Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Earth Defence Force

168 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycks om EDF? 5 är bäst (9 medlem(mar) har röstat)

Vad tycks om EDF? 5 är bäst

  1. 1 (5 röster [55.56%])

    Procent av omröstning: 55.56%

  2. 2 (0 röster [0.00%])

    Procent av omröstning: 0.00%

  3. 3 (1 röster [11.11%])

    Procent av omröstning: 11.11%

  4. 4 (2 röster [22.22%])

    Procent av omröstning: 22.22%

  5. 5 (1 röster [11.11%])

    Procent av omröstning: 11.11%

Rösta Gäster kan inte rösta
Earth Defence Force 2017 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 6 (3) Inga priser

#51

Postad 11 januari 2011 - 22:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Mjo, aja, online finns i tvåan iaf. Hoppas bara det går att köra två på varje sida.

#52

Postad 23 januari 2011 - 20:24

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Pesticide Gun.

Tre saker tar jag med mig från den videon;
Spoiler


:)

#53

Postad 23 januari 2011 - 21:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
That's what I'm talking about.... mars är så nära nu =/.

#54

Postad 09 februari 2011 - 03:39

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Zoiler, du måste ju vara överlycklig nu när de utannonserat lokalt co-op i soffan, via splitscreen? :D
Det disskuterades och visades i senaste Sentuamessage på xbox.
Soff co-op för 2 spelare, kampanj co-op för 3 spelare (live/psn) och Horde/Firefight/Survival mode för 6 spelare online :D

Här är en (mycket) kort video av splitscreen i det nya EDf ;)
http://www.youtube.c...h?v=KSigfSkHCOg

Redigerat av Great_Grumbledock, 09 februari 2011 - 03:47.


#55

Postad 09 februari 2011 - 13:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Zoiler, du måste ju vara överlycklig nu när de utannonserat lokalt co-op i soffan, via splitscreen? :D
Det disskuterades och visades i senaste Sentuamessage på xbox.
Soff co-op för 2 spelare, kampanj co-op för 3 spelare (live/psn) och Horde/Firefight/Survival mode för 6 spelare online :)

Här är en (mycket) kort video av splitscreen i det nya EDf :)
http://www.youtube.c...h?v=KSigfSkHCOg

Ja, fast det är ju the old, se mitt inlägg från 2 november (fast länken är kass).

3 spelare online, frågan är om det går att spela splitscreen offline + en spelare online?

#56

Postad 09 februari 2011 - 14:40

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Väldigt bra fråga, vore ju grymt om man kunde köra 2 co-op sen so joinar en polare via live också :)
Men jag kan tänka mig att det blir för tung i värsta fall, har inte hittat något gameplay där man kan se alla spelare samtidigt heller så det är svårt att säga, alldeles för få co-op videos ute :)

#57

Postad 13 februari 2011 - 09:56

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Tror EDF skrämde bort min kompis på heltid igår. Mission 17 där man startar i en grotta med en gogol spindal bakom och en gogolplex myror framför. Vi dör efter som längst tio sekuknder på Hard. Eftersom lokalcoopkompisar är sällsynta här så måste problemet lösas, han kan inte hantera så här stora hinder i livet utan att bli bitter och inåtvänd. ;)

#58

Postad 13 februari 2011 - 10:37

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Heh, det låter bekant... Zoiler har nog skrivit kilometervis med spaltrader om den nivån på Inferno. ;)

#59

Postad 13 februari 2011 - 15:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Heh, det låter bekant... Zoiler har nog skrivit kilometervis med spaltrader om den nivån på Inferno. :unsure:

Nä det är inte den, det finns flera underjordiska banor med spindlar och myror =P.

http://www.youtube.c...h?v=0wxARQEa_34

Mdag: Prova byta vapen, grinda upp liv, gör som dem i filmen...? Dunno, det krävs två kompetenta spelare för EDF, är ju inte casuallir direkt =/.

