Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fotbolls-VM 2018

391 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 december 2017 - 21:35

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Personligen så taggad inför detta VM, konstigt :rolleyes:   Spelschemat nedan, där vårat kära landslag kliver in i tuneringen 18/6 kl14:00 mot Sydkorea :wub:

 

Alla grupper / tv tider i länken

 

https://www.tvmatchen.nu/fotbolls-vm/

 

Redigerat av mcmike, 03 december 2017 - 22:16.


#2

Postad 04 december 2017 - 01:27

lajbanson
  • lajbanson
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
Synd att inte Viasat har sändningsrättigheterna med tanke på detta:
https://www.broadban...es-in-ultra-hd/

#3

Postad 04 december 2017 - 09:30

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

vem har rättigheterna?



#4

Postad 04 december 2017 - 09:34

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Synd att inte Viasat har sändningsrättigheterna med tanke på detta:
https://www.broadban...es-in-ultra-hd/

 

Verkligen, suck vad tråkigt :o


vem har rättigheterna?

 

Tv4 gruppen!


Redigerat av mcmike, 04 december 2017 - 09:34.


#5

Postad 04 december 2017 - 09:49

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Tv4 gruppen!


Kan inte de bara gå upp i rök

#6

Postad 04 december 2017 - 10:03

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Då blir det VM i sunk-SD.......Viasat har ju inte ens HD på TV4  :angry:



#7

Postad 04 december 2017 - 10:16

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Kan inte de bara gå upp i rök


Efter VM 2022 förhoppningsvis!

#8

Postad 04 december 2017 - 11:18

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag har tappat intresset för fotboll efter att ha varit en entusiast i många år.

VM har vuxit till ett monster med ett helt absurt upplägg som huvudsakligen går ut på att berika pampar i FIFA. Det är tveksamt om jag kommer att titta alls. Troligtvis ser jag finalen.



#9

Postad 04 december 2017 - 22:48

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Mmm, håller väl med Hasse. Man undrar lite över hur det blivit om inte Blatter köpt/mutat bort Lennart Johansson.

#10

Postad 05 december 2017 - 01:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jag har tappat intresset för fotboll efter att ha varit en entusiast i många år.

VM har vuxit till ett monster med ett helt absurt upplägg som huvudsakligen går ut på att berika pampar i FIFA. Det är tveksamt om jag kommer att titta alls. Troligtvis ser jag finalen.

 

Det är väl den slutgiltiga destinationen för de flesta nöjen om du ersätter FIFA med valfritt företag.

 

Vad är det du tycker är absurt med upplägget?

 

Dock kan jag väl tycka att Rysslands grupp nästan är lite för bra för att vara sann, hemmaland och allt.


Redigerat av Zoiler, 05 december 2017 - 01:41.


#11

Postad 05 december 2017 - 09:50

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Det är väl den slutgiltiga destinationen för de flesta nöjen om du ersätter FIFA med valfritt företag.

 

Vad är det du tycker är absurt med upplägget?

 

Dock kan jag väl tycka att Rysslands grupp nästan är lite för bra för att vara sann, hemmaland och allt.

 

Tja, det är väl hur värdnationerna vals antar jag? Både VM i Frankrike och Sydkorea är ju mutor inblandade i valen, det är ju erkänt sedan tidigare och Ryssland och Qatar är väl fortfarande under utredning men det står ju klart även där att mutor varit inblandade, de som utses till bästa spelarna i turneringarna brukar märkligt nog alltid vara sponsrade av samma företag som sponsrar VM. När en organisation är så nedsmutsad som FIFA är ställer man ju sig frågan om vad som mer det kan fuskas med? Blatter har ju själv erkänt att det fuskats i lottningen i tidigare tävlingar genom att värma eller kyla visa av bollarna så rätt boll skall dras...


Redigerat av Johan_i_burken, 05 december 2017 - 09:51.


