Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nvidia Shield Android TV 4K

3006 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2851

Postad 29 mars 2019 - 20:14

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Ja, jag har också problem med Cmore (på samma sätt som du), löste det (lite osmidigt) genom att sideloada Cmore-appen, sen får jag styra genom en kombination av fjärr/Shield-appen. Önskar att Cmore fixade "riktigt" stöd för Android-TV

Nu funkar det att casta cmore kom en ny uppdatering för Chromecasten i Shielden..



#2852

Postad 27 april 2019 - 17:34

Topeli
  • Topeli
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0

Min LG Oled fick en ny vän, en Nvidia Shield
och de gör ett kalasbra jobb ihop.
Trodde inte att bilden kunde bli bättre, men Shield
visade att jag hade tokfel.

Underbar kvalite med 4K HDR från tv´n och TrueHD/Atmos
från högtalarna från biostärkaren.



#2853

Postad 01 maj 2019 - 15:35

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

Någon annan som blir utslängd från Netflix ofta, kollar på en film eller serie, så blir man utslängd till hemma menyn, endast på shielden, funkar bra på datorn..

 

Blev så efter senaste updaten 7.2.3, hade någon 5.x.x innan och de flöt som en dröm....

 

(dyker upp en text ibland också att wifi connection saknas), gjorde de aldrig innan, dock vet jag ej om detta har med utslängning av netflix att göra..


Redigerat av hundrakg, 01 maj 2019 - 15:37.


#2854

Postad 01 maj 2019 - 22:16

Chrille_0171
  • Chrille_0171
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Har upplevt exakt samma saker på TV:n. Den kör Android som Shield gör. Tror felet ligger där. Min Shield har gjort det också kan tilläggas.

#2855

Postad 02 maj 2019 - 07:37

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

lite störande, man slängs ut var 10:e sekund, vad kan man göra.... vänta på uppdatering igen?

Ska prova avinstallera netflix och installera igen, och se om de blir bättre, kommer inte på nåt annat just nu som kan göra saken bättre, eventuellt ta bort  mitt trådlösa nätverk o lägga till de igen, men de känns inte som de är nätverket då man "slängs ut", hade de varit nätverket hade de buffrat ju..

 

jaja, ilandsproblem, men störande då jag använder shielden till 75% enbart för netflix, och de funkade hur bra som helst innan deras 7.x.x 



#2856

Postad 10 maj 2019 - 16:00

etton
  • etton
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

lite störande, man slängs ut var 10:e sekund, vad kan man göra.... vänta på uppdatering igen?
Ska prova avinstallera netflix och installera igen, och se om de blir bättre, kommer inte på nåt annat just nu som kan göra saken bättre, eventuellt ta bort  mitt trådlösa nätverk o lägga till de igen, men de känns inte som de är nätverket då man "slängs ut", hade de varit nätverket hade de buffrat ju..
 
jaja, ilandsproblem, men störande då jag använder shielden till 75% enbart för netflix, och de funkade hur bra som helst innan deras 7.x.x


Har samma problem. Stänger jag av surround ljud så funkar det. Någon som hittat en bättre lösning? Har kopplat min shield till en Marantz sr7011.


Redigerat av etton, 10 maj 2019 - 21:57.


#2857

Postad 10 maj 2019 - 16:59

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

har ej provat så mycket sedan dess, men min lösning var att uppdatera Netflix appen, sen verka de funka, kollade iofs bara i 2-3 minuter, men de flöt på bra, innan så slängdes jag ut betydligt oftare... men jag ska prova längre till helgen..

 

prova uppdatera Netflix om de går



#2858

Postad 23 juni 2019 - 18:28

joabj
  • joabj
  • Lärjunge

  • 350 inlägg
  • 0
Försöker lista ut om en Nvidia kan vara nåt för mig.

Har den stöd för följande appar?:
SVTplay
TV4Play
ViasatPlay
Netflix
Spotify
YouTube
Vill alltså inte casta till den från mobilen utan ha stödet direkt i Nvidian.

Verkar som man kan koppla in en hårddisk köra filmer från den. Korrekt?

