Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Min HD-DVD-blogg

17 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 december 2009 - 18:15

DJ Neelix
  • DJ Neelix
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Borde ha länkat denna tidigare, eftersom den är döende, men tänkte ändå nån kanske tycker det skulle vara lite rolig läsning =)

http://moonboy.blogg.se/

#2

Postad 02 december 2009 - 19:22

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Tja... Du kan ju börja med att lära dig att stava till "HD-DVD". Det ska inte vara något bindestreck utan ett mellanslag ;)

Ska läsa vidare när jag har tid. Mycket plugg nu :)

#3

Postad 02 december 2009 - 19:52

DJ Neelix
  • DJ Neelix
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Tja... Du kan ju börja med att lära dig att stava till "HD-DVD". Det ska inte vara något bindestreck utan ett mellanslag ;)

Ska läsa vidare när jag har tid. Mycket plugg nu :)


Eh, nä det skall det inte alls vara när det skrivs på svenska, för då blir det en felaktig särskrivning (du kan dessutom hitta streck-versionen även på Paramount/Dreamworks amerikanska utgåvor, "HD-DVD discs will only play in an HD-DVD player", för övrigt).
Däremot om jag skriver på engelska, ja då är det självklart HD DVD.

Så så ligger det till serru ;)

#4

Postad 02 december 2009 - 21:17

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0

Eh, nä det skall det inte alls vara när det skrivs på svenska, för då blir det en felaktig särskrivning (du kan dessutom hitta streck-versionen även på Paramount/Dreamworks amerikanska utgåvor, "HD-DVD discs will only play in an HD-DVD player", för övrigt).
Däremot om jag skriver på engelska, ja då är det självklart HD DVD.

Så så ligger det till serru :)


Det finns egentligen ingen svensk översättning på HD DVD så det skall skrivas som det amerikanska stavas ^^

#5

Postad 02 december 2009 - 23:48

DJ Neelix
  • DJ Neelix
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Det finns egentligen ingen svensk översättning på HD DVD så det skall skrivas som det amerikanska stavas ^^


Skitsnack.

http://www.toshiba.se/, läs i rutan till vänster.

I rest my case ;)

#6

Postad 02 december 2009 - 23:52

Lord_Tito
  • Lord_Tito
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0
Intressant, får ta och kolla in den lite djupare imorgon.

PS: Jag tycker egentligen det är strunt samma om man skriver det som HD-DVD eller HD DVD ;)

#7

Postad 03 december 2009 - 00:34

Mljoner
  • Mljoner
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0

Borde ha länkat denna tidigare, eftersom den är döende, men tänkte ändå nån kanske tycker det skulle vara lite rolig läsning =)

http://moonboy.blogg.se/


Din blogg var ju klockren.
Visste är formatet dött men inte begravet för min del.
Har ju runt 150 kvar att samla för min del. Ha de gött. M

Redigerat av Mljoner, 03 december 2009 - 00:34.


#8

Postad 27 december 2009 - 20:13

DJ Neelix
  • DJ Neelix
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Har nu uppdaterat bloggen med ett sista (massivt) inlägg gällande HD-DVD vs Blu-ray.
Kanske kan va lite intressant läsning, med många roliga bilder :unsure:
Kommer hädanefter att bli den vanliga blogg igen, som den var innan min HD-DVD-fanatism satte igång.

http://moonboy.blogg.se/

Redigerat av DJ Neelix, 27 december 2009 - 20:14.


#9

Postad 28 december 2009 - 09:09

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Bra skrivet dock håller jag nog XE1 (eller XA2) som "den finaste HD DVD-spelare som tillverkats". :lol:

#10

Postad 28 december 2009 - 09:17

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Känns inte helt korrekt, med tanke på att försäljningssiffrorna säger annat, att tala om Xbox 360 som "den nästan lika populära spelkonsollen", i jämförelse med PS3.

#11

Postad 28 december 2009 - 09:33

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Känns inte helt korrekt, med tanke på att försäljningssiffrorna säger annat, att tala om Xbox 360 som "den nästan lika populära spelkonsollen", i jämförelse med PS3.


