Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XTZ Cinema Series

2824 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
XTZ Cinema M6 (st) (Surroundhögtalare) 1 9,3 (9) 7 495:-
XTZ Cinema S5 (st) (Surroundhögtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
XTZ Cinema S5 (Surroundhögtalare) 1 9,14 (6) Inga priser
XTZ Cinema SUB 1X12 (Subwoofers) 5 9,63 (18) 10 390:-
XTZ Cinema SUB 3X12 (Subwoofers) 1 9,12 (7) 24 990:-
XTZ Cinema M6 (Surroundhögtalare) 1 7,5 (1) 14 990:-
XTZ Cinema S2 Atmos (Surroundhögtalare) 1 8,77 (12) Inga priser
XTZ Cinema M8 (Surroundhögtalare) 1 8,75 (3) 25 990:-
XTZ Cinema M8 Center (Centerhögtalare) 1 8,75 (3) Inga priser
9 relaterade trådar

#51

Postad 06 januari 2014 - 22:06

xtraljud
  • xtraljud
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0
Ger också ett slag för Rotel pga mycket effekt för pengarna, deras nya 5-kanaliga klass-AB "värsting" ser mycket potent ut (RMB-1585). Sen har dom ju billigare modeller, sen deras största klass-D steg (RMB-1575) tex ger 250watt i 8 ohm och dubblar i 4ohm, dock är det inte alla som trivs med "Klass-D ljudet" i övre registret.

Sen finns ju Earthquakes slutsteg, "Cinenova 7" tex.


Vill man komma billigare undan så är väl begagnatmarknaden inte fel väg att gå.

Rotel 1095 för 7000kr får väl ses som en mycket god affär, trots sina år på nacken.

Själv skulle jag vilja se lite fler 3-kanaliga slutsteg på marknaden!

Redigerat av xtraljud, 06 januari 2014 - 22:16.


#52

Postad 06 januari 2014 - 22:18

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 1
Om jag får säga vad jag tycker Forsberg, så ger bi-ampning ingenting...testade hos en kompis med hans 12000-krs Onkyo och flera olika högtalare. Säkert bra som Placebo, men iaf jag tror på separata steg istället.

#53

Postad 06 januari 2014 - 22:22

xtraljud
  • xtraljud
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

är möe intresserad av cinema paketet till min hembio som står i startgropparna,

Undrar hur min

står sig mot cinema m6 paketet, kan ju biampa frontarna och centern o köra bak singel, tänkte ha s5 som bak,

s5orna borde ju gå o köra singel ?

är riktigt inne på 3x12 x 2 subbarna, Det känns som att ett företag som xtz inte skulle göra en ny serie högtalare och subbar för att sedan i tester få skit resultat, de lär ju vara testade en o annan gång redan!


Jag kör också en Yamaha 3020, som jag är riktigt nöjd med, men ett slutsteg står på listan :)
Att biampa med en reciver ger iaf jag inte så mycket för, eftersom samma transformator används.

#54

Postad 06 januari 2014 - 22:33

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 315 inlägg
  • 0

Utseendemässigt vinner XTZ med hästlängder, och oavsett vilket så skulle iaf inte jag betala 16000 kr paret för de här, tror knappast att KK är värd 1,5 gånger så mycket! KK vet att han har märket i ryggen och tar fint betalt för grejerna...

Påminner om de sämsta högtalare jag någonsin ägt, Sonab XL-410
Postad bildDDet är väl en 25 år sedan nu, fy fasan va usla de var. :lol:

#55

Postad 06 januari 2014 - 22:35

Forsbergtrubbel
  • Forsbergtrubbel
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Jag kör också en Yamaha 3020, som jag är riktigt nöjd med, men ett slutsteg står på listan :)
Att biampa med en reciver ger iaf jag inte så mycket för, eftersom samma transformator används.


Afan da!

lek med tanken att jag får hem paketet beskrivet åvan, jag skulle endå kunna köra det med endast reciver? till och börja med altså.

Kommer bli stoort hål i plånboken om jag skulle inhadla detta, så ett separat steg lär få vänta.

vad har du för setup nu till din yama Xtraljud?