Är fjärran ok?

Någon grundläggande brist i ljudstöd man behöver förstå?

Är den känns för att hänga sig eller kan den anses stabil. Är allergisk mot saker som har problem

#2859

Postad 23 juni 2019 - 21:23

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Stöd för alla appar du listat, nä hänger sig väldigt sällan

#2860

Postad 24 juni 2019 - 10:21

wolf
  • wolf
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0

Försöker lista ut om en Nvidia kan vara nåt för mig.

Har den stöd för följande appar?:
SVTplay
TV4Play
ViasatPlay
Netflix
Spotify
YouTube
Vill alltså inte casta till den från mobilen utan ha stödet direkt i Nvidian.

Verkar som man kan koppla in en hårddisk köra filmer från den. Korrekt?

Är fjärran ok?

Någon grundläggande brist i ljudstöd man behöver förstå?

Är den känns för att hänga sig eller kan den anses stabil. Är allergisk mot saker som har problem

 

Jag har både Shield och Apple TV 4K.

 

Shield: bättre för den teknikintr hobbykillen (som jag), fortf strul m batteritiden på fjärren

Apple TV: bättre för familjen, kass fjärr (bättre med telefonappen), mycket fler uppdateringar



#2861

Postad 25 juni 2019 - 16:31

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0
Nån som testat VPN osv o köra amerikansk Netflix på den?

#2862

Postad 25 juni 2019 - 19:41

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 1
Har både Shield och APTV4 och Express VPN.
Shielden har möjlighet till Express VPN app så jag kan få både Vudu och USA Netflix utan problem. Äpple tv:n får du lägga in express vpn:s egen dns för att få Nedlux USA att fungera. För att Vudu skall fungera får du även aktivera open vpn i din router för att det skall fungera. Du kan inte köpa filmer från Vudu i äpplet eftersom det inte stödjs av Apple utan jag köper den i Shielden och kollar på den i APTV4:an. Har köpt lite olika vpn operatörer men tycker att Express VPN är den enda som alltid har fungerat utan några problem!

#2863

Postad 26 juni 2019 - 19:57

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Hoppas det kommer "c more" app i nästa uppdatering.



#2864

Postad 27 juni 2019 - 18:00

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Unregistereda299ec85, 03 juli 2019 - 20:49.


#2865

Postad 25 augusti 2019 - 05:43

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0

Fan, jag tror jag just dödade min Nvidia Shield :(

Vid uppdateringen till 8.0 så började bilden blinka som fasen, och jag ryckte sladden, skitkorkat jag vet, men jag var rädd att projektorn skulle ta skada av att bilden gick på o av hela tiden. "Ta det säkra före det osäkra" så att säga...  :blink:  :huh:

När jag kopplar in den till en skärm så får jag ingen bild, så jag antar att jag effektivt just har ett ganska dyrt och ineffektivt bokstöd ;)

 

Några tips? 



#2866

Postad 25 augusti 2019 - 09:33

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 1

Fan, jag tror jag just dödade min Nvidia Shield :(

Vid uppdateringen till 8.0 så började bilden blinka som fasen, och jag ryckte sladden, skitkorkat jag vet, men jag var rädd att projektorn skulle ta skada av att bilden gick på o av hela tiden. "Ta det säkra före det osäkra" så att säga...  :blink:  :huh:

När jag kopplar in den till en skärm så får jag ingen bild, så jag antar att jag effektivt just har ett ganska dyrt och ineffektivt bokstöd ;)

 

Några tips? 

Ja är den inte helt död går de ju att flasha från en pc finns mängder av instruktioner om detta.

 

Har du garanti kvar så kan du ju lämna in den..



#2867

Postad 25 augusti 2019 - 16:08

dalle
  • dalle
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 1

Sök på NVIDIA shield secure boot och se om du får liv i den. Om jag kommer ihåg rätt så skall du ansluta handkontrollen med USB-sladden och hålla in A och B samtidigt som du sätter på strömmen.



