Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

VIAPLAY Box

901 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Netgem N5200 (Viaplay-boxen) (Digitalboxar) 1 5,25 (3) Inga priser

#1

Postad 18 maj 2012 - 09:43

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0
Vad tror ni om VIAPLAY boxen från VIASAT? Med tanke på pris kontra content tycker jag det verkar intressant. I min mening slår den undan benen på konkurrenterna, jag har idag TELIA digitaltv (fiber) och betalar 299 kr för VIASAT Sport HD. Med VIAPLAY boxen får jag hela VIAPLAY + VIASAT Sport HD paketet samt TV1000 för 299 kr/månad, det enda som behövs är nätverksuppkoppling trådad eller WiFi.

Det som återstår är hur detta fungerar i skarpt läge, jag har kört VIAPLAY under våren som kompensation från VIASAT/TELA ang. PL lördagsmatcher och det har fungerat tillfredsställande för mig. Själva konceptet med VIAPLAY Box är tilltalande.

http://kampanj.box.v....php?page=specs

EK

Redigerat av Unregisteredcec18524, 18 maj 2012 - 09:45.


#2

Postad 18 maj 2012 - 09:54

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

  • 752 inlägg
  • 0
Verkar bra

undrar hur bra mediacentern funkar ?

#3

Postad 18 maj 2012 - 10:09

boborg
  • boborg
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
DVB-T2?

#4

Postad 18 maj 2012 - 12:06

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

  • 752 inlägg
  • 0

DVB-T2?


till vadå

#5

Postad 18 maj 2012 - 14:42

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Enligt kundtjänst så ska man åxo kunna få ut HD material ur den :) Håller med det tilltalar mig åxo, blir nog till att beställa. Kör i daxläget med smart tv och ipad dock ej blir det HD men har funkat kanon iaf :) Någon som sitter på sådan redan som kan bekräfta?

#6

Postad 19 maj 2012 - 09:44

niagi
  • niagi
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Låter schysst. Men får bara HTTP500 error om jag går in på sidan för att uppgradera mitt viaplay konto.. varit så sedan igår (när jag testa första gången).. :/

#7

Postad 19 maj 2012 - 12:27

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Har gjort en beställning nu :) Återkommer med info hur det funkar!

#8

Postad 19 maj 2012 - 15:52

niagi
  • niagi
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Gör en beställning om en vecka ca, så jag får det betaldatum jag vill för framtiden :)

#9

Postad 19 maj 2012 - 16:10

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
ska med spänning följa denna tråd.. har precis sagt upp mitt viasat premium HD paket från comhem och tänkt köra med Viaplay från ipad/iphone till boxee box.. men denna box gör ju allt det plus massa annat lull lull ju :)

#10

Postad 20 maj 2012 - 09:50

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Kul att se Viasat gå längst fram i ledet. Utan tvekan en leverantör som testar ny mark. Men samtidigt vet de väl om att deras gamla tjänster är inom en döende sektor.

Sett som mediaspelare så är Sigma 8655 ett rätt gammalt chip. Återfinns i den gamla versionen av Western Digital TV Live.

Märk att denna klarar INTE 1080p enligt specifikationerna.

Tittar man vad själva boxen kostar - 99kr x 12 månader = 1188kr. Detta priset är INTE vad den skulle kostat löst. Vi pratar om ett väldigt gammalt chip som enligt dagens standarder för mediaspelare inte håller
.
Hade den sålts som stand alone så hade jag knappt gett 500kr för den.

Samtidigt blir den ju speciell i och med att den har ViaPlay stöd. Samtidigt så dyker ju ViaPlay upp på en del andra plattformar nu så hade nog skippat denna boxen.

#11

Postad 20 maj 2012 - 09:54

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Kan väl sägas att ViaPlay finns i både LG's och Samsung's Smart TV koncept.

Så du får en Blu-Ray spelare med bättre mediastöd + Blu-Ray stöd + WiFi + ViaPlay + Massa andra internet funktioner = ca 1500kr.

#12

Postad 20 maj 2012 - 10:30

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Kan väl sägas att ViaPlay finns i både LG's och Samsung's Smart TV koncept.