Det var nog inte dagens försäljningssiffror han menade... :lol:

#12

Postad 28 december 2009 - 10:24

DJ Neelix
  • DJ Neelix
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Det var nog inte dagens försäljningssiffror han menade... :lol:


Det stämmer :lol:
Faktum var ju att Xbox 360 t o m sålde mer än PS3an under hela 2008, men hur det är i dag har jag faktiskt dålig koll på :lol:

#13

Postad 28 december 2009 - 14:19

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Förstår inte vilka försäljningssiffror du menar i så fall, där PS3 skulle ha sålt mer än 360. Idag, i Sverige, är det inte omöjligt. Men totalt är ju inte PS3 i närheten.

Så hur får du det till att 360 är "nästan" lika populär? Jag förstår helt enkelt inte det.

#14

Postad 28 december 2009 - 22:01

DJ Neelix
  • DJ Neelix
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Förstår inte vilka försäljningssiffror du menar i så fall, där PS3 skulle ha sålt mer än 360. Idag, i Sverige, är det inte omöjligt. Men totalt är ju inte PS3 i närheten.

Så hur får du det till att 360 är "nästan" lika populär? Jag förstår helt enkelt inte det.


Aha, du menar tvärtom.
Nä, det var mest en uppfattning jag hade fått. Sedan så beror det ju på hur man menar med "populär". Xboxen är ju billigare, så det klart den har sålt mera... men visst, jag kan ändra.

#15

Postad 29 december 2009 - 14:25

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

Så så ligger det till serru :D

Nä´rru :)
Toshiba hade en sida på sin HD DVD sajt där de tog upp stavningen: HD DVD eller HD-DVD.
De klargjorde att HD DVD skulle stavas HD DVD och inte på något annat sätt.
Synd att sajten "thelookandsoundofperfect.com" inte finns kvar längre där det hela stod.
Du ser även på din egen avatar hur stavningen ser ut :)

Sen att någon nisse på Paramounts avdelning sitter och skriver fel är en sak och att svenska grenen av Toshiba inte hade någon större koll heller.
Men Toshiba (Internationellt) som arbetade aktivt med marknadsföringen borde om någon borde veta stavningen och det var därför de gick ut med ett förtydligande på webbsajten.

Redigerat av crest, 29 december 2009 - 14:39.


#16

Postad 29 december 2009 - 23:41

DJ Neelix
  • DJ Neelix
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Nä´rru :)
Toshiba hade en sida på sin HD DVD sajt där de tog upp stavningen: HD DVD eller HD-DVD.
De klargjorde att HD DVD skulle stavas HD DVD och inte på något annat sätt.
Synd att sajten "thelookandsoundofperfect.com" inte finns kvar längre där det hela stod.
Du ser även på din egen avatar hur stavningen ser ut ;)

Sen att någon nisse på Paramounts avdelning sitter och skriver fel är en sak och att svenska grenen av Toshiba inte hade någon större koll heller.
Men Toshiba (Internationellt) som arbetade aktivt med marknadsföringen borde om någon borde veta stavningen och det var därför de gick ut med ett förtydligande på webbsajten.


Jo, jag vet hur loggan ser ut.
Det de då syftade på rörde endast det engelska språket. HD DVD funkar inte på svenska, så vida man inte uttalar bokstäverna på engelska. Punkt slut. Vi talar om grundläggande regler i det svenska språket här och sånt viker inte jag en tum på ;) Skall man ha ett svenskt egennamn (med svenskt uttal av bokstäverna) så fungerar endast HDDVD eller HD-DVD, annars får du en regelvidrig, felaktig särskrivning och det finns få saker jag avskyr så mycket när det gäller språk :D
Så tyvärr, inget officiellt uttalande i världen kan få mig att ändra min uppfattning.

#17

Postad 12 januari 2010 - 10:32

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
HD DVD lever igen!
Postad bild

there was no mistaking it, here's the logo tucked away in Chinese manufacturer TCL's booth on a China Blue HD deck next to a similar Blu-ray player. The Blu-ray demo appeared to be down when we stopped by making this not much of a fight -- although with recent gains by CBHD like adding studio support from Paramount, it may want to take this challenger more seriously. We'll move the threat level on this conflict to yellow.

#18

Postad 14 januari 2010 - 22:43

jimmyhoffa24
  • jimmyhoffa24
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
FANTASTISKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag skulle verkligen behöva en ny spelare..... min börjar bli sliten och xboxen kan man ju inte riktigt lita på fullt ut.......

Vad glad jag blev nu :-)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.