Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vad gör Ino Audio så unika, som ingen annan kan?

864 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#801

Postad 11 mars 2013 - 13:40

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
... jag har kommit över min ino obsession! =D
äntligen så känner jag att ino audio inte är något för mig! det har tagit lång tid med mycket själasökande, men jag har äntligen insett att jag tycker att det finns bättre högtalare till musik. granted, till filmer så är inobio säkerligen fortfarande det bästa som finns, men då jag inte har en riktig bio än på ett tag så slipper jag tänka på att jag måste skaffa inofrontar. yay! =)

#802

Postad 11 mars 2013 - 13:46

pickepock
  • pickepock
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0

... jag har kommit över min ino obsession! =D
äntligen så känner jag att ino audio inte är något för mig! det har tagit lång tid med mycket själasökande, men jag har äntligen insett att jag tycker att det finns bättre högtalare till musik. granted, till filmer så är inobio säkerligen fortfarande det bästa som finns, men då jag inte har en riktig bio än på ett tag så slipper jag tänka på att jag måste skaffa inofrontar. yay! =)


Åhhhh, GRATTIS :-) önskar jag också kommer dit, stort av dig Verkligen :-) För tänk om alla skulle gilla Ino. Katastrof för mina beställningar. Skulle få vänta en lifetime.

#803

Postad 05 september 2014 - 11:32

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Har alltid varit nyfiken på Ino och fick för ett tag sedan möjlighet att lyssna på INO piP och pi60+bs60 hemma hos en snäll Göteborgare.



pi60+bs60 var uppställda i en sluten källare som var utomordentligt akustiskt förbättrad. Ägaren har jag för mig sa att det var "nästan" gjort så som Ingvar hade tyckt att han skulle göra, det var något kvar att fixa tror jag. I den här källaren lät det OTROLIGT bra! Är nog det bästa jag har hört faktiskt. Vilken kraft, bas, luftighet, dynamik, ja you name it. Kan definitivt tänka mig att äga det här systemet också.



Och tänk, så här ett och ett halvt år senare så står pi60+bs60 här hemma och spelar. Så det kan gå :).

För att knyta till topic så vet jag fortfarande inte om Ino gör något som ingen annan kan. Det jag vet är att det som Ino gör, gör de bättre än andra högtalare jag hört och ägt. Och jag har inte lyssnat på allt, eller ens en bråkdel tror jag av allt, som finns.

Redigerat av genstruktur, 05 september 2014 - 12:09.


#804

Postad 06 september 2014 - 06:56

master_blom
  • master_blom
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Va roligt för dig �� skulle gärna vilja höra ino. Ingen som bor i Göteborg som har lust att dema lite ?

#805

Postad 06 september 2014 - 09:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Genis bor i Göteborg :D

#806

Postad 06 september 2014 - 12:45

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Genis bor i Göteborg :D


Japp.

Det går bra att komma hem till mig lite längre fram, sambon har dock precis opererats så det är inte läge för besök på ett tag.

Redigerat av genstruktur, 06 september 2014 - 13:07.


#807

Postad 06 september 2014 - 20:34

Gäst_982jan_*
  • Gäst_982jan_*
  • 0
Har inte lyssnat på Ino-högtalare men skulle vilja. Läste en intervju med Öhman här: http://www.sonicdesign.se/oeint0.html. Kan egentligen inte riktigt se vad som är unikt från den intervjun utom att han kanske omedvetet (?) beskriver elektrostater som en bättre teknisk lösning. De saknar många av de nackdelar som Öhman pekar ut som kritiska för återgivningen.

#808

Postad 06 september 2014 - 21:09

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0
Unikt är kanske inget med Ino, men utan tvekan utmärker de sig som osedvanlugt rena och med ett basdjup långt större än de fysiska förutsättningarna borde medge.
Har själv bara lyssnat på två mindre Guru, men skulle gärna lyssna på någon större Ino.

#809

Postad 06 september 2014 - 23:47

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Unikt är kanske inget med Ino, men utan tvekan utmärker de sig som osedvanlugt rena och med ett basdjup långt större än de fysiska förutsättningarna borde medge.
Har själv bara lyssnat på två mindre Guru, men skulle gärna lyssna på någon större Ino.