Så du får en Blu-Ray spelare med bättre mediastöd + Blu-Ray stöd + WiFi + ViaPlay + Massa andra internet funktioner = ca 1500kr.


Vad får du 1500 ifrån? :P

#13

Postad 20 maj 2012 - 14:17

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Vad får du 1500 ifrån? :P


LG BD670N - ViaPlay + WiFi + 3D + Blu-Ray:

https://www.prisjakt...kt.php?p=847006

1490 på webhallen.

#14

Postad 20 maj 2012 - 14:49

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0
Men med det alternativ missar du live streamning av Viasat kanaler

#15

Postad 20 maj 2012 - 15:45

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Men med det alternativ missar du live streamning av Viasat kanaler


Ingår inte det i vanliga Viaplay apparna?

#16

Postad 20 maj 2012 - 15:51

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0
Det är bara play tjänsten, vad jag kan se i Samsung appen
Har inte testat den

#17

Postad 20 maj 2012 - 16:22

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
"För dig som har Viaplay-boxen ingår också Viaplay på alla plattformar utan kostnad: Viaplay.se, mobilen eller surfplattan. Det finns även smarta TV-apparater där Viaplay fungerar utmärkt. Men kom ihåg att det bara är Viaplay-boxen som innehåller de extra TV-kanalerna och den optimerade bildkvaliteten.


I alla viaplay appar kan man se live streaming liksom poängen :) dock skiljer sig boxen enligt ovanstående. Får ju tv1000 en del bra tv kanaler åxo :P

#18

Postad 21 maj 2012 - 12:27

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0
Som mcmike skriver, förutom VIAPLAY tillkommer ju hela VISAT Sport paketet (inkl HD) samt TV1000 kanaler. Jmfr med hos ex. TELIA där VIASAT Sport HD kostar 299 kr månad så ser det på pappret ut som en bra deal från VIASAT. Fördelen med VIAPLAY Boxen är att jag kan ta med mig boxen vart än jag har en internetuppkoppling.

EK

#19

Postad 21 maj 2012 - 18:55

astra
  • astra
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Någon som har skaffat boxen och kan berätta hur det funkar??

#20

Postad 22 maj 2012 - 10:47

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Hej Allihopa!

Vad roligt att höra att det är många som är intresserade av den nya viaplay boxen!
Det stämmer att det finns tillgång till HD och att man har tillgång till 25 olika kanaler.

Det som är så effektivt med boxen är att den är lätt att koppla.
Det man gör är att man kopplar strömkabeln till det översta uttaget på boxen och andra änden till vägguttaget. Därefter behövder du en HDMI kabel som du anslutar boxen till din tv. Har man inte Wifi så behöver man en nätverkskabel som man kopplar till boxen, den andra uttaget ska till routern/modemet.
Därefter är det bara att byta AV-kanal och därefter är det bara att använda tjänsten.
Man kommer även få med en manuall hur man kopplar in allt och hur man använder tjänsten.
Vill ni ha mer information om tjänsten så kan ni hitta det på http://kampanj.box.viaplay.se/

Har ni fler funderingar eller frågor så tveka inte att fråga!

Ha en trevlig dag.
Med vänlig hälsning.
Alexandra
Viaplay Support.

#21

Postad 22 maj 2012 - 12:36

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Hej Viasatsupport!
Har en liten fråga om denna box.
Jag undrar hur HD kvaliteten är?
Jag har själv Viasat sport HD genom Telia. (fiber)
Är bildkvaliteten jämförbar?
Har tidigare testat Viaplay i datorn och kopplat till TV.n.
Fastän det stod på vissa matcher att det skulle vara HD kvalitet så var det långt ifrån detta.

#22

Postad 22 maj 2012 - 12:48

ripplecarry
  • ripplecarry
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Stödjer den DVB-T2? Dvs, kan jag få in SVT1 HD & SVT2 HD via markantenn-ingången?

#23

Postad 22 maj 2012 - 12:55

astra
  • astra
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Toppen att Viaplay engagerar sig i forumet.

Jag undrar, jag vill inte hyra boxen för 99 kr/månad utan köpa loss den.