#56

Postad 06 januari 2014 - 22:52

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0
Skillnaden blir (iaf för mig) att en billigare receiver (Pioneer 922) jämte en kraftfull två-kanals stärkare (Sansui AU-G90x, 2x170 watt i 8 Ohm), ELLER SEPARATA STEG, blir att när man börjar skruva upp tappar receivern kontrollen ganska tidigt, enorm distorsion, OVERLOAD i vissa extremfall så hela skiten dör...sen kan väl jag ha tjuriga frontar (XTZ 99.26) men det är iaf hur det funkar när receivern kör själv för mig...din 3020 är ju värre så du kan nog lugna dig, köp systemet först och kolla steg till receivern senare.

Det är bättre med bra högtalare/sämre stärk, än tvärtom...oavsett hur många steg du hänger på är det svårt att få dåliga högtalare att prestera ;)

#57

Postad 06 januari 2014 - 22:58

vinballe
  • vinballe
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 1

Ca 1.5 liter per element =4.5 liter elementen ser gansaka standard ut så ha inga högre förväntningar innan man vet T/S.

Det har du förvisso jäkligt rätt i!
Jag tackar för inputen, lätt att man kutar iväg och känner "wow!" innan man vet!

#58

Postad 06 januari 2014 - 23:10

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 1

Ger också ett slag för Rotel pga mycket effekt för pengarna, deras nya 5-kanaliga klass-AB "värsting" ser mycket potent ut (RMB-1585). Sen har dom ju billigare modeller, sen deras största klass-D steg (RMB-1575) tex ger 250watt i 8 ohm och dubblar i 4ohm, dock är det inte alla som trivs med "Klass-D ljudet" i övre registret.

Själv skulle jag vilja se lite fler 3-kanaliga slutsteg på marknaden!


Kör ett rotel RB-1572 (samma moduler som RMB-1575 fast endast 2 kanalsteg) till mina B&W 683 och det låter underbart så jag slår ett slag för RMB-1575!

Hade läst en del negativt om klass D (inte något om just ice power tekniken dock) i diskant området innan mitt köp så lyssnade väldigt noga efter det när jag kopplade in steget men har inget alls att anmärka på.
Det låter riktigt riktigt bra och blir bara lite ljummet även om man spelar flera timmar på hög volym.
Blir mer och mer nöjd med mitt köp för varje dag, har haft det redan maj 2013.

Skulle gärna se ett 3 kanals klass D steg från rotel snart :-)

#59

Postad 06 januari 2014 - 23:50

xtraljud
  • xtraljud
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Afan da!

lek med tanken att jag får hem paketet beskrivet åvan, jag skulle endå kunna köra det med endast reciver? till och börja med altså.

Kommer bli stoort hål i plånboken om jag skulle inhadla detta, så ett separat steg lär få vänta.

vad har du för setup nu till din yama Xtraljud?


Jag kör just nu ett Canton Reference system med 9.2, 50.2 Vento 810 som surr och en 850R subb.

Yamaha 3020 är en stabil och välljudande reciver, det kommer inte vara några problem alls att köra med enbart den :) Men om ett riktigt strömstarkt slutsteg används så får du kontroll även på referensnivåer, och högtalarna kan fullständigt leva ut.

Men sålänge man inte ska spela extremt starkt så räcker 3020 en bra bit.

#60

Postad 06 januari 2014 - 23:56

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Själv har jag föregångaren, 3067, och vågar bara driva surr back :D

#61

Postad 07 januari 2014 - 00:11

xtraljud
  • xtraljud
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 1

Själv har jag föregångaren, 3067, och vågar bara driva surr back :D


Du hade ett par Volent? Det skulle inte vara några större problem alls isf.
Och jag tror verkligen att du vågar, du vill bara spela tuff ;)

#62

Postad 07 januari 2014 - 00:15

xtraljud
  • xtraljud
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0
88db, 4ohm är inget som knäcker en 3067, men visst vill man köra med ett riktigt steg.

Vad kör du med för slutsteg Zartok?

