Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för demi

39 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Jamo E-8SUR.2 (Surroundhögtalare) 1 8,36 (13) Inga priser
Jamo E 770 (Golvhögtalare) 1 8,68 (21) Inga priser
Jamo E 7CEN (Centerhögtalare) 1 9,2 (19) Inga priser
Jamo E7SUB (Subwoofers) 1 8,22 (17) Inga priser
8 relaterade trådar

#1

Postad 17 mars 2005 - 23:10

demi
  • demi
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

#2

Postad 18 mars 2005 - 19:05

Unregistered0e422d8a
  • Unregistered0e422d8a
  • Forumräv

  • 863 inlägg
  • 0
En liten fundering, Hur ser det ut i övriga rummet? De tser rätt trångt ut för hela anläggningen. Skulle kanske vara bra att möblera om lite för att skapa mer utrymme för dina högtalare. Eller är det den optimala och enda lösningen du gjort?

Annars så var det stilfullt och snyggt.

#3

Postad 18 mars 2005 - 20:13

demi
  • demi
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

En liten fundering, Hur ser det ut i övriga rummet? De tser rätt trångt ut för hela anläggningen. Skulle kanske vara bra att möblera om lite för att skapa mer utrymme för dina högtalare. Eller är det den optimala och enda lösningen du gjort?

Annars så var det stilfullt och snyggt.

<{POST_SNAPBACK}>


Jo jag håller med, det är lite tajt för anläggningen tyvär så är rummet mycket
dumt utformat 5m långt 3.5m brett. Jag hade plasman på kortsidan innan men
tyckte det var för nära, fick huvudvärk av tv tittandet. Och på den andra kort
sidan är det fönster över stort sätt hela väggen och kan i så fall inte ha den
upphängd, plus att möblerna inte skulle passa så bra då. Möjligt att jag ändrar
om vid nästa tillfälle frugan ska måla om.

Mvh demi.,.,., :unsure: :ph34r:

#4

Postad 22 juli 2005 - 22:18

Hök
  • Hök
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Hej Demi!

Inledningsvis måste jag bara berömma för det snygga system du satt ihop... FÖrbaskat stilrent!

Sitter här själv och försöker bestämma mig vad jag ska köpa för något när det gäller hemmabio. Har ett sedan tidigare, men jag skäms för mkt för att erkänna vilket det är! Nåja, jag har lite funderingar som du kanske skulle vilja hjälpa mig med.....

1: När det gäller musik så undrar jag om du alltid använder subben? Och om du inte gör det så funderar jag hur e770 låter vad beträffar basåtergivning? Är rädd att den blir burkig och bullrig då den är riktad bakåt, tillsammans med porten....
2: Hur fungerar röstmatchningen mellan frontar och center jämfört med dina surrounds ifrån E8-serien? Har nämligen tänkt exakt samma tanke som dig, när det gäller uppsättning! ;)
3: Funkar subben bra till musiklyssning också? "Hänger den med", så att säga? :)

Tack på förhand!

#5

Postad 08 augusti 2005 - 00:20

demi
  • demi
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
hej markus, 770 låter imponerande även utan subban,det jak kan säga om detta
högtalarpaket är att för dessa pengar hittar du inte bättre ljud(enligt mitt tycke
och smak) och då tog jag mej rikligt med tid och lysnade på olika paket i 15-20
000kr. Funderar nu på att innhandla E7 sateliterna för för de bakre kanalerna.
Tack för berömmet och lycka till med ditt hembioköp!

#6

Postad 10 augusti 2005 - 23:34

Hök
  • Hök
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Hej igen, Demi!

Kanske inte är så intressant för dig, men tänkte bara säga att grejjerna är beställda nu! :lol:

Det blev 2x E770 + 2xE700 + E7center och slutligen E7sub. Till detta blev det faktiskt Jamos egen uppsättning av receiver (AVR793) och dvd (DVD597). Förbaskat snygga och har fått god kritik och specen verkar klart lovande!

Spänningen är på topp i väntan på försändelsen... :)

#7

Postad 11 augusti 2005 - 18:24

DrakeMan
  • DrakeMan
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Fin-fina bilder, märks att du tycker om att fixa. Funderar på ett Jamo-paket jag med. Finns att få i Stockholm för 8995. Med begränsningen att allt utom frontarna är i alu-finish; litet vulgo för mig smak och i min ålder.