#2868

Postad 30 augusti 2019 - 22:34

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0

Den gick inte på garantin hos komplett, men hos Nvidia direkt :) 
Skickar in min o de skickar ut en ny. Superb service på Nvidia :)


Redigerat av InSane, 30 augusti 2019 - 22:34.


#2869

Postad 01 september 2019 - 06:54

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Har precis lämnat iOS efter många år och gått över till android. Har kvar ATV 4K men är lite sugen på en shield. Men den kom 2017 och tänker att den är lite ”gammal”.

Är det någon ny version på gång? Tänkte först köpa en chromecast ultra men upptäckte att det redan var inbyggt i shielden.

Vill kunna streama 4K, HDR med högt bitrate vilket min ATV har problem med.

#2870

Postad 01 september 2019 - 07:16

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Sålde min shield när jag köpt AppleTV 4k... tyckte den va bättre på allt, utom just att streama spel då... men det gjorde vi aldrig...

Aldrig haft problem med 4k filmer... testade du infuse?


Redigerat av Garrett, 01 september 2019 - 07:16.


#2871

Postad 01 september 2019 - 07:27

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Sålde min shield när jag köpt AppleTV 4k... tyckte den va bättre på allt, utom just att streama spel då... men det gjorde vi aldrig...
Aldrig haft problem med 4k filmer... testade du infuse?

Infuse, hmm minns inte. Får testa den. Det funkar ju att streama 4k med Netflix etc. Men när man ska streama 4k/hdr via nätverket (med kabel) så buffrar det när bitraten blir för hög.

Sålde min shield när jag köpt AppleTV 4k... tyckte den va bättre på allt, utom just att streama spel då... men det gjorde vi aldrig...
Aldrig haft problem med 4k filmer... testade du infuse?

Infuse, hmm minns inte. Får testa den. Det funkar ju att streama 4k med Netflix etc. Men när man ska streama 4k/hdr via nätverket (med kabel) så buffrar det när bitraten blir för hög.

#2872

Postad 06 september 2019 - 13:07

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Har precis lämnat iOS efter många år och gått över till android. Har kvar ATV 4K men är lite sugen på en shield. Men den kom 2017 och tänker att den är lite ”gammal”.

Är det någon ny version på gång? Tänkte först köpa en chromecast ultra men upptäckte att det redan var inbyggt i shielden.

Vill kunna streama 4K, HDR med högt bitrate vilket min ATV har problem med.

Inga problem med UHD HDR filmer (40-100GB stora filer) från NAS med MrMC på ATV 4K.. se bara till att ha rätt inställningar i MrMC samt NFS utdelning... inte samba.

Har man beta versioner i appletv:n får man räkna med att det strular ibland men kommer ofta en ny uppdatering som åtgärdar saken.

 

Har både ATV4k och shield föredrar ATV4k  



#2873

Postad 06 september 2019 - 21:57

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

Fick precis min Nvidia Shield.

Verkar lira ganska bra.

MEN körde precis igång "Mowgli" från Netflix, 4K HDR. Bilden blir superdassig / mörk.

 

Stänger jag av HDR (Eller UHD Color som Samsung väljer att kalla det?) blir bilden bra.

 

Kör jag en HDR-film från plex så verkar det bli dassigt hur jag än gör.

Några idéer?

 

 

TVn är en Samsung UE65KS9005 från 2016 samt matas genom en Denon AVR-X3500H- stärkare

 

 

 

/Jocce


Redigerat av Jocce81, 06 september 2019 - 22:05.


#2874

Postad 10 september 2019 - 14:21

lill-danne
  • lill-danne
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Min fjärr tvärdog i förra veckan efter att ha fungerat klockrent sedan köpet 2017. Visserligen uppdaterade jag firmware för ett par veckor sedan men den har fungerat fint efter det.
 
Först klagades det på dåligt batteri helt plötsligt och därefter dog den mer eller mindre omedelbart efter det. Nu har jag bytt batterier men det är helt omöjligt hittills att få liv i den igen.
 