#12

Postad 05 december 2017 - 21:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Tja, det är väl hur värdnationerna vals antar jag? Både VM i Frankrike och Sydkorea är ju mutor inblandade i valen, det är ju erkänt sedan tidigare och Ryssland och Qatar är väl fortfarande under utredning men det står ju klart även där att mutor varit inblandade, de som utses till bästa spelarna i turneringarna brukar märkligt nog alltid vara sponsrade av samma företag som sponsrar VM. När en organisation är så nedsmutsad som FIFA är ställer man ju sig frågan om vad som mer det kan fuskas med? Blatter har ju själv erkänt att det fuskats i lottningen i tidigare tävlingar genom att värma eller kyla visa av bollarna så rätt boll skall dras...

 

Det stämmer att pengar styr mycket, men jag förstår inte varför man blir ointresserad av hela fotbollen för den sakens skull. Vi hade inte tagit oss till VM om det var fusk överallt och Östersund hade inte gått vidare i EC. Det är mycket ekonomisk doping, ändå kan Leicester gå och vinna PL.

 

Om det var uppgjort och man visste vem som skulle vinna så kan man väl tippa på det. Annars är det fortfarande intressant att kolla på eftersom utgången inte är klar - imo.


Redigerat av Zoiler, 05 december 2017 - 21:39.


#13

Postad 06 december 2017 - 07:26

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Det är väl den slutgiltiga destinationen för de flesta nöjen om du ersätter FIFA med valfritt företag.

 

Vad är det du tycker är absurt med upplägget?

 

Dock kan jag väl tycka att Rysslands grupp nästan är lite för bra för att vara sann, hemmaland och allt.

Jag tycker att det är absurt att det väljs en värdnation som sedan spenderar massor av miljarder på att bygga 15 nya arenor som sedan kommer att stå oanvända och förfalla efter tre matcher.

Det finns redan en massa användbara arenor som kan användas. Lägg VM i någon av världsdelarna utom Oceanien och gå runt mellan världsdelarna på ett rullande schema. Alla matcher kan spelas på befintliga arenor och budjeten för spektaklet går ned till en tiondel. Detta minskar också den enorma mutkampanj som sker vid varje val av värdland.

 

Sedan har jag tappat intresse för att titta på fotboll också men det beror på andra saker.



#14

Postad 06 december 2017 - 11:39

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Jag tycker att det är absurt att det väljs en värdnation som sedan spenderar massor av miljarder på att bygga 15 nya arenor som sedan kommer att stå oanvända och förfalla efter tre matcher.

Det finns redan en massa användbara arenor som kan användas. Lägg VM i någon av världsdelarna utom Oceanien och gå runt mellan världsdelarna på ett rullande schema. Alla matcher kan spelas på befintliga arenor och budjeten för spektaklet går ned till en tiondel. Detta minskar också den enorma mutkampanj som sker vid varje val av värdland.

 

Sedan har jag tappat intresse för att titta på fotboll också men det beror på andra saker.

 

 

det blir ju en enorm turistattraktion för landet att ha vm och dom tjänar nog väldigt mycket mer än vad det kostar att bygga arenorna. (ren gissning bara)

 

Arenorna som redan finns håller kanske inte heller måttet för vm. det räcker ju inte att ha en gräsplan liksom, mycket med säkerhet och sånt också.

 

Jag ser fram emot vm och tycker det är något bland det roligaste som finns inom fotbollen (efter premier league)



#15

Postad 06 december 2017 - 15:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det finns redan en massa användbara arenor som kan användas. Lägg VM i någon av världsdelarna utom Oceanien och gå runt mellan världsdelarna på ett rullande schema. Alla matcher kan spelas på befintliga arenor och budjeten för spektaklet går ned till en tiondel. 

 

De ska ju göra så i nästa EM och man kan säga att de gjorde så i liten skala i Japan/Sydkorea. Men det går inte att göra utanför EU i andra världsdelar om de ska fördela det på 13 länder som i Europa. Säkerheten blir lidande och det finns inte så många olika länder som har kapacitet att vara värd i de andra världsdelarna. Afrika och Nordamerika helt omöjligt. 10+ länder i Sydamerika? Går inte, särskilt som Brasilien inte kommer att vara värd på länge.