Jamo 855-paket

Är i valet och kvalet, blir ju större lägenhet snart också. Glad att allt funkar bra för dig, tack för titten!

Ps. Har köpt in mig på Vogel-ställ iaf, överlägset om man inte vill att allt skall ta så mycket plats.

#8

Postad 12 augusti 2005 - 01:29

demi
  • demi
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Markus P: då får jag önska dej lycka till, jag är hundra på att du blir nöjd, om du
har möjlighet å lägga ut lite bilder i galleriet när du fått prylarna så hade det varit
kul, skriv gärna om det blev ett lyckat köp. Får jag fråga hur mycket du gav för
högtalarpaketet? hur som helst grattis än en gång..

DrakeMan: Jag kan väl hålla med om alu-finsh det är inte i min smak heller i alla
fall inte denna modell + att inte hela paketet har samma färg, jag vet inte hur
stor budget du har men du har inte funderat på E7 paketet samma som MarkusP
har beställt, en aning dyrare ca 13600kr på fyndbörsen ink subba och du får ett
bättre ljud. Detta vet jag efter som jag jämfört dessa två paket då jag innhandlade
mitt paket, kolla även på SIBA då dom nu har rea på hela sitt sortiment, möjligt
att du kan provlyssna och jämföra dessa två paket så köper du inte grisen i säcken. Lycka till med köpet!

#9

Postad 12 augusti 2005 - 12:19

Hök
  • Hök
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Egentligen så borde jag inte säga hur mkt jag får ge för hela uppsättningen av högtalare, men det kan väl knappast skada. Möjligtvis några avundsjuka personer...

5.1-systemet kommer att kosta mig ca 8900 kr. Detta pris beror på det faktum att jag jobbar i en återförsäljarbutik vid sidan av mina studier och får därigenom en ganska rejäl personalrabatt! :P

Som kuriosa kan jag väl säga att jag får köpa A/V-recievern + DVD:n för 4800:-

Bilder och utlåtande kommer att läggas in allteftersom tiden rullar på.... Jag hoppas att prylarna kommer på måndag, men den som väntar på något gott.... :P

#10

Postad 12 augusti 2005 - 19:10

demi
  • demi
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Till det priset så finns det omöjligt något som kan matcha ljudmässig, bara att
lyckönska, ska bli kul och höra du blir nöjd,,,ska själv ändra runt lite i rummet,
ska flytta annläggningen till långsidan så att det inte blir så ihoptryckt, som det är
nu är det för tajt plus att subban inte är optimalt placerad.Blir det någon ändring så lägger jag in lite nya bilder.

#11

Postad 18 augusti 2005 - 20:07

Hök
  • Hök
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Tjaba!

Då har jag äntligen fått prylarna. :) Dock bara 2.1 än så länge då centern och satelliterna skulle dröja någon vecka.

Hursomhelst är allting inkopplat och jag är än så länge förbaskat nöjd med ljudet! Dra på trissor hur rent de spelar!

En liten fråga har dock kommit krypande och den har med subben att göra... Jag har hittills provat en mängd inställningar med X-over och allt vad det heter, men jag får ändå inte subben att spela starkt. Inte tusan ska man behöva ha LEVEL-ratten på MAX för att ens kunna skönja ett ljud? Min tanke (och förhoppning) är att subben inte är inspelad än och att den blir lite mer lättdriven efter några dagars idogt spelande...

Tacksam för svar! ;)

#12

Postad 19 augusti 2005 - 02:45

demi
  • demi
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
kul att du är nöjd med ljudet, här får du lite info om hur jag har det innställt.

Alltid MAX på level, justera effekten på recivern
Alltid 40 på freqency,ställ recivern på 40hz
Phase på 0

på recivern kör jag frontarna på large, center och surrar på smal, subban på
L-R front/LFE vilket betyder att recivern pumpar ut full signal till frontarna
samtidigt som subban bara tar LFE signalerna.

