Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital HD Box Smart 1TB från Kaon

255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 05 december 2016 - 10:05

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Poster her, da det ikke er mange aktive debattforum rundt Canal Digital og dekodere i Norge.
 
Har nettopp kjøpt meg LG OLED65B6V, har gått ifra min trofaste Pioneer Kuro LX5090H så nå har det åpnet seg en ny hverdag hva gjelder "smartfunksjonalitet".
 
Noe jeg elsker med den nye TV-en er "HDMI CEC". Dette er jo helt fantastisk og fungerer helt utmerket mot Apple TV (Gen.4), NVIDIA Shield TV, PlayStation 4 og til og med Nintendo Wii:U.
 
 
De forskjellige enheten skrur seg automatisk på når jeg bytter til riktig HDMI-inngang og de skrur seg automatisk av når jeg bytter til noe annet eller skrur av TV-en.
 
Og det beste av alt, jeg kan styre alle enhetene automatisk over HDMI. Jeg kan altså kaste min Logitech Harmony Ultimate i søpplekassa da jeg nå kan styre Apple TY, NVIDIA Shield TV, PlayStation 4 og Wii:U automatisk over HDMI. Det krever ikke noe oppsett i det hele tatt, så lenge HDMI CEC (Simplelink som LG kaller det) er aktivert på TV-en og HDMI CEC er aktivert på enhetene så fikser alt seg selv helt automatisk og det fungerer helt nydelig!
 
 
Eneste enheten jeg har som ikke fungerer er min Canal Digital Smart HD Boks/PVR / NS1130. Ut ifra det jeg kan lese på nett, og ut ifra innstillingene på dekoderen så skal denne støtte HDMI CEC. Og ifølge menyene på TV-en så påstår den at HDMI CEC er aktivert og aktiv, men ingenting fungerer?
 
Det er helt bingo om dekoderen skrur seg på automatisk, det skjer kanskje 1 av 10 ganger. Og det er helt bingo om den skrur seg av automatisk. Det fungerer utrolig dårlig.
 
Hva som verre er, jeg kan ikke styre dekoderen over HDMI. Dekoderen reagerer ikke på LG Magic Remote i det hele tatt selv om HDMI CEC er aktivert... Det fungerer bare ikke.
 
 
Er det sånn at HDMI CEC er helt håpløst dårlig på disse dekoderne? Eller er det noe jeg gjør galt?
 
 
LG OLED og Magic Remote støtter å sende fjernkontrollsignaler over IR. Jeg kan kjøre en veiviser på TV-en så jeg kan sette opp fjernkontrollen til å fungere direkte mot dekoder. Men det er mye bedre med HDMI CEC da min dekoder står litt bortgjemt så det er lettere å peke fjernkontroll rett på TV-en istedenfor på dekoderen.
 
Når jeg forsøker å sette opp LG Magic Remote til å fungere mot dekoderen så fungerer det ikke. LG har et valg for "Canal Digital" men dekoderen reagerer ikke når jeg velger dette valget.
 
 
Siden Smart HD Boks er produsert av Kaon så forsøkte jeg å velge Kaon som produsent i LG sin veiviser. Men ingen av de fungerte heller. Først når jeg velger Sagem så finner jeg en profil som fungerer, men da fungerer ikke "REC" / opptaksknappen.....
 
 
 
Hva gjør jeg? Må da være mulig å få HDMI CEC til å fungere?


Jag kan inte heller styra boxen med hdmi cec (lg eg920v)

#202

Postad 06 december 2016 - 09:57

Unregisteredea6ee995
  • Unregisteredea6ee995
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Någon rekommendation på hårddisk till denna box?

Vilket märke sitter det i original?

Får man i en 15mm hög disk?



#203

Postad 06 december 2016 - 12:46

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Någon rekommendation på hårddisk till denna box?
Vilket märke sitter det i original?
Får man i en 15mm hög disk?