 

Däremot kan man ju fördela på två-tre, men det kostar mycket ändå och det blir längre resor. Kanada, Mexiko och USA har lagt ett bud på VM 2026. Men där finns ju problem med dåligt gräs i Kanada och hög brottslighet i Mexiko, plus att USA kommer att ta 60 av de 80 matcherna så det är i stort sett VM i USA igen. Det är bara Europa i praktiken som kan göra det du föreslår med redan färdiga arenor (som ändå måste renoveras etc).



#16

Postad 08 december 2017 - 07:10

Wirre1985
  • Wirre1985
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Jag tycker att det är absurt att det väljs en värdnation som sedan spenderar massor av miljarder på att bygga 15 nya arenor som sedan kommer att stå oanvända och förfalla efter tre matcher.

Det finns redan en massa användbara arenor som kan användas. Lägg VM i någon av världsdelarna utom Oceanien och gå runt mellan världsdelarna på ett rullande schema. Alla matcher kan spelas på befintliga arenor och budjeten för spektaklet går ned till en tiondel. Detta minskar också den enorma mutkampanj som sker vid varje val av värdland.

 

Sedan har jag tappat intresse för att titta på fotboll också men det beror på andra saker.

Håller  helt med hassesolo. Fotboll var bättre förr, lyssna på  klassiska "det spelades bättre boll på Gunnar Nordahls tid". Helt klockrent, Det var mindre pengar inte lika smutsigt med mutor och politik hit och dit spelarna var bättre och förmodligen även domarna? (förutom VM finalen 66, men de hade behövt dagens teknik till hjälp). Östersund är det roligaste som hänt svensk fotboll på 20 år!



#17

Postad 08 december 2017 - 10:19

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

De ska ju göra så i nästa EM och man kan säga att de gjorde så i liten skala i Japan/Sydkorea. Men det går inte att göra utanför EU i andra världsdelar om de ska fördela det på 13 länder som i Europa. Säkerheten blir lidande och det finns inte så många olika länder som har kapacitet att vara värd i de andra världsdelarna. Afrika och Nordamerika helt omöjligt. 10+ länder i Sydamerika? Går inte, särskilt som Brasilien inte kommer att vara värd på länge.

 

Däremot kan man ju fördela på två-tre, men det kostar mycket ändå och det blir längre resor. Kanada, Mexiko och USA har lagt ett bud på VM 2026. Men där finns ju problem med dåligt gräs i Kanada och hög brottslighet i Mexiko, plus att USA kommer att ta 60 av de 80 matcherna så det är i stort sett VM i USA igen. Det är bara Europa i praktiken som kan göra det du föreslår med redan färdiga arenor (som ändå måste renoveras etc).

Du ser allt för stora hinder. Det skulle funka utmärkt tror jag. Inget av dina argument är något större hinder. Det skulle vara mycket enklare och billigare än de heltokiga VM som är nu i Brasilien, Ryssland och Quatar. Enstaka nya arenor skulle behöva byggas och en del renoveras men det är inget mot att bygga en massa nya svindyra arenor.



#18

Postad 14 maj 2018 - 08:47

Unregisteredf77563f6
  • Unregisteredf77563f6
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Hur ser möjligheten ut att se fotbolls-vm i 4K? Finns det någon distributör som erbjuder det i norden som stream?



#19

Postad 15 maj 2018 - 11:12

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Jag hörde VM-låten nu med Gyllene Tider. Hoppas att laget är bättre än låten...



#20

Postad 15 maj 2018 - 12:24

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0

Jag hörde VM-låten nu med Gyllene Tider. Hoppas att laget är bättre än låten...

 

GES och E-Type är väl de som har funkat, eller finns det fler?



#21

Postad 15 maj 2018 - 12:59

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

GES och E-Type är väl de som har funkat, eller finns det fler?

Markoolio! :D

#22

Postad 15 maj 2018 - 18:04

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

E-type? Vad gjorde han för låt?

 

GES var ju magiskt, men har ju naturligtvis med resultatet att göra också..

 

edit: jaha, Campione gjorde han.. men den var ju officiella historien, va? Inte den egna?