Gissar att den går på 500 spänn för er att få iordning mjukvara och hårdvara. Jag önskar att ni säljer den för 990 ink moms, ni får en schyst vinst per box och kunderna slipper bindningstid och månadshyra för en dum hårdvara. Blir väldigt dyrt för oss kunder att "hyra" en simpel hårdvara som antagligen kommer användas minst 2-3 år.

Det ni erbjuder med månadshyra/bindningstid är en gammal förlegad och omodern lösning som bara gamla dinosaurier som ComHem skulle hitta på.

#24

Postad 22 maj 2012 - 14:00

Unregisteredd5154ad7
  • Unregisteredd5154ad7
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Ett inlägg från Viaplay på ett annat forum säger såhär:
"När man beställer Viaplay boxen så binder man sig i 12 månader på viaplay.se och efter bindningstiden så äger man boxen."
https://www.flashback.org/sp37425804

Du kan ju se månadsavgiften som en avgift för att få tillgång de linjära kanalerna också, vilket inte ingår i de vanliga paketen.

#25

Postad 22 maj 2012 - 14:13

astra
  • astra
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Du kan ju se månadsavgiften som en avgift för att få tillgång de linjära kanalerna också, vilket inte ingår i de vanliga paketen.


Är inte intresserad av dessa kanaler utan bara sporten. Gillar tanken på en smidig optimerad box att koppla till TV'n men hatar modellen med bindningstider. Låt mig köpa boxen istället. Viasat får gärna göra några hundralappar i vinst på den, men bindningstid nej tack!

En fundering som dök upp nu är om boxen slutar kosta 99 kronor/månad efter de 12 månaderna? Dvs totalt pris för hårdvaran är 1188 kr och därefter upphör månadshyran. Framgår dåligt på Viaplaywebben.

Redigerat av astra, 22 maj 2012 - 14:16.


#26

Postad 22 maj 2012 - 14:37

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0

En fundering som dök upp nu är om boxen slutar kosta 99 kronor/månad efter de 12 månaderna? Dvs totalt pris för hårdvaran är 1188 kr och därefter upphör månadshyran. Framgår dåligt på Viaplaywebben.


Letade också efter detta på Viaplay sidan, men det står inget om det vad jag kan se.
Det trista är ju att man tappar en av de absolut bästa sakerna med Viaplay, nämligen att man inte har bindningstid!
Själv hade jag Viaplay under en månad när det drog ihop sig i champions league...

#27

Postad 22 maj 2012 - 15:07

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0
Det skulle vara utmärkt om VIASAT kunde svara här i tråden på vad som gäller med boxen, om den är "avbetald" efter 12 månader etc.

EK

#28

Postad 22 maj 2012 - 15:42

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Hej alla!

Detta är den bitrate man högst kan få från boxen, notera dock att detta varierar beroende på sin bandbredd då den anpassas efter uppkopplingen.

Live SD - upp till 3000mbits@720x576
Live HD - upp till 4000mbits@1280x1080i

Viaplay SD - upp till 3000mbits@720x576
Viaplay HD - upp till 5000mbits@960x720i

Den extra kostnaden på 99kr/mån gäller enbart de live kanaler man även får utöver Viaplays on demand utbud. För att få tillgång till SVT samt Tv4 så behöver man en marksänd antenn kopplad till boxen och boxen har ej stöd för DVB-T2. Efter att bindningstiden löpt ut så äger ni boxen samt att ni kan ändra vilket utbud ni vill ha till boxen men i dagsläget har vi tyvärr inga alternativ om man vill köpa boxen löst utan bindnignstid.

Något som som även funkar med boxen är att man kan spola tillbaka de livesända kanalerna via boxen i upp till fyra timmar utan behov av en hårddisk eller annan lagringsenhet samt pausa livesändningen. något som vi tror att många kommer att uppskatta.

Mvh Kim
Viasat Support

Redigerat av ViasatSupport, 22 maj 2012 - 16:45.


#29

Postad 22 maj 2012 - 15:56

MartinÅ
  • MartinÅ
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Hej,

Jag passar på att svara på några frågor!