Jag köpte en toshiba usb 1 Gb på netonnet för 629kr ,funkar perfekt. :)

Ps. När jag pratade med cd påstod dom att endast deras interna disk fungerar och den kostar en tusing. :(

Redigerat av Askungen, 06 december 2016 - 12:47.


#204

Postad 07 december 2016 - 08:54

Unregisteredea6ee995
  • Unregisteredea6ee995
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Går det att ha 2st smartboxar med hårddisk och även kunna använda FollowMe?



#205

Postad 07 december 2016 - 09:18

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Går det att ha 2st smartboxar med hårddisk och även kunna använda FollowMe?

 

Hej Borat, det fungerar med en utan hårddisk och en med, inte båda med hårddisk.  Vänligen Micke 



#206

Postad 07 december 2016 - 09:29

Unregisteredea6ee995
  • Unregisteredea6ee995
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Fungerar extern USB-disk och intern disk på samma sätt? (handhavandemässigt)

 

Saxat från CD:

Kunder med HD-box Smart kan nu ansluta en egen extern hårddisk via USB. Boxen har stöd för hårddiskar med upp till 4 TB lagringsutrymme. Större hårddiskar kan användas men kommer att begränsas till 4 TB.

 

 

Kan man ha både intern och extern disk anslutna på samma box?



#207

Postad 08 december 2016 - 11:07

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Fungerar extern USB-disk och intern disk på samma sätt? (handhavandemässigt)

 

Saxat från CD:

Kunder med HD-box Smart kan nu ansluta en egen extern hårddisk via USB. Boxen har stöd för hårddiskar med upp till 4 TB lagringsutrymme. Större hårddiskar kan användas men kommer att begränsas till 4 TB.

 

 

Kan man ha både intern och extern disk anslutna på samma box?

 

Hej -Borat.

 

Du kan koppla in antingen hårddisken på 1 TB som tillhör HD-boxen Smart eller den extrerna hårddisken. Då går inte koppla in och använda båda samtidigt.

 

Vänligen Tobias 



#208

Postad 10 december 2016 - 03:25

tekniknisse
  • tekniknisse
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Någon mer som råkat ut för konstiga störningar till subwoofern(Xtz 10:17) i hembioanläggningen ihop med  CD-Smartboxen?

 

Riktigt skumt fel, hade innan Viasats inspelningsbara HD-box Pace 865NV för parabol och körde HDMI från box in i Yamaha förstärkaren som sedan gick vidare från förstärkaren till en Sony TV. 

 

Detta  fungerade problemfritt både via förstärkaren och teven utan störningar.

 

 

Byter till Canal Digitals parabol istället pga bra erbjudande och kanalpaket.

 

Kopplar in den helt nya Canal Digitalboxen på precis samma sätt med samma kablar.(nya CD- smartboxen med 1Tb- kassettdisken som sätts in i facket bakom boxen.

 

Dock var inte Subben påslagen när installatören fixade parabolen utan bara framhögtalarna + center så felet hördes inte då.

 

 

Nu till det skumma:

 

När subben slås på om CD-boxen är på så uppstår ett pulserande lågfrekvent störningsljud som är klart och tydligt hörbart och irriterande som då verkar ändras efter hur boxen jobbar.

 

Störningen skickas från boxen till förstärkaren via HDMI kabeln och försvinner bara om man slår av boxen eller om man drar ut HDMI kabeln ur boxen.(då får man självklart ingen bild), givetvis har jag provat med andra HDMI kablar också för att utesluta fel på HDMI kabeln.

 

Det andra lustiga är att det spelar ingen roll vad man väljer för ingång på förstärkaren eller ens om ljudet är på för även med ljudet på förstärkaren helt nedskruvat till avstängt så går störningen igenom ändå och ger oljud i subben. Enda som fungerar är som sagt att stänga av boxen eller dra ut HDMI kabeln från boxen. 