Det är inget unikt, men dom spelar renare och djupare än alla andra. :D ;)

#810

Postad 07 september 2014 - 00:36

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0
Det mest unika med just Ino är väl att det pratas oavbrutet om detta märke samt att om man säger det minsta negativt om märket är det = som att svära i kyrkan :)

#811

Postad 07 september 2014 - 00:51

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det mest unika upplever jag är skaparen till ino :)

#812

Postad 07 september 2014 - 00:55

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0
Tänk om man hette Ingvar :rolleyes:

#813

Postad 07 september 2014 - 07:27

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Det mest unika med just Ino är väl att det pratas oavbrutet om detta märke samt att om man säger det minsta negativt om märket är det = som att svära i kyrkan :)


Nja, det var allt mer känsligt förr.
Både jag och Bagaren kan skriva och har skrivit flertalet gånger att det inte är det bästa som finns utan att det blir ramaskri.

Man kan ju skriva det på olika sätt
* Bra spelahögt burkar utan att någonsin bli vassa och jobbiga.
* Överprisade högtalare som aldrig släpper och "spelar musik"

Vill man ha igång inoiterna så kör man sista alternativet ;)
Men jag gillar ju många av inonördarna och känner mig snällare och snällare med åren så brukar numer använda alternativ nummer ett :)
( Dessutom kan man visst inte mäta " spelar musik " och dom fattar inte vad det är heller, förutom Bagaren, fast han är å andra sidan ingen inoit heller :D )

Det mest unika upplever jag är skaparen till ino :)

Det där skriver jag under på! :)
Ingvar är en riktig sköning!

Redigerat av Evil Homer, 07 september 2014 - 07:28.


#814

Postad 07 september 2014 - 09:28

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Du är la för söt. ;)

#815

Postad 07 september 2014 - 10:22

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Det är inget unikt, men dom spelar renare och djupare än alla andra. :D ;)

Än alla andra får stå för dig. Jag skrev osedvanligt. ;)
Men personligen har jag nog inte upplevt annat än SA Pandion leverera liknande prestanda ur en rätt begränsad volym. Renheten är dock ännu större hos vissa elektrostater.
Därmed inte sagt, viljet du också skrivit, att alla gillar ljudkaraktären, eller kanske snarare bristen på densamma. Ino skall ju vara transparenta, vilket de säkert också i större utsträckning ön många andra är. Ingvar tillverkar ju de högtalare han själv skulle vilja köpa, och väldigt många verkar ju dela hans smak och tycke. :)

Redigerat av laddie15, 07 september 2014 - 10:25.


#816

Postad 07 september 2014 - 11:06

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Det är inget unikt, men dom spelar renare och djupare än alla andra. :D ;)


Jag vet inte heller om det gäller "alla andra", och det vet jag inte heller om du gjorde? ;)
De spelar i alla fall renare än alla andra JAG har hört.

Det är också något av det som jag uppskattar mest sedan bytet till Ino, hur bra det låter och hur bra detaljer kommer fram på låg volym, upplever att det "släpper" otroligt bra.

Redigerat av genstruktur, 07 september 2014 - 11:07.


#817

Postad 07 september 2014 - 11:09

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Tänk om man hette Ingvar :rolleyes:



Det går att ordna hos Skatteverket om du går dit ;)

Redigerat av genstruktur, 07 september 2014 - 11:10.


#818

Postad 07 september 2014 - 11:35

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Nja, det var allt mer känsligt förr.

Ja det kanske är så, trodde jag skulle få elaka mothugg nu när jag skaffat Ino. Men de har uteblivit, trevligt :).

Redigerat av genstruktur, 07 september 2014 - 11:35.


#819

Postad 07 september 2014 - 11:52

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Jag vet inte heller om det gäller "alla andra", och det vet jag inte heller om du gjorde? ;)
De spelar i alla fall renare än alla andra JAG har hört.

Det är också något av det som jag uppskattar mest sedan bytet till Ino, hur bra det låter och hur bra detaljer kommer fram på låg volym, upplever att det "släpper" otroligt bra.

Jo renheten gör ju det möjligt att spela högre, och därmed upplever man ju automatiskt ett större basdjuo. Vete tusan hur han gör detta möjligt. Men har förstått att det bla handlar om att minimera dist i elementen. SA Pandion har ju samma uttalade mål, och uppför sig faktiskt mycket likt Ino/Guru. Man spelar mycket högre än man tror. Tror jag gissade typ 10dB fel när jag hörde Guru. :)

#820

Postad 07 september 2014 - 11:57

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Jo renheten gör ju det möjligt att spela högre, och därmed upplever man ju automatiskt ett större basdjuo. Vete tusan hur han gör detta möjligt. Men har förstått att det bla handlar om att minimera dist i elementen. SA Pandion har ju samma uttalade mål, och uppför sig faktiskt mycket likt Ino/Guru. Man spelar mycket högre än man tror. Tror jag gissade typ 10dB fel när jag hörde Guru. :)


Jo rent spontant, utan att han någon större kunskap, så känns det som disten är låg. Mycket lägre än i andra högtalare jag ägt och hört. Kanske det som gör att det låter bra och släpper på låg volym också?

