Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple TV 4

2304 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 10 september 2015 - 07:56

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Nä dock tycker jag det är väldigt mycket meckande med att rippa om sina bluray filmer och lägga dom på hårdisk då ser jag hellre dom med blurayspelaren. Går ju såklart att fultanka oxå men det tror jag ingen här gör? När det gäller att hyra film tycker jag det är mycket smidigare att använda Itunes än att åka ner till Hemmakväll och låna och sedan åka dit och lämna dom igen.

"Storfilmer" köper jag alltid på bluray just för kvaliten på bild och ljud.

Redigerat av MikeVKR, 10 september 2015 - 08:05.


#102

Postad 10 september 2015 - 08:03

Unregistered343e878d
  • Unregistered343e878d
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Har jag blurayfilmer på en hårddisk så går det väl inte använda AT4?

 

Förhoppningsvis kommer appar som "Infuse" lösa detta. Men hur/om det funkar lär väl dröja innan vi vet... :)

 

 

http://firecore.com/blog/13385



#103

Postad 10 september 2015 - 08:08

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Vill man vara med i framkanten av utvecklingen så tycker jag visst man borde haft med stöd för Ultra-Hd. Jag är väll lika mycket konsument som alla andra.?
Många använder Itunes och Netflix för att streama filmer/serier oxå och med tanke på att väldigt många tv-apparater 2015 säljs med Ultra-Hd så borde även Apple hoppat på det tåget.

 

Du är EN konsument som har EN åsikt.

Två tjänster som har ett begränsat utbud av Ultra-HD är inte mycket att hänga i julgranen.



#104

Postad 10 september 2015 - 08:21

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Just därför tycker jag Apple kunde varit med och satsat på Ultra-Hd precis som Netflix försöker göra.

För materialet kommer komma, det är bara en tidsfråga.

Redigerat av MikeVKR, 10 september 2015 - 08:22.


#105

Postad 10 september 2015 - 08:22

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 4

Du är EN konsument som har EN åsikt.

Två tjänster som har ett begränsat utbud av Ultra-HD är inte mycket att hänga i julgranen.

Du verkar har en riktigt otrevlig ton mot alla som har någon negativ åsikt om Apple.



#106

Postad 10 september 2015 - 08:25

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Du verkar har en riktigt otrevlig ton mot alla som har någon negativ åsikt om Apple.

 

Otrevlig ton att konstatera det faktum att det är bara två tjänster som erbjuder ett begränsat utbud av Ultra-HD???

Skärp dig.


Just därför tycker jag Apple kunde varit med och satsat på Ultra-Hd precis som Netflix försöker göra.

För materialet kommer komma, det är bara en tidsfråga.

 

Och den dagen kan Apple släppa på 4K stödet i ATV4 för den klarar av det hårdvarumässigt.



#107

Postad 10 september 2015 - 08:26

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 1

Du är EN konsument som har EN åsikt.

Två tjänster som har ett begränsat utbud av Ultra-HD är inte mycket att hänga i julgranen.

Fast vad du verkar glömma är att det är väldigt många som använder just Netflix och att då kunna se deras utbud i UHD hade varit mycket välkommet, speciellt nu när Netflix och liknande tjänster börjar spela in sina originalserier i UHD.

Att inte ha 4k stöd på nya ATVn är en miss enligt mig men det kommer nästa år kanske, ingen brådska för min del personligen.


Redigerat av Mentos, 10 september 2015 - 08:28.


#108

Postad 10 september 2015 - 08:28

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 2
Du fick det att låta som att min åsikt inte spelar någon roll. Så tycker du kan visa lite mer respekt mot dina forumiter.

Just därför ser jag ingen anledning att köpa Atv4 heller.

#109

Postad 10 september 2015 - 08:31

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Du fick det att låta som att min åsikt inte spelar någon roll. Så tycker du kan visa lite mer respekt mot dina forumiter.

Just därför ser jag ingen anledning att köpa Atv4 heller.