#63

Postad 07 januari 2014 - 06:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Just nu ett emotiva xpa 5, det är goa grejjer. Ska dock koppla in min rotel 1092 när surrarna är uppe har jag tänkt, då slipper yamahan ta några kanaler. Såna kanaler iaf. Ska börja med front high istället :D

#64

Postad 07 januari 2014 - 10:11

falkn
  • falkn
  • Beroende

  • 1 032 inlägg
  • 0

är möe intresserad av cinema paketet till min hembio som står i startgropparna,

Undrar hur min

står sig mot cinema m6 paketet, kan ju biampa frontarna och centern o köra bak singel, tänkte ha s5 som bak,

s5orna borde ju gå o köra singel ?

är riktigt inne på 3x12 x 2 subbarna, Det känns som att ett företag som xtz inte skulle göra en ny serie högtalare och subbar för att sedan i tester få skit resultat, de lär ju vara testade en o annan gång redan!


Du får inte ut mer effekt till dina frontar för att du biampar. Kanalerna i din surroundförstärkare har inte separata slutsteg. Allting handlar ju om hur högt du vill spela så köp hem först och utvärdera då om du behöver mer kraft eller inte.

#65

Postad 07 januari 2014 - 10:24

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Du får inte ut mer effekt till dina frontar för att du biampar. Kanalerna i din surroundförstärkare har inte separata slutsteg. Allting handlar ju om hur högt du vill spela så köp hem först och utvärdera då om du behöver mer kraft eller inte.

Jag håller med. Få hem högtalarna först. Du kommer ju få ut ljud men om det saknas det lilla extra så kan man uppgradera i efterhand.
Jag har en Onkyo 818 till mina Divine 100.49 och det låter hur bra som helst. Jag kommer att köpa till slutsteg vid senare tillfälle men det får vänta. Annat prioriteras och det är kalas som det är ;)

#66

Postad 07 januari 2014 - 12:06

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0

Påminner om de sämsta högtalare jag någonsin ägt, Sonab XL-410
Postad bildDDet är väl en 25 år sedan nu, fy fasan va usla de var. :lol:


Haha, fula som stryk!!!!

Afan da!

lek med tanken att jag får hem paketet beskrivet åvan, jag skulle endå kunna köra det med endast reciver? till och börja med altså.

Kommer bli stoort hål i plånboken om jag skulle inhadla detta, så ett separat steg lär få vänta.

vad har du för setup nu till din yama Xtraljud?


Ja, du kan driva det.
Avlastar du sen med ett trekanals-steg till fronten så räcker ju recievern bra till surroundhögtalarna, iallafall om du kör 5.1, men tvivlar på att den inte klarar 7.1 oxå

#67

Postad 07 januari 2014 - 16:06

xtraljud
  • xtraljud
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0
Nu börjar man undra hur det går för XTZ på CES :) Snart kommer förhoppningsvis mer/ny info upp?


Vad jag vet idag så finns det endast ett intressant 3-kanaligt slutsteg och det kommer från Parasounds Halo-serie. Nån som vet fler modeller?

Påminner om de sämsta högtalare jag någonsin ägt, Sonab XL-410
Postad bildDDet är väl en 25 år sedan nu, fy fasan va usla de var. :lol:


Haha hade du dessa ute på balkongen och lirade med? :)

#68

Postad 07 januari 2014 - 16:32

falkn
  • falkn
  • Beroende

  • 1 032 inlägg
  • 0
Primare A30.3
Anthem MC30
~20k

Sen finns det ju dyrare varianter från märken som Moon och McIntosh.

#69

Postad 07 januari 2014 - 16:35

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Joel återkommer med mer info efter mässan. Vi får hålla oss lite till :)

#70

Postad 07 januari 2014 - 17:02

Forsbergtrubbel
  • Forsbergtrubbel
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
vi får se vart det bär av när XTZ återkommer med mer info, vad är det som gör XTZ så tungdrivet om man jämför med tex canton eller klipsch?

tänkte passa på att få grepp om det när det endå snackas kraft!

#71

Postad 07 januari 2014 - 17:12

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
man får ju sin årsbonus på Februari lönen så man blir ju fruktansvärt sugen att köra ett Cinema paket på 7:2 eller så

#72

Postad 07 januari 2014 - 18:12

xtraljud
  • xtraljud
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

vi får se vart det bär av när XTZ återkommer med mer info, vad är det som gör XTZ så tungdrivet om man jämför med tex canton eller klipsch?

tänkte passa på att få grepp om det när det endå snackas kraft!