#60

Postad 28 februari 2011 - 19:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
5 juli kommer det till USA:

http://www.joystiq.c...n-release-date/

(mars står det på webbhallen..)

#61

Postad 28 februari 2011 - 22:21

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Nä det är inte den, det finns flera underjordiska banor med spindlar och myror =P.

http://www.youtube.c...h?v=0wxARQEa_34

Mdag: Prova byta vapen, grinda upp liv, gör som dem i filmen...? Dunno, det krävs två kompetenta spelare för EDF, är ju inte casuallir direkt =/.

Min kompis är inte rätt virke helt enkelt, är svårt att dra igång något med honom som kräver skicklighet. :)

#62

Postad 28 februari 2011 - 22:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Min kompis är inte rätt virke helt enkelt, är svårt att dra igång något med honom som kräver skicklighet. :)

Men man kan överleva mer än 10 sekunder ensam :)

#63

Postad 30 juni 2011 - 00:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Yeah, one guy in SA visited the developers and played the game quite extensively, it seems. He's telling me a lot of good things I want to hear:


http://www.nuklearpo...ect-armageddon/

Jag vet att ni alla redan är lika pumpade som jag så det här goes without saying men... Game of the decade.

Just saying.

#64

Postad 01 juli 2011 - 08:19

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Av det jag sett verkar de inte ha ändrat något till det sämre, men jag blir lite girig och önskar en grafikmotor liknande den i Dead Space 2. DISMEMBER THE BUGS!!!!!

Har låst upp ca 75 vapen i EDF 2017, klarat 35 uppdrag, några på Hardest. Bra bit kvar innan det här 100%:as. :)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 01 juli 2011 - 08:21.


#65

Postad 01 juli 2011 - 17:01

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Har börjat lira EDF 2017 igen för att komma i form :)
Härlig panik man får när man är omringad av insekter och just ser hur en Airtoise vänder rakt mot dig ^^
Synd med förseningen men det blir ett givet köp i alla fall, kostar ju bara 24£ på Zavvi, hoppas svenska återförsäljare ochkså sänker sina priser till en skälig nivå annars blir det import ;)

#66

Postad 05 juli 2011 - 16:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Muhaha, Insect Armageddon beställt. 270 pesos. Verkar inte säljas öht i Sverige. Vilket förstås är ett grovt misstag i stil med Demons Souls eftersom det skulle sålt miljoner här. Men aja, bara jag får min fix och det säljer i resten av världen så bryr jag mig inte.

Edit: Eller de kanske kommer i lager i de hela två butiker som står listade sedan iofs... men det är för dyrt iofs.

Redigerat av Zoiler, 05 juli 2011 - 16:37.


#67

Postad 05 juli 2011 - 17:06

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag har också bokat. :)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 05 juli 2011 - 17:07.


#68

Postad 06 juli 2011 - 13:18

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Metacritic på 77% efter fyra critics är inte så pjåkigt faktiskt. :)

#69

Postad 06 juli 2011 - 14:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Metacritic på 77% efter fyra critics är inte så pjåkigt faktiskt. :)

Jo, men de gav ändå EDF 2017 69/100 så vad de säger kan man ju inte ta på allvar någonstans :P

Official Xbox Magazine
65
If you're looking for tactical depth, environmental variety, or anything resembling a story, you'll be left wanting. But if you're in the mood for a blissfully mindless fire-and-forget shooting gallery, you could do a whole lot worse.


Det lägsta betyget exempelvis förstår jag ju redan nu att han har spelat på typ easy eller nåt. Klart det krävs noll taktik då. Kör på inferno (jo vet att jag tjatar/skryter men det är ju det som är grejen med spelet) så får vi se hur långt han klarar sig med blissfully mindless firing =P.

Många som kommer ge spelet sämre betyg på liknande grunder. Det är som att köra Guitar Hero på easy och sedan aldrig gå upp i nivå.