 

Efter att ha ringt kundtjänst som först tyckte jag skulle testa att köra boxen direkt till teven och ta ljudet optiskt mellan tv och förstärkaren innan de kunde byta ut boxen. 

 

Detta fungerade lika illa då störningen ändå gick bakvägen från box via teven till förstärkaren även om boxen sitter i teven istället för förstärkaren så de skickar en ny box.

 

Måste ändå ha HDMI kablar från Blu-ray spelaren via bioförstärkaren och vidare till teven när man tittar på film och vill ha de nya högupplösta ljudformaten som bara går över HDMI.

 

Så  även då om CD-boxen själv inte använder just den kabeln om boxen sitter direkt mot teven och kör optiskt ljud mot förstärkaren så kan man inte springa runt och rycka kablar bakom teven beroende på om man vill se Canal Digital eller titta på Blu-ray filmer. 

 

(Alla apparater är förövrigt kopplat mot samma vägguttag och fas så det beror inte på att något sitter kopplat på olika faser heller.

 

Är det någon annan som råkat ut för detta underliga problem, haft mängder med olika digitalboxar samt diverse blu-ray och mediaspelare inkopplat men aldrig haft några sådana här problem.



#209

Postad 11 december 2016 - 16:46

Unregisteredb616f598
  • Unregisteredb616f598
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Denna funkar alltså inte med enbart nätverk, utan kräver antennkabel?



#210

Postad 12 december 2016 - 01:03

tekniknisse
  • tekniknisse
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Denna funkar alltså inte med enbart nätverk, utan kräver antennkabel?

Detta är en parabolbox som även har en mottagare för marknätet därför att man skulle få in TV6 via marknätet  tidigare när då kanalen inte fanns hos Canal Digital på parabolen. Den har alltså både antenningångar för parabol och vanlig marksänd tv.

 

Idag sänder Canal Digital både TV3 och TV6 över parabol så egentligen behövs den inte längre annat än möjligen som backup om dåligt väder stör parabolen.

 

Gissningsvis kommer marknätsingången att försvinna helt när det kommer nya boxar då anledningen till att den fanns är borta i och med att kanalen nu finns på parabolen.

 

Nätverk som finns på den boxen är för att kunna köra Canal Digital GO tjänsterna men boxen fungerar även utan nätverk om man inte har något sådant. (då utan GO tjänster)


Redigerat av tekniknisse, 12 december 2016 - 01:07.


#211

Postad 05 januari 2017 - 16:49

tekniknisse
  • tekniknisse
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Någon mer som råkat ut för konstiga störningar till subwoofern(Xtz 10:17) i hembioanläggningen ihop med  CD-Smartboxen?

 

Riktigt skumt fel, hade innan Viasats inspelningsbara HD-box Pace 865NV för parabol och körde HDMI från box in i Yamaha förstärkaren som sedan gick vidare från förstärkaren till en Sony TV. 

 

Detta  fungerade problemfritt både via förstärkaren och teven utan störningar.

 

 

Byter till Canal Digitals parabol istället pga bra erbjudande och kanalpaket.

 

Kopplar in den helt nya Canal Digitalboxen på precis samma sätt med samma kablar.(nya CD- smartboxen med 1Tb- kassettdisken som sätts in i facket bakom boxen.

 

Dock var inte Subben påslagen när installatören fixade parabolen utan bara framhögtalarna + center så felet hördes inte då.

 

 

Nu till det skumma:

 

När subben slås på om CD-boxen är på så uppstår ett pulserande lågfrekvent störningsljud som är klart och tydligt hörbart och irriterande som då verkar ändras efter hur boxen jobbar.

 

Störningen skickas från boxen till förstärkaren via HDMI kabeln och försvinner bara om man slår av boxen eller om man drar ut HDMI kabeln ur boxen.(då får man självklart ingen bild), givetvis har jag provat med andra HDMI kablar också för att utesluta fel på HDMI kabeln.