Canton är rätt snarlika XTZ överlag, men Klipsch däremot har en lite annan konfiguration med horndiskanter och bygger utefter att högtalarna skall vara lättdrivna och förmögna att spela starkt.

Sen behöver ofta en sluten konstruktion mer effekt än en basreflex konstruktion.

#73

Postad 07 januari 2014 - 19:55

xtraljud
  • xtraljud
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Primare A30.3
Anthem MC30
~20k

Sen finns det ju dyrare varianter från märken som Moon och McIntosh.


Primare steget säljs inte sen ett bra tag vad jag vet? Men Anthem verkar ju lite intressant.
Och både Moon och Mcintosh tror jag lite över budget för de flesta, sålänge vi pratar om steg till XTZ Cinema? ;)

Som sagt så tycker jag att det är snålt med 3-kanaliga slutsteg på marknaden, SER NI DETTA XTZ? :)

#74

Postad 07 januari 2014 - 21:10

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Som sagt så tycker jag att det är snålt med 3-kanaliga slutsteg på marknaden, SER NI DETTA XTZ? :)

+1

man får ju sin årsbonus på Februari lönen så man blir ju fruktansvärt sugen att köra ett Cinema paket på 7:2 eller så

Vi får våran innan jul ^_^
3x12 :wub:

#75

Postad 07 januari 2014 - 22:18

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0

88db, 4ohm är inget som knäcker en 3067, men visst vill man köra med ett riktigt steg.

Vad kör du med för slutsteg Zartok?


Inte för att låta dryg, men det KAN ju faktiskt bli problem att driva en 4 ohms högtalare med en Yamaha 3067 eller 3020. Problemet är ju inte att det inte finns nog med effekt utan att de har så nitiska skyddskretsar. Har en högtalare en impedanskurva som dippar en bit under 4 ohm (inte omöjligt) så kan dessa gå in. Det är ju därför det inte finns mätningar på deras effekt i 2 ohm. Under 4 så har de stängt ned sig.

Troligen så fungerar det, men jag skulle aldrig garantera någon det utan att ha sett en impedanskurva för den specifika högtalaren.

Med ett externt slutsteg dock av bra kvalité så är det ju inga problem :)

#76

Postad 07 januari 2014 - 22:23

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Inte för att låta dryg, men det KAN ju faktiskt bli problem att driva en 4 ohms högtalare med en Yamaha 3067 eller 3020. Problemet är ju inte att det inte finns nog med effekt utan att de har så nitiska skyddskretsar. Har en högtalare en impedanskurva som dippar en bit under 4 ohm (inte omöjligt) så kan dessa gå in. Det är ju därför det inte finns mätningar på deras effekt i 2 ohm. Under 4 så har de stängt ned sig.

Troligen så fungerar det, men jag skulle aldrig garantera någon det utan att ha sett en impedanskurva för den specifika högtalaren.

Med ett externt slutsteg dock av bra kvalité så är det ju inga problem :)

Därför vill jag utöka :P
Just för att vara på den säkra sidan :ph34r:

#77

Postad 07 januari 2014 - 22:28

xtraljud
  • xtraljud
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Inte för att låta dryg, men det KAN ju faktiskt bli problem att driva en 4 ohms högtalare med en Yamaha 3067 eller 3020. Problemet är ju inte att det inte finns nog med effekt utan att de har så nitiska skyddskretsar. Har en högtalare en impedanskurva som dippar en bit under 4 ohm (inte omöjligt) så kan dessa gå in. Det är ju därför det inte finns mätningar på deras effekt i 2 ohm. Under 4 så har de stängt ned sig.

Troligen så fungerar det, men jag skulle aldrig garantera någon det utan att ha sett en impedanskurva för den specifika högtalaren.

Med ett externt slutsteg dock av bra kvalité så är det ju inga problem :)


Ingen fara ;)

Har själv kört min 3020 med 4ohms högtalare vilket fungerade ypperligt. Givetvis finns det ju högtalare som dippar för lågt för tex just en Yamaha 3020. Man får testa helt enkelt med den specifika högtalaren om det skulle vara aktuellt.

