Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny version av forumet

953 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#51

Postad 17 september 2011 - 23:49

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Känns som om man behöver scrolla mycket mer med nya versionen då allt är utdraget.
Kan man ta bort gillaknappen? Allt sånt där är totalt onödigt och bidrar inte med något över huvudtaget så länge ni inte tänker ranka knapptryckningar i något slags hall of fame för onödiga "gillar detta inlägg"
Det är väl moderatorns jobb att sålla ut kommentarer som inte följer regelverket, så jag förutsätter att allt annat är väsentligt.

#52

Postad 18 september 2011 - 00:04

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Vart är ogilla knappen???

Känns ganska meningslöst med en gillaknapp om man inte har en ogillaknapp...

#53

Postad 18 september 2011 - 00:08

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
Vette fan vad man tycker om denna uppdatering. Tror den får smälta in lite fast första intrycket var att det var någe vajsing på sidan den ser skum ut.

#54

Postad 18 september 2011 - 00:12

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0


Småtjatig, eller någon bugg med upprepande meddelanden?


Det är även bugg med tiden om du tittar när det skrevs och när inläggen före och efter skrevs.

#55

Postad 18 september 2011 - 00:23

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Hur gör man för att lägga till en produkt i ett inlägg?

Edit2: Är lathunden för
Spoiler
borttagen?

#56

Postad 18 september 2011 - 00:31

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
Varför laga nått som inte är trasigt!
Det ny verkar ju bara fokusera på allt runt om istället för det viktiga inläggen.
Kommer skriva allt så här hädan efter!
Annars försvinner ju texten i allt annat stort.

#57

Postad 18 september 2011 - 00:34

Lazaroth
  • Lazaroth
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
Jag antar att ni inte är så glada på adblock och liknande, men användandet av det gör att designen flippar ur. Allting kommer högre upp, vilket t.ex. resulterar i svart text på mörkgrå bakgrund.

Bifogad fil  meny.jpg   78,26K   1 Antal nerladdningar

"Förhandsgranska inlägg" funkade heller inte när jag skrev detta inlägg.

#58

Postad 18 september 2011 - 00:39

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Varför laga nått som inte är trasigt!


+1!

Dessutom gör den nya fantastiskt trista designen på trådarna att allt ser ut att vara 10 år gammalt :(

#59

Postad 18 september 2011 - 00:45

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Kan man ta bort gillaknappen?


+ Allt Twiter och Facebookskräp i en hardcoreversion av forumet!

#60

Postad 18 september 2011 - 01:06

King D
  • King D
  • Forumräv

  • 855 inlägg
  • 0
Fan nu passar inte bakgrundsfärgen på min avatar färgen på forumet. Vem orkar redigera avataren igen.

#61

Postad 18 september 2011 - 02:18

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Jag har bara ett fåtal synpunkter:

1, Var är min ASSISTENT? Jan kan inte hitta den?

2, Förändringar brukar vara svår för folk att ta till sig i början, men efter några veckor kommer garanterat flertalet tycka att den gamla sidan var mossig och omodern.

3, När man gör förändringar ska man emellertid inte göra vissa saker sämre....
Design i all ära, men enligt mig är funktionen det viktigaste. Designen på det nya forumet känns mkt bra, men vissa funktioner har faktiskt blivit sämre.

4, När man lanserar en ny version borde man testköra lite bättre än vad ni gjort hittills. Som det är nu fungerar inte ens vissa basicfunktioner, vilket jag kan tycka är ganska dåligt för att vara en sådan här stor sida. Så svårt borde det inte vara att testköra innan man lanserar ngt nytt. Nu verkar det skapa mer irritation än tvärtom, vilket kan tyckas vara onödigt på en annars bra idé.

Jag ska inte skriva mer nu då jag trots allt anser att punkt nr 2 är den viktigaste av alla mina 4a punkter.

Kan bara säga så här: Gör om, gör rätt!!!!

G

#62

Postad 18 september 2011 - 05:29

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0
Alltid trevligt med nytt. :)

Men måste få fråga, varför har ni valt att göra fontstorleken så pass stor? Kontrasten, om man ska se det designmässigt, är i min mening alldeles för stor mellan rubrik samt underrubrik. Som det ser ut nu, tycker jag det verkar som att man vill vara helt 100% säker på att folk verkligen inser att det är en rubrik samt undertext, då just rubriken är JÄTTESTOR (blir lite för mycket av det goda, samt "in your face" känsla äver det hela. Tycker t.o.m användarvänligheten försämras p.g.a detta "designval".)