 

Det andra lustiga är att det spelar ingen roll vad man väljer för ingång på förstärkaren eller ens om ljudet är på för även med ljudet på förstärkaren helt nedskruvat till avstängt så går störningen igenom ändå och ger oljud i subben. Enda som fungerar är som sagt att stänga av boxen eller dra ut HDMI kabeln från boxen. 

 

Efter att ha ringt kundtjänst som först tyckte jag skulle testa att köra boxen direkt till teven och ta ljudet optiskt mellan tv och förstärkaren innan de kunde byta ut boxen. 

 

Detta fungerade lika illa då störningen ändå gick bakvägen från box via teven till förstärkaren även om boxen sitter i teven istället för förstärkaren så de skickar en ny box.

 

Måste ändå ha HDMI kablar från Blu-ray spelaren via bioförstärkaren och vidare till teven när man tittar på film och vill ha de nya högupplösta ljudformaten som bara går över HDMI.

 

Så  även då om CD-boxen själv inte använder just den kabeln om boxen sitter direkt mot teven och kör optiskt ljud mot förstärkaren så kan man inte springa runt och rycka kablar bakom teven beroende på om man vill se Canal Digital eller titta på Blu-ray filmer. 

 

(Alla apparater är förövrigt kopplat mot samma vägguttag och fas så det beror inte på att något sitter kopplat på olika faser heller.

 

Är det någon annan som råkat ut för detta underliga problem, haft mängder med olika digitalboxar samt diverse blu-ray och mediaspelare inkopplat men aldrig haft några sådana här problem.

Problemet löst, efter ha provat med jordad kabel utan lycka så fungerade det till sist genom att ansluta allt utom digitalboxen till samma uttagslist och sedan dra en extra separat kabel från samma ojordade vägguttag(vanligt ojordat väggdosa med två uttag) till  direkt till digitalboxen.


Redigerat av tekniknisse, 05 januari 2017 - 16:55.


#212

Postad 07 februari 2017 - 11:47

bengt500
  • bengt500
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Hej,

Har en HDD som jag tänkte plugga in i den nya HD-boxen smart från Canal Digital

Någon som vet vilken formatering den skall ha?



#213

Postad 07 februari 2017 - 13:33

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Hej,
Har en HDD som jag tänkte plugga in i den nya HD-boxen smart från Canal Digital
Någon som vet vilken formatering den skall ha?

Det tror jag boxen gör,det gjorde min när jag satte in en extern hdd.

#214

Postad 07 februari 2017 - 14:36

bengt500
  • bengt500
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Nej Boxen upptäcker inte hårddisken (Samsung 2,6 160GB)! Jag har provat ett gäng olika formaterings alternativ utan framgång.

Vill helst inte beställa en från CD till överpris!

Måste jag göra något mer än att plugga in disken för att Boxen skall upptäcka den?

 

Ngt förslag?



#215

Postad 07 februari 2017 - 14:51

Maxton
  • Maxton
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Jag satte bara i en disk som hade NTSF. Boxen skötte resten själv.

#216

Postad 28 februari 2017 - 16:39

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
Funkar det o stoppa i ett usbminne på 64GB( vilket filformat ska det vara)

#217

Postad 28 februari 2017 - 21:49

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Nej Boxen upptäcker inte hårddisken (Samsung 2,6 160GB)! Jag har provat ett gäng olika formaterings alternativ utan framgång.
Vill helst inte beställa en från CD till överpris!
Måste jag göra något mer än att plugga in disken för att Boxen skall upptäcka den?

Ngt förslag?


Jag har samma problem, åt mig kommer det upp " HDD enheten är inte ansluten. Använd minst en enhet med 30GB lagringsutrymme"

Därför som jag fattat det så ska det funka med icke CD HDDs? Men det kanske dom har lagt in spärr på?

#218

Postad 28 februari 2017 - 22:01

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0
När jag talade med dom sa de att endast deras egna interna funkade. Det var innan kampanjen så jag köpte en extern 1. Tb för 600 på netonet. Gifte sig direkt.

