Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 5 - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)

3712 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 januari 2023 - 10:31

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 11 819 inlägg
  • 0

Idisslad The last of us part 1 ska de ha 850 för! Det är gängse pris för nyproducerat vad det verkar? Skönt biblioteket börjat få in ps 5 lir hittade stray igår :)

Det roliga är att PC-versionen (som släpps 3 mars) kostar 59,99€ (674kr) på Steam.

Angående att ha konsolen stående, läs det jag citerade på förra sidan. Innan det har bekräftats från flera källor är det i nivå med nyheter som "drivrutiner förstör AMD GPUer" (som såklart visade sig vara fel).

Redigerat av Ageve, 30 januari 2023 - 10:33.

Postad 30 januari 2023 - 18:12

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 9 534 inlägg
  • 0

Det roliga är att PC-versionen (som släpps 3 mars) kostar 59,99€ (674kr) på Steam.

Angående att ha konsolen stående, läs det jag citerade på förra sidan. Innan det har bekräftats från flera källor är det i nivå med nyheter som "drivrutiner förstör AMD GPUer" (som såklart visade sig vara fel).

Finns ju iof bildbevis även om allt går fejka. Metall har en smältpunkt men frågan är vilka förutsättningar krävs.

Dock så ska det va flytande metall som läcker ut så det är redan smält :)

Redigerat av oqvist, 30 januari 2023 - 18:14.

Postad 30 januari 2023 - 18:17

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 11 819 inlägg
  • 0

Finns ju iof bildbevis även om allt går fejka. Metall har en smältpunkt men frågan är vilka förutsättningar krävs.

Det enda "bildbevis" som finns är väl efter att de har haft isär det. 

Verkstaden som "bevisade" att drivrutiner tog sönder AMD-grafikkort var också helt säkra, men de hade fel.

Med Nvidias elkontakter som brann berodde det på felaktig montering. Delvis dålig design såklart men de satt inte i som de skulle.

Det sprids mycket BS, och man bör vara skeptisk innan det har bevisats, från flera källor.

Dock så ska det va flytande metall som läcker ut så det är redan smält  :) 

Haha, ja om metall smälter har man nog större problem. Lava som rinner genom TV-bänken. ;) 

Redigerat av Ageve, 30 januari 2023 - 18:18.

Postad 10 februari 2023 - 13:25

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 9 534 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem med plastgnek på någon av tumspakarna. Min vänstra är fullt funktionell men har en sjukt dryg friktion. Wd40?

Postad 04 mars 2023 - 10:35

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
Hej. Har nyss skaffat plus premium.
Då får man ju tillgång till provveraioner och man får spela spel i tre timmar. Men jag ser inget om spelet bara är tillgängligt i 3 timmar från och med man startat det första gången eller om man kan spela lite när man vill i totalt tre timmar.
Kan jag spela spelet en timme om dagen i tre dagar?

Postad 07 mars 2023 - 09:46

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 414 inlägg
  • 0

Någon mer som har problem med plastgnek på någon av tumspakarna. Min vänstra är fullt funktionell men har en sjukt dryg friktion. Wd40?

Onödig info, men när jag snabbläste det där fick jag det till:

"...min fru är fullt funktionell men har en en sjukt dryg friktion. Wd40?"

Dags att lägga av med jazztobaken tror jag...

Postad 07 mars 2023 - 11:30

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 9 534 inlägg
  • 0

Onödig info, men när jag snabbläste det där fick jag det till:
"...min fru är fullt funktionell men har en en sjukt dryg friktion. Wd40?"
Dags att lägga av med jazztobaken tror jag...

Min vänstring ligger väl närmare till hands än min fru :D

Sjukt irriterande är det

Postad 21 mars 2023 - 11:42

H160
  • H160
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tangentbord och mus? När jag handla PS5:an i helgen sa säljaren att dom haft kunder som köpt t/m som fungerat för att sedan efter någon uppdatering eller så fungera det inte längre. Det vill man naturligtvis inte råka ut för =)

Trådlöst ska jag ha, COD är förmodligen huvudsakliga syftet.

Steelseries marknadsför sig gärna för att vara kompatibla men mycket pengar i ämnet trådlöst.

Finns det andra vettiga alt.?

Postad 25 mars 2023 - 17:49

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

Hejsan! Vi har en PS4 Pro som vi haft i några år. Nu har vi köpt en PS5 825GB och ska installera PS5. Det jag undrar är om vi kan ha båda installerade under samma huvudanvändare (jag) som konto i Playstation Network? Barnen vill ju kunna använda samma användare för att spela Fortnite. 

Tack på förhand,

Micke

Postad 29 mars 2023 - 12:29

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 034 inlägg
  • 0
Det ska fungera numera men ni kan nog inte spela samtidigt på båda konsolerna om det var planen?

Postad 29 mars 2023 - 12:33

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

Det ska fungera numera men ni kan nog inte spela samtidigt på båda konsolerna om det var planen?

Hej, det var iden att båda grabbarna ska kunna spela samtidigt på varsin konsol. Annars faller ju poängen med att ha två konsoler i min värld. Vad du säger är att man inte kan spela under samma account, men om vi skapar olika accounts så kan det funka (men då blir det ju ett problem med PSN och kopplingar där?)?

Postad 29 mars 2023 - 20:08

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1 158 inlägg
  • 0

Hej, det var iden att båda grabbarna ska kunna spela samtidigt på varsin konsol. Annars faller ju poängen med att ha två konsoler i min värld. Vad du säger är att man inte kan spela under samma account, men om vi skapar olika accounts så kan det funka (men då blir det ju ett problem med PSN och kopplingar där?)?

Jag har en ps4 pro. Min son har en PS5:a.
Vi har ett huvudkonto med ps plus som är på sonens ps5:a. Jag har skapat ett sekundärt konto på min ps4:a men kan fortfarande ladda ner spel, spela online och dessutom spela med min son (jag på PS4:a, han på sin PS5:a)

Postad 29 mars 2023 - 20:30

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0
Kanon, tack för snabbt svar!

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2023 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.