HD-kvaliteten på TV-kanalerna är mycket bra. Bilden är skarp och detaljerad, och helt klart ett lyft jämfört med SD-kanaler. Vi har anpassat våra videokodare för Viaplay-boxen vilket ger bättre bildkvalité jämfört med att koppla datorn direkt till TV:n, både för HD och SD kanaler.

Viaplay-boxen har inte DVB-T2 mottagare.

De olika abonnemangen för Viaplay-boxen innehåller precis som ni nämnt ovan ett antal streamade live-TV-kanaler från Viasat. Från Viaplay får man i dagsläget bara tillgång till dessa via Viaplay-boxen. Den förhöjda månadskostnaden ger alltså framför allt tillgång till live-kanalerna varför vi kommer fortsätta ta 99 kr/månad även efter bindningstiden. I dagsläget, ingår boxen som en del i de 99 kronorna (utan extra kostnad) när man binder sig i 12 månader. I dagsläget erbjuds boxen enbart under denna affärsmodell.

Det är också värt att nämnas att Box-abonnemanget är en top-up-tjänst, vilket innebär att man alltid har tillgång till Viaplay på alla våra andra plattformar (PC, telefon, tablet, Samsung- och LG-TV mm).

Viaplay har öppnat en egen community för att samla frågor och svar på samma ställe. Ställ gärna frågor där så svarar vi!

http://community.viaplay.se/viaplay

MVH
Martin
Projektledare Viaplay

Redigerat av MartinÅ, 22 maj 2012 - 15:56.


#30

Postad 22 maj 2012 - 16:26

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Hade tänkt lämna ett omdöme men tydligen så finns det problem med lösen för registreringen så det är bara och vänta tills det är löst inom snar framtid hoppas jag :mellow: Annars liten och smidig även fjärrkontrollen...

#31

Postad 22 maj 2012 - 16:58

Unregisteredd5154ad7
  • Unregisteredd5154ad7
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Hade tänkt lämna ett omdöme men tydligen så finns det problem med lösen för registreringen så det är bara och vänta tills det är löst inom snar framtid hoppas jag :mellow: Annars liten och smidig även fjärrkontrollen...


Ah tråkigt, men gå in och ändra ditt lösenord till något utan "specialtecken" så bör det fungera.

#32

Postad 22 maj 2012 - 17:33

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Ah tråkigt, men gå in och ändra ditt lösenord till något utan "specialtecken" så bör det fungera.


Nja det följer med en kod i boxen som man måste registrera på deras hemsida så att den kommer igång, kan inte jag göra något åt tyvärr :mellow:

#33

Postad 22 maj 2012 - 19:31

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Hej!

Som ni har märkt så är det problem med att aktivera boxen just nu men om ni mailar in boxens Mac adress samt ert viaplay konto (mail adress) till oss på [email protected] så ska vi aktivera det manuellt. Ni kan även skriva till oss på twitter eller facebook med era uppgifter.

Mvh Kim
Viasat Support

Redigerat av ViasatSupport, 22 maj 2012 - 19:32.


#34

Postad 22 maj 2012 - 22:01

astra
  • astra
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Viasatfolket > jag är ledsen, jag förstår fortfarande inte er prissättning. Jag vill bara se sport genom boxen, vad kommer det kosta mig efter de 12 månadernas bindnindstid gått ut? 298 eller 199 kronor?

#35

Postad 22 maj 2012 - 22:12

astra
  • astra
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

De olika abonnemangen för Viaplay-boxen innehåller precis som ni nämnt ovan ett antal streamade live-TV-kanaler från Viasat. Från Viaplay får man i dagsläget bara tillgång till dessa via Viaplay-boxen. Den förhöjda månadskostnaden ger alltså framför allt tillgång till live-kanalerna varför vi kommer fortsätta ta 99 kr/månad även efter bindningstiden.


Idag har jag alla streaming-live kanaler via Viaplay men utan box för 199 kr. Så ni kommer ALLTID ta betalt 99 kr extra för att jag ska kunna se dessa kanaler, som jag redan betalat en gång för, genom boxen.

Den på Viasat som kom på detta tycker så klart det är smart men för mig som kund tycker jag lösningen stinker.

Redigerat av astra, 22 maj 2012 - 22:13.