 

Jag bryr mig om din åsikt men frågan är om Apple gör det och det gör dom nog inte.

Dom bryr sig om att få ut en bra produkt för den stora massan.


Fast vad du verkar glömma är att det är väldigt många som använder just Netflix och att då kunna se deras utbud i UHD hade varit mycket välkommet, speciellt nu när Netflix och liknande tjänster börjar spela in sina originalserier i UHD.

Att inte ha 4k stöd på nya ATVn är en miss enligt mig men det kommer nästa år kanske, ingen brådska för min del personligen.

 

Alla som använder Netflix kan inte och har inte möjligheten att få Ultra-HD



#110

Postad 10 september 2015 - 08:44

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0

Jag bryr mig om din åsikt men frågan är om Apple gör det och det gör dom nog inte.
Dom bryr sig om att få ut en bra produkt för den stora massan.
 
Alla som använder Netflix kan inte och har inte möjligheten att få Ultra-HD

Nej men möjligtvis till nästa gen. Man bill ju inte utvecklingen står stilla..

#111

Postad 10 september 2015 - 08:50

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

  • 952 inlägg
  • 0

Tyvärr verkar Siri inte komma till oss. :(

 

http://appleinsider....imited-to-200mb

Kommer fjärren utan Siri knapp, eller är det bara att Siri inte kommer att förstå svenska ? Jag kör ändå Siri på engelska, så ingen biggie. Om det är "fel" fjärr som kommer till Sverige så får jag köpa från Tyskland istället.



#112

Postad 10 september 2015 - 09:17

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Nej men möjligtvis till nästa gen. Man bill ju inte utvecklingen står stilla..

 

Nej det vill vi inte och jag är övertygad om att 4K stöd kommer som en mjukvaruppdatering.



#113

Postad 10 september 2015 - 09:56

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Alla som använder Netflix kan inte och har inte möjligheten att få Ultra-HD

Hjälper inte ens att ha en 4K-TV. Man måste ha de modeller som har Netflix UHD-app inbyggd. Sen kan man roa sig med att titta på hela 8 TV-serier och 4 filmer i UHD. Det finns inga externa enheter som stöder Netflix UHD-app så varför skulle Apple vara först med det?

Helt klart verkar vara att spel-appar är det primära för ATV 4. Jag tyckte att den större delen av presentationen handlade om spel.



#114

Postad 10 september 2015 - 10:42

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 1

Nej det vill vi inte och jag är övertygad om att 4K stöd kommer som en mjukvaruppdatering.

 

Är ytterst tveksam till detta.

 

Dock så skulle jag gissa att det kommer en senare med A9 chip och HDMI 2.x



#115

Postad 10 september 2015 - 10:45

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Enligt någon sida jag läste på så skulle prestandan i iPhone 6 klara av 4K uppspelning. Så rätt som det är så kanske det räcker med mjukvaruppdatering.ö



#116

Postad 10 september 2015 - 10:48

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Hjälper inte ens att ha en 4K-TV. Man måste ha de modeller som har Netflix UHD-app inbyggd. Sen kan man roa sig med att titta på hela 8 TV-serier och 4 filmer i UHD. Det finns inga externa enheter som stöder Netflix UHD-app så varför skulle Apple vara först med det?

Helt klart verkar vara att spel-appar är det primära för ATV 4. Jag tyckte att den större delen av presentationen handlade om spel.

 

Tyckte den handlade mest om att samla all underhållning i en maskin. Enklare familjespel blir ju grymt. ATV4 med spel och netflix gör ju att du kan placera valfritt barn framför den :)

 

Inget nytt direkt, rent funktionsmässigt. Tekniskt är det inte mer cutting edge än valfri Smart TV lösning från TV-tillverkarna.

 

Vad som kommer göra ATV4 bättre än alla andra är såklart mjukvaran och deras grymma verktyg för utvecklarna.

 

Kommer bli GRYMT!