#219

Postad 01 mars 2017 - 08:24

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

När jag talade med dom sa de att endast deras egna interna funkade. Det var innan kampanjen så jag köpte en extern 1. Tb för 600 på netonet. Gifte sig direkt.


Vilken modell på disken är det? Är det en färdig i kabinett?

Jag har testat här hemma med både en 2.5" o 3.5" i en extern HDD docka som har extern strömförsörjning. Men Smart boxen hittar ingenting.

#220

Postad 01 mars 2017 - 09:15

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Vilken modell på disken är det? Är det en färdig i kabinett?
Jag har testat här hemma med både en 2.5" o 3.5" i en extern HDD docka som har extern strömförsörjning. Men Smart boxen hittar ingenting.


En sån här fast svart,den var en hundring billigare,verkar inte finnas längre. http://www.netonnet....ld/232921.8912/

#221

Postad 01 mars 2017 - 09:32

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

En sån här fast svart,den var en hundring billigare,verkar inte finnas längre. http://www.netonnet....ld/232921.8912/


Tack 👍🏻 Alltså ingen extern strömförsörjning bara att plugga in i usb .

#222

Postad 01 mars 2017 - 09:50

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Tack Alltså ingen extern strömförsörjning bara att plugga in i usb .


Yes :) Kolla din butik,de kanske har svarta. Länken var nog till webshop.

Redigerat av Askungen, 01 mars 2017 - 09:52.


#223

Postad 15 augusti 2017 - 13:47

supra
  • supra
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Kemikalieskatt!! Får den exkluderas i totalpriset när man beställer på internet?

 

Fick fakturan idag för boxen:

 

HD Smart Box: 1.998

Fraktavgift:           99

Kemikalieskatt:   148,50

 

När jag la ordern på den nya boxen så visades ingen kemikalieskatt utan endast 1.998 + 99 i frakt, Totalt 2.097 kr 

 

Har ring till Canal Digital och ifrågasatt detta, får se hur det slutar.



#224

Postad 15 augusti 2017 - 14:36

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Tror att det är fel agerat av CD. Som privatperson köper du alltid produkter och tjänster inklusive skatt. Vill de höja priset på grund av myndigheters beslut måste de informera dig om detta så att du kan häva köpet. 



#225

Postad 15 augusti 2017 - 20:32

flaektrem
  • flaektrem
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Någon som löst problemet med dålig respons på fjärrkontrollen på grund av att plasma tvn stör ut fjärrkontrollens signaler?

Läste nått om tejp på mottagarens öga. Finns det nån vettigare lösning?



#226

Postad 16 augusti 2017 - 13:24

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Kemikalieskatt!! Får den exkluderas i totalpriset när man beställer på internet?

 

Fick fakturan idag för boxen:

 

HD Smart Box: 1.998

Fraktavgift:           99

Kemikalieskatt:   148,50

 

När jag la ordern på den nya boxen så visades ingen kemikalieskatt utan endast 1.998 + 99 i frakt, Totalt 2.097 kr 

 

Har ring till Canal Digital och ifrågasatt detta, får se hur det slutar.

 

Hej Supra,

 

Det stämmer att det infördes en kemikalieskatt 2017-07-01 och köper man en HD-box Smart så är kemikalieskatten 148,50 kr.
Vi vill gärna gå igenom ärendet med dig och vi rekommenderar därför att du srkiver ett PM till oss där du skriver med ditt kundnummer eller personnummer.

 

Vänligen Tobias



#227

Postad 16 augusti 2017 - 13:53

supra
  • supra
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Hej Supra,

 

Det stämmer att det infördes en kemikalieskatt 2017-07-01 och köper man en HD-box Smart så är kemikalieskatten 148,50 kr.
Vi vill gärna gå igenom ärendet med dig och vi rekommenderar därför att du srkiver ett PM till oss där du skriver med ditt kundnummer eller personnummer.