Jag har provat de trick jag har lyckats hitta såhär långt på internet: reset av fjärren (bakåtpil + home-knapp i minst 15 s), stoppa blåtandsappen, rensa cache och data och sedan starta om shielden men inget verkar hjälpa. Vid pairing så händer absolut inget och den blå lampan på toppen av fjärren lyser inte öht. Batterier, bleck och liknande verkar också vara som det ska.
 
(Än så länge kan jag till nöds använda appen för att styra men det är ju betydligt krångligare än att använda fjärren)
 
Någon som har några idéer innan jag får krypa till korset och köpa en ny?


#2875

Postad 26 september 2019 - 12:20

Paatrik
  • Paatrik
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Jag kollar på ny fjärrkontroll till Nvidia Shield. Tangentbord på baksidan och dedikerade volymknappar är mina enda krav förutom motsvarande knappar som originalkontrollen.

Det finns ju massor av alternativ på marknaden till en billig peng (mest inne på rii i25 eftersom jag gillar uppladdningsbart inbyggt batteri), men det enda jag inte blir klok på är om alla har problem med att "back button" inte fungerar utan istället registreras som höger musklick? Åtminstone inte utan en massa trixande. Jag förutsätter att folk med "back button" menar triangeln på originalkontrollen? mao funkar det ju inte alls för hur fasen klarar man sig utan den?

Någon som använder annat än original och kan bekräfta eller dementera problemet?



#2876

Postad 03 oktober 2019 - 14:25

lill-danne
  • lill-danne
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

 

Min fjärr tvärdog i förra veckan efter att ha fungerat klockrent sedan köpet 2017. Visserligen uppdaterade jag firmware för ett par veckor sedan men den har fungerat fint efter det.
 
Först klagades det på dåligt batteri helt plötsligt och därefter dog den mer eller mindre omedelbart efter det. Nu har jag bytt batterier men det är helt omöjligt hittills att få liv i den igen.
 
Jag har provat de trick jag har lyckats hitta såhär långt på internet: reset av fjärren (bakåtpil + home-knapp i minst 15 s), stoppa blåtandsappen, rensa cache och data och sedan starta om shielden men inget verkar hjälpa. Vid pairing så händer absolut inget och den blå lampan på toppen av fjärren lyser inte öht. Batterier, bleck och liknande verkar också vara som det ska.
 
(Än så länge kan jag till nöds använda appen för att styra men det är ju betydligt krångligare än att använda fjärren)
 
Någon som har några idéer innan jag får krypa till korset och köpa en ny?

 

Om någon har suttit som på nålar och funderat på hur det gick ( :blush: ) så slutade det med att jag till slut insåg att jag trots allt hade garanti kvar. Efter en kort chatt med nvidia så skickade jag tillbaka gamla fjärren och fick hem en ny några dagar senare. Nu fungerar allt som det ska igen, slutet gott allting gott! :-)



#2877

Postad 04 oktober 2019 - 06:53

Firre77
  • Firre77
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

Kör idag Atv4k med Infuse och är tok nöjd. Skall i helgen avsluta Atmos installationen, men läste då igår att Apple inte tillåter Atmos truehd. 

Tänkte därför idag införskaffa mig en Shield för just det ändamålet.

Men som det innan i tråden frågats om, finns det någon info om en ny på ingång? 

Och för er som sitter på båda, upplever man någon skillnad på bilden i 4k hdr? Eller gör Shielden ett lika bra jobb som Atvn?



#2878

Postad 11 oktober 2019 - 13:05

bkam
  • bkam
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0

Kör idag Atv4k med Infuse och är tok nöjd. Skall i helgen avsluta Atmos installationen, men läste då igår att Apple inte tillåter Atmos truehd. 

Tänkte därför idag införskaffa mig en Shield för just det ändamålet.

Men som det innan i tråden frågats om, finns det någon info om en ny på ingång? 

Och för er som sitter på båda, upplever man någon skillnad på bilden i 4k hdr? Eller gör Shielden ett lika bra jobb som Atvn?