8.4 av user score är bra däremot :)

#70

Postad 06 juli 2011 - 15:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Just got done playing online campaign with 2 others on Hard. Holy shit is it fucking fun. Really need to be careful to assign what classes each person is.

Hopefully you've done a play through on Normal because the lower Tier 3/4 weapons are useless on Hard.

I tried Inferno for the hell of it and immediately turned the game off within a minute. Fuck that shit....for now.




Played the first 5 levels on normal and went back on hard and OMG HUGE SWARMS AND THEY TAKE FOREVER TO KILL!


Yeah, Hard is no joke. Can't wait to see the Inferno-only Tiers of weapons.


:)


Edit:

I beat the game yesterday, but haven't gotten the chance to post my impressions. Did the whole thing in splitscreen co-op. Have to say, I'm kind of disappointed.

A lot of the changes are pretty good. I don't mind the new weapon system, in theory (it at least cuts down on the "keep one bug alive and hunt for pickups" stuff in 2017). Active reload is a welcome improvement, making some of the bigger weapons more viable, and reducing rolling reload downtime. Classes are interesting and unique, and at least at first, I enjoyed messing with different groups and different styles of play. I'm glad that vehicles are actually usable now, and there's greater variety in enemy types than before. I don't think that it quite matches 2017's enemy density (unless you're on a difficulty level where enemies don't die, you almost never get surrounded), but it remains pretty hectic.

That said, the longer missions are definitely a minus. Whereas EDF's pacing felt pretty breezy, and each encounter could be more dangerous, here things often turned into long slogs where after each objective, I'd be hoping for the end of the mission, only to find myself having to track down yet another anthill or something. I wish each mission were chopped up into two or three other missions. It didn't help that many of the enemies felt like bullet sponges. Wasps, Large Hectors, and Carriers take far longer to bring down than they ought. I appreciated that there were some good indicators for the larger foes of how low their health had gotten, but it was kind of annoying sometimes.

I like the weapon unlock system in theory, but in practice, it has a lot of flaws. The biggest one is that there's no indication, on choosing a weapon, what it does. No stats or descriptions of any kind. That makes it tough to tell which weapon to buy, especially when faced with three different guns of the same class in the same tier. There's no way to tell what they do except in a mission, and since missions are long, you're not going to get a lot of chances at experimentation, unless you die. And since guns are gated based on tier (even weapon-dropped guns are), there is absolutely no incentive to play the difficulties out of order. Not that you would anyways, because Hard is nearly impossible with the starting weapons, since enemies take ages to die. As someone who beat EDF2017 starting on Hard before Normal, it was very disappointing to find myself forced to go to Normal off the bat.

Also, while beating EDF2017 felt climactic and rewarding, the ending here is a disappointing tease, culminating in repetitive battles against some of the bullet-spongiest enemies, and finishing with a cutscene that made me wonder if I had done something wrong. I felt let down upon completing the game, instead of feeling elated. Not fun.

I like the game, and I'm going to go back to it later to do more in Campaign Remix or Hard, but 2017 is a better product. Its cheese is more childishly enthusiastic, and the missions are just better-designed.


Hmm, gillar inte det där. Bullet sponges för sakens skulle ogillar jag och det är fel att begränsa en till att man MÅSTE spela i ordning. Det är med andra ord typ omöjligt att köra på hard från början, vapnen är låsta per level och weapon drops verkar för rare. Uppdragen kortare och längre.

Nja, nu blev jag tveksam, de kanske har sabbat det. Men vi får se..

Redigerat av Zoiler, 06 juli 2011 - 15:52.


#71

Postad 06 juli 2011 - 22:26

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Hmm... jag väljer att vara optimist. :)

*edit*
Mindre glad nu när jag läste att kampanjen är 15 missions. Visserligen är de fyra gånger längre, men det betyder bara att det är som 2017 fast färre checkpoints.
http://www.xbox360ac...ageddon/review/

Redigerat av Unregisterede32cf070, 07 juli 2011 - 00:27.