Har hört SA och en kompis köpte Saxo 1 efter att jag tipsat honom om SA, inte hört den modellen du nämner dock. De spelar också bra tycker jag.

#821

Postad 07 september 2014 - 12:07

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0
Unika eller ej, de spelar bra hemma hoa mig. Det är det enda som är viktigt för mig.

#822

Postad 07 september 2014 - 12:09

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Unika eller ej, de spelar bra hemma hoa mig. Det är det enda som är viktigt för mig.


Ja visst! Det har du en poäng i, så länge man är nöjd och högtalaren låter bra i den miljö som man själv har hemma, så är det ett bra val :).

Redigerat av genstruktur, 07 september 2014 - 12:09.


#823

Postad 07 september 2014 - 14:09

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 1
När man slutat att leta efter något att uppgradera sig till känns det för mig iaf att man har hittat hem.
Även om det är roligt i sig att byta prylar, men nu får pengarna gå till andra hobbys.

#824

Postad 07 september 2014 - 14:21

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

När man slutat att leta efter något att uppgradera sig till känns det för mig iaf att man har hittat hem.
Även om det är roligt i sig att byta prylar, men nu får pengarna gå till andra hobbys.

Sant. Det är en härlig känsla att äntligen kunna slå sig till ro och bara njuta av musiken. Vögen dit är både frustrerande och dyr. :)

#825

Postad 09 september 2014 - 06:52

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Orkar inte läsa igenom hela tråden igen, men har för mig att vi kom fram till att dels elementen men mycket hade att göra med delningsfiltren oxå.

I en värld där det finns så otrolig många olika märken, så försöker nog alla få sin lilla prägel på för att stå ut från mängden vilket gör att neutraliteten försvinner. Här har ju uppenbarligen Ingvar lagt sitt krut!

#826

Postad 24 februari 2018 - 14:00

Unregistered840e5864
  • Unregistered840e5864
  • Forumräv

  • 628 inlägg
  • 0

... jag har kommit över min ino obsession! =D
äntligen så känner jag att ino audio inte är något för mig! det har tagit lång tid med mycket själasökande, men jag har äntligen insett att jag tycker att det finns bättre högtalare till musik. granted, till filmer så är inobio säkerligen fortfarande det bästa som finns, men då jag inte har en riktig bio än på ett tag så slipper jag tänka på att jag måste skaffa inofrontar. yay! =)

Jag trodde också att det var det optimala. Men desto längre jag levde med pi60, desto mindre musik spelades som till slut blev inget. Tog några år att hitta tillbaka till musiken. Så det är inget för alla även om en del hävdar det utan smaken är som baken. Lever numera med betydligt billigare Adam Audio A8X och har hittat det som passar mig, så det är inte alltid dyrare som är lösningen heller.



#827

Postad 24 februari 2018 - 20:00

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 1
Dagens bump :D

#828

Postad 27 februari 2018 - 16:43

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Jag har bytt FRÅN stort toppsystem-Ino till större PA-burkar. ;)

Diskanterna är för klena i större Ino-burkar.



#829

Postad 23 mars 2018 - 23:48

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

Jag har bytt FRÅN stort toppsystem-Ino till större PA-burkar. ;)

Diskanterna är för klena i större Ino-burkar.

Nästa år...  :D



#830

Postad 24 mars 2018 - 00:40

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Har själv två par piPn. Gillar dem. Känns mest som att Ino är ett säkert kort då man vet vad man får, men jag skulle absolut kunna bli nöjd med ett mer kommersiellt märke.

 

Att ljud i sig är långt mer ointressant än bild för mig är en annan femma... :)



#831

Postad 27 mars 2018 - 11:27

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Nästa år...  :D

 

 

?



#832

Postad 01 april 2018 - 20:11

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

?

Nästa år (planen) så kommer större toppar från Ino som kommer kunna leverera väsentligt högre SPL, även i diskanten. 



#833

Postad 01 april 2018 - 22:39

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Nästa år (planen) så kommer större toppar från Ino som kommer kunna leverera väsentligt högre SPL, även i diskanten.