Menysystemet är ju trots allt det första man ser när man tar sig in på forumdelen, och som det ser ut nu, tycker jag personligen det ser för kladdigt ut (var betydligt renare samt en enklare "look/feeling" med den gamla typsnittdesignen). Det har nämnts tidigare i tråden, men kanske det vore en bra idé om man kunde sätta storlek samt "bold/ej bold" på typsnittet själv, eller helt enkelt gå tillbaka till så som det såg ut innan uppdateringen. Som också nämnts tidigare i tråden; "Varför laga nått som inte är trasigt"


Bifogad fil  test.jpg   105,17K   0 Antal nerladdningar

#63

Postad 18 september 2011 - 06:10

battleangel
  • battleangel
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
Det jag spontant irriterade mig på var att forumet numera är för brett för 1280 pixlars upplösning. Vissa använder ju fortfarande med fördel CRT. Lär väl komma något Greasemonkey-script som tar bort hela högerkolumnen ...

Kan ni inte flytta på "gilla-knappen" också? Längst ned i varje inlägg kanske?

#64

Postad 18 september 2011 - 06:42

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

  • 629 inlägg
  • 0
Vad har ni gjort! I en dator är ju sidan snygg... Men på en iphone är den helt kass!! Det är för långa rader och det går inte att zooma. Från att sidan var fullt läsbar på min iphone är den oläsbar :-( Mycket tråkigt måste jag säga. Hoppas det går och fixa till.
Testade ipboard appen och det är ju bara en inbedded webläsare.

Man vill ju kunna klicka på länken i sitt notifierings mail så att sedan safari
öppnas och tar upp rätt tråd och rätt inlägg. Så funkade det tidigare.
Nu kommer man till rätt sida som är oläsbar för att man måste scrolla hela tiden i sida.

Det finns ju rätt många användare av iphone så man tycker att sidan borde funka bra där.

//Micke

#65

Postad 18 september 2011 - 06:49

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

  • 629 inlägg
  • 0
Går heller inte att byta profil bild... kan inte ladda upp en ny.

//Micke

#66

Postad 18 september 2011 - 07:39

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Jo, det blev riktigt dåligt i iPhone. Surfar nästan bara från den numera så detta var inte roligt.

Edit: Appen som rekommenderas är dessutom inte heller bra.

#67

Postad 18 september 2011 - 08:26

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
>Jag har fått enorma problem att komma in på forumet. Huvudsidan går bra men klickar jag på forum eller ett av de senaste inläggen händer ingenting 95% av gångerna. Win7 och alla läsare Firefox 6,02, Chrome och IE8.

#68

Postad 18 september 2011 - 08:45

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

  • 1 156 inlägg
  • 0
Själv stör jag mig på att användarnamnen står utanför det relevanta inlägget. Har inte era utvecklare läste MDI?

I övrigt är det väl en vanesak, men jag tycker att forumet numera känns lite plastigt. Jag har kämpat hela morgonen med att komma in i forumet. Lyckades komma in hit när jag gick genom Nyheter. Annars laddas inte forumet alls.

#69

Postad 18 september 2011 - 08:46

MartyAB
  • MartyAB
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Samma här Benkke kommer inte heller in i själva forum delen 95% av gångerna.

#70

Postad 18 september 2011 - 08:59

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Gillar inte det nya utseendet, man får ju skrolla som tusan, så jag antar att det blir mer tid till annat nu.
På netbooken är det än mer värdelöst.

Att få upp en sidescrollbar på en 19" skärm känns 1800-tal

#71

Postad 18 september 2011 - 09:33

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
Kalla mig gammalmodig men tyckte det var bättre innan.

Varför inte valt att lägga in funktionerna i den gamla designen?

Nej, att ta in praktikanter till att göra webbdesign kan bara sluta illa.

#72

Postad 18 september 2011 - 09:43

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

  • 537 inlägg
  • 0
Buggit att gå in på trådarna för mig =( Kör FF 6.0.2

#73

Postad 18 september 2011 - 09:45

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 938 inlägg
  • 0
Hur väljer man "sista sidan" i en tråd när man surfar med en iPhone???

#74

Postad 18 september 2011 - 09:49

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Mycket pedagogiskt upplagt! Älskar den nya stilrena och överskådliga hemsidan än tidigare vars i mina ögon, vart väldigt förlegad och tråkig. Folk - räkna med buggar som moderatorerna skriver i början men allt löser ju sig i efterhand. Jag ser verkligen fram emot dagarna skall gå för att se "slutresultatet" inför denna förändring. Mycket bra jobbat! Finare gränssnitt bör jag tillägga, verkligen!

