Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa TVn till PS5

32 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 september 2020 - 12:57

Fieskmask
  • Fieskmask
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Halloj.

Tankarna går nu i att införskaffa en hyfsad tv till releasen av PS5.
Eftersom jag varit ifrån tekniken ett tag är jag inte helt säker på vad som är att föredra, har OLED blivit tillräckligt bra med respons och MS för Gaming?

Skulle vilja ha lite tips på apparater under 10k och mellan 10-20k, den bör ha det senaste inom alla segment men främst för film (helst med 0 eftersläpning) och kunna leverera låg ms.

Hit me med tips 🙂

#2

Postad 21 september 2020 - 13:26

oakface
  • oakface
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Tcl har en på gång micto led , HDMI 2.1 och 120 Hz. Heter 635 eller nåt . "Billig OLED-utmanare? – TCL lanserar billig MiniLED-TV" https://www.ljudochb...miniled-tv/?amp

#3

Postad 21 september 2020 - 14:03

Fieskmask
  • Fieskmask
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Tack för tipset, dock verkar det inte komma hit 🤔

#4

Postad 21 september 2020 - 14:31

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
LG:s senaste OLED:s skall vara väl lämpade för att spela på, kolla in deras CX-serie. Beroende på storlekskrav/avstånd så skiljer det ju en del i pris, från LG OLED48CX för runt 15’ och uppåt.

Redigerat av lobo, 21 september 2020 - 14:31.


#5

Postad 21 september 2020 - 22:44

p1er
  • p1er
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Denna tråd passar nog bättre i Köptips-delen (men det fixar nog en moderator). Skriv gärna vilken storlek och vilket sittavstånd du tänkt dig också.

Skriver lite generellt här då det kanske är fler i samma sits. Mer specifikt längre ner.

 

Om ändamålet främst är PS5 (XSX eller nya grafikkort generellt) så borde man se efter TV med egenskaper som VRR (variabel Hz), HFR (4K@120Hz), gärna ALLM (auto Game Mode) och HDMI 2.1-ingångar (40+ Gbps) som stöder allt det förstnämnda. Även låg input lag och snabb responstid är att föredra.

HDR är något som blir allt vanligare även inom spel och då gäller det att TV:n har bra kontrast (gärna över 500nits) men också har optimal kontrast även när man spelar (många "bildförbättrare" stängs av då). T.ex. på vissa LED/QLED-TV som har local dimming (för att förbättra HDR/kontrast) så stängs denna funktion av, vilket gör HDR/kontrast blir sämre vid spelande. Så om spel i HDR är viktigt bör man dubbelkolla detta.

Om planen är att helst spela i 4K-upplösning så kan man med fördel också sitta mycket närmre TV:n än de flesta brukar göra för olik upplöst film-/TV-material. Alltså, för att få mest ut av 4K-upplösningen bör man t.ex. gärna sitta 2,4 meter eller närmre en 65" (optimalt avstånd är ca 1,25 meter).

 

De nyaste OLED-TV är dem som klarar allt ovanstående bäst, iallafall i ett mörkare rum, men de har fått ett dåligt rykte angående inbränningar. Det har kommit många förbättringar och hjälpmedel för att motverka detta och så länge man inte bara spelar ett enda spel 12 timmar varje dag i flera år så bör man kunna undgå detta. Den är ju fantastiskt bra på att visa film och TV också så om man varierar mellan film och spel så är det oftast inte ett problem.

 

Mer riktat åt dina specifika frågor så ja, OLED har sedan länge varit en av de bästa TV, om inte allra bäst, att använda för just låg input lag och responstid.

LG:s senaste OLED:s har en responstid på 1,7ms (80% på 0,3ms) och input lag på mellan 5,9-13,8ms beroende på upplösning/inställningar (4K VRR ger 11,1ms). De är även G-Sync/Freesync-kompatibla.

 

Om du väntar drygt en månad, till Black Friday (tio dagar efter PS5 släpps), så kan du förmodligen spara en hel del på ny TV.

LG:s 65" CX OLED kostar nu 30 tusen men på Black Friday så kostar den förmodligen under 20 tusen (kanske närmre 18 om du har tur).

Om du vill ha fler tips på mer specifika modeller så beror det på vilken storlek/sittavstånd du tänker och om du är villig att vänta till Black Friday, då OLED (och andra TV) är som billigast.