 

satt i samma läge som du , men valde att ha kvar min apple tv då tex dolby vision inte funkar på shielden och kompletterade med en 

https://osmc.tv/vero/ när jag vill se film med atmos . Atmos i tex netflix funkar ju på apple tv:n



#2879

Postad 17 oktober 2019 - 16:14

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
http://youtu.be/nFHJZi_vulw

#2880

Postad 18 oktober 2019 - 06:54

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Ska tydligen släppas 28 Oktober (?) :)

 

https://www.theverge...ster-new-remote

 

Och så hittade jag denna konstiga skapelse också...

 

https://www.theverge...y-vision-newegg



#2881

Postad 18 oktober 2019 - 07:14

Pebos
  • Pebos
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0

Roligt roligt!

 

Den lilla runda, ska det vara den ryktade "lilla" shielden?

 

Per



#2882

Postad 18 oktober 2019 - 16:41

flygsfors
  • flygsfors
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0

Ska tydligen släppas 28 Oktober (?) :)

https://www.theverge...ster-new-remote

Och så hittade jag denna konstiga skapelse också...

https://www.theverge...y-vision-newegg



Intressant!

Har länge letat efter en mediaspelare men det är alltid något som inte funkar som det ska tex dune hd pro 4k, funnits ute länge men ej ok än. Hur är det med shielden? Är det några "allvarliga" fel på dom om man vill ha den till tex Netflix HBO viaplay och även koppla in en hdd med blandat 1080p och uhd, atmos ljud givetvis också? Har läst igenom det mesta av tråden men det vore ju intressant vad den "nya" shielden presterar.

#2883

Postad 19 oktober 2019 - 09:08

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Roligt roligt!

 

Den lilla runda, ska det vara den ryktade "lilla" shielden?

 

Per

Det borde väl vara det, ja :) 

Verkar som om Shield efterliknar Amazon FireTV lite nu, med en "stor" spelare samt en liten variant man kan gömma bakom TV:n 

 

Intressant!

Har länge letat efter en mediaspelare men det är alltid något som inte funkar som det ska tex dune hd pro 4k, funnits ute länge men ej ok än. Hur är det med shielden? Är det några "allvarliga" fel på dom om man vill ha den till tex Netflix HBO viaplay och även koppla in en hdd med blandat 1080p och uhd, atmos ljud givetvis också? Har läst igenom det mesta av tråden men det vore ju intressant vad den "nya" shielden presterar.

Tror allt du räknar upp fungerar på Shield redan idag, men det kan ju vara läge att vänta på den nya nu. 

Det är ju dock vissa "special-saker" som inte fungerar, men det är ju begränsningar som man inte kommer ifrån pga olika rättigheter mm, typ menyer i BD och UHD filmer. Dolby Vision HDR i Kodi osv.



#2884

Postad 19 oktober 2019 - 11:41

flygsfors
  • flygsfors
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0
Men om jag tittat på dune hd pro 4k i över ett år o inte vågat köpa den pga alla dess brister så kanske jag inte skulle bli missnöjd över en shield? Är ju tyvärr bortskämd med en dune d1 som jag använder yadis på o man vill ju kunna skapa någon typ av mediebibliotek. Såklart väntar jag in den nya versionen av shield för har jag väntat så länge nu så kan jag vänta lite till då den släpps.

#2885

Postad 19 oktober 2019 - 16:46

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Men om jag tittat på dune hd pro 4k i över ett år o inte vågat köpa den pga alla dess brister så kanske jag inte skulle bli missnöjd över en shield? Är ju tyvärr bortskämd med en dune d1 som jag använder yadis på o man vill ju kunna skapa någon typ av mediebibliotek. Såklart väntar jag in den nya versionen av shield för har jag väntat så länge nu så kan jag vänta lite till då den släpps.

Det beror ju lite på vad för brister du syftar på, men om du menar att Dune HD Pro 4K kanske inte har så många fungerande streaming appar som Netflix i 4K med HDR (?) så kommer ju Shield helt klart vara ett lyft :) 

Kodi på Shield är väldigt snabbt och där kan du skapa ett bra mediebibliotek och spela upp i 4K, HDR10 och Atmos ljud :) 

 

Sedan finns det väl fortfarande lite brister i app-utbudet på Android-TV, men det kan ju bli bättre med tiden :) 



#2886

Postad 19 oktober 2019 - 17:21

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0
Sideload www.apkmirror.com så har du massor av appar!!