 

Vänligen Tobias

 

Men som sagt, som privatperson så köper man produkter inkl. moms/skatt.
Att plussa på och lägga kemikalieskatt separat på nästa faktura tror jag inte är ok?

 

Går jag in nu och lägger en order så ser det fortfarande ut så här:

Bifogad fil  HD_Smart_Box.jpg   23,38K   2 Antal nerladdningar 

M.a.o. ingenting nämns om någon kemikalieskatt!

 

I fakturan dock så kommer kemikalieskatten: 

Bifogad fil  CD_Faktura.jpg   12,83K   2 Antal nerladdningar

 

@Tobias.. det ska redan finnas ett ärende registrerat ang. detta. Jag ringde till kundtjänsten igår.

Men skickar ett PM med kund.nr.



#228

Postad 16 augusti 2017 - 14:15

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Någon som löst problemet med dålig respons på fjärrkontrollen på grund av att plasma tvn stör ut fjärrkontrollens signaler?

Läste nått om tejp på mottagarens öga. Finns det nån vettigare lösning?

 

Hej flaektrem, vi ha flera olika felsökningsmetoder för att åtgärda de tekniska problem du upplever. Vi rekommenderar att du kontaktar vår kundservice på 0770 33 22 11 så vi kan felsöka tillsammans och hitta en lösning. Vänligen Tobias



#229

Postad 16 augusti 2017 - 18:33

flaektrem
  • flaektrem
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Hej flaektrem, vi ha flera olika felsökningsmetoder för att åtgärda de tekniska problem du upplever. Vi rekommenderar att du kontaktar vår kundservice på 0770 33 22 11 så vi kan felsöka tillsammans och hitta en lösning. Vänligen Tobias


Har redan varit i kontakt med kundtjänst ang detta. Testade ändra nån inställning på TVn minns jag, men utan märkbart resultat.
Jag måste ha vant mig vid detta nu för det stör mig inte lika mycket längre. Men om någon hade en beprövad lösning så vore ju det fint.

#230

Postad 17 augusti 2017 - 07:45

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Har redan varit i kontakt med kundtjänst ang detta. Testade ändra nån inställning på TVn minns jag, men utan märkbart resultat.
Jag måste ha vant mig vid detta nu för det stör mig inte lika mycket längre. Men om någon hade en beprövad lösning så vore ju det fint.

 

Hej flaektrem,

 

Skriv gärna ett PM till oss där du skriver med ditt kundnummer eller personnummer så ska vi se om vi kan hitta en lösning tillsammans.

 

Vänligen Tobias



#231

Postad 17 augusti 2017 - 08:08

supra
  • supra
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Men som sagt, som privatperson så köper man produkter inkl. moms/skatt.
Att plussa på och lägga kemikalieskatt separat på nästa faktura tror jag inte är ok?

 

Går jag in nu och lägger en order så ser det fortfarande ut så här:

attachicon.gifHD_Smart_Box.jpg

M.a.o. ingenting nämns om någon kemikalieskatt!

 

I fakturan dock så kommer kemikalieskatten: 

attachicon.gifCD_Faktura.jpg

 

@Tobias.. det ska redan finnas ett ärende registrerat ang. detta. Jag ringde till kundtjänsten igår.

Men skickar ett PM med kund.nr.

Blev uppringd nu på morgonen och fick bekräftat att dom har fel pris på hemsidan. 

Kemikalieskatten ska självklart vara inkluderad i priset. 

Jag kommer bli krediterad på något sätt.



#232

Postad 04 november 2017 - 19:48

mikasand
  • mikasand
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Har Smartboxen fullt stöd för HDMI-CEC så att man kan använda tv:s fjärrkontroll för att byta kanal, stänga av boxen, komma åt tv-Guide, inspelningar osv?

Går det ansluta en extern USB hårddisk för inspelning eller i värsta fall går det sätta in en 2.5" 1GB disk i boxen?