#72

Postad 07 juli 2011 - 14:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Japp, läste också det. Verkar mindre bra. En klarade kampanjen på 5 timmar.

#73

Postad 08 juli 2011 - 11:58

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Japp, läste också det. Verkar mindre bra. En klarade kampanjen på 5 timmar.


Men det betyder ju bara att det är kortare tid du behöver spendera på Normal innan du levlat till Inferno. :)

#74

Postad 08 juli 2011 - 12:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Nä så funkar det inte riktigt, du måste nog ändå farma/grinda för att få vapen och liv nog att klara hard/inferno av vad jag läst. Det borde bara betyda mindre innehåll.

#75

Postad 08 juli 2011 - 13:29

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
71/8.0 på Metacritic nu, 2017 hade 69/7.8. Jag tror det kommer att vara värt mina 260 kr i alla fall, men det kanske kunde varit så mycket mer...

Redigerat av Unregisterede32cf070, 08 juli 2011 - 13:30.


#76

Postad 08 juli 2011 - 16:00

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Ingen vidare Quick Look (eftersom de mest hånar internen) från Giant Bomb.

#77

Postad 09 juli 2011 - 10:57

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Med undantag för den "korta" kampanjen tycker jag det ser bättre ut på alla sätt. :)
Stackars intern, jag skulle blivit psykad av deras psykande.

#78

Postad 22 juli 2011 - 08:17

Sephon
  • Sephon
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Earth Defense Force 2017 var ett spel som tog mig med överraskning, ett gammalt B-spel där man springer runt och skjuter insekter som var ett paket fullt med ren och skär våldsam underhållning.

Idag släpps uppföljaren i Europa, dock från Vicious Cycle istället för Sandlot, och jag har hypat mig hela veckan!
Nu kommer dock förvirringen...
- På prisjakt är det enbart 4 butiker listade som säljer spelet
- När jag kikar på webhallen har dom detta endast som beställningsvara
- Googlar jag om spelet på svenska forum hittar jag inte ens ett spår från det, förutom någon enstaka användare som skapat en tråd utan svar för 6 månader sedan.

Kan det vara så att det inte finns så många svenska fans till det här spelet, eller är det någon annan här som är lika sugen på att bomba myror som jag?

#79

Postad 22 juli 2011 - 10:03

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Vi är några tappra själar som hållit hus här: https://www.minhembi...howtopic=158475

#80

Postad 22 juli 2011 - 12:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Earth Defense Force 2017 var ett spel som tog mig med överraskning, ett gammalt B-spel där man springer runt och skjuter insekter som var ett paket fullt med ren och skär våldsam underhållning.

Idag släpps uppföljaren i Europa, dock från Vicious Cycle istället för Sandlot, och jag har hypat mig hela veckan!
Nu kommer dock förvirringen...
- På prisjakt är det enbart 4 butiker listade som säljer spelet
- När jag kikar på webhallen har dom detta endast som beställningsvara
- Googlar jag om spelet på svenska forum hittar jag inte ens ett spår från det, förutom någon enstaka användare som skapat en tråd utan svar för 6 månader sedan.

Kan det vara så att det inte finns så många svenska fans till det här spelet, eller är det någon annan här som är lika sugen på att bomba myror som jag?

Kan det med andra ord vara så att vi 3-4 på Minhembio är de mest radikala fansen av serien i Sverige ;) ? Som du ser har jag hajpat det en hel del.

Det finns nog inte många fans. Jag ville ha en recensionskopia från Namco men fick som svar att de inte säljer det i Sverige. Så jag har förbeställt det och recenserar senare. Tyvärr är det ju ganska hopplöst att motivera folk att köpa i och med att det knappt går att köpa i Sverige.