 

Markoolio funkar än, men är ju kanske lite väl barnslig, omän rättfram... :D


Redigerat av Unregistereda9666aa5, 15 maj 2018 - 18:13.


#23

Postad 15 maj 2018 - 18:24

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

GES och E-Type är väl de som har funkat, eller finns det fler?

 

Tyskarna från Lund, Global Fußball? :D

 

https://www.youtube.com/watch?v=EZ3XlpJqPt0



#24

Postad 15 maj 2018 - 18:43

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Rikspajas enligt mig, många kommer att vilja ställa upp i Januariturnén. Hade velat se Hamad eller Sema som en Joker i truppen, båda två har kvalitér som skulle göra gott

Bifogad fil(er)



#25

Postad 15 maj 2018 - 20:43

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0

Någon som har en bra mall? sån man kan köra med polarna internt bästa målskytt osv.  o tippa, matcher, resultat, målskyttar,



#26

Postad 16 maj 2018 - 02:07

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Tyskarna från Lund, Global Fußball? :D

https://www.youtube....h?v=EZ3XlpJqPt0

Ja!! Det där är ju en helt fantastisk låt, hur kunde jag glömma. :)

Redigerat av pacman, 16 maj 2018 - 02:08.


#27

Postad 16 maj 2018 - 06:28

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0

Ja!! Det där är ju en helt fantastisk låt, hur kunde jag glömma. :)

Ja j*vlar! Den glömde jag ju, den är ju helt grym!


edit: jaha, Campione gjorde han.. men den var ju officiella historien, va? Inte den egna?

Ja det stämmer, Euro2000



#28

Postad 11 juni 2018 - 18:05

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

nu är det snart dags. Någon som är taggad? :)

 

Eftersom man jobbar så hinner man inte se alla matcher. Vore dock kul att kunna streama matcherna på jobbet.

 

Någon som har koll på hur mycket surf det tar att streama en match ?

 

och en kanske dum fråga men tar det mindre surf ju mindre skärm  man har? tänkte att det inte krävs lika bra kvalitet och så för att det ska se bra ut :)



#29

Postad 13 juni 2018 - 08:02

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0

nu är det snart dags. Någon som är taggad? :)

 

Eftersom man jobbar så hinner man inte se alla matcher. Vore dock kul att kunna streama matcherna på jobbet.

 

Någon som har koll på hur mycket surf det tar att streama en match ?

 

och en kanske dum fråga men tar det mindre surf ju mindre skärm  man har? tänkte att det inte krävs lika bra kvalitet och så för att det ska se bra ut :)

Inget wifi på jobbet? Tar bra med MB's att streama, svårt att säga hur mycket.... Skärmstorlek har ingen betydelse för datamängd, men du kan evt. justera kvaliteten till sämre upplösning så drar det mindre?

Annars får du göra som jag, ta ledigt från jobbet när Sverige spelar sin första match på måndag kl. 14 :D



#30

Postad 13 juni 2018 - 08:26

Marcus187
  • Marcus187
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Fotbolls-VM och semester, kan inte bli mycket bättre. Tror faktiskt att Sverige kommer göra ett bra VM (hoppas iallafall)

#31

Postad 13 juni 2018 - 19:51

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

Eftersom inte ens Engelsk media haussar England inför VM så känns det fullständigt logiskt att de kommer vara "the dark horse" och gå långt i år...

 

EK



#32

Postad 14 juni 2018 - 17:46

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Vad krävs för att visa TV4 utan att ha något abonnemang? Har ju sagt upp all tv här hemma och kör bara viaplay+Netflix numera. Matcherna som visas på SVT är ju inga problem med de på TV4 måste man ha cmore play för att streama och den tjänsten känner jag inte för att betala för. Har en gammal viasat box med parabol på taket, kan man få in TV4 där utan abonnemang?

#33

Postad 14 juni 2018 - 18:26

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
SA kan mkt väl bli sämsta laget i VM, ruggit besviken

#34

Postad 14 juni 2018 - 18:46

Marcus187
  • Marcus187
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Dållig match, så mycket slarv och felpass har jag nog inte sett tidigare. Ryssland bättre men Saudiarabien vilket juniorlag.