#6

Postad 22 september 2020 - 05:31

Fieskmask
  • Fieskmask
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

LG:s senaste OLED:s skall vara väl lämpade för att spela på, kolla in deras CX-serie. Beroende på storlekskrav/avstånd så skiljer det ju en del i pris, från LG OLED48CX för runt 15’ och uppåt.


Kan 1ms verkligen stämma? 🤔

#7

Postad 22 september 2020 - 05:36

Fieskmask
  • Fieskmask
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Denna tråd passar nog bättre i Köptips-delen (men det fixar nog en moderator). Skriv gärna vilken storlek och vilket sittavstånd du tänkt dig också.
Skriver lite generellt här då det kanske är fler i samma sits. Mer specifikt längre ner.

Om ändamålet främst är PS5 (XSX eller nya grafikkort generellt) så borde man se efter TV med egenskaper som VRR (variabel Hz), HFR (4K@120Hz), gärna ALLM (auto Game Mode) och HDMI 2.1-ingångar (40+ Gbps) som stöder allt det förstnämnda. Även låg input lag och snabb responstid är att föredra.
HDR är något som blir allt vanligare även inom spel och då gäller det att TV:n har bra kontrast (gärna över 500nits) men också har optimal kontrast även när man spelar (många "bildförbättrare" stängs av då). T.ex. på vissa LED/QLED-TV som har local dimming (för att förbättra HDR/kontrast) så stängs denna funktion av, vilket gör HDR/kontrast blir sämre vid spelande. Så om spel i HDR är viktigt bör man dubbelkolla detta.
Om planen är att helst spela i 4K-upplösning så kan man med fördel också sitta mycket närmre TV:n än de flesta brukar göra för olik upplöst film-/TV-material. Alltså, för att få mest ut av 4K-upplösningen bör man t.ex. gärna sitta 2,4 meter eller närmre en 65" (optimalt avstånd är ca 1,25 meter).

De nyaste OLED-TV är dem som klarar allt ovanstående bäst, iallafall i ett mörkare rum, men de har fått ett dåligt rykte angående inbränningar. Det har kommit många förbättringar och hjälpmedel för att motverka detta och så länge man inte bara spelar ett enda spel 12 timmar varje dag i flera år så bör man kunna undgå detta. Den är ju fantastiskt bra på att visa film och TV också så om man varierar mellan film och spel så är det oftast inte ett problem.

Mer riktat åt dina specifika frågor så ja, OLED har sedan länge varit en av de bästa TV, om inte allra bäst, att använda för just låg input lag och responstid.
LG:s senaste OLED:s har en responstid på 1,7ms (80% på 0,3ms) och input lag på mellan 5,9-13,8ms beroende på upplösning/inställningar (4K VRR ger 11,1ms). De är även G-Sync/Freesync-kompatibla.

Om du väntar drygt en månad, till Black Friday (tio dagar efter PS5 släpps), så kan du förmodligen spara en hel del på ny TV.
LG:s 65" CX OLED kostar nu 30 tusen men på Black Friday så kostar den förmodligen under 20 tusen (kanske närmre 18 om du har tur).
Om du vill ha fler tips på mer specifika modeller så beror det på vilken storlek/sittavstånd du tänker och om du är villig att vänta till Black Friday, då OLED (och andra TV) är som billigast.


Tack för svar.
Har en OLED 65B6 från 2016 men den är lite horribel att spela på så undrade lite hur de utvecklats under dessa år 🙂

Har solen från TV4 Nyhetsmorgon inbränd i hörnet på den dessutom så mäkta irriterande.

Får hålla ut och se utvecklingen till Black Friday, tack för tipsen.

#8

Postad 22 september 2020 - 09:04

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 889 inlägg
  • 0
Titta inte på tv4:as morgonsol. Tar man bort dem är det väldigt få som drabbas de första åren iaf :)

#9

Postad 23 september 2020 - 08:54

JVCDLA
  • JVCDLA
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Jag undrar också precis som Fieskmask, hur har utvecklingen gått när det kommer till spelande på OLED? Jag tycker det funkar helt okej på min B6, men tänkte uppgradera till en B9 eller CX(förutsett att det är värt pengarna). 



#10

Postad 23 september 2020 - 10:45

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 685 inlägg
  • 0

Här kan ni se input lag baserat på refresh rate samt upplösning: https://www.rtings.c...nputs/input-lag



#11

Postad 23 september 2020 - 11:06

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 1
Utveckling har gått som så att CX är världens bästa gaming tv (inkl högst gaming-betyg på rtings), typ.