#2887

Postad 19 oktober 2019 - 18:10

flygsfors
  • flygsfors
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0

Det beror ju lite på vad för brister du syftar på, men om du menar att Dune HD Pro 4K kanske inte har så många fungerande streaming appar som Netflix i 4K med HDR (?) så kommer ju Shield helt klart vara ett lyft :)
Kodi på Shield är väldigt snabbt och där kan du skapa ett bra mediebibliotek och spela upp i 4K, HDR10 och Atmos ljud :)

Sedan finns det väl fortfarande lite brister i app-utbudet på Android-TV, men det kan ju bli bättre med tiden :)


Njaa brister på dunen var väl så omfattande från början så den borde väl inte släppts ut på marknaden, men men dom börjar få rätsida på den men de begränsas nog tyvärr av det chippet(realtek?) som sitter i o det kanske inte går att få den bättre än vad den är idag. Sen har ni en poäng med appar typ Netflix mm för jag är i behov av någon typ av spelare/mediabox som har detta också då jag har det enbart i tvn nu och jag vill kunna spela upp på projektorn också(Netflix och viaplay). Köpte en atv 4k för detta ändamålet men den fjärren drev mig till vansinne och det verkar inte som det blir något atmos ljud på infuse och det har jag så det är ett krav. Förstår bara inte varför jag inte tittat på shielden innan, den verkar ju ha det jag efterlyser.

#2888

Postad 19 oktober 2019 - 18:43

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Sideload www.apkmirror.com så har du massor av appar!!

Jag menar att jag vill ha fler AndroidTV-anpassade appar, inte att lägga in vanliga Android-appar.

 

Apparna ska vara anpassade efter mig - jag ska inte behöva anpassa mig efter dem. 

(Cmore och ComHem är 2 exempel som jag tycker borde skärpa sig och släppa AndroidTV-appar)

 

Jag tycker även att innehållet måste bli bättre, alltså typ att HBO måste börja med innehåll i 4K och HDR

 

På Apple-TV finns även ett väldigt bra utbud av köp och hyr filmer i 4K, Dolby Vision och Atmos till bra priser 



#2889

Postad 23 oktober 2019 - 10:40

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Hej. Hur är det med Shield tv och appar/funktioner?

 

Är det någon app/funktion som ni saknar? Har Atv 4k nu, men tänker byta när nya Shield tv kommer. 

 

/Niklas



#2890

Postad 23 oktober 2019 - 10:58

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 1

Hej. Hur är det med Shield tv och appar/funktioner?

 

Är det någon app/funktion som ni saknar? Har Atv 4k nu, men tänker byta när nya Shield tv kommer. 

 

/Niklas

 

Mycket bättre utbud på appar som funkar direkt på appleTVn... som cmore, alla playappar, viaplay etc... 

Sålde våran shield ganska kort efter jag köpte appleTV4k



#2891

Postad 23 oktober 2019 - 12:21

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Hej. Hur är det med Shield tv och appar/funktioner?

 

Är det någon app/funktion som ni saknar? Har Atv 4k nu, men tänker byta när nya Shield tv kommer. 

 

/Niklas

Den enda appen jag personligen saknar på shielden jmf med Atv är TeliaPlay så där får jag casta istället. Övrig streaming jag använder mig av, Viaplay, HBO, Netflix, SVTplay funkar utmärkt på shielden



#2892

Postad 23 oktober 2019 - 14:20

bkam
  • bkam
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0

Nån som vet om atmos funkar med netflix eller om det är på g? 



#2893

Postad 23 oktober 2019 - 15:17

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Den enda appen jag personligen saknar på shielden jmf med Atv är TeliaPlay så där får jag casta istället. Övrig streaming jag använder mig av, Viaplay, HBO, Netflix, SVTplay funkar utmärkt på shielden

 

OK, låter helt ok. 

