0.

I övrigt så kör jag med Apex launcher och en batteriapp samt "not another clock" och jag tycker batteriet minskar som f-n... Alltså alldeles för fort. Har inga exakta siffror men det är nog tveksamt om den klarar en hel dag med lite surfande och facebookande då och då (kanske nåt samtal också). Ska kolla lite mer framöver...

Hade´ gött!

#2998

Postad 13 juni 2012 - 14:02

weko
  • weko
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Hej hopp, stod precis och skar till paroc skivor då mobilen plinga till och drulle som man är lyckas mobilen flyga bums i betonggolvet.. söker nu bra, billig glas lagnin till min galaxy s2a.. vänder mig till er här eftersom ni säkert har bättre koll än jag :)

Mvh weko

#2999

Postad 13 juni 2012 - 14:08

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Hej hopp, stod precis och skar till paroc skivor då mobilen plinga till och drulle som man är lyckas mobilen flyga bums i betonggolvet.. söker nu bra, billig glas lagnin till min galaxy s2a.. vänder mig till er här eftersom ni säkert har bättre koll än jag :)


Prova här http://forum.xda-dev...d.php?t=1175772

#3000

Postad 13 juni 2012 - 14:25

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Skulle vilja blocka alla samtal utan ett par 3 nummer bara nu under helgen, så att det är bara ca 3 personer som kommer fram.

Man kan lägga till nummer som skall blockas i telefonen men då får man lägga till en massa nummer för hand så att säga, tar ju en stund. Sen kan man blocka alla inkommande samtal också i telefonen men det vill jag inte heller. Ingen av dessa lösningar känns helt bra.

Skulle vilja haft en lösning som var, " blocka alla ingående samtal förutom de här 3 numren", typ.

Är det någon som har någon bra lösning?

mvh

/Genis

Edit: Hittade den här, https://play.google....llblocker&hl=sv
Man kan välja att acceptera endast vitlistade, precis det jag ville.

Kanske något som kan funka, någon som provat?

Redigerat av genstruktur, 13 juni 2012 - 14:47.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.