Men välkommen in i gänget, nu är vi väl en handfull då :)

#81

Postad 25 juli 2011 - 09:33

Sephon
  • Sephon
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Kan det med andra ord vara så att vi 3-4 på Minhembio är de mest radikala fansen av serien i Sverige B) ? Som du ser har jag hajpat det en hel del.

Det finns nog inte många fans. Jag ville ha en recensionskopia från Namco men fick som svar att de inte säljer det i Sverige. Så jag har förbeställt det och recenserar senare. Tyvärr är det ju ganska hopplöst att motivera folk att köpa i och med att det knappt går att köpa i Sverige.

Men välkommen in i gänget, nu är vi väl en handfull då :)


Tackar, jo jag la en beställning från Shopto igår kväll, så får hoppas att jag får spelet under veckan.
Det är ju helt befängt att det inte släpps i Sverige, speciellt när flera butiker listade spelet så man räknade med att det skulle släppts i fredags, men visar sig sedan vara en beställningsvara. Skam!

Vi får försöka hypa spelet tillräckligt så det blir lite försäljning här med (om det håller måttet såklart) så att nästa EDF släpps i samtliga länder.

#82

Postad 25 juli 2011 - 22:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Vi får försöka hypa spelet tillräckligt så det blir lite försäljning här med (om det håller måttet såklart) så att nästa EDF släpps i samtliga länder.

Jag kommer givetvis sätta 10/10 oavsett.

Men man undrar ju alltså... inte ens atombomben på första sidan räckte ju för att få upp intresset. Då är det illa. Folk har dålig smak helt enkelt :)

#83

Postad 27 juli 2011 - 09:35

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Ska vägra spela uppföljaren innan jag är nöjd med resultatet i EDF 2017. Min gamla coopare gav upp, har hittat en ny kandidat. Så ny sparfil och Hardest. Här ska krigas. :)

#84

Postad 27 juli 2011 - 14:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Fick uppföljaren idag... muhahaha.

#85

Postad 27 juli 2011 - 17:22

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Nå? Hur är det? Va? :)

#86

Postad 27 juli 2011 - 18:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Filip kan inte coopa förrän om typ två dagar så det återstår att se =/

#87

Postad 29 juli 2011 - 00:01

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Mitt är på väg iaf, beställde från Zavvi och de skickade bara en stund senare :)
Blir ett ex till mig, ett för brorsan och 2 åt polarna ^^

#88

Postad 29 juli 2011 - 13:56

Sephon
  • Sephon
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Webhallen in spelet åt mig i förrgår så det har spelats en del nu, och har min andra kopia på posten som jag tror jag ska skänka till en kompis och tjata på honom att spela lite med mig.

Kan säga att det märkts att det inte är Sandlot som gjort detta spel, det är EDF men mycket är förändrat på gott och ont.
Får säga att det största slaget hittils är att det bara är 15 banor, körde igenom dom igår när jag levlat min Jet-karaktär en del, och det gick lite väl fort.
I EDF 2017 så hade jag glömt dom flesta banorna när jag började om då det var så många, men här minns jag i detalj varenda bana fortfarande.

Det sagt så tror jag att det kan underhålla i några hundra timmar trots olikheterna, det märks ju att det är ett modernare spel grafiskt och rent spelmässigt.

Om det förresten är någon här som har spelet och blir sugen på lite coop så kan ni prova och lägga till mig på XBL och se om jag är online och spelsugen, Gamertag: Seiphon

Redigerat av Sephon, 29 juli 2011 - 13:57.


#89

Postad 30 juli 2011 - 13:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Vi körde igår och tyvärr alltså men första intrycket är att det inte är lika bra som EDF 2017. Det är fortfarande bra men de har ändrat för mycket.


I gamla EDF såg man alla prickar/fiender på kartan direkt typ och så gick man och plockade dem. Nu blinkar prickarna på kartan... och fienderna spawnar tills uppdragen är utförda. Dvs, spindlar och myror spawnar i all oändlighet tills du gjort det du ska, även om odet bara gäller att skjuta ned ett större rymdskepp.