Ja ett slutsteg med ordentliga strömresurser och effekt är alltid bäst :) Själv sålde jag mitt senaste för ca 8 månader sedan, men har börjat snegla åt ett nytt, men "högtalarvalet" ligger överst på listan.

#78

Postad 08 januari 2014 - 21:57

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0
Någon som lyckats snoka fram något från CES än?

#79

Postad 08 januari 2014 - 22:01

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Någon som lyckats snoka fram något från CES än?

Jag har lett utan lycka :(


*Du har PN*

#80

Postad 08 januari 2014 - 22:56

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

Jag har lett utan lycka :(


*Du har PN*


Ja den var inte lätt att leta på sidan precis...

#81

Postad 10 januari 2014 - 17:35

enis
  • enis
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Enlig tråden på avforum så har en medlem fått detta svar på mail

Three of the four tweeters works in the sensitive range from 1000 Hz to 3000 Hz to create a point shaped directivity to increase the sensivity of the loudspeaker and lower the distortion and at same time avoid early reflections from the walls, ceiling and floor. At the high frequencies, 3000 Hz to 20 kHz, one tweeter takes over to have a wider radiation to create a more accurate sound field over a large area in the room.


http://www.avforums....1681026/page-19

enis

#82

Postad 11 januari 2014 - 17:45

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

  • 496 inlägg
  • 0
Det har skett en lite mindre justering vad gäller hur diskanterna jobbar på M6:an. Tre stycken från 1200 Hz till 3000 Hz och en från 1200 Hz hela vägen upp till 30 kHz. Men principen är fortfarande den samma.

/Joel

#83

Postad 12 januari 2014 - 09:04

jln
  • jln
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Jag vet inte om ni skrivit om detta innan men här har ni en högtalare som ser ganska lik ut jämfört med XTZ Cinema serien, Ken Kreissel före detta Miller & Kreissel.

Redigerat av jln, 12 januari 2014 - 09:04.


#84

Postad 12 januari 2014 - 10:47

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Jag vet inte om ni skrivit om detta innan men här har ni en högtalare som ser ganska lik ut jämfört med XTZ Cinema serien, Ken Kreissel före detta Miller & Kreissel.

Ja det har nämnts och en bild finns längre ner på första sidan. Blir kul att se en jämförelse på dom sen.

Det har skett en lite mindre justering vad gäller hur diskanterna jobbar på M6:an. Tre stycken från 1200 Hz till 3000 Hz och en från 1200 Hz hela vägen upp till 30 kHz. Men principen är fortfarande den samma.

/Joel

Joel.
Jag är ganska säker på att Olle har en bild på montern från mässan. Vi skulle bli väldigt glada om du kunde få en bild.

#85

Postad 13 januari 2014 - 16:47

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0
Och hur går det med informationen ang förhandsbokningen?! Jag och flera med mig vill casha in en slant nu så man är säker på att få några prylar när de kommer ;-)

#86

Postad 13 januari 2014 - 18:38

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

  • 496 inlägg
  • 1

Och hur går det med informationen ang förhandsbokningen?! Jag och flera med mig vill casha in en slant nu så man är säker på att få några prylar när de kommer ;-)


Olle, the big boss himself, har precis landat här i Sverige igen. Jag hoppas att vi kan gå ut med mer info inom ett par dagar.

/Joel

#87

Postad 14 januari 2014 - 09:13

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 712 inlägg
  • 0

Olle, the big boss himself, har precis landat här i Sverige igen. Jag hoppas att vi kan gå ut med mer info inom ett par dagar.

/Joel


Nice, väntar spännt, ligger på köptknappen för ett par nya subbar. Kan inte riktigt bestämma mig, men för tillfället känns det som att valet ligger mellan 2st 1x12 från er nya serie (alt. 2x12, men de skulle väl inte komma förrän senare) eller ett par av SVS nya modeller

#88

Postad 14 januari 2014 - 13:28

Dahlow
  • Dahlow
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Här är en till som velar i valet vilken sub eller vilka subbar man ska köpa? Men det finns inte mycket info om denna nya serie än ser jag.
Sen så undrar jag om 3st 1x12 kommer ha likadan prestanda som 1st 3x12?