 

Enligt någon sida jag läste på så skulle prestandan i iPhone 6 klara av 4K uppspelning. Så rätt som det är så kanske det räcker med mjukvaruppdatering.ö

 

Well, ATV2 skulle tekniskt kunna ha klarat 1080p men den skiten kom aldrig :) Utan vi fick det med ATV3



#117

Postad 10 september 2015 - 11:00

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 2

Två tjänster som har ett begränsat utbud av Ultra-HD är inte mycket att hänga i julgranen.

Finns betydligt fler än två tjänster som har UltraHD material. Och vidare så finns det ännu mer material som är HEVC/VP9 kodat, inte ens det orkade de (än så länge) stoppa in i ATV4.

 

Och som sagt, 2160p från 6S direkt till ATV4 kan man ju tycka hade varit en no-brainer...

 

Inte för att det spelar nån roll, argumentet "det finns inte så mkt material" är ändå ett sjukt tröttsamt icke-argument!

 

Materialet kommer då den tekniska kapaciteten finns hos konsumenterna, inte tvärtom. Om ATV4 hade haft modern teknisk kapcitet; hade då utvecklingen mot/utbudsstorlek på (tekniskt) bättre material gått [a] långsammare, eller [b] fortare?

 

Att som du försvara Apples tröghet här är att försvara [a], en långsammare utveckling. Varför?

 

Vidare är det ju så att ATV4 inte bara ska finnas idag, utan iaf minst 1 år framåt. Den utveckling som (eventuellt) börjar då hade kunnat börja idag.

 


 Och den dagen kan Apple släppa på 4K stödet i ATV4 för den klarar av det hårdvarumässigt.

Var inte så säker på det. T.ex. Netflix UHD kräver att externa spelare har HDCP 2.2, något ATV4 tycks sakna. Jag har iaf aldrig hört talats om att en produkt med sk "v1.4 hdmi-gränssnitt" även haft/kan uppdateras till HDCP 2.2 stöd.

 

Iaf, vad ATV4 klarar går att se i Apples egna specifikation här:

http://www.apple.com/tv/specs/

Hurvida den kan/kommer klara mer är förstås ren spekulation från din sida.

 

För övrigt humor att de inte skickar med en hdmi-kabel. :)

 

 

 

Personligen tror (japp, spekulerar) jag det finns 3 skäl till att ATV4 ser ut som den (enl spec) gör:

1) Apples paradgren. Man håller på teknik så att nästa produkt har mer glans (mao, det ska finnas argument att köpa ATV5, också). Sällan Apple riskerar nått här, köparna finns ändå och i vissa fall försvarar de t.o.m. det här beteendet...

2) Codec krig. HEVC är i blåsväder pga höga licenskostnader. Inte omöjligt att Apple lanserar en egen (eller via ett sammarbete med andra) codec framöver. På så vis låser de ute HEVC och framförallt så låter de inte Google härja fritt med VP9/VP10.

3) Tekniskt är det inte "bara". Att visa en videoström är en sak, men i fallet ATV4 så är det så att videostömmen kombineras med videoskärmsläckare, overlays och OS:gui i övrigt. Apple har kanske helt enkelt inte 2160p varianten av all "utsmyckning" klar helt enkelt. Och allt detta ska väl då helst ut som en 2160p60-signal i så fall, vilket enl den info vi har, ATV4 ändå inte klarar att skicka ut.



#118

Postad 10 september 2015 - 11:06

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

blir en given uppgradering från AppleTv 2. kollar inte på vanlig Tv längre utan använder appleTv till allt. Fungerar hur bra som helst. Enkelt för hela familjen


Redigerat av kribban, 10 september 2015 - 11:06.


#119

Postad 10 september 2015 - 12:44

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 4

Haha som vanligt när Apple lanserar något. Surskallar som måste klaga och spy ut sitt missnöje.

Det är väl snarare tvärtom. När Apple lanserar något som andra haft i flera år höjs den funktionen helt plötsligt till skyarna.