Visst blir det en liten skillnad efter att den har blivit inspelad men vänta dej inga
större under.
Försök och ändra inställningarna på recivern typ large,smal eller level på
utgångarna.
Jag har -1 på recivern för subban och då går skalan till +10 så det låter underligt
att du knappt får ut något tryck, men som sagt bara och prova sig fram med
olika inställningar.

Lycka till

#13

Postad 20 augusti 2005 - 17:01

Hök
  • Hök
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Man tackar ödmjukast för svaren...

Efter att provat en mängd positioner och riktningar på subben, ett otaligt varianter av levelinställningar och frekvenseomfång visade det sig att det var en inställning på receivern som var boven... Det visade sig att jag har en omkopplare på subben för 5.1 bass management eller vad det nu kallas... Ändrade inställning på switchen och genast spelar subben högre.... :P Nu e det bara lite finjusteringar för att hitta bästa positionen.

Tack ännu en gång för svaren....

#14

Postad 22 augusti 2005 - 04:55

demi
  • demi
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
jag ser du har öppnat ditt galleri, fina bilder! så du valde dom svarta, dom har jag
inte sett tidigare. Vad är det för omkopplare du har på subben? eller menar du att
du har en omkopplare på recivern? vad gäller placeringen av subban så ska det inte vara några problem för den är inte alls placeringskänslig i alla fall inte om du
har den på samma vägg som frontarna, har du den däremot bakom dig så får du
justera in phase så basen jobbar ihop med frontarna.

#15

Postad 22 augusti 2005 - 20:32

Hök
  • Hök
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Japp, nu är galleriet öppet för beskådan...

Såg nu att jag i mitt tidigare inlägg svamlat på alldeles för mkt. Givetvis sitter omkopplaren på receivern och inte på subben. Omkopplaren är en 5.1 channel bass management och man kan variera sig mellan tre olika lägen; LPF/HPF, LPF och Bypass. Har ingen riktig koll vad den exakt är till för ännu. Den har att göra med DVD AUDIO INPUT:en på receivern om man nu vill göra en sån, men har ingen riktig koll på det och än så länge är det inte aktuellt. Om du har någon koll på det så får du mer än gärna upplysa en rookie som mig.
Hursomhelst så har jag omkopplaren på LPF just nu och jag blir mer och mer nöjd med basåtergivningen. Nu sköter subben bara de allra lägsta tonerna 40Hz och där under. Frontarna klarar det andra med bravur. :D

Fast måste ju säga att subben trots allt är lite placeringskänslig, åtminstone hemma hos mig. Dock tycker jag mig fått till det rejält bra nu. ;) ... och imorgon kommer centerhögtalaren.... B)

#16

Postad 25 augusti 2005 - 20:31

Hök
  • Hök
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Måste ju bara säga att det blev en stor skillnad för dig nu efter ommöbleringen! Det var snyggt innan men nu fick allting helt plötsligt en annan rymd. Jag kan tänka mig att ljudbilden blev lite skönare och renare?

Hursomhelst så blev det jäkligt snyggt!

/Markus

#17

Postad 27 augusti 2005 - 23:47

Hök
  • Hök
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Då var det dags för frågor igen... :unsure:

När det gäller subben;
Vad har du för signalkabel från receivern? Använder du lakritssnöret som följer med, eller har du nånting annat. Jag lånade hem en techlink-kabel från jobbet precis i början, men bytte tillbaka till lakritssnöret för jag märkte ingen skillnad. Nu börjar jag fundera om jag ska byta till en finare eftersom subben har ändrat stor karaktär efter några timmars inspelning.

En annan fråga gäller frontarna;
Vilken tjocklek (kabelarea) har du på dina högtalarkablar?
Själv har jag flätat två 0,75kvm kablar (2 dubbelledare, självklart)... Kan det vara klokt att öka på tjockleken lite? Spontant, så känns det som det....

#18

Postad 14 september 2005 - 02:37

demi
  • demi
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

Då var det dags för frågor igen...  :)

När det gäller subben;
Vad har du för signalkabel från receivern? Använder du lakritssnöret som följer med, eller har du nånting annat. Jag lånade hem en techlink-kabel från jobbet precis i början, men bytte tillbaka till lakritssnöret för jag märkte ingen skillnad. Nu börjar jag fundera om jag ska byta till en finare eftersom subben har ändrat stor karaktär efter några timmars inspelning.