Man har mycket mindre överblick nu, mycket svårare att spela taktiskt (smalare synfält).

Vissa fiender överexploateras hittills. De flygande tefaten exempelvis..

Jag förstår att man inte kan gå direkt till hard (finns bara 3 nivåer nu..) längre eftersom problemet ligger i att det finns fiender som är bulletsponges och bara tar evigheter att döda. Spawnskeppen framförallt än så länge. I EDF kunde dessa dödas på en "öppning" - går inte längre.

Vapnen... låser man upp. Det finns INTE 300+ vapen per gubbe, man har typ 50-60 per karktär (finns 4 olika). Man levlar upp och ju högre rank man blir desto bättre vapen kan man använda. Inte som i förra spelet där man kunde hitta random vapen och sedan använda det direkt i stil med Diablo. Så man blir fast med tier 1 vapen ett tag, sedan tier 2 vapen ett mycket längre tag.. etc.

Banorna känns mindre personliga än tidigare, och större vet jag inte om de är, men det är fler objectives per bana. Känns som man springer fram och tillbaka. Hatar dessutom invisible force field som fiender och healthpacks kan vara utanför men inte vi.

Grafiken var faktiskt rätt bra i 2017 på sin tid, på 360. Explosionerna var riktigt häftiga. Jag tycker inte grafiken på det här spelet imponerar på samma sätt, den känns bara väldigt budget. Och fienderna vaporiseras ju när man dödar dem istället för att ligga kvar.


Finns saker som är bättre också dock, som specialegenskaper för varje karaktär, att de är mer unika, bättre fordon/maskiner, att healthpacks blir armor när man har fullt med liv.. men efter en sju banor (som väl då är halva spelet) är EDF 2017 klart bättre.


Edit: Just det.. att myrorna kan gräva ner sig och sedan anfalla bakifrån är ju bara så billigt. Synonymt med att spawna bakifrån. Svårare att akta sig för skotten nu också, de är mer målsökande.

Redigerat av Zoiler, 30 juli 2011 - 13:26.


#90

Postad 31 juli 2011 - 12:55

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Nu ångrar jag att jag beställt det. :)

#91

Postad 31 juli 2011 - 13:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Fast det är fortfarande ett hyfsat bra coopspel så det är värt pengarna imo, men man klagar ju för att det inte lever upp till föregångaren. Vi klarade det på normal igår, 2 dagar med 7 banor om dagen typ - går snabbt. Provade första banan på hard därefter, hur lätt som helst.

#92

Postad 01 augusti 2011 - 02:39

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Enligt utvecklarna hade de visst tänkt lägga in mer saker men vart tvungna att stryka en hel del pga begränsad budget från "högre ort".
Dock har de ett par väldigt intressanta trådar på gamefaqs forum där utvecklarna har en öppen diskussion med spelare och planerar framtida DLC, mycket som ännu är "möjligt".
2-3 nya fiender, ett par bossar, en "moderskeppsstrid" á la EDF 2017, fler vapen/banor, användning av alla klasser i survival mode, utökat survival mode, återskapa några gamla klassiska EDF 2012-banor med den nya motorn etc. Om några av de saker som diskuteras kommer som DLC framöver kan detta spel bli riktigt grymt med tiden (Inferno II och Tier 10) :)

PS. Visst vet ni att EDF 4 också är på väg, dock ryktas det komma först till nästa generations konsoler :)
http://www.siliconer...evelopment-too/

#93

Postad 01 augusti 2011 - 10:25

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Det låter som att DLC är vägen att gå, synd bara att jag beställde det nu istället för att plocka allt senare. Nåja det får ligga inplastat till vi klarat Inferno i 2017. :)

Kom til mission 44 på Hard, men började ett bytt spel och Hardest. Hard var bitvis för enkelt, men peakade ibland i svårighetsgrad.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 01 augusti 2011 - 16:54.