#120

Postad 10 september 2015 - 12:46

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Det är väl snarare tvärtom. När Apple lanserar något som andra haft i flera år höjs den funktionen helt plötsligt till skyarna.


Aha vilken annan mediespelare har samma funktioner som ATV4?

#121

Postad 10 september 2015 - 12:50

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 3

Aha vilken annan mediespelare har samma funktioner som ATV4?

Nu skrev jag ju inte explicit ATV4, utan "något", som i Apples produkter generellt. Helt klart om man orkar läsa mina två meningar.



#122

Postad 10 september 2015 - 12:57

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Men den kommer fortfarande inte fixa DTS eller DTS-HD MA eller Dolby True HD, endast DD och DD+ :(

Riktigt dåligt... de lägger filmfokus endast på streamingtjänster, och även om det kommer komma appar för Plex eller Kodi (tvivlar på Kodi dock) så lär det ju inte gå att spela annat än DD än DD+ om det nu inte går att ställa in passthrough..

Du skriver ju själv svaret: "de lägger filmfokus på streamingtjänster". Exakt. Vilka streamingtjänster har bättre ljud än DD+? Svar: Ingen! Således anser inte Apple att det finns anledning till att stödja något annat ljudformat.



#123

Postad 10 september 2015 - 13:39

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

  • 952 inlägg
  • 1

Den "perfekta" lådan finns helt enkelt inte, och jag tror inte att den någonsin kommer. Den blir helt enkelt för dyr för den stora massan. Så vi entusiaster får nog finna oss i att det blir några prylar på bänken.

 

- Om du vill ha appar och streaming, Apple TV. (eller smart TV om kraven är lägre ställda på antalet appar.) Eller någon typ av Android burk för den delen...

 

- Om du vill se BlueRay rippar med bäst möjliga ljud, tror jag fortfarande att det är Dune som ligger i topp ?

 

- Musik. Här börjar väl Sonos få lite konkurens av tex Bluesound. 

 

Att Apple vanligtvis väntar in utbudet (tex 4K) är inte någon överaskning. Det kan vara enerverande, men det är deras sätt att hålla sina vinster uppe(kostnader nere) eftersom det är för få som är villiga att betala extra för det, och för all del att ha något "nytt och fantastiskt" att visa upp vid nästa produkt release....  

 

Själv tycker jag att det är irriterande, eftersom jag hör till minoriteten som är villig att betala extra för att ha en ny pryl framtidssäker för åtminstone några år.

 

Med det sagt, så kommer jag med 99,99% förmodligen att slå till på en Apple TV 4, men jag kommer att förbehålla mig rätten att vara irriterad när de släpper t.ex 4K bara i senare modeller.   :P



#124

Postad 10 september 2015 - 13:55

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 2

Att det äntligen kommer att bli möjligt att installera appar från Appstore är tillräckligt för att motivera en uppgradering. 4K är inte relevant för mig än på ett tag. Varken min projektor eller TV kan spela upp mer än 1080p ändå. 



#125

Postad 10 september 2015 - 14:48

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Att det äntligen kommer att bli möjligt att installera appar från Appstore är tillräckligt för att motivera en uppgradering.

 

 

Man kanske ska prova en i alla fall :)

 

 4K är inte relevant för mig än på ett tag. 

 

 

Lite synd att det inte blev så, hade varit mumma med 4k :)



#126

Postad 10 september 2015 - 14:54

Unregisteredf78c4978
  • Unregisteredf78c4978
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Jag har extremt dålig koll på ATVx, jag är ute efter att ersätta mina Boxee burkar men är osäker på vad jag kan göra med ATV.

Jag vill kunna browsa min NAS  och spela upp filmer från den, kan man göra det med ATV eller måste man använda Itunes för att konvertera media?

Streamingtjänster antar jag finns till ATV i form av Appar?



#127

Postad 10 september 2015 - 16:03

ijahman
  • ijahman
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0

Apple TV är inget de släpper varje år så 4k borde de verkligen haft stöd för. Jag undrar även om de klarar 24 bilder utan judder (23,976) för det vill man ju gärna ha stöd för om det kommer appar som möjliggör att kolla på film från sitt nas.