Blir det ies64 eller ☺

#834

Postad 03 april 2018 - 02:40

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

Blir det ies64 eller ☺

Vet inte vad de kommer kallas, men de kommer ha väsentligt mer SPL än dagens i56 och i64s. 



#835

Postad 04 april 2018 - 17:38

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Vet inte vad de kommer kallas, men de kommer ha väsentligt mer SPL än dagens i56 och i64s. 

 

 

Jo det där har jag läst. Men med tanke på vad i56/i64 kostar så kommer ju dom där bli fånigt dyra.

Och dom kommer ändå inte att palla mer SPL än mina nuvarande PA-burkar. ;)



#836

Postad 04 april 2018 - 20:01

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0

Vet inte vad de kommer kallas, men de kommer ha väsentligt mer SPL än dagens i56 och i64s. 

Horn/driver eller kanske rent av mäster elementet ifrån Beyma : TPL 150/200.

En Dynaudio dome har ju inte så mkt att hämta där (om den inte blir mkt stor)



#837

Postad 05 april 2018 - 00:23

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

Jo det där har jag läst. Men med tanke på vad i56/i64 kostar så kommer ju dom där bli fånigt dyra.

Och dom kommer ändå inte att palla mer SPL än mina nuvarande PA-burkar. ;)

Dyra blir de nog men är inte så säker de angående SPL mot dina PA-burkar. De kommer klarar väsentligt mer än i64s. 



#838

Postad 06 april 2018 - 14:40

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0
När nu ägaren till forumets fetaste Inosystem byter till PA så ställs ju då slutligen trådfrågan på sin spets; Vad gör Ino så unika, som igen annan kan? Spela högt och distfritt är nog den egenskap de flesta omedebart skulle tillskriva Ino, och PA.

#839

Postad 06 april 2018 - 19:02

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Jo det där har jag läst. Men med tanke på vad i56/i64 kostar så kommer ju dom där bli fånigt dyra.
Och dom kommer ändå inte att palla mer SPL än mina nuvarande PA-burkar. ;)


Tänkte oxå lite på priset. Såvitt jag vet sitter väl inte alltförmånga med toppsystemet i64. Är absolut inte påläst men såvitt jag vet är det väl endast bagarn som inte tycker de kan spelar tillräckligt högt.

Det som jag funderar lite på är vilket hål ska ett ännu större system fylla? Som det nämns lär de inte vara gratis.

Sedan finns det ju väldigt pengastarka personer som köper diverse hiend för ännu högre peng, men skulle de verkligen snegla på "mindre märken" som Ino Audio som inte diskuterar magiska kablar och diverse. (Verkar ju vara standard för att få spela i den högre ligan)

#840

Postad 07 april 2018 - 00:18

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

När nu ägaren till forumets fetaste Inosystem byter till PA så ställs ju då slutligen trådfrågan på sin spets; Vad gör Ino så unika, som igen annan kan? Spela högt och distfritt är nog den egenskap de flesta omedebart skulle tillskriva Ino, och PA.

Det finns alltid system som kan spela högt. Möjligt att det även finns system som spelar högre även med samma andel element. Om Ino är unika är upp till var och en att ha sin egen åsikt kring. 



#841

Postad 07 april 2018 - 00:24

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

Tänkte oxå lite på priset. Såvitt jag vet sitter väl inte alltförmånga med toppsystemet i64. Är absolut inte påläst men såvitt jag vet är det väl endast bagarn som inte tycker de kan spelar tillräckligt högt.

Det som jag funderar lite på är vilket hål ska ett ännu större system fylla? Som det nämns lär de inte vara gratis.

Sedan finns det ju väldigt pengastarka personer som köper diverse hiend för ännu högre peng, men skulle de verkligen snegla på "mindre märken" som Ino Audio som inte diskuterar magiska kablar och diverse. (Verkar ju vara standard för att få spela i den högre ligan)

Priset går alltid att diskutera men det finns ytterst få, om några, hifi-system som kan leverera de ljudtryck som i64s gör. Högtalare för över miljonen levererar lägre ljudtryck.



#842

Postad 07 april 2018 - 06:17

little_mac
  • little_mac
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0
Låter som Ino är bra grejor till en High end hemmabio men som high end hifi? Nja, finns annat som är viktigare än ljudtryck enligt min mening.

#843

Postad 07 april 2018 - 06:23

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Tänkte oxå lite på priset. Såvitt jag vet sitter väl inte alltförmånga med toppsystemet i64. Är absolut inte påläst men såvitt jag vet är det väl endast bagarn som inte tycker de kan spelar tillräckligt högt.