Redigerat av Marcus187, 14 juni 2018 - 18:58.


#35

Postad 14 juni 2018 - 19:27

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0

en annan hade 4-0............   lagom surt!



#36

Postad 14 juni 2018 - 21:23

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Vad krävs för att visa TV4 utan att ha något abonnemang? Har ju sagt upp all tv här hemma och kör bara viaplay+Netflix numera. Matcherna som visas på SVT är ju inga problem med de på TV4 måste man ha cmore play för att streama och den tjänsten känner jag inte för att betala för. Har en gammal viasat box med parabol på taket, kan man få in TV4 där utan abonnemang?

 

Testat tv4 play? 



#37

Postad 14 juni 2018 - 21:33

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

en annan hade 4-0............ lagom surt!


Du jublade för tidigt

#38

Postad 15 juni 2018 - 07:27

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Testat tv4 play?


De matcher som sänds av SVT kan ses gratis och utan reklamavbrott på mobilen med SVT Play-appen.

De matcher som sänds av TV4 kan bara ses gratis, med reklampauser, på TV, inte via TV4 Play.

Betaltjänsten C More, som ingår i samma koncern som TV4, visar samtliga fotbollsmatcher, det vill säga även de som SVT sänder. Tjänsten har ingen bindningstid. För 139 kronor i månaden kan du streama alla matcher live, med reklamavbrott. För 199 kronor i månaden kan du se matcherna utan reklamavbrott, och även streama dem efter att de sänts live.

https://www.mobil.se...ls-vm-i-mobilen

Så måste betala för det som det verkar

#39

Postad 15 juni 2018 - 08:17

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Dållig match, så mycket slarv och felpass har jag nog inte sett tidigare. Ryssland bättre men Saudiarabien vilket juniorlag.

 

Jag håller med, men nu är iallafall "festen" igång.! Portugal vs Spanien, tror jag bli kommer en höjdare ikväll :)



#40

Postad 15 juni 2018 - 09:44

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0

Är det någon som vet varför Elgiganten ljuger i sin TV-guide? http://elgiganten.se/tvguide

 

"Samtliga 64 VM-matcher i sommar kommer att sändas i Ultra High Definition (UHD) med High Dynamic Range (HDR)."


#41

Postad 15 juni 2018 - 12:16

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

Är det någon som vet varför Elgiganten ljuger i sin TV-guide? http://elgiganten.se/tvguide

 

Sänds ut av FIFA men distribueras inte av ngn content provider i Sverige..?

 

EK



#42

Postad 15 juni 2018 - 13:59

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0

Sänds ut av FIFA men distribueras inte av ngn content provider i Sverige..?

 

EK

 

Märkligt formulerat ändå, är väl inte intressant för Elgigantens kunder att dom har 4k-kameror på arenan om man som svensk inte kan ta del av det? :)



#43

Postad 15 juni 2018 - 15:49

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

De matcher som sänds av SVT kan ses gratis och utan reklamavbrott på mobilen med SVT Play-appen.

De matcher som sänds av TV4 kan bara ses gratis, med reklampauser, på TV, inte via TV4 Play.

Betaltjänsten C More, som ingår i samma koncern som TV4, visar samtliga fotbollsmatcher, det vill säga även de som SVT sänder. Tjänsten har ingen bindningstid. För 139 kronor i månaden kan du streama alla matcher live, med reklamavbrott. För 199 kronor i månaden kan du se matcherna utan reklamavbrott, och även streama dem efter att de sänts live.

https://www.mobil.se...ls-vm-i-mobilen

Så måste betala för det som det verkar

 

Ajdå... synd...

 

 

Tycker inte bildkvaliten är så bra, såg lite på ryssland-SAU, på SVT, och egypten-uru på TV4.... är det ens HD?

Kan man fixka kolla på nåt annat håll? 