#128

Postad 10 september 2015 - 16:35

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 1

Nu skrev jag ju inte explicit ATV4, utan "något", som i Apples produkter generellt. Helt klart om man orkar läsa mina två meningar.

 

Du är medveten om att tråden du skriver i handlar om apple ATV4. Helt klart om man orkar läsa ämnesetiteln.



#129

Postad 10 september 2015 - 18:04

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Jag har extremt dålig koll på ATVx, jag är ute efter att ersätta mina Boxee burkar men är osäker på vad jag kan göra med ATV.
Jag vill kunna browsa min NAS  och spela upp filmer från den, kan man göra det med ATV eller måste man använda Itunes för att konvertera media?
Streamingtjänster antar jag finns till ATV i form av Appar?

Om plex kommer borde du ju inte behöva konvertera allt.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpg   155,95K   1 Antal nerladdningar


#130

Postad 10 september 2015 - 18:49

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Borde inte en svensk Siri komma som mjukvaruuppdatering som för iOS? Känns ju fantastiskt märkligt om det skulle vara bundet till hårdvaran.



#131

Postad 10 september 2015 - 18:56

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Borde inte en svensk Siri komma som mjukvaruuppdatering som för iOS? Känns ju fantastiskt märkligt om det skulle vara bundet till hårdvaran.

Min är svensk iallafall



#132

Postad 10 september 2015 - 21:05

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0

Du skriver ju själv svaret: "de lägger filmfokus på streamingtjänster". Exakt. Vilka streamingtjänster har bättre ljud än DD+? Svar: Ingen! Således anser inte Apple att det finns anledning till att stödja något annat ljudformat.

Nu skrev jag ju ingen fråga utan det var mer ett konstaterande till varför de nöjer sig med DD/DD+, vilket var samma som du skriver.

 

Men det är ju tråkigt för mig som konsument, men det är ju också Apples grej, att allt man har stöd för kommer att bli optimerat, och då anser de att saker de inte behöver inte heller behöver läggas in stöd för eftersom det inte finns någon leverantör/tjänst som kräver det av utvecklarna och då blir det bara en onödig kostnad för tillfället.

Sen är ju skaran av de som verkligen vill ha det allra bästa när det kommer till specifikationer en ganska liten procent av deras kundkrets.

De flesta sitter nog hemma med en soundbar och en 1080p tv..



#133

Postad 10 september 2015 - 21:36

Dan.k
  • Dan.k
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 3
Denna produkt kommer vara helt sjukt mycket bättre än allt vad som heter smart-tv!

Visst den har inte 4k men jag känner att hellre nått som fungerar smidigt än nått som är über high end

Dessutom så är inte den här produkten tänkt och ersätta en blu-ray uhd maskin.
Den som vill ha 4k på riktigt kommer och köpa en uhd blu-ray.

#134

Postad 10 september 2015 - 21:40

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 3

 

De flesta sitter nog hemma med en soundbar och en 1080p tv..

 

ehhh om ens det. . . . Alltså AT4 lanseras ju i 100 länder skulle bli förvånad om 95% av alla i tex nicaragua, laos, mozambique sitter med 1080-tv och soundbar, men vad vet jag. Om det skulle vara så att de även sitter med 4k-tv och atmos anläggning med 100 lina får jag nog revidera min syn på världen.  :P

 

Min tro är iaf att den percentil av apples målgrupp sitter med 4k-tv, allt material samt stadig anslutning är extremt begränsad. 

 

De personer som sitter på "best of the best" skiter antagligen fullständigt i apple, och apple likaväl i dem.  

 

Alltså 4k diskussionen är ju en ickefråga i sammanhanget. . . . 



#135

Postad 11 september 2015 - 05:49

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Nu skrev jag ju inte explicit ATV4, utan "något", som i Apples produkter generellt. Helt klart om man orkar läsa mina två meningar.