#94

Postad 01 augusti 2011 - 17:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Vadå började nytt spel? Man kan väl bara välja vad man vill på det man håller på med? Karaktärerna fortsätter man ju med. Var ett tag sen.

De svåraste banorna är ju de sista :)

Jag vill minnas att vi hade runt 4000 liv när vi klarade inferno.


När det gäller det nya spelet kan man fråga sig varför folk säger att medhjälparna är bra. De dör hela tiden -_-. Har aldrig sett dem tillföra något.

Kan också inflika att frameraten i split screen är patetisk när det är hektiskt. Ibland är vi nere och nosar på Perfect Dark N64 eller Ninja Gaiden 2 i trappan. Diabilder alltså.

Redigerat av Zoiler, 01 augusti 2011 - 17:07.


#95

Postad 01 augusti 2011 - 22:44

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Vadå började nytt spel? Man kan väl bara välja vad man vill på det man håller på med? Karaktärerna fortsätter man ju med. Var ett tag sen.

De svåraste banorna är ju de sista :(


Min gamla coop-partner kastade in handuken vid mission 44 på Hard. Min nya coop-partner (han är ganska hardcore) ville börja om från början och Hardest (alltså inte fuska och ha en massa grindade gubbar). Är på mission 5 nu. :-P

Riktigt trögt med ca 160 i hälsa och ett tiotal vapen. ;)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 01 augusti 2011 - 22:45.


#96

Postad 02 augusti 2011 - 00:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Ni ska försöka klara det med helt olevlade gubbar på hardest? Har din nya polare spelat EDF förut?

Det är ju inte fusk att grinda, det är ett måste om man ska klara hardest och inferno. Du kommer inte att klara inferno med någonting under 3000 armor :( . Nu kommer ni behöva grinda i onödan, blir bara tråkigt.

Visserligen är hardest mycket, mycket lättare än Inferno men det är rekommenderat att ha minst 4k armor på inf. och gärna 6-8 k.


http://www.youtube.c...h?v=NJTJlOnkxFI (ca 3000 liv)

Suck... det utklassar t o m det nya rent grafiskt =/.

#97

Postad 02 augusti 2011 - 07:12

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Ni ska försöka klara det med helt olevlade gubbar på hardest? Har din nya polare spelat EDF förut?

Han är "hardcore" (spelar för utmaningens skull) gamer från PC-världen. EDF blir hans första konsolspel. Han insisterade på att spela med olevlade gubbar. ;)

Som sagt. Vi är på mission 5 nu. Tog ca 5h. :(
Att han nästan aldrig hållit i en handkontroll märks ;) , men han tjurar på. Får se när han ger sig och vill sänka till hard...

Redigerat av Unregisterede32cf070, 02 augusti 2011 - 10:58.


#98

Postad 02 augusti 2011 - 13:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Som sagt. Vi är på mission 5 nu. Tog ca 5h. :(

Eheh, och de banorna ska ta typ 5 minuter var =P. Säg till honom att det blir utmanande så det räcker ändå, visa honom lite vids.

Aja, have fun med spindelgrtottorna med den mängden liv ;)

#99

Postad 02 augusti 2011 - 15:03

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Säg till honom att det blir utmanande så det räcker ändå, visa honom lite vids.

Det här är en kille som spelade coop Red Alert mot sex A.I. skirmish på högsta svårighetsgraden. Han stod och "minade" (klickade oavbrutet på en bergvägg för att få loss malm som sedan skulle smältas till tackor och placeras i bankfack -> rinse and repeat) i 24 timmar i sträck i Ultima Online. Tjurigare kille har jag aldrig träffat.

Han måste få upptäcka att det är svårt själv... :(

#100

Postad 02 augusti 2011 - 16:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
:(

Han skulle jag vilja ha med i min Diablo 3-klan. Item searcher 24 h/day.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.