#36

Postad 22 maj 2012 - 22:29

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Du betalar 99kr extra för tv kanalerna, hela tv1000 och sen får du bättre bild kvalité genom boxen även om du kör från datorn:) Dessutom så kan man följa alla sport/film kanalerna genom vanliga sändningstider precis som ett vanligt abb. Jag tycker iaf inte 99kr till är mycket för det:) Motsvarade paket där jag bor skulle kosta det dubbla..

#37

Postad 23 maj 2012 - 06:00

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 1
Verkligen intressant projekt! Ska bli kul att se hur HD-kvalitén står sig gentemot den man får genom vanliga tv-nätet. Hoppas på rapporter om detta :)

#38

Postad 23 maj 2012 - 08:16

Unregistereda7aa74d3
  • Unregistereda7aa74d3
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Kan man se några av filmkanalerna i HD med boxen?

#39

Postad 23 maj 2012 - 08:57

astra
  • astra
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Du betalar 99kr extra för tv kanalerna, hela tv1000 och sen får du bättre bild kvalité genom boxen även om du kör från datorn:) Dessutom så kan man följa alla sport/film kanalerna genom vanliga sändningstider precis som ett vanligt abb. Jag tycker iaf inte 99kr till är mycket för det:) Motsvarade paket där jag bor skulle kosta det dubbla..

Dels är jag inte intresserad av TV1000 och dels tycker jag inte prismodellen är attraktiv. Varför ska jag betala 99 kronor extra per månad för att nyttja sportsändingarna bara för att ge går igenom en speciell box. Det är inte logiskt för mig. Jag vill hellre köpa boxen (beredd att betala max 1000 kr) och sedan fortsätta se på sportkanalerna för 198 kronor/månad. Att "tvingas" hyra boxen för 99 kronor per månad över tid tycker jag är ett dåligt upplägg givet mina behov och alternativa lösningar.

Jmf ComHem där du kan köpa boxar löst och teckna det kanalpaket du önskar separat. Ser inte nyttan för mig som konsument varför dessa två ska sammanföras i en tjänst som Viaplay nu gör. Jag förstår ju helt klart från deras sida att de ökar sin vinst/kund på detta sätt men för kunden ger prismodellen inget merväde, dvs ingen win-win uppstår; alltså FAIL.

#40

Postad 23 maj 2012 - 09:42

MartinÅ
  • MartinÅ
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Hej,

Nu ska registreringsproblemen vi hade igår vara lösta.

MVH
Martin

#41

Postad 23 maj 2012 - 09:52

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Dels är jag inte intresserad av TV1000 och dels tycker jag inte prismodellen är attraktiv. Varför ska jag betala 99 kronor extra per månad för att nyttja sportsändingarna bara för att ge går igenom en speciell box. Det är inte logiskt för mig. Jag vill hellre köpa boxen (beredd att betala max 1000 kr) och sedan fortsätta se på sportkanalerna för 198 kronor/månad. Att "tvingas" hyra boxen för 99 kronor per månad över tid tycker jag är ett dåligt upplägg givet mina behov och alternativa lösningar.

Jmf ComHem där du kan köpa boxar löst och teckna det kanalpaket du önskar separat. Ser inte nyttan för mig som konsument varför dessa två ska sammanföras i en tjänst som Viaplay nu gör. Jag förstår ju helt klart från deras sida att de ökar sin vinst/kund på detta sätt men för kunden ger prismodellen inget merväde, dvs ingen win-win uppstår; alltså FAIL.


Hej Astra!

Som sagt så är det de extra live kanalerna som går på 99kr/mån i 12 månader och sedan kan man om man vill avsluta det paketet och gå tillbaka endast till det vanliga paketet utan live kanalerna. Är man inte intresserad av live kanalerna eller den förbättrade kvalitén vi erbjuder via boxen så har man självklart möjligheten att enbart välja de vanliga paketen.

Det som man går miste om med boxen är bland annat dels möjligheten att se på alla våra live kanaler och en programguide samt att man kan spola tillbaka dem 4 timmar utan behov av en lagringsenhet. Bättre kvalité samt att man kan komma åt hela viaplays utbud direkt i tvn utan en smartapp eller en dator kopplad till den samt möjligheten att fungera som ett media center.