#12

Postad 01 oktober 2020 - 07:17

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

  • 1 832 inlägg
  • 0
Jag chansade på en Sony 55XH9005 trots att VRR mm inte kunnat testas än då uppdateringen inte kommit. Orka stressen med att eventuellt få inbränningar 🤷🏻‍♂️

#13

Postad 01 oktober 2020 - 07:51

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 1

Jag chansade på en Sony 55XH9005 trots att VRR mm inte kunnat testas än då uppdateringen inte kommit. Orka stressen med att eventuellt få inbränningar 🤷🏻‍♂️

Inbränning är verkligen inte ett problem.
Kolla Rtings test så får du se (nu förutsätter jag att du inte ska spela exakt samma spel 12h om dagen men ska du det så visst, kör på en undermålig LCD istället)

Själv äger jag 2st LG C9 och har spelat mycket på den ena och kollat TV4 Nyhetsmorgon ca 3h varje morgon på den andra. Inbränningarna lyser med sin frånvaro 😉

Redigerat av beat_strandh, 01 oktober 2020 - 07:51.


#14

Postad 01 oktober 2020 - 07:56

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 693 inlägg
  • 0

Men trots vad rtings säger så är det ju flera här i forumet som fått innbränningar. Det verkar vara panellotteri på detta.


Redigerat av Demon Slayer, 01 oktober 2020 - 07:57.


#15

Postad 01 oktober 2020 - 08:13

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Men trots vad rtings säger så är det ju flera här i forumet som fått innbränningar. Det verkar vara panellotteri på detta.

 

 

Ja precis som alla andra TVs så kan man få ett måndagsexemplar och vad jag hört från dom få här på forumet som fått problem så har dom fått sina skärmar utbytta. iaf om det är inom garantitiden. Men om man kollar på hur många här som köpt en OLED och hur många som fått problem så är det väldigt få. Det faller nog inom felmarginalen för elektronik i allmänhet.

 

Det är sorgligt att folk väljer bort LG OLEDs. För just spel i 60Hz eller högre ger en silkeslen och blixtsnabb bildhantering, skarp bild och oslagbar kontrast :)



#16

Postad 01 oktober 2020 - 08:52

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

  • 1 832 inlägg
  • 0

Inbränning är verkligen inte ett problem.
Kolla Rtings test så får du se (nu förutsätter jag att du inte ska spela exakt samma spel 12h om dagen men ska du det så visst, kör på en undermålig LCD istället)

Själv äger jag 2st LG C9 och har spelat mycket på den ena och kollat TV4 Nyhetsmorgon ca 3h varje morgon på den andra. Inbränningarna lyser med sin frånvaro 😉


Tänker ändå inte ha den klumpen i magen 😊 Speciellt då man har barn som är extremt dåliga på att stänga av TVn och lämna t ex Youtube på i statisk läge!

Sen så är 55xh9005 i stort sett gjord för PS5 av årets Sony TVn med allt vad det innebär 😊

#17

Postad 01 oktober 2020 - 08:55

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Tänker ändå inte ha den klumpen i magen Speciellt då man har barn som är extremt dåliga på att stänga av TVn och lämna t ex Youtube på i statisk läge!

Sen så är 55xh9005 i stort sett gjord för PS5 av årets Sony TVn med allt vad det innebär

 

Skärmsläckaren kickar in väldigt tidigt så absolut inga problem där ;)

 

Vad menas med gjord för PS5?



#18

Postad 01 oktober 2020 - 09:26

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0

Om ändamålet främst är PS5 (XSX eller nya grafikkort generellt) så borde man se efter TV med egenskaper som VRR (variabel Hz), HFR (4K@120Hz), gärna ALLM (auto Game Mode) och HDMI 2.1-ingångar (40+ Gbps) som stöder allt det förstnämnda. Även låg input lag och snabb responstid är att föredra.

HDR är något som blir allt vanligare även inom spel och då gäller det att TV:n har bra kontrast (gärna över 500nits) men också har optimal kontrast även när man spelar (många "bildförbättrare" stängs av då). T.ex. på vissa LED/QLED-TV som har local dimming (för att förbättra HDR/kontrast) så stängs denna funktion av, vilket gör HDR/kontrast blir sämre vid spelande. Så om spel i HDR är viktigt bör man dubbelkolla detta.

Om planen är att helst spela i 4K-upplösning så kan man med fördel också sitta mycket närmre TV:n än de flesta brukar göra för olik upplöst film-/TV-material. Alltså, för att få mest ut av 4K-upplösningen bör man t.ex. gärna sitta 2,4 meter eller närmre en 65" (optimalt avstånd är ca 1,25 meter).