#89

Postad 14 januari 2014 - 17:15

tollen88
  • tollen88
  • Forumräv

  • 824 inlägg
  • 1
Lite bilder uppe nu på fb :-)

#90

Postad 14 januari 2014 - 18:10

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Detta fick jag idag i mail boxen.

Bifogad fil(er)



#91

Postad 14 januari 2014 - 18:37

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 1
Optimala lyssningsrum på CES... ;)

#92

Postad 14 januari 2014 - 18:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1
3x12 = > <3 ♡♥♡♥♡

Eller om ma är äldre än 12; fan så snygg den är! Fett! :D

#93

Postad 14 januari 2014 - 19:25

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

3x12 = > <3 ♡♥♡♥♡

Eller om ma är äldre än 12; fan så snygg den är! Fett! :D

Njaaaa...snygg vete tusan! Feeet och coooool är den dock :D
Hoppas den låter bättre än min Proson FB 10 från 1999, nu när jag ska slå på stort och uppgradera, man vill ju inte bli besviken!! :P

#94

Postad 14 januari 2014 - 20:01

Dahlow
  • Dahlow
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Riktigt kul med bilder på Cinema :)

#95

Postad 14 januari 2014 - 20:21

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Om uppgraderingen till Divine hade blivit av så skulle Cinema paketet hamnat här hemma :)
Ser väldigt intressant ut.
Tycker att Cinema serien ser väldigt snygg ut, och 3x12 har ett härligt maffigt utseende.
Hoppas att grejerna är minst lika läckra i verkligheten.
Att dom låter bra vet man ju :P (tvivlar på annat)

#96

Postad 15 januari 2014 - 17:52

Unregisteredd4b81901
  • Unregisteredd4b81901
  • Forumräv

  • 551 inlägg
  • 0
Får ta och släppa dom nu, VILL HA !!!

#97

Postad 16 januari 2014 - 09:04

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 1
Ståndvarning på subwoofern!

#98

Postad 16 januari 2014 - 11:31

Dave R
  • Dave R
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 1
En undran ang. Cinema M6, de utförs i specifikt höger- och vänsterutförande, vinklade 7,5 grader in mot rummet. Men samtidigt ska samma högtalare användas som center, det borde innebära att den måste placeras över eller under öronhöjd för att ljudet ska riktas mot lyssnaren, beroende på åt vilket håll man lägger den. Finns några instruktioner om detta? Så att inte ljudet "hamnar" i taket eller golvet istället.

#99

Postad 17 januari 2014 - 10:07

Dahlow
  • Dahlow
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

En undran ang. Cinema M6, de utförs i specifikt höger- och vänsterutförande, vinklade 7,5 grader in mot rummet. Men samtidigt ska samma högtalare användas som center, det borde innebära att den måste placeras över eller under öronhöjd för att ljudet ska riktas mot lyssnaren, beroende på åt vilket håll man lägger den. Finns några instruktioner om detta? Så att inte ljudet "hamnar" i taket eller golvet istället.


Har funderat i samma banor, vissa kanske använder sig utav en ljudtransparent duk tex och då kanske man har centern rakt framför sig i öronhöjd.

Man skulle ju då kanske kunna använda sig av ett litet stativ som vinklar centern i bakkant så att framsidan på centern blir rak mot lyssnaren?

#100

Postad 17 januari 2014 - 11:15

falkn
  • falkn
  • Beroende

  • 1 032 inlägg
  • 0

En undran ang. Cinema M6, de utförs i specifikt höger- och vänsterutförande, vinklade 7,5 grader in mot rummet. Men samtidigt ska samma högtalare användas som center, det borde innebära att den måste placeras över eller under öronhöjd för att ljudet ska riktas mot lyssnaren, beroende på åt vilket håll man lägger den. Finns några instruktioner om detta? Så att inte ljudet "hamnar" i taket eller golvet istället.


Det kan ju också vara så att ena kortsidan av högtalaren är något vinklag så du får horisontell vinkel om du lägger den på en tv-bänk. Om du monterar den på väggen blir det dock annorlunda.

Om det nu är så att de utförs i höger-vänster så borde det ju också rimligtvis kunna finnas en center som inte är vinklad?

Detta kanske XTZ kan svara på.



3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.