Mvh Kim
Viasat Support

#42

Postad 23 maj 2012 - 10:04

astra
  • astra
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Kim / Viasat > Tack för svaret. Jag förstår upplägget men tycker inte det är attraktivt för mig. Framför gärna det till er marknadsavdelning så kanske de kan ta prismodellen under övervägande.

mvh / Astra

#43

Postad 23 maj 2012 - 11:40

gape
  • gape
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Hej,
hur är det med Viasat Golf och Premier League HD? Kan man se dessa kanaler också?
Golfen finns ju att titta på med Viaplay.

#44

Postad 23 maj 2012 - 13:18

Unregisteredd5154ad7
  • Unregisteredd5154ad7
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
http://kampanj.box.v...ge=supply_price

Klicka på "Se hela kanalutbudet"

De sport-kanalerna som följer med är Viasat Sport, Viasat Fotboll, Viasat Hockey, Viasat Golf, Viasat Motor HD, Viasat Fotboll HD (och TV10). Premier Leauge HD finns ej med.

#45

Postad 23 maj 2012 - 16:19

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Då var boxen igång :) Faktiskt förvånad hur snabb den var riktigt bra bild åxo. Menyerna riktigt lätta att hantera. Jag är jättenöjd med den och att viaplay tagit steget ifrån vägg uttags tv ännu mera. Kanon att ta med sig var man vill liten och smidig :)

#46

Postad 23 maj 2012 - 17:34

marswe
  • marswe
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Som sagt så är det de extra live kanalerna som går på 99kr/mån i 12 månader och sedan kan man om man vill avsluta det paketet och gå tillbaka endast till det vanliga paketet utan live kanalerna. är man inte intresserad av live kanalerna eller den förbättrade kvalitén vi erbjuder via boxen så har man självklart möjligheten att enbart välja de vanliga paketen.


Intressant produkt tycker jag. Men tvetydigt svar, vad händer efter 12 månader? Är boxen obrukbar då om man bara väljer ett vanligt paket? De extra 99 kronorna är de enbart för live-kanalerna eller är det för att kunna använda boxen överhuvudaget? Hänger den extra kvaliteten ihop med boxen eller 99 -kronorna?

#47

Postad 23 maj 2012 - 21:21

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0
Lite synd att ni inte valde en box med DVB-T2, när tillverkaren kan leverera med en sådan mottagare


Är Viasat Film kanalerna i HD?

#48

Postad 23 maj 2012 - 22:12

Lagger
  • Lagger
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 1
Någon med box som vet vika nätverkskonfigurationer man kan göra om man ska köra trådlöst? Kan man välja statisk ip, de vanliga krypteringarna etc?

#49

Postad 24 maj 2012 - 06:57

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Jag är jättenöjd med den och att viaplay tagit steget ifrån vägg uttags tv ännu mera.

Jag tycker det verkar vara en intressant pryl, men så länge den förlitar sig till markantenn för SVT och "fetfyran" så håller jag inne med toppbetyget. Jag är medveten om att det inte i första hand är en teknisk fråga, och framförallt inte en fråga som Viasat äger, men jag tror det gör den mindre attraktiv i mångas ögon. Att sen paketeringen av kanaler är korkad är ju ett generellt problem för alla tekniker.

#50

Postad 24 maj 2012 - 08:25

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Lite synd att ni inte valde en box med DVB-T2, när tillverkaren kan leverera med en sådan mottagare är Viasat Film kanalerna i HD?

Hej Lindo! Filmkanalerna är inte i HD. Du kan läsa allt om boxen här: http://kampanj.box.viaplay.se/

Någon med box som vet vika nätverkskonfigurationer man kan göra om man ska köra trådlöst? Kan man välja statisk ip, de vanliga krypteringarna etc?

Hej Lagger! Jag skulle rekommendera dig att gå in här http://community.viaplay.se/viaplay och ställa din fråga så kan vi hjälpa dig på bästa sätt. Mvh Liselotte Viasat Support

Redigerat av ViasatSupport, 24 maj 2012 - 08:26.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.