#75

Postad 18 september 2011 - 09:50

Unregistered42176b20
  • Unregistered42176b20
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Behövs det verkligen tre rader för att visa hur många inlägg man gjort? T.ex. för Ljungby i inlägget ovan står det Lärjunge, tre prickar och 451 inlägg. Dessutom kanske man kan låta bli att visa "inga bilder", "inga filmer" och "inga annonser" när det inte finns några. Eller lägg all sån information i den gigantiska raden med användarnamnet. Är man mitt på en sida kan det även vara lite otydligt om namnet hör till inlägget över eller under.

#76

Postad 18 september 2011 - 09:52

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Nej fyfan, svälj stoltheten o ändra tillbaka till det gamla klockrena utseendet!!

#77

Postad 18 september 2011 - 09:56

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0
Det ser klumpigt ut. Stora fonter och mycket dött utrymme som tar upp en massa plats, lite text och mycket scrollande.

Användarnamn ser inte ut att tillhöra inläggen.

#78

Postad 18 september 2011 - 09:59

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Verkar inte gå att namnge länkar som man kunde tidigare heller.

#79

Postad 18 september 2011 - 10:12

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Designen mycket sämre än tidigare. Gör ont i ögonen.. Nästan omöjligt att komma in på forumet. Riktigt missnöjd.





#80

Postad 18 september 2011 - 10:14

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Då jag är i "branschen" kan jag inte låta bli att fråga, varför ni inte testkört en betaversion innan ni gör det public

Jag kan inte finna något som är bättre i denna versionen än den förra och tycker att det är ett stort steg bakåt

Nu har jag inte riktig koll på vilka funktioner som detta forumet har haft och om det kommit några nya bättre
Men då de flesta med mig läser mer än skriver, är det en katastrof för oss.

När man jämför tex 99mac med minhembio så förstår man vem som är i "branschen"
Men med tanke på vilka resurser minhembio har, kan jag inte förstå att man inte anlitat en kunnig person
till att skapa ett professionellt forum

Som någon sade, svälj stoltheten och börja om från början och gör rätt

#81

Postad 18 september 2011 - 10:19

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0
" Du har nått din kvot för antalet positiva röster du kan ge idag "

Och då ska man veta att jag inte röstat på något...

Rent spontant så håller jag med MalcolmX och Andi_One. Men är ändå rätt säker på att allt kommer bli bättre, när man vant sig.

#82

Postad 18 september 2011 - 10:28

tomsan
  • tomsan
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0
Oj, vad vitt det blev... tona ner lite, jag får ont i ögonen!

#83

Postad 18 september 2011 - 10:33

qwertansk
  • qwertansk
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Håller med om att sidan är väldigt ansträngande för ögonen nu. Gör gärna något åt det.

#84

Postad 18 september 2011 - 10:36

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Men snälla nån, vad har ni gjort?!?

Extremt mycket som tar onödig plats så man får skrolla i evigheter känns det som ;)
Flytta gärna våra namn till över avatar bilderna tack. Nu känns det som vi har en "trådtitel" över varje inlägg.

#85

Postad 18 september 2011 - 10:39

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0
Trodde det var jag som var trött eller något för fick ont i ögonen nästan direkt när jag började läsa på sidan. Men nu har flera andra sagt samma sak.

/Fredrik

#86

Postad 18 september 2011 - 10:40

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
Går det att få tillbaka sin gamla avatar? Har den inte längre liggande någonstans...

Edit: Jag kommer inte till mitt eget galleri om jag trycker på den (felstavade) länken under inläggsräknaren. (Kommer till porch123:s)

Edit2: Google cache hade min bild kvar :)

Edit3: Ska inte klaga allt för mycket på designen, brukar vara en vanesak har jag lärt mig.
Däremot måste jag hålla med de som tycker att vissa fonter är för stora. Inte riktigt effektivt användande av skärmutrymmet.

#87

Postad 18 september 2011 - 10:41

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Hmm, tycker faktiskt formatet och stilen var klart mer lättöverskådlig i tidigare version. Tycker denna nya layout känns på tok för klumpig och onödigt stor vad gäller fonter och annat. Kan bara tänka mig hur deta blir på en liten laptop eller netbookskärm. De som skrivit att dom får ont i huvet av att läsa i formumet nu kan jag hålla med faktiskt.

Bästa ordet jag kan sammanfatta min subjektiva känsla med för hur nya utseendet känns är uppsvullet.

Tanken var säkert god och motorn i botten är säkert bättre osv, men layouten tycker jag var ett klart steg bakåt.

GAH!! nu först såg jag "gilla detta" Facebookstramsknappen.....har inga snälla ord alls att säga om detta tilltag är mitt mest diplomatiska svar om denna utveckling.

Vad blir nästa steg, att införa en "poke-knapp"?