 

Atmos ska funka. Eller så kommer det igång i slutet av oktober.


Mycket bättre utbud på appar som funkar direkt på appleTVn... som cmore, alla playappar, viaplay etc... 

Sålde våran shield ganska kort efter jag köpte appleTV4k

 

Ja det var det som fick mig att välja atv i första hand. Men nu har jag ledsnat på den. Tror jag ska prova sheilden när den kommer.

Man kanske får behålla båda.


Redigerat av evil_nike, 23 oktober 2019 - 15:20.


#2894

Postad 24 oktober 2019 - 09:15

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 1

Mycket bättre utbud på appar som funkar direkt på appleTVn... som cmore, alla playappar, viaplay etc... 

Sålde våran shield ganska kort efter jag köpte appleTV4k

Jag har gjort tvärtom, tycker inte de finns något som inte funkar, försök att stoppa in en usb sticka eller usb disk i en Apple tv, nej de går inte vilket är värdelöst, jag har bärbara diskar som jag har med mig då jag reser eller är hemma, vill jag se en film på min läsplatta som har android stoppar jag bara in min disk och kan enkelt streama från den, samma sak med alla Android produkter, och allt fungerar vilket de inte gör på Apple tv, jag kör till exempel med Iptv och den app som rekommenderas finns inte till Apple Tv.



#2895

Postad 25 oktober 2019 - 15:45

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0
Uppackningsbilder av nya Nvidia Shield postade av LemurenSwe i Sweclockers nyhetstråd:

https://www.sweclock...m/post/18121966

#2896

Postad 28 oktober 2019 - 12:06

bkam
  • bkam
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0

går att köpa nu 

https://www.inet.se/...specifikationer

 

Om nån köper så är jag väldigt nyfiken på om Dolby vision & Atmos funkar på netflix



#2897

Postad 29 oktober 2019 - 08:29

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Om nån köper så är jag väldigt nyfiken på om Dolby vision & Atmos funkar på netflix

 

Från en amerikansk recension:

 

"Nvidia touts the Shield’s ability to use both Dolby Vision HDR and Dolby Atmos with every single major streaming platform — something Roku and Fire TV cannot say on any of their devices."

 

Länk



#2898

Postad 02 november 2019 - 18:24

flygsfors
  • flygsfors
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0
Hur är det med ljudet på dessa? Tyckte jag läste på Avs-forumet att det är vanligt med "audiodrops" som dom säger, den tappar ljudet ibland på högupplöst ljud. Är väldigt viktigt då jag tappar ljud på min dune d1 i atmos.

#2899

Postad 08 november 2019 - 13:25

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Jag har kört Cromecast Ultra i typ 1 månad innan jag gav upp, funkar skitdåligt och jag gillar inte att jag måste använda min telefon för att se nått, bytte till Mi Box S 4K och har använt den i några månader och den funkar kanon, de enda minus är att den bara har wifi, köpte en usb adapter så jag kan köra med kabel i stället men nu har jag ingen usb ledig och kan inte stoppa in extra lagrings utrymme.

Jag har börjat titta på Shield och ni som har en är de värt att byta?

Gränssnittet på min och Shield är ju desamma så där är de ingen skillnad men den har som sagt fler usb portar och internet via kabel vilket jag vill ha men som sagt den är typ nästan 4 gånger dyrare en min Mi Box.


Redigerat av Unregistered94c28536, 08 november 2019 - 13:26.


#2900

Postad 20 november 2019 - 12:17

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Beställde en SHIELD TV Pro igår kväll, hoppas man får den innan helgen.

 

Blev less på Mi Box, fanns som sagt bara trådlös Wifi och jag körde med en USB adapter så jag kunde köra via kabel men då dödade jag den enda USB port som fanns, ville ha mera lagrings utrymme men de blev så bökigt men de jobbigaste med internet via USB porten var att varenda gång man stängde av så tappade den uppkopplingen och man var tvungen att antingen dra ut ström kabeln eller dra ur USB sladden flera gånger innan de reagerade, något irriterande.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.