Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

NAD C 320BEE, byter källa vid start

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 26 november 2007 - 19:03

wackerberg
  • wackerberg
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Min nad som jag för övrigt är mycket nöjd med, har ett litet väldigt störande problem. Det går till såhär:
-lyssnar på cd eller på aux
-stänger av förstärkaren
-sätter på den med stora knappen på förstärkaren, då går naden in i standby-läge
-trycker på cd eller på aux för att starta, trycker på den källan jag vill ha vid start
-nu till det roliga: den hoppar inte till källan jag väljer utan går till vad som var på innan jag stängde av den!

Har ni samma problem? Är detta inget problem utan så som det bör vara? Finns det något sätt att lösa detta?

Inköpt på hifiklubben för mindre än ett halvår sedan.

#2

Postad 26 november 2007 - 21:29

guldfisk
  • guldfisk
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0
Normalt beteende. Man får helt enkelt slå på, vänta lite (till reläet slår till) och sedan välja ingång.

#3

Postad 26 november 2007 - 22:25

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0
Min gjorde likadant. Vet inte varför men det ska vara så.

#4

Postad 27 november 2007 - 00:05

wackerberg
  • wackerberg
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Okej, det var ju både tur och otur. Tur att det inte är något konstigt på just min stereo men samtidigt otur att det ska vara så. I det långa loppet kanske jag inte klarar av detta lilla problem och måste uppgradera...

verkade inte spela någon roll om jag låter den vara på lite(1-2 minuter), är bara tvungen att trycka två gånger om jag byter källa och den vart avstängd.

#5

Postad 27 november 2007 - 17:29

guldfisk
  • guldfisk
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0
Man får nog se det från andra hållet. Ingångsväljaren måste stå i ett läge när apparaten startas, åtminstone om man använder brytare (ratt) eller relä (knappar) istället för någon elektronisk funktion. Bonusfunktionen* att kunna slå på apparaten med valfri knapp är i sig bra, men ger dock upphov till en logisk inkonsekvens om man inte tänker efter hur apparaten fungerar. I fall apparaten hade en mekanisk ratt i stället för knappar skulle du väl inte klaga över att den startade på samma ingång som när den stängdes av?

C325BEE har vad jag förstår flyttat strömbrytaren till baksidan och använder den främre brytaren till stand by. Eftersom de flesta då lär använda stand by-knappen för påslag lär färre märka av problemet. Fördröjningen innan man kan välja ny ingång kvarstår i viss mån, men det går faktiskt att välja en ny ingång innan den tidigare blivit aktiv (efter första klicket, men innan andra).

Skillnaderna mellan ratt**, relä och elektronisk/digital funktion för ingångsval är jag lite okunnig om, men jag tror att de förra ger mindre problem med överhörning och att reläer har fördelen över ratt i att man inte måste passera andra ingångar. C320BEE är på gott och ont en verklig "pure analog direct" jämfört med exempelvis en hembioreceiver.

* Eller, C320BEE saknar ju en stand by-knapp annat än på fjärren, vilket fordrar att man trycker på ingångsväljarna. I praktiken brukar jag använda strömbrytaren istället för fjärren.

** OBS! En del rattar är enbart reglage (ex rotationssensorer) som styr reläer eller elektroniska/digitala ingångsfunktioner.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.