 

Men du måste mena ATV4 också eftersom du skriver i den tråden.



#136

Postad 11 september 2015 - 07:04

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 1

Apple TV är inget de släpper varje år så 4k borde de verkligen haft stöd för.

Det vet vi iofs inte. Det är ju ingen hobbyprodukt längre...

 

Lagom till nästa år och tvOS2 så skulle de kunna ha en "ATV plus" (A9, hdmi v2.0a etc) redo. 64GB för $299, 128GB för $399. Kom ihåg var du läste det först. ;)



#137

Postad 11 september 2015 - 09:25

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Givet köp för min del. Blir najs tillsammans med Plex. MLB-appen såg riktigt trevlig ut också.

4K har jag noll nytta av närmaste åren. Priset på 4K projjar måste ner ordentligt innan jag ens börjar fundera på det.



#138

Postad 11 september 2015 - 10:25

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Givet köp för min del. Blir najs tillsammans med Plex. MLB-appen såg riktigt trevlig ut också.

4K har jag noll nytta av närmaste åren. Priset på 4K projjar måste ner ordentligt innan jag ens börjar fundera på det.

https://twitter.com/...700157981986816



#139

Postad 11 september 2015 - 13:53

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

https://twitter.com/...700157981986816


Verkligen goda nyheter 😄😄😄

#140

Postad 11 september 2015 - 13:56

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Verkligen goda nyheter 😄😄😄


Gamla nyheter. Jag var 10 inlägg före med detta! ;)

#141

Postad 11 september 2015 - 13:57

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

 

Jo det där såg jag på Facebook direkt efter apple eventet. Den största anledningen till att köpa ATV



#142

Postad 11 september 2015 - 14:05

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Gamla nyheter. Jag var 10 inlägg före med detta! ;)


Jag bryr mig inte om vem som postade först men om det är viktigt för dig att få cred så visst 😄

#143

Postad 11 september 2015 - 14:07

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Plex är bra program för film och serier, men också en del playkanaler går att se genom det programmet... hoppas att det flyter på i 23,976 filmerna för er som köper ATV4, så inte det blir massa stuttering. :)


Redigerat av Garrett, 11 september 2015 - 14:08.


#144

Postad 11 september 2015 - 14:08

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Jag bryr mig inte om vem som postade först men om det är viktigt för dig att få cred så visst 😄

Det är asviktigt ju, vred mig i ilska här på jobbet. Det var tur att detta blev upprätt så inte hela helgen blev förstörd

Redigerat av Johan_i_burken, 11 september 2015 - 14:09.


#145

Postad 11 september 2015 - 16:21

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Aha vilken annan mediespelare har samma funktioner som ATV4?

 

Typ valfri SmartTV lösning från de större tillverkarna? Och då får du oftast en del MultiMedia funktioer på köpet, plus UHD och annat gött.

 

Sanningen är att ur en plattform/teknisk syn så tillför Apple TV 4 absolut inget nytt i denna världen. Röststryning har Samsung/LG haft ett tag, Touchpad/Motion Sensor har en del haft ett tag, Universal sök är inget nytt osv.

 

Det här med Appar heller inget nytt. LG kör sitt WebOS som är öppet att skapa mot, Philip kör AndroidTV och Samsung kör sin egna Tizen. Alla erbjuder enklare spel.

 

Sen har vi då saker som Chromecast osv som fungerar minst lika bra som AirPlay numera.

 

Så inga unika funktioner eller unik hårdvara.

 

MEN, det som Apple kommer lyckas med är såklart att knyta samman sin egen säck mycket bättre. Detta kommer tillsammans med sin stora community av utvecklare vara faktorn som avgör. Utan alla som kan tänkas utveckla till Apple TV4 så kommer den bara vara en i mängden.


Redigerat av PalmiNio, 11 september 2015 - 16:22.