Kanske bättre kvalite genom C-more? Nån som kan bekräfta? Så kanske man kan ta en månad där... har ju ett konto där som inte är aktivt...  :ph34r:



#44

Postad 15 juni 2018 - 18:16

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Marocko - Iran var ganska trevlig match att se .. klart bättre än Ryssland matchen .. snart en stormatch :-D



#45

Postad 15 juni 2018 - 18:51

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

Nu är jag ingen stor supporter av landslagsfotboll, eller annan fotboll än PL om jag skall vara helt ärlig. Än så länge har jag inte övertygats av VM... men som fristil skriver, det har potential om 10 minuter...

 

EK

 

EDIT: Nu skall jag då erkänna att jag inte sett en hel match än, utan highlights etc...

 

EDIT 2: Efter 25 minuter så kanske jag börjas övertygas...

 

EK


Redigerat av Unregisteredcec18524, 15 juni 2018 - 19:25.


#46

Postad 15 juni 2018 - 19:29

Marcus187
  • Marcus187
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Så,där ja då var VM igång påriktigt. Portugal - Spanien händer en hel del än så länge.....

#47

Postad 15 juni 2018 - 21:34

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Så,där ja då var VM igång påriktigt. Portugal - Spanien händer en hel del än så länge.....

Nästan sevärd. Portugisisk defensivfotboll + Ronaldo lönade sig. Min första tanke efter matchen var hur Sverige ska kunna matcha dessa lite och mycket bättre lag? Troligen det på papperet sämsta laget sedan Olle Nordins tid (1-2,1-2,1-2). Känner ingen hype alls. Att gå till åttondelsfinal och få stryk kommer i så fall kännas som ett lyckat VM. Hoppas jag får äta upp det jag skrev.
 

Rikspajas enligt mig, många kommer att vilja ställa upp i Januariturnén. Hade velat se Hamad eller Sema som en Joker i truppen, båda två har kvalitér som skulle göra gott


Inte helt ovanligt att en svensk förbundskapten endast tar med bara säkra kort efter ett lyckat kval. Undantaget Svensson som vilade Arsenals Anders Limpar och satsade på Franska jokern Keneth Andersson VM 1994. Ett lag som inte var värt mycket innan VM och påstods  ha tidernas sämsta målvakt.

 

Tror inte på något liknande med detta lika nerskrivna lag nu 24 år senare. Ser det som helt osannolikt.


Redigerat av ruva, 15 juni 2018 - 21:42.


#48

Postad 15 juni 2018 - 22:22

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Nu är jag ingen stor supporter av landslagsfotboll, eller annan fotboll än PL om jag skall vara helt ärlig. Än så länge har jag inte övertygats av VM... men som fristil skriver, det har potential om 10 minuter...
 
EK
 
EDIT: Nu skall jag då erkänna att jag inte sett en hel match än, utan highlights etc...
 
EDIT 2: Efter 25 minuter så kanske jag börjas övertygas...
 
EK

PL är långt efter La Liga.

#49

Postad 15 juni 2018 - 23:42

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

PL är långt efter La Liga.


Visst var dom det för 5 år sedan men jag tror det börjar så sakteliga suddas ut. PL pengarna som är astronomiska i jämförelse med de flesta lag får i la liga kommer nog på sikt att spela roll och även mittenlag börjar köpa hyggliga spelare. Kollar vi på när topplagen möttes i år i CL var det inte direkt en sådan stor skillnad. Spurs spelade ut Madrid hemma t ex. LFC var jämna mot Madrid i finalen, två enorma tavlor i samma match som inte direkt speglar resultatet. Visst united hade en enorm plattmatch mot Valencia men de är som de är och arsenal var ju allmänt på svaj i år ändå spelade inte Atletico ut dem. De har dominerat Europakupperna i x antal år, det är fakta men jag är inte så säker på att uefakuppen kommer att bara ha spanska segrare framöver t ex. Barca och Madrid kommer nog alltid att vara giganter men bakom dem, om man tar bort topp 2 så tror jag inte PL är så långt bakom som du tror. De närmar sig för varje år och knappast långt ifrån numera.

#50

Postad 16 juni 2018 - 05:54

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
PL kan ju komma tillbaka men de senaste fem åren har spanska lag vunnit alla CL och 4/5 EL. Total dominans på titlar.:)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.