Redigerat av mikasand, 04 november 2017 - 19:51.


#233

Postad 04 november 2017 - 21:15

flaektrem
  • flaektrem
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Har Smartboxen fullt stöd för HDMI-CEC så att man kan använda tv:s fjärrkontroll för att byta kanal, stänga av boxen, komma åt tv-Guide, inspelningar osv?

Går det ansluta en extern USB hårddisk för inspelning eller i värsta fall går det sätta in en 2.5" 1GB disk i boxen?

Jag röck ur en 2,5a ur min laptop och formatera den som NTFS eller fat32 tror jag. Funka perfekt på en gång. Den hänger dock lite snett i hålet där bak men det påverkar inte funktionen. Bara att stoppa in en liten distans så hänger den rakt om man är nojig.

Cec använder jag ej, blir galen! Säkert min tv som är problemet.

Redigerat av flaektrem, 04 november 2017 - 21:16.


#234

Postad 15 december 2017 - 23:04

Unregistered57bd6a6f
  • Unregistered57bd6a6f
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Har en smartbox som ska fungera trådlöst,Då jag ska tiita på tv kanaler så får jag upp meny sidan och jag trycker på att se, ´Då står den bara och söker sen kommer KOD ERROR 416 Har pratat med canaldigital 3 gånger och har lovat att dom ska ringa mig från tekniska avd,men icke det mycket dåligt,är det någon som har haft eller samma problem ,???



#235

Postad 01 januari 2018 - 13:12

Unregistered9f77e4df
  • Unregistered9f77e4df
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Tjena, Min gamla Sagem box med 250 Gb Hdd har äntligen gett upp :)  :) .

 

Fundera på den nya HD-box smart. Om man köper den utan inspelningsfunktion kan man bara plugga in en hårddisk i den då och få den inspelningsbar, jag har flera gamla 3.5" hdd liggande, rakt in i boxen hål på baksidan??



#236

Postad 01 januari 2018 - 14:26

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Jepp, funkade utan problem för min del.

#237

Postad 01 januari 2018 - 14:57

Unregistered9f77e4df
  • Unregistered9f77e4df
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Jepp, funkade utan problem för min del.

Tackar för infon, då skall jag beställa en box utan inspelningsfunktion



#238

Postad 01 januari 2018 - 17:28

Matte Hedström
  • Matte Hedström
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Tackar för infon, då skall jag beställa en box utan inspelningsfunktion


Jag tror dock att det är 2,5"

#239

Postad 01 januari 2018 - 18:01

flaektrem
  • flaektrem
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Det är 2,5". Den kommer hänga lite snett i hålet där bak, men det är bara att lägga under nått som håller upp den.

Funkar klockrent!

#240

Postad 07 januari 2018 - 17:27

pekadan
  • pekadan
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Jag har precis kört igång en sån här Smart-box nu med en extern USB3-hårddisk kopplad till den. Funkar bra så när som på en grej: Smart-boxen stänger inte av USB-disken i standby-läge, inte ens efter en stund - även om man satt energispar-alternativet till MAX i inställningarna. Inte så bra att disken aldrig får vila, väl? Den lär väl inte hålla så länge om den står och snurrar dygnet runt. Beter sig boxen på samma sätt med inbyggd SATA-disk, eller stängs denna av när boxen går i standby?



#241

Postad 15 januari 2018 - 07:41

hedstrom
  • hedstrom
  • Lärjunge

  • 250 inlägg
  • 0
Har haft den här boxen en månad ungefär och som många andra köpte jag en usb hdd och kopplade in. Funkar bra att spela in men värre att spela upp, hackar en hel del ibland. Är det för sakta hdd jag köpt? Formaterat den fel? Någon mer som har samma problem?

#242

Postad 15 januari 2018 - 07:45

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Har haft den här boxen en månad ungefär och som många andra köpte jag en usb hdd och kopplade in. Funkar bra att spela in men värre att spela upp, hackar en hel del ibland. Är det för sakta hdd jag köpt? Formaterat den fel? Någon mer som har samma problem?