En annan fråga gäller frontarna;
Vilken tjocklek (kabelarea) har du på dina högtalarkablar?
Själv har jag flätat två 0,75kvm kablar (2 dubbelledare, självklart)... Kan det vara klokt att öka på tjockleken lite? Spontant, så känns det som det....

<{POST_SNAPBACK}>


Vet inte märket men den kostade ca 150kr för 2m, inget märkvärdigt och till
frontarna kör jag 1,5kvm också det billig kvanisort men funderar och inskaffa
en bättre kabel av dyrare modell, skall givetvis provlyssna och se om det blir
någon skillnad, då jag tror att man ska upp betydligt prismässigt på högtalare
och annan utrustning om det ska bli någon markant skillnad.
Har inte varit inne i gästboken på länge så du får ursäkta dröjsmålet.

mvh demi

#19

Postad 19 september 2005 - 10:18

Hök
  • Hök
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Hej igen!

När det gäller högtalarkabel har jag ännu inte införskaffat något. Jag väntar fortfarande på satellithögtalarna (E700). ;) Lite halvsegt att få vänta så länge, men enligt Jamo har de problem vid tillverkningen av dem. Verkar som att de inte blir godkända och visst är väl det lite positivt då man inte vill få nått skit hemskickat. :(

Nåja.... Jag har hursomhelst en fråga, eller snarare fundering. Återigen gäller det subwoofern. Jag är lite besviken på ljudtrycket i den. Förstår att det e klurigt att bedömma ljudtrycket ur en högtalare men jag kan tänka mig att du lyssnat på flera olika modeller och storlekar innan du inhandlade din Jamo uppsättning och min fråga blir om du tycker att subben leverar det tryck man kan förvänta sig av den. Med tanke på dess toppeffekt på 675W.

Har själv hört en mängd olika subbar genom jobbet, allt ifrån 100W i minisystem till Beolab 2 (850W).... och jag måste säga att jag e besviken på Jamos E7-sub än så länge. Har varit i kontakt med Jamo och eventuellt ska jag skicka tillbaka den för att få den utbytt, men tänkte höra lite om du har samma uppfattning först.

MVH //Markus

#20

Postad 20 september 2005 - 00:41

demi
  • demi
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Tråkigt å höra att du inte är nöjd med din subba, men har du provat och stänga av boundary gain compensation switchen bak på subban då får du ut hela frekvens
kurvan, det är den övre switchen på baksidan. Detta gör stor skillnad hemma hos
mig, jag har den på ON när jag lyssnar på musik och OFF när jag kollar på film
lite beroende på inspelningskvaliteten. Stirra dej inte blind på watt då detta är peak watt . 675 peak skulle jag tro ligger på ca 300w om inte mindre på denna
subba då det är en class AB förstärkare som ligger i den. Jämfört med jamos
svindyra D7sub som har 700 peak watt och 400 ärliga watt men då med en class
C amplifier vilket innebär en värmeffektförlust på 25 w vilket är mycket bra, vår
subba tror jag har en hel del mer effektförlust då vi har en enklare förstärkardel än D7sub har.
Man kan också bli lite lurad av ljudbilden med dessa högtalare (770) då dessa
spelar väldigt djupt men ändå balanserat, vad du kan göra är att vänta på surrana
och sätt upp dom som frontar och kör dom med subban är du inte nöjd då så
skicka tillbaks den och prova en ny. Jag hade en Audio pro Nova innan, den lät
förvisso mer men kan aldrig mäta sig med E7 precition speciellt musikaliskt.
Hoppas på att det löser sig kom ihåg att det är en finlirar sub ingen monstersub.

#21

Postad 20 september 2005 - 21:54

Hök
  • Hök
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Mm... Nog känns det lite tråkigt att man är tveksam angående subbens prestanda och speciellt då killen på Jamo lät ytterst förvånad att jag upplevde subben som svag. PÅ honom lät det som att det skulle vara rejält tryck i den. Nu ska jag inte sitta och säga att den spelar dåligt! Nog smäller det på rejält emellanåt, men lite tråkigt att man måste vrida upp volymen för att verkligen få smaka på kraften i den. SKulle vara trevligt att ha åtminstone halva level-nivån kvar att leka med...