 

De nyaste OLED-TV är dem som klarar allt ovanstående bäst, iallafall i ett mörkare rum"

 

 

Det är väl typ bara Lg cx som har allt detta? Vad jag har hittat iallafall.


Redigerat av Gurra101, 01 oktober 2020 - 09:27.


#19

Postad 01 oktober 2020 - 10:36

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

  • 1 832 inlägg
  • 0

Skärmsläckaren kickar in väldigt tidigt så absolut inga problem där ;)

Vad menas med gjord för PS5?

Har HDMI 2.1, stöd för allt det PS5 har att erbjuda osv. Tror inte dom övriga har 2.1, iaf inte modellen över.

Redigerat av SonySamppa79, 01 oktober 2020 - 10:37.


#20

Postad 01 oktober 2020 - 11:10

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0

Har HDMI 2.1, stöd för allt det PS5 har att erbjuda osv. Tror inte dom övriga har 2.1, iaf inte modellen över.

Nä bara för tv:n har HDMI 2.1 betyder inte det att den har allt (vad jag då tyckt läst mig till)



#21

Postad 01 oktober 2020 - 11:34

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
Vet vi ens vad PS5 kommer stödja för VRR t.ex?

Min OLED C9 stödjer iaf ”allt” som PS5 har att erbjuda. Iaf det man vet något om.

#22

Postad 01 oktober 2020 - 14:21

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

  • 1 832 inlägg
  • 0

Nä bara för tv:n har HDMI 2.1 betyder inte det att den har allt (vad jag då tyckt läst mig till)


Sony borde nog veta vad Sony PS5 har att erbjuda? Så litar på dom helt enkelt.

#23

Postad 01 oktober 2020 - 14:59

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
Hmmm det är en djungel det här med VRR. Hittade nu att LG C9 stödjer HDMI VRR och G-sync men inte Freesync
LG CX stödjer alla tre
Sony XH9005 får jag inte fram vilka format dom kommer stödja när den får VRR men jag hittar att den ”bara” kommer klara 48Hz-120Hz medan både C9 och CX klarar av 40Hz-120Hz

Men med tanke på detta så får man hoppas att all grafikernas spel i 30Hz(fps) kommer att vara i stabila 30.

#24

Postad 01 oktober 2020 - 16:03

p1er
  • p1er
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Det är väl typ bara LG CX som har allt detta? Vad jag har hittat iallafall.

2019-års LG OLED:s ska klara allt detta också, bortsett från att de inte kan spela i 4K@120hz 4:2:0 via HDMI 2.0-källor (som CX kan, utan de kräver en HDMI 2.1-källa) men HDMI-kontakterna har full 48 Gbps (till skillnad på 40 Gbps för CX, spelar inte någon större roll dock).

Lite osäker på om det skiljer något dem emellan när det kommer till just Freesync idag, har hör några snacka om Freesync Premium support till 2020-modellerna, men tror båda klarar Freesync basic eller vad det kallas. För 5 månader sen funkade Freesync på C9 via en enkel mod, antar att om det inte funkar officiellt just nu så borde det kunna komma via en uppdatering.

Sen är det nästan i stort sett försumbara skillnader i input lag och responstid (dock skilde det faktiskt 4,8 ms i just 4K med VRR till fördel för 2020-modellerna, 15,9 vs 11,1 ms enligt Rtings).

 

Skillnaden är kanske att 2020-modellerna eventuellt kan optimeras ännu mer i framtiden, 2019-modellerna har ju fått flertalet uppdateringar/optimeringar.



#25

Postad 01 oktober 2020 - 16:14

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
Officiellt stöd för Freesync (oavsett version) finns inte till C9.
CX har Freesync Premium.

Men förhoppningsvis kommer PS5 att stödja HDMI VRR så slipper vi undra 😉

Dessutom hoppas jag på HGIG support från början (finns ju till PS4 PRO) och att alla spel som släpps följer det så vi får en mer korrekt och standardiserad HDR upplevelse med spelen

HGIG finns till C9 👍

#26

Postad 17 november 2020 - 02:28

Unregistereddf178813
  • Unregistereddf178813
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Jag kommer köpa både PS5 och Xbox Series X, vilket betyder att en ny tv också kommer införskaffas.
Lyssnar man på Vincent @ HDTVTEST så är LG CX bäst lämpad för denna uppgift, det är tydligen en av få tv-apparater som stödjer HDMI 2.1 med VRR på samtliga fyra HDMI-ingångar.