Händer emellanåt när det är inspelningar från svt,aldrig andra kanaler.

#243

Postad 15 januari 2018 - 08:41

mikasand
  • mikasand
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0

Någon som har Canal DIgital "Smart-boxen" som har testat HDMI-CEC funktionerna?

Alltså vilka funktioner som går att styra med hjälp av TV:ns fjärrkontroll,  funkar t.ex det att byta kanal, sätta på /stänga av Smart boxen osv?

 

Jag har den gamla 500 GB boxen, den klarar igentligen bara av att stänga av TV:n ifall man stänger ner boxen, har inte hittat något annat.

För att jag ska uppgradera till nya boxen krävs att Smart-boxen kan mer HDMI-CEC kommanden än den gamla boxen.



#244

Postad 16 januari 2018 - 20:30

hedstrom
  • hedstrom
  • Lärjunge

  • 250 inlägg
  • 0

Händer emellanåt när det är inspelningar från svt,aldrig andra kanaler.


För mig blir det på alla kanaler, spelade in från 4an igår och det gick knappt se.

#245

Postad 16 januari 2018 - 21:55

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0
Jag kollade på hela serien ”Long road home” som jag spelat in från NG, klockrent. Satte ”Hard sun” på svt inspelning. Hoppar och fladdrar första halvminuten. Prova formatera om hdd:n. Kanske hjälper

#246

Postad 17 januari 2018 - 11:34

hedstrom
  • hedstrom
  • Lärjunge

  • 250 inlägg
  • 0

Jag kollade på hela serien ”Long road home” som jag spelat in från NG, klockrent. Satte ”Hard sun” på svt inspelning. Hoppar och fladdrar första halvminuten. Prova formatera om hdd:n. Kanske hjälper

Jag får testa det, allt jag spelade in igår hackade massor. Störande när man köpte en ny usb hdd istället för en från canal digital.

Nu fungerar det efter en formatering av hdd.

Redigerat av hedstrom, 18 januari 2018 - 10:10.


#247

Postad 06 februari 2018 - 00:51

Centre
  • Centre
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Har en LG med Magic Remote. HDMI-CEC verkar inte erbjuda mer än kontroll av på/av. Till slut hittade jag en inställning för Universal Remote som erbjuder viss funktionalitet - Sagem nr 14.

Någon som har Canal DIgital "Smart-boxen" som har testat HDMI-CEC funktionerna?
Alltså vilka funktioner som går att styra med hjälp av TV:ns fjärrkontroll, funkar t.ex det att byta kanal, sätta på /stänga av Smart boxen osv?

Jag har den gamla 500 GB boxen, den klarar igentligen bara av att stänga av TV:n ifall man stänger ner boxen, har inte hittat något annat.
För att jag ska uppgradera till nya boxen krävs att Smart-boxen kan mer HDMI-CEC kommanden än den gamla boxen.



#248

Postad 21 januari 2019 - 23:06

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Hjälper min syster med denna box, hennes EPG har slutat visas på alla kanaler. Hur gör jag för att få igång det på rätt sätt?



#249

Postad 22 januari 2019 - 10:07

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 444 inlägg
  • 0
Under än längre tid med urusla uppdateringar så fungerar INTE CD boxars EPG längre.
Du kan meddela din syster att hon för denna info vidare till sina vänner och istället rekomenderar dom att byta till Viasat som jag föreslår att även hon gör;-)

#250

Postad 22 januari 2019 - 12:14

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Hjälper min syster med denna box, hennes EPG har slutat visas på alla kanaler. Hur gör jag för att få igång det på rätt sätt?

Gör en ny kanalsökning så ska epg för dessa kanaler hoppa igång.

Om hon använder en favoritlista tar man bort de berörda kanalerna ur den och lägger till dem igen.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.