#88

Postad 18 september 2011 - 10:42

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0
Det som var så väldigt skönt med MHB tidigare var att det var så avskalat och tydligt. Till skillnad från andra forum så slapp man långa "signaturer" med bilder och skit under varje inlägg som bara tar upp plats och gör att man inte får någon överblick. Om någon skrev ett kort inlägg här så hamnade det i en lite ruta där det var tydligt var det inlägget slutade och nästa började.

All onödig skit i ett inlägg ska bara bort, enligt mig. I det här fallet "Gilla-knappen", den tillför ju ingenting. Sån skit kan facebook få ha för sig själv.


Visst, man vänjer sig säkert. Men det viktigaste är nog ändå, som många sagt, att ett kort inlägg aldrig får bli långt på grund av att massa tomrum ska tryckas in.

#89

Postad 18 september 2011 - 10:45

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Ja detta var inte bekvämt för hjärnan ;)

Befarar nästa uppdatering om några år där forumet förvandlas till en en ännu stökigare facebook kopia ;)

All onödig skit i ett inlägg ska bara bort, enligt mig. I det här fallet "Gilla-knappen", den tillför ju ingenting. Sån skit kan facebook få ha för sig själv.


Håller med!

#90

Postad 18 september 2011 - 10:54

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0
ja, gilla knappen måste bort!
Den är oseriös tycker jag.
Liksom pop-up fönstren som kommer upp ibland, ser ju precis ut som "Facebook fönster"!?

Allting verkar vara en liten "ripoff" på Facebook...

Har dock hittat en nice feature. Om man "råkar" trycka på Back-knappen när man skriver, vilket händer mig rätt ofta eftersom jag sitter med laptopen i knät, så sparas automatiskt det jag har skrivit så jag slipper skriva det igen. Mycket bra tycker jag.

#91

Postad 18 september 2011 - 10:56

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Design flaw fixed ;)

Bifogad fil  Design.JPG   57,45K   4 Antal nerladdningar

#92

Postad 18 september 2011 - 11:00

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Betydligt bättre ;)

#93

Postad 18 september 2011 - 11:01

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0
Rent spontant så gillar jag det inte men lär säkert vänja mig vid utseendet...

1. Det tar för stor plats! Svårt med överblick, jag ser max 3 inlägg åt gången
2. Bortbortbortbort med Gilla-knappen!!!

#94

Postad 18 september 2011 - 11:03

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Vart är ogilla knappen???

Känns ganska meningslöst med en gillaknapp om man inte har en ogillaknapp...


Jag har för mig att i en tråd tidigare så va mitt förslag att skita i gilla-knappen och bara ha en ogilla-knapp.. för att folk tycker om ett inlägg borde väl vara grundteorin att alla skriver bra inlägg. Lite grand som att förutsätta att människan är god innerst inne, men så finns det en del man helt enkelt vill plocka bort som skiljer sig från mängden genom att itne vara goda.

Så man vill urskilja inlägg som är "onda" :P

#95

Postad 18 september 2011 - 11:10

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0

Rent spontant så gillar jag det inte men lär säkert vänja mig vid utseendet...

1. Det tar för stor plats! Svårt med överblick, jag ser max 3 inlägg åt gången
2. Bortbortbortbort med Gilla-knappen!!!

Och som flera andra påpekat. Alldeles för mycket vitt. Blir ansträngande för ögonen. Den gamla designen var förvisso mer gammaldags men fyllde sitt syfte bättre. Avskalad och enkel.

#96

Postad 18 september 2011 - 11:11

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
...

#97

Postad 18 september 2011 - 11:12

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
Liksom, trådskaparens avatar står gramför topic-raden... Om man ändå ska ha en bild där, borde det inte kunna ta en produktbild från kopplade produkter istället? Man funderar ju jämt i 10 minuter vad tråden har med bilden att göra innan man kopplar att det användarens avatar.

#98

Postad 18 september 2011 - 11:14

Weiman
  • Weiman
  • Forumräv

  • 921 inlägg
  • 0
Tycker som flera andra att inläggen tar alldeles för stor plats på höjden. Det var illa innan men ännu värre nu.. På en vanlig laptopskärm (1366x768) får det bara plats två inlägg även om de bara är på en rad.

Sen är det kanske inte så lyckat med svart text på mörkgrå bakgrund (navigeringsfältet längst upp).

#99

Postad 18 september 2011 - 11:16

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

  • 845 inlägg
  • 0
Det som är ovanför dessa inlägg, nyheter och kommentera eller vad det nu heter kan ni minimera eller ta bort helt

I övrigt verkar det fräscht

#100

Postad 18 september 2011 - 11:17

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0
Saknar genvägarna till övriga forumdelar. Nu måste man klicka tillbaka till "Minhembio Forum" innan man kan välja ett subforum



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.