#146

Postad 11 september 2015 - 16:38

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Skillnaden är att det inte finns någon som utvecklar appar på allvar för LG, Samsung eller Philips system. Men Apples appstore tjänar utvecklarna pengar på och då blir det automatiskt fler som utvecklar och därmed fler som vill köpa en aTV och därigenom fler som utvecklar appar osv osv osv.

 

Att sitta och hoppas att det ska komma en MEDIASPELARE som är något "helt nytt" är för mig lika absurt som att önska detsamma från en telefon, en tv eller ens en bil. Det är bara en PRYL. Sen får man lägga sina egna värderingar i om produkten i sig tillför ett sånt värde att man vill investera eller inte.



#147

Postad 11 september 2015 - 17:00

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

APeTV kommer bli kanon och UHD är inget man känner att man måste ha idag. 
Köpte de sista HD skärmarna av bästa kvalisort för ett par år sedan och inväntar nästa uppgradering tills att marknaden är redo för att producera material. Ni som sitter på UHD skärmar idag, får väl vara nöjda med att ni kan skala upp och sitta någon meter ifrån för att se lite skillnad.

Däremot så kommer det bli fett att kunna filma med nya iPhone6s i UHD och kunna se det i framtiden på nästa och dubbelt så bra generation SuperUltraHD skärmar ;)

 

Att Siri inte talar svenska drabbar ju bara den som missade sin skolgång. Min lilla grabb som är 9 år kommer fixa det galant

 

Ha en bra fredag .. den har precis börjat :)


Redigerat av MalcomX, 11 september 2015 - 17:00.


#148

Postad 11 september 2015 - 17:24

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 0

På en tidigare sida i tråden så spekulerades lite kring huruvida en kommande app för Spotify skulle kunna ha möjlighet att köra Connect. Det tycker jag vore en användbar funktion, nu måste jag starta en liten dator när jag vill köra Connect.

 

Sen tänkte jag att det kanske inte blir så kul iaf, då tidigare versioner av ATV omvandlat musik med översamplingsfrekvens 44,1 kHz till 48 kHz. Letade i den tekniska specifikationen efter en uppgift om detta, men kunde hitta något. Någon som sett om det kommer att bli någon förändring på detta?

 

Själv är jag lite sugen på att köpa en ATV för att det vore smidigt att kunna se kunna dela skärmen från MBP och Ipad till projektorn på ett enkelt sätt. Kan man även köra Spotify Connect vore det ytterligare ett plus. Att jag skulle skaffa abonnemang på en streamingtjänst känns inte troligt, jag har fullt upp med att se det jag vill på vanlig TV och de filmer jag köper; och de senare spelas med Dune HD Max. Kanske duger med en ATV3 åt mig, som begagnatmarknaden antagligen kommer att översvämmas av snart... :rolleyes:



#149

Postad 11 september 2015 - 17:36

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Jag avstår pga 4K

#150

Postad 11 september 2015 - 21:08

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Typ valfri SmartTV lösning från de större tillverkarna? Och då får du oftast en del MultiMedia funktioer på köpet, plus UHD och annat gött.

 

Sanningen är att ur en plattform/teknisk syn så tillför Apple TV 4 absolut inget nytt i denna världen. Röststryning har Samsung/LG haft ett tag, Touchpad/Motion Sensor har en del haft ett tag, Universal sök är inget nytt osv.

 

Det här med Appar heller inget nytt. LG kör sitt WebOS som är öppet att skapa mot, Philip kör AndroidTV och Samsung kör sin egna Tizen. Alla erbjuder enklare spel.

 

Sen har vi då saker som Chromecast osv som fungerar minst lika bra som AirPlay numera.

 

Så inga unika funktioner eller unik hårdvara.

 

MEN, det som Apple kommer lyckas med är såklart att knyta samman sin egen säck mycket bättre. Detta kommer tillsammans med sin stora community av utvecklare vara faktorn som avgör. Utan alla som kan tänkas utveckla till Apple TV4 så kommer den bara vara en i mängden.

 

Haha direkt när du nämnde smartTV så förstod jag att du driver med mig :) :) :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.