Jag har vid det här laget testat varenda liten detalj som kan utöka ljudtrycket och visst gör det stor skillnad att stänga av boundary gain compensation. Som det är nu så är den avstängd då jag använder den mycket till musiklyssnande.

I och med att jag ännu inte fått satelliterna :) har filmtittandet blivit lite lidande men jag provade ändå att häromdagen stoppa i en film. TÄnkte (och hoppades) att subben kanske skulle visa fram fötterna lite. Glädjande nog gjorde den det! Kommer att prova lite fler filmer framöver för att se hur den svarar på dem, men nog börjar smilbanden krypa lite högre upp på mig nu... :lol:

Jag ska testa ditt tips med att plugga in E700-högtalarna som frontar när de kommer.... :huh:

#22

Postad 20 september 2005 - 22:54

demi
  • demi
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
ser i ditt galleri att du har möjlighet att ha subban i höger hörnan, det borde ge mer effekt, har själv provat med det och tyckte att det gav för mycket "buller"
jag vill ha en mer fast bas, men som sagt smaken är som baken!

#23

Postad 21 september 2005 - 20:26

Hök
  • Hök
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
:huh: Jo, tanken har slagit mig att placera subben i hörnet men jag vill också undvika bullret som blir av det. Jag e nog också en liten finsmakare av basen. Tycker den ska vara ganska rapp och med ett gott transientsvar.

Kan med glädje meddela att idag har mina satelliter kommit! ;) Har precis pluggat in dem istället för frontarna och testlyssnar med subben och nog kommer subben fram lite mer nu. Inget snack om den saken!

Måste medge att satelliterna presterar ett mäktigt ljud för att vara så små. KÄndes lite löjligt att flytta kontakterna från E750-paret till E700-paret men ljudbilden som de små målar upp är minst sagt imponerande! KOmmer bli spännande att kolla på film framöver.

Man kan kanske fråga sig varför jag kopplat från de stora frontarna, men anledningen till detta är för att jag enklare ska spela in de små och jag orkar inte dra en massa ny kabel från recievern. Den nya kabelmodellen har jag ännu inte införskaffat men vi får se om jag plockar med mig några meter imorgon från jobbet. ;)

#24

Postad 21 september 2005 - 22:04

demi
  • demi
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
jag kan nästan svära på att u kommer att bli mer o mer nöjd med subben allt
eftersom tiden går, vad gäller surrana så tror jag dej till 100% dom är mäktiga
i ljudet trotts storleken, ångrar att jag inte tog dom istället.

#25

Postad 27 september 2005 - 21:33

Hök
  • Hök
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Nu är allting äntligen inkopplat....

Det är förmodligen inget fel på min subb! Sa*an vad den dundrade vid filmtittande! :)

Surrarna spelar kanonbra och ljudbilden är bättre än nånsin!

#26

Postad 05 januari 2006 - 10:31

Unregistered4e92096f
  • Unregistered4e92096f
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Tjenare på dig!

Snyggt rum, gillar soffan och soffbordet, var är dom inhandlade och vad ligger priset på?

/Andreas

#27

Postad 05 januari 2006 - 10:32

Unregistered4e92096f
  • Unregistered4e92096f
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Tjenare på dig!

Snyggt rum, gillar soffan och soffbordet, var är dom inhandlade och vad ligger priset på?

/Andreas

PMa gärna så ser jag svaret snabbare... :)

#28

Postad 07 februari 2006 - 07:30

Skitlez
  • Skitlez
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0
Hej, måste berömma ditt rum det ser kanonbra ut. Är lite nyfiken på din soffa, vad den heter och var du köpt den.
Mvh Johan

#29

Postad 07 februari 2006 - 16:47

demi
  • demi
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Hej Johan,

tackar för berömmet, soffan är köpt på EM och heter PANAMA kostar 14000kr

mvh demi

#30

Postad 03 augusti 2006 - 18:30

=JoNaZ=
  • =JoNaZ=
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Jag var inne på siba och köpte samma uppsättning som du har.. förutom billigare satelliter och en yamaha rx-v657. Jag gav 9000 för allt detta inklusive lite kablar.