Sony XH9005 stödjer HDMI med VRR på 2 av sina 4 HDMI-ingångar. I övrigt så är verkar det var en hyffsad tv för dom pengarna, dock når den inte upp till LG CX’s bildkvalitet.

Samsung har ju någon QLED med hdmi 2.1 och VRR, Q90T? Någon får rätta mig om jag har fel.

Synd att Vizio inte säljs i Europa, har läst mycket gott om dessa apparater och här verkar man få mycket för pengarna.

Redigerat av Unregistereddf178813, 17 november 2020 - 02:30.


#27

Postad 21 november 2020 - 10:09

_dawson_
  • _dawson_
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Är ute efter en ny 65". Väljer just nu mellan Samsung Q80T och Sony XH9005.
Kommer användas ganska blandat. Inte så mycket film, men mycket streaming av serier och sport. Samt en hel del gaming med Xbox Series X.
Vilken hade ni valt? Eller har ni något annat alternativ i samma prisklass?

#28

Postad 21 november 2020 - 19:28

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
Akta er för Samsung om ni vill nyttja gamemode och VRR. Eftersom FALD LCD har problem med VRR så har dom höjdt svärtan ordentligt för att råda bot på problemen vilket i sin tur leder till en grådassig platt bild i gamemode. Ska man ha LCD är nog Sony XH90 bästa alternativet för gaming.

Själv har jag LG C9 och är väldigt nöjd med bildkvalitén 👍

#29

Postad 21 november 2020 - 19:56

aperitif
  • aperitif
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
"However, our biggest concern is Sony X900H's HDR picture quality. For AAA games, HDR support is becoming much more common, even if implementations are not always great. In our view, good HDR is now one of the most important factors when it comes to the visual side of console gaming. HDR on Sony XH900 (XH90) is not great and in Game mode the zone dimming system is even less capable as it gets scaled down to its most raw form to ensure as little input lag as possible."

Vem gillar inte Sonys tv apparater?...men om det ska vara en "ps5 tv" och HDR är undermålig i gamemode hade jag satsat på annat

#30

Postad 21 november 2020 - 22:39

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

"However, our biggest concern is Sony X900H's HDR picture quality. For AAA games, HDR support is becoming much more common, even if implementations are not always great. In our view, good HDR is now one of the most important factors when it comes to the visual side of console gaming. HDR on Sony XH900 (XH90) is not great and in Game mode the zone dimming system is even less capable as it gets scaled down to its most raw form to ensure as little input lag as possible."

Vem gillar inte Sonys tv apparater?...men om det ska vara en "ps5 tv" och HDR är undermålig i gamemode hade jag satsat på annat


Det här är varför LG OLED är kung trots lite gamma shifts

#31

Postad 22 november 2020 - 12:59

Unregistered042fc496
  • Unregistered042fc496
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Jag väljer i första hand mellan LG C9 och LG CX inför att jag ska köpa Playstation 5.

Det som gjort mig osäker är bandbreddsbegränsningen i HDMI 2.1-portarna som finns på CX. De har ju begränsat maxhastigheten till 40 Gbps på CX. Medans C9 ska klara av att ta emot maxhastigheten 48 Gbps. De flesta kommentarer som jag läst om detta landar i att det ändå inte spelar någon roll eftersom 48 Gbps bara kommer att behövas till 12 bit-färger och båda TV-apparaterna ändå bara klarar av 10-bit färg.
Min fråga till er som är kunniga är denna: Kan jag vara säker på att 48 Gbps bara kommer att behövas till 12-bit färg även i framtiden?

Senast jag köpte TV var för tio år sedan och jag vill även denna gång framtidssäkra så mycket som möjligt. Jag skulle alltså bli mycket besviken om det visar sig om tre - fyra år att utvecklingen har gått mot att man trots allt ändå behöver mer än 40 Gbps för att få bästa bild när man spelar spel eller tittar på film.

(Jag har hört nyheten om att PS5 verkar ha en begräsning på 32 Gbps ut, men det är inte uteslutet att jag vill spela från en starkare dator så småningom).



#32

Postad 22 november 2020 - 20:23

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
Du kan vara helt lugn. 40Gps räcker

#33

Postad 23 november 2020 - 10:55

Unregistered042fc496
  • Unregistered042fc496
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Du kan vara helt lugn. 40Gps räcker

 

Tack för svar!





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.