Det som jag funderar lite på är vilket hål ska ett ännu större system fylla? Som det nämns lär de inte vara gratis.

Sedan finns det ju väldigt pengastarka personer som köper diverse hiend för ännu högre peng, men skulle de verkligen snegla på "mindre märken" som Ino Audio som inte diskuterar magiska kablar och diverse. (Verkar ju vara standard för att få spela i den högre ligan)

Jag själv ryggade lite för Ino för ca15 år sedan pga dom rabiata följarna som i mina ögon såg allt i svart eller vitt.

Det har ändrats Väldigt mycket dom senaste åren som tur är, tror att Ino har förlorat en hel del kunder  där.

Långa väntetider, svårigheten att kunna lyssna på dom större systemen mm gör nog också att dom har förlorat en del.

 

Tar man sen dom som vill syssla med dyyyyr high end, i deras ögon är det inte high end om man kan köpa element o filter för sig o bygga lådan själv.

:(



#844

Postad 07 april 2018 - 10:36

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

..och vipps så sitter man som gubben i Motala med dyra grejor :-)

 

 

Vem är detta :lol:   (är gott känt i den byn så...)



#845

Postad 07 april 2018 - 11:07

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Priset går alltid att diskutera men det finns ytterst få, om några, hifi-system som kan leverera de ljudtryck som i64s gör. Högtalare för över miljonen levererar lägre ljudtryck.


Inte hört just toppsystemen men andra system från Ino. De kan spela med väldigt låg dist riktigt högt och som sagt, finns de så många som verkligen behöver så mycket ljudtryck?

#846

Postad 07 april 2018 - 11:11

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Jag själv ryggade lite för Ino för ca15 år sedan pga dom rabiata följarna som i mina ögon såg allt i svart eller vitt.
Det har ändrats Väldigt mycket dom senaste åren som tur är, tror att Ino har förlorat en hel del kunder där.
Långa väntetider, svårigheten att kunna lyssna på dom större systemen mm gör nog också att dom har förlorat en del.

Tar man sen dom som vill syssla med dyyyyr high end, i deras ögon är det inte high end om man kan köpa element o filter för sig o bygga lådan själv.
:(


Att inoiterna ser saker svart eller vitt bryr jag mig inte speciellt om. Det finns andra märken som oxå har speciella följare och självklart vanligt folk som sysslar med Ino.

Samma tanke som dig här, de som vill hålla på med 500.000kr anläggningar och uppåt tror jag inte vill bygga själv. Finns säkert undantag men de jag stött på har älskat att pröva dyra strömkabkar och porslinskulor under förstärkararna (gärna före akustik dessutom).

#847

Postad 07 april 2018 - 14:12

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

Låter som Ino är bra grejor till en High end hemmabio men som high end hifi? Nja, finns annat som är viktigare än ljudtryck enligt min mening.

Vad är skillnaden mellan "high ens hemmabio" och "high end hifi"?



#848

Postad 07 april 2018 - 14:16

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

Inte hört just toppsystemen men andra system från Ino. De kan spela med väldigt låg dist riktigt högt och som sagt, finns de så många som verkligen behöver så mycket ljudtryck?

Visst, det går att ifrågasätta. Kraven är ju personliga och vad för musik, vilket rum, hur dämpat det är och hur kräsen man är på låg distorsion är som sagt personliga. 
Personligen så tror jag att i32s ger mig mina krav i 95% av tiden. i64s kanske ger mig 100%, vem vet. 



#849

Postad 07 april 2018 - 14:33

little_mac
  • little_mac
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0

Vad är skillnaden mellan "high ens hemmabio" och "high end hifi"?


Jag tänkte stereo vs surround. Om nu Ino är bra på ljudtryck så är det något jag förväntar mig av en hemmabio. Ljudtryck är inget jag personligen värderar när jag lyssnar på musik.

#850

Postad 07 april 2018 - 18:09

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Dyra blir de nog men är inte så säker de angående SPL mot dina PA-burkar. De kommer klarar väsentligt mer än i64s. 

 

Flaskhalsen kommer alltid att ligga i diskanten.

Dom kommer aldrig att ha något att hämta mot kompressormatade horn.

 

Det skulle IÖ aldrig ens överväga i ett par hifi-burkar.

 

Så jo. Dom kommer inte hänga med.

2x15" är dessutom förmodligen mer konarea i basen än IÖ kommer att ha i dom nya också.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.