En sak jag upptäckt är att det låter nästan som centern "skorrar" när man spelar musik i 7 channel stereo läget. Det hörs inget sådant vid film och jag undrar vad det kan vara....


ang subben så undrar jag lite hur man ska placera den. Just nu har jag den till höger bakom mig och tycker jag kan höra att ljudet kommer just därifrån. Vilket man inte ska behöva med subbar?

tack på förhand =)

Jag är ny på hemmabio fronten, har bara hållit mig till swec, NH och sånna forum innan :unsure:

#31

Postad 09 augusti 2006 - 02:04

demi
  • demi
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
hör du inget skorr från centern när du kollar på film i d.d eller dts så är det troligen inget fel på centern snarare på recivern, ang subben så krävs det en hel del justering för att få det perfekt
jag fick det att låta bäst genom att plasera den till höger om plasman närmar hörnan i rummet
det gäller att inte ge upp! varje rum låter olika med tanke på möblering och utsende

//demi

#32

Postad 26 augusti 2006 - 17:35

=JoNaZ=
  • =JoNaZ=
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

hör du inget skorr från centern när du kollar på film i d.d  eller dts så är det troligen inget fel på centern snarare på recivern, ang subben så krävs det en hel del justering för att få det perfekt
jag fick det att låta bäst genom att plasera den till höger om plasman närmar hörnan i rummet
det gäller att inte ge upp! varje rum låter olika med tanke på möblering och utsende

//demi

<{POST_SNAPBACK}>



jag löste det med skorrandet. recievern var inställd på att mata ut alla frekvenser.. även de under 100hz som centern inte klarar...

#33

Postad 28 augusti 2006 - 23:14

demi
  • demi
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
ok, skönt det löste sig!

#34

Postad 05 oktober 2006 - 23:10

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0
Tjena.

Innan du skaffade Vogelstativet till Centern, hur var den då uppsatt?

#35

Postad 06 oktober 2006 - 01:29

demi
  • demi
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
om du har samma center så fick du med två byglar som du skruvar fast bak på högtalaren
som man sen ska hänga upp på två skruvar iskruvade i väggen. Då jag behövde få ut
centern en bit från väggen så fick jag ta längre och tjockare skruvar och använda en tredje
skruv som jag satt en bit ner mellan de andra två skruvarna så att centern inte tippar neråt.

mvh demi

Redigerat av demi, 06 oktober 2006 - 03:41.


#36

Postad 31 oktober 2006 - 21:12

Algotz
  • Algotz
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Hejsan!


Skitläckert vardagsrum. Sitter här och funderar på att köpa dessa högtalare. Går det att "bi-ampa" dom?

Redigerat av Algotz, 31 oktober 2006 - 21:15.


#37

Postad 31 oktober 2006 - 23:48

demi
  • demi
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

Hejsan!


Skitläckert vardagsrum. Sitter här och funderar på att köpa dessa högtalare. Går det att "bi-ampa" dom?

<{POST_SNAPBACK}>


tack för berömet! nej dom har bara singel terminaler, men jag lovar dej att det inte ska behövas på dessa högtalare.

#38

Postad 24 november 2006 - 17:18

Unregistered2f2239c1
  • Unregistered2f2239c1
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Demi, går det att spel ``högt´´ på dem utan att de börjar låta illa? Eller är det mer än finlir högtalare?

#39

Postad 26 november 2006 - 23:39

demi
  • demi
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Så högt du vill, varken bas eller mellanregister spricker iljudet flytta gärna ut dom en halvmeter
från väggen så blir det optimalt(basen på baksidan). Grym bas, djup men med rejäl punch när
det så ska vara, inget fladder här inte.

mvh demi

#40

Postad 17 januari 2007 - 22:06

Unregistered328ea9a3
  • Unregistered328ea9a3
  • Användare

  • 214 inlägg
  • 0
Måste säga att det ser riktigt fint ut hemma hos dig!

Kan inte annat säga heller att jag väntar nå jävulskt på när jag får igång mina Jamo. Har beställt dom ifrån Fyndbörsen och de skulle troligen dyka upp denna vecka, kruxet är dock att jag inte har någon receiver än :/

Men den som väntar på något gott..... :(



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.